Chief Collection Officer @ FINQR
Meet a Group international AB
Affärs- och företagsjurister

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Inkassochef @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen👑 Vår vision är enkel! Vi vill hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana – ett tillstånd av konstant optimerad likviditet. FINQR-plattformen automatiserar, optimerar och analyserar kundfordringar och täcker in hela kedjan med fakturering, betalning, inkasso och bokföring. Med lanseringen av vår nya klienthubb och grundläggande inkassofunktioner på plats, står vi nu inför en expansiv fas. Vi är i början av en spännande resa och redo att accelerera vår inkassoverksamhet kraftigt. Som Inkassochef kommer du att ha en central roll i att forma och driva strategin för att bygga ut och stärka vår position inom detta område. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som Inkassochef hos oss kommer du att; Vara medlem i FINQRs ledningsgrupp med ansvar för strategi, produkterbjudande och ”performance” av Finqrs viktigaste affärsområde, inkl budgetansvar. Ansvara för kravställning av ny funktionalitet mot vår produktavdelning. Ansvara för regelefterlevnad och som sakkunnig säkerställa att vi fortsatt agerar inom ramarna för god inkassosed. Kartlägga och precisera vår framtida marknadsposition och fastställa var vår utvecklingspotential finns. Leda vårt operations-team och säkerställa effektiva processer och rutiner för att uppnå högsta möjliga successrate och lönsamhet. Samarbeta med säljavdelningen som vår expert, representant och rådgivare i frågor om inkasso och kundanpassad best practice i ett automatiserat flöde. Vi erbjuder dig: 💸 Årlig Bonus & möjlighet till tilldelning i Optionsprogram 🏡 Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid 💻 Möjlighet att själv välja din utrustning 🌴 6 veckors förskottsbetald semester 🧓 Tjänstepension enligt ITP-plan 🧑🏼‍🧒🏽 Föräldralön i samband med föräldraledighet 🩺 Försäkringar & årliga hälsokontroller 🏋🏻‍♀️ Friskvårdsbidrag om 4 000 kr/år 🚗 Pendlar du till jobbet så erbjuder vi parkeringsplats 🚲 För dig som hellre tar hojen, så erbjuder vi förmånscykel 🍩 Frukost & Fika – 10-knäckisen och 3-fikat väntar på dig 🥂 Häng med på regelbundna after works och happenings 🏓 Pingis til you drop in vår interna pingisliga 👊 Team spirit - bli en del av ett sammansvetsat team 🔥 Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden 📈 En utvecklingsplan för dig som individ 👑 Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen Din bakgrund:  Vi tror att du har: Du har utbildning inom Juridik samt minst 5 års erfarenhet av Inkassoverksamhet på nivå där du erfarit best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv, eller Du har annan relevant universitetsutbildning tillsammans med lång erfarenhet av Inkassoverksamhet där du haft en betydande affärsutvecklande roll och varit med och byggt en inkassofunktion. Du har förståelse för hur man uppnår best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv.     Vi söker dig som:  Trivs i en rörlig organisation med högt tempo och drivs av att vara med på en utvecklingsresa. Vill vara delaktig i att bygga upp en organisation och är van vid att ta ägandeskap för ditt arbete. Har förmågan att tänka kritiskt, är analytisk och ser nya möjligheter. Är driven och kommunikativ, uttrycker dig väl i både tal och skrift. Kan samtala obehindrat  med ledande befattningshavare hos större prospekts. Har ett starkt nätverk inom inkassomarknaden och trivs med att bygga relationer. Har erfarenhet av att skapa prognoser och presentera insikter på ett tydligt sätt. Om FINQR 🦙 FINQR - som är en del av Blingdale-koncernen - erbjuder en molnbaserad plattform för automatisering, optimering och analys av kundfordringar. Vi täcker in hela processen med fakturering, betalning, inkasso, krediter, bokföring och analys. Vi fokuserar på att skapa en optimal upplevelse för både ekonomiavdelningen och gäldenärerna. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder. Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen får kunderna in pengarna snabbare, frigör värdefull tid, stärker kundrelationerna samt ökar översikten och kontrollen över kundfordringarna. Slutresultatet blir: bättre likviditet.

