Treasury Analyst

Company Background: SweGaN is a European semiconductor manufacturer that develops and produces customer-made materials and high-performance gallium nitride epitaxial wafers for manufacturers of leading components and devices. SweGaN products are used for a wide array of applications including 5G telecommunications infrastructure, defense radars, satellite communications, EVs, high voltage power switches and more. SweGaN’s benchmark QuanFINE® epitaxial growth technology increases performance of RF and power devices and reduces energy consumption. With headquarters in the technology hub of Linköping, Sweden, SweGaN maintains close collaboration with renowned research groups at Linköping University and Chalmers University of Technology. 20 employees TREASURY Responsibilities Drive the treasury agenda internally at Swegan AB Liquidity management across our group Oversee and manage portfolio of hedging instruments. Secure that analytical tools are available for producing reports and analysis. Prepare various financial analysis and materials for including materials for the group management team and Board of Directors. Relevant Skills And Interpersonal Skills Responsible for setting up and developing policies and frameworks for liquidity management, risk, financing and reporting structure. Responsible for liquidity forecast, bank accounts, treasury reporting and exchange rates and the risks related to this. Responsible for bank relations, ie maintaining bank relations and negotiating loan agreements. Ensure efficient processes within the function. Develop and implement a long-term strategy for internal loan structure which includes optimizing the capital structure and minimizing financial risk. Minimum a bachelor’s degree in finance, accounting, industrial economics, or other business-related fields. Good experience from treasury operations. Develop and implement a long-term strategy for internal loan structure which includes optimizing the capital structure and minimizing financial risk Minimum a bachelor’s degree in finance, accounting, industrial economics, or other business-related fields Good experience from treasury operations. Experience from managing portfolios of interest rate, FX and commodity derivatives Experience from project financing is a positive A relentless passion for treasury management and a conviction of its impact on the business’ long- and short-term success Strong academic record combined with great numerical and analytical skills Positive mindset and an outgoing personality Excellent interpersonal skills, including written and oral communication skills; be comfortable interacting with executive-level management Comfortable dealing with ambiguity and working independently, with a passion to learn and grow Experienced PowerPoint and Excel user, ideally with experience from Power BI A team player with energy and drive. Application Deadline: May 17th Application Process: Please reference job title in the subject line and ensure contact name and e-mail are provided in the CV. Please send applications to [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Inköpscontroller till JURA

Är du vass på planering och tidigare arbetat med strategiska inköp? Ta då chansen att söka rollen som Inköpscontroller till vår kund JURA! Du kommer att anta en spännande roll med fokus på planering och ansvara för artikelflödet. I den här rekrytering samarbetar JURA med Vindex och alla frågor angående rollen besvaras av Vindex. Placering: Hammarby Sjöstad Om JURA Sweden JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com Huvudsakliga arbetsuppgifter Budget och flödesplanering Ansvarig för artikelflödet Controlling - upphämtning av sifferflöde och sammanställning av rapporter Order- och fakturaansvarig för (vissa eller utvalda) nyckelkunder Kontaktperson vid order- och ekonomifrågor Administrativa arbetsuppgifter rörande artiklar och kundregister Kvalifikationer och personliga egenskaper För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med marknadsinriktning. För att lyckas i rollen har du även minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter, där du haft en nyckelroll i bolagets planering och strategiska inköp. Dessutom har du mycket goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Power BI eller Microsoft Dynamics Navision är det meriterande. Vidare kommunicerar du tydligt på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi söker dig som är målinriktad med fokus på resultat. Du är även kommunikativ och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. För att trivas i den här rollen behöver du dessutom ha ett genuint intresse för siffror och drivs av ett analytiskt arbete. Sök rollen idag! Rekryteringen sker i samarbete med Vindex. Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer RWIC2561. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Richard Widén ([email protected], 070- 208 25 17) vid fler funderingar kring rollen. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Controller till Ekonomienheten Upplands Väsby kommun

