Arbetsmiljöinspektör

Sök bland 9 lediga jobb som Arbetsmiljöinspektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetsplatskontrollant / Inspektör
Ansvar och Säkerhet i Europa AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Arbetsplatskontrollant / Inspektör
Ansvar och Säkerhet i Europa AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Vi utgår även från Göteborg. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning. 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Arbetsmiljöinspektör (Mölndal)
Arbetsmiljöverket (Av)
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Ditt nya jobb Som arbetsmiljöinspektör inspekterar du arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Utifrån givna ramar planerar, genomför och följer du upp inspektioner inom många olika verksamheter. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande regler samt återkopplar brister som framkommer vid inspektionen till arbetsgivaren. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. Dokumentation såsom tjänsteanteckningar, inspektionsmeddelanden, underlag för sanktionsavgifter och andra beslut ingår i rollen. I inspektionsarbetet ingår att möta och leda samtal med såväl ledningen för stora arbetsgivare som småföretagare, skyddsombud, fackliga representanter och arbetstagare.  Inriktning på inspektioner varierar över tid utifrån analyser av risker och prioriteringar. Inspektioner genomförs inom både planerad och händelsestyrd tillsyn. Du ansvarar för att ditt eget arbete på bästa sätt bidrar till vårt uppdrag och att målen för vår verksamhet uppnås. Den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två år inom ett av områdena nedan: Området byggnad och anläggning med tillfälliga arbetsplatser, långa entreprenörskedjor och samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom olika delar av byggnads- och anläggningsprocessen. • Du har haft en arbetsledande eller samordnande roll, exempelvis som platschef, arbetsledare, Bas P/U eller i rollen som arbetsmiljöingenjör. Området teknik • Du har erfarenhet av arbete inom tung eller lätt industri, t.ex. inom processindustri, gruvdrift eller småskalig tillverkning. • Du har arbetat med exempelvis maskinlinjer, lyftanordningar eller trycksatta anordningar. • I arbetet har du använt kunskaper om direktiv och standarder. • Din roll kan ha varit exempelvis maskiningenjör, besiktningsingenjör eller processtekniker. Området yrkeshygien, kemi, och mikrobiologi • Du har erfarenhet av arbete med kemiska ämnen/produkter, mikrobiologiska ämnen och/eller fysikaliska faktorer (exempelvis buller) och har kunskaper om hur de påverkar arbetsmiljön. • Du har exempelvis varit kemist, biolog, yrkeshygieniker, arbetsmiljöingenjör eller har arbetat med kemiska/mikrobiologiska arbetsmiljörisker. Området logistik inklusive samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom verksamheter med transport och logistik med inriktning mot logistik och samordning. • Du har exempelvis varit platschef, logistiker eller utbildare. Området vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning • Du har erfarenhet av arbete inom vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning. Inom någon av dessa sektorer har du arbetat med och analyserat komplexa frågeställningar med betydelse för arbetsmiljöområdet, exempelvis som sjuksköterska, medicinsk tekniker, socialsekreterare, skolledare eller pedagog. Området ergonomi • Du har erfarenhet av arbete med belastningsergonomiska riskbedömningsmodeller och/eller med ergonomiska frågor från ett organisatoriskt perspektiv, exempelvis som ergonom, arbetsterapeut eller fysioterapeut med inriktning ergonomi. Området organisatoriska och sociala området • Du har erfarenhet av arbete med personal- och organisationsfrågor som exempelvis beteendevetare. I arbetet har ingått analys och utveckling av komplexa organisatoriska och sociala frågor. Området myndighetsutövning • Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom tillsynsområdet. Din erfarenhet kan t.ex. komma från Inspektionen för vård- och omsorg (IVO), Skolinspektionen, Länsstyrelsen eller kommunal miljö- och hälsoskyddstillsyn.     • God IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska muntligt. • B-körkort och vana att köra bil. Det är meriterande om du har: • Arbetat i en roll med uppgifter inom arbetsmiljöområdet. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är flexibel, ser möjligheter i förändringar och har förmåga att hantera oväntade händelser. Din kommunikation är tydlig, öppen och direkt även i svåra frågor. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har god förmåga att planera. Vidare har du lätt för att utveckla nya relationer och är bekväm i sociala situationer. Du samarbetar bra, är inlyssnande och delar gärna information och kunskap med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Tjänstens placering är på arbetsmiljöverkets kontor i Mölndal och vi ser gärna sökande från angränsande län då det finns möjlighet att utgå från hemmet i tillsynsarbetet. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid och medger flexibla arbetstider. Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen och motverka diskriminering. Ansök på svenska då vi pratar svenska på myndigheten. Läs mer om tjänsten och hur vi rekryterar på vår hemsida genom att klicka på "Ansök här". Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025!

