Lärare i bild 4-9 samt fritidshem

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg. Här börjar Sverige! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen I Rektorsområde Skegrie har vi nära till varandra. Vi arbetar tillsammans i gemensamma nätverk, aktiviteter, utbildningsinsatser mellan och inom våra olika verksamheter. Hos oss har vi möjlighet att i verkligheten följa barnen från förskola till högstadiet i ett 1–16 årsperspektiv.   Hållbart lärande för livet  På rektorsområde Skegrie arbetar vi för att varje barn och elev ska utvecklas till aktiva och engagerade individer med redskap för att möta världen. Våra olika verksamheter innehåller bredd och djup, närhet och engagemang för en hållbar framtid.  Vi har höga förväntningar och med detta skapar vi framgångsrika barn och elever. Det finns tydliga rutiner kring våra övergångar mellan våra olika verksamheter och stadier för att öka och bibehålla elevernas motivation och glädje. Med skickliga pedagoger och ett målmedvetet arbete ska varje barn och elev få möjlighet att utveckla ett livslångt lärande fyllt med glädje och lust. Skegrie skola är en skola dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Skolan arbetar med inkluderande lärmiljöer och att alla elever ska mötas utifrån sina egna förutsättningar med ett kunskapsfokus.   Kunskap – Gemenskap - Glädje - är ledord som genomsyrar undervisningen på alla avdelningar och i alla årskurser i RO Skegrie.   Våra barn i förskolan får undervisning inom hållbarhetsfrågor i ett arbete tillsammans med Grön flagg och på skolan är rörelse ett viktigt inslag i all undervisning. Skolan är medlem i både Pep och rörelsesatsningen. Vårt rektorsområde erbjuder måltider nära barn och elever då alla våra enheter har egna tillagningskök.   Skegrie skola är en F-9 skola med tillhörande fritidshem. Vi arbetar aktivt för att vara en skola i tiden och skolans elever lär på många olika sätt, såväl digitalt som med penna och papper, och lärandet sker i samspel. Skolan arbetar aktivt med socialt samspel och har varje skoldag organiserad rast verksamhet. Vi tror på god kontakt mellan skola och hem och informerar regelbundet vårdnadshavare om undervisning och aktiviteter på skolan. På skolan går ca 450 elever i åldrarna 6 till 15 år, och av dessa har drygt 200 fritidshemsplats.  Du välkomnas av ett glatt gäng med god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter.  Arbetsuppgifter  Du kommer undervisa elever i årskurs 4-9 i ämnet bild och årskurs F-6 på fritidshemmet och anpassa lärandemiljön utifrån varje elevs individuella behov. Tillsammans med teamet bidrar du till att skapa en helhet kring eleven. Ditt arbete innebär att inspirera och motivera eleverna mot målsättningen att alla ska nå kunskapsmålen, utvecklas som individer och att eleverna känner att skolan ger en känsla av sammanhang. För att lyckas i uppdraget krävs att du skapar förtroendefulla relationer både i och utanför skolan. Du kommer att ingå i ett team. Du arbetar med och har ett nära samarbete med skolans övriga lärare och pedagoger. Vi arbetar med ständig utveckling av vår verksamhet och språkutveckling och betyg och bedömning är nu prioriterade områden. Vi har ett nära samarbete med vårdnadshavare om elevernas lärande och utveckling.  Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i årskurs 4-9. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete inom skola. Som person är du utvecklingsinriktad, positiv och har god kommunikativ förmåga samt förmåga att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du bemöter barn och föräldrar på ett respektfullt sätt och samarbetar med övriga vuxna i skolan för en meningsfull och stimulerande verksamhet. Du är kreativ och utvecklar goda lärandemiljöer för eleverna. Du entusiasmerar och får med dig eleverna samtidigt som du ställer höga krav på dem och tror att de kan leva upp till dina förväntningar. Som person är du samarbetsvillig, nyfiken, relationsinriktad och kommunikativ. Vi ser att du förmedlar trygghet och har ett positivt förhållningssätt.  Arbetstid/varaktighet 100%, tillsvidareanställning  Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktperson Maria Wong, biträdande rektor, 0410-733916 http://www.trelleborg.se/facket Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-05-03 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast. Du som blir erbjuden tjänsten ska uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Pedagog till Utvecklingsklasserna

