Driftchef, energi
Sök bland 13 lediga jobb som Driftchef, energi och börja ditt nya yrkesliv idag!
ISS är ett av världens största tjänsteföretag och snart firar vi 80 år i Sverige! Med över 6500 medarbetare i landet, från norr till söder, levererar vi service som gör skillnad. Vi erbjuder våra kunder allt från städning till teknisk service, mat- och arbetsplatstjänster. Vi skapar arbetsplatser där människor trivs, företag växer och där hållbarhet är en självklarhet – socialt, miljömässigt och affärsmässigt. Våra medarbetare är hjärtat i det vi gör – och avgörande för att våra kunder ska känna sig trygga, sedda – och för att deras arbetsplatser ska blomstra. Vill du ha en nyckelroll i en av Sveriges mest samhällsviktiga miljöer? Är du en trygg ledare som drivs av att utveckla människor, affärer och serviceleveranser? Då kan du vara den vi söker till vårt uppdrag på OKG! Om rollen ISS har fått förtroendet att från och med 1 januari 2026 leverera ett brett utbud av servicetjänster till OKG i Oskarshamn – en kärnteknisk anläggning inom Uniper. Vi söker därför flera engagerad Servicechef till detta nya uppdrag, där du får möjlighet att vara med från start och sätta struktur, kultur och kvalitet tillsammans med ett nybildat team. Leveransen består av servicetjänster till både Block 0 och 3 samt avvecklingsverksamheten (SNS). I rollen som Servicechef är du ansvarig för ledning och utveckling av den dagliga verksamheten – med fokus på kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet. Du har fullt kund-, personal- och resultatansvar för ditt driftområde och arbetar nära både vår interna organisation och kunden OKG. Genom ett aktivt och närvarande ledarskap skapar du engagemang, trygghet och struktur i teamet, samtidigt som du driver förbättringar och säkerställer att leveransen utvecklas i linje med kundens höga krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på OKG:s site i Oskarshamn. Säkerhetsprövning med registerkontroll krävs enligt säkerhetsskyddslagen. Ditt ansvar • Leda, motivera och utveckla ditt team bestående av servicemedarbetare • Säkerställa att leveransen sker enligt avtal, instruktioner, kvalitets- och säkerhetskrav • Arbeta strategiskt med kundrelationer och vara en närvarande samarbetspartner • Följa upp och utveckla processer, rutiner och instruktioner • Identifiera förbättringsmöjligheter och driva merförsäljning och tjänsteutveckling • Ansvara för budget, prognoser och rapportering inom ditt område Vi erbjuder ISS är mer än bara ett jobb. Vi fokuserar på att ta hand om och utveckla våra cirka 6 500 medarbetare i Sverige. Det är våra medarbetare världen över som är kärnan i vårt syfte: Connecting people and places to make the world work better. Hos oss får du möjligheter att utvecklas i din roll genom bland annat strukturerade utvecklingssamtal och utbildningar. Vår storlek och tjänstebredd ger goda möjligheter till vidareutveckling – både inom Sverige och internationellt. Vi är stolta över vår inkluderande företagskultur, där mångfald, respekt och gemenskap står i centrum. Våra kärnvärden – kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap – genomsyrar allt vi gör. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid personligt ledarskap och servicekänsla. Du har erfarenhet av att leda personal inom service, drift eller tekniskt stöd – gärna i en reglerad eller säkerhetsklassad miljö. Du är trygg i att fatta beslut, skapa struktur och bygga relationer. Vi tror att du: • Har chefserfarenhet med personal- och budgetansvar • Har god förmåga att strukturera och prioritera i en komplex miljö • Är affärsdriven, analytisk och van vid att följa upp resultat • Har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta nära kund • Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift • Har mycket god administrativ förmåga Meriterande är erfarenhet från kärnteknisk verksamhet, energisektorn eller Facility Management. Din ansökan Vill du vara med och driva ISS leverans på OKG framåt? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare [email protected] Välkommen att växa tillsammans med oss på ISS – på plats i Oskarshamn!
