Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Sök bland 53 lediga jobb som Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall! Jobbet som Arbetsledare Att vara arbetsledare på Samhall är att befinna sig i absoluta centrum av vår verksamhet. Du arbetsleder en grupp på ca 30-40 medarbetare på plats i produktionen hos en av våra kunder och du ansvarar för att arbetet utförs enligt avtal. Tillsammans med en områdeschef som har det formella personalansvaret, stöttar du också medarbetarna att upptäcka och utveckla sin kompetens för att på sikt lämna Samhall för en annan arbetsgivare. I ditt dagliga arbete har du nära kontakt med dina medarbetare och säkrar att allt fungerar som det ska. Genom goda relationer utvecklar du också uppdraget och hittar möjligheter till effektivare och anpassade arbetssätt för en ännu bättre leverans till kund. Att skapa förutsättningar för våra medarbetare, deras arbetsmiljö och utveckling samt att våra kunder är nöjda är alltså själva kärnan i vårt uppdrag som företag. Vad erbjuder vi dig? Hos oss utvecklas du som ledare oavsett tidigare erfarenhet och bygger dessutom specifik kunskap inom flera områden, bland annat kring att leda personer med funktionsnedsättning. Du blir del i ett stort företag om 24 000 anställda och omgärdas av över 800 kollegor över hela landet som har samma roll som du. Här ingår du i ett distrikt där du har dina närmaste kollegor samt rapporterar till verksamhetschef. Du samarbetar också med olika stödfunktioner lokalt och centralt. Samhall befinner sig i viktig och spännande utveckling där du har en viktig roll och där dina perspektiv tas tillvara. Vad tar du med dig in i rollen? Som arbetsledare är du operativ, närvarande och har förståelse för leveransen. Att du har erfarenhet från industriell produktion och trivs i en verksamhet som präglas av högt tempo och med människan i centrum är ett krav. Vi vet också att du är bekväm i en arbetsledande roll och gärna har kunskaper inom arbetsmiljöfrågor. Det är vår värdegrund som gör att våra ledare trivs och gör ett bra jobb över tid. Din tro på alla människors lika värde, att alla människor har kompetens samt att jobbet har stor betydelse är det som motiverar i vardagen. Våra förväntningar på dig: Erfarenhet av att arbetsleda personal i operativ drift Erfarenhet från industri och produktion Erfarenhet av kundkontakt Flytande svenska i tal och skrift Gymnasieexamen B-körkort Ansökan och praktisk information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och senast i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: enl övenskommelse Tjänstens omfattning: 100% Geografisk placering: Växjö Sista ansökningsdag: 17 augusti Rekryterande verksamhetschef: Johanna Svärd 076-1251140 Fackliga kontaktpersoner: Marie Liljedahl Unionen 076-1023390 Christer Yngvesson Ledarna 070-5345732 Marie Berg SACO 072-2185892
Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. GKN Aerospace har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. De har även ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en Lean Deployment Leader till GKN:s produktionsområde Strukturer, som nu står inför enorm tillväxt. Vi söker nu dig som brinner för förbättringsarbete, vill utveckla människor och deras produktionsflöden. En Lean Deployment Leader (LDL) är en "Lean Thinker" med en passion för förbättringar och utveckling. Ditt huvudsakliga ansvaret i rollen är att supportera och coacha värdeflödets ledare & medarbetare inom ramen för LEAN. Rollen innebär ett nära samarbete med områdets olika ledningsgrupper. Arbetsområdet är brett och innehåller stor variation av arbetsuppgifter, t.ex. målnedbrytning, värdeflödesledning, visualisering men också praktiskt förbättringsarbete. Du kommer att vara värdeflödets expert och coach i att utveckla GKN Lean produktionssystem. Du kommer att spela en central roll i att utveckla värdeflödena i syfte att möta strategier, mål och nyckeltal. Du kommer med ett problemlösnings- och analytiskt tänk och metoder, att driva och coacha förbättringar i det dagliga och i det långsiktiga perspektivet. Du kommer vid behov leda och genomföra specifika projekt och kaizen events. Du kommer att arbeta nära Värdeflödeschefen för att stödja, coacha och influera alla ledare och medarbetare i att driva kontinuerliga förbättringar och problemlösningsaktiviteter. Du kommer att bidra och utveckla processer, metoder och LEAN produktionssystem inom GAS tillsammans med andra LDL-kollegor. Du kommer att utbilda och träna medarbetare i LEAN-principer. Din profil Du