Vi söker studentmedarbetare med intresse för digitalt byggande!

Är du ingenjörsstudent med intresse för digitalt byggande? Vi söker nu tre studentmedarbetare till hösten! Som studentmedarbetare på Västfastigheters enhet Fastighetsinformation får du vara med och bidra till vårt viktiga digitaliseringsuppdrag! Med stöd av handledare är du med i arbetet att digitalisera våra sjukhusfastigheter från AutoCAD till Revit-modeller i 3D med rumsdata som sedan ska synkas till vår fastighetsdatabas. Arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att: uppdatera AutoCAD-modeller med enklare projektering granskning av BIM-modeller i Revit och Solibri inventering av rum på plats inventering av rumsdata i vår fastighetsdatabas Faciliate. Vi på enhet Fastighetsinformation ansvarar för att förvalta och utveckla Västra Götalandsregionens (VGR) fastigheters ritningar och modeller. Vi fokuserar mycket på innovation inom digitalisering och genom din insats som studentmedarbetare är du med och bidrar till vårt arbete med att skapa Västfastigheters digitala tvillingar! Hos oss kommer du arbeta i nära samarbete med kollegor som bl.a. är tekniska förvaltare, fastighetsförvaltare och projektledare. Tjänsten riktar sig till dig som inte tidigare varit studentmedarbetare inom VGR och har studier som huvudsaklig sysselsättning under höstterminen 2024. Som studentmedarbetare får du knyta värdefulla kontakter och för oss som arbetsgivare ger det möjlighet att visa vår verksamhet och ta del av din kunskap. Anställningen är ca 5–15 tim/veckan och du förlägger arbetstiden tillsammans med den utsedda handledaren utifrån dina studier och verksamhetens behov. Du kan läsa mer om vad det innebär att vara studentmedarbetare i Västra Götalandsregionen på vår hemsida, läs mer här! Din kunskap och bakgrund Vi söker dig som läser till ingenjör inom samhällsbyggnad på universitet/högskola eller yrkeshögskola. Vi ser gärna att du, minst, har kommit till mitten av dina studier. Du har grundläggande kunskaper i programvarorna Revit, AutoCAD och Solibri. Att samarbeta med andra yrkesgrupper är något du trivs och känner dig bekväm med. Så även att dokumentera skriftligt och föra dialog muntligt. Arbetet innebär visst självständigt arbete. Resor kan förkomma inom regionen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Övrigt Vid söker 2st studenter till vårt kontor i Göteborg, och 1 till Skövde. Det finns även möjlighet att till viss del arbeta på distans.  Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad flera gånger, detta för att du kan välja vilken placeringsort som är aktuell, Göteborg eller Skövde. Du väljer vilken ort du är intresserad av när du registrerad din ansökan. Annonserna leder till samma ansökningsformulär. Varmt välkommen med din ansökan senast 2 maj.   Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Beredare till ATS Tjänster

I rollen som Beredare spelar du en avgörande roll i att säkerställa att varje projekt blir en framgång, både tekniskt och ekonomiskt. Tillsammans med projektledare och övriga kollegor är du med och formar tekniska lösningar som garanterar hög kvalitet och hållbarhet i varje steg av processen. Din arbetsdag kommer att vara varierande med både kontorsarbete och fältbesök, där du bygger nära och förtroendefulla relationer med samtliga parter som är involverade i projekten. Du spelar en central roll när det gäller att förbereda och delvis planera verksamheten inom eldistributionsnätet. Genom din kompetens och samarbetsvilja ser du till att den levererade tjänstens kvalitet alltid lever upp till de högt satta målen.   I en integrerad roll är samarbete avgörande, och din sociala kompetens är viktig. Kollegorna från olika funktioner som beredare, projektledare, montörer och elektriker kommer att stödja dig när du kliver in i teamet. Tillsammans arbetar ni i harmoni med öppen kommunikation och hjälpsamhet som grundpelare i samarbetet. Vi delar gemensamma mål och strävar tillsammans mot framgång, med en ömsesidig respekt och förståelse för varandras expertis och bidrag till projektet. Vår arbetsplats präglas av en atmosfär där idéer välkomnas, samarbete uppmuntras och där alla strävar mot gemensamma mål och framgång.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utformning av tekniska lösningar för projekten Nätberäkningar och ekonomiska utvärderingar Hantering av tillstånd och ekonomiska utvärderingar Hantering av tillstånd och avtalsfrågor Kommunikation med beställare, myndigheter och markägare Beställning av material Dokumentation   Vi söker dig som: Har en elteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Projektörskunskap Visar ett äkta intresse för elbranschen Besitter goda datorkunskaper Har B-körkort   Det är meriterande, men inget krav om du har: Erfarenhet av EBR (Elektronisk Beredning) Erfarenhet av nätkartor, Erfarenhet av entreprenadjuridik, kalkylering och anbudsarbeten   Som person är du självgående, lösningsorienterad och utan prestige. Du har ett analytiskt angreppssätt för att lösa problem och är strukturerad i ditt arbetssätt. Ditt goda samarbete och din nyfikenhet att ständigt lära dig nya saker för att utveckla din kompetens är viktiga egenskaper i den här rollen.   Vid frågor kontakta Affärenhetschef Johan Ehrensvärd +46725334599     Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! ATS är ett entreprenadbolag inom energiteknik som erbjuder tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad av lokalnät, ställverk, region- och stamnät samt inom industrin. ATS är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