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Arbetsmiljöinspektör till vårt kontor i Luleå
Arbetsmiljöverket (Av)
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Ditt nya jobb Som arbetsmiljöinspektör inspekterar du arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Utifrån givna ramar planerar, genomför och följer du upp inspektioner inom många olika verksamheter. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande regler samt återkopplar brister som framkommer vid inspektionen till arbetsgivaren. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. I en stor del av ärendena fattar du egna beslut utifrån delegation. Dokumentation såsom tjänsteanteckningar, inspektionsmeddelanden, underlag för sanktionsavgifter och andra beslut ingår i rollen. I inspektionsarbetet ingår att möta och leda samtal med såväl ledningen för stora arbetsgivare som småföretagare, skyddsombud, fackliga representanter och arbetstagare.  Inriktning på inspektioner varierar över tid utifrån analyser av risker och prioriteringar. Inspektioner genomförs inom både planerad och händelsestyrd tillsyn. Du ansvarar för att ditt eget arbete på bästa sätt bidrar till vårt uppdrag och att målen för vår verksamhet uppnås. Den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Mer om inspektionsverksamhet: Inspektion Mer om Arbetsmiljöverkets roll och uppdrag: Om oss Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två år aktuell arbetslivserfarenhet inom ett av områdena nedan: Teknikområdet: • Du har erfarenhet av arbete inom tung eller lätt industri, t.ex. inom processindustri, gruvdrift eller småskalig tillverkning. Du har arbetat med exempelvis maskinlinjer, lyftanordningar eller trycksatta anordningar. I arbetet har du använt kunskaper om direktiv och standarder och din roll kan ha varit exempelvis maskiningenjör, besiktningsingenjör eller processtekniker Organisatoriska och sociala området samt/eller området vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning • Du har erfarenhet av arbete med personal- och organisationsfrågor. I arbetet har ingått att analysera komplexa organisatoriska och sociala frågor, exempelvis som beteendevetare, ergonom, sjuksköterska, socialsekreterare eller  skolledare inom offentlig eller privat verksamhet.  Du har även: • God IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska muntligt. • B-körkort och vana att köra bil. Det är meriterande om du har: • Arbetat i en roll med uppgifter inom arbetsmiljöområdet. • Arbetat i en roll med uppgifter inom myndighetsutövning, gärna inom tillsynsområdet. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är flexibel, ser möjligheter i förändringar och har förmåga att hantera oväntade händelser. Din kommunikation är tydlig, öppen och direkt även i svåra frågor. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har god förmåga att planera. Vidare har du lätt för att utveckla nya relationer och är bekväm i sociala situationer. Du samarbetar bra, är inlyssnande och delar gärna information och kunskap med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Inspektionsavdelningen söker nu nya kollegor med placering på arbetsmiljöverkets kontor i Luleå. Vi ser gärna sökande från angränsande län då det finns möjlighet att utgå från hemmet i tillsynsarbetet. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid, med start den 1 december 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid och medger flexibla arbetstider. Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större. Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen och motverka diskriminering. Eftersom vi pratar svenska på myndigheten vill vi att du ansöker på svenska. Läs mer om hur vi rekryterar på vår hemsida genom att klicka på "Ansök här". Intervjuerna planeras äga rum under veckorna 36-38. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Håkan Angeldahl för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2025!   Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverkets rekryteringsfunktion varför vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag eller annonssäljare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
SHEQ Advisor till Linde Gas!
