Byggnadsingenjör

Sök bland 43 lediga jobb som Byggnadsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior Projektledare | Jefferson Wells | Ludvika
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du gedigen erfarenhet av projektledning och söker en ny spännande utmaning? Vi på Jefferson Wells söker en erfaren Senior projektledare till vår kund inom energibranschen i Ludvika. I denna roll kommer du att leda komplexa kundprojekt inom industri och anläggningsverksamhet. Har du en bakgrund inom bygg- och förändringsledning samt erfarenhet av facility management? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Skicka in din ansökan redan idag. Ort: Ludvika Start: 2025-03-10 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 2025-12-31, med chans till förlängning Omfattning: Heltid, hybridarbete (2 dagar på distans) Om jobbet som Senior projektledare Som Senior projektledare blir du ansvarig för att leda och driva projekt från start till mål. Du säkerställer att projekt genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitet samtidigt som du hanterar risker och möjligheter. Rollen innebär ett nära samarbete med både interna och externa intressenter, inklusive leverantörer och kunder, och kräver en affärsmässig och lösningsorienterad inställning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och ansvara för projektleveranser enligt tid, budget och kvalitetsmål * Skapa och följa upp projektplaner, ekonomiska mål och resursallokering * Hantera avtal, förhandlingar och eventuella avvikelser med leverantörer och kunder * Bygga och bibehålla starka relationer med intressenter och säkerställa kundnöjdhet * Driva förändrings- och förbättringsprocesser inom projekten * Ansvara för riskhantering och säkerställa efterlevnad av säkerhets- och kvalitetskrav Den vi söker Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom projektledning, gärna inom industriella och tekniska projekt. Du har en god förmåga att hantera komplexa projekt och har erfarenhet av att arbeta med flera intressenter samtidigt. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, drivande och har en stark kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du har: * Minst 6 års erfarenhet av projektledning, gärna inom större eller komplexa projekt * Relevant teknisk utbildning, exempelvis en ingenjörsexamen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Erfarenhet av bygg- och förändringsledning är meriterande * Erfarenhet av facility management och industriella projekt * Stark kommunikations- och samarbetsförmåga * Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter parallellt * Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen till Jefferson Wells.

7 februari 2025
Sista ansökan:
9 mars 2025
Beräkningsingenjör till Lindner Scandinavia
Friday Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker nu en engagerad och driven beräkningsingenjör för vår kund Lindner Scandinavia. Är du intresserad av beräkning och är noggrann i ditt utförande? Då kan rollen som beräkningsingenjör vara något för dig! OM TJÄNSTEN: Friday söker för Lindner Scandinavias räkning en noggrann och strukturerad beräkningsingenjör. Fördelen med att arbeta hos Lindner Scandinavia är att du som beräkningsingenjör ständigt får nya utmaningar, vilket passar den som tycker det är viktigt med personlig utveckling för att trivas. Som beräkningsingenjör sitter du både med stora konstruktioner men arbetar också på detaljnivå. Konstruktionerna kan vara nya, innovativa eller speciallösningar. Utöver dina beräkningsuppgifter kommer du vara behjälplig vid konstruktiva frågor under produktion och installation samt ha en god dialog med projektörerna genom att pedagogiskt förklara statiken bakom olika lösningar. Arbetsuppgifter: Utföra statiska beräkningar för ett eller flera parallellt pågående projekt. Vara uppdaterad i vilka normer och standarder som är aktuella inom kundernas arbetsområde. Utföra egenkontroll i enlighet med checklistor. Upprätta och kontinuerligt arbeta med beräkningsrapporten genom hela projektet. Medverka i framtagning av offertberäkningar. Aktivt verka för förbättringar av företagets produkter och metoder. VI SÖKER DIG SOM: Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande. Fastnat för beräkningsdelen under studierna och gärna fokuserat på detta i olika projektarbeten och liknande. Har förmågan att grotta ner sig på detaljnivå för att ständigt hålla god kvalitet. Är obehindrad i både svenska och engelska i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Arbetslivserfarenhet från en arkitekt- eller byggkonsultfirma. Sommarjobbat/extraarbetat i en liknande roll. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du kommer vara anställd av Friday. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda möjligheter till överrekrytering. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Placering: Göteborg, Västra Frölunda Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, [email protected] Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM KUNDFÖRETAGET: Lindner SE startades 1965 i Arsnstorf, Tyskland och är en familjeägd koncern med 7200 anställda och en omsättning kring 1200 miljoner Euro. Koncernen är en av de världsledande inom byggnation av fasader, interiöra produkter och isolering. Dem ger råd, utvecklar, producerar och implementerar produkter och projekt för våra kunder -från mindre projekt till nyckelfärdiga lösningar. Lindner Scandinavia är en del av Lindner SE koncernen, beläget i Göteborg, som ansvarar för komplexa speciella exteriöra och interiöra konstruktioner i framförallt glas, trä, stål, aluminium och komposit i Norge, Danmark och Sverige. Högt kvalificerade och erfarna medarbetare inom projektering, 3D / BIM-design, kvalitetsledning och projektledning garanterar professionellt och tillfredsställande genomförande för alla projektdeltagare. Lindner Scandinavia AB ger sina kunder råd i ett tidigt skede, om det behövs. Läs gärna mer om Lindner Scandinavia här. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

6 februari 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Byggnadsingenjör - vikariat
Helsingborgs kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en examinerad byggnadsingenjör som trivs med ett varierat arbete där du får kombinera teknisk expertis med problemlösning och samarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om arbetsplatsen Stadsbyggnadsförvaltningen planerar, bygger, förvaltar och utvecklar Helsingborg. Vi vill vara smarta och modiga när vi utvecklar våra stadsmiljöer och grönstruktur till platser där människor vill vara. Vi är cirka 240 medarbetare som arbetar kreativt och med glädje för en hållbar stad som vi och helsingborgarna är stolta över. Drift och underhåll är en avdelning inom stadsbyggnadsförvaltningen som ansvarar för gator, parker, naturmark, skog, stränder, gatubelysning och stadens fordon. Tillsammans är vi ett härligt team som drivs av att utveckla och förvalta både vår organisation och vår stad. Vi är i huvudsak en beställarorganisation med ett 40-tal medarbetare som är indelade i avdelningsstöd och två enheter: Teknik och Stadsliv samt Park och Gata. På enheten Teknik och Stadsliv som består av 14 engagerade medarbetare söker vi nu en byggnadsingenjör som under en period kan stärka upp vårt team och jobba för att göra Helsingborgs stadsmiljöer funktionella, hållbara och levande. Arbetsuppgifter Hos oss får du ett varierat arbete med drift- och underhållsfrågor som spänner över ett brett kunskapsområde med många utmaningar. Som ingenjör kommer du i en beställarroll att arbeta inom enhetens ansvarsområde tillsammans med enhetens övriga ingenjörer. I arbetet kan ingå att upprätta och utveckla underhållsplaner för våra objekt samt projektledning av mindre byggprojekt. Du kommer främst att arbeta med förvaltning av objekt inom ansvarsområdet, det vill säga drift- och underhållsfrågor inom områden som exempelvis hissar, industrispår, toaletter, väderskydd, stationer, lekplatser och klotter. Vad vi erbjuder På stadsbyggnadsförvaltningen erbjuder vi dig en miljö med arbetsglädje där vi lär oss av varandra, ger varandra feedback, testar oss fram och vågar misslyckas! Vi utgår från stadsbyggnadshuset, mitt i hjärtat av Helsingborg, med närhet till Helsingborgs centralstation med goda möjligheter för smidig pendling.  Kvalifikationer Vi söker dig med ingenjörsutbildning och vi ser gärna att du har arbetat inom något av ovanstående verksamhetsområden tidigare. Vi lägger stor vikt vid erfarenhet inom drifts-, fastighets- och/eller konstruktionsfrågor. Erfarenhet av arbete med brandskydd är meriterande.  Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag, och endast en del av arbetet kan planeras i förväg. Därför behöver du trivas i en dynamisk roll där du snabbt kan anpassa dig till förändrade förutsättningar. Akuta situationer kan uppstå, och vi söker dig som har förmågan att prioritera, fatta snabba beslut och behålla lugnet även under press. Utöver dina fackkunskaper är du som person strukturerad, driven, serviceinriktad och ansvarsfull. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och är en lagspelare som är lyhörd för omgivningens synpunkter. Vi värderar gemenskap högt på vår avdelning. Du behöver ha lätt för att samarbeta men även förmågan att självständigt kunna driva frågor. B-körkort är ett krav. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag: 2025-03-02  Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid (100%)  Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse  Varaktighet: 12 månader Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

6 februari 2025
