Systemförvaltare
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Systemförvaltare m.fl.

Lednings- och Verksamhetsstöd Vill du spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens digitala arbetsplats – med särskilt fokus på telefoni och kommunikationslösningar? Brinner du för verksamhetsutveckling och vill vara med och skapa konkret nytta för användare i en samhällsviktig verksamhet? Då kan du vara den verksamhetsnära systemförvaltaren inom ansvarområdet telefoni och digital arbetsplats vi söker till IT-centrum! Rollen som systemförvaltare I rollen som systemförvaltare ansvarar du för att driva den verksamhetsnära utvecklingen och förvaltning av telefonisystemen inom Region Jönköpings län. I ditt uppdrag kommer du ha ett mycket nära samarbete med vår systemförvaltare för Digital arbetsplats och den IT-nära förvaltningen. Du kommer även jobba nära vår utvecklingschef som är ytterst ansvarig för leveransen inom området. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats IT-centrum stödjer invånare, patienter och medarbetare i Region Jönköpings län med digitala lösningar som gör verklig skillnad. Vi drivs av att möta regionens behov av IT-tjänster och att vara proaktiva i att identifiera möjligheter för verksamhetsutveckling genom effektiva IT lösningar. IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med rätt IT-lösningar. Vi arbetar processorienterat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt ISO-certifierade verksamhetssystem. Vi är idag 240 engagerade och framåtlutade medarbetare med hög kompetens och framåtanda inom sina respektive ansvarsområden. Vår vision på regionen är ”För ett bra liv i en attraktiv region!” vilket innebär att vi alla jobbar för en region där människor vill leva, arbeta och utvecklas – med god hälsa, bra miljö och ett rikt kulturliv. IT är en viktig del av denna helhet. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Din profil Vi tänker oss att du har en högskoleutbildning inom lämpligt område eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som tryggt rör dig mellan den strategiska helhetsbilden och de detaljer som formar resultatet. Du har en skarp förmåga att förstå och analysera verksamhetens behov – och du använder den förståelsen för att utforma underlag som leder till välgrundade beslut. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med både förvaltning och utveckling i en miljö där förändring är en del av vardagen. Du är van att arbeta i dialog med olika professioner för att kartlägga behov, formulera lösningar och bidra till verksamhetsutveckling. Du är lyhörd i din kommunikation, skapar goda samarbeten och inger förtroende i dina kontakter. Samtidigt är du inte rädd för att ta egna initiativ, driva arbetet framåt – alltid med ett helhetsperspektiv och med verksamhetens bästa för ögonen. Hos oss på IT-centrum är utveckling en naturlig del av vardagen. Vår verksamhet förändras i takt med omvärlden, och vi söker dig som trivs i rörelse, är flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Vårt erbjudande till dig Hos oss blir du en del av en kreativ, utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad kultur. Vi jobbar tillsammans mot att vara Sveriges bästa IT-avdelning. Här får du möjlighet att växa både som person och i din profession – samtidigt som du bidrar till en stabil grund för digital utveckling i hela vår region. Vi erbjuder en hållbar arbetsmiljö där balans mellan arbete och privatliv är en självklar del. Du har också möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan, när arbetet tillåter. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Karin Törnblom, 072-2436681. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Igår
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Supporttekniker till IT-supporten
Sveriges Domstolar
Supporttekniker, IT

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Brinner du för hög service och samtidigt har förmågan och viljan att hitta tekniska lösningar på kundens problem? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö, då kan det här vara jobbet för dig! Om anställningen I rollen som tekniker i andra linjens IT-support kommer du ge snabb och effektiv support till våra användare inom Sveriges Domstolar. Arbetet är ansvarfullt och i denna roll är det viktigt att du har stor vilja att ta ansvar och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera incident- och serviceärenden kring både mjuk- och hårdvara. Felsökning och felavhjälpning sker bl.a. via telefon och fjärrstyrningsverktyg. De supportärende som är mer komplexa utreder du vidare tillsammans med berörd expertkompetens. Till stöd i arbetet har du i första hand teamet för IT-support. Du och dina 3–4 kollegor jobbar under ledning av en teamledare. Arbetsuppgifterna är varierande över tid och det finns goda möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer att fylla en viktig roll i arbetet med att förse Sveriges Domstolar med professionell service och stöd. Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning jobbar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa Sveriges Domstolars behov av digitalisering. Totalt är vi drygt 100 kollegor på avdelningen, som arbetar brett inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabb rörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster. Våra egenutvecklade webbapplikationer är främst utvecklade med open source. Vi har all drift i egen regi med tillhörande infrastruktur inom Linux, Windows, nätverk, brandväggar och databaser. Vi hanterar också en PC-klientmiljö, Print och Mobiltelefoner för drygt 7 000 användare. Tillsammans med dina kollegor kommer du att realisera Sveriges Domstolars befintliga och kommande behov av digitalisering. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och arbetsglädje! Vem söker vi? Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av IT-support i en dedikerad supportorganisation för en större verksamhet (mer än 1000 användare/kunder, gärna myndighet eller motsvarande). Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att kombinera både tekniskt och kundorienterat arbete. Du förväntas ha genomfört minst gymnasiestudier (med godkänt resultat), gärna med inriktning på IT. IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga supportarbetet och föreslå och genomföra dessa. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera en omväxlande vardag. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom följande tekniker/områden:  • Supportinformation, användarguider m.m.  • Windowsbaserad klientmiljö  • Mircorosofts Office-applikationer och Edge  • Grundläggande nätverkskunskaper  • Print i nätverksmiljö, ”Follow me print” m.m.  • Microsofts Configuration Manager  • Active Directory  • Powershell, Automatisering  • Redigering & förvaltning intranät  • Självbetjänings- och ärendehanteringssystem För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Det är 1 tillsvidareanställning som ska tillsättas, 100 % tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag! Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Frågor om tjänsten besvaras v.27 av Emil 036-155346, v.28, 29 av Besmir 036-155644.

Igår
Sista ansökan:
21 juli 2025
IT - Arkitekt
Combitech AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Combitech växer i Jönköping och vi söker fler IT-arkitekter och lösningsarkitekter. Är du intresserad av en roll där du får utvecklas, ha många kontaktytor och hitta lösningar för våra kunder? Då kan detta vara rollen för dig! Din roll som IT-arkitekt Som IT-arkitekt hos oss är du ansvarig för planeringen och den tekniska inriktningen för komplexa system och utvecklingsprojekt. Du tolkar kundens behov och krav och omsätter dem till lösningsförslag som du sedan implementerar. Du har kontinuerlig kontakt med olika funktioner för att förstå behovs- och kravbilden samt verksamheten. Du upprättar dokumentation kring lösningsarkitektur och tar hänsyn till företagets övergripande infrastrukturella och arkitekturella utveckling i designbeslut. Jobbet kan innefatta strategiska teknikval, framställning av utvecklingsplaner, stöd till ledning, projektledar, utvecklingsteam samt kontakt med leverantörer. Rollen innebär att du kommer att utveckla tekniska lösningar på olika IT-relaterade problem och skapa grundläggande strukturer för system och integrationer med ett långsiktigt perspektiv. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och externa aktörer. Vem är du? Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning i grunden. Du bör ha några års erfarenhet som arkitekt, och om du har erfarenhet av utveckling, certifiering inom arkitektur, eller arbete med molnbaserade lösningar (Azure, GCP, AWS), ses det som meriterande. Vi söker dig som har strategier för att lösa eventuella problem på väg mot målet. Du är professionell i din yrkesroll och har hög kompetens inom området. Viktiga egenskaper är analytiskt tänkande, kreativitet, kommunikationsförmåga och ledarskap. Du bör trivas med att interagera med andra människor och ha förmågan att leda, samt kunna växla mellan teknik och organisation med ett holistiskt och tvärfunktionellt angreppssätt i ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdagen till följd av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson Susanne Lieberg, +46 734188769 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten

Igår
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Socialsekreterare till Ekonomiskt bistånd - Tillsvidare och vikariat
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete där en dag aldrig är den andra lik? Välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare inom försörjningsstöd. Ditt nya jobb Hos oss jobbar vi med att utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt stöd och aktivt arbeta med motivationsarbete där varje individ är unik men målet alltid är att nå en självförsörjning. Vi erbjuder utbildning i MIX som är vår utredningsmall. I Jönköpings kommun har vi även börjat med e-tjänst där våra kommuninvånare som är i behov av ekonomiskt bistånd kan ansöka digitalt. Som socialsekreterare hos oss har du dessutom en rad olika stödfunktioner som ger dig trygghet i din arbetsroll. Stödresurser som finns att tillgå är bland annat försörjningsstöd resurs samt en kommunjurist med socialförvaltningen som sitt arbetsområde. I arbetsteamet finns en förste socialsekreterare som ger handledning och finns som stöd när du fattar beslut i ärenden. Vi har väl utarbetade rutiner och processer och många kollegor att samarbeta med. Dessutom finns stöttning av din närmaste chef. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen och det är önskvärt om du som söker har erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd eller har erfarenhet av annat myndighetsutövande uppdrag.  Du är väl insatt i socialtjänstlagen och har MI utbildning. Det är meriterande om du har ett B-körkort. Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och nyfiken. Du är van vid att arbeta i högt tempo och är intresserad av och har förmåga att motivera och stödja människor i processer som leder till självförsörjning. Du kan vidare prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och är mål- och resultatorienterad. Du har goda kunskaper i svenska språket, både gällande tal-, läs- och skrift. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Som socialsekreterare hos oss erbjuder vi dig 7 timmars arbetsdag, flextid och en grundlig introduktion i arbetet. Länk till förmånslistan: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hos oss inom område Försörjningsstöd i Jönköpings kommun lägger vi stor vikt vid att tillsammans arbeta framåt mot och utveckla framtidens socialtjänst. Vi hjälps åt, lär av varandra och stimuleras av att dagligen vara med och utveckla och ta ansvar för verksamheten. Vi finns i nyrenoverade lokaler på Slottsgatan 5, Jönköping. Bra att veta I denna rekrytering tillsätts en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse och ett tidsbegränsat vikariat med start 1/9 2025 eller enligt överenskommelse. Vikariatet har avslut enligt överenskommelse, troligtvis avslut i mitten av augusti 2026. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Vi använder oss av löpande urval. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Automationstekniker till Orkla Snacks Sverige
Poolia Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du jobba med teknik i framkant och vara med och utveckla automationen i en högteknologisk godisfabrik? Vi söker en erfaren automationstekniker som brinner för felsökning, programmering och förbättringsarbete. Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning i Jönköping är hög. För att möta den långsiktiga efterfrågan gör Orkla Snacks nu en större investering i utbyggnad av godisfabriken för fördubblad kapacitet. Om tjänsten: Som Automationstekniker arbetar du med att säkerställa att våra automatiserade system och maskiner fungerar optimalt. Du genomför felsökningar, uppdaterar el-ritningar, programmerar PLC-system och deltar i utredningar av avvikelser. Du får arbeta i en miljö med stark teknisk utveckling och hög förändringstakt, där du också bidrar med förbättringar och smarta lösningar. Du får möjlighet att arbeta med automation i framkant inom en framåtsträvande verksamhet som satsar på utveckling, kompetens och innovation som dessutom producerar Sveriges mest älskade godis. Du rapporterar till Underhållschefen och jobbar tätt ihop med produktionsteamen och övriga kollegor på underhållsavdelningen. Placering är på anläggningen på Torsvik i Jönköping. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Felsöka och åtgärda fel inom automation, el och styrsystem Programmera och uppdatera PLC-system Läsa, skapa och revidera el-ritningar Delta i rotorsaksanalyser och förbättringsarbete inom LIA (avvikelsesystem) Medverka i projekt kopplat till nyinstallation och teknisk utveckling Vem är du? Vi söker dig som har en KY-utbildning inom automation eller motsvarande teknisk bakgrund, samt minst fem års erfarenhet från tillverkande industri, gärna inom processindustrin. Du har gedigen kunskap inom PLC-programmering och felsökning, och är van vid att arbeta med el-dokumentation och ritningar. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt, ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, metodisk och har ett brinnande intresse för automation. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också värdet av samarbete och bidrar aktivt i teamet. Du är nyfiken, engagerad och drivs av att hitta förbättringar. Om Orkla Snacks Sverige: Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,4 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket BUBS där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se. Bra att veta: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
System Safety Engineer 
AxÖ Consulting AB
Övriga civilingenjörsyrken

Junior System Safety Engineer  Vi söker nu en System Safety Engineer till ett utvecklingsinriktat team inom tekniksektorn. Du kommer att bli en del av en grupp som arbetar med systemsäkerhet och logistiskt stöd, där säkerhet är en central del i hela produktens livscykel – från idé till färdig produkt. I rollen kommer du att samarbeta tätt med både utvecklings- och kundprojekt. Du får möjlighet att påverka produktdesignen och funktionaliteten samt bidra till att säkerställa att slutprodukten inte innebär oacceptabla risker för människor, egendom eller miljö. Våra produkter används i utmanande miljöer, vilket ställer höga krav på kvalitet och systemsäkerhet. Som System Safety Engineer är du involverad från start i utvecklingsprojekten. Du kommer att genomföra kontinuerliga analyser och utvärderingar av både prototyper och färdiga produkter, där din uppgift är att kritiskt granska konstruktionen och identifiera potentiella risker. Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot produktutveckling Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med riskanalyser, antingen genom utbildning eller yrkesliv Civilingenjörsexamen eller master inom produktutveckling Tidigare arbetslivserfarenhet inom systemsäkerhet eller liknande tekniska områden Om uppdraget: Start: 1 september Omfattning: Heltid Längd: 1 år Plats: Huskvarna Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll där säkerhet står i fokus? Skicka in din ansökan redan idag! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

Igår
Sista ansökan:
30 juli 2025
Skjutstativförare
Randstad AB
Truckförare

Arbetsbeskrivning Är du en driven och erfaren skjutstativförare som vill arbeta i ett härligt team hos en av våra kunder i Nässjö? Då är det dig vi söker! Som truckförare arbetar du med att plocka och packa orders som ska skickas till kund. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team om ca. 15 personer och rapportera till teamledare. I arbetet kan det även förekomma tunga lyft så vi ser gärna att du trivs med att arbeta fysiskt. Ordrarna plockas med skjutstativtruck och ett körtest utförs innan anställning. Arbetstiderna är förlagda på tvåskift måndag-fredag kl. 05.00-13.30 och kl. 14.00-23.30 men kan du enbart jobba dagtid är vi nyfikna även på dig.  Vi söker dig som tidigare kört truck (B3) och har erfarenhet inom lagerarbete. Som person är du driven, engagerad och en lagspelare. Du är stresstålig och kan hantera flera bollar i luften samtidigt som du är flexibel. Vidare ser vi att du trivs med ett fysiskt arbete och där du arbetar i nära samarbete med andra i verksamheten. Det är ett krav med truckkort B3 och erfarenhet av att köra skjutstativtruck. Vi ser även att du är flytande i svenska i tal som skrift.  att vara konsult  Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Du blir anställd av Randstad men arbetar ute hos vår kund. Vi erbjuder en visstidsanställning på 6 månader med goda chanser till förlängning. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail.  Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Plock och pack Truckkörning Kvalifikationer Truckkort (B3) Svenska i tal som skrift Körkort B meriterande Erfarenhet av lagerarbete Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Business Analyst - Jonsered
Sway Sourcing Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