Academic Work Sweden AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vill du göra verklig skillnad för säkerhet och hållbarhet inom svensk industri? Vi söker en erfaren SHEQ Advisor till Linde Gas– en nyckelroll där du får driva utveckling, förebygga risker och bidra till en tryggare framtid. OM TJÄNSTEN Som SHEQ Advisor kommer du att arbeta med att förebygga olyckor inom transport och distribution. Du kommer att genomföra riskanalyser, stödja organisationen med frågeställningar, arbeta för att förebygga olyckor och incidenter samt hjälpa anläggningar och organisationen till att uppfylla lagar och regler. Rollen innebär mycket självständigt arbete där du har möjligheten att påverka och förbättra säkerheten inom företaget. Du kommer bli en del av ett team på 13 personer som sitter utspridda i Sverige och supporterar den Svenska marknaden, du kommer rapportera till Head of SHEQ Sweden. Teamet består av specialister inom olika områden, exempelvis gas, och du kommer vara ansvarig för Transport och säkerhet. Detta innebär stöttning till logistikchefer, riskbedömningar på kundspecifika anläggningar, rutiner och arbetssätt för farligt gods, audits och förbättringsarbeten. Därtill kommer du hålla i utbildningar, utveckla och arbeta med Lindes transportleverantörer och fokusera på att säkerställa högsta standard inom Säkerhet, Arbetsmiljö, Miljö och Kvalitet. Du erbjuds "At Linde, the sky is not the limit. If you’re looking to build a career where your work reaches beyond your job description and betters the people with whom you work, the communities we serve, and the world in which we all live, at Linde, your opportunities are limitless. Be Linde. Be Limitless." - Linde Gas erbjuder dig förmåner såsom en konkurrenskraftig pensionsplan, ett attraktivt försäkringspaket och en flexibel arbetsplats. - Du blir en del av ett nationellt team med branschexperter och får möjlighet att arbeta på ett företag som värdesätter mångfald, professionell utveckling och balans mellan arbete och fritid. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som SHEQ Advisor kommer ditt arbete innebära att stötta i riskanalyser, arbeta med samt implementera nya regler och lagstiftningar och utveckla material för exempelvis säkerhetskampanjer och utbildningar. Då ditt område är Transport kommer du arbeta med förslagsvis miljözoner, säkerställa säkerheten för farligt gods från last till leverans, ta fram rutiner och strukturer kopplat till säkerhet, transportincidenter och processavvikelser med mera. Det här är en roll där du får möjligheten att bidra till förbättring och utveckling i organisationen samt säkerställa en säker miljö, inom både personsäkerhet och transportsäkerhet. Du kommer, * Ge stöd till Linde Gas distributionsteam och kundnära anläggningar * Leda och delta i riskbedömningar, incidentutredningar samt utforma och genomföra säkerhetsutbildningar * Säkerställa att verksamheten uppfyller lagkrav och branschstandarder exempelvis ADR/RID * Arbeta med externa parter såsom Lindes transportleverantörer för att skapa ömsesidig utveckling * Stödja nya transportlösningar för minskad miljöpåverkan i samarbete med distributionsteamet VI SÖKER DIG SOM Har en god analytisk förmåga och förmåga att tolka regelverk och sammanställa dokumentation. Som person drivs du av att hjälpa andra, styra och driva förbättringsarbeten och samarbeta med stakeholders och leverantörer. Du har erfarenhet av att driva projekt och att ha ansvar för arbetsmiljön. - Du har flera års erfarenhet av säkerhetsfrågor och säkerhetsarbete inom transport av farligt gods - Du har ett par års erfarenhet av att ha arbetsmiljöansvar eller erfarenhet av arbetsmiljöfrågor, samt driva projekt inom relevant område - Högskoleutbildning eller dylikt inom arbetsmiljö, transport, logistik eller motsvarande - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, detta då dokumentation och samarbete med leverantörer sker på båda språken Det är meriterande om du har - Erfarenhet av säkerhetsarbete inom process- eller tillverkningsindustrin - ADR Utbildning 1.3 - Erfarenhet av att arbeta med kemikalier eller gaser För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET "At Linde you will be surrounded by knowledgeable people who love what they do. We are creative and strive to move our company forward. We take pride in our people and work hard to provide an enriching, enjoyable place to work. We have a clear vision: to be the place where a diverse mix of dedicated people want to come, stay and excel. We are always improving, and because we are part of Linde, a global company, our people have limitless opportunities to grow and make an impact, all over the world. Our values – Safety, Integrity, Accountability, Inclusion and Community are at the heart of everything we do. Through our values we shape an environment that puts safety first, where people do things the right way, new ideas are encouraged, everyone can be themselves and we support our local communities." Read more about Linde Gas HERE.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
HSE&S Specialist
