Projektledare med lager- och logistikansvar till Stokab
Perido AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med ett skarpt öga för logistik? Vill du vara med och leda ett större förändringsarbete där du får sätta din prägel på framtidens lagerverksamhet? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänsten Nu söker vi på Perido en projektledare till vår kund Stokab, ett bolag som ägs av Stockholms stad och hyr ut fiberförbindelser till företag, såsom operatörer, myndigheter och andra verksamheter. Stokab bygger och äger världens största öppna stadsnät av fiber – en samhällsviktig infrastruktur som skapar förutsättningar för framtida tekniska utveckling, tillväxt och hållbar utveckling. Hos Stokab får du vara med och bidra till något större, samtidigt som du blir en del av en modern och trevlig arbetsplats där teknik, samhällsnytta och framtid går hand i hand. Arbetsplatsen kommer att vara till största delen på lagret i Älvsjö men du kommer även arbeta från Stokabs huvudkontor i Johanneshov. Dina arbetsuppgifter I rollen som lager- och logistikansvar kliver du in i en verksamhetskritisk funktion där du kommer ansvara för den dagliga driften av lagret och parallellt driva ett större förändringsprojekt i samarbete med den nuvarande lager- och logistikansvarige som går i pension. Under projekttiden kommer du vara en viktig nyckelspelare under genomförandet av flytt av lagret, införande av nytt lagersystem samt digitalisering och effektivisering av befintliga processer. Dina arbetsuppgifter kretsar kring: Ansvara för och samordna det dagliga arbetet inom lager och logistik Planera inköp, hantera beställningar och säkra in- och utleveranser Driva utveckling av rutiner, processer och digitala stödsystem Delta i implementering av nytt lagersystem Medverka i flytt av lagerverksamheten till ny ort Optimera materialflöden mellan lager, leverantörer och arbetsplatser, inklusive återbruk Samarbeta med medarbetare, leverantörer, konsulter och entreprenörer Bidra till budgetarbete och uppföljning av logistikrelaterade kostnader Vara delaktig i analys av framtida bemanningsbehov efter avslutat projekt Dina egenskaper: För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för logistik och trivs i en verksamhet där utveckling och förbättring står i fokus. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra, och är inte rädd för att ta initiativ eller fatta beslut. Du har ett naturligt helhetstänk och är duktig på att planera, prioritera och hålla ihop flera processer samtidigt. Dessutom har du en god kommunikativ förmåga och skapar lätt goda relationer med olika typer av intressenter. Kvalifikationer: Minst tre till fem års aktuell erfarenhet som ansvarig inom logistik, lager, produktion eller liknande område Relevant högskoleutbildning, eller motsvande kompetens Erfarenhet av operativt och strategiskt material- och logistikarbete, gärna inom bygg, entreprenad eller anläggning God kännedom om logistiksystem, affärssystem och digitala arbetssätt B-körkort Grundläggande kunskap och intresse för miljö- och arbetsmiljöfrågor Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande: God kännedom om byggvarubedömningen- BVB eller likande system Goda kunskaper inom fiberinstallationsmaterial Deltagit vid modernisering eller nybyggnation av lagerverksamhet Goda kunskaper i engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år med chans till förlängning. Start enligt ök. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35310 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Lageransvarig med personal-och administrativt ansvar Klinggruppen, Tyresö
Klinggruppen AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Lageransvarig med personal- och administrativt ansvar – Klinggruppen, Tyresö Är du en strukturerad doer som gillar att ha många bollar i luften? Trivs du i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta och tempot högt? Då kan du vara den vi söker till vårt familjeföretag i Tyresö! Vi på Klinggruppen söker nu en lageransvarig med personalansvar, som även kommer att hantera vissa inköp och administrativa uppgifter. Du kommer att ha en nyckelroll i vår dagliga verksamhet och vara med och utveckla våra rutiner i en snabbt växande verksamhet. Om rollen Som lageransvarig kommer du att: - Leda och planera det dagliga arbetet på lagret - Ha personalansvar för lagermedarbetare (bemanning, arbetsledning, introduktion m.m.) - Ta emot, kontrollera och registrera inkommande leveranser - Packa och skicka ut kundorder vid behov - Göra enklare inköp vid behov - Ha kontakt med leverantörer och transportbolag - Hantera administrativa uppgifter kopplade till lager, personal och order Vi tror att du: - Har erfarenhet av lager/logistik och gärna tidigare haft personalansvar - Är en naturlig ledare som kan motivera och strukturera arbetet för andra - Är noggrann, effektiv och gillar struktur - Har god datorvana och är snabb på att lära dig nya system - Är flexibel och van att hantera flera uppgifter samtidigt - Trivs i ett bolag där det händer mycket och besluten fattas snabbt Om oss Klinggruppen är en snabbt växande företagsgrupp som idag består av fem bolag inom handel och e-handel. Vi grundades 2015 och har haft en stark tillväxt de senaste åren. Vårt huvudkontor och lager ligger i Tyresö, där vi arbetar nära tillsammans i ett entreprenöriellt och familjärt team. Vi har en prestigelös kultur med korta beslutsvägar, högt tempo och mycket glädje i vardagen. Du kommer att rapportera direkt till vår VD, Fredrik Kling, och har stora möjligheter att växa med oss i takt med att verksamheten utvecklas. Tjänsten - Placeringsort: Tyresö - Omfattning: Heltid - Tillträde: Snarast

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Team Lead Lager/Logistik
Matthews Marking Systems Sweden AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vilka vi är Matthews Marking Systems Sweden AB är ett amerikansk-ägt bolag som erbjuder märkningslösningar för våra kunder som behöver märka logos, text och annat på sina produkter för marknadsföring eller spårbarhet. Vi märker på kartonger,cementsäckar, ägg, brädor och mycket mer! På vårt kontor i Mölndal är vi ca 55 personer som arbetar med allt från utveckling av produkter, montering, försäljning och service. Att ha hela kedjan under ett tak ger en lärorik och dynamisk miljö som underlättar möjligheten att samarbeta för bästa lösningen för våra kunder. Men, vi har också kollegor i USA och Asien och kunder över hela världen. Nu letar vi efter dig som har erfarenhet av lagerarbete och team lead:er roll. Vad som ingår i arbetsuppgifterna Leda och fördela det dagliga arbetet Delta i möten, interna och externa. Även globala möten kan förekomma. Tillsammans med lagerchefen planera och diskutera verksamhetens utveckling. Delta i inventering, veckoinventering samt årlig inventering Förbättringsarbete Inkommane och utgående gods. Intern och extern kommunikation Lagervård Utöver ovan arbetsuppgifter vill vi att du har erfarenhet av: ERP system, gärna SAP Officepaketet Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Har du truckkort är det meriterande. Som person tror vi det är viktigt att du är… …utåtriktad …en lag-spelare …kommunikativ …flexibel och har förmågan att behålla lugnet i stressiga situationer. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en plats i ett team som värnar om en god arbetsmiljö där man har möjlighet att växa. Att ha medarbetare som trivs och har utrymme att utvecklas är inte bara bra för individen utan för hela organisationen! Dessutom har vi generösa förmåner såsom friskvårdbidrag, flextid samt möjlighet till leasingcykel och privat sjukvård. Såklart är vi anslutna till kollektivavtal.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Avdelningsansvarig inom logistik
KraftPowercon Sweden AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om rollen Som avdelningsansvarig inom logistik får du en central roll i att säkerställa att våra dagliga mål uppfylls på ett effektivt och säkert sätt. Du kommer att ha ett operativt ansvar för logistikflödet utan personalansvar och arbeta nära produktionschefen för att planera och leda det dagliga arbetet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du ges möjlighet att växa med ansvar och utvecklas inom din roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och leda logistikavdelningens arbete, samt vidta åtgärder vid avvikelser. Säkerställa att leveranser sker som planerat och att produktion får material i rätt tid och på rätt sätt. Ansvara för fraktbokningar och optimera logistikflöden. Aktivt arbeta med godsmottagning, packning, lagerunderhåll och förbättringsarbete. Stötta vid projekt, serviceärenden och specialuppdrag. Vara en problemlösare som hittar effektiva lösningar på logistikutmaningar. Befogenheter Leda och fördela arbetet inom logistikavdelningen. Skapa och genomföra utbildningsplaner för optimering av arbetsflöden. Driva förbättringar i affärssystemet M3 och säkerställa effektivitet i verksamheten. Planera framtida investeringar och underhåll tillsammans med produktionschefen. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning inom logistik eller liknande. Erfarenhet av logistik, lageroptimering, planering och lagervärdering. Tidigare erfarenhet av ledarskap och arbete med affärssystem. Kunskap inom kundorderhantering, produktion, logistik och service. God kommunikativ förmåga, både i svenska och engelska. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och resultatdriven. Du har naturliga ledaregenskaper och trivs med att samarbeta och lösa problem. Du finner tillfredsställelse i att utveckla system och effektivisera arbetssätt. Vill du vara med och skapa effektiva logistikflöden och bidra till kontinuerliga förbättringar? Skicka in din ansökan idag!

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Operativ Teamledare till lagerdrift
Exertis CapTech AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Teamledare till Exertis lager – Driv den dagliga driften framåt Vi söker en teamledare till vårt lager som vill ta ansvar för den dagliga driften och leda teamet mot gemensamma mål. I den här rollen är du en närvarande ledare som säkerställer att arbetet flyter på enligt plan, med fokus på struktur, tydlig kommunikation och god arbetsmiljö. Du är trygg i din roll och tar beslut när det behövs. Du ser också värdet i att skapa ett inkluderande klimat där alla trivs och presterar. Om du har erfarenhet av operativ lagerverksamhet och gillar att vara nära verksamheten, då kan det här vara helt rätt för dig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Samordna det dagliga arbetet på lagret med ett positivt och stödjande förhållningssätt. • Inspirera och motivera ditt team för att stärka lagandan och nå gemensamma mål. • Identifiera och hantera risker på arbetsplatsen, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringsförslag. • Arbeta tillsammans med andra Teamledare och avdelningar för att säkerställa ett smidigt och effektivt flöde på lagret. • Säkerställa att alla arbetsmiljörutiner följs och skapa en trygg och harmonisk arbetsplats. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som Teamledare hos oss, tror vi att du: • Har erfarenhet av att leda personal i den dagliga driften inom lager eller liknande verksamhet. • Har en god kommunikationsförmåga och tycker om att arbeta i team, där samarbete och gemenskap är viktigt. • Har en förmåga att hantera förändringar och utmaningar med lugn och struktur. • Är lösningsorienterad och drivs av att skapa förbättringar och utveckling på arbetsplatsen. Vi erbjuder en trygg anställning med goda villkor och fokus på både arbetsmiljö och utveckling: • Lön enligt kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. • Hos oss får du en trygg arbetsmiljö med förmåner som friskvårdsbidrag samt tillgång till gym och massage på arbetsplatsen mot bruttolöneavdrag. Hos Exertis Nordics blir du en del av en öppen och varm företagskultur med fokus på både personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder anställning i en dynamisk organisation som arbetar med framtidens teknik och spännande produkter. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas, med många exempel på interna karriärvägar. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan Vi ser fram emot att få din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-06-19. Ansök via formuläret nedan - vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten kontaktar du Herman Granli [email protected] Vilka är vi? Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Vi samarbetar med över 250 leverantörer och mer än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Flexibelt extrajobb med ansvar – lagerarbete i Kristianstad
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Arbetsuppgifter Flexibelt extrajobb med ansvar – lagerarbete i Kristianstad Vill du ha ett extrajobb där du inte bara packar och plockar – utan också får ta ansvar och bidra till teamets framgång? Då kan detta vara helt rätt för dig! Vi söker nu en initiativtagande och engagerad lagermedarbetare med ledarskapsförmåga till ett aktivt och snabbt växande lager i Kristianstad. Tjänsten passar dig som vill arbeta extra vid behov, och samtidigt ta ett större ansvar i det dagliga arbetet när ordinarie arbetsledare inte är på plats. Om jobbet Du kommer att vara en nyckelperson i det operativa flödet – någon som håller ihop arbetslaget under dagarna och ser till att arbetet rullar på som det ska. Arbetet är fysiskt och varierande, och det krävs att du både har struktur i arbetet och ett öga för förbättringar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: -Koordinering och fördelning av dagliga uppgifter inom teamet -Planering av bemanning utifrån behov och prioriteringar -Introduktion av nyanställda och stöd i deras upplärning -Rapportering av avvikelser och produktivitet -Fokusera på att förbättra arbetssätt och flöden -Bidra till att veckomål nås och kvaliteten hålls hög Praktisk information -Plats: Kristianstad -Omfattning: Vid behov, du väljer själv vilka dagar du är tillgänglig -Arbetstider: Dagpass måndag–fredag (7-16) -Start: Omgående Din profil Vem vi söker Vi letar efter dig som: -Är trygg i dig själv och gillar att ta initiativ -Trivs med att kombinera praktiskt arbete med ledarskapsansvar -Är van vid att lösa problem direkt när de uppstår -Har god kommunikationsförmåga och är lyhörd för dina kollegor Kvalifikationer -Du studerar eller arbetar minst 50 % (ej timanställning) -Talar och skriver svenska och engelska utan problem -Har god planeringsförmåga och sinne för struktur -Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande Truckkort A + B ses som ett plus Om du söker ett extrajobb som utmanar dig, låter dig växa och där du verkligen kan göra skillnad – skicka in din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande!

7 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Teamledare sökes till en kund i Arlandastad
Arena Personal Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker nu en Teamledare till våran kund inom lager & logistik i Märsta-området. Du kommer att bli anställd av Arena personal och uthyrd till en kund. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du som söker har ledaregenskaper. I dina arbetsuppgifter ingår primärt att vara producerande för att arbeta med uppföljning, coachning av personal, du säkerställer produktivitet och kvalitet mot kund på daglig bas så att de dagliga målen planeras och uppnås. Du är fysiskt frisk och klarar av ett tungt och enformigt arbete. Arbetet hos kunden kan ha varierande arbetstider, vilket ställer krav på att du är flexibel och är bekväm med att arbeta helger om det skulle behövas. Dina primära arbetsuppgifter: - Du håller koll på att alla anställda är i tid och har rätt utrustning - Du jobbar med förbättringar och mål tillsammans med din grupp - Du introducera och utbildar ny personal Krav och egenskaperKrav Erfarenhet från lager och logistikbranschen med E-handel God svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vana från datadriven lagerverksamhet B-körkort och tillgång till egen bil Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är trevlig, samarbetsvillig och ansvarsfull. Arbetstider: Måndag-fredag 05:55-14:55 - Upplärning i 3 månader Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension Tillsättning sker omgående

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Arbetande lageransvarig
Agillo AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker en driven och noggrann Lageransvarig som vill ta nästa steg i sin karriär. I denna roll kommer du att vara ansvarig för det dagliga flödet av inkommande och utgående leveranser samt ge administrativt stöd när det gäller beställningar och leveranser. Placering: Göteborg Omfattning:Heltid Arbetsuppgifter: Hantera inkommande leveranser Boka rätt transportlösningar Skicka ut öppna order på bekräftad leveransdatum. Enkel montering av produkter. Vem är du? Vi söker dig som har ett intresse för logistik och har tidigare erfarenhet av arbete inom lager och administration. Du är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann, och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad. Kvalifikationer: Minst några års erfarenhet av lagerjobb. Kunskap i Office 365. Kommunikativ på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Service- och kund fokuserad.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Site Manager till vår terminal i Luleå!
