Redovisningsekonom
ICA Sverige AB
Redovisningsekonomer

Är du en nyfiken ekonom med stort engagemang som vill arbeta med siffror på en modern redovisningsbyrå som ligger i framkant när det gäller att digitalisera och automatisera transaktionskrävande processer? Tycker du att kunddialog och värdeskapande rådgivning samt insiktsstöd till våra kunder är en naturlig del av ett kvalitativt redovisningsarbete? Vill du ha ett av Sveriges ledande företag inom detaljhandel som arbetsgivare, där balans i livet och kollegialt samarbete är några av ledorden? Har du en ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet? Då ska du fortsätta läsa och genast söka jobbet som Redovisningsekonom hos oss på ICA Affärsservice, Butiksekonomi, en av Västerås största redovisningsbyråer! Hos oss på finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Om jobbet som Redovisningsekonom Du kommer tillhöra Butiksekonomi som är den del av ICA Affärsservice som säljer redovisningstjänster och ekonomisk rapportering till ICA-butiker i hela landet. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Organisationen på Butiksekonomi är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra Redovisningsekonomer och Kundansvariga. I teamet har du kollegor som har samma arbetsuppgifter, på liknande kunder som du, vilket gör att lärandet och arbetsfördelningen underlättas. Du kommer hantera ICA butikernas: Löpande bokföring Analys och kontroll av filintegrationer Avstämningar Skattedeklarationer Framtagande av månadsrapporter och visst bokslutsarbete. Är du den vi söker? Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet eller yrkesutbildning. Vi tror att du arbetat med löpande redovisning i minst två år. Kanske är du redan redovisningskonsult på en byrå men är redo att anta större uppgifter, hos en större arbetsgivare och i ett större kollegialt sammanhang. För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och samtidigt ta ett gemensamt leveransansvar för kunderna i Teamet tillsammans med övriga kollegor. I grunden är du strukturerad och duktig på att prioritera rätt och hålla deadlines, men du tycker också det är kul med förändring och har förmågan att snabbt omprioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver kunna vara effektiv och har därför lätt för att lära då det tidvis kan vara ett högt tempo och flera förändringar i arbetssätt på gång. Självklart har du god kommunikativ förmåga då det förekommer en hel del kundkontakt och du är en bra lagspelare. Vi arbetar dagligen med lärande och självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv, förändringsbenägen och modig. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. Vad händer nu? Anställningsform Vikariat, ca 1 år Kontaktuppgifter Johanna Wikström, [email protected] Linda Söderlund, [email protected] Fackliga kontakter Unionen: Umit Dag, [email protected] Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: [email protected] Sista dag för ansökan Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) snarast möjligt, dock senast 2025-06-30. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

13 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Electrical Design Engineer
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Job Description With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! Your responsibilities In this role you will design control and relay protection system, electrical plant system and auxiliary equipment. You will also design and integrate third party’s systems. Convert technical requirements into a validated design and ensure that customer requirements are fulfilled. Create drawings and product configurations. Work with our base design solutions and processes. Support our customers and handle customer documentation. Constantly improving of our solutions and develop new ideas. Together with team members or independently work with delivery projects, improvement projects, and tenders. Your background We are looking for an engaged and driven person who are true team player with a problem-solving oriented and structured mindset. You are proactive, look for opportunities and take responsibility for the projects and the tasks you work on. Knowledge of Electric Cad system. Zuken E3 and Engineering Base is a benefit. Knowledge of calculation tools. ETAP is a benefit. Knowledge of relay configuration. You have a university degree in Electrical Engineering or similar work experience. It is considered a big advantage if you have experience from FACTS, Substation, or infrastructure project. English is a must, Swedish language skills are a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. More information: Recruiting Manager: Christian Müller, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson, [email protected].