Söker du ett nytt spännande jobb som controller där du kan vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor är detta jobbet för dig. Upplands Väsby är en kommun som växer och är mitt i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Nu förstärker vi ekonomienheten med ytterligare en controller. Vi erbjuder dig På ekonomienheten erbjuds du som ekonom en fantastisk möjlighet att utvecklas. Vi arbetar aktivt för att skapa enhetlig och ändamålsenlig arbetssätt, där du tillsammans med dina kollegor har en viktig roll. Vi tror på frihet och flexibilitet i arbetet och därtill har vi också ett stort och meningsfullt ansvar. Som en del i vårt team får du möjlighet att utvecklas i din roll, i nära samarbete med dina kollegor och med den verksamhet du arbetar för. Vi är ett härligt team som sitter i moderna, aktivitetsbaserade lokaler centralt i Upplands Väsby. Det finns goda möjligheter att pendla med närhet till både pendeltåg och parkering. Vi tycker det är viktigt med balans mellan fritid och arbete och har ett förmånligt avtal som bland annat innebär lediga klämdagar och möjlighet till flexibelt arbete. Om oss På ekonomienheten är vi 19 kollegor som arbetar tillsammans. Vi är alla ekonomer med olika ansvarsområden inom planering, uppföljning, redovisning och finans. Som controller ingår du i en arbetsgrupp tillsammans med åtta andra controllers som alla arbetar med liknande arbetsuppgifter men som stöttar olika delar av kommunens verksamhetsområden. Om tjänsten I rollen som controller arbetar du mot kommunens verksamheter vilket över tid betyder ett omväxlande arbete där du ges möjlighet att lära dig nya verksamheter och bredda dina kunskaper. Du bidrar aktivt till att enhetschefer och ledning har de beslutsunderlag som krävs för att kunna styra och utveckla verksamheten framåt i enlighet med uppsatta mål. Här blir du väl insatt i hur kommunal verksamhet drivs och ett stort samhällsintresse är en fördel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Rapportera till och stötta verksamhetschefer - Rapportera till nämnd - Planering, budgetering och prognos - Uppföljning och analys - Intern verksamhetsutveckling Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande - Arbetat ett par år med ekonomi och/eller som controller - Praktisk erfarenhet av samt god förståelse för ekonomiska frågor och redovisning - Goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem Som controller behöver du kunna presentera ekonomiska rapporter och analyser på ett lättförståeligt sätt. Du har lätt för att anpassa din kommunikation utifrån situation och mottagare.  Som person är du strukturerad och analytiskt. Vi ser gärna att du är driven och trivs i en snabbt föränderlig miljö. Du är samarbetsorienterad, har lätt för sociala kontakter och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg i din roll vilket gör det lätt för dig att ta dig an nya situationer och arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Investeringscontroller som vill arbeta med stora stadsutvecklingsprojekt

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Här på ekonomistyrningsenheten arbetar vi med att samordna och utveckla de övergripande ekonomiprocesserna för Sundbybergs stad och säkerställa att staden har en god ekonomistyrning. På enheten finns den samlade ekonomicontrollerkompetensen som ger stöd till chefer inom stadens olika verksamheter. Sundbybergs stad har utvecklats under 2000-talet med många nya bostäder och utbyggd kommunal service i den nya stadsdelen Stora Ursvik. Sundbyberg kommer fortsätta utvecklas och stora stadsutvecklingsprojekt pågår i stadsdelarna Hallonbergen, Ör, Rissne och Ursvik. Dessutom pågår arbetet med att lägga järnvägen i centrala Sundbyberg i en tunnel, vilket möjliggör en utveckling av stadskärnan som öppnar för grönska, liv och rörelse för ännu fler sundbybergare.  Som investeringscontroller har du en viktig roll i Sundbybergs fortsatta utveckling genom att hålla ihop uppföljningen av stadens investeringar. Du kommer framför allt ge stöd till chefer och projektledare i arbetet med ekonomin för investeringar. Du samordnar arbetet med prognoser och uppföljningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att på ett pedagogiskt sätt ge stöd till chefer och projektledare i arbetet med budget, prognoser och uppföljning av investeringar. Du arbetar både med planering för innevarande år och på längre i sikt. I dina uppgifter ingår också att stödja i uppföljningen mot fattade investeringsbeslut och arbeta med projektkalkyler. I ditt ansvar ingår att driva och vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och rutiner inom dina arbetsområden.   Vi vill att du har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta med ekonomisk planering och uppföljning i stora investeringsprojekt. Du har grundläggande kunskaper om redovisningen av materiella anläggningstillgångar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från både privat och offentlig verksamhet. Som person är du trevlig, noggrann och strukturerad. Arbetet kräver att du är ambitiös och har god förmåga att arbeta självständigt såväl som samarbete med andra. Rollen kräver att du är analytisk och kan se mönster och lösa problem. Vi tror också att du är påhittig och kan tänka i nya banor. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 14 maj. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Senior Controller till Nykvarn kommun