23 oktober 2024
Sista ansökan:
15 december 2024
Chief Collection Officer @ FINQR
Finqr AB
Affärs- och företagsjurister

Inkassochef @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen Vår vision är enkel! Vi vill hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana – ett tillstånd av konstant optimerad likviditet.FINQR-plattformen automatiserar, optimerar och analyserar kundfordringar ochtäcker in hela kedjan med fakturering, betalning, inkasso och bokföring. Med lanseringen av vår nya klienthubb och grundläggande inkassofunktioner på plats, står vi nu inför en expansiv fas. Vi är i början av en spännande resa och redo att accelerera vår inkassoverksamhet kraftigt. Som Inkassochef kommer du att ha en central roll i att forma och driva strategin för att bygga ut och stärka vår position inom detta område. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som Inkassochef hos oss kommer du att; Vara medlem i FINQRs ledningsgrupp med ansvar för strategi, produkterbjudande och ”performance” av Finqrs viktigaste affärsområde, inkl budgetansvar. Ansvara för kravställning av ny funktionalitet mot vår produktavdelning. Ansvara för regelefterlevnad och som sakkunnig säkerställa att vi fortsatt agerar inom ramarna för god inkassosed. Kartlägga och precisera vår framtida marknadsposition och fastställa var vår utvecklingspotential finns. Leda vårt operations-team och säkerställa effektiva processer och rutiner för att uppnå högsta möjliga successrate och lönsamhet. Samarbeta med säljavdelningen som vår expert, representant och rådgivare i frågor om inkasso och kundanpassad best practice i ett automatiserat flöde. Vi erbjuder dig: Årlig Bonus & möjlighet till tilldelning i Optionsprogram Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid Möjlighet att själv välja din utrustning 6 veckors förskottsbetald semester Tjänstepension enligt ITP-plan Föräldralön i samband med föräldraledighet Försäkringar & årliga hälsokontroller Friskvårdsbidrag om 4 000 kr/år Pendlar du till jobbet så erbjuder vi parkeringsplats För dig som hellre tar hojen, så erbjuder vi förmånscykel Frukost & Fika – 10-knäckisen och 3-fikat väntar på dig Häng med på regelbundna after works och happenings Pingis til you drop in vår interna pingisliga Team spirit - bli en del av ett sammansvetsat team Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden En utvecklingsplan för dig som individ Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen Din bakgrund: Vi tror att du har: Du har utbildning inom Juridik samt minst 5 års erfarenhet av Inkassoverksamhet på nivå där du erfarit best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv, eller Du har annan relevant universitetsutbildningtillsammans med lång erfarenhet av Inkassoverksamhet där du haft en betydande affärsutvecklande roll och varit med och byggt en inkassofunktion. Du har förståelse för hur man uppnår best practice ur både success- och lönsamhetsperspektiv. Vi söker dig som: Trivs i en rörlig organisation med högt tempo och drivs av att vara med på en utvecklingsresa. Vill vara delaktig i att bygga upp en organisation och är van vid att ta ägandeskap för ditt arbete. Har förmågan att tänka kritiskt, är analytisk och ser nya möjligheter. Är driven och kommunikativ, uttrycker dig väl i både tal och skrift. Kan samtalaobehindrat med ledande befattningshavare hos större prospekts. Har ett starkt nätverk inom inkassomarknaden och trivs medatt bygga relationer.Har erfarenhet av att skapa prognoser och presentera insikter på etttydligt sätt. Om FINQR FINQR - som är en del av Blingdale-koncernen - erbjuder en molnbaserad plattform för automatisering, optimering och analys av kundfordringar. Vi täcker in hela processen med fakturering, betalning, inkasso, krediter, bokföring och analys. Vi fokuserar på att skapa en optimal upplevelse för både ekonomiavdelningen och gäldenärerna. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder.Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen får kunderna in pengarna snabbare, frigör värdefull tid, stärker kundrelationerna samt ökar översikten och kontrollen över kundfordringarna. Slutresultatet blir: bättre likviditet.

