Vi söker Kontorskoordinator till Brämhults Värmeteknik!

Om företaget Brämhuts Värmeteknik är ett över 50 år gammalt familjeföretag som nu drivs vidare av andra generationen. Vi är ett ledande företag inom VVS med 20 medarbetare, vårt kontor ligger i Borås. Vi utför allt inom VVS, entreprenader till mindre service och installationer. Vår expertis sträcker sig från traditionella VVS-installationer till mer avancerade lösningar för uppvärmning, kylning. och energioptimering. Våra kunder är byggföretag, fastighetsägare, bostadsrätter, kommun, industrier och privatpersoner. Läs mer om oss på bvt-boras.se Tjänstebeskrivning Lösningsfokuserad och prestigelös Kontorskoordinator sökes till Brämhults Värmeteknik i Borås! Vi vill nu förstärka vårt team med en lösningsfokuserad och prestigelös Kontorskoordinator som vill bidra till bolagets fortsatta utveckling! Övergripande arbetsuppgifter: Du kommer att ansvara för administrationen inom företaget och utgöra en viktig roll hos oss som får våra dagliga arbetsflöden att fungera på bästa sätt. Tjänsten innebär många kontaktytor med både kunder, leverantörer och entreprenörer samt ett nära samarbete med bolagets övriga medarbetare. • Ordermottagning över disk samt hantera order och projekt i vårt affärssystem. • Bokning av arbeten samt delegera order vidare till våra montörer. • Planering och administrering av arbetsorder till montörer. • Vara behjälplig med administrativa delar till våra montörer. • Viss ekonomi gällande order och fakturering. • Besvara telefon, e-mail samt våra sociala medier. • Ta emot leveranser till kontoret. • Hantera det administrativa rörande våra verktyg och bilar. • Driva interna projekt med utveckling och förbättring av våra processer. • Vara behjälplig vid upphandling av abonnemang, tjänster som rör kontoret. • Hantera returer och reklamationer till grossister. Kvalifikationer Du har som lägst gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet för denna tjänst. Du är en van användare av affärssystem och Officepaketet samt har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper som vi efterfrågar är en hög serviceanda samt förmåga att kommunicera och skapa kontakter på ett naturligt sätt. Du föredrar att jobba strukturerat, samt är proaktiv och framåt i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du kan driva dina frågor självständigt, även kunna efterfråga hjälp när det behövs. För dig är det självklart att vara noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du har ett självklart lösningsfokus och helhetstänk för att få god förståelse för företagets gemensamma leverans. För dig är det självklart att dela med dig av din kunskap och erfarenhet för att vi tillsammans skall kunna lösa arbetsuppgifter så bra som möjligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bra för dig att veta: Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Placeringsort Borås. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Brämhults Värmeteknik. Vad erbjuder vi dig? Brämhults Värmeteknik erbjuder: en stimulerande tjänst med stort handlingsutrymme och utvecklingsmöjligheter. Låter det intressant? Rekryteringen genomförs i samarbete med NearYou. Ansöker gör du via hemsida: www.nearyou.se Sista ansökningsdag: 2024-05-05. Ansökningarna behandlas löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringsansvarig Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99. Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänsklig och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Erfaren specialist, program- och projektstyrning

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle, skapa framtidens elnät och tillsammans med oss arbeta för fossilfrihet? I rollen som specialist inom projekt- och programstyrning kommer du att ingå i och tillhöra vårt projektkontor. Projektkontoret finns till för att skapa goda förutsättningar för effektiva projektgenomföranden, samt att stödja beslutsfattaren i förvaltning av den operativa investeringsportföljen. Du kommer i din roll att leda och driva vår verksamhetsutveckling av vår program- och projektstyrning tillsammans med verksamheten. Ansvara för förvaltning av Vattenfall Eldistributions tillämpning av koncernens sekventiella program- och projektstyrningsmodell, samt vägleda och ge stöd till organisationen med rutiner, instruktioner och mallar för program- och projektstyrning av anläggningsinvesteringsprojekt. Detta gör du med utgångspunkt från något av våra kontor i Solna, Luleå eller i Trollhättan. Om rollen Avdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare men kommer att fortsätta växa under året. Vi finns representerade på våra kontor i Luleå, Solna och Trollhättan. Gruppen består helt av erfarna specialister och du kommer att ha två nära kollegor som redan arbetar inom detta område på avdelningen. I den här rollen rapporterar man till chefen för projektkontoret. I rollen finns det en förväntan om att man kan föredra området i sammanhang som beslutsmöten på både enhets- och avdelningsnivå. (Även bolagsnivå kan förekomma). Intressenterna finns främst inom vår investeringsverksamhet. Här inkluderas portfölj- program- och projektnivå. Men även bolagets och enhetens ledningsgrupper kommer att behöva stöd i utredningar och föredragningar av aktuella frågor på området. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att handla om: Att leda verksamhetsutveckling för vår program- och projektstyrningsmetodik. Att förvalta enhetens användning av program- och projektstyrning. Att kvalitetssäkra och utveckla metodik för program- och projektstyrning. Ta rollen som enhetens operativa stöd för område program- och projektstyrning. Kravspecifikation Vi söker dig med lång erfarenhet av program- och projektledning inom vår eller närliggande bransch. Har du gedigen erfarenhet av riskhantering, verksamhetsutveckling, processutveckling är det också mycket meriterande. Vi ser att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis elkraft men kan även ha en annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Som person söker vi dig som är uthållig och inte är räds svåra utmaningar. Du gillar att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, samt har förmågan att knyta an till olika grupper av människor. Utöver detta söker vi dig som på ett naturligt sätt bidrar till ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att nå sina mål. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna, Luleå eller Trollhättan För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Erfaren specialist, program- och projektstyrning

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle, skapa framtidens elnät och tillsammans med oss arbeta för fossilfrihet? I rollen som specialist inom projekt- och programstyrning kommer du att ingå i och tillhöra vårt projektkontor. Projektkontoret finns till för att skapa goda förutsättningar för effektiva projektgenomföranden, samt att stödja beslutsfattaren i förvaltning av den operativa investeringsportföljen. Du kommer i din roll att leda och driva vår verksamhetsutveckling av vår program- och projektstyrning tillsammans med verksamheten. Ansvara för förvaltning av Vattenfall Eldistributions tillämpning av koncernens sekventiella program- och projektstyrningsmodell, samt vägleda och ge stöd till organisationen med rutiner, instruktioner och mallar för program- och projektstyrning av anläggningsinvesteringsprojekt. Detta gör du med utgångspunkt från något av våra kontor i Solna, Luleå eller i Trollhättan. Om rollen Avdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare men kommer att fortsätta växa under året. Vi finns representerade på våra kontor i Luleå, Solna och Trollhättan. Gruppen består helt av erfarna specialister och du kommer att ha två nära kollegor som redan arbetar inom detta område på avdelningen. I den här rollen rapporterar man till chefen för projektkontoret. I rollen finns det en förväntan om att man kan föredra området i sammanhang som beslutsmöten på både enhets- och avdelningsnivå. (Även bolagsnivå kan förekomma). Intressenterna finns främst inom vår investeringsverksamhet. Här inkluderas portfölj- program- och projektnivå. Men även bolagets och enhetens ledningsgrupper kommer att behöva stöd i utredningar och föredragningar av aktuella frågor på området. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att handla om: Att leda verksamhetsutveckling för vår program- och projektstyrningsmetodik. Att förvalta enhetens användning av program- och projektstyrning. Att kvalitetssäkra och utveckla metodik för program- och projektstyrning. Ta rollen som enhetens operativa stöd för område program- och projektstyrning. Kravspecifikation Vi söker dig med lång erfarenhet av program- och projektledning inom vår eller närliggande bransch. Har du gedigen erfarenhet av riskhantering, verksamhetsutveckling, processutveckling är det också mycket meriterande. Vi ser att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis elkraft men kan även ha en annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Som person söker vi dig som är uthållig och inte är räds svåra utmaningar. Du gillar att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, samt har förmågan att knyta an till olika grupper av människor. Utöver detta söker vi dig som på ett naturligt sätt bidrar till ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att nå sina mål. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna, Luleå eller Trollhättan För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Erfaren specialist, program- och projektstyrning