kommer verka i en tvärfunktionell miljö och i samarbete med många olika roller vilket kräver att du har ett stort intresse för relationsbyggande och nätverkande. Kommunikation, och en förmåga att kunna anpassa den utifrån vem du möter, är därav också av största vikt. Rollen kräver vidare att du har ett starkt eget driv med god problemlösnings- och genomförandeförmåga samt ett positivt förhållningssätt. Dina ledaregenskaper kommer du att använda löpande i det dagliga arbetet men också utifrån att du kommer ansvara för att hålla Lean-utbildningar samt leda olika förbättringsevent. Relevant kunskap och erfarenhet av metoder och implementering av ett Leanbaserat produktionssystem. Vi söker dig som har: Kunskap och erfarenhet inom Supply Chain, Kvalitet, Produktion Flytande svenska i tal och skrift. God kunskap i engelska i tal och skrift. Meriterande: Högskoleutbildning inom relevant område. Erfarenhet och förmåga att leda och coacha på olika nivåer. Projekt- och/eller uppdragsledaregenskaper Produkt- och teknikkunskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd på Skill med goda möjligheter till fortsatt anställning på GKN. Vi vill informera om att rekryteringsprocessen kan komma att ta längre tid än vanligt på grund av pågående semesterperiod. Vi uppskattar ditt tålamod och ditt intresse för tjänsten. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Haswani, [email protected]
Mitt i Karlskogas tekniktäta landskap, där historia möter innovation, fortsätter BAE Systems Bofors att växa. En tillverkningsverksamhet i framkant ställer om för framtiden – och nu söker företaget en sektionschef som vill vara med och forma vägen framåt för området Land. Det här är en roll för dig som vill leda i förändring. En roll för dig som inte bara trivs i komplexa produktionsmiljöer, utan också drivs av att se hur strategiska beslut blir till praktisk verklighet – i ett sammanhang där varje detalj spelar roll. Leda sektionen i ett växande uppdrag BAE Systems Bofors står mitt i en tillväxtresa som omfattar hela verksamheten – från produktionsökningar till nya investeringar och ett skifte mot ökad industrialisering. Inom produktområde Land söker vi nu en sektionschef som kan styra, leda och utveckla sektionens arbete genom denna förändring. Du har det övergripande ansvaret för att produktionen genomförs enligt plan – med rätt kvalitet, i rätt tid och inom givna budgetramar. Rollen kräver att du tar ägarskap för helheten och aktivt driver förbättringar av arbetssätt och processer. Med ett särskilt fokus på att identifiera flaskhalsar, lösa problem och säkerställa ett stabilt och effektivt flöde, är du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Sektionen du leder består av cirka 40 medarbetare och organiseras genom ett antal montagechefer som du har direkt ledningsansvar för. Rollen är bred och spänner över både strategiska och operativa nivåer – du sätter riktning för långsiktig utveckling men är också beredd att kliva in vid behov för att stötta i det dagliga arbetet. Det kräver prioriteringsförmåga, mod att fatta beslut och förmåga att skapa struktur i en miljö som förändras. Ett helhetsansvar – med stöd i ryggen Som sektionschef har du ansvar för budget, kapacitetsplanering, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Du är med och driver det systematiska förbättringsarbetet inom LEAN, leder daglig styrning och arbetar aktivt med kompetensutveckling och bemanningsplanering i teamet. Det är du som säkerställer att sektionen har rätt resurser, rätt kompetens och rätt förutsättningar att lyckas – i dag och imorgon. Du blir en del av en ledningsgrupp där samarbete, erfarenhetsutbyte och stöd från kollegor är en självklarhet. Du får en genomtänkt introduktion, tillgång till chefsprogram och möjlighet att påverka både ditt eget ledarskap och verksamhetens riktning. Ett företag med globalt uppdrag – och lokal förankring Att arbeta på BAE Systems Bofors är att bli en del av ett företag med både globalt ansvar och stark lokal närvaro. Här utvecklas och produceras system som bidrar till nationell och internationell säkerhet. Produktionen i Karlskoga bygger på avancerad teknik, höga kvalitetskrav och välutvecklade processer. Här arbetar människor som är engagerade, noggranna och stolta över vad de gör. Och just nu är det en särskilt spännande tid att kliva in – med uppskalning, investeringar och utveckling i fokus. Är det här du? Vi ser gärna att du som söker har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom teknik, produktion, industriell ekonomi eller motsvarande. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet, exempelvis som produktionschef, teknikansvarig eller i annan ledande roll inom tillverkande industri. Därutöver ser vi gärna att du: - Har flerårig erfarenhet av att leda i tillverkande industri, gärna i en tillväxtfas. - Är van att arbeta både strategiskt och operativt. - Har erfarenhet av förändringsledning, produktion och LEAN-arbete. - Har goda kunskaper i engelska och trivs i internationella sammanhang. - Är trygg, strukturerad och lösningsorienterad med ett tydligt driv och målstyrning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att skala upp verksamheter, driva större förändringsarbeten inom produktion eller har en bakgrund från fordonsindustrin eller annan komplex tillverkningsmiljö. Det är även en fördel om du har genomgått ledarskapsutbildning, har kunskap i BAM samt är insatt i standarder som ISO 9000, AQAP 2110 eller APQP. Information och ansökan Befattningen innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Vi tillämpar provanställning. BAE Systems samarbetar med AxÖ Consulting i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på [email protected] eller 0733-832885. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket innebär längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Fackliga kontaktpersoner: - Felix Brandt, Unionen 0586–733473 - Ann-Kristin Derring, Akademikerna 0586–733748 - Björn Johansson, IF Metall, 0586-733686 Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vill du kombinera din tekniska kompetens med ett större ansvar för ledning och samordning? Hos Sveriges ledande leverantör av industriellt underhåll får du chansen att växa i rollen som operativ arbetsledare, där du både arbetar praktiskt med underhåll och leder det dagliga arbetet i teamet. Om tjänsten I denna roll är du inte bara en tekniskt skicklig underhållsmekaniker - du är också en nyckelperson i teamet som tar ett naturligt ledarskap i det dagliga arbetet. Du arbetar operativt med förebyggande och avhjälpande underhåll av produktionsutrustning hos en av Jernbros kunder i Åhus hamnområde, men tar samtidigt ansvar för att planera, prioritera och följa upp det löpande arbetet i teamet. Du deltar även i installationsprojekt, koordinerar resurser och säkerställer att uppdragen genomförs effektivt och med hög kvalitet. Arbetstiden är dagtid, kl. 07:00-16:00. Om dig Vi söker dig som har en bakgrund inom industriellt underhåll, gärna med erfarenhet av operativt ledarskap, samordnande roller eller ambition att ta ett större ansvar i en liknande funktion. Du har en god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. B-körkort och grundläggande datorkunskaper är ett krav. Arbetet kan ibland innebära arbete på hög höjd, så du behöver vara bekväm med det. Personliga egenskaper väger tungt - du är initiativtagande, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du tycker om att bygga relationer, både internt och med kund, och skapar trygghet genom tydlighet och engagemang. Vad Jernbro kan erbjuda dig * En anställning hos Skandinaviens ledande leverantör inom industriellt underhåll och projekt * Goda möjligheter till både yrkesmässig och personlig utveckling * En roll med stor frihet och eget ansvar. Du får ansvara för hela ledet inom underhåll, från planering till beställning av reservdelar till färdigställande * Goda möjligheter till utbildning inom rollens kompetensområde * Dagtidsarbete - ingen jour eller beredskap Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar Jernbro med Jefferson Wells, en del av Manpowergroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Ivstam på 044-203863 eller [email protected] (semester 7/7-1/8). Vi tar emot din ansökan via jeffersonwells.se, sista ansökningsdag är den 17 augusti 2025. Urvalsarbetet påbörjas först efter sista ansökan. Notera att vi inte kan ta emot din ansökan via mail pga GDPR. Mer om Jernbro Jernbro är Skandinaviens ledande leverantör av industriellt underhåll och projekt, med en omsättning på 2,7 miljarder kronor. Vi stöttar industrin och samhällsinfrastrukturen att bli säkrare, effektivare och mer hållbar - året om. Med 1300 medarbetare på 35 orter erbjuder vi djup teknisk kompetens inom bland annat mekanik, el, automation och energi. Våra kunder finns inom allt från tillverkning och fordon till livsmedel, läkemedel och energi - från små lokala aktörer till globala koncerner. Läs mer på jernbro.com
