Byggnadsingenjör

Sök bland 34 lediga jobb som Byggnadsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ingenjörsstudent med intresse för underhållsplanering av byggnader sökes!

Är du ingenjörsstudent och intresserad av fastighetsförvaltning och underhållsplanering? Vi söker nu två studentmedarbetare till hösten 2024! Som studentmedarbetare inom regionområde Västfastigheter bygg och förvaltning får du i uppdrag att samla in och sortera olika typer av teknisk information för att lägga in i installationsdatabasen och underhållsmodullen. Informationen ligger som grund för planeringen av förebyggande underhåll och långsiktig underhållsplanering. Arbetet blir en del av projektet installationsdatalyftet som startade under 2022 och som nu är i sin slutfas. Arbetet sker i nära samarbete med flera kollegor som har olika tekniska roller för våra byggnader och tekniska försörjningssystem. Tjänsten riktar sig till dig som inte tidigare varit studentmedarbetare inom Västra Götalandsregionen och har studier som huvudsaklig sysselsättning under höstterminen 2024. Som studentmedarbetare får du knyta värdefulla kontakter och för oss som arbetsgivare ger det möjlighet att visa vår verksamhet och ta del av din kunskap. Anställningen är ca 5–15 tim/vecka och du förlägger arbetstiden tillsammans med den utsedda handledaren utifrån dina studier och verksamhetens behov. Du kan läsa mer om vad det innebär att vara studentmedarbetare i Västra Götalandsregionen på vår hemsida, Läs mer här! Din kunskap och bakgrund Du har en byggnadsteknisk kunskap genom den ingenjörsutbildning på högskola-/universitet du idag går. Vi ser gärna att du som minst har kommit till mitten av dina studier. Ditt tekniska intresse är stort och du har med fördel riktat din utbildning mot fastighetsförvaltning och byggnation. Du har grundläggande kunskap inom Revit och AutoCAD.  Att samarbeta med andra yrkesgrupper är något du trivs och känner dig bekväm med. Så även att dokumentera skriftligt och föra dialog muntligt. Arbetet innebär visst självständigt arbete. Placering är vid Regionens hus i Göteborg. Resor kan förkomma inom regionen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Varmt välkommen med din ansökan senast den xx.  Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Junior bygglovshandläggare till Haninge kommun

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss!   Ditt uppdrag Som junior bygglovshandläggare ansvarar du för handläggning av bygglov och strandskydd samt deltar aktivt i förvaltningens utvecklingsarbete. I tjänsten fattar du självständiga beslut i enlighet med gällande delegation och lagstiftning samt förbereder ärenden inför beslut i stadsbyggnadsnämnden. Som handläggare arbetar du även med vägledning och information till kommunens medborgare. Tjänsten innebär mycket samarbete med andra tjänstemän inom kommunen, samt även med andra myndigheter, byggaktörer och konsulter.   Det här söker vi hos dig Du är nyexaminerad bygglovshandläggare, samhällsplanerare, ingenjör med bygg- eller planeringsinriktning eller motsvarande. Du är noggrann, serviceinriktad, har förmåga att prioritera och har god samarbetsförmåga. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, samt vara flexibel och utåtriktad. Körkort B är ett krav. Du drivs av utmaningar, är initiativrik och resultatorienterad. Du har ett gediget samhällsintresse och är omvärldsorienterad. Erfarenhet från offentliga sektorn och/eller utbildning inom juridik är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!   Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.  Välkommen med din ansökan!  I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Designer till Stenger & Ibsen Construction

Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserade på att leverera nyckelfärdiga lösningar inom anläggningsarbeten för landbaserad vindkraft. SIC har fokus på anläggningsarbeten i anslutning till vindkraftsprojekt av alla storlekar. Avverkning av skog, byggnation av vägar och kranplaner, gjutning av fundament, förläggning av elkablar och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har 20 anställda. Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs efter följande tre värderingar- Vi är trovärdiga- Vi är lösningsorienterade- Vi är noggranna Lite om jobbet som designerSom designer hos Stenger & Ibsen Construction är du ansvarig för design av infrastruktur till vindkraftsparker (vägar, kranplaner, maskinstyrningsmodeller) med hjälp av olika verktyg som drönarflygningar, inmätning från mättekniker och arbetsledare ute i fält. En stor del av jobbet går ut på att aktivt vara med och anpassa design utifrån förutsättningar som förändras under projektets gång genom att optimera massbalans och därigenom projektekonomin i samråd med platsledning.Dina beslut har stor påverkan på projektekonomi och tidplan Majoriteten av din arbetstid sker på ett kontor menplatsbesök för såväl projekt som är i gång samt för planering av kommande projekt ingår. Fältbesök sker cirka varannan vecka under produktionstid. Det här tror vi beskriver digVi vill att du bor någonstans i Västernorrland, Jämtland eller inorra Gävleborg. Med fördel bor du i området runt Östersund. Det är ett krav att du har körkort för personbil. Att behärska engelska är viktigt då många kontrakt och specifikationer är skrivna på engelska. Det är en fördel om du även pratar svenska. Den programvara (CAD) som används är framför allt Gemini Terrain och goda kunskaper inom den är meriterande. En lämplig bakgrund är att ha jobbat som mättekniker. Vi önskar att du har kunskap/erfarenhet av terrängmodeller, maskinstyrning, kontrollmätning, drönarflygning och mängdberäkningar. Som person är du strukturerad och självgående. Du förstår vikten av teamwork och vill bidra till företagets utveckling. Det här erbjuder viVi erbjuder en heltidstjänst i ett spännande bolag där vi använder den senaste tekniken för arbetsuppgifterna. Stenger & Ibsen är ett litet företag med stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Alla våra anställda har en företagsbil att använda i tjänsten. Anställningen sker direkt av Stenger & Ibsen Construction Sverige AB. Så här söker du tjänsten som DesignerRekryteringsprocessen sköts av AW Rekrytering. Du söker tjänsten som Designer via länken i anslutning till annonsen. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Vi vill att du skickar in din ansökan senast den 30 april. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen. Har du funderingar, kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, [email protected] eller 070-28 28 414. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Verksamhets- och organisationsutvecklings konsult till Stockholms län!

Vi söker En konsult till verksamhets- och organisationsutveckling/samhällsbyggnadsprocessen i en kommun i Stockholms län. Du ska vara byggnadsingenjör eller ha annan relevant utbildning för området och flerårig arbetserfarenhet av liknande roll. Erfarenheten skall vara i närtid. Uppdraget startar i början av maj och pågår under hösten på deltid. Omfattning; 40%. Du ska ha flerårig erfarenhet av arbete med verksamhets- och organisationsutveckling från olika kommunala verksamhetsområden inom samhällsbyggnadsområdet. Du ska vidare ha flerårig erfarenhet av ledande befattningar i kommun. Du ska kunna arbeta självständigt, vara lösningsorienterad och ha god samarbetsförmåga. Som person ska du vara flexibel och du ska kunna arbeta på arbetsplatsen. Körkort är ett krav i tjänsten.  Arbetsuppgifter Du kommer att bistå kommunstyrelseförvaltningen i att utveckla organisation och arbetssätt kopplat till samhällsbyggnadsprocessen och samhällsbyggnadsprojekten i kommunen. Du kommer även att bistå kommunstyrelseförvaltningen i olika typer av utredningar om och kopplat till samhällsbyggnads- och fastighetsprocessen och strategiska samhällsbyggnads- och fastighetsprojekt i kommunen.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker studentmedarbetare med intresse för digitalt byggande!