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle, skapa framtidens elnät och tillsammans med oss arbeta för fossilfrihet? I rollen som specialist inom projekt- och programstyrning kommer du att ingå i och tillhöra vårt projektkontor. Projektkontoret finns till för att skapa goda förutsättningar för effektiva projektgenomföranden, samt att stödja beslutsfattaren i förvaltning av den operativa investeringsportföljen. Du kommer i din roll att leda och driva vår verksamhetsutveckling av vår program- och projektstyrning tillsammans med verksamheten. Ansvara för förvaltning av Vattenfall Eldistributions tillämpning av koncernens sekventiella program- och projektstyrningsmodell, samt vägleda och ge stöd till organisationen med rutiner, instruktioner och mallar för program- och projektstyrning av anläggningsinvesteringsprojekt. Detta gör du med utgångspunkt från något av våra kontor i Solna, Luleå eller i Trollhättan. Om rollen Avdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare men kommer att fortsätta växa under året. Vi finns representerade på våra kontor i Luleå, Solna och Trollhättan. Gruppen består helt av erfarna specialister och du kommer att ha två nära kollegor som redan arbetar inom detta område på avdelningen. I den här rollen rapporterar man till chefen för projektkontoret. I rollen finns det en förväntan om att man kan föredra området i sammanhang som beslutsmöten på både enhets- och avdelningsnivå. (Även bolagsnivå kan förekomma). Intressenterna finns främst inom vår investeringsverksamhet. Här inkluderas portfölj- program- och projektnivå. Men även bolagets och enhetens ledningsgrupper kommer att behöva stöd i utredningar och föredragningar av aktuella frågor på området. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att handla om: Att leda verksamhetsutveckling för vår program- och projektstyrningsmetodik. Att förvalta enhetens användning av program- och projektstyrning. Att kvalitetssäkra och utveckla metodik för program- och projektstyrning. Ta rollen som enhetens operativa stöd för område program- och projektstyrning. Kravspecifikation Vi söker dig med lång erfarenhet av program- och projektledning inom vår eller närliggande bransch. Har du gedigen erfarenhet av riskhantering, verksamhetsutveckling, processutveckling är det också mycket meriterande. Vi ser att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis elkraft men kan även ha en annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Som person söker vi dig som är uthållig och inte är räds svåra utmaningar. Du gillar att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, samt har förmågan att knyta an till olika grupper av människor. Utöver detta söker vi dig som på ett naturligt sätt bidrar till ett klimat där människor är motiverade att göra sitt bästa för att hjälpa organisationen att nå sina mål. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna, Luleå eller Trollhättan För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Commercial Manager

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Du kommer att bli en del av den nybildade avdelningen Gripen Program Management inom BU Aviation Services. Vi är ett gäng engagerade medarbetare med stor erfarenhet från olika roller från marknad till genomförande av kontrakt. Som Commercial Manager hos oss kommer du att leda kommersiella frågor i ett team där samarbete över Avdelnings-, Affärsenhet- och Affärsområdes-gränser är både viktigt och en självklarhet. Rollen kommer även innebära arbete med både nationella och internationella kunder, partners och leverantörer vilket ger dig möjlighet att skapa dig ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Då våra affärer är både stora och komplexa innebär det att rollen är krävande men även spännande och utmanande. Commercial Manager är en ny roll hos oss och kommer därför behöva formas och utvecklas efter hand där du har möjlighet att påverka dess formning. Du kommer att vara stationerad i Linköping och ha nära interaktion med andra Saab siter. Frekventa möten med nationella och internationella kunder, partners och leverantörer innebär att resor ingår i tjänsten. Rollen omfattar bland annat att: * Granska kommersiella delar av kundförfrågningar och identifiera skillnader