Byggnadsingenjör

Sök bland 38 lediga jobb som Byggnadsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arkitekt eller byggnadsingenjör till AFRY Ark Studio

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Under namnet AFRY Ark Studio erbjuder vi tjänster inom arkitektur och design. Vi har en stor bredd av kunder och ritar och projekterar allt från bostäder, butiker och skolor till kontor och industribyggnader. Som arkitekter och ingenjörer hjälper vi svensk industri att planera och utveckla fossilfria stålverk i norra Sverige och utforma och bygga framtidens batterifabriker. Då den gröna omställningen just nu går snabbt behöver vi förstärka våra team med fler erfarna arkitekter och ingenjörer. Kravspecifikation Vi söker dig som har en masterexamen i arkitektur alternativt en master- eller bachelorexamen som byggnadsingenjör. Du ska ha minst 8 års erfarenhet av arkitektbranschen med fokus på handläggande och uppdragsansvar. Du behöver även kunna arbeta obehindrat i Revit för att komma i fråga för de uppdrag vi nu rekryterar till. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från designuppdrag, projekteringsledning och/eller projektledning i industriprojekt. Som person drivs du av teamwork och är bra på att skapa goda relationer med kollegor och kunder. Vi fäster stor vikt vid din förmåga att skapa struktur och ordning i de egna projekten och vi ser det som en framgångsfaktor att du trivs med att arbeta i komplexa projekt med många intressenter. Ytterligare information Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-08-30 Kontaktperson för frågor: Kristina Gradin, Business Unit Manager Ark & Design [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

19 juli 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Senior trafikplanerare

Jobbeskrivning Inviting bright minds Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Vi arbetar utifrån vår strategi “The Partner for Sustainable Change” och söker nu dig som vill vara med på vår resa. Vi erbjuder dig möjligheten att använda teknisk kunskap, analytisk förmåga och strategiskt tänkande i kombination med kreativitet för att kunna skapa en mer hållbar och jämställd infrastruktur. Hos oss blir du en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle. Du kommer att tillhöra Smart Mobility Southwest i Göteborg eller Malmö. Som senior trafikplanerare och utredare kommer du att vara en del av vår enhet Smart Mobility Southwest som består av drygt 25 medarbetare med kunskap inom trafik och mobilitet. Enhetens verksamhet är baserad till våra kontor i Göteborg och Malmö. Vi är en kreativ och social grupp med stora hjärtan och en bred kunskap inom trafik- och mobilitetsområdet. Vi har en stöttande kultur och en naturlig samarbetsvilja. Vår styrka är vår bredd. Vi består av både trafikplanerare, trafikanalytiker, utformare, generalister och specialister och vi kan därför erbjuda en variation vad gäller uppdrag och utveckling. Vi har kunskap och erfarenhet av såväl trafikutredningar som trafikanalyser innehållande mikrosimuleringar och makroanalyser. Vi arbetar med samtliga trafikslag, genomför trafik- och mobilitetsutredningar, tar fram utformningsförslag och vi har också stor kunskap inom social hållbarhet och barnperspektivet i trafikplaneringen. Vi gillar att prova nya grepp och är ledande i vår bransch vad gäller att nyttja GPS/fordonsdata i våra trafikanalyser. Vi ser att Rambolls kunder efterfrågar mer hållbara och innovativa lösningar för att kunna bygga framtidens samhälle. Vi är en del av Rambolls globala organisation Smart Mobility. Det innebär att vi samarbetar med Rambolls experter i andra länder för att kunna leverera de bästa lösningarna och för att dela kompetens och kunskap över landgränserna. Vi har också ett nära samarbete med våra trafikkollegor i Stockholm, Norrköping och Linköping. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda uppdrag inom trafik- och samhällsplanering Medverka eller ta en ledande roll i trafikutredningar Bidra i anbudsarbete, kunddialog och försäljning av konsulttjänster och produkter Stödja i utvecklingsarbete för att skapa innovativa och hållbara lösningar för morgondagens infrastruktur Samarbeta med kollegor, både nationellt och internationellt Utvecklas tillsammans med oss På Ramboll är våra medarbetares kompetens vår huvudresurs. För att lyckas i den här rollen tror vi att: Du har ca 10 års erfarenhet samt vana och intresse av att leda uppdrag Du har ett stort och genuint intresse för hur mobilitet och stadsutveckling utvecklas tillsammans Du har en relevant ingenjörs- eller masterutbildning Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Du får gärna ha erfarenhet av kommunal och regional trafikplanering eller bakgrund inom kollektivtrafikplanering. Du är en person med drivkraft att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. Du är drivande och tar stort eget ansvar. Välkommen till Ramboll Transport Vi är 3200 experter som skapar innovativa och levande stadsmiljöer världen över. Vi utvecklar urbana grönstrukturer för ett bättre stadsklimat och goda förutsättningar för gemenskap, hälsa och trygghet. Vi skapar hållbara transportlösningar där ekonomisk tillväxt och långsiktiga samhällsvinster går hand i hand med människors behov av frihet och närhet. Med vårt breda utbud av tjänster tar vi alltid ett långsiktigt helhetsansvar för de projekt vi är involverade i. Vi arbetar i några av världens största infrastrukturprojekt och är ledande på den nordiska marknaden. Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Lika möjligheter för alla För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid. Din ansökan Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV, personliga brev och relevanta dokument som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast den 15 september 2024.