Sista ansökan:
2 mars 2025
BIM Coordinator
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Embrace Diversity and Innovation! Hitachi Energy's Grid & Power Quality Solutions and Service global product group is a world-leading provider of grid connections and power quality solutions that enable our customers to build a more sustainable, flexible and secure energy system. We leverage our long-standing technology leadership, vast integration expertise, huge installed base and global footprint to provide our customers with life-cycle value solutions at the lowest risk. Our customers are in the utility, renewables, industry, transportation, data centers and infrastructure sectors. Our business in Europe has more than 1,000 skilled professionals focused on critical areas of expertise and is present in 16 countries. At Grid & Power Quality Solutions and Service business in Europe (HBUEU), diversity drives our culture of innovation and collaboration. Our leading technology and strong market position enable us to achieve growth targets in the energy transition across current and growing market segments such as hydrogen, data centers and e-mobility. Join Our Team! The opportunity Would you like to work on projects in the booming energy sector? We are looking for a BIM Coordinator at Hitachi Energy, Grid Integration business. This role can be located in Sweden, Denmark or Finland. The preferred locations are in Västerås (SE), Tampere (FI), Helsinki (FI), Vaasa (FI), Middelfart (DK) or Copenhagen (DK). The business line designs and delivers complete substations for distribution and transmission grids. In close co-operation with customer and other Hitachi Energy teams we deliver solutions to many segments, such as renewables, battery energy storages, datacenters, industry, utilities and green hydrogen sector. We are offering an interesting position in an international project environment and various development possibilities in the areas of BIM, design and engineering, research and development. As a BIM Coordinator, you maintain design models, create documentation, and communicate effectively with global colleagues, clients, suppliers, and subcontractors. You will also sometimes need to create and maintain Building Information Models. You will also support and driving the Nordic Cluster Digitalization Initiative. How you’ll make an impact Conduct 3D design reviews and model coordination meetings, clash-detection assist in the coordination efforts of all parties involved. Derive BIM modeling requirements and guidelines (incl. BEP) from contract requirements and for BIM use throughout the lifecycle. Manage BIM content development for projects. Create 3D renderings and animations when needed. Coordinate electronic information transfer and integrity of the Common Data Environment. Support project team by managing and creating content library files and templates, creating and enforcing standards and evaluating project models. BIM modeling and content management and creation which including 3D/4D/5D/6D models. Aid in the preparation and revisions of project budgets/estimates. Prepare periodic progress reports and presentations regarding the status of projects as required by Management. Be part of BIM Coordinator team to delevop BIM processes and tool usage in Nordic Countries and Europe. Train other teams in organization of BIM process and tools. Collaborate with cross-functional teams to ensure seamless project integration and successful outcomes in international project environment. Living core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues, and the business. Your background Good knowledge of BIM cloud platforms specifically BIM360/Autodesk Construction Cloud and BIM requirements in Nordic countries. Experience in working mid to large-scale projects. Thorough understanding of BIM processes and global BIM standards. Minimum of a bachelor’s degree within a related field in construction or design. Minimum of 1 year of experience from Navisworks, and experience of Revit is considered as an advantage. In this role you need to be self-motivated and work effectively both independently and as part of the team. You need to be fast learner of new BIM tools and processes. Ability to manage time and deal with multiple projects simultaneously. Good verbal and written skills in English. Other language skills (e.g. Finnish, Swedish and Danish) are considered as an advantage. More about us Ready for a new exciting challenge? Apply for the position by 16 March, 2025. We will initiate interviews as candidates apply and position will be filled as soon as a suitable candidate is found. For more information about this role, please contact Markus Kotisaari, BIM Manager, tel. +358 50 36 42719 or Anna-Karin Karlsson, Head of Engineering, anna [email protected].