mellan kundens krav och Saabs förutsättningar * Förbereda ekonomiska (prissättning, känslighetsanalyser, kassaflödesanalyser etc.) och juridiska (rättigheter, ansvar etc.) delar av ett erbjudande * Se till att de olika delarna av våra erbjudanden kommersiellt hänger ihop med både andra delar av våra åtaganden, ramavtal och våra underleverantörskontrakt. * Koordinera kommersiella frågor med ekonomifunktioner, Saabs juridiska avdelning, strategiskt inköp samt övriga berörda Commercial Managers * Utföra risk- och möjlighetsanalys av de finansiella och juridiska delarna för både nuvarande och kommande åtaganden * Utföra känslighets- och kassaflödesanalyser och uppskatta kontraktslönsamhet för existerande kontrakt. * Stötta kontraktsansvarig med kommersiella aspekter vid omförhandlingar av avtal, formell kommunikation etc. Din profil Vi söker dig med en blandning av affärsmässig skicklighet och intresse för vår verksamhet. Då denna roll är ny i vår organisation ser vi att du visar på stort engagemang och initiativtagande för att skapa nya strukturer och rutiner. Du är självsäker och räds inte för att fatta beslut. Du lockas av att arbeta i en roll där du får agera spindeln i nätet och skapa dig ett brett kontaktnät. Med en hög integritet och förmåga att balansera kundkrav, genomförbarhet och övergripande mål, tror vi att du kommer trivas i rollen som Commercial Manager hos oss. Med ett affärsmässigt tänk och erfarenhet tar du, med stor nyfikenhet, dig an nya utmaningar och uppgifter i syfte att utveckla verksamheten. Du har förmåga att på egen hand planera och genomföra ditt arbete, och trivs i en roll där du får samverka med olika människor inom och utanför verksamheten. För att lyckas i rollen ser vi att du: * Har erfarenhet av affärer och kontraktsfrågor för att snabbt kunna ta eget ansvar * Har relevant utbildning inom företrädelsevis ekonomi och/eller juridik * Har kunskap om kommersiella termer och dess påverkan på innehållet * Har ledarskapserfarenhet och är kommunikativ * Har erfarenhet av operativt arbete inom kommersiella frågor kopplade till offertarbete och förhandling med kund * Har utmärkt förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både verbalt och skriftligt Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Nationell Affärsutvecklare IT hos Technogarden

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Technogarden är en kompetens- och rekryteringspartner för företag med tillväxt inom Industri, IT, Life Science och Management. Vi hjälper teknikoffensiva företag att säkerställa rätt kompetens för rätt behov både på lång och kort sikt. Technogarden grundades i Norge 2003 som ett helägt dotterbolag till Norconsult AS, Norges största konsultföretag inom ingenjörsbranschen. Grundarna i Sverige startade Technogarden AB i januari 2004. Idag har Technogarden en svensk ledningsgrupp med 50 % kvinnor och 50 % män och ligger i topp på listan över 160 Tech-företag i Sverige när det gäller jämställdhet. Det har vi till och med fått pris för! Technogarden i Sverige har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Karlstad och vi fortsätter nu att växa och behöver dig som vill följa med oss på resan mot 1 miljard! Vi drivs av tre bra saker som vi vill ska vara vårt löfte till oss själva och vår värld! En sund verksamhet - Våra affärsmål handlar om att skapa ekonomisk tillväxt och att öka antalet anställda En god hälsa – I vår verksamhet är det medarbetarna som står för värdet i företaget. Vi måste ta hand om varandra – och oss själva! En frisk jord – Det är viktigt att säkerhetsställa att vi som människor och vår omgivning är hållbara över tid.   Vi behöver nu stärka oss ytterligare på vårt kontor i Göteborg och söker därför en Nationell Affärsutvecklare IT. I denna roll ansvarar du i första hand för affärsutveckling och försäljning inom området IT på både lokal och nationell nivå. I rollen kommer det också att ingå personalansvar för egna konsulter.   Ansvarsområde och arbetsuppgifter: Självständigt utveckla affären framåt genom aktiviteter, planering, analys och utveckling av marknadsområdet IT och att definiera strategiska mål nationellt. Ansvarig för marknadsprocesserna såsom marknadsmöten, rapportering etc. Ansvarig för att Technogardens IT-affär når uppsatta mål gällande budget och strategier Utveckla nya affärsmöjligheter och samarbeten med kunder och partners Genomföra marknadsaktiviteter och kundevents i samarbete med kundansvarig och regionansvarig – nationellt och lokalt. Löpande uppföljning med kunder avseende avtal, behov och planer. Ansvara för kandidatbearbetning gällande konsultaffären IT och rekrytering av konsulter samt samarbeten med underkonsulter samt att ha personalansvar för egna konsulter. Utveckla Technogardens interna processer Du rapporterar direkt till företagets VD i Sverige och ingår i den svenska ledningsgruppen.   