Din nya rollÄr du en analytisk och affärsorienterad person med stark ekonomisk kompetens? Har du erfarenhet av controlling och vill arbeta i en långsiktig och samhällsviktig verksamhet? Vi söker nu både Financial Controllers och Business Controllers till framtida uppdrag hos vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Uppdragen kan variera i karaktär och omfattning, men oavsett inriktning kommer du att ha en viktig roll i att stödja verksamheten med kvalificerade ekonomiska analyser och beslutsunderlag. Arbetsuppgifter Som controller arbetar du i gränslandet mellan ekonomi och verksamhet, och du kommer att bidra till att säkerställa finansiell kontroll, uppföljning och strategiskt beslutsstöd. Beroende på uppdragets inriktning (financial eller business control) kan dina arbetsuppgifter inkludera: Budgetering, prognosarbete och uppföljning Löpande analys av intäkter, kostnader och nyckeltal Resultatuppföljning och rapportering till ledning Ekonomisk rådgivning till chefer och projektledare Identifiering av avvikelser och förbättringsförslag Deltagande i affärsplanering, kalkyler och investeringsanalyser Månads- och årsbokslut (framför allt för Financial Controllers) Stöd i strategiskt beslutsfattande och affärsutveckling (framför allt för Business Controllers) För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande Flera års erfarenhet av arbete som controller – antingen inom financial eller business control Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning i större organisationer Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem (t.ex. Agresso, IFS, Hyperion) Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och strukturerad person med god helhetssyn. Du har lätt för att identifiera mönster och trender i siffror och omsätta dessa i tydliga slutsatser och affärsmässiga rekommendationer. Du arbetar proaktivt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med hög kvalitet. I din kommunikation är du tydlig och pedagogisk, och du bygger förtroende i samarbete med olika delar av organisationen. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: Minst 6 månader med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till! Detta är en proaktiv annons för kommande behov hos vår kund. Här får du chans att bli först på uppdrag när skarpt behov uppstår! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
We are seeking an experienced and strategic Senior Business Controller to join our dynamic team in Stockholm. In this pivotal role, you will provide financial leadership and support strategic decision-making processes, ensuring the financial health and growth of Sportway. Key Responsibilities: - Financial Planning & Analysis: - Lead the budgeting and forecasting processes, ensuring alignment with the company's strategic objectives. - Analyze financial performance, providing insights and recommendations to senior management. - Develop and implement financial models to support business decisions and growth initiatives. - Reporting & Compliance: - Prepare accurate and timely financial reports for internal and external stakeholders. - Ensure compliance with financial regulations and internal controls. - Coordinate audits and liaise with external auditors as necessary. - Business Partnering: - Collaborate with various departments to provide financial insights that drive operational efficiency. - Support management with operational and strategic decisions based on financial data. - Process Improvement: - Evaluate and enhance financial processes and systems to improve accuracy and efficiency. - Implement automation tools to streamline planning and reporting activities. Qualifications: - Bachelor's degree in Finance, Accounting, or a related field; a Master's degree or professional certification (e.g., CPA, CMA) is preferred. - Minimum of 5 years of experience in financial management, preferably within the media or technology sectors. - Proven experience in financial analysis, budgeting, and forecasting. - Strong knowledge of accounting principles and financial regulations. - Proficiency in financial software and ERP systems; advanced Excel skills are essential. - Excellent analytical, problem-solving, and communication skills. - Ability to work collaboratively in a fast-paced, dynamic environment. What We Offer: - A collaborative and innovative work environment at the forefront of sports media technology. - Opportunities for professional growth and development. - Competitive salary and benefits package. - The chance to be part of a company that is revolutionizing sports accessibility worldwide. Application Process: If you are a strategic thinker with a passion for finance and a love for sports, we would love to hear from you. Please submit your resume and a cover letter detailing your relevant experience and why you are interested in joining Sportway. Sportway is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.