13 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Documentation Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Bibliotekarier och arkivarier

The Opportunity We are looking for a Documentation specialist within Hitachi Energy, Network Control, Europe. Network control (NC) is a globally active team that is delivering systems and solutions for management and control of the transmission, sub transmission and distribution of energy worldwide. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic, and positive working environment. Since this position is within HUB Europe you can be based in either Sweden, Norway, Germany, Spain, Poland or Turkey. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t fulfil all requirements. “Good documentation is like a map navigating teams on their way to meeting business requirements. As Documentation specialist you will play a key role in ensuring that clear, and complete records are kept in a systematic way for consistency, avoiding misunderstanding and waste.” – Marketa Pechova, OU NC Quality Manager How You’ll Make an Impact Manage documentation for the Quality management system in line with ISO9001 requirements, review documents against requirements and interact with the responsible process owners Manage project and service documents in the NC documentation management system (DMS), including follow up throughout the project/service. Maintain documentation workspace in the DMS. For selected projects, administer and check commercial and technical documentation in DMS. Serve as the main contact for the NC team for documentation requirements. Monitor and follow up on project documentation delivery, reporting regularly and storing/submitting documents as needed. Maintain and further develop documentation methodology, processes and instructions for the NC team, provide training to the NC organization on the documentation management. Identify risks and opportunities, contributing to continuous improvement efforts while upholding Hitachi Energy's core values of safety and integrity. Your Background Bachelor's degree in engineering or economy Over 3 years of experience in documentation management Proficient in document management and database tools Strong verbal and written communication skills Fluent in English and Swedish; residing in or near Västerås, Sweden Experience with project documentation handling Experience with xECM, Adonis, Share Point What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Our selection process is continuous, so if you are interested – don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Marketa Pechova, [email protected] will answer your questions about the position. Union respresentatives: Sveriges Ingenjörer: Jan Skogeby, +46 107-38 16 42; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Eva Schölin, [email protected].

13 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Asset Information Management Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Företagssäljare

The opportunity Join our team as an Asset Information Management (AIM) Specialist and help us drive innovation in the Engineering, Procurement and Construction industry! As a member of the Life Cycle Information (LCI) team, you will be at the forefront of our efforts to coordinate all activities related to AIM and Data Quality. Your main responsibility will be to support project execution and ensure that AIM coordination is carried out effectively across all phases of a project, from tendering to final handover to the client. Furthermore, you will work closely with the Building Information Management (BIM) team to ensure that we have a structured and collaborative approach towards data handling and data insertion in the BIM 3D models. You will play a critical role in aligning your strategy and approach to data handling with key stakeholders, such as the BIM and PLM organization, to ensure that we are providing the best possible support to our customers and staying ahead of the curve in an industry that is rapidly moving towards a scenario where information is more important than documents. If you are passionate about data and the energy sector, and are looking for a challenging and rewarding role, we want to hear from you! We are interested in knowing more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply even if you do not meet all the requirements. How you'll make an impact Oversee the collection, validation, and maintenance of asset information, including equipment specifications, maintenance records, and performance data, to support decision-making and asset lifecycle management. Collaborate with internal stakeholders, including engineering, operations, maintenance, Supply Chain, and IT teams, to ensure the seamless integration of AIM processes into project workflows and systems. Providing advice and guidance to the project team on how to meet the client's documentation requirements and working closely with other departments on a global level to ensure that these requirements are enabled in the project IT applications. Supporting the project personnel in communicating documentation requirements to suppliers and performing internal quality checks on documentation before it is transferred to the client. Providing training on the AIM strategy to the project team and coordinating the document review process to ensure that all documentation is reviewed in a timely manner. Ensuring that the storage, maintenance, and traceability of documentation is in compliance with project requirements, and implementing effective back-up, security, and disaster recovery systems for project documentation. Supporting the continuous improvement of the AIM strategy to ensure that it remains customer and market relevant. Your background 3-8 years of experiences in Asset Information Management with a strong understanding of civil, mechanical, and electrical engineering disciplines. Proven track record of leading or supporting engineering teams, especially in the area of information management. In-depth knowledge of AIM systems & technologies and familiarity with industry standards and frameworks for asset management. Good knowledge of commonly used document control systems in the offshore industry, and the ability to effectively communicate and collaborate with a diverse and multinational team. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively with cross-functional teams and stakeholders at all levels of the organization. Bachelor’s degree in engineering, computer science, information management, or a related field. Advanced degree or certification in asset management or data analytics is a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us In this role, you can either be based in Ludvika or Västerås in Sweden. Application will be reviewed on an ongoing basis so do not hesitate to apply already today! Union representatives –  Sveriges Ingenjörer:  Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected]

13 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Jobba som lärare på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!
PersonalExpressen AB
Gymnasielärare

Hjärtligt välkommen att arbeta som lärare tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!