Nu söker vi en senior controller till ett uppdrag på ett halvår! Om uppdraget Uppdraget är på heltid 100% med start omgående och fram till 24-10-20. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Nykvarn och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del. Du kommer attarbeta nära biträdande ekonomichefen, både operativt och strategiskt, och du kommer att arbetamed att utveckla ekonomiprocesserna i en växande kommun. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att främst arbeta som stöd till verksamhetens budgetansvariga med budget, prognoser och diverse beräkningar. Du kommer även att arbeta med frågor gällande redovisning, periodiseringar, bokslut och rapportering i verksamhetssystemet Stratsys. I arbetsuppgifterna kommer det även att ingå: Stödja processerna för årsbokslut, delårsbokslut och månadsuppföljningar Stöd till budgetansvariga gällande ekonomi Analyser och rapportering Felavhjälpande åtgärder vid differenser Utveckling av processer och rutiner Ta fram beslutsunderlag Medverka vid utredningar Dina kvalifikationer Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom Gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning med flerdimensionell kodplan och/eller internredovisning Goda kunskaper i Excel och Powerpoint Som person har dugod förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du är lösningsorienterad ochgillar att ta ansvar. Vi ser vidare att du är självständig och kan ta initiativ. Du är drivande, analytisk och ansvarsfull.Utöver detta är du pedagogisk med ett öga för detaljer samtidigt som du kan se helhetsperspektivet. Meriterande Meriterande är kunskaper om kommunal redovisning Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/4. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Controller till Markverkstaden Skövde

Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid, generösa avtal gällande arbetstid och föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstaden Markverkstadsenheten (MvE) har ca 980 medarbetare och består av nio producerande verkstadsavdelningar lokaliserade på 25 orter i landet. Markverkstadsenheten är en enhet som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, och tekniskt systemstöd. Detta innefattat t.ex. förebyggande och avhjälpande underhåll, tillverkning, modifiering, reparation samt tekniskt systemstöd. Du kommer att tillhöra stabsavdelningen på Markverkstaden (MvE) som är en avdelning med ca 35 engagerade och kunniga kollegor som har olika stödjande befattningar och arbeta närmst tillsammans med fyra andra controllers som är placerade på olika orter i Sverige. Du kommer att i din roll stödja avdelningen Markverkstad Skövde och Skaraborg där Såtenäs och Karlsborg ingår. Det innebär att det kan komma att bli en del resor i tjänsten, hur ofta och mycket kommer att variera över tid. Men vi lovar att det är väldigt givande att vara ute på våra olika verksamheter. Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Arbetsuppgifter Som controller stödjer du cheferna på Markverkstad Skövde, Karlsborg och Såtenäs. Exempel på arbetsuppgifter som ingår: • Uppföljning och rapportering • Budgetering • Prognosarbete (3 ggr/år) • Månadsrapporter • Investeringsuppföljning • Ekonomiadministration • Ekonomistyrning • Vara bollplank för verksamheten i ekonomiska frågor • Samverka med övriga funktioner inom enheten Kvalifikationer • 3-årig ekonomisk utbildning på högskolenivå eller högre • Erfarenhet av liknande arbete inom uppföljning, rapportering och budgetering • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och gedigna kunskaper i Excel • God pedagogisk och social förmåga • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbeta på ett självständigt och initiativrikt sätt samt har en god förmåga att se förbättringsmöjligheter. För att lyckas i rollen är du analytisk och har lätt för att se ekonomiska samband. Du är lyhörd, ansvarstagande, samarbetar med andra avdelningar och är kvalitetsmedveten. Du är också målmedveten, drivande, har hög integritet samt är van att arbeta både individuellt och i grupp mot tydliga mål. Att uttrycka dig väl, i såväl tal som skrift, är för dig naturligt och du har en god pedagogisk och social förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av ekonomistyrning från tillverknings-/verkstadsindustri • Goda kunskaper i SAP Affärssystem Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Skövde Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse Tjänsten är en civil befattning som inleds med 6 månaders provanställning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Niklas Karlsson 073-442 84 34 Information om rekryteringsprocessen HR Johanna Jansson 073-334 24 00 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Jörgen Jansson, Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-13. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