17 juli 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Byggprojektledare till växande företag inom elbranschen

Beskrivning För vår kunds fortsatta tillväxt och framgång, ett börsnoterat företag inom elbranschen, söker vi nu en driven och erfaren byggprojektledare till teamet. Tjänsten som byggprojektledare är på heltid, dagtid och inleds med en hyr-period där du efter viss tids uthyrning ges möjlighet till anställning direkt hos kunden. Är du en engagerad, stresstålig och noggrann byggprojektledare, gärna med erfarenhet inom elbranschen, som vill ansluta till ett ett trevligt team och företag i framkant? Arbetsuppgifter Som byggprojektledare kommer du att ha en central roll i att planera, genomföra och följa upp byggprojekt. Du kommer att leda och koordinera projektteamet, säkerställa att projekten genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav, samt upprätthålla en god kommunikation med alla intressenter. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: - Planera och organisera byggprojekt från start till slut - Ansvara för budget, tidsplan och kvalitetssäkring - Leda och motivera projektteamet - Upprätthålla och utveckla relationer med kunder, underentreprenörer och leverantörer - Identifiera och hantera risker och problem som uppstår under projektets gång - Övervaka att eventuella myndighetstillstånd erhålls - Rapportera projektets framsteg till ledningen Kvalifikationer För att kvalificera för denna roll ser vi att du har: - Flera år erfarenhet som byggprojektledare eller liknande roll - Relevant utbildning inom byggteknik eller motsvarande - Stark ledarskapsförmåga och utmärkt kommunikationsförmåga - Erfarenhet av budget- och tidsplanering - Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat under press - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Körkort B Villkor Tjänsten är på heltid med placering hos kund i Norrköping där du blir anställd av Q med möjlighet till anställning hos kund efter viss tids inhyrning. I detta skede önskar kunden vara konfidentiell men vid fortsatt kontakt lämnas med information. Välkommen med din ansökan.  Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