17 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Construction Contract Specialist/Quantity Surveyor

Are you a construction professional with a solid background in a cost role on large Construction projects? Are you ready for your next exciting career opportunity? Then this is the job for you! Apply today - we work with ongoing selection. OM TJÄNSTEN The electrification of cars, trucks and buses is one of the most extensive and disruptive industry transformations ever. Our client leads this change and aims to become the leading battery partner for the European automotive industry and set new benchmarks for sustainability and CO2 footprint. Today they have Europe's largest battery factory located in Sweden. Be part of the Construction team managing the Contracts Strategy and implementation of the factory through to Start of Production. As a Contracts Specialist you will safeguard the company through proper Contract management, minimise project risks through application of best commercial and contractual management practises. You will work with the support and close collaboration of Contract Managers. You are offered - Meritorious experience at an international company - A dedicated consultant manager at Academic Work ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Draft, review, and negotiate construction contracts, subcontracts, and change orders * Ensure compliance with Contractual, legal, and regulatory requirements * Manage contract documentation and maintain accurate records * Support Procurement with bidding process and evaluate bids * Monitor contract performance and report on status * Handle potential claims during the contract lifecycle * Continuously improve contract management practices and lessons learnt * Administer project setup, including Contractors and monthly reporting * Manage Construction Change Management and modifications * Participate in Risk & Contingency management and claims mitigation * Provide proactive support to avoid and handle Construction Claims VI SÖKER DIG SOM - BSC/Msc in Engineering/Quantity Surveying or Construction Management or equivalent - Construction professional with a minimum of 5 years post graduate experience working in a cost role on large Construction projects - Solid related experience in all cost management areas, planning, estimating, pre-contract, post contract, change management and final account - Proficiency in Microsoft Suite, with advanced proficiency in Excel - Fluency in English language proficiency required for the role. Swedish is a bonus. It is meritorious if you - Are already located in Sweden and have Swedish Projects experience - Have experience in Swedish Contract Forms “AB Contracts” and EPC/EPCM Contracts - Proficient in Primavera Unifier, Omega365, Docusign or equivalent. To succeed in the role, your personal skills are: - A team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results - Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials - Excellent communication & presentation skills. In addition to negotiations skills - Acting proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations - Enjoys high paced work environment and got good time management skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Construction Cost Control to an international company!