Nu har du chansen till ett varierande, stimulerande och utvecklande arbete med positiva arbetskamrater. Utvecklingsklasserna söker en kompetent och engagerad lärare i åk 1-6 och 7-9 som vill vara med och utveckla verksamheten. Vi har för närvarande elva lärare, fyra assistenter, två socialpedagoger samt två behandlingspedagoger anställda hos oss. Utvecklingsklass är en av kommunens centrala särskilda undervisningsgrupper där vi har elever placerade från alla skolor i Borlänge kommun. Vi har ca 30 elever från år 1-9 som har sin skolgång mellan klockan 08.00-14.00. Sedan 1/1-24 ingår vi tillsammans med Tempus i CSU, Centrala Särskilda Undervisningsgrupperna där Tempus inriktning är att eleverna är där en kortare tid än på Utvecklingsklasserna. I vår verksamhet har vi elever i behov av särskilt stöd, oftast med en NPF-problematik, social problematik, trauma och skolrelaterad problematik. Verksamheten består av personal med erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Personal hos oss bör ha ett nyfiket, positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt med eleven i centrum. Vi är en verksamhet där det är ett stort behov av rutiner och struktur men där det kan ske händelser snabbt som du behöver hantera och bemöta med lugn och ansvar. Vi arbetar med att, tillsammans med eleven, hitta kreativa och goda lösningar samt anpassningar så att eleverna ska känna sig inkluderade i sitt sammanhang. Vår utgångspunkt är att alla kan utvecklas och att utveckling sker i samspel och samverkan med andra människor. Vi erbjuder en arbetsplats med positiva, nyfikna och engagerade kollegor, som har möjligheter att "feedbacka" varandra efter elevtid. Vi har även ett välfungerande elevhälsateam. Det är vi, tillsammans, som skapar förutsättningar för varje elev att utvecklas så långt som möjligt. Vi förväntar oss att du är lyhörd, letar möjligheter och har en förmåga att möta varje elev utifrån dennes förutsättningar. Din utgångspunkt är att lärandet ska vara kreativt och stimulerande samtidigt som det ska baseras på forskning och beprövade metoder. Vi har hög prioritet på kompetenshöjning/fortbildning för medarbetarna och värdesätter medarbetare som är lösningsfokuserade. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Planera, genomföra och följa upp undervisning utifrån grundskolans läroplan i elevgrupp 1-6 och 7-9. Du ingår i ett arbetslag på skolan och är självklart delaktig i skolans kvalitetsarbete. Tillsammans med arbetslaget bidrar du till att skapa en helhet för eleverna. Som stöd har du, förutom kollegor/chef, även förstelärare, centrala elevhälsan samt socialpedagoger och behandlingspedagoger som t ex kan göra observationer i klassrummet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare, år 1-6, 7-9 i första hand i ämnena Sv/So, Ma/No gärna kompletterad med annat ämne. Erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd med inriktning mot NPF samt att du har hjärta för våra elever är ett krav. Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska är meriterande. Körkort är krav. Vi ser gärna att du har någon form av specialpedagogisk kompetens. Du har god kännedom om aktuella styrdokument och gärna kompensatoriska/digitala hjälpmedel. Flexibilitet och lösningsinriktad personlighet/förhållningssätt är en förutsättning för att lyckas med uppdraget. Vi lägger stor vikt vid din förmåga till att individanpassa undervisningen utifrån elevernas behov. Du har god pedagogisk insikt och samarbetsförmåga men även att du är prestigelös, strukturerad, flexibel och självgående. ÖVRIGT För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare i matematik, biologi och kemi för åk 7-9 till Åvestadalskolan

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Åvestadalskolan 7-9 ingår i kommunens södra skolområde och är belägen i Krylbo med närhet till fina natur- och friluftsområden. Skolan har ett brett upptagningsområde där skolans drygt 320 elever speglar det samhälle vi lever i och representerar den mångfald som är vår gemensamma framtid - En skola mitt i världen. På skolan bedrivs ett aktivt inkluderings- och värdegrundsarbete både förebyggande och reaktivt. Åvestadalskolan har en hög lärarbehörighet, ett gott kollegialt lärande samt ett väl fungerande elevhälsoteam. På skolan finns en inarbetad positiv skolkultur med god samverkan inom såväl ämneslag som arbetslag med elevens lärande i centrum. Skolan har genomgått en omfattande renovering av såväl inne- som utemiljö och vi är stolta över att arbeta i nya fräscha lokaler anpassade efter dagens krav på en god skolmiljö. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att för de i tjänsten ingående ämnena planera, genomföra och utvärdera undervisning, enskilt och i samarbete med kollegor. Du anpassar undervisningen utifrån elevens behov, förutsättningar och tidigare erfarenheter. Du följer elevernas kunskapsutveckling på ett systematiskt sätt, dokumenterar samt håller vårdnadshavare informerade om elevens utveckling. Du ansvarar för att ha en god överblick och omsorg över elevers skoldag och sociala situation i samverkan med kollegor, vårdnadshavare, myndigheter, och andra kontaktpersoner runt eleven. I samråd med elevhälsoteamet arbetar du för att relevanta åtgärder sätts in för elever i behov av ytterligare stöd. Övriga arbetsuppgifter som förekommer inom tjänsten är exempelvis mentorsuppdrag, rastvakt, beställning av läromedel och pedagogiska luncher. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid det pedagogiska ledarskapet i klassrummet och söker dig som är en engagerad, tydlig ledare med ett förhållningsätt som innefattar tydlighet i kombination med lyhördhet. Du är trygg, stabil och har en förmåga att skapa goda relationer till elever där eleven känner sig sedd, bekräftad och trodd på. Du har även god förmåga att skapa tillitsfulla relationer med vårdnadshavare. Erfarenhet av pedagogiska situationer är en merit. Du har god kunskap om de nationella styrdokumenten samt förmåga att anpassa undervisningen utifrån gruppens och individens behov i syfte att ge goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt tar initiativ till samverkan med andra. Du har ett professionellt förhållningssätt och ditt arbete genomsyras av väl grundade etiska värderingar. Övriga kvalifikationer: • För en tillsvidareanställning krävs lärarlegitimation • Erfarenhet av att undervisa är meriterande • Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • Du har tillräckligt goda IT-kunskaper för att kunna hantera de system och digitala verktyg som uppdraget kräver. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Lärare i Hem- och konsumentkunskap åk 6-9

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES was established in 1993 and has since grown steadily whilst maintaining its quality. More about the company and its schools, our history and ethos can be found at www.engelska.se Internationella Engelska Skolan (IES) har gjort stor skillnad för våra elever under de senaste 30 åren. Vi tror att vår framgång beror på vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som skapar en miljö där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner där bemötandet är självklart. Hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande, med eleverna i centrum för allt vi gör. IES Hässelby är en skola för årskurserna 4-9 med ca 570 elever och 60 medarbetare. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen. Skolan ligger i Hässelby, strax utanför Stockholm, en kort promenad från Grimsta naturreservat, vackra Mälaren och Hässelby strands tunnelbanestation. Att arbeta i vår skola innebär att vara en del av en professionell gemenskap där du får möjlighet att utforska världen på hemmaplan. På IES Hässelby har du möjlighet att utvecklas i olika roller. Vi söker nu en behörig lärare i hem- och konsumentkunskap för åk 6-9 med tillträde i augusti 2024. Ansvarsområden: - Planera och genomföra lektioner - Bedöma elevens framsteg, ge konstruktiv feedback och föra noggranna dokumentationer - Mentorskap för elever i en av de klasserna du undervisar - Samarbeta med kollegor för att skapa en stödjande och inkluderande lärmiljö - Delta i professionell utveckling och bidra till skolans gemenskap Kvalifikationer: - Lärarlegitimation - Vi ser gärna att du även har andra ämnen i din legitimation/examen. - Goda kunskaper i svenska och engelska - Positiv attityd och samarbetsvillig - Förmåga att anpassa undervisningsmetoder för att möta elevernas olika behov - Engagemang för kontinuerlig professionell utveckling och lärande Hur du ansöker: Om du är passionerad när det kommer till undervisning och redo att vara en del av ett internationellt team, uppmanar vi dig att ansöka genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till IES Careers. Rekryteringen pågår löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan till IES Hässelby, där du har möjlighet att göra skillnad i elevernas liv varje dag!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare i NO och teknik åk 6-9 till ny digital undervisning, Montessoriskola

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Är du en utvecklingsorienterad lärare som brinner för tillgänglighet och digitalisering inom utbildning? Grundskoleförvaltningen söker nu dig som vill vara med och starta upp samt implementera Distansundervisning på Montessoriskolan Elyseum (DUME). Distansundervisningen kommer rikta sig till elever i årskurs 6-9 som inte kan delta i ordinarie undervisning på grund av dokumenterad medicinsk, psykisk eller social problematik, inte kan nå målen med utbildningen och för vilka alla andra insatser är uttömda eller bedöms som olämpliga. Alla elever i DUME kommer få en individuellt framtagen plan för skolgång och undervisning utifrån elevens individuella behov av stöd samt anpassningar. Eleverna läser de ämnen, i den omfattning, som de har förmåga till under den aktuella perioden. Verksamheten inom DUME kommer att vara knuten