15 juli 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Bygglovsingenjör

Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som Bygglovsingenjör har du daglig kontakt med allmänhet och aktörer inom byggbranschen där du aktivt bidrar till en god medborgarservice. Arbetet innebär handläggning av olika typer av ärenden såsom bygglov, tillsyn, förhandsbesked och strandskydd. Du arbetar självständigt med eget ansvar, men också i samverkan med kollegor, andra förvaltningar, byggherrar, konsulter samt aktörer som berörs eller kommer att beröras av de beslut som du fattar. Tillsammans med oss är du även med och utvecklar enhetens digitala arbetssätt. Du är delaktig i samhällsbyggnadsprocessen och får god översikt över vad som händer inom stadens utveckling. Din arbetsplats Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner med många spännande projekt på gång, såväl förtätningsprojekt i innerstaden som helt nya bostadsområden i ytterstaden och kommunen i övrigt. Ostlänken, en ny dubbelspårig höghastighetsjärnväg mellan Stockholm (Järna) och Linköping, innebär att Linköpings kommun står inför ett av de största stadsutvecklingsprojekten i stadens historia. Satsningen på Ostlänken omfattar bland annat ett nytt resecentrum som kommer att finnas öster om Stångån samt utveckling av den nya stadsdelen Stångebro och miljön runt Stångån. Vi på Byggavdelningen är ett härligt gäng på cirka 40 engagerade medarbetare och vi är indelade i två enheter, Bygglovsenheten och Bygginspektionsenheten. På Bygglovsenheten jobbar vi med med handläggningen av bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser och tillsyn. Vi hanterar ärenden fram till bygglovsbeslut, där lämnar vi över till våra kollegor på Bygginspektionsenheten. En annan stor del av vårt uppdrag är tidiga rådgivningar till både företag och privatpersoner. Du som söker Vi söker dig som har en ingenjörsexamen med inriktning husbyggnad, arkitektutbildning, juristutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av bygglovshandläggning alternativt projektering eller annan relevant erfarenhet inom området. Du har god kunskap i Plan- och Bygglagen (PBL) samt kan bedöma byggnaders yttre utformning utifrån historisk, kulturhistorisk, miljömässig och konstnärlig synpunkt. Tjänsten innebär att förmedla fattade beslut på ett tydligt sätt, därför är goda kunskaper i svenska i tal och skrift ett krav. I arbetet kommer du råka på en ökande takt av digitalisering, vilket kräver att du har en god datorvana. Då resor förekommer i tjänsten är det ett krav att du innehar B-körkort. Som person arbetar du bra med andra människor och är lyhörd i ditt sätt att kommunicera. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt arbete så att du driver dina processer vidare. Planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt är någonting som faller dig naturligt samt att sätta upp och hålla tidsramar. Som person är du för övrigt lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Trots begränsad information eller svåra omständigheter så levererar du snabba beslut där du visar omdöme under tidspress.  I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vår bedömning. Om du gillar att hjälpa människor att förverkliga sina drömmar så är det här jobbet för dig! Övrig information Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 2 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

14 juli 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Beräkningsingenjör inom konstruktion till innovativt techbolag

Beräkningsingenjör inom konstruktion till innovativt techbolag Vi är på jakt efter en passionerad beräkningsingenjör för att stärka vårt team i vårt snabbväxande techbolag, Scaffcalc. Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelperson som tar våra ambitiösa, tekniska 3D-lösningar till nya höjder. Om Scaffcalc Vi på Scaffcalc är ett innovativt företag som utvecklar smarta lösningar för byggställningsberäkningar. Vårt mål är att göra det enklare och mer effektivt för byggbranschen att arbeta säkert och kostnadseffektivt. Med hjälp av våra digitala verktyg tar vi byggställningar till nya höjder. Om rollen: I rollen som beräkningsingenjör kommer du att vara en nyckelperson som stödjer våra kunder med beräkningar, dimensionering och rådgivning för utformning av deras tillfälliga konstruktioner. Du blir en viktig del av vårt beräkningsteam som stöttar kunderna i valet och kvalet av olika lösningar och optimering av ställningsstrukturer. Din roll kommer att variera med stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vem är du? Ingenjör i hjärtat: Du har en relevant ingenjörsutbildning - gärna maskiningenjör eller samhällsbyggnadsingenjör (väg- & vattenbyggnad) som grund. Detaljorienterad: Du är noggrann och strukturerad. Teamplayer: Du tycker om att samarbeta och bidrar gärna med dina idéer och kunskaper. Erfarenhet av beräkningsprogram och modellering: Du har arbetat med eller har erfarenhet av beräkningsprogram och modellering som inkluderar finita elementmetoden (FEM) och är bekväm med att använda dessa verktyg i ditt dagliga arbete. Strävan efter kundnöjdhet: Du kommer vara ett ansikte utåt mot kunder och vara en stor del i bedömningen för hur projekten ska utvecklas. Du är kommunikativ och pedagogisk och gör det där lilla extra för kunden och kundnöjdheten. Meriterande: Erfaren: Något eller några års erfarenhet som beräkningsingenjör inom byggbranschen. Flerspråkig: I takt med att vi expanderar är språkkunskaper värdefulla. Programmering: Erfarenhet eller intresse av att programmera. Python/JavaScript/TypeScript. Meriterande mjukvarukunskaper: RSTAB/RFEM, Tekla, Robot Structural Analysis eller motsvarande. Standarder: Erfarenhet eller kunskap av att tillämpa standarder, som Eurocode. Vad vi erbjuder: Team och kulturell passform: Ett gött, ungt gäng med hög ambitionsnivå – prioriterar hälsa, relationer och roligheter (som att åka på utlandskonferenser). Arbetsmiljö: Ett hemtrevligt centralt kontor och kreativ arbetsmiljö där dina idéer uppskattas. Flexibilitet: Office first, med möjlighet till distansarbete vid behov. Marknadsmässig lön: Även som startup anser vi det viktigt att få en konkurrenskraftig lön. Privat vårdförsäkring: Din hälsa är viktig för oss, därför erbjuder vi en privat vårdförsäkring. Tjänstepension: En trygg framtid med en förmånlig tjänstepensionsplan. Spännande projekt: Jobba med innovativa lösningar som gör skillnad. Utvecklingsmöjligheter: Vi tror på att växa tillsammans och erbjuder möjligheter för både personlig och professionell utveckling. Team och kultur: På Scaffcalc värdesätter vi teamet och kulturen högt. Vi främjar samarbete och öppenhet, där varje individ spelar en avgörande roll för vår gemensamma framgång. Vi tror på eget ansvar och ger dig friheten att styra ditt arbete samtidigt som vi arbetar tillsammans för att ge en helhetsupplevelse genom hela utvecklingsprocessen. Vi tror på mångfald och inkludering och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla kan vara sig själva och känna sig uppskattade för sina unika bidrag. Ansökan: Är du den vi söker? Skicka in din ansökan! Vänligen inkludera exempel på tidigare projekt eller portfölj som visar din erfarenhet med de tekniker vi efterfrågar. Sista ansökningsdag: 31/8-2024 Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Byggprojektledare till strategi och projektavdelningen/Tyresö kommun