Är du ingenjörsstudent med intresse för digitalt byggande? Vi söker nu tre studentmedarbetare till hösten! Som studentmedarbetare på Västfastigheters enhet Fastighetsinformation får du vara med och bidra till vårt viktiga digitaliseringsuppdrag! Med stöd av handledare är du med i arbetet att digitalisera våra sjukhusfastigheter från AutoCAD till Revit-modeller i 3D med rumsdata som sedan ska synkas till vår fastighetsdatabas. Arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att: uppdatera AutoCAD-modeller med enklare projektering granskning av BIM-modeller i Revit och Solibri inventering av rum på plats inventering av rumsdata i vår fastighetsdatabas Faciliate. Vi på enhet Fastighetsinformation ansvarar för att förvalta och utveckla Västra Götalandsregionens (VGR) fastigheters ritningar och modeller. Vi fokuserar mycket på innovation inom digitalisering och genom din insats som studentmedarbetare är du med och bidrar till vårt arbete med att skapa Västfastigheters digitala tvillingar! Hos oss kommer du arbeta i nära samarbete med kollegor som bl.a. är tekniska förvaltare, fastighetsförvaltare och projektledare. Tjänsten riktar sig till dig som inte tidigare varit studentmedarbetare inom VGR och har studier som huvudsaklig sysselsättning under höstterminen 2024. Som studentmedarbetare får du knyta värdefulla kontakter och för oss som arbetsgivare ger det möjlighet att visa vår verksamhet och ta del av din kunskap. Anställningen är ca 5–15 tim/veckan och du förlägger arbetstiden tillsammans med den utsedda handledaren utifrån dina studier och verksamhetens behov. Du kan läsa mer om vad det innebär att vara studentmedarbetare i Västra Götalandsregionen på vår hemsida, läs mer här! Din kunskap och bakgrund Vi söker dig som läser till ingenjör inom samhällsbyggnad på universitet/högskola eller yrkeshögskola. Vi ser gärna att du, minst, har kommit till mitten av dina studier. Du har grundläggande kunskaper i programvarorna Revit, AutoCAD och Solibri. Att samarbeta med andra yrkesgrupper är något du trivs och känner dig bekväm med. Så även att dokumentera skriftligt och föra dialog muntligt. Arbetet innebär visst självständigt arbete. Resor kan förkomma inom regionen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Övrigt Vid söker 2st studenter till vårt kontor i Göteborg, och 1 till Skövde. Det finns även möjlighet att till viss del arbeta på distans.  Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad flera gånger, detta för att du kan välja vilken placeringsort som är aktuell, Göteborg eller Skövde. Du väljer vilken ort du är intresserad av när du registrerad din ansökan. Annonserna leder till samma ansökningsformulär. Ansök via länken; Ansök här! Varmt välkommen med din ansökan senast 2 maj. Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vi söker studentmedarbetare med intresse för digitalt byggande!

Är du ingenjörsstudent med intresse för digitalt byggande? Vi söker nu tre studentmedarbetare till hösten! Som studentmedarbetare på Västfastigheters enhet Fastighetsinformation får du vara med och bidra till vårt viktiga digitaliseringsuppdrag! Med stöd av handledare är du med i arbetet att digitalisera våra sjukhusfastigheter från AutoCAD till Revit-modeller i 3D med rumsdata som sedan ska synkas till vår fastighetsdatabas. Arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att: uppdatera AutoCAD-modeller med enklare projektering granskning av BIM-modeller i Revit och Solibri inventering av rum på plats inventering av rumsdata i vår fastighetsdatabas Faciliate. Vi på enhet Fastighetsinformation ansvarar för att förvalta och utveckla Västra Götalandsregionens (VGR) fastigheters ritningar och modeller. Vi fokuserar mycket på innovation inom digitalisering och genom din insats som studentmedarbetare är du med och bidrar till vårt arbete med att skapa Västfastigheters digitala tvillingar! Hos oss kommer du arbeta i nära samarbete med kollegor som bl.a. är tekniska förvaltare, fastighetsförvaltare och projektledare. Tjänsten riktar sig till dig som inte tidigare varit studentmedarbetare inom VGR och har studier som huvudsaklig sysselsättning under höstterminen 2024. Som studentmedarbetare får du knyta värdefulla kontakter och för oss som arbetsgivare ger det möjlighet att visa vår verksamhet och ta del av din kunskap. Anställningen är ca 5–15 tim/veckan och du förlägger arbetstiden tillsammans med den utsedda handledaren utifrån dina studier och verksamhetens behov. Du kan läsa mer om vad det innebär att vara studentmedarbetare i Västra Götalandsregionen på vår hemsida, läs mer här! Din kunskap och bakgrund Vi söker dig som läser till ingenjör inom samhällsbyggnad på universitet/högskola eller yrkeshögskola. Vi ser gärna att du, minst, har kommit till mitten av dina studier. Du har grundläggande kunskaper i programvarorna Revit, AutoCAD och Solibri. Att samarbeta med andra yrkesgrupper är något du trivs och känner dig bekväm med. Så även att dokumentera skriftligt och föra dialog muntligt. Arbetet innebär visst självständigt arbete. Resor kan förkomma inom regionen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.  Övrigt Vid söker 2st studenter till vårt kontor i Göteborg, och 1 till Skövde. Det finns även möjlighet att till viss del arbeta på distans.  Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad flera gånger, detta för att du kan välja vilken placeringsort som är aktuell, Göteborg eller Skövde. Du väljer vilken ort du är intresserad av när du registrerad din ansökan. Annonserna leder till samma ansökningsformulär. Varmt välkommen med din ansökan senast 2 maj.   Vårt erbjudande Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.  Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Beredare till ATS Tjänster