23 oktober 2024
Sista ansökan:
15 december 2024
Legal Counsel
Resurs Bank AB
Affärs- och företagsjurister

Do you want to be part of an engaged team that works closely with the business and is constantly challenged by new legal issues? At Resurs, you’ll get the opportunity to influence and shape future business solutions in a dynamic environment. While we operate in a regulated industry, don’t let that mislead you—things happen quickly here, and there's always something new on the horizon! Get an idea of the role As a Legal Counsel, you’ll work both independently and as part of a collaborative legal team of 9 people. You’ll partner up with stakeholders across the organization to address a wide range of legal areas, ranging from property law to consumer law and general contract law. As a dynamic company, we’re constantly evolving, and your role will be to support the business with your legal expertise. You’ll negotiate with partners and suppliers, draft and review contracts, interpret and apply relevant regulations, and provide internal legal advice that drives the business forward. To be a match for the role, we believe you have: A degree in law (Jur. Kand or equivalent) At least 10 years of experience in business law, preferably at a law firm or bank Proficiency in Swedish and English, both written and spoken Knowledge, experience, and understanding of financial operations and the risks associated with such activities is meritorious. On a personal level We’re looking for someone who’s not only confident in their legal expertise but also great at making complex issues easy to understand. You’ll be interacting with people at all levels of the company, so being approachable and clear in your communication is key. You thrive in a fast-paced environment and enjoy taking ownership of your decisions. If you’re looking for a role where you get to work independently and take initiative, this is the place for you. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region.Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process.#LI-LN1

24 september 2024
Sista ansökan:
13 mars 2025
Legal Counsel
NOBA Bank Group AB (publ)
Affärs- och företagsjurister

Är du en skicklig jurist med en passion för avtal och förhandlingar och högt kommersiellt fokus? Vi söker en avtalsjurist som vill spela en Commercial Law & Data Privacy i juristfunktionen och bidra till vår växande bankverksamhet. Om rollen I rollen som avtalsjurist kommer du att vara en del av vårt juristteam som är en central stödfunktion till vår verksamhet. Du kommer att ha en central roll i att upprätta, förhandla och utforma avtal, ge juridisk rådgivning och bistå verksamheten i att säkerställa att vår verksamhet följer gällande regelverk. Rollen erbjuder stora möjligheter till professionell utveckling och fördjupning inom olika rättsområden, samtidigt som du får möjlighet att arbeta i en spännande och innovativ bankmiljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge juridisk rådgivning och stöd till verksamheten gällande kommersiell rätt och avtalsrätt, inklusive områden som outsourcing, DORA, ICT, och kreditverksamhet. Förhandla, upprätta och granska kommersiella avtal. Ge juridisk rådgivning till olika affärsenheter inom banken. Bistå verksamheten i att säkerställa efterlevnad av gällande lagar och regelverk. Delta i och stödja olika projekt med juridisk expertis. Bistå i upprättande av interna styrdokument. Vi söker dig som: Har en juristexamen och varit yrkesverksam minst 4-5 år. Har erfarenhetav att upprätta, granska och förhandla kommersiella avtal. Har gedigna kunskaper i avtalsrätt och förhandlingsförmåga, tydligt kommersiellt fokus och är lösningsorienterad. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är fördelaktigt om du: Har erfarenhet från bank- eller finanssektorn. Har arbetat med internationella avtal. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behövervara: Ödmjuk med en tydlig kommunikationsförmåga. Engagerad i att driva förbättringar och bidra till vår verksamhets framgång. Analytisk och kunna kommunicera komplexa juridiska frågor på ett begripligt sätt. Förmåga att arbeta självständigt och driva egna initiativ, samt att samarbeta effektivt inom olika team. Stark vilja att leverera förstklassig legal support till bankverksamheten. Välkommen att söka rollen som bolagsjurist hos oss på NOBA och bli en del av vår spännande resa! Praktisk information:Start: Enligt överenskommelse (senast december)Plats: Gävlegatan 22, StockholmAnställningsform: Tillsvidare (tillämpar 6 månaders provanställning)Omfattning: HeltidArbetstider: 08:30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00)Vad händer när du har skickat in din ansökan?Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till underFAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan på [email protected] ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.

19 september 2024
Sista ansökan:
29 januari 2025
Legal Counsel (with focus on privacy and data)
Securitas Intelligent Services AB
Affärs- och företagsjurister

SECURITAS GROUP Securitas is a world-leading safety and security solutions partner that helps make your world a safer place. By leveraging technology in partnership with our clients, we offer a broad portfolio of value-enhancing services and solutions integrated across the security value chain – from on-site services to advanced monitoring, comprehensive risk prediction and advisory services. With around 341 000 employees in 44 markets, our innovative, holistic approach with local and global expertise makes us a trusted business partner to many of the world’s best-known companies. Benefitting from almost nine decades of deep experience and guided by our values of integrity, vigilance, and helpfulness, we create sustainable value by helping our clients optimize their operations and protect what matters most - their people and assets. We are looking to hire a Legal Counsel with a focus on privacy and data governance to join our Group Legal function that works with Privacy, Data & IT at Securitas, where we break new ground daily with our disruptive range of products.This is an opportunity to join an international leading business in a growing technology and service industry that positively impacts clients and communities worldwide. ROLE We are looking for an energetic, proactive, and dedicated Legal Counsel with excellent skills in privacy regulation and experience in data governance. Your role will include two key parts: Support Securitas Digital and the Securitas IT team on privacy and data governance questions. Develop, maintain, and execute a data-driven strategy to transform our business and create new digital services in a compliant and efficient manner. This includes drafting necessary guidelines and other documents, performing training, conducting risk assessments, and supporting the organization in mapping legal frameworks that impact our use and protection of all data sources. Participate as a privacy advisor in global projects and work closely with data analysts and product owners to ensure privacy by design, conduct transfer impact assessments, and provide sufficient information internally and externally within services and products. Other responsibilities Draft templates, standards and other supporting documents which can turn regulatory requirements and Securitas' privacy strategy into tangible business actions, Develop and improve internal work processes between different teams, functions and countries, Monitor legal trends within data protection, big data and tech, and together with your team members, analyze the impact on the organization, Cooperate with the local privacy officers as well as divisional privacy compliance officers in Securitas' other divisions, Provide relevant and useful legal training to colleagues, Support the business in the completion of risk assessment both within the privacy area but also in relation to other regulatory and contractual requirements in the security industry. REQUIREMENTS We are looking for someone that is innovative and action-oriented, self-sufficient, and informal. You should be ambitious, high-performing, and strive to be the best at what you do. As Legal Counsel at Securitas, you will work closely with colleagues worldwide from our headquarters and throughout our Securitas Digital and Securitas IT organization, divisions, and countries where we operate. Therefore, it is important that you are business-oriented and able to provide practical and actionable advice in a user-friendly manner. Excellent communication skills and a cooperative mindset are imperative. The successful candidate will always play with and for the team. They need to be social, fun, smart, and have a strong academic record. You must enjoy working in a flexible environment of a fast-developing and growing business organization. The right candidate needs to be analytical and a structured thinker, but also driven, service-minded and prone to take initiative and ownership. You will need to provide pragmatic and sound advice with a risk-reward-based approach, working closely with the operational team. You should have a law degree and at least 5 years of experience working as a lawyer in big-tech, data analytics and data protection. Additionally, you should have strong oral and reading skills in English. WHAT WE OFFER At Securitas we believe in doing the right thing and doing it well. For our customers and our employees. Our employees come from all walks of life and bring with them a multitude of talents and perspectives. We aim for diverse representation throughout the company, and we are committed to equal pay, safe working conditions, gender balance and an inclusive work environment with a wide range of skills and development opportunities. If it all sounds good for you, don’t hesitate and apply!

4 september 2024
Sista ansökan:
21 februari 2025
Legal Coordinator eller Paralegal till Hede Fashion Outlet
Unsquare AB
Affärs- och företagsjurister

Om Hede Fashion Outlet Hede Fashion Outlet ägs av VIA Outlets, en av Europas ledande aktörer inom outlet-shopping. VIA Outlets bildades 2014 och kan idag erbjuda en unik shoppingupplevelse i elva olika städer runt om Europa, däribland Göteborg och i Vestby strax söder om Oslo. Genom att kombinera internationella och lokala premium-märken levererar VIA Outlets inte bara en oförglömlig shoppingupplevelse, utan även en hållbar sådan. Om rollen I rollen som Legal Coordinator/ Paralegal kommer du bland annat att: Hantera avtal och andra typer av juridiska dokument Utreda legala frågor kopplade till verksamheten Stötta organisationen i affärsrelationen med sina hyresgäster Fungera som kontaktpunkt mot myndigheter och andra aktörer inom offentlig sektor Ansvara för avtalsmallar Hålla organisationen uppdaterad på relevanta lagändringar och andra föreskrifter Tillse att organisationen följer interna riktlinjer och styrdokument Översätta juridiska dokument till/från svenska och engelska Organisera möten med såväl interna som externa intressenter Du kommer att arbeta mycket med hyresavtal och därför är det en fördel, men inte ett krav, om du har tidigare erfarenheter från att arbeta med hyresrätt. Rollen innefattar även arbete mot internationella intressenter varför det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Tjänsten är placerad i Kungsbacka på Hede Fashion Outlet, men du kan behöva resa till bland annat Vestby/Oslo några gånger per år. Om dig Vi söker dig som är relativt nyexaminerad från juristprogrammet, alternativt paralegal med ett par års arbetslivserfarenhet. Du är noggrann och trivs med att ansvara för att driva processer framåt. Arbetsplatsen har ett högt tempo vilket kräver att du trivs med viss stress och klarar av att hålla flera bollar i luften. Som person är du framåtriktad och prestigelös, och du får gärna ha ett intresse för detaljhandeln och shopping. Ansökan Tror du att tjänsten skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag eftersom urval sker löpande. I rekryteringsprocessen samarbetar Hede Fashion Outlet med UNSQUARE. UNSQUARE är ett modernt och personligt konsult- och rekryteringsbolag nischat inom Legal & Compliance. Läs mer om UNSQAURE på www.unsquarelaw.com. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta UNSQUARE via [email protected] eller tel. 031-209209.

27 augusti 2024
Sista ansökan:
13 februari 2025
Legal Counsel med AML-inriktning till Visma
Visma Tech AB
Affärs- och företagsjurister

Är du en jurist med ett kommersiellt mindset och intresse för regelefterlevnad? Vill du arbeta i en växande internationell koncern med varierande juridiska frågeställningar? Då kan rollen som Legal Counsel hos oss vara något för dig! Till vår Legal-avdelning söker vi nu en jurist med erfarenhet av penningtvättsfrågor som vill arbeta brett med både compliance och kommersiell juridik. Vi ser fram emot din ansökan! Om rollen Som Legal Counsel hos oss kommer du att arbeta nära de bolag inom Visma-koncernen som erbjuder finansiella tjänster, eller bedriver annan reglerad verksamhet, och därmed står under tillsyn av svenska eller internationella tillsynsmyndigheter. I rollen kommer du att stötta bolagen i olika compliancefrågor, särskilt inom AML/KYC-området. Du assisterar bland annat bolagen med löpande översyn av tillämpbara regelverk, framtagande av riktlinjer för policys och processer, uppföljning av regelefterlevnad, identifiering av risker samt generell rådgivning i regulatoriska frågor. På sikt kommer rollen även att inkludera affärsjuridisk rådgivning till våra svenska bolag, exempelvis arbete med kommersiella avtal och IT-rättsliga frågor. I denna roll kommer du att ha många nationella och internationella kontaktytor, du arbetar med juristkollegor inom koncernen och stakeholders i ledningsgrupper, säljare, utvecklare och andra beställare. Du rapporterar till Head of Compliance, men du kommer även att rapportera utförande av ditt arbete till de verksamheter som efterfrågar ditt stöd. Placeringsort är Stockholm och det finns goda möjligheter till hybridarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: svensk juristutbildning (juris kandidatexamen eller motsvarande), minst 5 års erfarenhet av relevant arbete på advokatbyrå, bank eller bolag, erfarenhet av att arbeta med AML/KYC-frågor och compliance för tillstånds- eller anmälningspliktiga bolag, förmåga att på ett pragmatiskt sätt hantera frågeställningar utifrån såväl juridiskt som kommersiellt perspektiv. Som person har du en god social kompetens, du är lyhörd, flexibel och har ett gott omdöme. Du trivs med ett högt arbetstempo, du är van vid att hantera flera frågeställningar samtidigt och du har en proaktiv och serviceinriktad inställning. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är van vid att arbeta på både svenska och engelska. Ansökan Du ansöker till denna position nedan, där har du möjlighet att bifoga ditt CV eller dela din LinkedIn profil. Om du vill kan du inkludera ett personligt brev. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor om rollen, kontakta gärna Legal Counsel Caroline Lönnbark på 070 213 59 01 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! VarförVisma? Som anställd på Visma får du goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vår tillväxtresa skapar chans till vidareutveckling, erfarenhetsutbyte och nya idéer. Vi finns över hela världen och erbjuder en internationell kultur där alla är välkomna. Trots att vi är stora, finns det inte utrymme för vassa armbågar. I Visma-världen lyssnar, stöttar, peppar och firar vi framgångar. Vi erbjuder dig konkurrenskraftiga villkor, både när det kommer till lön, semester och andra förmåner, samt möjligheten att arbeta i en hybridmodell. Vi tar våra medarbetares hälsa och välmående på stort allvar och värdesätter en god balans mellan arbete och privatliv, där flexibilitet spelar en viktig roll. Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med drygt 15 000 anställda, 1 800 000 privata och offentliga kunder i Europa och Latinamerika och en omsättning på 2 494 miljoner euro år 2023 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Want to get to know Visma in 60 seconds? Do you want to know more about career opportunities? Check out our career site.

16 augusti 2024
Sista ansökan:
2 februari 2025
Legal Counsel
NOBA Bank Group AB (publ)
Affärs- och företagsjurister

Är du en skicklig jurist med en passion för avtal och förhandlingar och högt kommersiellt fokus? Vi söker en avtalsjurist som vill spela en Commercial Law & Data Privacy i juristfunktionen och bidra till vår växande bankverksamhet. Om rollen I rollen som avtalsjurist kommer du att vara en del av vårt juristteam som är en central stödfunktion till vår verksamhet. Du kommer att ha en central roll i att upprätta, förhandla och utforma avtal, ge juridisk rådgivning och bistå verksamheten i att säkerställa att vår verksamhet följer gällande regelverk. Rollen erbjuder stora möjligheter till professionell utveckling och fördjupning inom olika rättsområden, samtidigt som du får möjlighet att arbeta i en spännande och innovativ bankmiljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge juridisk rådgivning och stöd till verksamheten gällande kommersiell rätt och avtalsrätt, inklusive områden som outsourcing, DORA, ICT, och kreditverksamhet. Förhandla, upprätta och granska kommersiella avtal. Ge juridisk rådgivning till olika affärsenheter inom banken. Bistå verksamheten i att säkerställa efterlevnad av gällande lagar och regelverk. Delta i och stödja olika projekt med juridisk expertis. Bistå i upprättande av interna styrdokument. Vi söker dig som: Har en juristexamen och varit yrkesverksam minst 4-5 år. Har erfarenhetav att upprätta, granska och förhandla kommersiella avtal. Har gedigna kunskaper i avtalsrätt och förhandlingsförmåga, tydligt kommersiellt fokus och är lösningsorienterad. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är fördelaktigt om du: Har erfarenhet från bank- eller finanssektorn. Har arbetat med internationella avtal. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behövervara: Ödmjuk med en tydlig kommunikationsförmåga. Engagerad i att driva förbättringar och bidra till vår verksamhets framgång. Analytisk och kunna kommunicera komplexa juridiska frågor på ett begripligt sätt. Förmåga att arbeta självständigt och driva egna initiativ, samt att samarbeta effektivt inom olika team. Stark vilja att leverera förstklassig legal support till bankverksamheten. Välkommen att söka rollen som bolagsjurist hos oss på NOBA och bli en del av vår spännande resa! Praktisk information:Start: Enligt överenskommelse (senast december)Plats: Gävlegatan 22, StockholmAnställningsform: Tillsvidare (tillämpar 6 månaders provanställning)Omfattning: HeltidArbetstider: 08:30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00)Vad händer när du har skickat in din ansökan?Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till underFAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan på [email protected] ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.

12 augusti 2024
Sista ansökan:
29 januari 2025
Legal Counsel to Rud Pedersen
Unsquare AB
Affärs- och företagsjurister

About Rud Pedersen Rud Pedersen Public Affairs is a leading European consulting firm specializing in public affairs. The Swedish headquarters is formally located in the heart of Stockholm, alongside the Swedish operations.The headquarters team consists of a small number of employees based in multiplecountries around the world. Rud Pedersen Public Affairs helps its clients navigate the political landscape and ensure that their voice is heard. Through our deep understanding of decision-making processes, our extensive network, and our strategic approach, we support our clients in achieving their goals! The team is composed of experienced consultants with broad expertise and varied backgrounds from politics, business, and civil society. This diversity is one of our greatest strengths as it allows us to take on challenges from all sorts of different perspectives and find innovative solutions. The Rud Pedersen Group has an extensive network of specialists across Europe, enabling us to offer our clients a unique combination of local expertise and international reach. The role As legal counsel, you will be a key player in supporting Rud Pedersen and ensuring that we make well-informed decisions from a legal perspective. You will be part of a fast-growing organization and are expected to make independent decisions while also being able to collaborate with other functions within the company. You will report to the company's CFO based in Gothenburg and the Chief Strategy and Legal Officer in Copenhagen. The role includes, but is not limited to, responsibility for handling corporate governance matters, commercial contracts, compliance issues, GDPR & CSRD, coordinating with external legal counsel and authorities on complex or specialized legal issues. The role may also include some aspects of M&A, and it is an advantage if you have worked with this before. The work environment is innovative and international, and you will have ongoing contact and collaborate with representatives from the other 16 subsidiary companies across Europe, as well as seek assistance from external lawyers in the relevant jurisdictions when needed. The position is based at Rud Pedersen's headquarters in Stockholm, or alternatively in Gothenburg. Travel may occur within the role, primarily within Europe. Start date for the position is as soon as possible by agreement. Who Are You? To succeed in this role, we believe you have at least five years of relevant experience as a lawyer at a firm and/or company. To thrive in the multifaceted role of a Legal Counsel, you likely see yourself as a generalist with a focus on business law. Great knowledge and interest in commercial contracts are essential, and if you also have experience working with compliance (mainly data protection and sustainability) or transactions, this is considered advantageous. Previous experience working in an international context is positive but not required. You are expected to work fluently in Swedish and English, which is the corporate language. As a person, you should be confident in yourself and your competence, and enjoy working in a dynamic and fast-growing organization where you need to be flexible and able to prioritize appropriately. You should also appreciate personal interactions and enjoy social settings. In the role of Legal Counsel, it is important to be pragmatic, convey a sense of trustand at the same time enjoy collaborating and building relationships with employees aswell as other stakeholders. Application We encourage youto submit your application today as the selection process is ongoing. In this recruitment process, Rud Pedersen is collaborating with UNSQUARE. UNSQUARE is a modern and personal consulting and recruitment firm specializing in Legal & Compliance. Learn more about us at www.unsquarelaw.com If you have any questions regarding this role, do not hesitate to contact us by phone+46 31209209 or by e-mail at [email protected].

10 juli 2024
Sista ansökan:
27 december 2024