Vill du ta nästa steg i din karriär och kombinera praktiskt arbete med en ledande roll inom produktion? Habasit i Hindås söker nu en engagerad och strukturerad Team Lead Fabrication (TLF) till vår fabrikation. Som Team Lead Fabrication ansvarar du för att planera, leda och fördela det dagliga arbetet i vår produktion. Du jobbar nära produktionsteamet och är själv delaktig i det operativa arbetet. I din roll ingår också samordning med andra avdelningar som kundservice, inköp och logistik. Arbetsuppgifter: Leda, planera och fördela det dagliga arbetet i fabrikationen. Fastställa daglig bemanning och kapacitet. Planera och orderbereda den dagliga verksamheten i samarbete med exempelvis kundservice, inköp och logistik. Uppdatera orderstatus i SAP löpande. Ansvara för och leda avdelningsmöten inom fabrikation. Delta i morgonmöten med kundservice. Planera och beordra övertid vid behov. Planera och hantera montage, samt säkerställa att montörer följer arbetsmiljöåtgärder (inkl. genomföra riskbedömningar före montage). Hantera reklamationer och interna avvikelser, inklusive dokumentation och återkoppling. Arbeta med nyckeltal (KPI): samla in, registrera och analysera utfall. Säkerställa att arbetsmiljöföreskrifter (AFS) följs och att delegerade uppgifter relaterat till arbetsmiljö och ergonomi utförs. Ansvara för och arbeta med delegerade uppgifter och åtgärder från Operations Manager. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledande roller inom produktion, gärna från tillverkningsindustri. Har god organisatorisk förmåga och trivs i en samordnande roll. Har förståelse för produktionsplanering, arbetsmiljö och kvalitetsarbete. Är kommunikativ, lösningsorienterad och trygg i att fatta beslut. Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna SAP. Behärskar svenska i tal och skrift. Vi erbjuder: En viktig roll i ett välrenommerat, internationellt företag. Möjligheten att påverka och utveckla både verksamheten och ditt eget ledarskap. Ett stabilt företag med stark teamkänsla och god arbetsmiljö. Kollektivavtal, marknadsmässiga förmåner och utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten: Team Lead Fabrication (TLF) Plats: Habasit, Hindås Anställningsform: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi söker en projektledare till vårt kontor i Boliden, som vill jobba nära den operativa verksamheten och kan kavla upp ärmarna när det behövs. Låter det som du? Då är du varmt välkommen till Master Drilling Europe! Om företaget Master Drilling Europe AB är specialiserade på raiseborrning, och merparten av våra uppdrag finns inom gruvsektorn samt infrastrukturprojekt. Vårt huvudkontor är beläget i Skellefteå, men verksamheten bedrivs runtom i Europa. Vi är en del av Master Drilling Group, som är börsnoterat på Johannesburg Stock Exchange och har sitt huvudkontor i Sydafrika. Dina arbetsuppgifter Som projektledare ansvarar du för att leda och organisera arbetet inom projekt på operativ nivå. Detta innebär att säkerställa att projekten genomförs effektivt samt att medarbetarna har rätt stöd och resurser för att kunna utföra sitt arbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och stödja medarbetare i daglig drift, samt stödja övrig organisation • Säkerställa att arbetet följer tidsplan och att kvalitetsstandarder upprätthålls • Identifiera och lösa operativa problem • Rapportera projektstatus till Production Manager och kund • Koordinera och kommunicera med medarbetare, kunder, leverantörer och andra intressenter • Inköp av varor och tjänster • Löpande systematiskt arbetsmiljöarbete Resor in- och utrikes förekommer. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är flexibel, driven och har ett situationsanpassat ledarskap. Du kommunicerar tydligt, tar initiativ och arbetar proaktivt. Du har lätt för att samarbeta, planera, prioritera och hantera flera uppgifter parallellt. Du har god digital kompetens och trivs med administrativa uppgifter. Du arbetar strukturerat, löser problem effektivt och har ett kostnadsmedvetet förhållningssätt i ditt dagliga arbete. Krav: • Utbildning med teknisk/mekanisk inriktning och/eller motsvarande erfarenhet • Flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift • Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av arbetsledning och/eller projektledning • Erfarenhet av konstruktion • Språkkunskaper i finska Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet Vi erbjuder dig Som företag inom entreprenadbranschen är vår verksamhet ständigt i rörelse, vilket innebär en dynamisk vardag. För att trivas hos oss bör du uppskatta att arbeta med en viss grad av oförutsägbarhet. Vår platta organisationsstruktur ger varje medarbetare chansen att påverka och bidra till vår framgång. Vi ser detta som en möjlighet att utvecklas tillsammans. Strävan efter att skapa en inkluderande och hjälpsam arbetsmiljö med samarbete och stöd över befattningsgränserna är en självklarhet. Hos oss erbjuds du ett stimulerande och varierande arbete med engagerade medarbetare. Information och kontakt I den här rekryteringen samarbetar Master Drilling Europe med Wikan Personal. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Irma Öhlund på [email protected]. På grund av semestertider når du oss enklast via mail. Placeringsort: Boliden, Skellefteå Omfattning: Heltid, tillsvidare. För den här tjänsten tillämpar vi provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 2025-08-11. Rekryteringsprocessen består i första hand av intervjuer, tester (personlighets- och logiktest) samt referenstagning. Vi strävar efter att det ska vara en tydlig och rättvis process – för både dig och oss. Välkommen till oss! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och driven projektledare för ett pågående MES-implementeringsprojekt hos Siemens Energy i Trollhättan. I denna roll ansvarar du för att leda den lokala implementeringen av SAP Digital Manufacturing Cloud – en del av Siemens Energys globala program MES@SE. Du kommer att koordinera ett tvärfunktionellt team på plats och fungera som länken mellan det lokala arbetet och det globala projektteamet i Tyskland. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda MES-implementeringsprojektet enligt definierad projektmetodik Driva förändringsledning, kommunikation och utbildningsinsatser kopplade till digitalisering Säkerställa leverans enligt plan, budget och kvalitetskrav Samverka med globala, lokala och andra svenska siter, såsom Finspång Koordinera och engagera ett lokalt team Stötta övergången från pappersbaserade produktionsordrar till digital orderhantering via MES. Din profil Erfarenhet av att leda produktionsnära eller IT-relaterade projekt God förståelse för tillverkande industri Kompetens inom förändringsledning och kommunikation Förmåga att arbeta självständigt och snabbt sätta sig in i nya miljöer Kännedom om MES och/eller ERP-system (SAP är meriterande) Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande erfarenhet: Erfarenhet av SAP Digital Manufacturing Cloud eller andra MES-lösningar Tidigare arbete i globala matrisorganisationer Projektledning inom digital transformation Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Trollhättan. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ben Saeang [email protected] eller Maria Haswani, [email protected]
Teamledare Underhåll – Make it Real tillsammans med oss på Borealis! På Borealis i Stenungsund arbetar vi med innovativa plast- och baskemikalielösningar. Vi är Sveriges enda tillverkare av polyetenplast (PE) och vi är världsledande inom plastmaterial som används i kraftkablar – kablar som transporterar energi från havsbaserade vindparker, mellan länder och till och med mellan kontinenter. Vill du kliva in i en nyckelroll där teknik möter ledarskap – och där du varje dag gör skillnad för både teamet och driften? Nu söker vi en handlingskraftig ledare som vill driva utveckling, bygga team och skapa resultat. På riktigt. Nu söker vi en engagerad ledare till vårt underhållsteam – en nyckelroll i att säkerställa trygg och effektiv drift i vår högteknologiska anläggning. Trivs du med varierade arbetsuppgifter, är strukturerad och bygger starka relationer? Har du tekniskt driv och vill göra verklig skillnad – varje dag? Då kan det här vara rollen för dig. Vi tror på ett samhälle där alla har tillgång till rent vatten, fossilfri el, moderna kommunikationsvägar, livsnödvändiga läkemedel och färsk mat. Våra produkter är en nyckel i den omställningen. #Viärendelavlösningen Som teamledare leder du ett erfaret team av ingenjörer, beredare och schemaläggare inom mekaniskt underhåll. Ni ansvarar för det förebyggande och avhjälpande underhållet i en eller flera av våra produktionsanläggningar. Du är en viktig länk mellan underhåll och produktion och representerar underhåll i vårt tvärfunktionella Plant Operations Team (POT). I din roll ingår bland annat att: Leda och utveckla teamet – du coachar, engagerar och skapar resultat. Säkerställa att allt underhåll sker säkert, kvalitativt och i tid. Hantera tekniska incidenter genom strukturerad riskhantering. Driva förbättringsinitiativ som stärker tillförlitlighet och effektivitet. Vara en ambassadör för hälsa, säkerhet och miljö (HSE). Om dig Du är en trygg, närvarande ledare med tekniskt djup och ett genuint intresse för människor. Du bygger tillit, skapar struktur och ser samarbete som en självklar framgångsfaktor. Du gillar att förbättra, förenkla och utveckla – både processer och människor. Du är en relationsbyggare som skapar god stämning och hög professionalism. Vi ser gärna att du har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom relevant teknikområde Gedigen kunskap om mekanisk utrustning – gärna från process- eller petrokemisk-industri. Erfarenhet av HSE-arbete – och ser säkerhet som en självklar prioritet. Goda IT-kunskaper och kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska. Meriterande är erfarenhet av underhållssystem som SAP eller Maximo. Vårt erbjudande Borealis har konkurrenskraftiga ersättningar och förmåner som du kan läsa mer om på vår karriärsida, ”Career Page”. Bonus Arbetstidsförkortning Generöst föräldraledighetstillägg Friskvårdsbidrag Borealis har en personalstiftelse där du exempelvis kan hyra stugor i fjällen samt lägenheter i Spanien förmånligt Ansökningsprocess Hos Borealis får du mer än ett arbete – du får vara med och forma framtiden i ett bolag som bryr sig. Om dig. Om teamet. Om världen. Redo att göra verklig skillnad? Om du är intresserad av denna möjlighet, vänta inte med att söka då vi startar med urval och inbjudningar till intervjuer redan under annonseringstiden. Skicka in din ansökan via "apply now" i annonsen. Har du frågor? Kontakta Talent Acquisition Partner Malin Westman, [email protected]. Make it Real. Hos Borealis gör vi just det – tillsammans. På Borealis är vi engagerade i en jämlik rekryteringsprocess. Vi värdesätter mångfald och alla sökande samt anställda behandlas rättvist och lika. Vi tolererar inte någon form av diskriminering baserad på faktorer som ålder, kön, etnicitet, religion, funktionsvariation, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck. Borealis accepterar endast kandidat-cv från rekryterare eller rekryteringsbyråer om de uttryckligen har fått i uppdrag av Borealis för en specifik rekrytering och om uppgifterna tillhandahålls oss i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen. Borealis kommer inte att acceptera eller betala avgifter för kandidat-CV av någon form eller typ som skickats oönskat till antingen HR eller direkt till våra rekryteringsansvariga.
Vill du vara med och utveckla en verksamhet med hög teknisk kunskapsnivå och gedigen yrkesstolthet? Har du erfarenhet av produktion, ledarskap och förbättringsarbete? Då kan rollen som Tillverkningschef till BoMek Verkstads AB vara något för dig! Om BoMek Verkstads AB BoMek Verkstads AB är en etablerad aktör inom legotillverkning med lång erfarenhet av skärande bearbetning och svetsning av metalliska material. De levererar avancerad mekanik till flera av Sveriges största företag inom verkstadsindustri, laseroptik, medicinteknik och annan finmekanik.”Vår styrka ligger i att kombinera genuint hantverkskunnande med modern och högteknologisk utrustning. Kvalitet, flexibilitet och leveranssäkerhet präglar vårt arbete – och våra medarbetare är navet i allt vi gör”. Om tjänsten som Tillverkningschef Som Tillverkningschef på BoMek får du en central roll i att driva och utveckla den dagliga produktionen framåt. Du ansvarar för att leda den dagliga planeringen och målstyrningen och koordinerar tillsammans med Gruppledare att maskinerna används effektivt och hållbart.Stort fokus kommer ligga på att driva förbättringsarbete, vidareutveckla BoMeks påbörjade LEAN-resa med ambition att skapa en tydligare struktur och tydlighet för flöden, finplanering och uppföljningar. En stor ambition är att öka ägandeskapet hos operatörerna och delegera ansvar ut på individnivå i en organisation där ledarskapet historiskt varit centrerat. I rollen samverkar du med, Kvalitet-, Mätteknik-, Produktionsteknik- och Logistikavdelningarna såväl som Produktionschef för att säkerställa effektiva processer, att reklamationer hanteras kvalitativt och att förbättringar drivs genom hela organisationen. Du har personalansvar för 15 maskinoperatörer inklusive 5 Gruppledare, där en viktig del är att skapa tydlighet, öka ansvarstagandet och samarbetet inom och mellan teamen. I rollen ingår även ansvar för inköp av standardverktyg, samt bidra till införande av nya IT-system kopplat till produktion och planering. I rollen rapporterar du till Produktionschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för teknisk produktion och daglig styrning i samarbete med