Kompetenskrav för rollen: Bred och relevant erfarenhet från affärsinriktad och säljande roll inom IT-området där du känner dig hemma i den terminologi som används och vad olika roller innebär. Ett gediget nätverk med relevanta och potentiella kunder och samarbetspartners inom marknadsområdet IT i både Göteborg och nationellt. MSc/BSc inom IT, Z, D eller liknande, kompletterad med kunskaper inom ekonomi och affärsutveckling, alternativt en lång och gedigen erfarenhet av att jobba i en liknande roll. Mycket goda språkliga kunskaper i både engelska och svenska i både tal och skrift.   Personlighet: Du är en social och utåtriktad person med näsa för affärer och med en förmåga att knyta nya affärskontakter och att samtidigt behålla och utveckla befintliga. Du är dokumenterat framgångsrik när det gäller tjänsteförsäljning och gillar att sätta utmanande mål och att nå dem genom en hög aktivitetsnivå och att ta ett eget ansvar för hela processen. Du har en flexibelt förhållningssätt och en förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och att samtidigt försöka att hålla fast till en långsiktig struktur och planering. Du gillar både att bidra med individuella prestationer och att samarbeta för att nå framgång tillsammans och att sedan fira med kollegorna.   Ansökan: Låter det som något för dig? Toppen, då är du varmt välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av denna roll så behöver du skicka in din ansökan snarast möjligt och senast den 19 maj. Om du har frågor får du gärna kontakta [email protected] , 0735-179991 eller [email protected] , 0735-179997

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sustainability & Business Development Manager

As Sustainability & Business Development manager at Kappahl Assortment and Marketing department, your role spans across various aspects of business operations, from optimizing processes to driving innovation and fostering sustainable growth. By effectively managing business development initiatives, you help the organization achieve its sustainability objectives while also driving long-term success and resilience in a rapidly evolving industry. Kappahl Group exists to create a responsible world of fashion. We promise our customer fashion made with less and made for more. We offer you A challenging and fun position with the opportunity to drive change, make impact and take Kappahl Group into the future. Working with an awesome team in a fast-paced environment, in a cross functional organization. Your profile We are seeking you who have a Bachelor´s or master’s degree in sustainability and textile. We also see that you have a minimum of 5 years’ experience in sustainability work within the textile industry and experience as a leader. You understand how processes and business are affected by new sustainability demands and can influence and inspire change effectively at all levels of the organization. We see that you have a strong understanding of sustainability principles, sustainability regulation, and industry standards. You have a proven track record of developing and successfully implementing sustainable innovation that drives business value. You are used to be involved in cross functional projects and lead business development. As a person you have a genuine interest in sustainability and to drive development, committed to delivering results. You are structured, strategic, result driven and like to work together with others. You understand the importance of getting people onboard and have strong communication skills. Do you enjoy having fun at work, working with passionate people? We seek a colleague who sees potential and wants to lead teams towards challenging goals. Are you courageous enough to make decisions, knowing failure is a way to learn? Then Kappahl Group is the place for you, we challenge our thinking everyday with our values Inclusive, Courageous and Joyful. Are you interested? The position is a two-year temporary employment with placement at our head office in Mölndal. Kappahl Group strive to eliminate all forms of discrimination. We are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. You apply easily by answering a few questions and attaching your CV (please refrain from sending us your personal letter). We apply continuous selection. /#LI-HYBRID Founded in 1953 in Gothenburg, Sweden, the