Diagnostekniker till Västerås
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Som diagnostekniker består dina arbetsuppgifter av fackmannamässig felsökning och diagnos samt ansvar för reparation samt kontroll av åtgärderna. Med din expertis som diagnostekniker säkerställer vi en vagnpark med nöjda och återkommande kunder. Därför blir din roll hos oss mycket viktig och din insats kommer både att synas och göra skillnad. Din profil Flera års arbetslivserfarenhet som fordonstekniker inom felsökning och diagnos Datorn är ditt dagliga arbetsredskap vilket kräver goda IT-kunskaper samt erfarenhet av något diagnosverktyg Det är meriterande med högvoltsbehörighet Du behärskar svenska i tal och skrift samt förstår instruktioner på engelska. B-körkort är ett krav Du har utöver detta ett långtgående tekniskt intresse samt brinner för att lösa avancerade problem och hjälpa dina kunder och kollegor på bästa sätt. Du har en positiv inställning och vill lära dig mer och utvecklas inom yrket. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski , [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan! Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

20 mars 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Maskinoperatör sökes i Västerås!
Libera i Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Uppdraget Libera är nu på jakt efter maskinoperatörer och industriarbetare i Västerås. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att sköta och övervaka maskiner samt köra travers. Vi ser gärna att du som söker har en bakgrund inom industrin och har tidigare vana som operatör. Du kommer även få arbeta med kantbockning och kantpress. Du har även erfarenhet av ritningsläsning sedan tidigare. Vem du är Som person är du ordningsam och gillar att arbeta metodiskt och noggrant. Du har en hög servicenivå och gillar att arbeta i grupp. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, flexibel och öppen. Din erfarenhet Du har arbetat i en produktions- eller logistikverksamhet Tidigare arbetserfarenhet av kantpress eller kantbockning Du innehar truckkort A1-A4 och B1-B4 samt traverskort Du har vana att arbeta efter ritningar Arbetstider 2-skift, varannan vecka dag och kväll Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment. Urval sker löpande och tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Däckskiftare sökes till säsongsarbete i Västerås!
Libera i Sverige AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Har du ett intresse för bilar och vill arbeta som däckskiftare? Är du noggrann och effektiv och trivs att arbeta i ett högt tempo? Då kan denna tjänst vara någonting för dig! Vi söker nu däckskiftare inför höstsäsongen med placering hos en av våra kunder i Västerås. Din arbetsdag som däckskiftare kommer främst vara att skifta däck men även att ta emot och bemöta kunder. Under perioden för däckskifte arbetar man till stor del med säkerhet av kunders fordon, därför ställs det höga krav på noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet. För att trivas i rollen ska du gilla att arbeta fysiskt och vara medveten att det förekommer tunga lyft. Utöver däckskifte kommer även arbete med förvaring av däck på däckhotellet ske. Vi söker dig som Har erfarenhet från arbete med däck och har ett fordonsintresse Innehar B-körkort Tycker om att arbeta självständigt och van att hugga i när det behövs Är en ansvarsfull person som även i perioder med högt tempo kan arbeta med stor noggrannhet och kvalitetstänk Däcksäsongen kommer att pågå mellan ca vecka 10 till och med 17 beroende på väder och högtryck under säsongen. Under säsongen kommer du jobba måndag-fredag mellan cirka 7-17. I denna rekrytering utför vi bakgrundskontroll i belastningsregistret. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, varmt välkommen med din ansökan nedan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Senior Sales Specialist Systems/Products
Hitachi Energy Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