We are looking for a Senior IT Business Specialist or Analyst. Are you available in Augusti and can you work in Jonsered? Then you might be the person we are looking for! Tasks Drive initial assessments and actively contribute to IT projects and change initiatives by capturing and documenting key business goals, user needs, system workflows, and operational procedures. Apply analytical methods to interpret data effectively, using visual tools such as models, diagrams, and charts to present insights in a clear and accessible way. Assess and compare potential solutions, evaluating their practicality, costs, and benefits, and provide well-founded recommendations to align with business goals within your scope. Assist in developing business cases to support decisions related to IT investment opportunities. Take part in rolling out the chosen solution, engaging in activities like solution development, testing, and go-live implementation. Requirements At least 7 years of experience as an IT Business Specialist or Analyst, with proven project management skills Strong background and in-depth knowledge of supply chain, finance, and industrial operations Hands-on experience with ERP systems, including their workflows and data structures Demonstrated ability in analysis and problem-solving Fluent in both English and Swedish, with excellent communication abilities Highly organized, proactive, and able to work independently Possesses a broad understanding of technical concepts and systems Start Date & Application: Start Date: 18 Aug 2025 End Date: 31 Dec 2025. Possibility of extension Application deadline: 02 July 2025 Location: Jonsered Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
17 december 2025
CAM beredare
Ikett Personalpartner AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Till vår kund strax utanför Jönköping söker vi nu en CAD/CAM beredare! Du som söker bör vara bosatt i närområdet du tjänsten är tänk att gå över i anställning efter inhyrningsperioden. Som person har du goda tekniska kunskaper inom tillverkning och skärande bearbetning samt ritningsläsning och mätteknik. Du kommer ansvara över att planera, utföra och följa upp dina arbeten. I din roll som CAM beredare kommer du huvudsakligen att arbeta med att ta fram CAD-baserat tillverkningsunderlag, vara behjälplig i produktionen med frågor samt vid behov gå igenom jobben med NC-operatör. Vi söker dig som är passionerad och driven med god vana av kvalitets- och produktivitetsutveckling. Du besitter en hög social kompetens och samarbetsförmåga. Krav. - Driven och självständig. - Tidigare erfarenhet av CAD- och CAM-system. - Du hanterar det svenska språket flytande i både tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska. - God förståelse för tekniska ritningar och produktionstekniska processer. Arbetstider: Dagtid. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Din profil Vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Konstruktör mot motorkomponenter
Academic Work Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du vara med och skapa framtidens innovativa produkter hos en global ledare inom mekanisk konstruktion? Som konstruktör hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med avancerade material och teknik, från idé till färdig produkt - i ett nära samarbete med experter världen över. Här väntar en utvecklande roll i en unik miljö med tillgång till toppmoderna resurser! OM TJÄNSTEN Hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med hela processen, från idé till färdig produkt, där du ansvarar för både detaljkonstruktioner och systemintegration i deras produkter. De arbetar med avancerade plast-, gummi-, lättmetalls- och tunnplåtskonstruktioner och strävar alltid efter att optimera konstruktioner för att skapa konkurrenskraftiga produkter för serieproduktion. Du kommer att tillhöra gruppen som arbetar med insugssystemen. I rollen som konstruktör kommer du att arbeta i projektform och ha tät kontakt med olika avdelningar, tillverkningsenheter och underleverantörer över hela världen. Du blir en viktig kunskapsresurs i tvärfunktionella diskussioner och bidrar till att samla in krav för att skapa hållbara och effektiva lösningar. Hos Husqvarna får du tillgång till unika resurser som materiallabb, verifieringslabb, prototypverkstad och en CAE-avdelning – allt för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Husqvarna erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du både kan växa och utvecklas inom mekanisk konstruktion. VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig civil- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning maskinteknik - Har erfarenhet av att arbeta i CATIA V5 - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att jobba med formbundna detaljer - Kunskaper inom geometrisäkring - Ett fordons- eller mekanikintresse på fritiden För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025