till Montessoriskolan Elyseum och riktar sig till elever från hela landet och från olika huvudmän, med fokus på närområdet. Elevunderlaget förväntas initialt uppgå till cirka 20 elever för att vara 40 elever fullt utbyggt. Under uppstart och implementering av DUME kommer undervisningen att fokusera på svenska/svenska som andraspråk, matematik och engelska. Nästa steg blir att lägga till de samhällsorienterande ämnena och därefter de naturorienterande ämnena samt teknik, moderna språk och modersmål. I det inledande skedet kommer du alltså arbeta tillsammans med övriga lärare och kompetenser för att etablera formerna för undervisningen samt verksamheten. Samma arbetsformer som förekommer i ordinarie undervisning är, med viss variation, aktuella även i den undervisning som sker genom distansundervisning som särskilt stöd. Målet är att eleverna ska komma så nära ordinarie undervisning i skolan som är möjligt med hänsyn till elevens förutsättningar. Inom DUME ska det vara möjligt att vid behov blanda undervisning som är skild enbart i rum med undervisning som är skild i både tid och rum. Som lärare och mentor kommer du att ha regelbunden direktkontakt med varje elev. Kontakten kommer att vara behovsanpassad och utgå från vad som framkommer i elevens åtgärdsprogram samt vad uppföljningar och utvärderingar av elevens utveckling visar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i NO och teknik för årskurs 6-9. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av läraryrket och vi önskar att du har dokumenterad erfarenhet av digitalt arbete i undervisning. Att du har ett stort intresse för digitala undervisningsmetoder är en förutsättning för tjänsten. Som person får du energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har elevens och verksamhetens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Vidare motiveras du av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Om denna möjlighet att arbeta med en unik skolverksamhet som ligger i framkant vad gäller tillgänglighet och digitalisering intresserar dig så ser vi fram emot att ta emot din ansökan redan idag. Välkommen! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Lärare i Teknik åk 7-9

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES was established in 1993 and has since grown steadily whilst maintaining its quality. More about the company and its schools, our history and ethos can be found at www.engelska.se Internationella Engelska Skolan (IES) har gjort stor skillnad för våra elever under de senaste 30 åren. Vi tror att vår framgång beror på vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som skapar en miljö där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner där bemötandet är självklart. Hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande, med eleverna i centrum för allt vi gör. IES Hässelby är en skola för årskurserna 4-9 med ca 570 elever och 60 medarbetare. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen. Skolan ligger i Hässelby, strax utanför Stockholm, en kort promenad från Grimsta naturreservat, vackra Mälaren och Hässelby strands tunnelbanestation. Att arbeta i vår skola innebär att vara en del av en professionell gemenskap där du får möjlighet att utforska världen på hemmaplan. På IES Hässelby har du möjlighet att utvecklas i olika roller. Vi söker nu en behörig lärare i Teknik till åk 7-9 med tillträde i augusti 2024. Ansvarsområden: - Planera och genomföra lektioner - Bedöma elevens framsteg, ge konstruktiv feedback och föra noggranna dokumentationer - Mentorskap för elever i en av de klasserna du undervisar - Samarbeta med kollegor för att skapa en stödjande och inkluderande lärmiljö - Delta i professionell utveckling och bidra till skolans gemenskap Kvalifikationer: - Lärarlegitimation - vi ser gärna att du även har andra ämnen i din legitimation/examen - Goda kunskaper i svenska och engelska - Positiv attityd och samarbetsvillig - Förmåga att anpassa undervisningsmetoder för att möta elevernas olika behov - Engagemang för kontinuerlig professionell utveckling och lärande Hur du ansöker: Om du är passionerad när det kommer till undervisning och redo att vara en del av ett internationellt team, uppmanar vi dig att ansöka genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till IES Careers. Rekryteringen pågår löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan till IES Hässelby, där du har möjlighet att göra skillnad i elevernas liv varje dag!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Specialpedagog