Vad vi gör och vill Tyresö är en expansiv kommun med högt ställda mål för en hållbar samhällsutveckling. Vi har en ambitiös investeringsplan där utveckling av infrastruktur och samhällsfastigheter går hand i hand med bostadsutvecklingen. Verksamheten på samhällsbyggnadskontoret följer tydligt samhällsbyggnadsprocessen och vi har kompetens genom alla skeden: strategi, projekt samt drift och förvaltning. Om tjänsten Byggledning är en enhet inom strategi- och projektavdelningen på kommunens samhällsbyggnadskontor. På enheten sker arbetet med Samhällsfastigheter från tidigt skede till överlämnande och infrastruktur som är nödvändig för kommunens tillväxt. Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för kommunens stadsutveckling, från första idé till och med förvaltning. Som byggprojektledare infrastruktur kommer du i rollen som beställare att ansvara för alla typer av projekt inom infrastruktur där det ingår markarbete såsom asfaltering, byggnation av broar, vägar med mera. Du är delaktig från tidiga skeden med planfrågor, projektering och upphandling till att genomföra projekten samt garantibesiktning inklusive överlämnande till förvaltande enhet. I rollen ingår att bland annat: - Leda entreprenader och vara ansvarig för produktionsfasen med alla dess processer, exempel upphandling, genomförande, besiktning med mera. - Medverka i tidiga skeden, bidra till ett effektivt genomförande. - Ansvara för hantering av myndighets-, lag och projektkrav. - Ansvara att projekten genomförs inom given ram. - Samarbeta med andra enheter och tekniska konsulter samt drift- och fastighetsavdelningen. - I rollen kan du också få delta i andra projekt som sakkunnig eller projektmedlem. Rollen utgår från kontoret i Tyresö centrum och du blir en del av enheten för byggledning. Körkort är meriterande. Anställningsstart är den 1 oktober 2024 eller enligt överenskommelse. Vem är du? För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har tidigare 5-7 års arbetslivserfarenhet inom anläggningsbranschen och mark- och va projekt, exempelvis från entreprenadverksamhet, konsultverksamhet eller offentlig verksamhet där du självständigt ansvarat för att driva infrastrukturprojekt. Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och då huvudsakligen AMA och MER. Har du även erfarenhet av att tillämpa och arbeta under LOU är det en fördel. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning i grunden och då företrädelsevis med inriktning samhällsbyggnad. Alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom arbete. Likaså är det en stor fördel om du även har erfarenhet av arbete i kommunala och/eller offentliga processer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är initiativtagande, affärsmässig och ansvarstagande. Vidare är du en kommunikativ och initiativtagande lagspelare med en god förmåga att uttrycka dig och att skapa goda relationer och samarbeten både internt såsom externa. Vi ser även att du är strukturerad, prestationsinriktad och kvalitetsmedveten. Då du i rollen som projektledare kommer att ha mycket kontakt med flera avdelningar inom kommunen krävs även en god förståelse för verksamhetsperspektivet. Hos oss får du stort förtroende och ansvar att påverka och ständigt förbättra våra arbetssätt för att vi tillsammans ska nå våra mål. Med högt engagemang för Tyresöbornas bästa får du vara med och forma dagens och framtidens Tyresö. I Tyresö kommun har vi alltid nära till varandra och varandras kompetens. Vi trivs tillsammans, har en prestigelös arbetsplats och värnar om en god balans mellan arbete och fritid. Välkommen med din ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 17 augusti 2024.  Rekryteringen sköts av Level Recruitment. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith på 08-120 50 410 eller Susanna Hörler på 08-120 50 420. Ansvarig enhetschef: Björn Sennerfors, kan kontaktas per mejl [email protected]  Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