Är du controller och sugen på nästa steg i karriären? Vi söker dig som vill göra skillnad i rollen som konsult inom controlling – oavsett om du är Business Controller, Financial Controller eller Project Controller. Våra uppdrag växer – vill du vara med på resan? Hos Amendo samarbetar vi med verksamheter i hela Norrland och matchar rätt kompetens med rätt uppdrag. Som konsult hos oss får du möjligheten att växa i nya miljöer – med stöd från ett engagerat team som känner den lokala marknaden. Just nu söker vi en Project Controller till ett längre uppdrag i Örnsköldsvik! Du kommer vara ansvarig för ett antal mindre kontrakt, där du har helheten i det dagliga controllerarbetet – exempelvis uppföljning av timmar, kostnader och aktiviteter. Rollen passar dig som trivs med att ha flera mindre projekt i gång samtidigt, med fokus på struktur, kvalitet och stöd till projektledare. Du kommer även samarbeta med en annan erfaren Project Controller i ett större kontrakt, där ni tillsammans ansvarar för bl.a.: - Rapportering (med inslag av Excel och systeminmatning) - Att facilitera arbetet med risker och möjligheter i projektet - Ekonomisk uppföljning och analys i nära dialog med projektteamet Du är en lagspelare som också gillar att ta eget ansvar – och du har både koll på siffrorna och ett genuint intresse för vad som driver projekt framåt. Vi letar även efter dig som har annan controllerprofil, exempelvis: Business Controller – med fokus på affärsstöd, analys och verksamhetsstyrning Financial Controller – med erfarenhet av redovisning, bokslut och rapporteringsprocesser Oavsett din inriktning tror vi att du är analytisk, kommunikativ och lösningsorienterad – och trivs i en roll där du får vara både noggrann och proaktiv. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi
Job Description Are you ready to join an innovative and dynamic team in the renewable energy industry? We are looking for a skilled and driven Master Data Controller to ensure high-quality, consistent, and reliable master data for all their sites. If you have a passion for data, process improvement, and the energy sector, this might be the perfect opportunity for you! As a Master Data Controller, you will be responsible for: Ensuring high-quality and comparable master data across all sites, supporting operations and maintenance (O&M) processes within the business area (BA). Promoting and advising on master data best practices and conducting training sessions to enhance understanding of BA Wind business processes. Managing the setup and migration of master data during the implementation of O&M processes across sites. Providing ongoing support for master data changes, upgrades, and system developments. Ensuring the accuracy and quality of O&M master data in SAP. Supporting O&M activities with the creation, migration, and modification of master data. Enhancing master data capabilities in parallel with process and system development. Developing internal processes and tools to improve the efficiency of master data handling. Converting, quality-checking, and uploading new master data into SAP. Cleansing and updating existing master data in SAP to maintain data integrity. Maintaining master data processes, templates, and instructions. Conducting training for end-users to support data gathering and ensure comprehensive understanding. Qualifications You have at least 3 years of experience in a similar position. You have experience in SAP, especially in the PM and MM modules. You have experience of working hands on with large volumes of data. You have high proficiency in Microsoft Office, especially in MS Excel. You are fluent in English, both oral and written. Meritorious: Experience with master data implementation projects and training end users. Meritorious: Offshore/onshore wind knowledge. Personal Qualities To thrive in the role of Master Data Controller, you should possess strong attention to detail and a commitment to ensuring data accuracy and integrity. You should be highly organized, capable of managing multiple tasks simultaneously while maintaining a high level of precision. A proactive and solution-oriented mindset is essential, as you will need to identify areas for improvement and drive efficiency in master data handling processes. Strong communication skills are key, as you will be working closely with various teams and training end users. Additionally, you should be adaptable and open to learning, as the role involves supporting ongoing system developments and implementing new processes. A collaborative attitude and the ability to work well within a team are also vital, as this role requires close interaction with colleagues across different business areas. Lastly, a genuine interest in the renewable energy sector and a drive to contribute to its growth will help you succeed and stay motivated in this fast-paced environment. Company DescriptionOur client is owned by the Swedish state and works to enable a fossil-free life within a generation. Here you are encouraged to discover your strengths and differences so that you, as a consultant, will have the opportunity to be your best self. Our client encourages and challenges your personal development! When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start in May/June, and the assignment is expected to run until 2025-12-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant at our client in Solna. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