Kappahl Group is a leading fashion chain in the Nordics, with around 360 Kappahl and Newbie stores in Sweden, Norway, Finland, Poland and the UK, and online in more than 20 markets throughout Europe and Asia. We want to make a difference in the fashion world and to lead the way by always keeping our promises: taking care of the world around us and minimizing the environmental impact for each garment. And at the same time fulfil our employee promise "We promise you the right to always be yourself - a place to belong”. The Kappahl team consists of some 4,000 colleagues in eight countries, all with different backgrounds, ages, skills and styles. Our common motivation is to create a responsible world of fashion and offer fashion to a wide variety of people and lifestyles. A responsible fashion that feels right, for the bearer and for the world we live in. Today, more than 85% of the products are made of certified and/or preferred materials. Our goal is 100% by 2025 and Kappahl Group’s overall climate goal is to halve the value chain's climate emissions by 2030.More information at www.kappahl.com.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Business Developer – with focus on CRM

Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 21 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system. Job Description Do you want to help us develop our CRM-work to the next level? Then it's you we're looking for! You will be a key person in a team that works to retain, develop and loyalize our electricity retail customers. The team is responsible both for strategic and tactic work with retention, cross- & upsales, loyalty activities and communication to both our private-and small business customers. We are looking for a person that can infuse the team with new knowledge and inspiration around customer development and how to increase value from the customer base. Example areas to expand: data usage, behavioral patterns and triggerpoints, predictive modelling and connecting metrics such as CLV and Churn into our strategy work. About the role You will work in an agile scrumteam with communication experts, analyst and more technically focused colleagues. Together with your team, your main responsibilities are to: Develop our CRM-strategy Identify new, innovate opportunities for customer development as well as technical solutions to support that. Execute and evaluate retention and loyalty initiatives Reinforce work with predictive analyze and AI Utilize customer insight and actively contribute to customer-oriented business development Qualifications We believe you have Several years of experience in strategic work with Customer Relationship Management Experience of developing and implementing datadriven cross- & upsell strategies Deep knowledge and understanding of technical CRM platforms Experience from demand management towards IT and digital development An academic degree or equivalent very good knowledge in English and fluent in Swedish great interest in the exciting energy business and fossil- free living Personal qualities. To thrive in the role, you are: analytical and ambitious, like to take fact based decisions accustomed to leading yourself and make things happen curious and creative with a passion for teamwork and continuous improvement Additional Information Our Offer We offer a challenging and international work environment and the possibility to work with some of the best in the field. You will be working in interdisciplinary teams and you can always count on support from committed colleagues as ‘Ask and Share’ concept is essential for the way we work. We offer attractive employment conditions (smart working, flexible working hours and a good-work-life balance) and opportunities for personal and professional development. Click here for further information. Location: You will be placed in our office in Stockholm (Solna). For more information For more information about the position you are welcome to contact hiring manager Monica Kemi, Chapter lead Business Developers, +46 73 051 83 91. For more information about the recruitment process you are welcome to contact our recruiter Cecilia Wijkman, [email protected] Trade Union representatives in Sweden via Vattenfall´s switchboard +46 8 739 50 00.Rolf Olsson (Akademikerna) Cecilia Bodin (Ledarna) Mikael Mukka (SEKO) Jens Morell (Unionen) We welcome your applicationno later than May 5th 2024. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website. At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be a good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Click here for further information. The security of Vattenfall and its employees is essential. For that reason, a pre-employment screening will be part of your recruitment process. The screening is based on the role you will fulfill within Vattenfall. Since Vattenfall is a part of the Swedish critical infrastructure, many of our services are security classed. If this position is security classed the final candidates might be subjected to a security vetting process, according to the Swedish legislation. We look forward to receiving your application!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Processutvecklare med fokus på nationell högspecialiserad vård