12 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
McDonald's Västerås söker nya stjärnor!
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Just nu söker vi efter personal till våra restauranger inför sommaren! Uppstart kommer ske i maj/juni och det finns goda möjligheter till fortsatt extrajobb till hösten! Välkommen med din ansökan. Vill du få möjligheten att spendera delar av sommaren tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även en person som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att leverera en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet! Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

12 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Account manager Västerås
TIMO Sweden AB
Företagssäljare

Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling. Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer. Du kommer bli ansvarig för alla befintliga kunder samt all nykundsbearbetning inom ditt geografiska distrikt. Du kommer vägledas och ha daglig kontakt med din Teamledare och inspireras av dina säljkollegor runt om i landet. Vad erbjuder vi då? Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet. Fast lön med bra provisioner och höga bonusar Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning Personliga utveckling med daglig coaching Säljtävlingar med spännande priser Grymma kollegor i hela landet Roliga konferenser Hälsoprofil med fokus på ditt välmående Och vad förväntar vi oss av dig? Självständig person med ett högt driv Stark vilja och motivation att tjäna pengar Brinnande intresse för att göra affärer Mycket energi och positiv inställning Egenskapen att alltid ta ansvar

12 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Operations Manager till spännande bolag!
Logent AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2025 är ca 4000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Vi söker vi nu en passionerad och lösningsorienterad Operations Manager till vår kunds spännande verksamhet i Uppsala-regionen som vill leda och styra siten för att skapa en lagerlösning i världsklass. Arbetsuppgifter och ansvar i korthet: Motivera logistikpersonalen samt säkerställa att organisationen möter KPI:er kopplade till säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet. I det dagliga arbetet ingår det att implementera strategier och styra / utveckla verksamheten mot ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet. Leda och driva administrativa processer såsom tidsrapportering, ekonomiskt resultat samt följa upp den dagliga styrningen. Som Operations Manager är du en trygg och erfaren ledare med god personkännedom och du har en omfattande förståelse för logistik och gärna produktionsflöden. Du har det yttersta ansvaret över siten och har ett kompetent och erfaret team till din hjälp. Kontinuerlig utveckling av dina medarbetare kommer att vara ett stort fokus. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är passionerad över ditt uppdrag samt att du är närvarande som chef och trivs i en operativ roll. Verksamheten sker dagtid helgfria vardagar och startdatum för tjänsten är snarast möjligt. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Category manager SCM
Hitachi Energy Sweden AB
Inköpare och upphandlare

The opportunity Our Grid Integration supports customers in creating stronger, smarter, and greener grids adapted to meet the needs of the changing power landscape. Our system solutions are designed and delivered to provide the highest lifecycle value with the lowest risk. As a global leader in power quality technology, we supply power quality solutions to customers all over the world. That is why we are looking for you who want to work with advanced technology in an international project-based organization. Category manager SCM is a role for you who are interested in combining internal cooperation with external supplier responsibilities. How you'll make an impact You will be commercially responsible for our main internal supplier. In your scope you will also have some categories covering external suppliers. For the internal supplier, you will drive all aspects related to cost, forecasting, capacity planning and strategic activities. You will be the main point of escalation. For the external supplier scope, you will drive supplier selection, negotiation of frame agreements, claim management and being the main point of escalation. Your background A master’s or bachelor’s degree in engineering or business administration is a plus. This can be balanced by a relevant experience Mix of operative and strategic abilities Good communication and networking skills are key competencies Interest in the mix of both project work and procurement work Experience of relevant role within supply chain management Good skills in English writing and speaking alike What we offer Collective agreement Flexible working hours Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!  Recruiting Manager Helena Rydbeck, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Acquisition Specialist Renee Lundgren, [email protected]