Är du ekonom, finansspecialist eller löneadministratör och letar efter nya spännande uppdrag? Vi på Eqwiry söker ständigt efter kvalificerade konsulter som vill ta nästa steg i sin karriär. Genom att skicka in din spontanansökan och CV får du möjligheten att bli kontaktad när vi har en tjänst som matchar din erfarenhet och kompetens. Om Eqwiry – Nytänkande och frihet i fokus Eqwiry är ett nytänkande ekonomikonsultbolag som utmanar traditionella arbetsmodeller. Vi erbjuder en arbetsmiljö där flexibilitet och frihet står i centrum – hos oss har du möjlighet att själv påverka din arbetstid, lön och utveckling. För dig som vill engagera dig ytterligare finns även möjligheter att bidra till företagets utveckling ledningsgruppsarbete. Vi tror på balans mellan arbete och privatliv, och vi skapar rätt förutsättningar för att du ska kunna prestera på topp samtidigt som du trivs i din roll. Vilka roller söker vi? Ekonomiassistent/redovisningsassistent Redovisningsekonom Redovisningsansvarig Controller Löneadministratör Lönespecialist Ekonomiansvarig Ekonomichef Finansiell analytiker Vem söker vi? Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och dig med lång erfarenhet. Det viktigaste är att du har engagemang, driv och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Varför Eqwiry? Flexibilitet & frihet – Du styr själv din arbetstid, lön och utvecklingsplan. Utvecklingsmöjligheter – Möjlighet att påverka din egen karriär. Balans & trivsel – Vi värdesätter en sund balans mellan arbete och privatliv. Placering: Göteborg Start: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Låter detta intressant? Skicka in din spontanansökan redan idag! Följ oss på Eqwiry AB Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en kommunikativ person med tidigare erfarenhet av att vara spindeln i nätet vad gäller projektekonomin (gärna i infrastruktur- eller byggprojekt)? Entrecon Consulting söker nu för längre uppdrag hos kund en driven och engagerad projektcontroller/projektekonom med omgående start. Arbetsuppgifter: - Säkerställa ett professionellt och affärsmässigt arbete inom ekonomiområdet. - Ekonomisk avstämning av utfall och prognos tillsammans med projektet. - Tillhandahålla stöd till projektledaren för att styra projektet mot uppsatta finansiella mål. - Följa upp och rapportera entreprenadkostnader. - Bevaka beställarens intresse avseende transparens i redovisning. - Ge expertstöd och rådgivning till verksamheten gällande projektekonomi. - Arbeta med förbättringsarbete, struktur och arbetssätt inom ekonomisk uppföljning kopplat till projekt. Kvalifikationer: - Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande dokumenterad kompetens förvärvat på annat sätt. - Minst två års erfarenhet som projektcontroller/projektekonom. - Erfarenhet att jobba med uppföljning i infrastruktur projekt (önskemål). - Arbetat med projektekonomi i anläggnings- eller byggprojekt. - Ekonomisk förståelse och erfarenhet av arbete inom redovisning och bokföring. - God kunskap om bokföringssystem (gärna Unit4 Business World (UBW), fd. Agresso) och Excel. - Noggrannhet och god problemlösningsförmåga. - Kommunikativ och serviceinriktad. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Om du är en självgående och resultatinriktad person med en passion för ekonomi, är du den vi söker! Detta är vi: Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se
Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en erfaren interim controller för en heltidstjänst där du kommer att stödja verksamhetens ledning och chefer inom olika delar av organisationen. Som controller kommer du att arbeta tillsammans med en erfaren kollega och ha en central roll i ekonomistyrningen. Du kommer att fungera som ett stöd till chefer i budgetarbete, uppföljning och prognoshantering av både finansiell och verksamhetsrelaterad information. Du kommer att ansvara för: Budget, uppföljning och prognosarbete för tilldelade avdelningar. Mål- och verksamhetsstyrning, inklusive planering, analys, förbättring och uppföljning av verksamhetsplaner. Stöd till ledningsgruppen och chefer genom att utveckla och implementera mallar kopplade till verksamhetsstyrning. Föredragningar för ledningsgruppen. Ansvar för rapportering av verksamhetsplaner. Utöver detta kan arbetsuppgifterna även inkludera: Analys och rapportering av nyckeltal och ekonomiska utfall. Utveckling av ekonomiska processer och rutiner. Samverkan med andra avdelningar och funktioner inom organisationen. Deltagande i strategiska utvecklingsprojekt. Din Profil Du ska självständigt kunna ge kvalificerat stöd i ekonomiska frågor och säkerställa en effektiv uppföljning av verksamhetsplanerna. Du har: Flerårig erfarenhet som controller eller ekonom med ansvar för budget, uppföljning och prognosarbete. Goda kunskaper i Office-paketet. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som controller eller ekonom inom kommunal verksamhet. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Vi söker engagerade och erfarna Produktionscontrollers för vår kunds två enheter i Örebro och Norrköping, som verkar inom fjärrvärmeverksamhet. Du kommer att tillhöra finansavdelningen men arbeta tätt tillsammans med produktionsteamet, vilket ger dig en värdefull möjlighet att få helhetsperspektiv och påverka processen från produktion till ekonomi. Som Produktionscontroller kommer du att ha ett helhetsansvar för bokslut, analyser och rapportering kopplat till fjärrvärmeproduktionen. Du samarbetar nära med produktionsteamet för att säkerställa att kostnader och resultat överensstämmer med uppsatta mål och förväntningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Ansvara för uppföljning av månads-, kvartals- och årsbokslut. • Genomföra djupgående analyser av produktionskostnader och resultat. • Skapa och presentera rapporter som underlag för beslutsfattande. • Ge insikter och rekommendationer för att förbättra processer och effektivitet inom produktionen. • Arbeta tillsammans med andra avdelningar för att nå både ekonomiska och operativa mål. Krav: • Minst fem års erfarenhet av liknande ekonomiska roller, gärna inom tillverknings- eller processindustrin. • Erfarenhet av bokslutsarbete, ekonomiska analyser och rapportering. • Välutvecklad analytisk förmåga och vana att arbeta självständigt. • Goda kunskaper i ekonomisystem, där erfarenhet av SAP och Qlik Sense är meriterande. • Förmåga att arbeta både självständigt och i team, med ett starkt affärsinriktat fokus. • Goda kommunikationsförmågor för att samarbeta effektivt med olika delar av organisationen. • Flytande svenska, i tal och skrift. Tillträde och ansökan: Startdatum: 01.04.2025 Slutdatum: 31.08.2025. Möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdagen: 02.04.2025 Ort: Örebro och Norrköping Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Din roll Vi söker en erfaren Controlleransvarig för ett konsultuppdrag där du kommer att spela en nyckelroll i att förbättra ekonomistyrningen och investeringsprocesserna. Du kommer att arbeta med budget- och prognosprocesser samt säkerställa månatlig resultatuppföljning och analys på olika nivåer inom organisationen. Ditt ansvar Som Controlleransvarig kommer du att: Ansvara för att budget- och prognosprocessen följer tidsplan och kvalitetskrav. Säkerställa månatlig resultatuppföljning på avdelnings-, enhets- och fastighetsnivå. Följa upp investeringar i relation till budget och kvalitetssäkra investeringskalkyler. Driva kravställning och implementering av BI-system. Bidra till förbättrad redovisning och analys av driftnetton på fastighetsnivå. Ansvara för processen för marknadsvärdering av fastigheter. Genomföra ad hoc-analyser till ekonomichef, VD och ledning. Arbeta för ökad effektivitet och processutveckling inom ekonomiområdet. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet av controlling inom fastighetsbranschen. Erfarenhet av både business controlling och projektcontrolling. Gedigen erfarenhet av investeringskalkylering. Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, såsom BI-system och processutveckling. Högskole- eller universitetsutbildning om minst 3 år. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av fastighetsvärdering. Placering Uppdraget utförs på kontor i Skärholmen, med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan. Tidplan och omfattning Start: 2025-04-01 Slut: 2026-04-01 Omfattning: Heltid, 100 % Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi engagerade och erfarna Produktionscontrollers till deras två olika enheter, en i Örebro och Norrköping, inom deras fjärrvärmeverksamhet. Du kommer att vara placerad inom finansavdelningen men arbeta nära produktionsteamet, vilket ger dig en unik inblick och möjlighet att påverka hela kedjan från produktion till ekonomi. Som Produktionscontroller kommer du att ha ett övergripande ansvar för bokslut, analyser och rapportering relaterat till produktionen inom fjärrvärme. Du kommer att arbeta nära produktionsteamet för att säkerställa att kostnader och resultat för produktionen följer uppsatta mål och förväntningar. Ditt arbete kommer att innefatta: - Ansvar för att ta fram och följa upp månads-, kvartals- och årsbokslut. - Utföra djupgående analyser av produktionskostnader och resultat. - Skapa och förmedla rapporter för att stödja beslutsfattande. - Bidra med insikter och rekommendationer för att förbättra processer och effektivitet inom produktionen. - Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att ekonomiska och operationella mål uppnås. Kvalifikationer Du har 5 - 6 års arbetslivserfarenhet från liknande roll, gärna från tillverkning eller processindustri. Du har erfarenhet av att arbeta med bokslut, ekonomiska analyser och rapportering. Du har goda kunskaper i ekonomisystem, meriterande med SAP och Qlik Sense. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Produktionscontroller så söker vi dig som har förmågan att arbeta både självständigt och i team, med ett starkt affärsmässigt tänk. Du har ett analytiskt tänk samt mycket goda kommunikationsfärdigheter. Företagspresentation Vår kund är en del av en större internationell energikoncern som finns i cirka 15 länder. Verksamheten utgörs i huvudsak av två affärsområden; smarta distributionsnät och innovativa energilösningar. De levererar el, värme samt energilösningar till cirka 1 miljon privat- och företagskunder i Sverige. Huvudkontoret finns i Malmö. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Örebro eller Norrköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Välj ett jobb för att visa detaljer