23 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Shelfless söker controller

Vill du bli en del av vårt Team och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Shelfless och sök tjänsten som controller idag! Tjänsten Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade ochtillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningaroch tillväxt. I rollen som controller kommer du att vara del av ekonomifunktionen som idag består av fyra medarbetare.Du kommer att arbeta nära dina medarbetare för att säkerställa kvalité och att våra processer och rutiner följs. Du kommer att vara en viktig del i månadsbokslutsprocessen, nyckeltalsanalys och styrning av flera av våra affärsområden. Givetvis bidrar du också med insikter och analyser i verksamhetsnära budget- och prognosarbete, eller som drivande i projekt och utveckling av interna processer, uppföljnings- och styrningsmodeller, lönsamhetsanalyser eller affärsutveckling i samverkan med andra avdelningar inom koncernen. Din profil Du har några års arbetslivserfarenhet i liknande roll eller ser tjänsten som ett naturligt steg i din utveckling. Du ska ha en högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig relevant utbildning.Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt såväl som dina medarbetares arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår.Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.Om företaget Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sedan hösten 2021 är vi en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Här får man en bra balans av startup-kultur blandat med storkoncern.Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service, är snabbrörliga och utvecklas tillsammans med e-handeln.Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder!Praktisk informationTjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med inledande provanställning. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående.Tjänsten rapporterar till CFO.Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Julia på [email protected] eller på 073-3663046.Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 19 maj.Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kreditriskanalytiker till ledande organisation inom bank!

Är du en vass kreditriskanalytiker som är redo att ta nästa steg i karriären? Lockar tanken på att jobba i en organisation där ditt arbete och driv verkligen värdesätts? Vi rekryterar just nu till vår kund som är en modern verksamhet som är bransch ledande inom bank. Låter detta intressant så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten Vi söker nu en kreditriskanalytiker för ett uppdrag som startar omgående. I tjänsten så innefattar det även att man ständigt jobbar med förbättring och utveckling av befintliga analysmodeller och kreditriskrapporter. Det här är din chans att göra verklig skillnad och bidra till en säkrare finansiell värld! Som kreditriskanalytiker kommer man vara en del av ett dedikerat team på banken som löpande följer upp och rapporterar reserveringar i enlighet med IFRS9.   Teamet som du som kreditriskanalytiker kommer tillhöra är placerat på kreditavdelningen där du tillsammans med övriga medarbetare kommer arbeta i analysteamet. Tjänsten innefattar även ett nära samarbete med bankens modellanalys-, erbjudande- och riskteam.  Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kund under initialt 6 månader med chans till överrekrytering till kund, förutsatt att samarbetet fungerar för båda parter. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected]  För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att brevet inte får öppnas.  Arbetsuppgifter • Du kommer att hantera uppföljning av kreditrisken i banken privat- och företagsprodukter samt kreditförlustprognoser • Presentera analysresultaten både muntligt och skriftligt Vi söker dig som: • Har utbildning som civilekonom eller civilingenjör  • Har arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och/eller uppföljning av kreditrisk på bank eller annat finansiellt institut • Har en stark kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift • Goda kunskaper inom SQL samt god datorvan Hos vår kund kommer du att bli del av en prestigelös organisation där du har möjligheten att få vara med och påverka både rutiner och processer. Här erbjuds det även flexibilitet och utveckling till alla deras medarbetare! Dom sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm och har även en egen kock som lagar ekologisk mat vilket sätter guldkant på vardagen. För att du ska trivas som kreditriskanalytiker ser vi gärna att du som person är strukturerad och analytisk samt att du tar eget ansvar för ditt arbete. Vidare så ser vi gärna att du lösningsorienterad och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs. I rollen kommer man bland annat att presentera analysresultat i tal såväl som i skift vilket gör att det även är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Självfallet är du även en positiv person med god samarbetsförmåga som bidrar till gruppens sammanhållning och fina stämning! START: Omgående! OMFATTNING: Heltid STAD: Centrala Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Filippa Furugren Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Financial Controller till Interflora

