Platschef som brinner för drift och underhåll
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du leda framtidens väginfrastruktur? Nu söker vi en engagerad Platschef till Kungsbacka! Terranor AB är en av Nordens ledande aktörer inom drift och underhåll av väginfrastruktur – och vi fortsätter växa. Med vår starka lokala närvaro runt om i Sverige bidrar vi varje dag till säkra, fungerande och hållbara vägar. Nu söker vi en driven och affärsmässig platschef som vill vara med och göra verklig skillnad – för teamet, för samhället och för framtiden. Vad väntar dig? Som platschef för driftområde Kungsbacka får du ett helhetsansvar för verksamheten – från planering och genomförande till personal och ekonomi. Du leder, utvecklar och inspirerar ett team av skickliga kollegor och samarbetar nära med vår kund, Trafikverket. Ditt uppdrag blir att säkerställa att vi levererar med hög kvalitet, effektivitet och arbetsglädje – varje dag.Du får stor frihet att forma arbetssätt, driva förbättringar och vara med och påverka både den dagliga driften och den långsiktiga utvecklingen. Vad vi tror att du tar med dig Vi söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt driv och sinne för struktur och affärer. Du har: Teknisk utbildning, minst på gymnasienivå (gärna högskoleutbildning inom väg/teknik). Erfarenhet från anläggning, infrastruktur eller drift- och underhållsarbete. Minst 3 års erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. God datorvana och administrativa kunskaper. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. B-körkort. Kunskap om ABT06. Dina personliga egenskaper – det viktigaste vi söker Du är en engagerad lagspelare och tydlig ledare som skapar motivation, engagemang och resultat. Du: Är strukturerad och lösningsorienterad. Har lätt för att bygga relationer, både internt och med kund. Trivs i rollen som platschef och gillar att tänka nytt. Motiveras av att coacha och utveckla andra. Hos oss får du en miljö där dina idéer uppskattas, där samarbete står i centrum – och där du får vara med och påverka på riktigt. Vad erbjuder vi dig? ✅ En spännande och ansvarsfull roll i ett framtidsorienterat företag.✅ En kultur där teamkänsla, frihet och utveckling står i fokus.✅ Möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling.✅ Ett engagerat företag där medarbetarna är vår största styrka. Vi bygger mer än vägar – vi bygger en stark, hållbar och stolt arbetsplats. Intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.Placering: Kungsbacka. I rollen ingår vinterjour och sommarberedskap, vilket kan innebära arbete utanför ordinarie arbetstid. Du rapporterar till Arbetschef för Väst.Tillträde: Så snart som möjligt – enligt överenskommelse. För mer info om tjänsten ring Jimmy Eriksson på Sibe Construction på 0706–691988 eller mejla ditt cv på [email protected] så berättar jag mer om tjänsten! 👉 Skicka in din ansökan redan idag – och bli en viktig del av Terranors framtid!

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Platschef till Veidekke Anläggning i Skaraborg!