Om tjänsten Motiveras du av att utveckla dig själv och andra? Tycker du om en prestationsinriktad vardag blandat med ledarskap och kundkontakter? Svensk Fordonsladdning erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas med att utveckla medarbetare och chefer. Vi på Svensk Fordonsladdning letar just nu efter en driftchef för vår nationella driftstyrka. Placeringsort är på något av våra kontor i Göteborg, Eskilstuna eller Rättvik, där du som operativt ansvarig arbetar med att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare. I rollen ingår daglig kontakt med våra driftingenjörer som är utspridda i landet. Genom ditt engagemang som andra ledets chef till en stor grupp medarbetare krävs ett tydligt och tryggt ledarskap där du lägger grund till väl sammansvetsade team. Till din hjälp har du din egen chef samt övrig kollektiv arbetsledning att bolla utmaningar med. Driftchefen ansvarar vidare för kundrelationer och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av leveranserna. För oss på Svensk Fordonsladdning är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef ansvarar du självklart för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmaste chef. Du ansvarar även för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Information om uppdraget Med hjälp av driftingenjörer inspirerar och motiverar du ditt team som består av servicetekniker. Genom coaching utvecklar du en redan stark teamkänsla. I arbetet med ditt team kommer du vara delaktig i rekrytering och personalärenden. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att: Leda och utveckla driftavdelningen i kommersiell agenda samt sträva efter att upprätthålla och vidareutveckla god kundvård med både befintliga och nya kunder. Detta innebär bland annat kundmöten och hantering av reklamationer. Ansvara för regelbunden ekonomisk uppföljning. Bära ekonomiskt ansvar för ditt driftområde – varför det är viktigt att du har kunskap av företagsekonomi och datorvana. Kvalitetssäkra våra processer så att vi följer bolagets ledningssystem och klarar av årliga interna och externa revisioner. Bygga och upprätthålla starka affärsrelationer med våra kunder, med omsättnings- och resultatansvar. Identifiera och prospektera nya kunder samt vårda relationerna med befintliga. Vi söker dig som Har erfarenhet från elinstallations- eller elkraftbranschen. Har tidigare erfarenhet av arbetsledning med personalansvar för en större arbetsgrupp (minimum 25 medarbetare). Har haft budget- och resultatansvar i tidigare roller. Har erfarenhet av att ta hand om kundkontakter – både nya och befintliga kunder. Har datorvana och god kunskap i Office365. Vi tror att du är en trygg, relationsskapande och kommunikativ ledare som har lätt för att se andras behov. Du tar ägandeskap i förekommande arbetsuppgifter och är prestations- och lösningsfokuserad. Vi ser också att du är en företagsam person som levererar resultat och som kan driva förändring när det behövs. Att ta ansvar kommer naturligt för dig, då du tycker om att sätta dina medarbetare i fokus och se dem utvecklas. För anställning inom Svensk Fordonsladdning AB krävs det att du har godkända gymnasiala betyg i svenska och engelska. Meriterande: Utbildningsbakgrund inom ledarskap, ekonomi, arbetsrätt eller liknande. Vana av projektledning. Vana av driftledning. Övrig information: Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi arbetar med urvalstester och kommunicerar i första hand via mail. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationerna Sveriges ingenjörer, Unionen samt Ledarna. Förmåner: På Svensk Fordonsladdning betraktar vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande förmåner: Förmånsbil (om tjänsten innebär mycket resor) Tjänstepension och kollektivavtal Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Försäkringar Marknadsmässig lön Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi utför alkohol- och drogtester samt begär utdrag ur brottsregister i samband med eventuell anställning. Vi söker kontinuerligt nya kollegor som delar våra värderingar – affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför välkomnar vi din ansökan redan idag.