Nouryon Functional Chemicals AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid. Vi söker teammedlemmar som skapar och driver nya idéer, kämpar för andra och samarbetar för att göra saker bättre. Låter det som dig? Om jobbet I din roll kommer du att stödja produktionsanläggningen i Örnsköldsvik med att vara en säker arbetsplats. Du bidrar med specialistkunskap och arbetar tillsammans med andra inom avdelningen och på siten för att gemensamt förbättra säkerhet och arbetsmiljö. Du arbetar nära produktion, underhåll och i investeringsprojekt. I din framtida roll som HSE&S kommer du arbeta med * Uppföljning och förbättring av arbetsmiljöarbetet * Utveckling av lokala rutiner och arbetssätt så att Nouryons standarder och lagkrav upprätthålls * Delar av kompetensutvecklingsprogrammen inom HSE * Riskanalyser och olycksfallsutredningar * Skalskydd och security (inpasseringsystem, kamerabevakning) * Brandskydd, nödläges- och insatsplanering samt nödlägesövningar * Externa kontakter som arbetsmiljöverket och räddningstjänsten samt med de andra industrierna inom området Vi tror att du har med dig * Eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö & säkerhet eller motsvarande relevant utbildning * Tidigare erfarenhet av att arbeta med HSE-frågor (God kännedom om lagar och krav inom arbetsmiljö och brandskydd) * Tidigare erfarenhet av att identifiera risker och utreda incidenter * Flytande svenska och engelska, i tal och skrift   Bra om du har * B-körkort * Tidigare arbetslivserfarenhet inom processindustrin * Tidigare erfarenhet av kontakt med myndigheter i arbetsrelaterade frågor Vi tror att du är  Självgående och lösningsorienterad, har hög integritet och inte tvekar att ta de kontakter som krävs för att driva uppdrag och projekt framåt. Vi arbetar med högt säkerhetstänk vilket du är en förebild inom och inspirerar kollegor.  Vi erbjuder dig  På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer. Har vi fångat ditt intresse? Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Örnsköldsvik. Du kommer att rapportera till Björn HSE&S manager. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! För mer information om vår rekryteringsprocess, vänligen besök: nouryon.com/careers/how-we-hire/ Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Kontakt  För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta   Rekryterande chef Björn, HSE&S manager, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta: [email protected] För fackliga frågor: Unionen: Jörgen Tellström +46705941454 Sveriges Ingenjörer: Hanna Rammsy +46 738 04 27 51   IF Metall: Maud Westin +46 703331227 Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Junior Health & Safety Officer
Collen AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Key Requirements: • A recognised qualification in Health & Safety • 2 years post qualification experience in a similar role • A genuine passion for H&S matters, with a record of making measurable improvements to operational practices • Thorough knowledge of H&S legislation and ability to efficiently manage all health and safety issues on site • Ability to work and communicate confidently and effectively with both senior management within company as well as external clients and contractors • Excellent interpersonal and communication skills with strong decision-making expertise, and the ability to engage and influence employees and senior management. • Ability to lead a safety team, use own initiative and be self-motivated • Experience with the ISO 45001 standard and management system As a member of the project management team, you have the opportunity to influence safety culture onsite by demonstrating personal commitment, setting clear expectations, and effectively communicating safety policies. By consistently modelling safe behaviour, prioritizing safety above productivity, and ensuring that all workers receive proper training and resources, you can foster an environment where safety is ingrained in every aspect of the construction process. Encouraging open communication, recognizing and rewarding safe behaviour, and conducting regular inspections further reinforce the importance of safety. By taking these steps, you can help create a culture where safety is a shared value and a top priority for all stakeholders involved in the project. Key Responsibilities: Reporting to and under the direction of the Health and Safety Manager, your key responsibilities are: - • Carrying out safety inspections and producing risk assessments • Regularly review and update Company Risk Assessments, Safe Operating Procedures and Safety Statement • Complete Safety Induction Training for all new employees and sub-contractors, and maintain documentary evidence of the same • Investigate, record and report accidents, incidents and near-misses promptly, ensuring any corrective actions are implemented without delay • Provide relevant accident information for insurance purposes • Identify new and on-going safety related training requirements, ensuring all mandatory training is reviewed and delivered on time • Ensure that correct PPE is availed of at all times by all relevant employees • Enforce Health and Safety Department Policies • Review sub-contractors’ Safety Statements and Safety Compliance • Attend regular Health & Safety meetings Strong time management and communication skills are essential to this role as well as computer literacy and the ability to prepare reports and administer necessary paperwork.