Vill du jobba med något som verkligen är värdefullt - att hjälpa människor till bättre hälsa? Vill du vara del av ett team som brinner för att förbättra hälso- och sjukvården, och samtidigt inspirera till internationell utveckling? Då ska du titta hit! Du erbjuds Att bli del i ett ambitiöst arbetslag med ansvar för att sätta hela Region Stockholm på den nationella sjukvårdskartan Arbete i ett övergripande och mångfacetterat uppdrag med stora möjligheter att utvecklas i rollen som processutvecklare Efter introduktionen finns möjlighet att jobba på distans 1-2 dagar i veckan efter överenskommelse Självklart får du också ta del av samtliga generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder. Om tjänsten Du kommer att jobba på enheten Planering och Uppföljning inom stab Produktion med särskild koppling till Region Stockholms kansli för nationell högspecialiserad vård. Arbetet innebär att du kommer att hantera stora mängder information och bistå med analyser som skapar framdrift i arbetet och ingår som grund i exempelvis exekutiva beslutsunderlag. Du kommer att arbeta både med kvantitativa data och kvalitativa underlag. En viktig del i arbetet är att delta i dialoger med såväl företrädare för vårdverksamheter som regionens tjänstemän för att bistå i utvecklingen av det högspecialiserade vårduppdraget. Du kommer även att arbeta i nära integration med sjukhusets produktionsstyrning och operativa ledningsprocesser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Bidra aktivt i att utveckla Karolinskas vårduppdrag och strategi för högspecialiserad vård, i nära dialog med vårdverksamheten Utredning och analys av kvantitativa och kvalitativa data Framtagande av exekutiva beslutsunderlag och business case Stödja verksamheter med ansökningar om nationella vårduppdrag samt med utredningar om förändrat vårdinnehåll Deltagande i projekt av olika karaktär och omfattning (projektstöd) Omvärldsbevakning i Sverige och internationellt Enheten Planering och Uppföljning består av ca 15 medarbetare med varierande utbildningsbakgrund och erfarenhet (ingenjörer, ekonomer, läkare, sjuksköterskor, mm). Du blir del av ett dynamiskt team som fungerar som stöd till sjukhusets verksamheter och ledning i såväl operativa som strategiska frågor. Du kommer att stötta Karolinskas verksamheter i att anpassa och utveckla sitt vårduppdrag för att möta framtida behov och ha särskilt fokus på att utveckla den högspecialiserade vården på Karolinska och inom Region Stockholm. Rollen har även en internationell komponent då teamet bl.a. stöttar europeiska samarbeten inom den högspecialiserade vården, så som Europeiska referensnätverk (ERN). Vi söker  Vi uppmuntrar både dig i början av din yrkeskarriär som dig med längre erfarenhet att söka. Personlig lämplighet värderas högt och särskilt om du: är lyhörd, lösningsorienterad och har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp är strukturerad, noggrann och är en god organisatör har ett uttalat analytiskt angreppssätt och en förmåga att identifiera den strategiska dimensionen i frågeställningar är pedagogisk i din framställning och kan framföra ditt resonemang på ett tydligt sätt Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning såsom civilingenjör, civilekonom eller motsvarande, och/eller erfarenhet inom relevanta kompetensområden Erfarenhet av att självständigt bearbeta, analysera och tolka data Erfarenhet av att presentera slutsatser muntligt och skriftligt utifrån genomförda analyser Erfarenhet av att arbeta i parallella arbetsströmmar mot flera beställare God kunskap i Microsoft Office Svenska och engelska - flytande i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av analytiskt och/eller konsultativt arbete Erfarenhet av arbete eller kunskap inom hälso- och sjukvården, specifikt universitetssjukvård Erfarenhet av arbete nära ledningsgrupper och högre beslutsfattare Erfarenhet av arbete med visualiseringsverktyg (exv. Tableau, Qlik, Power-BI) Erfarenhet av arbete i komplexa projekt eller uppdrag i större organisationer Om rekryteringsprocessen Urval sker löpande. Provanställning kan komma att tillämpas. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