I rollen som Beredare spelar du en avgörande roll i att säkerställa att varje projekt blir en framgång, både tekniskt och ekonomiskt. Tillsammans med projektledare och övriga kollegor är du med och formar tekniska lösningar som garanterar hög kvalitet och hållbarhet i varje steg av processen. Din arbetsdag kommer att vara varierande med både kontorsarbete och fältbesök, där du bygger nära och förtroendefulla relationer med samtliga parter som är involverade i projekten. Du spelar en central roll när det gäller att förbereda och delvis planera verksamheten inom eldistributionsnätet. Genom din kompetens och samarbetsvilja ser du till att den levererade tjänstens kvalitet alltid lever upp till de högt satta målen.   I en integrerad roll är samarbete avgörande, och din sociala kompetens är viktig. Kollegorna från olika funktioner som beredare, projektledare, montörer och elektriker kommer att stödja dig när du kliver in i teamet. Tillsammans arbetar ni i harmoni med öppen kommunikation och hjälpsamhet som grundpelare i samarbetet. Vi delar gemensamma mål och strävar tillsammans mot framgång, med en ömsesidig respekt och förståelse för varandras expertis och bidrag till projektet. Vår arbetsplats präglas av en atmosfär där idéer välkomnas, samarbete uppmuntras och där alla strävar mot gemensamma mål och framgång.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utformning av tekniska lösningar för projekten Nätberäkningar och ekonomiska utvärderingar Hantering av tillstånd och ekonomiska utvärderingar Hantering av tillstånd och avtalsfrågor Kommunikation med beställare, myndigheter och markägare Beställning av material Dokumentation   Vi söker dig som: Har en elteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Projektörskunskap Visar ett äkta intresse för elbranschen Besitter goda datorkunskaper Har B-körkort   Det är meriterande, men inget krav om du har: Erfarenhet av EBR (Elektronisk Beredning) Erfarenhet av nätkartor, Erfarenhet av entreprenadjuridik, kalkylering och anbudsarbeten   Som person är du självgående, lösningsorienterad och utan prestige. Du har ett analytiskt angreppssätt för att lösa problem och är strukturerad i ditt arbetssätt. Ditt goda samarbete och din nyfikenhet att ständigt lära dig nya saker för att utveckla din kompetens är viktiga egenskaper i den här rollen.   Vid frågor kontakta Affärenhetschef Johan Ehrensvärd +46725334599     Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! ATS är ett entreprenadbolag inom energiteknik som erbjuder tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad av lokalnät, ställverk, region- och stamnät samt inom industrin. ATS är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

17 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Site Engineer

Job Purpose: To be part of the site management team and perform a technical, organisational and supervisory role consistently following company procedures, good practice and statutory legislation. Key Objectives: SHE – Safety, Health and Environment Quality Programme Client Expectations On time project delivery through personnel management To obtain and familiarise yourself and work to all tolerances / engineers' specification to be able to complete the Setting out, levelling and positioning of all structures / materials within the Severfield scope – Ensuring they are all within set Surveying of all structures and materials within Severfield project Production of as-built drawings and survey information as per the contract Liaise with the main contractors site engineer ensuring set out position and surveys are compliant. Liaise closely with the site supervisor's and foremen when raising NCR's following company Assist site management with monitoring the site direct labour workforce and the work of subcontractors ensuring compliance with company and project safety and work policies / Counselling and mentoring of junior and trainee engineers'. Keep records as required to protect the company's Ensure all time spent working on variations and NCR's are recorded and site manager Set an example to Assist site management where necessary and any other Oversee quality control on site – ensure compliance with quality plans and inspection and test Problem solving and solving of any technical difficulties that may arise on Liaising with the site management team and contracts team and preparing / submitting reports as

16 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Construction Contract Specialist/Quantity Surveyor