9 juli 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Svensk Sjöentreprenad söker en Projektingenjör

Svensk Sjöentreprenad AB är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980 -talet. Till vår verksamhet söker vi nu en Projektingenjör som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen din ansökan idag!  Om verksamheten    Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se Om tjänsten Vi söker en Projektingenjör som vill ta ansvar för vårt KMA-arbete inom SSE. I din roll som Projektingenjör driver, samordnar och säkerställer du kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete inkl. hållbarhetsarbete ute på projekten. Du har en stödjande och lärande funktion till framför allt projektledarna men även andra medarbetare i projekten. I rollen ingår det att utbilda och supportera i de digitala system som koncernen har beslutat om. Du har även kontakt med beställare, leverantörer, myndigheter och andra aktörer inom och utanför organisationen. Du arbetar främst med projektledarna för att systematiskt verka till att projekten följer gällande kontraktskrav, regelverk, koncerndirektiv och lagstiftning samt når uppsatta mål. Det innebär ett nära samarbete med projekten i form av operativt stöd under projektets gång, från anbudsskede till färdigställande och överlämning. Övervaka och säkerställ att KMA-frågor inom projekt hanteras i enlighet med kontraktets krav och företagets riktlinjer. Upprätta och underhålla projektdokumentation inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö för bolaget och se till att dokumentationen levereras enligt kontraktsvillkoren. Behjälplig att utföra/dokumentera och följa upp skydds- och miljöronder. Introducera och utbilda projektteamet i KMA-frågor efter samarbete med koncernens KMA-chef och se till att vi följer våra rutiner inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö. Stöd produktionen i projektets slutdokumentation inom miljö. Stödjer koncernens KMA-chef vid behov Stöd till projektledarna före-under och efter projektets genomförande Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet i en roll som projektingenjör/entreprenadingenjör eller KMA inom bygg- eller anläggningsverksamheten. Meriterande om du har erfarenhet från Marin verksamhet, betong eller grundläggning. Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap om KMA.  Kunskap i styrande regelverk inom området  Erfarenhet av myndighets- och kundkontakter  Du har goda ledaregenskaper Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö? Vad kan Svensk Sjöentreprenad AB erbjuda dig? Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektansvarig där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektansvariga som arbetar med våra marina tjänster. Tjänsten är placerad på Svensk Sjöentreprenads kontor i Malmö alternativt Göteborg. Resor förekommer i tjänsten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, [email protected], 0736-264750. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

8 juli 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024
Entreprenadingenjör till EcoDataCenter i Falun