The opportunity Are you enthusiastic about the latest technological advancements and their global impact? Are you looking for a future-proof job where you can create a better future for yourself and others? Then be sure to read on! We offer you the opportunity to turn your passion into a career. We’re searching for you that wants to join our team in the position Senior Sales Specialist, where you will focus on selling our Products from our portfolio. As a Senior Sales Specialist, you will be part of our Swedish Grid Automation Sales Team. We provide solutions for substation automation systems, control and protection, cyber security, communication and telecontrol technology. The team is highly motivated with a strong customer and service-oriented approach. It is our ambition to provide high quality service, delivering solutions aligned with customers' needs. At Hitachi Energy, you will find a great working environment to learn, to develop and to contribute to our company’s vision of advancing the world’s energy system to be more sustainable, flexible and secure! This position is based in Västerås, Sweden. You will serve customers all over Sweden. Please consider applying even if you do not have all the core competences listed below; we would like to hear from you in order to assess how your experiences and expertise can fit into our team. How you’ll make an impact You implement the sales strategy and growth plans. You establish long-term customer relationships, understand their requirements and regulations, demonstrate technical knowledge, and ensure customer satisfaction. You sell the product portfolio, monitor sales proposals and tenders, prepare service offerings, communicate contract details, and manage the administrative sales process. You act as a marketer and salesperson during marketing activities, translating customer needs into relevant service offerings and solutions. You conduct sales calls, perform customer facility walk-throughs, generate sales leads, and develop new market opportunities based on market trends. You provide technical direction for service sales training to less-experienced staff and support management with key data and insights on markets and effective service selling tactics. To live Hitachi Energy’s core values of safety, integrity and diversity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You have a Bachelor’s degree or higher in a technical- or business discipline. Preferably you have at least 5 years of experience in sales/sales support. It is meritorious if you have been working within power systems/solutions. You are Fluent in Swedish and English, spoken and written alike. You are structured, persistent and well-organized in your way of working. You are experienced in sales planning, forecasting and budgeting. You are ready to work in an international and multicultural work environment. If you have experience in business development, it is considered meritorious. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested to learn more about you and what you can contribute with. Embrace Diversity and Innovation and join our team at Hitachi Energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis and might result with the advertisement being unposted with short notice, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager, Joel Dahlberg, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Jan Skogeby, +46 107-38 16 42 ; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Lead Christian Falevik, [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Application Functions Developer – Power System Protection and Control
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity In this role you will be part of Grid Automation Products. We are responsible for development, marketing and sales as well as manufacturing of protection and control products for power generation, transmission and sub-transmission network applications. We offer a complete portfolio of world class products for Digital substation solutions. The unit also offers services, for example education that enables the customers to obtain maximal benefit from their investment in in Hitachi Energy’s protection and control solutions. As Application Functions Developer, you will be integrated in a team of R&D engineers. The group is involved with development and maintenance of power system protection and control algorithms within the global Grid Automation Products R&D from last 100 years. We have a friendly, diverse and multidisciplinary environment. This is a team that you can flourish in and where you are given responsibility as well as large degree of freedom to decide the path of the design and implementation of algorithms for most complex scenarios of power system. Since we have close collaboration with our team in India, as well as customers worldwide you will have an opportunity to broaden your network, building a great platform for a sustainable career within Hitachi Energy. How you’ll make an impact Your main mission will be development and implementation of state-of-the-art protection algorithms that keep modern power systems running despite on faults and disturbances. Being responsible for analyzing challenging cases as well as inventing, implementing and testing new solutions to ensure the high quality and performances for our customers. You will collaborate with hardware and system software developers, project and product managers along with application experts and Hitachi Energy’s research centers worldwide. Living core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You have Master’s degree in Electrical Engineering, with good knowledge of simulation tools. Knowledge of Power Grids Protection and Control, embedded C programming, and Power System components is a benefit. You are analytical, with a strong focus on details and quality, and at the same you can grasp the bigger picture. A high level of self-motivation, curiosity, and desire to learn about new technologies. You are fluent in English, oral and written alike. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sachin Srivastava, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, +46 107-38 14 17; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Vi söker passionerade försäljare till vårt fundraising-team!
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Om jobbetÄr du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell som består av fast grundlön, provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter, bonusar och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Daglig uppföljning och coachning från våra erfarna ledare Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi Söker Dig Som Är Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska Meriterande: Körkort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: Garantilön + provision + dagligbonus (10 000–40 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Bilmekaniker sökes i Köping
Aura Personal AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en erfaren och engagerad mekaniker för att ansluta sig till vårt dynamiska team på. Som mekaniker kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet genom att utföra reparationer och underhåll av fordon. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativ service till våra kunder och strävar efter att upprätthålla ett starkt rykte inom fordonsbranschen. Arbetsuppgifter: • Utföra felsökning, reparationer och underhåll på olika fordonstyper. • Utföra service och rutinmässiga kontroller för att säkerställa fordonens prestanda och tillförlitlighet. • Diagnostisera elektriska och mekaniska problem och åtgärda dem effektivt. • Hantera och använda verktyg och utrustning på ett säkert sätt. • Följa tillverkarens rekommendationer och branschstandarder för reparationer och underhåll. • Dokumentera arbetet noggrant och ge korrekt information om reparationer och kostnader till kunder och kollegor. Kvalifikationer: • Utbildning eller certifiering inom fordonsreparationer är önskvärt. • Erfarenhet av att arbeta som mekaniker och god kunskap om fordonsreparationer och underhåll. • Kompetens inom felsökning och diagnostik av mekaniska och elektriska system. • Förmåga att arbeta självständigt och effektivt, samt vara en lagspelare. • Starka problemlösningsfärdigheter och förmåga att fatta beslut under press.   Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kan utveckla dina färdigheter och bli en värdefull medlem av vårt team. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner baserat på erfarenhet och kompetens. Om du är passionerad inom fordonsbranschen och har en stark arbetsmoral, skicka in din ansökan och CV idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

20 mars 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Säljande konsultchef
Northcon AB
Företagssäljare