Are you a construction professional with a solid background in a cost role on large Construction projects? Are you ready for your next exciting career opportunity? Then this is the job for you! Apply today - we work with ongoing selection. OM TJÄNSTEN The electrification of cars, trucks and buses is one of the most extensive and disruptive industry transformations ever. Our client leads this change and aims to become the leading battery partner for the European automotive industry and set new benchmarks for sustainability and CO2 footprint. Today they have Europe's largest battery factory located in Sweden. Be part of the Construction team managing the Contracts Strategy and implementation of the factory through to Start of Production. As a Contracts Specialist you will safeguard the company through proper Contract management, minimise project risks through application of best commercial and contractual management practises. You will work with the support and close collaboration of Contract Managers. You are offered - Meritorious experience at an international company - A dedicated consultant manager at Academic Work ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Draft, review, and negotiate construction contracts, subcontracts, and change orders * Ensure compliance with Contractual, legal, and regulatory requirements * Manage contract documentation and maintain accurate records * Support Procurement with bidding process and evaluate bids * Monitor contract performance and report on status * Handle potential claims during the contract lifecycle * Continuously improve contract management practices and lessons learnt * Administer project setup, including Contractors and monthly reporting * Manage Construction Change Management and modifications * Participate in Risk & Contingency management and claims mitigation * Provide proactive support to avoid and handle Construction Claims VI SÖKER DIG SOM - BSC/Msc in Engineering/Quantity Surveying or Construction Management or equivalent - Construction professional with a minimum of 5 years post graduate experience working in a cost role on large Construction projects - Solid related experience in all cost management areas, planning, estimating, pre-contract, post contract, change management and final account - Proficiency in Microsoft Suite, with advanced proficiency in Excel - Fluency in English language proficiency required for the role. Swedish is a bonus. It is meritorious if you - Are already located in Sweden and have Swedish Projects experience - Have experience in Swedish Contract Forms “AB Contracts” and EPC/EPCM Contracts - Proficient in Primavera Unifier, Omega365, Docusign or equivalent. To succeed in the role, your personal skills are: - A team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results - Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials - Excellent communication & presentation skills. In addition to negotiations skills - Acting proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations - Enjoys high paced work environment and got good time management skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Construction Cost Control to an international company!

Are you a construction professional with a solid background in a cost role on large high-tech projects? Are you ready for your next exciting career opportunity? Then this is the job for you! Apply today - we work with ongoing selection. OM TJÄNSTEN The electrification of cars, trucks and buses is one of the most extensive and disruptive industry transformations ever. Our client leads this change and aims to become the leading battery partner for the European automotive industry and set new benchmarks for sustainability and CO2 footprint. Today they have Europe's largest battery factory located in Sweden. You are offered - Meritorious experience at an international company - A dedicated consultant manager at Academic Work ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Review and analyse project budgets to identify cost control objectives * Monitor and track project expenditures to ensure they align with budgetary constraints * Coordinate with project managers, engineers, and procurement teams to verify the accuracy of cost estimates and forecasts * Identify potential cost overruns or savings opportunities and provide recommendations for corrective action * Implement cost control measures and strategies to mitigate risks and maintain project profitability * Review contractor and vendor invoices for accuracy and compliance with contractual terms * Develop and maintain cost tracking systems and databases to accurately monitor project costs * Prepare regular cost reports and updates for project stakeholders, including senior management * Collaborate with finance and accounting teams to reconcile project costs and budgets * Provide support and guidance to project teams on cost control best practices and procedures VI SÖKER DIG SOM - Relevant higher education/ Experience in Projects Controlling field - Solid related experience in all cost management areas - Minimum of 5 years of relevant experience working in a cost role on large high-tech projects - Excellent communication & presentation skills. In addition to Analytical skills - Proficiency in Microsoft Suite, with advanced proficiency in Excel - Fluency in English language proficiency required for the role - Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials Bonus points for: - Already located in Sweden and have Swedish Projects experience. - Swedish Language - Experience in Swedish Contract Forms “AB Contracts” and EPC/EPCM Contracts - Proficient in Primavera Unifier, Omega365, Power Bi and Power Query or equivalent To succeed in the role, your personal skills are: - A team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results - Result and self-driven, caring and structured - Acting proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations - Enjoys high paced work environment and got good time management skills Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024