Har du inte fått sommarjobb ännu? Vi har en tjänst kvar! I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa en kvinnlig assistansberättigad person med det hon behöver hjälp med under dagen och även att köra hennes bil. Arbetsplatsen är där den assistansberättigade befinner sig. Den assistansberättigades bostad är i Domsjö utanför Örnsköldsvik och i bostaden finns även två katter. Arbetstiderna är förlagd på dagtid och kvällar samt helg. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig tom 2025-08-31. Start omgående. Stor möjlgihet finns att arbeta på timanställning till hösten. Rekrytering sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & vi & jobbet PostNord är alltid i rörelse. Gods, paket och försändelser sorteras, packas och skickas för att nå en väntande destination. Dagens förväntningar på leveranser är höga och här är du som terminalarbetare en viktig del för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Tillsammans hjälps vi åt för att leverera en hållbar och pålitlig kedja av eviga leveranser. Den här tjänsten är en tillsvidareanställning med en sysselsättningsgrad på 75% med start vecka 34. Dina arbetstider kommer att vara förlagda i skiftgång 04:20-10:15 och 15:00-21:00, måndag till fredag. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Terminalen ligger på Skråvägen 2 Sundsvall. Vad du kommer att göra - Sortera brev, paket eller pall, manuellt eller med hjälp av maskin - Arbeta med inleverans/utleverans Vem du är - Självständig: En del av jobbet gör du ensam, men teamkänslan är viktig. - Inre lugn: Många saker samtidigt kan vara stressande, men behöver inte vara det. - Strukturerad: Kunder är beroende av sina leveranser. Ditt ansvar matchar deras förväntningar. - Positiv & orädd: Dela dina tankar och bidra till förbättring. Mångfald av människor och idéer gör oss bättre. - God styrka och rörlighet: Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete. - Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Samarbetsförmåga och laganda - Flexibilitet och positiv attityd - Svenska i tal och skrift - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Är du en administratör som brinner för struktur, ordning och reda? Då har vi jobbet för dig! På Bravida främjar vi utveckling och du som medarbetare har en viktig roll i vår tillväxtresa. Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vår avdelning Örnsköldsvik ventilation. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som administratör hos oss har du en viktig nyckelroll. Du kommer att vara ett stöd i ekonomifrågor och ärendeuppföljning till både avdelningschef, projektledare och serviceledare samt ansvara för bevakning av kundfakturor. Arbetet omfattar i stora drag följande huvudsysslor: • Sköta fakturering och vissa inköp • Registrera löner och nya kunder • Posthantering • Löpande kund- och leverantörsreskontra • Bemöta både kunder och medarbetare via telefon på ett serviceinriktat sätt • Personaladministration såsom utbildningssamordning, anställningsavtal, läsa och tolka kollektivavtal, tidregistrering etc. • Dagligen ansvara för verksamheten genom att rapportera avvikelse och bevaka betalningstid. Tjänsten innebär tät kontakt med stödfunktioner inom Bravida som kan hjälpa dig i frågor eller problem som kan dyka upp. På kontoret finns ett nätverk av administratörer som du samarbetar med dagligen och det är en grupp som ofta rådgör med varandra. Din profil Vi ser att du gärna har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller några års motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi, lön och-/eller personal. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och visar tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av installationsavtalet och ekonomisystemet Agresso. Ditt sätt att skapa relationer bygger på din kommunikativa förmåga och tydlighet i ditt sätt att anpassa dig efter rådande situation. För att lyckas i rollen som administratör på Bravida är du en prestigelös person som trivs med ansvar och har en god förmåga att upprätthålla givna riktlinjer och deadlines. Tjänsten är på 50% och B-körkort är ett krav. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering i denna process. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-08-03. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Konsultchef Elin Hilli på 0733-51 27 13. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske under augusti.