Ecodatacenter är ett snabbt växande företag med ambitionen att vara ledande i Norden och förstahandsvalet när det gäller hållbara och säkra datacenterlösningar. Vår marknad är internationell och vi har kunder från många olika länder. Vi backas upp av kapitalstarka ägare som vill driva förändring i branschen. Du kommer att vara en del av ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar där vi når målen som ett team. Du rapporterar till Head of Projects och du kommer att ingå i projektavdelningen som hanterar en investeringsvolym som uppgår till miljardbelopp årligen. Rollbeskrivning EcoDC driver flertalet stora komplexa nybyggnadsprojekt. Entreprenadingenjören är en viktig stödfunktion till våra projektledare. Bland annat genom att jobba med planering, styrning och uppföljning avseende kostnad, men även med avseende på tid, risker, resurser, kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö. Vidare ska Entreprenadingenjören bistå projektledaren i interna och externa kontakter samt driva tilldelade uppgifter självständigt. Du kommer jobba tätt ihop med bolagets ekonomiavdelning i rapportering och prognosarbete. I din roll ingår att vara delaktig i bl.a. inköp, ekonomi- och byggmöten samt vara insatt i kontraktsinnehåll för konsultuppdrag och entreprenader. Du är också en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs med en god måluppfyllnad. Hos oss förväntas du över tid och med eget engagemang och initiativförmåga, tillsammans med stöd från organisationen, att utveckla din kompetens att självständigt kunna lösa uppgifter med hög komplexitet. Kvalifikationer Du är van vid att arbeta enligt en process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines. Vidare kan du samarbeta med många olika människor och i olika situationer. Du bidrar till att hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. För att lyckas i rollen har du en god kommunikativ förmåga, är flexibel och kan hantera nya förändrade förutsättningar på ett smidigt sätt. Du har lätt för att hantera siffror och har vana av att följa upp kostnader samt även viss kalkylvana. Vi söker dig som: är en yngre person med något eller några års erfarenhet från entreprenadbolag är intresserad av byggprojekt med högt inslag av tekniska installationer har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom t.ex bygg- och fastighet, anläggning, maskinteknik, industriell ekonomi eller likvärdigt. har erfarenhet av kostnadsstyrning i byggprojekt har ett stort intresse för hållbarhet och digitalisering. har god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. har B-körkort Det är meriterande om du: har erfarenhet från komplexa multidisciplinära byggprojekt har kunskaper/erfarenhet av tidsplanering, kalkylerings, byggproduktionsplanering. har erfarenhet med projektarbete i olika roller, byggherre, konsult, entreprenör. Att jobba på EcoDataCenter EcoDataCenter är under ständig utveckling, det kommer du också att vara när du jobbar hos oss. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att det finns en balans mellan arbete, familj och fritid. Dessa faktorer är viktiga för oss ur både ett socialt och ett hållbart perspektiv. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Tjänsteställe: EcoDataCenter i Falun Kollektivavtal: Tekniktjänsteavtalet Låter det som en intressant roll för dig?På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2024-08-20, urval och intervjuer kommer att ske därefter. Personlighetstest, bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected] eller Chief Development and Construction [email protected]älkommen med din ansökan!

8 juli 2024
Sista ansökan:
25 december 2024
Project Manager till EcoDataCenter i Falun