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Platschef till Veidekke Anläggning – för dig som vill leda med hjärta, mod och engagemang Veidekke är ett byggföretag utöver det vanliga. Förutom att bygga broar, bostäder, vägar och tunnlar har vi en grundläggande tro på att människor kan skapa goda resultat genom starkt engagemang, samarbete och kollektiv intelligens – något som genomsyrar hela vår verksamhet. Veidekke i Sverige är en del av Veidekke ASA – Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsbolag med cirka 8 000 anställda. Den svenska verksamheten har omkring 2 200 medarbetare, en omsättning på cirka 15,1 miljarder NOK och bedriver entreprenadverksamhet inom både bygg- och anläggningsområdet. Din roll som platschef Vi söker dig som vill vara med och leda våra projekt – och våra människor – till nya höjder. Som platschef inom Region Anläggning SydMitt får du ett helhetsansvar för ett eller flera projekt och blir en nyckelperson i vårt lagbygge. Du kommer ha din utgångsplats i området kring Skaraborg och vi tror att du med fördel bor någonstans i närheten av denna del. Du leder arbetet från start till mål med fokus på ekonomi, tid, kvalitet, arbetsmiljö och kundnöjdhet. Men framför allt är du en närvarande ledare som får andra att växa. Du bygger starka team och skapar en arbetsmiljö där både resultat och människor trivs. Du rapporterar till projektchef alt arbetschef och driver projekten i linje med regionens strategiplan och verksamhetssystem. Arbetsbeskrivning:  Leda projekt med fullt resultatansvar – från planering till färdigställande. Utöva ett tydligt, coachande och värderingsstyrt ledarskap enligt Veidekkehuset. Skapa engagemang, struktur och framdrift i projektorganisationen. Ha kontroll på lagar, avtal, arbetsmiljökrav och interna rutiner. Kommunicera tydligt och transparent med både teamet och kund. Fatta beslut inom budget och delegation – och stå stadigt i dem. Inspirera, motivera och ge plats för andras idéer och initiativ. Vara en förebild för hela projektet – i både ord och handling. Vem är du? Vi tror att du är en jordnära och trygg ledare med teknisk bakgrund (ingenjörsutbildning eller motsvarande) och minst fyra års erfarenhet av liknande ansvar. Du är organiserad och lösningsfokuserad, men det som verkligen gör skillnad är dina personliga egenskaper: Du är modig, lyhörd och tydlig. Du har ett äkta intresse för människor och förstår att de bästa resultaten skapas när vi gör saker tillsammans. Du coachar snarare än styr, lyfter andra snarare än dig själv – och vet när det är dags att fatta snabba beslut. Du trivs i en miljö där ansvar och frihet går hand i hand – och där varje dag bjuder på nya utmaningar, möjligheter och samtal. Vad erbjuder vi? Hos Veidekke får du vara med och bygga – på riktigt. Inte bara infrastruktur och projekt, utan kultur, sammanhållning och stolthet. Du får mandat, stöd och förtroende att leda på ditt sätt. Vi tror på kraften i det gemensamma och erbjuder en arbetsplats där du kan växa, påverka och bidra till något större. Vill du vara med och skapa hållbara projekt, goda relationer och en arbetsmiljö där människor mår bra och levererar sitt bästa? För fler frågor om tjänsten I den här rekryteringen har Veidekke Sverige AB valt att samarbeta med Sibe Construction AB. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jimmy Eriksson på 0706–691988 eller [email protected] Läs mer om oss på www.sibeconstruction.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Mättekniker till större anläggningsföretag
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

🏗️ Mättekniker inom anläggning – med några års erfarenhet 📍 Plats: Skaraborg🕒 Omfattning: Heltid📅 Tillträde: Enligt överenskommelse Om bolaget Vår kund är ett av Sveriges ledande anläggningsföretag med projekt över hela landet inom infrastruktur, mark, väg och industri. Med lång erfarenhet och starkt fokus på kvalitet, säkerhet och hållbarhet driver vi framtidens samhällsbyggnad. Hos oss får du en trygg arbetsgivare med korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter. Om rollen Som mättekniker hos oss får du en nyckelroll i våra projekt. Du ansvarar för att planera, genomföra och dokumentera mätarbeten i våra anläggningsprojekt – från förberedande inmätning till utsättning och efterföljande kontroller. Du arbetar nära platschefer, arbetsledare, maskinförare och andra tekniker för att säkerställa att arbetet utförs med högsta precision. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter  Utföra utsättning och inmätning i anläggningsprojekt Upprätta relationshandlingar och dokumentation Analysera ritningar och geotekniska underlag Arbeta med moderna mätinstrument och programvaror (t.ex. Trimble, Leica, Topcon) Samverka med projektledning och produktionspersonal Säkerställa att arbetet följer gällande kvalitets- och säkerhetskrav Kvalifikationer  Några års erfarenhet som mättekniker inom anläggning Relevant utbildning inom mätteknik, geodetisk mätning eller motsvarande God datorvana och erfarenhet av program som t.ex. AutoCAD, Novapoint, Gemini, Trimble Business Center B-körkort God svenska i tal och skrift Vi söker dig som  Är noggrann och ansvarstagande Har god samarbetsförmåga och kan kommunicera tydligt med olika yrkesgrupper Trivs med att arbeta både självständigt och i team Har en lösningsorienterad inställning och gillar att ligga steget före Vi erbjuder  En trygg anställning i ett etablerat och expansivt företag Spännande projekt i varierande miljöer Möjlighet till vidareutbildning och utveckling Kollektivavtal och goda personalförmåner Engagerade kollegor och en stark laganda Ansökan Välkommen med din ansökan snarast.Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt!📧 Ansök via: [email protected]📞 Frågor?  Kontakta Jimmy Eriksson Sibe Construction AB på 0706-691988.