23 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Senior Project Manager - Internal Projects

Alfa Laval in Tumba is looking for a Project Manager for internal projects and programs At Alfa Laval, our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas and implementation of great ideas is our guiding star in a transforming world. As a member of our team, you thrive in a truly diverse workplace based on empowerment. You are here to make a difference. Constantly delivering complex projects to secure outstanding customer experience enabled by digital transformation. Projects that have an impact on our planet's most urgent problems. About the job We see a trend towards digitalization, connectivity, remote monitoring, and increased automation that will impact the Marine equipment and business. Alfa Laval is in a journey to fulfill this industry requirements and we are looking for a Project Manager to run our internal projects and programs within our International Marine Service (IMS) organization. Alfa Laval's International Marine Service is Alfa Laval's largest network of International Service Engineers and Global Technical Specialist that support our global marine customers. We work in a large network of professional that are very skilled in what they do. The organization expand globally and the support to our customer are managed through a follow-the-sun setup that can support or valuable customers 24/7. The projects are mainly driven in collaboration with Alfa Laval two marine Business Units towards our IMS organization. The project manager will work with improvements that have a huge impact on our global organization and how we serve our customers globally. The projects span from operational improvement with a practical touch on how we improve the way we work to more strategic project with a large impact on what system we use and how we integrate and improve them. Your main responsibilities will be to: * Drive and own projects with medium to high complexity for the International Marine Service Organization in collaboration with the Business units service management teams. * Set the priorities of Projects and outline specifications, feasibility and design. * Implementation of projects and change management. * Manage relations and communication within different stakeholders in the global service management team. * Work on Organizational development together with IMS Manager. * Strategy development. Who you are To thrive in the role, you are passionate about project management and knowledge or insight into the Marine environment would be considered an advantage, but not a must. As a person you are positive, customer driven with a target-oriented mindset and with operational business acumen. Further, you are organized and structured, keeping several tasks in parallel and successfully follow through without losing track. What you know We believe you are a senior project manager who have dialogues with stakeholders in various contexts and build trust and strong relationships with a humble and down-to-earth approach. You have strong analytical and problem-solving skills with an operational mindset, communication skills, internally and externally, and the ability to make easy understandable insight into complex projects. We believe you and a master's or bachelor's Degree in either Business or Engineering, with years of work experience from an industrial and international environment. Excellent verbal and written communication skills in English is a requirement. What's in it for you? We offer a challenging position in an open and innovative environment where there is room to grown and take on more responsibility and challenges as you develop together with the organization. Your work will have a true impact for a sustainable future and Alfa Laval's future success. You can expect around 10-20 days of travel annually. For further information, please contact: * Nikolaj Baekdal, International Marine Service Manager, * Regina García Moguel, Talent Acquisition Partner, For union information, please contact: Francisco Garcia, Akademikerföreningen, +46 733 995 684 Anders Jansson, Unionen, +46730780482 Please note that, due to GDPR, we do not accept applications sent via email. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games. #LI-RG1

22 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024