Som Produktionsledare i vår Fyllningsstation ansvarar du för att leda det dagliga arbetet med fyllning, hantering och distribution av gasprodukter. Du säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande säkerhetsföreskrifter, kvalitetskrav och produktionsmål. Rollen innebär både operativt och administrativt ansvar samt personalledning. Ansvarsområden Leda och fördela det dagliga arbetet i Fyllningsstationen. Säkerställa att fyllningsprocesser sker enligt säkerhets- och kvalitetsrutiner. Övervaka produktionstakt, rapportera avvikelser och föreslå förbättringar. Ansvara för att utrustning och maskiner underhålls och kontrolleras regelbundet. Genomföra riskbedömningar och säkerhets ronder. Introducera och utbilda ny personal i rutiner och säkerhetsföreskrifter. Samarbeta med andra avdelningar såsom logistik, underhåll och kvalitet. Dokumentera och rapportera produktion, incidenter och förbättringsförslag. Vi erbjuder Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business. Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång. Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. Du som medarbetare på Nippon Gases får tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kontinuerlig utbildning och marknadsmässiga villkor. Job requirements Kvalifikationer och Erfarenheter För att lyckas i rollen ser vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter: Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande (gärna inom industri, kemi eller processteknik). Meriterande om du har en ledarskapsutbildning. Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom industriell produktion, gärna med gas eller kemikalier. God förståelse för säkerhetsföreskrifter inom hantering av gaser (t.ex. ADR, ATEX, trycksatta behållare). Kännedom om LEAN, 5S eller andra förbättringsmetoder är meriterande. Goda IT kunskaper, flytande svenska och engelska samt körkort. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad med en god kommunikationsförmåga. Du är trygg i ditt ledarskap och sätter stor vikt vid att dina medarbetare ska trivas på arbetsplatsen. Du har en förmåga att arbeta både självständigt och i team och har en hög säkerhetsmedvetenhet. Omfattning Heltid Placering: Köping Rapporterar till: Platschef Nippon Gases erbjuder ett stimulerande arbete där du är en del av ett produktiomsteam. Vi är en marknadsorienterad organisation som är övertygade om att grunden till nöjda kunder är motiverade och nöjda medarbetare som alltid presterar sitt bästa. För oss är det viktigt att all tillgänglig kompetens på arbetsmarknaden kan tillvaratas. Vi eftersträvar därför mångfald och välkomnar alla sökande. Ansökan Sista ansökningsdag: 2025-08-15 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. About Us Nippon Gases is one of the leading companies in the industrial and medical gases business in Europe. We service more than 150,000 customers and have a diversified involvement in broad industries such as healthcare, food, manufacturing, metallurgy, chemical products, electronics and energy. We aim to create social value through innovative gas solutions that increase industrial productivity, enhance human well-being and contribute to a more sustainable future. Making life better through gas technology. What can you expect from us? We are an industrial company in which safety and integrity come first, as it could not be otherwise. We bet on the talent of each of our employees, creating opportunities for development and learning, as well as offering an environment of personal conciliation. Our employees are the key to achieve high customer satisfaction and be, day by day, your choice. We have a high commitment to society and respect for the environment. These values make us a great company with solid and continuous financial results. Equal Opportunity Employment Policy Nippon Gases is a company committed to equality and promotes an inclusive work environment free of any type of discrimination and harassment. We believe that the diversity of talent strengthens and increases our success. We have equality policies that guarantee employability and increase opportunities for all candidates.