Gruppledare. Leda, planera och följa upp det dagliga arbetet i maskinparken Säkerställa att rätt verktyg, material, kunskap och förutsättningar finns för produktionen. Stötta och utveckla Gruppledare i deras dagliga arbete och öka ansvarskänslan i teamen. Äga förbättringsarbetet enligt LEAN-principerna. Utveckla planeringen och uppföljningen kopplat till att optimera kapacitet-och produktionsflödet. Bibehålla en tät dialog med Kvalitet-, Mätteknik-, Produktionsteknik- och Logistikavdelningarna samt Produktionschef för att möjliggöra förändringsarbetet. Medverka i processutveckling kring kundresan – från offert till produktion. Om dig Vi söker dig som är en engagerande ledare som har förmågan att driva utveckling och har påvisat goda resultat av att få med dig dina medarbetare på resan! Sannolikt, men inte nödvändigtvis, har du erfarenhet av tillverkande industri – gärna med bakgrund inom skärande bearbetning. Du har tidigare haft personalansvar, gärna för ett diversifierat team, och har förståelsen av att arbeta nära en producerande verksamhet med tydliga mål och deadlines. Du är en tydlig och närvarande ledare som får team att växa och samarbeta. Du har god kommunikationsförmåga och trivs i ett operativt klimat där struktur, dialog och ansvarstagande är nycklar till framgång. Sannolikt har du drivit förändringsarbete som ledare och har en starkt inre driv där du vill utvecklas och utmanas tillsammans med din organisation! Viktigt för tjänsten: Tidigare personalansvar, gärna av diversifierade team. Förståelse för planeringssystem och produktionsflöden. Erfarenhet av förbättringsarbete och LEAN-implementation. God kommunikativ och coachande förmåga. Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet från produktion inom industri. Erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg. Tekniskt kunnande inom maskinpark och produktionsverktyg. BoMek Verkstads erbjudande Hos BoMek Verkstad får du vara en del av en organisation med stark hantverksstolthet, tekniskt djup och långsiktiga kundrelationer. Du får en nyckelroll i att vidareutveckla arbetssätt, team och produktion – med möjlighet att påverka både människor och processer med möjlighet att växa i ansvar på sikt.Vi erbjuder en roll med bredd, ansvar och utrymme för förändring – i en organisation som tror på delaktighet, sunt förnuft och lösningar som håller i längden. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Tillverkningschef på BoMek Verkstad intressant? Urval sker löpande men med längre tid för återkoppling under semesterperioden – skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Manager Production Engineering, Workshop till Strömsholmen! Brinner du för ledarskap och produktionsingenjörs- och produktionstekniskt arbete? -Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker en erfaren Manager Production Engineering med huvudfokus på vår tillverkningsavdelning. Tjänsten är både operativ och strategisk där du bland annat leder ett erfaret team där ni skapar goda förutsättningar för en kostnadseffektiv tillverkning med hög kvalitet. Vår prioritet SQDC (Safety, Quality, Delivery, Cost) är alltid närvarande vid samtliga beslut. Du utreder även behov av investeringar, förbereder pay-off kalkyler och administrerar investeringsansökningar inom området baserat på direktiv från Global Manufacturing Director. I rollen ingår också ansvar för implementation av godkända investeringar. Du ingår i vår produktionsledningsgrupp. Ansvarsområden Leda och utveckla ett produktionsingenjörs- och produktionsteknikteamet med fokus på innovation och effektivitet. Fortsätta att förbättra våra produktionsprocesser genom att implementera nya teknologier och metoder. Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidig och effektiv produktion. Kvalifikationer Du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Kunskap och erfarenhet av att sätta upp flödesbaserad tillverkning är central. Erfarenhet av ledarskap inom produktionsteknik, helst inom en internationell, högteknologisk miljö. Duktig på kommunikation med förmåga att inspirera ditt team. Förmåga att tänka strategiskt och implementera långsiktiga lösningar. Goda kunskaper i Office 365, vi använder oss även av Infor M3, Birst samt mjukvara för insamling och analys av tillverkningsdata såsom MUR och Qlickview. Vad Vi Erbjuder En spännande arbetsplats med konkurrenskraftiga förmåner. Möjlighet till personlig utveckling. En samarbetsinriktad arbetsmiljö där våra medarbetare verkligen kan trivas. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 53 jobb