12 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Klubbchef till VSK Bandy
AB Effektiv Borås
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Ta chansen att ta över rodret för att driva VSK Bandy, Mesta Mästarna framåt! Din framtida arbetsgivare Västerås SK Bandy, eller VSK Bandy, är en anrik förening med lång tradition inom svensk bandy. Klubben, som grundades redan 1904, har sitt hjärta i Västerås och är Sveriges mest framgångsrika bandyklubb genom tiderna. Med både herr- och damlag i den absoluta eliten, samt en stark ungdomsverksamhet, är VSK Bandy en levande kraft inom svensk bandy – både på och utanför isen. Fokus i verksamheten ligger på Glädje – Ansvar – Gemenskap. VSK Bandy driver sedan 2014 ett socialt initiativ, Schysst Framtid, som syftar till att ge barn och ungdomar i Västerås och Skinnskatteberg kommun positiva förebilder och verktyg för att hantera psykisk ohälsa, mobbning, droger och utanförskap. Genom skolbesök, spelarbesök och aktiviteter som Sveriges största ungdomsgård strävar projektet efter att stärka ungas självförtroende och skapa en tryggare framtid för dem. Vad erbjuder rollen? I rollen som Klubbchef hos VSK Bandy kommer du att spela en nyckelroll i att driva verksamheten framåt. Rollen kommer vara omfattande och mångfacetterad. Du ansvarar för att skapa en positiv och inkluderande kultur som engagerar både anställda, spelare, medlemmar, supportrar, partners och övriga intressenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Övergripande ansvar för att utvärdera, planera och leda verksamheten, vilket inkluderar att utveckla affären, ansvara för ekonomin samt utveckla kontakten med partners och intressenter. Personal- och organisationsansvar för 7 medarbetare, inklusive medarbetarsamtal, coachning och teamutveckling. Tillsammans med organisationen aktivt utveckla Schysst Framtid, planera matchevent, sätta prisstrategi och följa upp marknadsavtalens lönsamhet. Kontinuerligt utveckla och driva samarbeten med externa intressenter såsom näringsliv, sponsorer och kommun. Vara föreningens kontaktyta och driva föreningens intresse i samarbeten med Svenska Bandyförbundet, Föreningen Svensk Elitbandy, och liknande. Leda och organisera föreningens ideella krafter. Ansvara för att tillsammans med marknadsavdelningen driva och utveckla det strategiska arbetet med att stärka föreningens affärsmodell – med fokus på intäktsströmmar, prissättningsstrategier och långsiktigt värdeskapande partnerskap. Vem är du? Vi söker dig med flerårig ledarskapserfarenhet. Starkt meriterande om det är inom föreningsliv eller från idrottsvärlden, men inget krav. Du har en god ekonomisk förståelse med erfarenhet från resultat- och budgetansvar och en förmåga att kunna förstå en resultatrapport. Vidare ser vi att du har en god förmåga att organisera och strukturera en verksamhet och du drivs av att ständigt förbättra och utveckla både processer och människor. Du har en stark kommunikativ förmåga och räds inte att på ett strukturerat sätt jobba med organisationsstruktur och målstyrning. Vi lägger stor vikt vid försäljning och utveckling i den här rollen. Därför ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av försäljningsarbete och driva affärsutveckling – från att identifiera möjligheter till att omsätta dem i konkreta resultat. Du har ett kommersiellt tänk, förstår vikten av partnerskap och kan bidra till att skapa nya intäktsströmmar för föreningen. Har du inte tidigare erfarenhet av detta men besitter rätt drivkraft är det ändå meriterande. Som person är du både drivande och samverkande - din hunger återspeglas på både kollegor och externa intressenter vilket skapar ett engagemang för föreningen. Du är en trygg ledare som via ett inspirerande och inkluderade ledarskap säkerställer en välfungerande och framåtlutad verksamhet och personalstyrka. Som person har du modet att driva genom förändring. Du har förmågan att stå stadigt i motvind och agera tryggt i en utsatt roll. Är detta din perfekta match? Drivs du av organisationsutveckling, ledarskap och försäljning? Där den ena dagen sällan är den andra lik? Då erbjuds du en roll i en bransch där energin och engagemanget är svårslaget. Du kommer in i en förening som ser ljust på framtiden och är en av Sveriges mest framgångsrika klubbar genom tiderna. I en värld av ständig förändring, kommer du i denna roll att få stort mandat och påverkandegrad att forma vår framtid. Välkommen till VSK Bandy! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdatum är 1 Juni 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Therese Abrahamsson, [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Klubbchef, Kontorschef, Föreningsliv, Idrottsorganisation, Sportadministration, Ledarskap, Verksamhetsutveckling, Ekonomistyrning, Förändringsledning, Försäljningschef

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025