Om du är en erfaren och engagerad controller som drivs av att skapa värde genom finansiell styrning och strategiskt tänkande, så är du den vi letar efter. Var med och forma vår framtid! Vad erbjuder vi? • Internationell organisation. • Frihet under ansvar. • Flexibla arbetstider/ Hybrid. • 30 semesterdagar. • 5000kr i friskvård. • 1 timmes friskvårdstimme per vecka. ”Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker. Interflora erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö som genomsyras av mod och entreprenörsanda där du får möjlighet att påverka och bidra till din och bolagets utveckling. Tillsammans med engagerade och inspirerande kollegor bidrar du till en kultur som genomsyras av glädje och passion för arbetet. Interflora strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. ” Placering är pa° Interfloras huvudkontor i Alvik, Bromma. Förutom en marknadsanpassad lön erbjuder företaget många fina förmåner. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Interflora har som standard att genomföra säkerhetsprövningar i alla processer. Vem söker vi? • Akademisk examen eller högskoleutbildning. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad ekonomiroller, varav arbete med både redovisning och controlling. • Erfarenhet från månadsrapportering och K3. • Erfarenhet av internationell verksamhet. • Erfarenhet från BI verktyg och goda kunskaper i Excel. • Flytande i svenska och Engelska i tal och skift. • Meriterande med erfarenhet från e-handelsbolag och B2C. Vi söker en kommersiellt och finansiellt kunnig person med stark analytisk förmåga och strukturerad tillvägagångssätt för den utlysta tjänsten. Med utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta effektivt, kommer du att spela en avgörande roll i att stödja VD och Ledningsgrupp. Vidare kommer du med en prestigelös inställning, en proaktiv natur och förmåga att vara en lagspelare. Dessa egenskaper är avgörande för att vara en oumbärlig del av vårt team. Din starka drivkraft och nyfikenhet för att ständigt utvecklas gör dig till en nyckelperson för att driva företaget mot framgång. Vad innebär rollen? Rollen som Financial Controller Innebär ett övergripande finansiellt och strategiskt stöd till VD och Ledningsgrupp samt övriga i organisationen. Att utveckla och utmana finansiell data och rådgivning i såväl strategiska som operationella initiativ och beslut. Exempel på arbetsuppgifter; • Controlling och FP&A. • Löpnade KPI uppföljning. • Säkerställa datawarehouse och bygga upp dataanalysen. • Löpande rapportering av bolagets försäljningsutveckling. • Ansvarig för budget och forecast processen genomförs enligt MFG krav samt uppföljning. • Månadsrapportering till MFG enligt rapporteringsstandard för alla dotterbolag i koncernen. Resultaträkning, Balansräkning, CF samt analys vs budget/FC. • Ansvarig för att BI verktyget fungerar korrekt och säkerställa data tillsammans med MFG (MyFlower Group, moderbolag Frankrike). Vi söker en driven och analytisk person som vill vara en del av vår organisation och driva oss framåt genom att utmana och utveckla vår finansiella strategi. Som Financial Controller kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vi tar välgrundade beslut genom att skapa och utvärdera affärsfall samt genomföra datadrivet beslutsfattande. Dina ansvarsområden inkluderar att vara ytterst ansvarig för all finansiell planering, analys och rapportering. Detta innebär att du kommer att leda Controlling och FP&A, genomföra löpande KPI-uppföljning för att säkerställa att vi uppnår våra budget- och prognosmål samt att säkerställa att vår datavärld är robust och effektiv genom att samarbeta med MFG för att bygga och underhålla vårt datawarehouse. Som en del av ditt dagliga arbete kommer du att vara ansvarig för att rapportera försäljningsutveckling och andra relevanta nyckeltal till MFG och övriga i organisationen. Dessutom kommer du att leda budget- och prognosprocessen samt ansvara för att månadsrapportera enligt MFG:s standarder för alla dotterbolag i koncernen. Utöver ditt finansiella ansvar kommer du också att vara en viktig del av vår ledningsgrupp. Du kommer att fortsätta driva integrationen mot MFG, aktivt bidra till den fortsatta utvecklingen och styrningen av vår verksamhet samt delta i långsiktigt strategiarbete tillsammans med VD och övrig ledningsgrupp. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Controller till Polarforskningssekretariatet