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Projektingenjör Mark Umeå Civil North
NCC AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Nu är det semestertider och förhoppningsvis lite avkoppling. Kanske kommer tanken till dig att det kan vara spännande med nya utmaningar till hösten. Om du är intresserad av ekonomi och planering så kan vi erbjuda dig en intressant tjänst som projektingenjör på vår marksida i Umeå. Våra projekt varierar både i storlek och komplexitet.  Om Avdelning Civil North Avdelning Civil North har ca 500 anställda och har verksamhet inom mark och anläggning med allt från design och konstruktion till produktion. Vi är uppdelade i ett flertal produktionsgrupper med verksamhet i Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland och Värmland. Tjänsten som Projektingenjör Mark Som projektingenjör är du delaktig i projektets olika skeden, vilket innebär en stor variation i arbetet. Din främsta uppgift är att stötta plats- och projektchefer inom kostnadsstyrning, kontraktsfrågor, ÄTA-hantering, planering och inköp. Du kommer även ha en central roll i prognosarbetet och ska kunna styra delar av den processen. Däribland samla in underlag och göra en avstämning av utfört arbete, ställa det i relation till bokförda kostnader och nedlagd tid och tillsammans med projektledningen utvärdera och bedöma återstående. I tidiga skeden kan du vara behjälplig i produktionsförberedelser gällande kalkyl, inköp och KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö).   Din profil som Projektingenjör Vi söker dig med en byggteknisk utbildning i grunden och ett par års erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, gärna som Projektingenjör eller Entreprenadingenjör. Meriterande om du har erfarenhet från produktion inom mark eller anläggning. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer omkring dig. Du trivs med att ta ansvar, arbeta resultatorienterat och jobba i team där ni tillsammans hittar framgångsrika lösningar. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för tjänsten. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Vi förutsätter att du delar våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med placeringsort i Umeå. B-körkort är ett krav då du kommer att resa i tjänsten. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Vi påbörjar urval efter sista ansökningsdag, då annonsen ligger ute över semestern ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under vecka 28–32. Skulle du ha frågor om tjänsten under dessa veckor, skicka ett mejl till oss så svarar vi under vecka 33.  Om du har frågor om tjänsten når du Mikael Dahlberg, Produktionschef på: [email protected] Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Fanny Reinhardt Kånge, HR Specialist Rekrytering, [email protected]. Sista ansökningsdag är 17 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Civilingenjör inom anläggning till vår kund i Stockholm
Quest Consulting Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Uppdragsbeskrivning: Vår kund i Stockholm söker en erfaren Civilingenjör inom anläggning som ansvarar för att skapa och granska tekniska konstruktioner och specifikationer inom anläggningsområdet, säkerställa ingenjörsmässig integritet samt bidra med specialistkompetens inom sitt expertområde. Rollen rapporterar till Engineering Discipline Lead Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa och granska tekniska ritningar och specifikationer inom anläggning. Granska och validera ritningar samt följa upp framsteg, säkerställa att kommentarer från SE Design Team och beställarorganisationen tas om hand i samverkan med entreprenören. Säkerställa hög teknisk kvalitet i alla leveranser. Identifiera risker och utmaningar inom det civila teknikområdet samt rapportera dessa till disciplinansvarig. Samarbeta nära med disciplinansvarig och övriga teknikområden för att säkerställa integrering med övriga delar av projektet. Föra korrekt och uppdaterad dokumentation, inklusive prestandarapporter och efterlevnadsuppföljning. Rapportera kontinuerligt till disciplinansvarig om status, utmaningar och tekniska frågor, samt eskalera större risker eller hinder. Bidra med