EcoDataCenter är ett framgångsrikt företag i kraftig tillväxt. Vi är experter inom hållbara och säkra datacenterlösningar och befinner oss i en expansiv fas där vi nu söker en Project Manager till som ska stärka vår projektavdelning i den expansiva fas vi befinner oss i. Vi verkar på en internationell marknad och har starka ägare som stöder vår expansion. RollbeskrivningProjektledaren ansvarar för att driva, leda, samordna och följa upp projekt. Det är en varierande roll med frihet under ansvar. Tillsammans med projektgrupp ansvar du för planering, administration och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, risker, resurser, samordning, kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö. Du hanterar interna och externa kontakter samt driver tilldelade projekt och uppgifter självständigt. Arbetsuppgifter: Du förväntas ha stort engagemang och initiativförmåga samt självständigt lösa uppgifter inom givna ansvarsområden. Sätter ramar för projektet med tydliga samarbetsformer och har ett affärsmässigt agerande i förhållande till leverantörer. Säkrar en god styrning och effektiv uppföljning av kontrakten avseende tid, kostnad och innehåll. Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekta affärs- och ersättningsformer. Hanterar upphandlingar, utvärderar leverantörer och följer upp och tillämpar kontrakt. Arbetar proaktivt avseende risker, säkerhet och arbetsmiljö i projekten. Ansvara för projektets dokument/ filhantering, slutdokumentation och överlämnande till drift. Kvalifikationer och erfarenhet har strategisk, taktisk, affärsmässig förmåga och är en god kommunikatör. har flerårig erfarenhet från projektledning i stora komplexa byggprojekt har god kunskap om byggprojekt med högt inslag av tekniska installationer har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom t.ex bygg- och fastighet, anläggning, maskinteknik, industriell ekonomi alternativt har teknisk utbildning på minst gymnasienivå inom installation kombinerat med mångårig arbetslivserfarenhet inom relevant område. behärskar svenska i tal och skrift flytande och engelska på en god nivå. har god datorvana, särskilt goda kunskaper inom MS Office-paketet har B-körkort Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som projektledare på EcoDataCenter är det viktigt att du har ett starkt ledarskap och trivs med att arbeta i team. Du är strukturerad och har förmågan att hålla flera projekt igång samtidigt. Ditt intresseför hållbarhet och digitalisering är stort. Du är flexibel och anpassningsbar till förändringar. Du har en problemlösande inställning och arbetar proaktivt. Du är kommunikativ och kan bygga starka relationer med både kollegor, kunder, myndigheter samt andra intressenter. Att jobba på EcoDataCenter EcoDataCenter är under ständig utveckling, det kommer du också att vara när du jobbar hos oss. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att det finns en balans mellan arbete, familj och fritid. Dessa faktorer är viktiga för oss ur både ett socialt och ett hållbart perspektiv. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Tjänsteställe: EcoDataCenter i Falun Kollektivavtal: Tekniktjänsteavtalet Låter det som en intressant roll för dig?På EcoDataCenter erbjuds du möjligheten att vara en del av något större och bidra till ett bättre och mer hållbart samhälle. Ansökningstiden avslutas 2024-08-20, urval och intervjuer kommer att ske därefter. Personlighetstest, bakgrundskontroll samt drogtest är obligatoriska moment för våra slutkandidater och kommer därmed vara en del av rekryteringsprocessen i kommande steg. Vid frågor hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected] eller Chief Development and Construction [email protected]älkommen med din ansökan!

8 juli 2024
Sista ansökan:
25 december 2024
Projektledare till Tekniska förvaltningen

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv. Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Tekniska förvaltningen har i uppdrag att förvalta kommunens anläggningar och fastigheter och bedriva serviceverksamhet. Inom förvaltningen finns verksamheterna fastighet, gata och park, kost, lokalvård administration och fordonsamordning.  Vi söker nu en projektledare som vill vara med att utveckla Åtvidaberg. Du kommer att ansvara och projektleda byggprojekt i kommunen. I rollen som projektledare så kommer du även att genomföra utredningsuppdrag inom fastighetsutveckling och samordna provtagning och sanering av förorenad mark. I din roll kommer du arbeta nära tekniska förvaltningens olika enheter samt kommunens övriga förvaltningar. Som projektledare kommer du att ansvara för att säkerställa att kommunens styrprocesser följs utifrån ekonomi, miljö och kvalitet. Vi söker dig  som har en högskoleutbildning inom bygg/anläggning alternativt eftergymnasial utbildning till projektledare eller har förskaffat motsvarande kunskap genom minst 10 år i byggbranschen med arbete som projektledare/projektingenjör/platschef. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet som projektledare/projektingenjör/platschef inom bygg/anläggning. I tidigare roller har du haft ansvar för samordning, ekonomi och kvalitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i en kommunal organisation med utredningar och om-/nybyggnadsprojekt inom kommunala verksamheter. Vi ser att du har en god förmåga att samarbeta andra och motiveras av att stötta andra och leverera lösningar. Du har en förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i planering och genomförande. Vi ser att du har en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter effektivt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse Om ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2024-08-15 Åtvidabergs kommun har tagit bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Du kommer istället få besvara urvalsfrågor kopplade till tjänsten du söker. I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta. Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

8 juli 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024