Bostadsstiftelsen Platen söker en chef till Drift- och Energienheten! Är du en affärsdriven chef med stort intresse för fastighetstekniska frågor? Vill du vara med och fortsätta utveckla en redan sammansvetsad grupp att bidra ytterligare till Platens framgång? Då kommer du trivas i den här tjänsten! Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 430 000 kvm. Platen har 5 700 lägenheter och 170 kommersiella lokaler i portföljen. Med en vision om att vara ett samhälle för generationer ska engagemanget ligga i hus och hem nu och för en hållbar framtid. Om tjänsten Som chef för Drift- och Energienheten har du en viktig roll med huvudansvar för frågor rörande drift och skötsel av tekniska installationer, myndighetskrav och upprätthållande av rätt klimat i inomhusmiljön för våra hyresgäster. I uppdraget ingår förbättringsarbete för att spara energi och effektiv förvaltning. Ditt främsta uppdrag blir att leda drift- och energigruppen och forma ett arbetsklimat som skapar engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och driva gruppens utveckling och samarbetsförmåga inom enheten och med hela Platen Budget och prognosarbete Verka för Platens strategiska plan, mål och visioner Ställa krav på driftoptimering, energiprestanda och energieffektivisering i olika fastigheter Säkerställa att optimalt inneklimat och stabil drift efterlevs. Utveckla arbetet med digital styrning av fastigheter. Kontinuerlig bevakning av utvecklingen på marknaden. Hög förändringstakt innebär proaktivt arbete. Ansvara för att myndighetskrav för fastigheter efterlevs. Vem är du? Vi värdesätter dina ledaregenskaper och ser att du är den goda ledaren som för dina medarbetare mot uppsatta mål och visioner. Detta inkluderar att du ser värdet av att ha en välfungerande enhet med kompetenta och engagerade medarbetare. Det innefattar även att du är strategisk, nytänkande och ser värdet av det digitala. Du är också ordningsam och har en god struktur på arbetet. Att samarbeta med andra såväl internt som externt ser du som en självklarhet. Du är självgående och har en god erfarenhet inom drift och energi, men lyssnar även till dina medarbetare och ger dem tillit. Som ledare brinner du för att göra skillnad tillsammans med din enhet och bidra till ett tryggt och fungerande boende för Bostadsstiftelsen Platens hyresgäster. Kvalifikationer Högskole-, YH- eller gymnasieingenjörsutbildning inom område vi bedömer relevant för tjänsten, alternativt annan likvärdig utbildning Breda kunskaper inom fastighetstekniska system Arbetslivserfarenhet som driftansvarig, installationssamordnare eller motsvarande roll inom fastigheter Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem Hög administrativ förmåga är en förutsättning för att trivas i rollen B-körkort Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet som chef/ledare Erfarenhet av budget- och prognosarbete Miljökunskaper (innemiljö, material) Brandkunskaper kopplat till byggnad och förvaltning Vad Platen erbjuder dig Här blir du en del av en Bostadsstiftelse som lutar sig på värdeorden respekt, engagemang, delaktighet och ansvar. Förutom ett spännande och utvecklande arbete får du även möjligheten att arbeta på ett lagom stort fastighetsbolag där du räknas och gör skillnad - varje dag! Du blir också erbjuden ett ansvarsfullt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. Platen är arbetsgivaren med en modern syn på medarbetarna. Det innebär att du får ett stort eget ansvar för hur du lägger upp ditt arbete. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Placering: Motala. Från april 2026 kommer all Platens personal vara placerade i en ny gemensam modern fastighet på Vintergatan 2, Motala. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Jönsson, Fastighetschef på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan du söker tjänsten genom annonsen. Om du tycker att tjänsten som chef för drift och energi passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast! Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja till efter sista ansökningsdag, men urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 430 Mkr.
Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Vi söker nu en engagerad person till rollen som Avdelningschef för Strategisk Utveckling, med fokus på fjärrvärme och fjärrkyla. Du kommer att leda och utveckla vår avdelning och samarbeta med andra team för att säkerställa effektiva och hållbara system och processer. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef kommer du ha personalansvar för medarbetarna inom avdelningen och ansvara för både arbetsmiljö och miljö. Du kommer att vara systemansvarig för energisystemen för fjärrvärme och fjärrkyla, och säkerställa att dessa fungerar genom hela leveranskedjan, från produktion via nät till växlare, både på kort och lång sikt. Du ansvarar också för att se till att det finns tillräcklig kapacitet i produktionsanläggningar och distributionsnät, samt att det finns effektreserv och redundans. Du kommer även att ha utvecklingsansvar för strategiska aktiviteter inom fjärrvärme och fjärrkyla, och hantera budget och prognoser för planerad utveckling, inklusive offerter och avtal samt uppföljning. Vidare kommer du att ansvara för produktions- och driftsoptimering och vara spillvärmeansvarig samt avtalsansvarig gentemot leverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva förbättringsarbete i den operativa verksamheten tillsammans med avdelningarna Produktion och Underhåll samt leda strategiska aktiviteter. • Vara beställare och sammanhållande av projekt, inklusive uppföljning, samt sammankalla energisystemgruppen (tvärdisciplinär expertgrupp). • Ansvara för planering av fjärrvärme och fjärrkyla, inklusive dialog med kommun, leverantörer och övriga intressenter. • Coacha och stödja medarbetare löpande samt initiera interna och externa uppdrag. • Ansvara för samarbeten kring leveranser och kontinuerligt uppdatera anläggningsplanen. KVALIFIKATIONER Vi söker en driven person som är systematisk och strukturerad, med god samarbetsförmåga och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Goda ledaregenskaper är också ett krav. För att lyckas i denna roll bör du ha erfarenhet av att driva projekt och utvecklingsarbete, en teknisk utbildning på högskolenivå och flerårig arbetslivserfarenhet. Du bör också ha erfarenhet av personalansvar och från motsvarande verksamhet. ANSÖKAN Ansökan sker enbart via vårt rekryteringsverktyg, och intervjuer kan komma att ske löpande varför du inte ska vänta med din ansökan. Du kan förvänta dig någon form av återkoppling senast i början på augusti. OM HEM Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som anställd på oss på HEM. Därför erbjuder vi bland annat förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag, 72 timmars arbetstidsförkortning per år samt massage på arbetstid. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av nya utmaningar och brinner för energifrågor? Vi söker nu efter dig som vill vara med och utveckla våra nyttigheter inom elnät, produktion och fibernät, samt bli en del av allt spännande som händer hos oss just nu! Om tjänsten Som chef för Drift- och Nätplanering får du ett helhetsansvar för att planera, samordna och följa upp verksamheten inom området. Du leder både det strategiska och operativa arbetet och blir en självklar del av företagets operativa ledningsgrupp. Här samarbetar du nära med operativ chef och övriga avdelningschefer för att tillsammans driva verksamheten framåt. I rollen ansvarar du för att våra nätlösningar är hållbara, kostnadseffektiva och följer gällande regelverk. Du har ett brett kontaktnät och arbetar i nära dialog med andra avdelningar, externa aktörer och myndigheter. Ditt ansvar omfattar även arbetsmiljö, personal, budget, myndighetsrapportering, anläggningsinnehavare och eldriftansvarig för våra elanläggningar. Du kommer också ansvara för planering och drift av vår fibernätsverksamhet samt elproduktion. Med ett närvarande och coachande ledarskap driver du avdelningen. Du har det övergripande ansvaret för att organisera och utveckla avdelningen. Till din hjälp har du 16 kompetenta medarbetare med olika roller och ansvarsområden. Tillsammans skapar ni förutsättningar för en trygg och effektiv drift, samtidigt som ni utvecklar framtidens nätlösningar. Din profil Vi söker dig som har en för tjänsten relevant utbildning eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag inom energibranschen, med bakgrund inom elnät, drift eller planering. Elbehörighet A är meriterande. Som ledare har du har ett närvarande och naturligt ledarskap, och är skicklig på att bygga starka relationer med kollegor, samarbetspartners och kunder. Du leder med flexibilitet och lyhördhet, och anpassar ditt ledarskap efter situation och individ. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, lösningsfokuserad och har ett starkt intresse för både teknik, människor och resultat. Ditt ledarskap skapar engagemang och utveckling i teamet, och du trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Du vet att du lyckas när dina medarbetare lyckas och drivs av att uppnå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi erbjuder dig Vår bransch är i ständig utveckling och vi strävar alltid efter att ligga i framkant. Vi erbjuder dig en fantastisk möjlighet att få vara en del av Malung-Sälens Elverks framtid men också en unik chans att få bidra och vara med på hela den utveckling som nu sker i vår fjällvärld i Sälen. En varierande, spännande och rolig tjänst i ett välmående företag där våra kompetenser ständigt är efterfrågade och nya projekt avlöser varandra. Varmt välkommen att söka tjänsten som chef Drift- och Nätplanering hos oss på Malung-Sälens Elverk. Inom koncernen Malung-Sälens Elverk AB distribuerar vi el och tillhandahåller fiber på ett för kunderna tryggt, leveranssäkert, kvalitetsanpassat och kostnadsriktigt sätt. Vi på Malung-Sälens Elnät kan med stolthet erbjuda en oslagbar kombination och det bästa av två världar. Bra jobb och en spännande framtid tillsammans med duktiga kollegor samt ett otroligt rikt natur och friluftsliv i en underbar fjällmiljö. Malung-Sälens kommun ligger i natursköna norra Dalarna, hit kan du flyga till och från med vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som är norra Europas största vinterturism destination. Förutom upplevelseindustrin, stora evenemang i världsklass och en snabbt växande turism har kommunen även ett rikt näringsliv samt en av Dalarnas mest företagsamma befolkning. Malung-Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Vill du bli en nyckelspelare och en ledande kraft i Bilfingers fortsatta tillväxtresa? Just nu söker vi en el-planeringschef till teamet i Helsingborg, en person som ska leda och säkra el-teamets drift och skapa framgångsrika planer för elarbeten. Ansök nu och ta steget mot en lysande karriär! OM TJÄNSTEN Bilfinger är en mångsidig leverantör som erbjuder projektering, service, installation och rena ingenjörstjänster inom områdena mekanik, el, automation och isolering. Bilfinger utför allt ifrån kompletta entreprenader och långsiktiga partnerskapsavtal till enstaka tjänster till stora aktörer runt omkring Helsingborg med omnejd. Med skickliga och engagerade medarbetare i hela Norden är Bilfinger redo att forma branschen och fortsätta ta ledningen inom industriell service. I tjänsten som el-planeringschef hos Bilfinger kommer du arbeta i en varierande roll med arbetsuppgifter som grundar sig i både operativt och strategiskt arbete. Du kommer i din roll få arbeta i tät dialog med kund och därefter med din erfarenhet beräkna och planera arbetet tillsammans med din arbetsgrupp. I tjänsten ingår personalansvar för ett team på ett tiotal duktiga och engagerade industrielektriker med en vision att växa teamet ännu större. För att trivas i rollen som el-planeringsledare krävs det att du som person är duktig på att kommunicera och samarbeta eftersom rollen innefattar tätt samarbete med både interna och externa kontakter. Det krävs även att du som person är trygg i din erfarenhet och har en förmåga att planera, strukturera och se helheten för att kunna leverera en god service. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Vara drivande i kontakten med kunder, leverantörer samt övriga interna och externa kontaktpersoner * Inneha fullständigt personalansvar med medarbetarsamtal, arbetsmiljöansvar, semesterplanering, lönesamtal etc * Beräkning och planering av installation, felsökning, reparation, tillsyn, skötsel och underhållsarbete både på Bilfingers elverkstäder och ut mot kund * Arbeta med att ständigt utveckla, driva och genomföra utveckling både internt och gentemot kund * Säkerställa att arbetsgruppen ständigt arbetar med säkerhet som sin högsta prioritet * Inneha övergripande ansvar i det dagliga arbetet kopplat till resursplanering och samordning VI SÖKER DIG SOM - Har en gymnasieexamen inom el eller motsvarande utbildning - Har arbetslivserfarenhet som elektriker från en industriell miljö - Har en erfarenhet från en liknande roll med personalansvar - Är obehindrad i det svenska språket - Har B körkort Det är meriterande om du har - Allmän behörighet inom el - Erfarenhet av affärssystemet SAP För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Bilfinger!
