Byggnadsingenjör

Sök bland 45 lediga jobb som Byggnadsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handläggande byggnadsingenjör
Norconsult Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Handläggande byggnadsingenjör till Malmö sökes. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och har många projekt på gång, särskilt inom badhus, idrott, skola och vård. Vill du komma vidare i din utveckling som projekterande och handläggande byggnadsingenjör? Är du dessutom nyfiken på hur det är att jobba inom ett tvärfackligt företag där hållbarhet och samarbete står högt på agendan, då kanske du är vår blivande kollega. Vi söker dig som vill utvecklas som byggnadsingenjör, projektör och beskrivare. Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina visioner och projekt med fokus på hållbar, funktionell och vacker arkitektur och arbetar med allt ifrån tidiga skisser i detaljplaneskede fram till bygghandlingsprojektering och uppföljning. Norconsult har en stark vårdbyggnads- och badhuskompetens fördelat på våra arkitektavdelningar i Göteborg, Malmö, Stockholm, Luleå och Piteå. Hos Norconsult arbetar vi med en karriär- och befattningsmodell som erbjuder tydliga utvecklingsmöjligheter. Förutom samarbetet inom avdelningen ger Norconsults bredd av kompetenser förutsättningar att arbeta tvärfackligt med våra egna konstruktörer, akustiker, landskapsarkitekter, VVS-ingenjörer, trafikplanerare, miljökonsulter m.fl. Din profil Vi söker dig som: är utbildad och examinerad byggnadsingenjör har ca 10 års yrkeserfarenhet som projekterande byggnadsingenjör har erfarenhet som handläggare har erfarenhet av att upprätta byggbeskrivningar har erfarenhet av att projektera detaljer har kunskap inom Revit är självgående, noggrann, strukturerad och van att ta ansvar trivs i en kreativ miljö med fokus på samarbete, god gestaltning, arkitektur och hållbarhet Erfarenhet från badhus- eller vårdbyggnadsprojekteringar är meriterande. Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro.  För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål.    Bekanta dig med rekryterande chef: Evan Rees | LinkedIn Känns detta som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!   Till oss söker du inte med personligt brev utan med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA

14 maj 2025
Sista ansökan:
5 juni 2025
BIM coordinator within the energy sector
Nexer Tech Talent AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Did you recently graduated with a degree in engineering and want to work with BIM. We are looking for a BIM coordinator with an interest in handling different projects. As a BIM coordinator, you will assess architectural, structural, and mechanical design models. You will check the quality and accuracy of the models, extract quantities, identify and resolve clashes, analyze costs, and develop documentation and representations. You will also be required to construct and maintain 3D/4D/5D/6D Building Information Models on occasion. Main responsibilities Manage and assist in the coordination efforts of all parties involved in the project including owners, architects/engineers, consultants, sub-contractors Derive BIM modeling requirements and guidelines from contract requirements and for BIM use throughout the lifecycle Support project team by managing and creating content library files and templates, creating and enforcing standards and evaluating project models. Act as the main point of contact for BIM technology and any related issues between the construction managers, subcontractors, owners, design team, and others as required. Desired qualifications: As a person you are not afraid to take initiative. You need to get people to collaborate. You generate information from others that you then manage, repackage, and utilize. Engage in discussions with suppliers, keep your head held high, and have the courage to set demands. You have a strong mindset and are able to lead large scale coordination meetings Good knowledge of BIM related platforms such as BIM360/Autodesk Construction Cloud and thorough understanding of BIM processes and global BIM standards Minimum of a Bachelor’s Degree within a related field Interest in 3D Modeling in the relevant tools and experience from BIM, Model and Data coordination. Fluency in English and strong analytical skills, excellent writing, and communication skills with experience of C-level business discussion It is meritorious if you are fluent in Swedish, both spoken and written. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at client, located in either Ludvika or Västerås, start within summer. You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with client. Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Lema Naderi at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Projektledare Ombyggnad
Riksbyggen ekonomisk förening
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet i Malmö söker en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller och laddstolpar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man/vi får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö och ekonomi, införsäljning till kund, myndighetskontakter, projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att arbeta från vårt kontor i Malmö tillsammans med dina projektledarkollegor. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang  Vi söker framför allt rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Du har flerårig erfarenhet av projektledning inom fastighetsbranschen och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har lett projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund. Meriterande om du har erfarenhet av energi och hållbarhetsfrågor. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Malmö men även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se/Om oss/ Jobba hos oss senast den 2025-06-08. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor kontakta leveranschef Ola Palmblad mobil: 040-10 94 51eller epost: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

14 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Teknisk rådgivare/Specification Manager, Knauf Sverige, Malmö.