Are you a construction professional with a solid background in a cost role on large high-tech projects? Are you ready for your next exciting career opportunity? Then this is the job for you! Apply today - we work with ongoing selection. OM TJÄNSTEN The electrification of cars, trucks and buses is one of the most extensive and disruptive industry transformations ever. Our client leads this change and aims to become the leading battery partner for the European automotive industry and set new benchmarks for sustainability and CO2 footprint. Today they have Europe's largest battery factory located in Sweden. You are offered - Meritorious experience at an international company - A dedicated consultant manager at Academic Work ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Review and analyse project budgets to identify cost control objectives * Monitor and track project expenditures to ensure they align with budgetary constraints * Coordinate with project managers, engineers, and procurement teams to verify the accuracy of cost estimates and forecasts * Identify potential cost overruns or savings opportunities and provide recommendations for corrective action * Implement cost control measures and strategies to mitigate risks and maintain project profitability * Review contractor and vendor invoices for accuracy and compliance with contractual terms * Develop and maintain cost tracking systems and databases to accurately monitor project costs * Prepare regular cost reports and updates for project stakeholders, including senior management * Collaborate with finance and accounting teams to reconcile project costs and budgets * Provide support and guidance to project teams on cost control best practices and procedures VI SÖKER DIG SOM - Relevant higher education/ Experience in Projects Controlling field - Solid related experience in all cost management areas - Minimum of 5 years of relevant experience working in a cost role on large high-tech projects - Excellent communication & presentation skills. In addition to Analytical skills - Proficiency in Microsoft Suite, with advanced proficiency in Excel - Fluency in English language proficiency required for the role - Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials Bonus points for: - Already located in Sweden and have Swedish Projects experience. - Swedish Language - Experience in Swedish Contract Forms “AB Contracts” and EPC/EPCM Contracts - Proficient in Primavera Unifier, Omega365, Power Bi and Power Query or equivalent To succeed in the role, your personal skills are: - A team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results - Result and self-driven, caring and structured - Acting proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations - Enjoys high paced work environment and got good time management skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Senior Projekteringsledare

Var dags arkitektur gör livet lite smidigare, roligare och vackrare. Hos Liljewall brinner vi för att göra detta och just nu söker vi fler projekteringsledare som vill spela en nyckelroll i våra spännande projekt. Vi har en rad intressant projekt på gång inom vård, omsorg och utbildningslokaler, och vi behöver förstärkning. Kanske är du vår nästa projekteringsledare? Som projekteringsledare på Liljewall får du möjlighet att samarbeta med vårt team av arkitekter, ingenjörer, landskapsarkitekter och ljusdesigners. Du kommer dela med dig av din erfarenhet samtidigt som du får chansen att utveckla din kompetens inom olika typer av projekt. Liljewall har lång och bred erfarenhet av att driva allt från komplexa stadsutvecklingsprocesser till olika typer av nybyggnationer och renoveringar. Vårt fokus ligger på hållbart byggande, där vi tar hänsyn till både sociala och miljömässiga aspekter på lång sikt. Kvalifikationer: · minst 5 års CV-dokumenterad arbetslivserfarenhet som projekteringsledare inom bygg, önskvärt 10 års erfarenhet · relevant utbildning för tjänsten, såsom arkitekt, byggnadsingenjör på högskole- eller civilingenjörsnivå eller motsvarande förvärvad kompetens · goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift · B-körkort · erfarenhet som arbetsmiljösamordnare (BAS-P) Meriterande: · arbetslivserfarenhet som kontrollansvarig (KA), besiktningsman, BIM-samordnare eller generalkonsult · eget nätverk av kunder · vana av att leda projekt inom vård, omsorg och utbildningslokaler · att ha haft rollen som projektledare · systemvana av olika relevanta digitala projektverktyg såsom Dalux, StreamBIM, Interaxo etc · erfarenhet av att ta fram AF och kontrakt för ABT, AB eller ABK · affärsdriven, kanske har du drivit eget företag tidigare? Du fokuserar på att driva projekteringen framåt för att uppnå rätt resultat och kvalitet inom utsatt tid. Arbetet är huvudsakligen självständigt där du tar eget ansvar för planering och genomförande. Vårt team inom projektstyrning sitter tillsammans på kontoret för god sammanhållning, men också för möjlighet till erfarenhetsutbyte. Vidare visar du stort engagemang och kommunikativ förmåga men även en vilja att både utveckla dig själv och teamet. Vi värdesätter glädje, öppenhet och kreativitet. Rollen kräver en god strukturell ordning, samtidigt som du arbetar med en flexibel helhetssyn. Liljewall är ett medarbetarägt företag som betonar delaktighet och vi är ett företag med en jämn köns- och åldersfördelning. I den här rollen kommer du arbeta på huvudkontoret och ha närhet till ledning och kollegor. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Projektledare ATS Tjänster