22 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Service HSE Manager
The Place AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker nu en Service HSE manager för ett spännande konsultuppdrag till en av våra kunder i energibranschen. I rollen kommer du att utveckla och säkerställa arbetet gällande HSE ( Hälsa, säkerhet och miljö) och vara en viktig spelare då du även kommer att stötta både platsteamen och ledningen med att implementera och följa riktlinjer och processer för HSE för att se till en säker arbetsmiljö. Du kommer att tillhöra den svenska, finska och baltiska organisationen. Detta är ett konsultuppdrag med start 17 feb- 16-jun med goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av oss på the Place och arbetar ute hos kundföretaget. För denna roll finns möjlighet till delvis eller helt distansarbete beroende på vart i landet man bor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: Vara ansvarig för att utveckla och implementera HSE arbetet. Vara en coachande ledare och en förebild som kan bidra med expertis inom HSE-rådgivning. Stötta ledningsgrupper och platsteamen gällande frågor inom hälsa, säkerhet och miljö. Följa upp KP:Ier och ta till eventuella åtgärder och utveckla handlingsplaner. Utföra inspektioner och säkerställa att åtgärder tas vid fall av incidenter. Stötta Operation manager i HSE relaterad kundkontakt. Uppmuntra och utveckla rutiner kring HSE möten på anläggningarna. Erfarenhet För att ta sig an uppdraget tror vi att du har följande erfarenhet och bakgrund: Minst 3-5 års erfarenhet av en likande roll som HSE manager. Gedigen kunskap gällande HSE regler både lokala och internationella. Flytande kunskaper i svenska och engelska. Goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort, då resor ingår i tjänsten. God fysik och kondition då klättring i vindkraftverk förekommer. Det är starkt meriterande om du har arbetat inom tex, förnybarenergi, eldistribution, gasindustrin eller en liknade reglerad industri. Personligt För denna position ser vi att du är social, utåtriktade och flexibel. Då det ingår resor i tjänsten behöver du ha körkort och tycka om att ibland behöva ta dig till olika platser. Du tycker om att bidra till goda resultat och har en mycket god samarbetsförmåga och kan agera tydligt och informativt i olika situationer. Du har ett starkt kundorienterat förhållningsätt och har lätt för att knyta kontakter. Mer om uppdraget: Detta är ett konsultuppdrag mellan17 feb- 16-jun, med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten erbjuder delvis eller helt distansarbete. Arbetstider: Kontorstider. 40tim/veckan. Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Health, Safety and Environment Specialist
Jobbusters AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Job DescriptionWe are seeking an experienced Health, Safety, and Environment (HSE) Specialist for our popular clientlocated in Boden. The HSE Specialist will enhance HSE performance, fostering a strong safety culture and environmental focus. Responsibilities include providing expert HSE advice, managing risks, and ensuring compliance with BAS P/U Swedish legislation. This role also involves maintaining and updating the health and safety plan for the site, performing safety inspections, and coordinating work environment matters to prevent hazards and risks.Key Responsibilities:-Develop, update, and maintain the project’s health and safety plan.- Conduct safety inspections to ensure compliance with regulations.- Review and assess risks, coordinating activities to avoid hazards.- Report HSE incidents and share lessons learned and best practices.- Track and report progress on sustainability objectives and key performance indicators (KPIs). Qualifications You have previous experience of similar tasks. You have knowledge of BAS P/U Swedish legislation. You are fluent in English,written and spoken. A construction background is a plus. Personal Qualities We are looking for a proactive and detail-oriented individual with strong communication skills and a hands-on approach to managing HSE responsibilities. The ideal candidate is adaptable, solutions-focused, and able to collaborate effectively with diverse teams on-site. Leadership and resilience are key qualities to ensure a safe, compliant, and efficient work environment. Company DescriptionOur client is developing the world's energy system to become more sustainable and flexible. They help clients in the energy and industrial sectors with innovative solutions and services worldwide. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull-time, office hours. Our client intends to start the assignment on 2025-02-03, and it is expected to run until 2025-12-31, with the possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client. This assignment requires on-site work in Boden.Please submit your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews will be conducted on an ongoing basis.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025