Polarforskningssekretariatet är en statlig myndighet som främjar och samordnar svensk polarforskning. Det innebär bland annat att följa och planera forsknings- och utvecklingsarbete samt att organisera och leda forskningsexpeditioner till Arktis och Antarktis. Myndigheten har cirka 30 anställda i Luleå och i Abisko, samt verksamhet i Helsingborg och på isbrytaren Oden. Vårt övergripande mål är ökat internationellt genomslag av svensk polarforskning. Vår vision är en hållbar och ansvarsfull utveckling av polarområdena. Det övergripande målet är ett säkert och innovativt stöd till polarforskning som ger så lite avtryck i naturmiljön som möjligt. Polarforskningssekretariatet söker nu en controller med placering i Luleå. Arbetsuppgifter Som controller ansvarar du för att ta fram underlag för Polarforskningssekretariatets planering, uppföljning och analys av verksamheten. Sekretariatet anlitar Statens servicecenter för ekonomiadministrativa tjänster. Viktiga arbetsuppgifter är att:  • ansvara för myndighetens process för verksamhetplanering och budget • följa upp det ekonomiska utfallet och göra prognoser • hantera redovisning i EU-projekt och andra typer av externfinansierade projekt • sammanställning av myndighetens årsredovisning, och att tillsammans med Statens servicecenter ansvara för årsbokslut. • ta fram kalkyler för myndighetens avgiftsfinansierade verksamhet • ta fram årlig plan för myndighetens investeringar i anläggningstillgångar • ansvara för rutiner och modeller för budgetering, redovisning, uppföljning och intern kontroll • en stor del av arbetet är att ge chefer och andra medarbetare stöd i frågor om bland annat finansiering och redovisning   Vi söker dig som har • relevant högskoleutbildning i ekonomi (minst 120 p/180 hp) eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig • minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • stor vana vid att arbeta i Excel • stor vana vid att arbeta i ekonomisystem • goda kunskaper i svenska och engelska   Det är meriterande om du har kunskap i • Agresso/Unit 4  Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten och viktiga personliga egenskaper är att du:  • har god analytisk och problemlösande förmåga • stimuleras av att hantera komplexa frågor och osäkra planeringsförutsättningar  • tar initiativ, är drivande och för processer framåt • har lätt för att samarbeta och att du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation med andra • är trygg i din kompetens och har förmåga att bidra till ett gott samarbete och en god arbetsmiljö • lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Att arbeta på Polarforskningssekretariatet innebär att ha många kontaktytor både internt och externt. Övrigt Anställningen är tills vidare med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar flexibel arbetstid. Placeringsort Luleå Polarforskningssekretariatet strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. Hos oss är det också viktigt att medarbetarna ska ha möjlighet att kunna kombinera arbetsliv och privatliv. Kontaktpersoner Information om tjänsten lämnas av enhetschef Åsa Garmager, telefon 0737-121458. Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-konsult Carola Gellborn [email protected]  Facklig företrädare: Annika Kristoffersson, OFR/ST, telefon 072-554 72 17. Intresserad? Ansök via Polarforskningssekretariatets rekryteringssystem. Ansökan ska ha inkommit senast 14 maj 2024. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven HR-konsult ovan. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring inför denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024