Läkare sökes till enheten i Sundsvall. Enheten ligger centralt på Bankgatan och består av ett multiprofessionellt team med olika roller. Vi samarbetar med flera typer av företag och levererar tjänster inom arbetsmiljö, hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Vi finns där våra kunder finns – därför kan du arbeta både på vår enhet, ute hos våra kunder och på vår filial i Härnösand. Verksamheten präglas av en interkollegial anda och vi-känsla. Hos oss samarbetar du över yrkeskategorierna. Du arbetar dagtid (har ingen jour, arbetar inga nätter och helger) och du kommer ha möjlighet att röra dig mellan olika miljöer och arbetsområden. Som läkare hos oss möter du anställda som kommer via sina arbetsgivare samt privatpersoner med sjukvårdsförsäkring. Du arbetar i en flexibel och professionell miljö nära dina kollegor och kunder vilket ger en möjlighet till påverkan av kundmedarbetares arbetsmiljö över tid. Du ger stöd till företagsledningar, enskilda chefer, personalavdelningar och anställda i frågor som rör hälsa och arbete, rehabilitering och sjukvård. Du arbetar utifrån identifierade behov i nära samverkan med våra kunder samt övriga yrkeskategorier på enheten. Uppdragen innebär bl. a bedömning av ohälsa med efterföljande planering och åtgärder utifrån behov, rådgivning, genomförande av lagstadgade kontroller/medicinska kontroller, arbetsplatsbesök och arbetsförmågebedömningar. I samarbetet med försäkringsbolagen får du möjlighet att fokusera på medicinska bedömningar och behandlingar utifrån hög tillgänglighet och korta ledtider. Tjänstens omfattning är på 60%. Vi söker dig som är specialistläkare i Allmänmedicin, gärna med företagsläkarutbildning. Du har ett genuint intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Du trivs även att jobba som allmänläkare och värdesätter hög tillgänglighet och personligt bemötande. Du är självständig, beslutskapabel och har förmåga att skapa goda relationer då arbetet innebär mycket interaktion med människor. Vidare är du bra på att hantera komplexa situationer, är affärsmässig, konsultativ och ha en hög etisk kompass. Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag ca 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Om tjänsten Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som vill arbeta nära bolagets högsta ledning? Vi söker en VD-assistent till Läktarproffs Fastighet AB – en central roll där du får vara bollplank och stöd till VD i både strategiska och operativa frågor. Som VD-assistent arbetar du med såväl daglig verksamhetsadministration som långsiktiga projekt, och du får en nyckelposition med stor inverkan på bolagets effektivitet och kommunikation. Du blir navet i vår organisation och ansvarar för samordning, uppföljning och informationsflöden inom företaget – samt ut mot kunder, samarbetspartners och hyresgäster. Tjänsten erbjuder en varierad vardag med stor möjlighet att påverka och utveckla rutiner och processer. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Om företaget Läktarproffs Fastighet AB är en familjeägd fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Sundsvall/Timrå och Umeå. Bolaget erbjuder kommersiella fastigheter och nyproduktionsprojekt. Vi sitter på ett kontorshotell vid södra brofästet som vi delar med egna hyresgäster i ett trevligt arbetsklimat. Arbetsuppgifter Som VD-assistent på Läktarproffs Fastighet AB kommer du att ha en central roll där du avlastar och samarbetar tätt med VD i både operativa och strategiska frågor. Du fungerar som en förlängning av VD:s roll och ansvarar för att skapa struktur, följa upp beslut och säkerställa ett effektivt informationsflöde i organisationen. I tjänsten ingår även projektstöd och administration kopplat till fastighetsförvaltning, marknadsföring och kundkontakt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Att samordna och följa upp interna och externa projekt, t.ex. bygg- och renoveringsinsatser • Administrativt stöd till VD i form av dokumenthantering, mötesbokning och protokollföring • Att förbereda beslutsunderlag, skapa presentationsmaterial och följa upp åtgärdslistor • Kontinuerlig kontakt med hyresgäster, leverantörer och andra samarbetspartners • Hantering av fakturor och ekonomi i Fortnox samt enklare budgetuppföljning • Arbetet med marknadsföring och kommunikation, t.ex. publicering av lediga lokaler och inlägg i sociala medier • Bidragsansökningar och administration kring förbättringsprojekt • Stöd vid upphandlingar, offertförfrågningar och avtalsadministration Du får ett varierande och självständigt arbete med stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt inom hela organisationen. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som VD-assistent ser vi att du är en initiativtagande, strukturerad och trygg person som är van vid att arbeta nära beslutsfattare. Du är lösningsfokuserad, har god omdömesförmåga och kan hantera både det operativa och strategiska i vardagen. Som VD-assistent har du en mycket god organisationsförmåga och är van och bekväm med att arbeta med många olika uppgifter parallellt. Vi ser gärna att du har: • Vana att arbeta i digitala system, gärna med kunskap i Fortnox eller motsvarande affärssystem • Erfarenhet av att hantera projekt, upphandlingar eller fastighetsrelaterade arbetsuppgifter (meriterande) • Grundläggande ekonomikunskaper och förståelse för fakturahantering och enklare bokföring • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Vi söker dig som är lösningsorienterad, proaktiv och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du trivs med att vara en nyckelperson i en mindre organisation där du får ta ansvar och vara med och utveckla både arbetsmetoder och företagskultur. Övrigt Tillträde: enligt överenskommelse Omfattning: heltid Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Cinis startade med en tydlig vision – vi ska förändra världen genom hållbar innovation. Jakob Liedberg och Roger Johansson såg en möjlighet att skapa något unikt: världens första fossilfria produktion av kaliumsulfat, där restavfall omvandlas till värdefull gödning. Det första spadtaget togs i Köpmanholmen i februari 2023, och i maj 2024 kunde vi äntligen starta produktionen. Idag finns vår produkt hos odlare i över 25 länder, över hela världen. För varje ton kaliumsulfat vi levererar hjälper vi odlare att sänka sitt koldioxidavtryck. Om rollen: Här kliver du in som processens problemlösare och förbättringsjägare! Som processingenjör får du optimera flöden, jaga bort flaskhalsar och testa nya idéer som gör skillnad – både för produktionen och miljön. Du jobbar tvärfunktionellt med allt från labb till underhåll, och har fingrarna i både analys, teknik och projektledning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera och optimera produktionsprocesser. Utvärdera och testa nya processmetoder och teknologier för att förbättra produktionsprocessen eller arbetsmiljön. Utbilda driftpersonal och andra medarbetare i nya processer, metoder eller maskiner. Driva eller delta i projekt relaterade till processförbättring och utveckling, inklusive tidsplanering, resursallokering och uppföljning. Arbeta i system som Siemens PCS Neo, IDUS, Chromeleon och Microsoft 365 Vem är du? Vi söker dig som är utbildad processingenjör, gärna med ett kemitekniskt stänk i bagaget och erfarenhet från processindustrin. Du gillar att ta initiativ, lösa problem och trivs i en roll där samarbete och ansvar går hand i hand. Vårt löfte till dig Vi erbjuder dig en trygg och utvecklande anställning i ett stabilt företag som strävar efter att göra skillnad. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet och känna att ditt arbete verkligen betyder något. Här får du chansen att ta ansvar, växa i din roll och bli en central del i vår resa mot en mer hållbar framtid. Vi värdesätter samarbete och tror på kraften i att arbeta tillsammans för att hitta de bästa lösningarna. Vi delar gärna med oss av våra idéer och kunskaper för att hela teamet ska kunna växa. Hos oss får du även möjlighet att driva innovation – vi söker ständigt nya sätt att förbättra och utveckla våra processer. Vi ser också mod som en viktig drivkraft: modet att testa nya idéer, att utmana oss själva och att ta ansvar för att forma en bättre framtid tillsammans. Ansökan Northern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. För oss betyder det att vi är mer intresserade utav vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du därför alltid presentera dig genom fritext i ansökan genom oss - eller varför inte slå en signal! Vi hörs!
Är du en driven kock som vill arbeta i en inspirerande miljö under sommaren? Vi söker nu en à la carte-kock för omgående start. Tjänsten är en fast anställning med placering i en naturskön skärgårdsmiljö, där du får möjlighet att arbeta med säsongens råvaror och tillaga rätter som uppskattas av gäster från när och fjärran. Om tjänsten Du kommer att ingå i ett sammansvetsat köksteam och ansvara för att förbereda och tillaga à la carte-rätter med hög kvalitet. Du arbetar med allt från klassiska skärgårdsfavoriter till moderna smaker, och säkerställer att råvaror hanteras på korrekt sätt. Arbetsplatsen präglas av en positiv och professionell atmosfär där gästens upplevelse alltid står i centrum. Vi söker dig som Har relevant utbildning och erfarenhet som kock, gärna inom à la carte. Är engagerad, ordningsam och har en hög känsla för service. Har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Trivs i ett högt arbetstempo och är stresstålig. Vill bidra till god stämning på arbetsplatsen och göra det lilla extra för gästerna. Kan börja omgående. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vill du bidra till ett hållbart arbetsliv och stötta chefer i att skapa trygga, friska arbetsplatser? Hos oss får du möjlighet att kombinera strategiskt utvecklingsarbete med konkret stöd i vardagen. Om uppdraget Du blir kommunens expert och drivkraft inom arbetsmiljö, hälsa, rehabilitering och omställningsarbete. I din roll ingår följande arbetsuppgifter; - Leder och utvecklar vårt systematiska arbetsmiljöarbete (SAM) - Samordnar kommunövergripande projekt, analyserar sjukfrånvaro och friskfaktorer, tar fram beslutsunderlag och föreslår åtgärder - Koordinerar hela rehabiliteringsprocessen – från tidig signal till återgång i arbete - Driver arbetet med aktiva åtgärder enligt diskrimineringslagen - Genomför hälsofrämjande insatser tillsammans med företagshälsa och andra aktörer - Stöttar i omställningsarbete vid organisatoriska förändringar, exempelvis vid omplaceringar, avveckling eller omstrukturering - Är rådgivande och stödjande till HR, ledning och chefer och samverkar med skyddsorganisation och fackliga företrädare - Utbildar och vägleder chefer i arbetsmiljöansvar, tillbudsrapportering och arbetsskador samt kommunens rehabiliteringsprocess - Systemansvarig för Adato – vårt verktyg för hantering av sjukfrånvaro, tillbud, arbetsskador, rehabilitering och personalanteckningar - Bevakar lagändringar och säkerställer att rutiner hålls aktuella Du växlar mellan individärenden, kompetenshöjande utbildningar och strategiskt utvecklingsarbete. Du ingår i HR-avdelningen och är en del av ett engagerat team. Din profil Vi söker dig med: - Akademisk examen inom HR, arbetsmiljö, rehabilitering eller motsvarande - Flerårig erfarenhet av arbetsmiljöarbete, chefsstöd och rehabiliteringsprocesser - Goda kunskaper i arbetsmiljö- och diskrimineringslagstiftning, kollektivavtal och Försäkringskassans regelverk - Vana att utbilda, hålla presentationer och förklara komplexa frågor pedagogiskt - God förmåga att samarbete, skapa förtroende och driva processer framåt Du är självgående, lösningsorienterad och trygg i din roll. Du trivs i en varierad vardag där du får bidra både till struktur och utveckling. Vi erbjuder -Ett meningsfullt uppdrag med stort mandat -Flexibel arbetstid, när verksamheten tillåter -Friskvårdsbidrag -En arbetsplats i moderna, nyrenoverade lokaler som stödjer samarbete och lärande -Ett stimulerande arbete med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter -Hos oss får du balans mellan arbete och fritid och möjlighet att växa – både professionellt och personligt. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Sundsvalls Montessoriskola är belägen vid det natursköna Sidsjöområdet, med närhet till både sjö och vacker skogsmiljö. Skolan har i dagsläget drygt 240 elever. På skolan finns fyra arbetslag: F-3, 4-6, 7-9 samt fritidshem. Vårt arbetssätt grundar sig på Montessoripedagogiken, vilket innebär att eleverna får möjlighet att utveckla ett eget ansvar för sin inlärning under handledning av läraren. Arbetet sker delvis i åldersblandade grupper. Den förberedda miljön och det anpassade materialet fungerar som stöd för elevens lärande. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att tillhöra arbetslaget för årskurs 7-9 och undervisa i franska samt engelska på högstadiet. Du ser styrkan i att undervisa utifrån Montessoripedagogiken och utgår från elevens individuella behov vid planering och genomförande av undervisningen, för att ge varje elev bästa möjliga inlärningssituation. Som pedagog arbetar du för att stärka elevens självkänsla - både socialt och emotionellt. Du är insatt i, och arbetar enligt, skolans likabehandlingsplan för att skapa studiero och trygghet samt för att förebygga alla former av kränkningar. Du deltar aktivt i arbetslagets kollegiala arbete arbetslaget är motorn för planering, bedömning och skolutveckling på skolan. Du deltar i och bidrar till den fortbildning som bedrivs utifrån skolans behov. Du medverkar aktivt i arbetet med skolans systematiska kvalitetsarbete. Du arbetar i enlighet med skolans styrdokument (läroplan, kursplan, lokala arbetsplaner samt skolans Ledarplan). Politikernas och förvaltningsledningens mål är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Vi vill därför att även du ska vara en aktiv del i denna strävan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad och legitimerad lärare i franska och engelska, gärna med Montessoriutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever inom NPF-området (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar). Vi söker dig som är flexibel, trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta. Du är väl förtrogen med att planera och disponera din tid i ett förtroendeuppdrag. Du har förmåga att ta initiativ samt skapa goda relationer med både elever och vårdnadshavare. Du har också en god förmåga att se och förstärka det positiva hos eleverna. Du arbetar tillsammans med skolans övriga lärare för att skapa en förberedd lärmiljö som stödjer elevernas utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer