Butikschef

Sök bland 120 lediga jobb som Butikschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Varuhuschef till Åhléns Outlet Kristianstad
Åhléns AB
Chefer inom handel

Om din roll  Som Varuhuschef på Åhléns Outlet är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i ditt varuhus. Du ansvarar för att leverera ett välfyllt varuhus där du inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du leder, coachar och utvecklar ditt team till att skapa en besöksupplevelse som överträffar kundens förväntningar. Att vara Varuhuschef hos oss är en dynamisk tjänst som kräver att du är lika bekväm i butik med kund som med ekonomi och schemaläggning. Om du engageras av ett varierande arbete där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Exempel på arbetsuppgifter: På ett engagerat och ansvarsfullt sätt, genom strategiskt och operativt arbete, bidra till Åhléns Outlets framgång och utveckling Kostnadsmedvetet driva och utveckla varuhuset med fokus på effektivitet och försäljning Leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal Genom ett coachande och närvarande ledarskap uppmuntra ditt team till utveckling och försäljning Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Till oss tar du med dig: Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln, gärna inom en verksamhet som hanterar stora volymer Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är sälj- och resultatfokuserad med ett starkt driv att skapa tydliga resultat. Du är handlingskraftig och van vid att fatta beslut i ett högt tempo – samtidigt som du inspirerar och kommunicerar tydligt med din omgivning. Du trivs i förändring, är initiativrik och vågar utmana både dig själv och andra när det krävs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv inställning skapar du förutsättningar för god stämning och starkt samarbete i teamet. Du är lösningsorienterad, flexibel och motiveras av att bidra till helheten och till att vi som företag fortsätter att utvecklas och lyckas tillsammans. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Butikschef Ohlssons Tyger Stockholm, Sveavägen
Ohlssons Tyger & Stuvar AB
Chefer inom handel

Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad butikschef till vår tygaffär på Sveavägen 20 i Stockholm. I rollen ansvarar du för att leda och utveckla ett team på elva ordinarie medarbetare och säkerställa att butiken fortsätter att leverera goda resultat och hög kundnöjdhet. OM BUTIKEN Butiken på Sveavägen 20 är en av våra tolv butiker i Sverige och utgör ett viktigt nav i vår verksamhet. Här erbjuds ett omfattande och uppskattat sortiment inom heminredningstyger, klädtextilier, tillbehör samt måttbeställda sömnadstjänster såsom gardiner, dukar och draperier. Som butikschef blir du en central del av en tygkedja där kvalitet, engagemang och kundfokus är grundläggande värderingar. OM TJÄNSTEN I rollen som butikschef har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, personalledning, försäljning, planering och resultat. Du arbetar som säljande butikschef och leder arbetet med ett tydligt affärsmässigt fokus och verkar samtidigt som en motiverande och stödjande ledare för ditt team. Du rapporterar och har nära samarbete med vårt huvudkontor i Umeå. VI SÖKER DIG SOM – Har dokumenterad erfarenhet av personalansvar och butiksledning inom detaljhandeln. – Är målinriktad, strukturerad och har ett starkt affärssinne. – Är en tydlig och närvarande ledare med god förmåga att motivera och utveckla medarbetare. – Har ett intresse för textil, inredning, färg och form – gärna med erfarenhet av sömnad eller liknande område. – Har god kommunikativ förmåga, hög servicekänsla och trivs med ett högt arbetstempo. VI ERBJUDER – En tillsvidareanställning på heltid (100 %) med sex månaders provanställning. – Ett självständigt och utvecklande uppdrag i en etablerad och välfungerande butik. – Tjänstepension, 25 semesterdagar samt personalrabatt (20%). – Ett familjeägt företag med stark sammanhållning, branschkunskap och lång erfarenhet. – Kollegialt stöd genom butikschefsträffar samt löpande kontakt med huvudkontoret. ANSÖKAN Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Rusta Borlänge söker Varuhuschef

Vi söker en Varuhuschef!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Borlänge. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.   Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut   Din Profil  Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar.    Sätt igång och ansök!  Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.       Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Butikschef – X:-tra Vårgårda
Coop Väst AB
Chefer inom handel

Vi söker dig som vill vara med på X:-tras spännande resa över Sverige. Vi är en svensk butikskedja som lanserade vår första butik 2020 och idag finns på ett antal platser över landet. I våra rymliga butiker hittar våra kunder allt som behövs för både vardag och fest. Alltid till ett schysst pris. Nära. Så att det är enkelt att spara både tid och pengar. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i våra butiker varje vecka. Nu söker vi en butikschef till vår butik X:-tra Vårgårda. Som butikschef ansvarar du för butikens alla delar, såsom kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Du har ett gediget intresse av människor och service och det mest centrala i din roll blir att skapa energi och engagemang bland dina medarbetare för att erbjuda bästa tänkbara butik. Varmt välkommen med din ansökan. I ditt arbete ingår att: - Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga - Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - Arbeta med olika kundaktiviteter - Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna. - Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm - Ansvara för budget och affärsplan för enheten - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat - Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet - Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc. - Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 h/vecka). Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande Erfarenhet/ kompetens - Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning - Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning - Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete - Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Kontaktpersoner Lisa Källefjord, Regionchef Tel. 010-747 00 71 Mejl: [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! X:-tra är en svensk butikskedja som finns på ett antal platser över landet. Hos oss hittar du allt det där du behöver för både vardag och helg – från frukostfil och köttbullar till barnmat och blöjor, frukt och snacks, kött, fisk och mycket mer. Alltid till ett schysst pris. Våra butiker är rymliga och lätta att hitta i. Och finns nära dig. På så vis spar du både tid och pengar. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Våra butiker är mindre och har lite kortare öppettider än Coop men i gengäld har vi satsat på att alltid ha schyssta priser på sådant som du behöver varje dag. Och på att finnas nära dig. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar också till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i butiken varje vecka.

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Butikschef till Synsam Knivsta 100% - Ny Butik
Synsam Group Sweden AB
Chefer inom handel

Nu öppnar vi ny butik i Knivsta - planerad öppning i slutet av november/början på december och med start 1 november. Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Assisterande butikschef för Flying Tiger Copenhagen, Nacka
TZ-shops South Sweden AB
Chefer inom handel

Älskar du att vara där det händer? Har du en förmåga att leda och motivera andra? Tycker du att Flying Tiger Copenhagen är ett inspirerande företag? Då tycker vi att du ska bli vår nya assisterande butikschef i Nacka.  På Flying Tiger Copenhagen vill vi vara en katalysator för människors drömmar och idéer. Vi älskar att få människor att le genom att erbjuda produkter de behöver, produkter de drömmer om eller genom produkter de inte ens visste fanns.    Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln för framgång!    Vem är du?   Som assisterande butikschef på Flying Tiger Copenhagen brinner du för att skapa en rolig och positiv arbetsplats som får dina kollegor att prestera med sin fulla potential! Du brinner så mycket för det du gör att det smittar av sig både på dina kollegor och på våra kunder. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik och strävar efter att uppnå resultat, alltid med glimten i ögat! Du kommer arbeta sida vid sida med butikschefen och ska kunna täcka upp då butikschefen inte är på plats.   Vi förväntar oss att du:    Har förmåga att leda och motivera andra   Har ett extra öga för planering och strukturering   Är resultatinriktad, affärsdriven och serviceinriktad   Är tydlig, samarbetsorienterad och initiativrik     Hos oss kommer du:   Packa upp leveranser och exponera varor   Se till att butiken är inbjudande   Kassaarbete   Avlasta butikschefen i den dagliga driften  Tillsammans med butikschefen ständigt driva försäljning och nyckeltal framåt    Vilka är vi?  Flying Tiger Copenhagen är ett av världens mest framgångsrika – och absolut roligaste – detaljhandelsföretag. Vi älskar mångfald och kaka, och våra dörrar är alltid öppna. Vi kan erbjuda dig ett jobb på en jordnära arbetsplats där du blir en del av ett team bestående av ambitiösa, öppna och hjälpsamma kollegor som gillar det de gör.   Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är på 25/h per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 31/7.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikschef till vår nya spelanläggning i Erikslund Köpcentrum!
Äventyrshörnan AB
Chefer inom handel

Är du en visionär ledare med en passion för spel, service och att bygga framgångsrika team? Då har vi en unik möjlighet för dig! Vi söker en driven Butikschef till vår helt nya och spännande spelanläggning i Erikslund Köpcentrum, Västerås. Vi är stolta över att presentera två av marknadens mest innovativa och uppslukande spelupplevelser: en banbrytande VR-arena och ett fartfyllt interaktivt Lightning Floor. Våra maskiner är designade för att erbjuda en fantastisk och minnesvärd upplevelse för alla åldrar – från barn till vuxna och hela familjen! Detta är början på något stort. Redan nästa år planerar vi att expandera dramatiskt med en stor anläggning som rymmer över 40 spel. Som Butikschef blir du en nyckelperson i vår expansionsresa och får en avgörande roll i att etablera och utveckla Äventyrshörnan som den självklara destinationen för spel och äventyr i Västerås. Om rollen Som Butikschef är du den operativa och strategiska ledaren för vår nya spelanläggning. Du har det fulla ansvaret för att den dagliga driften flyter smidigt, att våra kunder får en exceptionell upplevelse och att ditt team trivs, utvecklas och överträffar förväntningar. Du är vårt ansikte utåt och en passionerad ambassadör för vår vision om högkvalitativa, roliga och familjevänliga spelupplevelser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Drift & Optimering: ansvara för daglig drift, öppning, stängning och att anläggningen alltid är optimerad för bästa besökarflöde och upplevelse. Leda teamet: Ansvara för personalplanering, schemaläggning och att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Gästupplevelse i världsklass: Säkerställa exceptionell service, introducera och guida gäster (både barn och vuxna) i våra spelmaskiner, samt hantera bokningar och frågor. Försäljning & Ekonomi: Ansvara för kassa, försäljning av snacks, dryck och kaffe, samt lagerhållning och beställningar. Teknik & underhåll: Övervaka att spelmaskinerna fungerar korrekt, utföra enklare felsökning och starta/hantera spelen via dator. Lokalkänsla & Städrutiner: Ansvara för att lokalen alltid är ren, fräsch och inbjudande för våra gäster. Strategisk utveckling: Följa upp försäljning, analysera trender och vara en drivande kraft i den fortsatta utvecklingen av verksamheten mot våra expansionsmål. Vem är du? Vi söker dig som är en naturlig och erfaren ledare med en stark passion för service och att bygga framgångsrika team. Du är ansvarstagande, driven och en problemlösare som trivs med att hantera flera bollar i luften i ett roligt och ibland högt tempo. Du har ett genuint intresse för spel, teknik och en förmåga att inspirera både medarbetare och besökare. Din förmåga att kommunicera, coacha och bygga relationer är utmärkt, och du brinner för att skapa en positiv, säker och glädjefylld miljö för familjer. Vi värdesätter en strategisk tankeförmåga och ett kommersiellt driv för att utveckla verksamheten och öka försäljningen. Krav för tjänsten Minst 2-4 års dokumenterad erfarenhet som Butikschef eller i en liknande ledande roll inom butik, service eller upplevelsebranschen. Goda datorkunskaper och teknisk förståelse för att hantera spelmaskinerna. Exceptionell förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva resultat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande Erfarenhet av att budgetansvar och försäljningsuppföljning. Dokumenterad förmåga att utveckla och coacha personal. Stort intresse för och kunskap om VR-spel och interaktiva nöjeskoncept. Erfarenhet av att arbeta med sociala medier för marknadsföring och kundengagemang. Vad kan vi erbjuda dig? Hos Äventyrshörnan får du en unik och inflytelserik roll där du blir en avgörande del av att bygga och forma en helt ny och spännande verksamhet från grunden. Ledarskap i framkant: Du får möjlighet att leda ett engagerat team och arbeta med toppmodern spel- och VR-teknik i en rolig, dynamisk och snabbt växande miljö. Strategisk påverkan & tillväxt: Detta är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka verksamhetens utveckling och tillväxt inför vår framtida expansion med en stor anläggning. Din insats är direkt avgörande för vår framgång. En meningsfull och glädjefylld arbetsplats: Du bidrar varje dag till att skapa fantastiska och oförglömliga upplevelser för familjer och besökare. Goda utvecklingsmöjligheter: Med vårt fokus på expansion finns det stor potential för dig att utvecklas både personligt och professionellt inom företaget. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt då vi rekryterar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