Instabee Group AB
Arbetsledare inom lager och terminal

*** We’ll be happy to receive your application during summer but will be evaluating all applications starting mid-august due to the holiday season.*** About us: In 2022, Instabee was founded after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox, and Porterbuddy. Instabee serves millions of consumers across Europe with convenient deliveries and is on track to become the leading European e-commerce enabler. Always with the merchant at heart. We are obsessed with radically simplifying the parcel shipping and receiving experience. Instabee has swiftly emerged as a force to reckon with in the industry, serving thousands of merchants and millions of consumers. About the role as Site Manager: As a Site Manager in Luleå, you will be responsible for managing our terminal, fleet, and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business, and develop in their roles. You will also ensure that the site works for high customer satisfaction and good delivery quality. In this role you will be reporting to the Regional Manager and work closely with the other Site Managers in the region. You will, among other things: Develop the site by initiating and implementing tactical and strategic activities and improvement work that aligns with Instabee's long-term strategies and goals. Lead, coach and follow up with your employees in their respective assignments. Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors. Analyze and identify cost drivers and be responsible for achieving a cost-effective business. Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and staff motivation. Ensuring the safety of our employees and providing a good work environment. Being responsible for the recruitment, retention, and development of staff, including performance reviews. Responsible for the site's budget and KPIs. Who you are: We are looking for an operations leader with experience in managing a team of 10-20 people, looking to grow in their career. You are a responsible team-player with the ability to combine high ambitions with a prestigeless approach. In order to be successful in this role you will need to be comfortable with an environment characterized by fast pace, rapid changes and growth. Proven experience as a successful leader in a similar role, preferably from a growing and/or production-oriented business. You have a strategic mindset and you come up with creative solutions to challenges. Experienced in handling staff issues, taking care of teams, and developing staff skills. You are a role model and have an understanding of how to create a successful culture and strong, healthy teams. Union negotiation expertise and experience in occupational health and safety. Fluent in both Swedish and English You have high ambition, a broad outlook and thrives working in a fast-changing environment Join our global expansion and unlock endless career opportunities. Apply today! This recruitment process consists of personality and logical tests via Alva Labs and background checks via Verifiera as a review of previous public criminal records. The result is public information that is handled confidentially. This is mandatory for all recruitment processes at Instabee in Sweden. *** We’ll be happy to receive your application during summer but will be evaluating all applications starting mid-august due to the holiday season.***

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Operativ arbetsledare - Jordbro
Simplex Bemanning AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Nu söker vi en arbetsam, noggrann och ambitiös person till en tjänst som operativ arbetsledare på ett lager i Jordbro, där du kombinerar lagerarbete (plock, pack, inleverans) med arbetsledning. Fördelningen är 70 % lagerarbete och 30 % ledarskap. Arbetsuppgifter inkluderar: ✔ Planering, bemanning och produktivitetsuppföljning ✔ Hålla möten och personalsamtal ✔ Arbeta i lagersystem (Ongoing, MS Office) ✔ Kontakt med kundtjänst ✔ Arbete med arbetsmiljöfrågor Krav: 🔹 Erfarenhet av lagerarbete och arbetsledning 🔹 Truckkort och erfarenhet av terminal- och lagerarbete 🔹 God svenska i tal och skrift Meriterande: ✅ Tidigare personalansvar ✅ Engelska språkkunskaper Plats: Jordbro Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstider Arbetstiderna varierar mellan 06:00-15:00, 08:30-17:30 och var tredje söndag. Företaget är ett familjeägt tredjepartslogistikföretag med verksamhet i bland annat Stockholm.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025