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Solklintsskolan  Solklintsskolan är belägen centralt i Slite på norra Gotland med närhet till havet och en skärgård. I byggnaden inryms förskola, förskoleklass till årskurs 9, en fritidshemsavdelning samt skolbibliotek och Slites fritidsgård. Vi har cirka 200 elever och är 35 anställda på skolan. Det är två arbetslag ett för årskurs F till 6 och ett för årskurs 7 till 9. Norra Gotlands skolområde leds av en rektor och 3 biträdande rektorer. I området ingår skolorna, Fole F till 6, Solklintsskolan F till 9, Lärbro F till 6 och Fårösund F till 9. Du kommer att arbeta på Solklintsskolan men det finns även möjlighet till kollegialt lärande via dom andra skolorna som ingår i området. Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss i den nya organisationen. Dina arbetsuppgifter Till hösten 2024 söker vi dig som vill göra det möjligt för kollegor att arbeta med de elever som behöver växla mellan ett mindre sammanhang och undervisning i helklass, allt i en tillgänglig lärmiljö. Vi utvecklar vår organisation för de elever som har behov av en extra tydlig och begriplig vardag utan att för den skull vara i ständigt behov av stöd. Ditt uppdrag innebär ett gott samarbete med elever, arbetslag, specialpedagoger, elevhälsoteam och ibland också vårdnadshavare. Tillsammans med rektorerna och arbetslagen bidrar du till att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är specialpedagog med examen och dokumenterat god erfarenhet. Du är trygg i uppdraget och skapar goda relationer kring dig. Du har en positiv elevsyn, är lösningsfokuserad och anpassar både bemötande och undervisning utifrån elevers olika behov. Tidigare erfarenhet av att arbeta med elever med NPF och särskilt stöd är ett krav för att komma i fråga för tjänsten. Du trivs i samarbete men kan samtidigt få saker gjorda genom att leda dig själv. Det visar du genom att genom att främja och utveckla andras idéer jämte dina egna. Du delar ansvar för att eleverna ska nå utbildningens mål och hjälper till på det sätt det behövs för att våra elever ska prestera. Du är bra på att hitta sätt att kompromissa; identifiera motpartens behov för att uppnå ”win-win” resultat. Du är en tydlig kommunikatör. Du förmedlar och tar emot information med lätthet, både muntligt och skriftligt. Du lyssnar effektivt, håller andra informerade och ger specifik och konstruktiv feedback. Du blir en nära lagspelare till rektorerna och förväntas förstå det juridiska skolspråket för att få fin vardaglig snurr på handlingsplaner, rutiner, ansökningar för extra tilldelningar, överlämningar och annat som hör till specialpedagogens uppgifter. Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vikarie i Idrott - Kulturama grundskola Sundbyberg

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KU-utbildning) samt företagsutbildningar. Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm KULTURAMA GRUNDSKOLA I SUNDBYBERG Till hösten 2024 söker en vikarie i idrott för eleverna i åk 4-9, som kan vara en del i vår lärarkår. Du kommer att vara en del i ett arbetslag. Vi har en öppen dialog mellan våra lärare för att främja undervisningen. Du får inte vara främmande för att få besök av kollega eller att själv vilja besöka och lära dig av andra. I tjänsten ingår även mentorskap för en klass. VI ERBJUDER Som lärare erbjuds du en tjänst i ett engagerat arbetslag som jobbar förebyggande för att främja elevernas hälsa samt att hjälpa dem att nå så långt de kan i sitt lärande och utveckling. Skolan består av en aktiv lärarkår och vi är stolta över vår mycket höga grad av legitimerade lärare. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du är en behörig lärare med inriktning för årskurserna 4-9 i idrott. Du är en tydlig ledare i klassrummet som strävar efter att differentiera undervisningen och arbetar aktivt för att skapa betydelsefulla relationer med dina elever. Du samarbetar bra med andra och ser det kollegiala lärandet som en viktig del i det dagliga arbetet. SKOLAN Kulturama Grundskola i Sundbyberg har cirka 50 medarbetare och 500 elever. Skolan är en profilskola med tre inriktningar: Bild och form, Musik och sång samt Musikal. Våra elever söker till skolan och kommer från hela Storstockholm med omnejd. Profilen genomsyrar hela skolan och skapar goda möjligheter för sammanhållning och samarbete. Profilen medverkar också till att miljön är tillåtande och att eleverna kan få vara sig själva. Personalen har god sammanhållning och vi hoppas hitta dig som liksom vi, trivs bland musik, teater och konst! ANSÖKAN Vikariatet omfattning är 100% fram till oktober. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa E Jonsson, [email protected] OBS! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail. Ansökan görs via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss kontakt från säljare av rekryteringstjänster. Kulturama är en del av Medborgarskolan. Medborgarskolan är ett studieförbund med ett brett kursutbud, stor musikverksamhet och samarbete med föreningar och grupper inom många olika ämnen. Deltagarna är i alla åldrar och med olika bakgrunder och intressen.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Behöriga lärare i Ma/En till Introduktionsprogrammet - Häggviks gymnasium