Vill du vara med och bygga framtidens energilösningar tillsammans med ett sammansvetsat team? På Skara Energi söker vi en elnätschef som trivs med att ta ansvar, driva utveckling och samtidigt vara en naturlig del av vårt positiva arbetsklimat. Hos oss är varje röst viktig, och vi ser fram emot att välkomna en nyckelperson som kan leda både människor och projekt med passion och engagemang. Är det dig vi söker? DIN VARDAG Som elnätschef blir du navet i vårt härliga team på 5 dedikerade personer. Vi jobbar tätt tillsammans med korta beslutsvägar och med ett leende på läpparna. Du kommer inte bara leda och stötta ditt team i vardagliga frågor, utan även vara med och fatta viktiga beslut i spännande projekt. Med korta beslutsvägar och en kultur där alla åsikter räknas, skapar vi en arbetsplats där varje medarbetare känner sig värdefull. Vi söker en ledare som aktivt stödjer och involverar sig i sina kollegors arbete. Flexibilitet och stöd där det behövs är nyckeln till vårt framgångsrika samarbete. Dina närmaste kollegor blir Anton, Sebastian och Thomas som arbetar med elnät och Claes och Fredrik som arbetar med mätning. Din närmaste chef är Magnus som är VD. Elnätsavdelningen ansvar för: Elnät Planering och genomförande av underhåll och investeringar Utredningar med kostnadsberäkningar Dokumentation av ledningsnät i vårt GIS-system (för närvarande Trimble NIS) Kundkontakter/kundmöten vid nyanslutningar, felanmälan, driftstörningar, reklamationer mm. Mätning av el, vatten och fjärrvärme. Som elnätschef kommer du inte bara ha det övergripande ansvaret för affärsområde elnät och dess tjänster, inklusive resultatansvar, utan också vara en viktig del av ledningsgruppen. Du förväntas kunna kliva ur din chefsroll och delta i det strategiska utvecklingsarbetet för hela bolaget. Utifrån din bakgrund och erfarenhet kan du även komma att ansvara för affärsområde stadsnät (Teamledare Christan tillsammans med Henrik och Fredrik). VEM ÄR DU? Vi söker dig som delar vår entusiasm och passion för att skapa en hållbar och effektiv elnätsverksamhet. Att arbeta proaktivt och ta initiativ är egenskaper vi värdesätter högt. Struktur, analys och förmågan att bygga starka relationer är viktigt då vi alltid har samarbete och kunden i fokus. Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. SKARA ENERGI ERBJUDER DIG En trevlig och lättsam arbetsmiljö där skrattet aldrig är långt borta. Ett ansvarsfullt uppdrag med varierande utvecklande arbetsuppgifter. Vi är ett litet företag men vi är breda och mångsidiga och alla rycker in där det behövs. Stora möjligheter för dig som vill växa tillsammans med oss. En fin och trivsam miljö både i och kring våra arbetslokaler. VILL DU VETA MER? Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du kan passa in i vårt positiva arbetsklimat, ser vi fram emot din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Skara Energi AB med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073 08 46 816 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-26. OM SKARA ENERGI ABSkara Energi är ett kommunalägt bolag med cirka 39 medarbetare och en omsättning på ca 170 miljoner kronor. Vi är stolta infrastrukturbyggare för kommunen och ansvarar för elnät, fjärrvärme, vatten och avlopp samt bredband. På Skara Energi är våra medarbetare hjärtat i vår framgång. Vi är smarta, känner tillit och har passion för vårt arbete. Tillsammans skapar vi världens bästa liv i Skara. Välkommen att bli en del av vårt positiva och kompetenta team!