teknisk vägledning för att säkerställa att konstruktioner och processer uppfyller regler och projektkrav. Främja ett samarbetsinriktat och innovativt arbetsklimat där säkerhet, kvalitet och hög standard står i centrum. Delta i viktiga tvärfunktionella möten för att samordna gränssnitt samt interna möten, bland annat: Dagligen: Prestandahantering inom teknik (vid inbjudan) Månadsvis: Town Hall-möten Erfarenhet: Minst 7 års erfarenhet av anläggningsteknik inom bygg- och anläggningsbranschen, gärna från storskaliga infrastrukturprojekt. Erfarenhet av kvalitetskontroll i byggmiljöer. Gedigen teknisk expertis inom anläggningsteknik, inklusive konstruktionsdesign, geoteknik, materiallära och byggledning. God problemlösningsförmåga och beslutsfattande kompetens. Djup förståelse för anläggningstekniska principer, metoder och praxis. Kännedom om lagkrav och branschstandarder. Stark förståelse för konstruktionsteknik och infrastrukturprojekt. Förmåga att hantera risker, driva kvalitetssäkring och teknisk granskning. Analytisk och noggrann med stark förmåga att följa upp tekniska och kontraktsmässiga krav. Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom anläggningsteknik, byggteknik eller närliggande område. Lång och dokumenterad erfarenhet inom området kan väga lika tungt eller tyngre än formell utbildning. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav. Svenska är meriterande men inget krav. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Bro- och anläggningsinspektör
Wsp Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Om oss Sektion Bro & Anläggningskonstruktion strävar kontinuerligt efter att utöka och bredda sin verksamhet. Marknaden är också fortsatt mycket god och till vår sektion behöver vi fler broinspektörer över hela landet för att bättre kunna möta behovet av våra tjänster. Inom sektionen Bro & Anläggningskonstruktion har WSP samlat företagets spetskompetens inom broteknik, vattenbyggnad och marina konstruktioner i alla faser från utredning, planering och projektering till byggande och förvaltning. Sektionen som är bland de marknadsledande i Sverige, tillhör även de ledande i landet inom 3D-projektering och 3D-design. Vi erbjuder WSP Bro & Anläggningskonstruktion är en nationell sektion vilket inbjuder till ett bra samarbete mellan våra ca 200 medarbetare som finns på 15 olika kontor utspridda i hela landet. Sektionen Bro & Anläggningskonstruktion kännetecknas av mångfald och jämställdhet. Fältarbetet utförs med stort fokus på säkerhet för broinspektörer. På sektionen får du jobba med andra engagerade och kompetenta medarbetare som ser att kunskapsdelning och kompetensbyggande ger både stort engagemang och arbetsglädje. Vi erbjuder dig en trygg och lärande arbetsmiljö som kännetecknas av stort ansvarstagande och självledarskap. Vi tror på hållbarhet även inom arbetslivet och skapar det genom god struktur och planering. Om rollen Som broinspektör kommer du att varva arbetet med att vara ute i fält och utföra olika typer av inspektioner och utredningar av bro-och anläggningskonstruktioner med projektering och bärighetsberäkningar av underhålls- och förstärkningsåtgärder. I rollen kommer du även agera rådgivare inom förvaltning åt kunder och övriga medarbetare inom WSP Bro & Anläggningskonstruktion. Fältarbetet sker på plats vid konstruktionerna vilket innebär resande i tjänsten. Arbetet är projektbaserat inom projektering samt drift och underhåll. Det finns möjlighet att utvecklas i en ledande roll med uppdragsansvar och kundkontakt. Du förväntas ha en gedigen bas i tekniken och god planeringsförmåga. Din profil Vi ser att du som söker har som minst relevant högskoleexamen. Vidare har du minst 5 års erfarenhet av broförvaltning samt inspektion av bro och anläggning samt godkänt intyg i Trafikverkets kurs för broinspektion. Du behärskar BaTMan och planeringsverktyg väl och har nödvändig kunskap om ABK. Vi söker dig som är engagerad och som är van att ta egna initiativ och trivs med stort ansvar. För att trivas i vårt team tror vi att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och du bidrar gärna till teamets fortsatta kompetensutveckling. Det är viktigt att du är bekväm med att kommunicera väl på både svenska och engelska. Du har B-körkort. Kontakt Bro & Anläggning: Herman Holm, [email protected] och Martin Czernik, [email protected]  Rekrytering: Connie Larín: [email protected] Sista ansökningsdag: 30 september 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Under sommarperioden kan vår återkoppling dröja något varpå vi ber om ditt tålamod. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes.  OM WSP I SVERIGE WSP är en av världens ledande teknikkonsulter. Med en enastående bredd av ingenjörer, rådgivare och forskare förenas våra globala talanger för att utveckla lokala lösningar. WSP är verksamma i över 50 länder och har cirka 73 000 medarbetare, eller som vi säger Visionärer. På WSP i Sverige jobbar cirka 3 800 konsulter med att leverera innovativa projekt inom transport, infrastruktur, byggnation, miljö, projektledning, strategisk rådgivning och energi. Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Projektingenjör / KMA-konsult till Lysekil, omgående
WORKNORDIC GROUP AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

WorkNordic söker nu efter en erfaren Projektingenjör med inriktning mot KMA, tillståndshantering och projektstöd. Vår kund är ett av Sveriges största och mest välkända bolag inom branschen. Företaget arbetar för närvarande med flertalet omfattande mark- och anläggningsprojekt och söker därför efter Projektingenjör för jobb med utgångspunkt i Lysekil. Om uppdraget: Du får helhetsansvar för Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö (KMA), tillståndshantering och brett projektstöd i en pågående entreprenad vid kusten. Du kommer driva flera parallella frågor och fungerar som nav mellan platsledning och myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter *Upprätta, följa upp och vidareutveckla KMA-planer.*Genomföra skydds- och miljöronder samt hantera avvikelser.*Ansvara för tillståndsprocesser och myndighetskontakter.*Stötta platschef i tidplan, ekonomiuppföljning och dokumentation.*Facilitering av möten, protokoll och uppföljningslistor. Kvalifikationer: *Du har högskole- eller YH-utbildning inom bygg, miljö eller samhällsbyggnad.*Du har minst 3 års praktisk erfarenhet av KMA-arbete/projektingenjörsroll inom anläggning eller infrastruktur. *Du behärskar svenska flytande och engelska på arbetsnivå. *Du känner dig trygg med AML, Miljöbalken och entreprenadjuridik *Du innehar BAS-P / BAS-U *Du är strukturerad, proaktiv och trivs med ett stort eget ansvar. Följande kunskaper är meriterande, men inget krav: *AB/ABT-kunskap*Vana av digitala KMA-system (Vision, Dalux) *Lokalkännedom i Västra Götaland Vi erbjuder *Uppdrag i en stabil koncern med tydliga processer och korta beslutsvägar.*Projekt i havsnära Lysekil – boende kan ordnas för veckopendlare. *Konkurrenskraftigt konsultavtal, utvecklande arbetsuppgifter och ett engagerat team. Uppstart: Omgående Arbetsort: Lysekil med omnejd Omfattning: Heltid, 100%Omgående – året ut (sannolik förlängning) Antal tjänster: 1 Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden har löpt ut. Varmt välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Erfaren brokonstruktör
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Inom affärsområdet Bro- och anläggningskonstruktion är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med att planera, utforma och underhålla framtidens broar och anläggningar. Nu söker vi fler engagerade och erfarna medarbetare som vill vara med och stärka vår närvaro i region Mitt. Vi söker nu en erfaren brokonstruktör som vill vara med och bidra till vår positiva utveckling i regionen. Du har flexibel placeringsort, med möjlighet att arbeta från något av våra kontor i Karlstad, Örebro, Västerås, Uppsala, Norrköping, Linköping eller Jönköping. Som brokonstruktör kommer du spela en avgörande roll när det gäller att analysera, konstruera och följa upp byggandet av olika bro- och anläggningsprojekt. Vi bevakar marknaden i mellersta Sverige och hjälper våra kunder och beställare i allt från stora statliga, till mindre kommunala projekt. Du kommer samarbeta med kollegor och multidisciplinära team på andra kontor, entreprenörer och myndigheter. Möjligheter till samarbete finns även med kollegor utanför Sveriges gränser. Du kommer att få ta del av: Spännande och varierande uppdrag En tydlig karriärväg och stora möjligheter att bidra till gruppens utveckling Flexibla arbetsformer och ett inkluderande arbetsklimat AFRYs förmåner och satsningar på kompetensutveckling Kvalifikationer På AFRY värdesätter vi lagarbete och i rollen som konstruktör är det viktigt att du är engagerad, noggrann, prestigelös och samarbetsvillig. Problemlösning är en naturlig och rolig del av arbetet och du gillar att dela med dig av din kunskap för att tillsammans med kollegor och kunder hitta innovativa och hållbara lösningar för både samhället och våra kunder. Erfarenheter från både nybyggnads- och broreparationsuppdrag är meriterande. Vi söker dig som har: Kandidat- eller civilingenjörsexamen med inriktning på konstruktion eller motsvarande. Gedigen erfarenhet (min 8-10 år) och expertis inom bro- och anläggningsuppdrag. God kännedom om Trafikverkets regelverk för bro- och anläggningskonstruktioner och är van vid att upprätta och granska handlingar enligt dessa regelverk. Stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga. Detaljorienterat arbetssätt med ett engagemang för kvalitet och säkerhet. Effektiva kommunikationsfärdigheter i både engelska och svenska. Vi är öppna för dialog även med kandidater som inte uppfyller alla ovanstående krav. Ytterligare information Hos oss på AFRY får du tillgång till nära 19 000 kollegor med spetskompetens inom sina områden. Vi hoppas att du kommer att lära dig lika mycket av oss som vi lär oss av dig. Vi strävar efter att våra medarbetare ska trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje individs behov. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt och psykiskt, är vår viktigaste framgångsfaktor. Därför prioriterar vi en god arbetsmiljö och en balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett vilken fas i livet du befinner dig i, och vi förstår vikten av en fungerande helhet.   Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-06-30. Urval sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Kontaktperson för frågor: Nihad Kasumovic (Gruppchef) [email protected]  Tel. 010 505 20 49 Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Platschef till Terranor
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du leda arbetet där ditt engagemang märks på riktigt? Som platschef i Vilhelmina får du driva drift- och underhållsarbetet tillsammans med ett erfaret team och vara en nyckelperson i samarbetet med Trafikverket. Här får du fullt ansvar och möjlighet att sätta din prägel på resultatet. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Terranor. Om företaget Terranor är en ledande aktör inom drift och underhåll av vägar och infrastruktur i Sverige. De finns från norr till söder och tar ansvar för att vägar, broar och andra samhällsviktiga anläggningar fungerar varje dag, året om. Deras fokus ligger på säkerhet, kvalitet och att utveckla hållbara lösningar tillsammans med deras kunder. De är en del av en större nordisk koncern och kombinerar lokal närvaro med styrkan från en internationell organisation. Hos Terranor får du arbeta i en verksamhet där engagemang, yrkesstolthet och möjligheten att påverka är en självklar del av vardagen. Arbetsuppgifter Som platschef i Vilhelmina leder du arbetet med drift och underhåll i ett område där naturen ställer krav – och där resultaten märks direkt. Du ansvarar för planering, ledning och utveckling tillsammans med ett erfaret och självgående team. Uppdraget innebär att driva projektet i mål enligt tidplan och budget, samtidigt som du är arbetsplatsens kontaktperson mot Trafikverket. I rollen ser du till att dokumentation, kvalitets- och miljöarbete håller hög nivå, att förslag på åtgärder och beställningar tas fram och att arbetsplatsen utvecklas löpande. Du har både personal- och ekonomiansvar kopplat till underhållskontraktet. Projektet i Vilhelmina löper ytterligare ett år, och nya kontrakt kommer att räknas på till vintern. Jour kan förekomma vid behov, men i praktiken är tjänsten till övervägande del jourfri. Leda arbetat inom drift och underhåll Planering, ledning och utveckling tillsammans med ett erfaret team Driva projektet i mål enligt tidsplan och budget samt vara kontaktperson mot Trafikverket Säkerställer dokumentation samt kvalitets- och miljöarbetet, liksom tar fram förslag på åtgärder och hanterar beställningar Personal- och ekonomiansvar kopplat till underhållskontraktet Jour kan förekomma, men i praktiken är tjänsten till övervägande den jourfri Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom väg och/eller anläggning och något års erfarenhet av vägunderhållsverksamhet eller några års erfarenhet av arbetsledning inom vägunderhållsverksamhet Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift B-körkort I rollen som platschef är du initiativtagande, nyfiken och har vana av att självständigt driva ditt och andras arbete framåt. I din roll som ledare är du prestigelös och arbetar mot medlemmarna i projektets gemensamma mål. Du är van att anpassa dig efter nya situationer och arbetsuppgifter. På Terranor finns möjligheter att utvecklas och som person behöver du vara trygg i att självständigt utveckla arbetssätt och finna information du behöver. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Vilhelmina  Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

29 april 2025
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Projektledare Mark & Anläggning
Linjemontage i Grästorp AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 350 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Power Transmission Ltd Arbetsuppgifter Nu söker vi på Linjemontage en Projektledare till Grästorp/Trollhättan. Du kommer att arbeta inom affärsområde Transmission & Distribution där du bland annat får vara med att driva projekt och delta i anbudsarbeten med fokus på Region- och Distributionsnät. Beroende på din bakgrund kommer tjänsten inledningsvis bestå av att följa och bistå våra erfarna Projektledare för att på sikt kunna axla rollen självständigt. Som projektledare kommer du sedan att vara tekniskt och ekonomiskt ansvarig för de leveransprojekt du driver. Du arbetar bland annat med projektsamordning, styrning, planering, inköp och rapportering för att säkerställa projektens genomförande vad gäller kvalitet, tid och ekonomi. I tjänsten ingår även anbudsarbete där du tillsammans med anbudsansvarig kommer att driva och ta hand om kund- och leverantörskontakter samt kalkylering och anbudsinlämning. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års yrkeserfarenhet av att arbeta med projektledning inom teknikområdena mark och anläggning och/eller elkraft. Du är tekniskt lagd och har ett starkt intresse för frågor rörande elinfrastruktur. För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för affären samt god planerings- och beslutsförmåga. Som person tar du arbete och prestation på allvar. Du sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta och kan förmedla information tydligt och enkelt, både skriftligt och muntligt. • Du har en teknisk högskoleutbildning och/eller annan relevant utbildning och erfarenhet enligt arbetsgivarens bedömning. • Du besitter goda kunskaper inom Office 365. • Du har kunskap om AB04 och ABT06. • Meriterande med kunskaper inom ESA, EBR och AMA. • Erfarenhet av entreprenadverksamhet och att leda projekt med ansvar för resultat och budget. • Du har kompetensen att planera, organisera och utvärdera samt att fördela arbetsuppgifter tryggt. • Du har ett tydligt ansvarstagande och ett entreprenöriellt engagemang, och du kommunicerar effektivt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska • B-körkort. Eftersom Linjemontage är verksamt i hela Sverige ser vi att du trivs med att resa i tjänsten. Under upplärningsperioden är placeringen i Grästorp men därefter kan placering ske i Trollhättan om så önskas. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Funderingar? Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Anderberg, [email protected] , Tel: 076-798 79 00 om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du! Följ oss gärna på Linkedin Vi sköter rekryteringen själva Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons. Tack för förståelsen!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025