Häggviks Gymnasium är en fristående anpassad gymnasieskola samt gymnasieskola för elever inom AST belägen i Sollentuna. Inom den anpassade gymnasieskolan erbjuder vi nationella och individuella program. Gymnasieskolan vänder sig till elever som är diagnosticerade inom autismspektrum där vi erbjuder introduktionsprogrammet individuellt alternativ. I anslutning till skoldagen erbjuds även korttidstillsyn (fritids). Med kompetenta och engagerade medarbetare baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Häggviks Gymnasium drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Vi söker nu 2 lärare med behörighet i första hand för undervisning i grundskolans årskurser 4-9. Två lärare med erfarenhet av undervisning i svenska, matematik och engelska. Ni kommer att undervisa elever på gymnasiets introduktionsprogram - Individuellt alternativ - elever med diagnoser inom AST/NPF. De elever som har betyg från grundskolan erbjuds undervisning i gymnasiekurser. Då alla våra elever har omfattande stödbehov är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och van vid att använda olika metoder och verktyg för att eleverna når behörighet för gymnasieskolans yrkesprogram. Våra elever har behov av mentorer på plats - därför söker vi dig som vill arbeta heltid. Totalt är idag 30 elever inskrivna på programmet. Undervisningsgrupperna är förhållandevis små - 5-10 elever i varje grupp. Våra lärare arbetar nära varandra och om utrymme finns, i två-lärarsystem. Det är därför viktigt att du kan samverka i t ex gemensamma och ämnesövergripande projekt. Våra lärare har ett särskilt intresse för elever i behov av särskilt stöd och det är därför meriterande om ni tidigare arbetat riktat med målgruppen. Vi förväntar oss också att ni aktivt är med och bidrar i elevhälsoarbetet. Arbetet ställer höga krav på god kommunikation och och att ni uttrycker er väl på svenska i såväl tal som skrift. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är en semester- eller ferietjänst - valet är ert. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Vi kommer att ha intervjuer löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonstidens utgång.   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Lärare i Franska åk 6-9

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES was established in 1993 and has since grown steadily whilst maintaining its quality. More about the company and its schools, our history and ethos can be found at www.engelska.se Internationella Engelska Skolan (IES) har gjort stor skillnad för våra elever under de senaste 30 åren. Vi tror att vår framgång beror på vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som skapar en miljö där lärare kan undervisa och elever kan lära sig. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner där bemötandet är självklart. Hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande, med eleverna i centrum för allt vi gör. IES Hässelby är en skola för årskurserna 4-9 med ca 570 elever och 60 medarbetare. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen. Skolan ligger i Hässelby, strax utanför Stockholm, en kort promenad från Grimsta naturreservat, vackra Mälaren och Hässelby strands tunnelbanestation. Att arbeta i vår skola innebär att vara en del av en professionell gemenskap där du får möjlighet att utforska världen på hemmaplan. På IES Hässelby har du möjlighet att utvecklas i olika roller. Vi söker nu en behörig lärare i Franska för åk 6-9 med tillträde i augusti 2024. Ansvarsområden: - Planera och genomföra lektioner - Bedöma elevens framsteg, ge konstruktiv feedback och föra noggranna dokumentationer - Mentorskap för elever i en av de klasserna du undervisar - Samarbeta med kollegor för att skapa en stödjande och inkluderande lärmiljö - Delta i professionell utveckling och bidra till skolans gemenskap Kvalifikationer: - Lärarlegitimation - vi ser gärna att du även har andra ämnen i din legitimation/examen - Goda kunskaper i svenska, engelska och franska - Positiv attityd och samarbetsvillig - Förmåga att anpassa undervisningsmetoder för att möta elevernas olika behov - Engagemang för kontinuerlig professionell utveckling och lärande Hur du ansöker: Om du är passionerad när det kommer till undervisning och redo att vara en del av ett internationellt team, uppmanar vi dig att ansöka genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till IES Careers. Rekryteringen pågår löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan till IES Hässelby, där du har möjlighet att göra skillnad i elevernas liv varje dag!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024