28 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
BUTIKSCHEF TILL JYSK KARLSKRONA
Jysk AB
Chefer inom handel

Är du redo att motivera och leda vårt butiksteam? Lockar du fram den bästa säljattityden hos ditt team? Ser du till att våra kunder får den bästa shoppingupplevelsen? Då kan du vara butikschefen vi söker! VAD VI ERBJUDER DIG Du blir en del av ett dynamiskt företag som vill vara handelns bästa arbetsgivare. Hos oss får du inflytande och din utveckling är viktig. Dessutom erbjuder vi: Möjligheter till utveckling genom utbildning och mentorskap. Lär dig mer om oss här. Individuell bonus på upp till fyra månadslöner Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Flexibelt arbetsschema ‎ Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats där vi tävlar och firar ihop. Självklart blir du bjuden på vår årliga JYSK Awards. ‎20% rabatt hos JYSK och andra företag inom Lars Larsen Group‎ VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Tillsammans med Ställföreträdande Butikschef ansvarar du för din JYSK-butik I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar är du ansvarig för att se till att din butik är 100% redo för att sälja och möta kunder genom att kommunicera, leda och coacha ditt team fysiskt på butiksgolvet Du agerar på nyckeltal och bestämmer vad som behöver göras för att uppnå målen samt motiverar ditt team att göra det Följa och utföra butikskoncept och butiksrutiner Rekrytera och introducera nya kollegor samt utveckla de nuvarande i ditt team Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken Möt en av våra butikschefer och lär dig om jobbet här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare, gärna från detaljhandeln eller servicebranschen Vara inspirerande och kommunikativ för att skapa ett positivt arbetsklimat Engagemang för att ta ägandeskap över din egen butik och dess resultat Veta hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ‎ Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ‎ Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kjell & Company söker butikschef till Stockholm
Kjell & Co Elektronik AB
Chefer inom handel

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.. Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsom butikschef: -Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik. -Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för. -Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager   Första åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Grundlön enligt detaljhandelsavtalet baserad på högsta möjliga branschvana + ansvarstillägg på runt 4500 kr. Utöver det finns möjlighet till bonus om 45 000 per kvartal.    Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Josefin Linde, People and Culture Kjell & Company

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Butikschef, Stadium Outlet Arninge
Stadium AB
Chefer inom handel

Vill du leda ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Är din passion ledarskap, försäljning och en aktiv livsstil? Ser du dig själv som driven, prestigelös och flexibel? Toppen, då kanske du är vår nästa lagledare! Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida. Vad innebär det att vara butikschef? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i hela butiken. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som butikschef skapar du förutsättningar för alla i teamet ska kunna möta kunderna med energi och glädje samtidigt som de ser att butiken är välfylld och attraktiv. Vi arbetar som ett lag där du också är en del av den dagliga driften. Genom att sätta upp mål för butiken, följa upp dem och sätta in åtgärder vid behov så når ni tillsammans önskade resultat. Ännu en viktig del av en lagledares arbete är att skapa en god och säker arbetsmiljö. Det skapar möjligheter för att teamet, på ett hållbart sätt, ska utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vem är du? Vi tror att du delar vårt sätt att tänka och våra övertygelser när det kommer till att se möjligheter i alla utmaningar. Du har god erfarenhet från att ha jobbat inom retail, gärna i en ledande roll. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska språket och god datavana. Genom god samarbetsförmåga, lyhördhet, lösningsfokus och energi bidrar du till butikens och hela företagets framgång. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. **** Varaktighet/arbetstid Tjänsten är tillsvidare på 100% och inleds med provanställning på 6 månader. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Innan beslut om anställning fattas genomförs en bakgrundskontroll. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.

26 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025