Är du en erfaren projektledare med god materialkännedom för drift och underhåll inom eldistribution? Vi söker fler kollegor till oss på ATS Tjänster i Helsingborg. Vi vidareutvecklar vårt företag och våra arbetssätt, och letar efter dig som vill vara delaktig och arbeta med detta tillsammans med oss   Om tjänsten Med det övergripande projektansvaret för projekten kommer du att leda och fördela arbetet inom tilldelade projekt så att tjänsten levereras med rätt kvalitet, i rätt tid och inom projektbudget för att säkerställa en hög leveranssäkerhet. Du ser till så att projektet har nödvändiga resurser och att medarbetarna har nödvändig utbildning, och du upphandlar och avropar material och tjänster till projekten. Du leder arbetet och är arbetsmiljö-, miljö- och kvalitetsansvarig för projektet. Vidare är du bolagets ansikte utåt och därmed dess representant för att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med kunder och externa partners. Din profil Erfarenhet av projektledning och projektekonomi inom El/installations branschen eller markentreprenader. Tidigare yrkesroll inom entreprenad och infrastruktur är meriterande. Personlighet och kompetenser Vi söker dig som trivs i rollen som ledare, motiveras av att utveckla och förbättra verksamheten. För att lyckas i rollen behöver du vara handlingskraftig och målmedveten samt ha en god kommunikationsförmåga. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och att hantera många och olika frågor parallellt. Vidare är det viktigt att du har ett ekonomiskt sinne och drivs av att driva affärer med hög service. Du är ansvarstagande och har en naturlig förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du agerar med säkerheten i fokus. Stor vikt läggs vid din personlighet.  Vi arbetar med löpande urval, därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Kontakt Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta affärenhetschef Kent Svensson 0725 33 44 48   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?   Välkommen med din ansökan! ATS är ett entreprenadbolag inom energiteknik som erbjuder tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad av lokalnät, ställverk, region- och stamnät samt inom industrin. ATS är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

8 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Entreprenadingenjör

Erfaren Entreprenadingenjör  Vill du vara med och utveckla Peab Byggservice i Södra Älvsborg och Halland? Trivs du med att arbeta i en varierande roll med mycket ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig! På Peab Byggservice arbetar vi i första hand med verksamhet av löpande karaktär, exempelvis underhålls- och reparationsarbeten. Vi har en hel del ramavtal och rikskundsavtal och en av våra styrkor är att vi bedriver verksamhet i hela landet. Ett annat kännetecken för oss är att vi ofta utför arbeten i kvarboende miljöer samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå. Om tjänsten Byggservice entreprenadingenjörer har ett nära samarbete med Platschefer och Arbetschefen och du är en viktig länk mellan företaget och beställaren. Du ansvarar för projektering i både mindre och större skala, du gör inköp utanför avtal samt större avrop, du skapar kalkyler och projektplaner för anbud och byggserviceprojekt och du författar anbud och samlar in referenser och bilagor till dessa. Du ansvarar för dokumentation och uppföljning, driver på och stöttar Platschefen vid problem och du stöttar i såväl tekniska som ekonomiska frågor i projekten. Våra entreprenadingenjörer är delaktiga i hela projektet och har kontakt med våra kunder, samarbetspartners och de som arbetar i vår produktion. Vi månar om våra relationer och ser att du har en hög känsla för att ge support och service.  Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från liknande tjänst.  Du har goda kunskaper inom projektekonomi, projektjuridik, produktion samt är van att uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du kanske arbetat som platschef på ett mindre företag? Tjänsten innebär att du arbetar självständigt med flera olika projekt samtidigt. Detta ställer krav på din förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat och att du kan prioritera och hålla tidsramar. Tjänsten kräver även att du är bra på att samarbeta och inser värdet av goda relationer både externt och internt. B-Körkort och tillgång till bil är ett krav .   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Konstruktör - A-hus