5 februari 2025
Sista ansökan:
16 mars 2025
Produktspecialist inom infästning
Consensus Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Aston Sweden AB är en växande verksamhet i Karlskoga, specialiserad på snabb och flexibel utveckling och produktion av fästelement för bygg- och anläggningsindustrin. Vi är en del av en dansk familjeägda koncern, med global export och långvariga, personliga kundrelationer. Koncernen fokuserar på kvalitetsprodukter, flexibilitet och snabb service. Aston Sweden har idag cirka 30 anställda och finns i Karlskoga. Läs mer på www.astonsweden.com Aston Sweden AB söker en engagerad produktspecialist för att stärka vårt team i Karlskoga. Hos oss blir du en del av en dynamisk arbetsmiljö som präglas av psykologisk trygghet, nära samarbete och en stark teamkänsla. Vi erbjuder gedigen utbildning och stöd för att du ska känna dig trygg i din roll, samtidigt som du får stora möjligheter att växa både personligt och professionellt i en växande verksamhet. En spännande roll där du får kombinera din byggtekniska expertis med kundkontakt och verkligen göra skillnad. Är du redo att växa tillsammans med oss? Om rollen Som Produktspecialist spelar du en central roll i vårt team och arbetar nära både kunder och säljare. Din uppgift blir att säkerställa rätt lösningar för våra kunder, även i de mest komplexa projekten. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att: Ge teknisk support och rådgivning kring hållfasthet, material, korrosion och produktinformation. Utföra produktutvärderingar och tester, både i vårt laboratorium på Aston och i samarbete med vårt danska utvecklingsteam. Säkerställa att våra produkter följer lagar och regler inom byggnation, miljöcertifieringar och hållbarhet. Delta i produktutveckling och skapa kundanpassade lösningar tillsammans med vårt internationella team. Delta på mässor för att hålla dig ajour inom teknikutvecklingen, träffa leverantörer och knyta kontakter. Du rapporterar till vår landschef i Karlskoga och samarbetar nära med vårt produktutvecklingsteam i Danmark. Vår kandidat Vi söker dig som har en akademisk examen som byggnadsingenjör eller byggnadskonstruktör. Har du kunskaper inom infästningar och/eller fästelement ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen tror vi också att du har: Kunskap om laster, material och tekniska beräkningar. Förståelse för regelverk inom byggnation och hållbarhet. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Boende i Karlskoga eller närliggande område. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ och driven. Du gillar att ge service, är kvalitetsmedveten och kan tänka affärsmässigt för att hitta bästa lösningen för kunden. Ansökan Vi samarbetar med Consensus. För mer information är du välkommen att kontakta Lena Ahlin, 070-374 34 94. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 10 februari. Välkommen!

5 februari 2025
Sista ansökan:
10 februari 2025
Entrecon Consulting söker arbetsmiljösamordnare/arbetsmiljöingenjör
EntreCon Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du erfarenhet av roll som arbetsmiljösamordnare/arbetsmiljöingenjör? Isåfall kan denna roll vara något för dig! Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag. Rollbeskrivning Arbetsmiljösamordnaren/arbetsmiljöingenjörens ansvar är att självständigt driva projektets arbetsmiljöarbete och vara projektets kontaktperson mot beställare, projektpartners och leverantörer. Rollens huvudsakliga uppgift är att sammanställa, underhålla och revidera arbetsmiljöplan för det aktuella projektet, vilket innefattar att delta i aktuella möten, upprätta rutiner och kontrollplaner, samt att kontrollera att dessa efterlevs. I rollen ingår bland annat: · Sammanställa, underhålla och revidera projektets riskregister · Sammanställa utbildningsmaterial för projektets arbetsmiljöutbildning · Hålla projektets utbildningsliggare uppdaterad · Genomföra arbetsmiljöutbildning inom projektet · Granska och ge input till arbetsberedningar utifrån arbetsmiljöperspektivet · Rapportera, utreda, ta fram åtgärder, återkoppla åtgärder gällande projektets olyckor och tillbud. · Följa upp arbetsmiljöåtgärder och säkerställa att dessa efterlevs. · Genomföra skyddsronder och föra protokoll under ronden · Ansvara för projektets ID06 registrering · Genomföra övningar för Säkerhets- och miljöolyckor för alla i projektet samt dokumentera dessa Kompetens Vi söker dig som har goda kunskaper inom förbättrings-, säkerhets-, hälso- och arbetsmiljöarbete, trivs med att vara ute på projekt och drivs av kommunikation samt är strukturerad och lösningsorienterad. Du bör ha relevant eftergymnasial utbildning såsom KY-utbildning, byggingenjörsutbildning, arbetsmiljöutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minimum tre års erfarenhet av liknande befattning med goda referenser. Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Entrecon Consulting söker KMA-samordnare
EntreCon Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du erfarenhet av roll inom KMA? Isåfall kan detta jobb vara något för dig! Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag hos våra kunder. Rollbeskrivning I rollen som KMA-konsult driver och samordnar du projektens kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete och är projektets kontaktperson mot beställare, projektpartners och leverantörer. Kompetens Vi söker dig som har goda kunskaper inom kvalitets-, förbättrings-, säkerhets-, hälso- och arbetsmiljö- samt miljöarbete, trivs med att vara ute på projekt och drivs av kommunikation samt är strukturerad och lösningsorienterad. Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning såsom projektingenjörsutbildning, KY-utbildning, byggingenjörsutbildning, arbetsmiljöutbildning eller motsvarande. Du har minimum tre års erfarenhet av liknande befattning med goda referenser. Vidare är du kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Entrecon Consulting söker platschef/blockchef betong
EntreCon Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du erfarenhet av att leda och fördela betongarbeten i infrastruktur- och/elleranläggningsprojekt? Ligger ledarskap och kvalité nära till hands?Entrecon Consulting har fleraförfrågningar från våra kunder på seniora och erfarnaplatschefer/blockchefer betong. Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund. Uppdraget I rollen som platschef/blockchef betong ansvarar du för att leda och fördela arbetet samt säkerställer att projektets tidplan och budget håller, med bibehållen kvalitet. Det är en utvecklande roll där du på en både operativ och strategisk nivå driver och utvecklar medarbetare, processer och arbetsmiljö i samverkan med övriga funktioner i företaget. Du har minst 10 årserfarenhet inom infrastruktur- eller anläggningsprojektvarav minst 3-5 år som platschef/blockchef för betong-/anläggningsentreprenader. Kompetens Vi söker en drivande, beslutsmässig och kommunikativ ledare med god helhetssyn och förmåga att leda grupper och fördela arbete. Vidare har du: Dokumenterad erfarenhet liknande rollmed komplexa betong-/anläggningsentreprenader där flera teknikdelar samverkar. Inköp AMA Reglering Projektekonomi och tidplanering Minst betongklass 1 Meriterande är byggteknisk utbildning från högskola eller yrkeshögskola samt erfarenhet av personalansvar i tidigare befattningar.Du bör också ha erfarenhet och kunna hantera de vanligast förekommande digitala verktygen. Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamtinombygg & fastighet, mark & anläggningsamt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Entrecon Consulting söker platschef bygg och fastighet