Säljande Konsultchef till Northcon – Leda och Bygg Relationer för framtiden Om oss Northcon är ett bemannings- och rekryteringsföretag som stöttar sina kunder med konsulter främst inom Inköp, Logistik och SCM. För att fortsätta vår expansiva resa söker vi nu en Säljande Konsultchef som har en passion för att bygga starka kundrelationer. Rollen: Som Säljande Konsultchef på Northcon kommer du att spela en nyckelroll i att både leda och utveckla vårt konsultteam, samt identifiera och bearbeta affärsmöjligheter för att driva försäljningen framåt. Du kommer att vara den viktigaste länken mellan vårt team och våra kunder, och säkerställa att vi levererar på högsta nivå. Arbetsuppgifter: Leda och utveckla ett team av konsulter och utveckla försäljningen Bygga och bibehålla långsiktiga och värdefulla kundrelationer Identifiera nya affärsmöjligheter och aktivt arbeta med att prospektera nya kunder Ansvara för hela säljprocessen, från första kontakt till avslut Säkerställa hög kvalitet på leveranser och kundnöjdhet Utveckla och implementera strategier för att driva tillväxt och öka vår marknadsnärvaro Skapa och hålla i presentationer för potentiella kunder och leda förhandlingar vid kontraktskrivning Vi söker dig som har: Några års erfarenhet från försäljning och affärsutveckling inom konsultbranschen Förmåga att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter Extra meriterande om du jobbat som konsultchef inom inköp, logistik och SCM Flytande svenska i tal och skrift Vi erbjuder: En ledande roll med möjlighet att påverka och utveckla vår affärsstrategi En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att ta egna initiativ Möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete Varför Northcon? På Northcon tillvaratar vi och värdesätter olika kompetenser, erfarenheter och perspektiv. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och ditt perspektiv. Vi ser fram emot att få din ansökan! Observera: Vi tar inte emot samtal från säljare och rekryterare i denna process.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
HR Specialist - Compensation & Performance Partner
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

Job Description As an HR Specialist – Compensation & Performance Partner, you will support the implementation of HR strategy within a specific functional area in Europe, aligning with Group directives. You will represent regional needs to the global Performance & Reward function and collaborate with HR Business Partners (HRBPs) and HR Services to ensure seamless support for the business. Your main responsibilities will be: Drive and contribute to Compensation & Performance strategy across Sweden, Finland, Norway, and the Baltics, ensuring alignment with Group policies and best practices. Manage and oversee compensation programs, ensuring compliance with company philosophy and legal requirements while optimizing talent attraction and retention. Implement and maintain total rewards processes in accordance with company guidelines. Partner with HRBPs and business leaders to address current challenges through improved HR policies and processes. Monitor market trends in total rewards and recommend consistent, competitive solutions. Develop and execute country- and region-specific programs in consultation with global Expert Services, sharing best practices where relevant. Act as a key contact for Group Expert Services, providing feedback on implementation and supporting design projects. Lead compensation-related projects, such as Workday implementation, as assigned by the local HR Leadership Team. Collaborate with Operational HR Services (GBS) to enhance support and monitor service delivery against SLAs. Ensure compliance with HR policies, regulations, and financial plans, managing exceptions and escalating as necessary. Qualifications You have a Bachelors or Masters degree within relevant area. You have several years of experience working within HR and Compensation. You have advanced Microsoft Excel- and HRIS skills (e.g. SAP/ Workday). You are fluent in English in speech and writing. Experience in working in a global organization is preferred. Personal Qualities We are looking for a pragmatic and decisive professional with a strong ability to develop solutions. You have excellent communication and collaboration skills, allowing you to effectively engage with HR colleagues, executives, and senior management. Your work approach is characterized by a high level of service orientation and independence, enabling you to drive tasks and projects forward efficiently and with full responsibility When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start around 2025-06-01 and the assignment is expected to run until 2026-06-01 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
HR-specialist till nordiskt team i Västerås!
Sway Sourcing Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Är du en erfaren HR-specialist som söker nya utamningar i Mälardalen till sommaren 2025? Just nu har vi ett spännande konsultuppdrag hos en internationell kund med placering i Västerås! Om rollen I denna roll blir du en nyckelperson inom ersättnings- och prestationshantering för den nordiska klustern (Sverige, Finland, Norge & Baltikum). Du arbetar i nära samarbete med HR Business Partners och affärsledare för att säkerställa att strategier och processer inom Total Rewards är effektiva och konkurrenskraftiga. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Implementera och utveckla strategier inom Compensation & Performance i linje med globala riktlinjer. Rådgiva och stötta affärsledare i ersättningsfrågor och bästa praxis. Analysera och utvärdera ersättningsprogram för att attrahera och behålla talanger. Säkerställa att policyer och processer uppfyller lagstiftning och interna riktlinjer. Fungera som kontaktpunkt för global Performance & Reward-funktion och bidra till strategisk utveckling. Följa marknadstrender inom Total Rewards för att rekommendera konkurrenskraftiga lösningar. Kvalfikationer: Kandidatexamen inom HR eller närliggande område. Expertis inom ersättningsprogram och dess administration, samt förståelse för bredare HR-strategier. Erfarenhet från en global organisation och vana att arbeta över flera länder. Proaktiv och lösningsorienterad med starkt affärstänk och analytiska färdigheter. Kommunikations- och samarbetsförmåga på hög nivå. Förtroendegivande bollplank för chefer och kollegor. Hög kompetens inom Microsoft Excel och HR-system (t.ex. SAP/Workday). Flytande engelska i tal och skrift. Praktisk information: Startdatum: 2 juni 2025 Slutdatum: 1 juni 2026 Plats: Västerås Välkommen med din ansökan och bli en del av ett dynamiskt och innovativt team! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025