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Beskrivning Vi söker en konstruktör till vår ritavdelning på A-hus. A-hus är en småhustillverkare som riktar sig till privatkunder som köper styckehus. Du arbetar främst med att tillhandahålla produktionshandlingar till vår fabrik och montagehandlingar till byggplats för prefabricerade hus i trä. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter är: - Grundritningar med lastnedräkning - Ritningar till vår produktion. Vi har en automatisk produktionslinje och kaputrustning (sågar) som vi förser med information/styrfiler via vårt CAD-verktyg för dess drift. - Montageritningar till byggplats - Statik - Upprättande av standardritningar - Delaktighet i utveckling av vårt byggsystem och tekniska plattform Kvalifikationer För att lyckas i befattningen som konstruktör ser vi att... - Du är byggnadsingenjör med 2-5 års erfarenhet av småhus - Du kan CAD:a i DDS eller Vertex  - Du har kunskaper inom statik beräkningar och last nedräkning Har du erfarenhet av takstols- och grundkonstruktioner, trähusproduktion i industriell miljö eller arbete på byggplats är det meriterande. Då vi arbetar i DDS, Vertex, AutoCad, StatCon, Monitor och Officeprogrammen är kunskaper i dessa program givetvis också meriterande. Villkor Arbetet utförs till största del från vårt kontor i Anneberg och ser därför att du bor i närområdet. Tjänsten är fast på 100% och tillsätts löpande under ansökningsperioden Om oss Derome löser bostadspusslet. Vi utvecklar mark och bygger fullständiga bostadsområden med varierat boende. Genom våra varumärken A-hus och Varbergshus erbjuder vi även småhus till våra privatkunder. I vårt husbolag blir du en del av ett drivet team som brinner för att få samhällen att växa - Tillsammans bygger vi för framtiden. Läs mer på derome.se A-hus är en av landets ledande husleverantörer av prefabricerade småhus, med huvudkontor och produktion i Anneberg, Kungsbacka kommun. Vi har tillverkat hus i mer än 70 år och är en del av Derome, Sveriges största familjeägda träindustri. Vi på A-hus säljer inte bara hus, vi bygger hem. För oss är våra kunder inte bara en affär utan även en långsiktig relation som ska växa och leva med oss länge. Hemmen vi bygger ska vara i generationer och skapa en hållbar framtid för alla.

2 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Tekniker/Cad-konstruktör

Hydro Building Systems Sweden AB söker en Tekniker/CAD-konstruktör för division Sapa Transport- och Golvsystem Om oss: Hydro Building Systems Sweden AB utvecklar och marknadsför system i aluminiumprofiler till tre affärsområden: Transportsystem, Golvsystem och Byggsystem. Företaget marknadsför två starka varumärken, Sapa och WICONA och är marknadsledande i Norden med en omsättning på cirka 920 miljoner kronor. Vi är cirka 120 medarbetare och är verksamma med försäljningskontor i hela Norden, Baltikum och Polen. Vi ingår i den globala Hydro koncernen, ett helintegrerat aluminiumkonsortium med 35 000 anställda i 40 länder på alla kontinenter, vilket kombinerar lokal kompetens och världsomfattande räckvidd. Utöver produktion av primäraluminium, valsade och strängpressade produkter och återvinning utvinner Hydro också bauxit, förädlar aluminiumoxid och genererar energi som det enda 360°-företaget i den globala aluminiumindustrin. Som Tekniker/CAD-konstruktör på Sapa Transport- och Golvsystem, är du en passionerad och lösningsorienterad ingenjör som älskar mekanik, teknik och utmaningar. Dina arbetsuppgifter består bland annat av följande: · Produktutveckling, produktunderhåll samt projektledning vid produktutvecklingsarbete. · Framtagning, uppdatering och underhåll av konstruktionsritningar inklusive produkt-administration. · Konstruktionsberäkning, simulering och analys för att säkerställa att konstruktionen är säker (hållfastighet/belastning), funktionell och ekonomisk. · Beredning av produktionsunderlag. · Teknisk support såväl externt som internt. · Bistår vår marknadsavdelning med tekniskt underlag till broschyrer, kataloger och sociala medier. Erfarenheter och egenskaper som eftersöks för rollen är följande: · Utbildning inom konstruktion/maskin. · Ca 3-års erfarenhet från tillverkande industri, erfarenhet från aluminiumindustrin är en merit. · Systemvana i Office-365 och CAD-applikationer är ett krav, eventuellt SAP ses som en merit. · Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt. · God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i såväl tal som skrift. · Du har B-körkort. Om tjänsten & ansökan: · Ett spännande tillfälle att arbeta för ett internationellt bolag med fantastiska kollegor. · En tillsvidareanställning enligt marknadsmässiga villkor. · Tillträde enligt överenskommelse · Hydro tillhandahåller dig med verktyg som arbetsdator och mobiltelefon. · Placering i Vetlanda · Läs mer på www.sapa-transport.com och www.sapa-flooring.com Vi rekryterar löpande, har du några frågor så kontakta gärna vår R&D teamleader Joakim Karmetun, [email protected] eller HR ansvarig Lisa Nilsson, [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bygg ingenjör CAD & 3D-ritningar

We need you with experience of Drawings in 3D + CAD intelligens. With Engineer education. Merit is possibillitys to mediate in Swedish, English, Arabic and Turkish

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024