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en affärsorienterad och byggnadsteknisk rådgivare med erfarenhet av att jobba mot arkitekter, fastighetsägare och byggnadskonsulter? Vill du arbeta med ett starkt varumärke och en bred produktportfölj? Då kan detta vara rätt arbetsplats för dig! Knauf-gruppen är ett världsomspännande företag och en av världens ledande tillverkare av byggmaterial. Knauf har produktionsanläggningar på mer än 300 platser runt om i världen, och ett totalt antal anställda på ca 41 000. Knauf tillverkar främst gipsprodukter, kalk- och cementprodukter samt värmeisoleringsmaterial som marknadsförs och distribueras världen runt. Knauf i Sverige har huvudkontor och tillverkning av gipsbaserade byggskivor i Åhus. Knauf i Sverige har också tillverkning av stålprofiler i Sävsjö samt försäljningskontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vi är totalt ca 140 medarbetare. AQUAPANEL® är en del inom Knauf-gruppen med separat varumärke och en egen produktportfölj med bas i cemetskivor. AQUAPANEL® är ett globalt varumärke med närvaro i mer än 60 länder. Om rollen I rollen som Teknisk rådgivare/Specification Manager arbetar du med att föreskriva Knaufs produkter och produktsystem. I detta ingår även Knauf´s sortiment inom Aquapanel. Vi har en bred produktportfölj med stark potential att fortsätta utvecklas i Sverige. Rollen ingår i Knaufs försäljningsteam och du rapporterar till vår svenska försäljningsdirektör. Därutöver finns en streckad linje till det internationella teamet inom Aquapanel. Tjänsten är placerad på vårt säljkontor i Malmö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Behålla, utveckla och öka Knaufs position inom det föreskrivande ledet på den svenska marknaden. * Ge kundspecifik konsultation om våra produkter och produktsystem, såsom föreskrifter, BIM eller specifika bygglösningar. * Utarbetande av projektspecifika anbud och specifikationstexter. * Byggprojektledning och uppföljning inom föreskrivande led. * Kontinuerligt samarbete med lokalt säljteam och ytterligare avdelningar som Marknad och Teknik för att säkra projektrelaterad försäljning. * Kontinuerligt samarbete och rapportering till Knauf Aquapanel. * Kontinuerligt underhåll av Knaufs projektdatabas med alla projekt- och kundrelevanta data. * Planering och genomförande av kundspecifika seminarier, utbildningar, webinar etc. * Kontinuerlig marknads- och konkurrentbevakning. Din profil Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll: * Akademisk utbildning som exempelvis Byggnadsingenjör eller Byggnadstekniker, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. * Ett par års relevant arbetslivserfarenhet där du har haft dialog med arkitekter, fastighetsägare och byggentreprenörer och/eller arbete med större byggnadsprojekt. * Hög kompetens inom konstruktion och byggnadsteknik är en förutsättning för att lyckas i rollen. * Meriterande är erfarenhet av införsäljning av byggsystem till arkitekter och byggentreprenörer. * Meriterande är erfarenhet av arbete i CRM-system. * Resultatinriktad, affärsmässig och initiativtagande. * Strategisk, kreativ och analytisk. * Relationsorienterad, kommunikativ och lösnings- och affärsorienterad. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då koncernspråket är engelska. Det är meriterande om du har jobbat som konsult i snarlik roll. Vad Knauf erbjuder dig Knauf är en arbetsgivare som månar om att ha en kultur som präglas av prestigelöshet, laganda och engagemang. Vi fokuserar på att skapa en hållbar företagskultur, en trygg och säker arbetsplats som leder till utveckling och ständig förbättring. Målet är att alla ska ha en stimulerande arbetsdag där engagemang, lärande och hög trivsel är en självklarhet. Menschlichkeit, Partnership, Commitment och Entrepreneurship är våra gemensamma värdeord och en viktig del av arbetet. Knauf-gruppen är ett familjeföretag sedan 1932, med korta och snabba beslutsvägar, med mod att ständigt prova nya idéer och driva utvecklingen framåt. Är du en person som lockas av att utvecklas vidare i din yrkesroll, lokalt eller internationellt så finns goda möjligheter inom Knauf. Läs mer om vilka möjligheter som erbjuds dig som medarbetare här: https://karriar.knauf.se Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Knauf Sverige med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Svensson på tel. 044-203871 eller via e-post: [email protected] eller Patrik Nordberg på tel. 040-660 63 55 eller via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan senast den 28 maj!

14 maj 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025
Uppdragsledare VVS med personalansvar
OnePartnerGroup Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och leda ett framgångsrikt konsult-team inom VVS- och energiprojekt? Är du en driven ledare med erfarenhet av VVS-projektledning? Energibyrån Nord söker nu en uppdragsledare med utökat personalansvar till vårt kontor i Umeå. Här får du möjlighet att kombinera strategiskt ledarskap med operativ projektledning i en roll där du gör skillnad – både för våra medarbetare och våra kunder.   Om företaget Energibyrån Nord är ett framgångsrikt teknikkonsultföretag inom energi och VVS med huvudkontor i Umeå. Vi är ett företag med ett stort förtroende hos våra kunder och jobbar målmedvetet för att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi brinner för hållbara och innovativa lösningar som hjälper våra kunder att optimera sin energianvändning och skapa god inomhusmiljö. Med kontor i både Umeå och Stockholm arbetar vi i dynamiska team där kompetensutveckling, samarbete och kundfokus står i centrum. För närvarande jobbar vi bland annat i spännande kulturklassade ombyggnadsprojekt i Stockholm.   Om tjänsten Du blir en del av bolagets operativa ledning och deltar i strategiska beslut tillsammans med VD och övriga uppdragsledare. Utöver chefsansvaret kommer du också att fungera som uppdragsledare vilket innebär att du driver ett antal parallella projekt inom VVS och energi. Erfarenhet av personalansvar och rekrytering är meriterande men inget krav – viktigast är din förmåga att leda, strukturera och driva projekt framåt. Som konsultchef kommer du också få stort ansvar och möjlighet att göra skillnad. Rollen omfattar både personalansvar och ekonomiskt ansvar som du rapporterar/stämmer av med VD. Du får helt enkelt en nyckelroll i vår verksamhet. Du kommer initialt att ansvara för 15–20 konsulter i Umeå och Stockholm och det är ditt ledarskap som säkerställer att teamet utvecklas och levererar på hög nivå.   Om dig Vi söker dig som är en engagerad och trygg ledare med god förmåga att skapa struktur, engagemang och lönsamhet i dina team. Vi tror att du:   Är kommunikativ och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer Är analytisk, affärsmässig och lösningsorienterad Har en teknisk utbildning inom energi, VVS eller närliggande område Har erfarenhet av att leda och driva projekt Är en naturlig ledare som trivs med att coacha och utveckla andra   Ansökan Rekryteringen hanteras av OnePartnerGroup i Umeå. För frågor om tjänsten, kontakta Andreas Lindqvist, senior rekryterare, på [email protected]. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Beredare till hissföretag
2Complete AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vad erbjuder vi? På uppdrag av vår kund söker vi nu en driven och lösningsorienterad Teknisk Beredare till deras team i Solna. Vår kund är ett ledande företag inom hissbranschen, med stark lokal förankring och en global närvaro. I denna centrala roll arbetar du tätt tillsammans med säljare och andra funktioner för att säkerställa teknisk beredning och support i såväl nya som befintliga hissprojekt. Du blir en del av ett engagerat och sammansvetsat team där din tekniska kompetens och ditt ansvarstagande spelar en avgörande roll för projektens framgång. Vem söker vi?   En godkänd gymnasie- eller högskoleutbildning med teknisk inriktning, eller motsvarande erfarenhet från hissbranschen Goda kunskaper inom ellära, mekanik och hydraulik Erfarenhet av att arbeta i AutoCAD är meriterande, liksom förståelse för hisskonstruktion och funktion Van att arbeta i projektform och trygg i användning av IT-baserade verktyg bland annat Officepaketet och gärna SAP God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort är ett krav Personliga egenskaper:   Strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten Kommunikativ och samarbetsorienterad Lösningsfokuserad med förmåga att leverera inom givna tidsramar Vad innebär rollen?   Teknisk support till säljare samt installationssupport vid mer komplexa förfrågningar Uppmätning, specifikation, ritningsframtagning, tekniska beräkningar och beställning av material Skapande av ordrar och relevant teknisk dokumentation Säkerställande av att projekt genomförs enligt uppsatta krav och tidsramar Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

13 maj 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025
Projektingenjör till Trafikverket i Gävle!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida samhällsutveckling? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering, vana att jobba med projektadministration och har höga ambitioner att lära dig mer inom samhällsutveckling. Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande och behovet är omgående. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om bygg- och fastighetsfrågor.. Tjänsten är placerad inom Trafikförvaltning Nationella Program/Investering och du kommer ha din arbetsplats tillsammans med dina kollegor på Redargatan i Gävle. Det finns möjlighet att sitta på Trafikverkets kontor i Solna cirka 2 dagar i veckan om du pendlar från Stockholm med omnejd. Din tjänst kommer vara inriktat mot bulleråtgärder som är ett nationellt projekt där Trafikverket minskar bullret från väg och järnväg. Buller är oönskat ljud, och Trafikverket ansvarar för att minimera dess påverkan på människors vardag. Bulleråtgärder är ett nationellt projekt där deras medarbetare runt om i hela landet minskar bullret längs med järnvägen, men ansvarar också för att minska bullret längs med de statliga vägarna.  Du erbjuds - En god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter - En anställning som varvas med teori och praktik löpande för att uppnå den optimala kombinationen för din utveckling inom branschen - En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektingenjör kommer du biträda en eller flera projektledare, bland annat genom att stödja i planering, administration och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, risker, resurser, kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö. Du bistår projektledaren i interna och externa kontakter. Vidare kommer du att medverka vid bl.a. byggmöten samt ta fram underlag för att följa upp leveransen från entreprenör. Du kommer också ha mycket kontakt med fastighetsägare och allmänheten via telefon och mail. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleexamen om minst 180 hp inom sektor samhällsbyggnad och gärna med byggteknisk inriktning - Har tidigare arbetslivserfarenhet inom projektadministration - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet - Har goda kunskaper i svenska, då kommunikation kommer att ske på svenska i tjänsten - Innehar B-körkort ​Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du beredd att anta en personlig utmaning och utvecklas med organisationen. Du är en engagerad lagspelare som skapar förtroende och är skicklig på att föra tydlig dialog samtidigt som du inte är rädd att hugga i där det behövs. Vidare är du flexibel med en positiv inställning och ser möjligheter istället för problem. Slutligen behöver du vara självgående, ordningsam och proaktiv. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Trafikverket.

12 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Hörby kommun söker Projektledare Bygg
Hörby kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter och ansvarsområden Nu söker vi en projektledare till vår engagerade projektgrupp på Kommunservice. För att lyckas i rollen som projektledare är dialog med övriga avdelningar inom förvaltningen, medborgare, myndigheter, fastighetsägare och företag avgörande. Det är viktigt att du driver projekt med ett helhetsperspektiv så att även driften av projekten får de förutsättningar som behövs för ett professionellt förvaltande. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: • Upprätta förfrågningsunderlag • Budgetansvar för ditt ansvarsområde • Ta fram kalkyler för projekten • Upphandla entreprenörer, konsulter för att driva projekten i mål • Se till att projekten genomförs på bästa tekniska sätt, utifrån kvalitativt och ekonomiskt perspektiv • Att i mån av tillgång i första hand använda kommunens egna resurser som personal och maskiner i samförstånd med projektchef. • Arbeta fram och leda projekt genom en tydlig projektorganisation beslutad av Projektchef • Administrera dina projekt i samverkan med enhetens administratör • Överlämning av projekt till beställare och driftenheten KVALIFIKATIONER Du har sannolikt Högskole- eller civilingenjörsexamen inom väg- och vattenbyggnad, samhällsbyggnad eller motsvarande relevant område eller besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll. Du har goda IT-kunskaper, gärna också AutoCad. Du vet hur man leder ett projekt och har övergripande förståelse för entreprenadrätt, avtalsrätt och LOU. Du har erfarenhet av budgetansvar. Du har goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda baskunskaper i engelska. B-körkort är nödvändigt för tjänsten. Kommunen har egna bilar för körning i tjänsten. Du skall ha minst 5 års erfarenhet av projektledning/byggledning. Utöver detta anses yrkeserfarenhet från entreprenadbranschen som meriterande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

12 maj 2025
Sista ansökan:
27 maj 2025
Projektledare stora projekt
Uddevalla kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen På samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med att utveckla, bygga och ta hand om Uddevalla idag och imorgon. När vi bygger samhället gör vi det ur både ett kortsiktigt och ett långsiktigt perspektiv - det gör att vi även måste ta ansvar för kommande generationer. Det vi ofta uttrycker är att vi ska bygga det hållbara samhället, socialt, ekonomiskt och ekologiskt för att skapa livskvalitet för våra medborgare. Vårt mål är att driva och utveckla en effektiv samhällsbyggnadsutveckling genom en tydlig struktur, effektiva processer i alla led samt arbeta med ständigt förbättringsarbete. Inom projektenheten, som är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen, arbetas det för att skapa effektiva lokaler och anläggningar för kommunens verksamheter och behov. Projektenheten arbetar på uppdrag av kommunens olika förvaltningar. Uppdraget omfattar att utreda, projektera, upphandla och driva utförande- och totalentreprenader av olika storlekar för både ny-, om- och tillbyggnader samt större underhållsprojekt. Vi är idag 15 medarbetare inom enheten. Arbetsuppgifter Vi söker nu en projektledare som har det övergripande ansvaret för våra stora bygg- och anläggningsprojekt. Arbetsuppgifterna omfattar hela projektet från start till överlämnande. I arbetet kommer du samarbeta med bl.a: beställare, mark- och exploateringsenheten, planenheten, förvaltare och byggledare. De viktigaste uppgifterna är: • Leda och samordna stora projekt från idé till genomförande. • Se till att markfrågor, exploateringsprocesser och tekniska krav hanteras, analyseras och utförs korrekt. • Redovisa projektekonomi, tidplaner m.m. till beslutsfattare, ledning och politik. • Strukturera och koordinera information från olika delprojektledare, konsulter, entreprenörer  m.m., vara "spindeln i nätet". • Vara med och fortsätta utveckla och implementera processer för effektiv projektledning. • Samarbeta med interna och externa intressenter för att nå projektmål. Uddevalla kommun har påbörjat ett utvecklingsarbete som vi kallar portföljstyrning och där du kommer vara med och bidra till utvecklingen av arbetsmetoder och processer tillsammans med förvaltningsledningen. Vem söker vi • Du är strukturerad, vilket visas genom att du planerar och organiserar arbetet effektivt.  • Du är van att ha ett helhetsperspektiv med problemlösande förmåga, för att projektet ska nå         uppsatta mål och resultat. • Du är kommunikativ och uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. • Du är flexibel och anpassar dig snabbt till ändrade omständigheter och krav. • Du är stresstålig och hanterar pressade situationer med lugn och fokus. • Du har god samarbetsförmåga, lätt för att skapa goda relationer till personer i din närhet och         arbetar framgångsrikt i team. • Du är beslutsam med ett tydligt ledarskap och driver processer framåt på ett målmedvetet sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du bidrar till teamets framgång. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom samhällsplanering, bygg och anläggning eller liknande. • Minst 5 års erfarenhet av att leda stora projekt inom samhällsbyggnad eller stadsutveckling. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Körkort B. Meriterande: • Referensprojekt från tidigare uppdrag, gärna inom kommunal verksamhet eller liknande (statlig etc.), med inriktning på översvämningar, exploatering i närheten av vatten- och kustområden, skredproblematik. • Referensprojekt från tidigare uppdrag, gärna inom kommunal verksamhet eller liknande (statlig etc.), avseende komplexa byggprojekt. • Förståelse för markfrågor och exploateringsprocesser. • Har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och/eller annan politiskt styrd organisation. • Kunskaper inom entreprenadjuridik.   Övrigt Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
Studentmedarbetare med intresse för fysisk tillgänglighet sökes!
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Tillgänglighetsenhetens uppdrag är att verka för en tillgänglig och användbar fysisk miljö inom de verksamheter VGR äger, har avtal med eller finansierar. Enheten förvaltar och uppdaterar regionens styrande dokument för fysisk tillgänglighet och är ett internt stöd för regionen i frågor som rör fysisk tillgänglighet. Enheten förvaltar, underhåller och utvecklar regionens tillgänglighetsdatabas, TD. Vi möjliggör användandet av TD för externa avtalsparter, så som kommuner och andra regioner. Genom att kontinuerligt inventera verksamheternas lokaler och publicera det i TD, informeras besökaren och verksamheten om tillgängligheten samt att verksamheten får en uppföljning om statusen av den fysiska tillgängligheten.  Vad ingår i uppdraget?  Som studentmedarbetare på enhet tillgänglighet kommer du att arbeta med utvecklingsarbetet kring principritningar och illustrerande exempel. Detta är en del i enhetens arbete att säkerställa och förtydliga fysisk tillgänglighet utifrån regionens riktlinjer i både byggprocess och förvaltningsskede. Uppdraget inkluderar även utredningsarbete tillsammans med enhetens arkitekt  För att du som studentmedarbetare ska få de bästa förutsättningarna kommer du att ha en utsedd handledare som guidar dig rätt i verksamheten. Tjänstens placering är på Regionens hus i Göteborg.    Tjänsten riktar sig till dig som inte tidigare varit studentmedarbetare inom VGR och har studier som huvudsaklig sysselsättning under höstterminen 2025.  Som studentmedarbetare får du knyta värdefulla kontakter och för oss som arbetsgivare ger det möjlighet att visa vår verksamhet och ta del av din kunskap. Anställningen är ca 5-15 tim/veckan och du förlägger arbetstiden tillsammans med den utsedda handledaren utifrån dina studier och verksamhetens behov.  Du kan läsa mer om vad det innebär att vara studentmedarbetare i Västra Götalandsregionen på vår hemsida, läs mer här! Din kunskap och bakgrund  Vi söker dig som studerar till arkitekt, ingenjör inom samhällsbyggnad eller likvärdig utbildning på högskola eller universitet. Du har grundläggande kunskaper i CAD och behärskar även både Adobe Photoshop samt Adobe illustrator. Du är van användare av Officepaketet och har du förståelse eller intresse för fysisk tillgänglighet och/eller jobbat med illustrationsuppdrag är det meriterande.   För att komma framåt i projektet behöver du vara strukturerad, självgående och ansvarstagande, och har lätt för att samarbeta med andra. Det är det viktigt att du är bekväm med att själv vara med och forma arbetssättet. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga på svenska, i både tal och skrift.    Resor kan förkomma inom regionen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.   Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

8 maj 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025