EntreCon Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du erfarenhet av att leda och fördela arbete i byggentreprenader? Entrecon Consulting får löpande förfrågningar från våra kunder påerfarna platschefer. Vi tar emot ansökningar löpande och matchar med förfrågan från våra kunder och beställare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund. Uppdraget I rollensom platschefkommer du att leda, planera och styra den dagliga produktionen i olika nyproduktions- eller ROT-projekt i Stockholm/Mälardalen. Du ansvarar för att följa de fastställda ramarna avseende ekonomi, kvalitet, leveranstid och resursplanering. Kompetens Vi söker dig som har erfarenhet av nyproduktions- och/eller ROT-projekt inom hus och/eller bostad. Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom bygg samt tidigare erfarenhet av att leda arbetet i olika entreprenader. Önskvärt är minst 3 år erfarenhet frånroll som platschef samt BAS-U/P behörighet. Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamtinombygg & fastighet, mark & anläggningsamt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Entrecon Consulting söker Installationssamordnare/installationsledare
EntreCon Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en kommunikativ person med tidigare erfarenhet av att vara spindeln i nätetinom installationsprojekt?Entrecon Consulting har fleraförfrågningar från våra kunder på seniora och erfarnainstallationssamordnare/installationsledare. Du kommer att bli anställd hos Entrecon Consulting och jobba i uppdrag ute hos kund. Bakgrund & Profil Vi söker dig som har en relevant högskole- eller YH-utbildning och som har arbetat några år i branschen och skaffat dig goda kunskaper inom ventilation, VS, el och/eller styr och regler. Du talar och skriver svenska obehindrat samt talar och förstår engelska och innehar B-körkort. Du bör vara professionell, affärsmässig, rak och tydlig i din kommunikation samt ha en god förmåga att bygga starka relationer med såväl medarbetare som kunder och övriga involverade personer i ett byggprojekt. Vi söker en motiverad person med hög social kompetens som har en förmåga att arbeta självständigt, såväl som i grupp. För att passa i rollen som installationssamordnare/installationsledare behöver du vara mål- och serviceinriktad samt prestigelös. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du van att ta stort eget ansvar och arbeta mot uppsatta mål. Du är positiv och prestigelös samt en lagspelare som förstår vad som krävs av dig och hur du skall coacha din grupp för att nå de uppsatta målen på bästa sätt. Du trivs i rollen att leda och motivera andra i din omgivning. Vidare är du noggrann, samarbetsvillig och en person som gärna bidrar till att skapa god stämning på arbetsplatsen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven. Du har god samarbetsförmåga och ett stort engagemang. Du trivs med ett omväxlande arbete och kan växla mellan att lösa problem "här och nu" till att arbeta mer förbyggande och planerande. Du är van vid att hantera många olika uppgifter parallellt, men du tummar aldrig på sådant som rör säkerhet och kvalitet. Arbetsuppgifter & Ansvarsområden Som installationssamordnare/installationsledare ansvarar du för: - Installationssamordning under projekteringsfasen - Installationsledning under produktionen - Samordnad provning - Framtagande av program - och systemhandlingar - Ekonomistyrning och installationskalkyler - Anbud och upphandling av installatörer och anbud - Tidsplanering och uppföljning - Granskning och kontroller I rollen ingår att stötta under projekterings-och produktionsfasen med löpande installationstekniska frågor samt inför överlämnande av projekt. Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamtinombygg & fastighet, mark & anläggningsamt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025