Växjö Energi, som är en del av Växjö kommun, erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Hos oss blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens energisystem. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar vi prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder – idag och i framtiden. Vi tror på att en arbetsplats med jämställdhet och mångfald utvecklar oss och vår verksamhet. Vi månar om våra medarbetare och jobbar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. ARBETSUPPGIFTER Som driftchef ansvarar du för att leda driftorganisationen som består av en driftstab, sex skiftlag samt dagtidsgående drifttekniker. Sammantaget ett ledaransvar för ca 40 medarbetare inklusive gruppchefer. Som driftchef har du ansvar för att driva affärsområdets produktionsanläggningar på ett effektivt sätt med fokus på följande: • Tillse att produktionsanläggningarna följer de lagar, förordningar och miljötillstånd som åligger oss • Säkerställa tillsammans med kraftverkschef att vi har en fungerande nödläges- och krisberedskap • Ansvara att operativ styrning genomförs och utvecklas för att driva och följa upp det dagliga arbetet • Leverera resultat i enlighet med gällande strategier och uppsatta mål för verksamheten. • Utveckla verksamheten genom att forma och följa upp handlingsplanen för att nå överenskomna mål i styrkort • Ekonomisk planering och uppföljning genom framtagande av budget samt prognoser för driftavdelningen • Främja gott arbete i utvecklingsteam och förbättringsteam främst i form av beställare av uppdrag • Motivera och inspirera medarbetare mot uppsatta mål samt planera deras kompetensutveckling Som driftchef har du ett nära samarbete med samtliga berörda verksamheter inom bolaget. Du rapporterar till kraftverkschefen inom affärsområdet Kraft & Värme och ingår i kraftverkets ledningsgrupp. I din roll ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Detta är ett spännande arbete, där du dagligen hanterar strategiska och operativa arbetsuppgifter tillsammans med en engagerad och kompetent driftgrupp. KVALIFIKATIONER Du som söker har en utbildning som högskoleingenjör eller motsvarande inom Drift, Processteknik, Energi- och miljöteknik eller Maskinteknik. Du har mångårig erfarenhet av drift och underhållsarbete inom processindustri eller energiproduktion. Erfarenhet av entreprenadverksamhet och processutvecklingsarbete är också viktigt för att lyckas i rollen som driftchef. Vi söker dig med gedigen erfarenhet av ledarskap, någon som är trygg med att leda chefer och specialister inom ett komplext område. Som person är du kommunikativ, lyhörd och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Du är tydlig, målmedveten och är inte rädd för att ställa krav och fatta beslut. Du har förmåga att kunna prioritera och arbeta strukturerat för att hålla i gång verksamheten och nå uppsatta mål. Som Driftchef hos oss får du ett roligt, omväxlande, intressant och kvalificerat arbete i ett framgångsrikt företag med tydligt framtids- och hållbarhetsfokus. Du gillar att vara med där det händer och kan samtidigt lyfta blicken och jobba visionärt. Det är en fördel om du har erfarenhet av ekonomiuppföljning i löpande verksamhet eller från större investeringsprojekt. B-körkort är ett krav. På grund av Växjö Energis verksamhet och arbetsuppgifternas natur kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras som en del av rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan!
Om företaget Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden. Är du redo att leda och utveckla Uddevallas återvinningscentraler mot en hållbar framtid och kombinera ditt affärssinne med miljöengagemang, samtidigt som du spelar en nyckelroll i att säkerställa effektiv service för kommunens invånare. Ta steget och bli en del av vårt dynamiska team! Tjänstebeskrivning Som driftchef återvinningscentraler kommer du att ansvara för driften och utvecklingen av Återvinningscentralerna Aröd och Havskuren samt den mobila Pop-up Retur, inklusive personalansvar för anläggningar och utrustning, samt säkerställa effektiv renhållning och service till vår kund. Kvalifikationer Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom återvinningsbranschen och kompetens inom området avfall, renhållning och återvinning. Du har en relevant utbildning från högskola eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Din roll innebär att du har ansvar för anläggningar och personal vid Uddevallas två återvinningscentraler samt vår mobila Pop-up Retur. Du är bekväm med att arbeta med kund och service, och har en strategisk höjd samtidigt som du trivs nära den dagliga verksamheten. God vana av digitalt arbete och en vilja av att lära sig nya system och utvecklas i dom även svenska flytande i tal och skrift. Du kan kommunicera i skrift och tal på engelska då behov uppstår Det är meriterande om du har arbetat med kund och service inom återvinningsbranschen tidigare. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet, exempelvis som säljledare, projektledare, chef eller arbetsledare som vill ta nästa steg. Du har en förmåga att inspirera och motiveras av att se möjligheter, ta initiativ och kommunicera på ett engagerande sätt. En professionell samarbetsförmåga inom organisationen samt med kommunen och leverantörer är också uppskattad. Vad erbjuder vi dig? Uddevalla kommun är en framstående aktör inom återvinning, med fokus på hållbarhet och effektivitet. Genom våra innovativa lösningar och starka engagemang för miljön, strävar vi efter att erbjuda invånarna förstklassig service och bidra till en grönare framtid. Här blir du en del av en dynamisk och utvecklingsinriktad organisation Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Områdeschef Magnus Andersson tel 070-785 84 44. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb