Om företaget Asta Agency söker för kunds räkning en ekonomiadministratör med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag i sex månader. Du blir anställd hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. Du får mer information om företaget under en första intervju. Om tjänstenI rollen som ekonomiadministratör arbetar du i en bred och varierad roll inom ekonomi, orderhantering och administration. I rollen ansvarar du för hantering av kundreskontra, inklusive orderläggning, fakturering mot kund, utskick av betalningspåminnelser och räntefakturor, inläsning av inbetalningsfiler, samt underhåll av masterdata och utbetalningar kopplade till kundreskontran. Du hanterar hela faktureringsprocessen och arbetar löpande med orderläggning och lagerkontroll. Bokföring och bokslutsuppgifter kopplade till kundreskontran ingår också i dina ansvarsområden, liksom inventory management. Du kommer att ge stöd till verksamheten i arbetet med försäljningsorder och fakturering samt bistå med olika ekonomiska och inköpsadministrativa uppgifter. Kvalifikationer och egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av arbete med kundreskontra, order, fakturering och uppföljning i ett större ERP-system Van och effektiv användare av ekonomi- och affärssystem, det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Fortnox Meriterande med erfarenhet från lager- eller produktföretag Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Övrig information Start: Omgående Plats: Centrala Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Tycker du om att grotta ner dig i siffror och är intresserad av ett arbete med mycket eget ansvar? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju! Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent arbetar du med ditt team inom kundreskontra. Du arbetar med fakturering, felhantering av fakturor, avstämningar av betalningar, bevakningar, kontoavstämningar m.m i koncernens alla bolag. Du är också delaktig i den löpande bokföringen och löpande förbättringsarbete i processen. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakt externt och internt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Arbeta i affärssystemet SAP Ekonomi och Excel Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner Hantera reskontran för funktionens bolag Arbeta med hantering av inkommande bankfiler Ha löpande kontakt med kunder och butiker Arbeta med fakturering och avstämningar Arbeta med kreditbevakning samt hantera inkassoärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet God erfarenhet av att arbeta i Excel Du talar och skriver obehindrat på svenska Det är meriterande med kunskaper inom SAP Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett stort intresse för ekonomi och en vilja att utvecklas inom området. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre. Övrig information Start: Omgående Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. About this vacancy Är du initiativtagande och prestigelös med vana att arbetsleda och söka förbättringar? Om du dessutom är redo för nya utmaningar - sök en utvecklande och bred roll som Skolekonom till fina IES Tyresö! Du kommer att arbeta självständigt och proaktivt med uppföljning och rapportering som rör skolans ekonomi. Tillsammans med kollegorna inom administration söker ni kontinuerligt nya vägar att förbättra flöden, arbetssätt och processer. Fokus för utvecklingen ska vara för att gagna skolans kvalité med eleven i fokus. Vi erbjuder dig en möjlighet att ansluta dig till ett företag som driver den fjärde största grundskoleverksamheten i Sverige och som karaktäriseras av en internationell miljö med högt engagemang där engelska språket är en gemensam nämnare. Vi söker dig som är redo att anta utmaningen att utvecklas tillsammans med oss. Om IES Tyresö IES Tyresö stärker sitt ledningsteam. Vi har höga förväntningar och höga krav. Vi finns i Tyresö, bara 10 minuter från Gullmarsplan och 25 minuter från Stockholm C. Skolan öppnade 2014 och har 960 elever i årskurs 4-9 och 100 anställda. Skolan har höga resultat, en trygg miljö och många elever i startgroparna som vill börja här. Vår skola är en fantastisk och mångsidig miljö där vi har personal och elever med en mängd olika bakgrunder och kulturer. Vi är en väletablerad skola med en stark kultur och gedigna rutiner. Skolan har ett förstärkt ledningsteam, så detta är en spännande möjlighet att arbeta med entusiastiska ledare för att fortsätta utveckla skolan. Om rollen Det administrativa arbetet på IES Tyresö leds och organiseras av rektorn samt administrativ chef. Skolekonomens roll delegeras av rektor för att säkerställa att skolans ekonomiska och budgetmässiga arbete fungerar effektivt på både lång och kort sikt. Skolekonomen arbetar nära rektor, administrativ chef och biträdande rektorer samt är en del av skolans ledningsgrupp. Tjänsten säkerställer att arbete som krävs inom viktiga områden som anges i lag följs. Dina framtida arbetsuppgifter innehåller bland annat - vara en aktiv och bidragande medlem i skolans ledningsgrupp - arbeta proaktivt för en välfungerande ekonomisk modell sammanställa kontrakt - bistå rektor i både det löpande budgetarbetet men även för kommande verksamhetsår samt ekonomisk slutrapport för året - delaktig i beslut om inköp och budgetuppföljning - månadsvisa avstämningar av skolpeng och kontakt med kommuner, samt årlig granskning - månadsrapportering samt kostnadsuppföljning med kommentarer - löpande bokföring (ex. fakturera, kreditera, bokföra utlägg, avstämma handkassa samt företagskort) - analyser av avvikelser - balansavstämning - kontrollera och kontera leverantörsfakturor i Rillion - delaktig i vikariesamordning och tjänstetillsättningar - utveckling av processer såväl internt på skolan samt gentemot skolans intressenter - projekt för minskade kostnader och/eller ökade intäkter - sammanställa filer med kontrakt och andra underlag - hantera VISA-ansökningar - manuell avstämning elever samt följa upp ev. felaktigheter - hantera, kontrollera, godkänn och följa upp fakturor - övriga verifikat - gå igenom de största posterna och bokföra dessa för månadsslut - payroll - all personal månadsrapportera, hantera övertid, ledigheter, sjukdom osv. - inrapportering SCB-statistik, samt övriga efterfrågningar kring statistisk som kräver inrapportering - delta i månadsmöten online för skolekonomer inom IES, månadsmöten online HR, månadsmöten med management och veckomöten Kvalifikationer för att bli framgångsrik i denna roll: Som person är du driven, nyfiken och strukturerad. Vi tror att du som söker till rollen har en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning i ekonomi eller har förvärvat motsvarande kompetens i arbete. Du har minst ett par års vana från liknande arbete där stor vikt ligger på ett processorienterat och proaktivt arbetssätt samt ledaregenskaper. Du kommunicerar väl, både på svenska och engelska, har hög social förmåga och trivs med många kontaktytor. Du känner dig bekväm med Excel samt Google worksheets. Särskilt meriterande är erfarenhet från skolvärlden samt IES. Vad kan vi på IES erbjuda dig? Som skolekonom arbetar du tätt med skolans rektor och nätverkar med de andra skolekonomerna på landets ca 48 skolor. Du får också stöttning av ekonomiavdelningen på huvudkontoret. Tillsammans är du med och påverkar och bidrar till att de ekonomiska processerna fungerar väl och ständigt förbättras. Vill du veta mer? Vi ser fram emot att höra från dig! Om det finns något du undrar över, skicka gärna dina funderingar till rektor Björn-Andreas Eriksen på [email protected]. Ansök med CV + personligt brev på IES Careers, senast den 14 juli. Ansökan via e-post godtas inte. Urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av augusti. Tillträde efter överenskommelse, dock senast november 2025.
Ett av arméstabens fokusområden är att bygga, och leda, den nya armén. En armé som har fokus på arméns förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder arméns ingående krigsförband samt underställda organisationsenheter som utgörs av förband och skolor. Armén – när och där det avgörs! Befattningen erbjuder Hos oss får du ett ansvarsfullt arbete där du är en del av arméns ekonomifunktion i en tid av militär tillväxt. Denna befattning är tänkt att arbeta med planering, uppföljning, analys och återrapportering med fokus på personalekonomi i första hand. Personalekonomi i Försvarsmakten innebär löner, och många olika typer av tillägg för till exempel övningar, jour mm. Om enheten Planeringsavdelningen på Arméstaben har som främsta uppgift att leda och styra arméns förband, skolor och centra i produktionen av krigsförband på kort och lång sikt. Här finns kompetenser inom flera områden utöver ekonomi som t.ex. personal, utbildning, infrastruktur samt övning/träning och består av både officerare och civila. Arbetet sker i nära samarbete med övriga funktionsavdelningar inom Arméstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Delta i planerings- budgeterings- och prognosarbete för armén bland annat genomföra sammanställningar, analyser och avstämningar med fokus personalekonomi (lönekostnader och övriga personalrelaterade kostnader) • Delta i arbetet med framtagande och analys av relevanta nyckeltal inom personalekonomiområdet • Utveckla metoder inom området personalekonomi tillsammans med över-, sido- och underordnade enheter bland annat arméns 18 förband • Stödja Arméns HR-funktion i funktionsöverskridande ekonomifrågor • Genomföra ekonomisk internkontroll • Vid behov ta fram rutinbeskrivningar och utbildningsmaterial avseende ekonomi samt genomföra interna utbildningar inom armén • Samt andra uppgifter som faller inom ekonomirollen KRAV Kvalifikationer • Minst gymnasial ekonomisk utbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet innehållande uppgifter som budgetering och uppföljning avseende personalekonomi • Goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint • Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Personliga egenskaper För att passa in och trivas i den här befattningen ser vi att du är tydlig, kommunikativ och flexibel som person. Du ser vad som behöver göras, samt har förmågan att arbeta strukturerat även då arbetet sker i högt tempo. Vårt arbete är till delar periodiskt styrt så förmåga och möjligheten att i perioder vara mer arbetsintensiv är viktigt. Då kontaktytan är bred ser vi vidare att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer inom organisationen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från statlig eller på annat sätt politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete med personalekonomi För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten. Befattningen är Civil. Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontaktas: Senior controller Linda Brandt Arméns ekonomichef Ulrika von Knorring För information om rekryteringsprocessen kontaktas: HR-specialist Maria Törnqvist Fackligaföreträdare AST OF: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Samtliga nås via växel 0171-15 70 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Ett av arméstabens fokusområden är att bygga, och leda, den nya armén. En armé som har fokus på arméns förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder arméns ingående krigsförband samt underställda organisationsenheter som utgörs av förband och skolor. Armén – när och där det avgörs! Befattningen erbjuder Hos oss får du ett ansvarsfullt arbete där du är en del av arméns ekonomifunktion i en tid av militär tillväxt. Tillgång till ändamålsenlig infrastruktur (lokaler) är väsentlig för arméns tillväxt och armén har under 2025 fått större ansvar för att planera för, och följa upp sin lokalförsörjning. Det görs även omfattande investeringar inom andra områden. Om enheten Planeringsavdelningen på Arméstaben har som främsta uppgift att leda och styra arméns förband, skolor och centra i produktionen av krigsförband på kort och lång sikt. Här finns kompetenser inom flera områden utöver ekonomi som t.ex. personal, utbildning, infrastruktur samt övning/träning och består av både officerare och civila. Arbetet sker i nära samarbete med övriga funktionsavdelningar inom Arméstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Arbeta inom arméns planerings-, budget- och återrapporteringsprocess med fokus infrastrukturkostnader • Delta i planerings- budgeterings- och prognosarbete för armén bland annat genomföra sammanställningar, analyser och avstämningar • Ansvara för arméns ekonomiska strukturer för verksamhets- och samhällsinvesteringar inkl. infrastruktur • Stödja infrastrukturhandläggarna inom ekonomiområdet med planering och uppföljning på kort och lång sikt • Stödja ekonomifunktionerna vid arméns 18 förband • Genomföra ekonomisk internkontroll • Vid behov ta fram rutinbeskrivningar och utbildningsmaterial avseende ekonomi samt genomföra interna utbildningar inom armén. • Andra uppgifter inom ekonomirollen. KRAV Kvalifikationer • Minst gymnasial ekonomisk utbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet innehållande uppgifter som budgetering och uppföljning • Goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint • Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Personliga egenskaper För att passa in och trivas i den här befattningen ser vi att du är tydlig, kommunikativ och flexibel som person. Du ser vad som behöver göras, samt har förmågan att arbeta strukturerat även då arbetet sker i högt tempo. Vårt arbete är till delar periodiskt styrt så förmåga och möjligheten att i perioder vara mer arbetsintensiv är viktigt. Då kontaktytan är bred ser vi vidare att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer inom organisationen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.s Meriterande • Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från statlig eller på annat sätt politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av infrastrukturekonomi på övergripande nivå • Erfarenhet av Försvarsmakten Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten. Befattningen är Civil Sysselsättningsgrad: 100 % Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontaktas: Senior controller Linda Brandt Arméns ekonomichef Ulrika von Knorring För information om rekryteringsprocessen kontaktas: HR-specialist Maria Törnqvist Fackligaföreträdare AST OF: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Samtliga nås via växel 0171-15 70 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi på Jefferson Wells söker efter en Ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund i Alingsås. Uppdraget startar snarast möjligt och pågår i ca 6 månader. För rätt person finns det möjligheter till förlängning därefter! Om uppdraget: Tjänsten är ett konsultuppdrag som inledningsvis varar i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute hos vår kund som är belägen i Alingsås. Arbetstiden är förlagd under dagtid måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att vara en viktig del av vår kunds ekonomiteam och bidra till att säkerställa korrekt och effektiv hantering av kundreskontra. Du kommer att arbeta med olika ekonomiska processer och dina arbetsuppgifter kan bland annat innehålla: * Hantering av kundfakturor och betalningar * Avstämning av kundreskontra * Kontakt med kunder gällande fakturafrågor * Uppföljning av betalningar och påminnelser * Övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen Dina egenskaper och kvalifikationer: Vi söker dig som vill arbeta strukturerat med stort ansvar i en föränderlig och flexibel miljö. Du har en god kommunikativ förmåga, samarbetar med andra på ett effektivt sätt samtidigt som du även utan problem kan arbeta självständigt. Du är trygg i din roll, lösningsorienterad och du vågar ta egna initiativ. Du har: - relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi - 2-5 års erfarenhet av arbete inom kundreskontra - tidigare erfarenhet av att arbeta i stora ekonomiska flöden - goda kunskaper i Excel och Microsoft Office - mycket goda språkkunskaper, tal och skrift, i svenska och engelska Tidigare erfarenhet av olika ekonomisystem samt leverantörsreskontra meriterande. Låter detta som ditt nästa jobb? Varmt välkommen att ansöka via "ansök nu" länken här bredvid. Vi kommer löpande att presentera kandidater för detta uppdrag, så tveka inte att ansöka redan idag! Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Kontaktuppgifter och ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för tillsättning av uppdraget, Therese [email protected] Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Ekonomiadministratör med känsla för service? Välkommen till Norrlands Bil i Skellefteå! Är du en noggrann och självgående person som trivs med siffror, struktur och att ha roligt på jobbet? Vill du vara en del av ett sammansvetsat team där man hjälps åt och stöttar varandra i vardagen? Då kan det vara dig vi söker! Just nu letar vi efter en ekonomiadministratör till vårt härliga admin-gäng på Norrlands Bil i Skellefteå. Hos oss får du en viktig roll i ett tryggt, väletablerat företag med stort hjärta och framtidsfokus. Om tjänsten I din roll kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra – du ansvarar för att hantera det dagliga flödet av leverantörsfakturor, registrering, kontering och eventuella avvikelser. Du jobbar även med kontoavstämningar i samband med månads- och årsbokslut och är ett internt stöd i fakturarelaterade frågor. På vår ekonomiavdelning hjälps vi åt och utvecklas tillsammans – därför kan arbetsuppgifterna variera och utökas över tid, i dialog med dig. Du rapporterar direkt till redovisningschefen och får stor frihet under ansvar. Du blir en del av ett team på tio kollegor som arbetar med löner, administration, ekonomi och HR. Alla har sina ansvarsområden – men här är det självklart att vi ställer upp för varandra när det behövs. Teamkänsla och arbetsglädje är något vi värdesätter högt! Vår värdegrund – mer än bara ord Norrlands Bil är en värderingsdriven organisation. Våra ledord – Kunden i fokus, Laganda, Ärlighet och Personligt Engagemang – genomsyrar allt vi gör. De är inte bara fina ord på väggen, utan vår gemensamma kompass för hur vi arbetar, beter oss och når våra mål. Vi söker dig som delar dessa värderingar och vill vara med och skapa en arbetsmiljö där både kollegor och kunder trivs och utvecklas. Vi söker dig som: - Har utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Har grundläggande redovisningskunskaper - Är van att arbeta i Excel och andra digitala verktyg - Talar och skriver flytande svenska - Har du dessutom arbetat i större organisationer eller i affärssystemen Visma eller Palette? Då är det ett plus! Som person tror vi att du: - Är strukturerad, noggrann och självgående - Trivs i ett varierat tempo och har lätt för att prioritera - Har hög servicekänsla och tycker om att samarbeta - Delar våra värderingar: kundfokus, laganda, ärlighet och personligt engagemang Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning – vi vill att du ska trivas och känna dig hemma hos oss! Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Start: Enligt ök Har du frågor kring tjänsten kontakta Redovisningschef Veronica Enquist Johansson på 0910–715825 Välkommen in med din ansökan senast 13 juli. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om oss Norrlands Bil koncernen har ca 380 medarbetare fördelade på sju norrländska orter. Från Skellefteå som sydligaste ort till Kiruna i norr. Koncernen består av fyra bolag med verksamhet inom personbil, tunga fordon, fastighet/administration samt finans. Läs mer om oss här: www.norrlandsbil.se Tre föregångare som slagit ihop sina styrkor. Norrlands Bil är summan av tre parallella framgångshistorier. Skellefteå Bil startade i Skellefteå 1944, Müllers i Luleå 1946 och Bil-City i Kiruna 1961. I vår gemensamma berättelse hittar vi några av milstolparna i utvecklingen av personbilen. I samma takt som Volkswagengruppen utvecklades till ett flertal världsledande bilmärken, växte de båda familjeföretagen till föregångare i Västerbotten och Norrbotten. Idag är vi totalt ca 380 medarbetare i de tre bolagen Norrlands Bil Sverige AB (personbilar), Norrlands Bil Tunga Fordon AB (lastbilar) samt Service AB (fastighet & ekonomi). Vi finns fördelade på sju orter i från Skellefteå i söder till Kiruna i norr och har en omsättning på ca 1,5 miljard. Då bilbranschen utvecklas i rask takt innebär det att vi också måste utveckla människorna bakom tekniken, och vara mån om den viktigaste resurs vi har- våra medarbetare! Att arbeta på Norrlands Bil ska kännetecknas av arbetsglädje och goda möjligheter till vidareutbildning, dels inom de olika bilmärkena och Scania men även för övriga tjänster internt. Våra generalagenter från Scania-och Volkswagenkoncernen erbjuder och samordnar utbildningar så vi säkerställer att vi följer med i utvecklingen. Vill du vara med på resan?
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Ekonomiadministratör Välkommen till en inspirerande och trevlig arbetsplats på Institutionen för historiska studier vid Humanistiska fakulteten. Vi söker nu en vikarierande ekonomiadministratör för att ingå i institutionens verksamhetsstöd. Verksamhetsstödet, som leds av administrativ chef, ansvarar bland annat för frågor rörande personal, ekonomi, inköp, utbildningsadministration, studievägledning och kommunikation. Arbetet som ekonomiadministratör sker i nära samarbete med flera personer på institutionen. Vad vi erbjuder Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Hos oss värdesätter vi mångfald och arbetar aktivt för en jämställd arbetsmiljö där alla kan trivas och utvecklas. Här får du flexibla arbetsmöjligheter i form av distansarbete och flextid för att underlätta en balanserad arbetsvardag. Vi sitter i nybyggda, moderna och centralt belägna lokaler ett stenkast bakom Götaplatsen som ger våra medarbetare enkel tillgång till staden och samtidigt goda pendlingsmöjligheter. Som statlig myndighet erbjuder Göteborgs universitet förmåner som friskvårdstimme på arbetstid, ersättning för läkarbesök, 28 dagars grundsemester och tjänstepension. Hos oss finns även möjlighet till bred kompetensutveckling då universitetet har ett stort utbud av internutbildningar i till exempel ledarskap, arbetsmiljö, offentlig förvaltning och kurser i engelska inriktat mot arbetslivet. Mer om våra förmåner hittar du här. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiadministratör ska du stödja institutionens ekonomicontroller, personalhandläggare och administrativ chef i administrativa ekonomiuppgifter. En stor del av arbetet kommer bestå i att hantera arbetsuppgifter som ligger mellan ekonomi och personaladministration. Exempel på arbetsuppgifter är hantering av leverantörsfakturor, projektuppföljning, omföringar, granskning i samband med bokslut, fakturering, granskning av reseräkningar, utländska arvoden och att ge stöd i institutionens budgetarbete. Institutionen bedriver två större EU-projekt som kräver att man sätter sig in i vilka regler som gäller för kostnader, löner och rapportering. Universitetet har rutiner för arbetet men i din roll måste du kunna reglerna och stötta projektdeltagarna. Inom tjänsten ingår även att ge support och stöd inom ekonomifrågor till institutionens medarbetare. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras beroende på verksamhetens behov och bemanningen inom arbetsgruppen. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten. Det är ett krav att du talar och skriver flytande svenska och engelska. För att kunna genomföra uppdraget på ett framgångsrikt sätt behöver du vara serviceinriktad, prestigelös samt kunna arbeta självständigt och strukturerat. Tjänsten kräver att du är nyfiken på att lära och har en vilja att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du behöver ha god vana att arbeta i olika system då universitetets använder många olika verksamhetssystem i det dagliga arbetet. Främst gäller detta systemen Agresso, Primula men även Retendo och Proceedo. Det är meriterande om du haft några års yrkeserfarenhet inom ekonomiadministration eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från ekonomiadministration inom statlig myndighet eller offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Omfattning: 100% med placering vid Institutionen för historiska studier. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Tillsättningsförfarande I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med flera intervjuer och referenstagning. Dessa moment kommer i förekommande fall också att ligga till grund för bedömningen. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Lise-Lotte Walter, [email protected], 031-786 6573. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-11. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du arbeta i en dynamisk miljö där din noggrannhet och känsla för struktur gör skillnad varje dag? Medlink söker nu en engagerad och självgående ekonomiassistent till vårt team i centrala Stockholm. Om Medlink Medlink är ett av de ledande bemanningsföretagen inom vårdsektorn, med fokus på att erbjuda kvalitativa och flexibla lösningar för både personal och vårdgivare. Vi är stolta över att skapa hållbara och långsiktiga relationer mellan vårdpersonal och våra uppdragsgivare. Med starka värderingar och ett passionerat team är vi engagerade i att bidra till en bättre och mer tillgänglig vård för alla. Om rollen Som ekonomiassistent hos oss kommer du ha en viktig roll i att säkerställa att våra ekonomiska flöden fungerar effektivt och korrekt. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara kundfakturering, vilket innebär att du kommer vara en nyckelperson i vår löpande verksamhet. Du arbetar nära vår ekonomiansvarige och får möjlighet att utvecklas inom ekonomi i en miljö där ditt arbete gör skillnad. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Hantering av kund- och leverantörsreskontra Avstämningar och betalningar Fakturering och inläsning av betalningar Administrativa uppgifter kopplade till avtal och ekonomiprocesser Stöd i månadsbokslut och ekonomisk uppföljning Din profil Gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, gärna från en liknande roll Strukturerad, noggrann och självgående med förmåga att prioritera och ta egna initiativ. Flexibel och prestigelös – du trivs med att växla mellan högt och lågt i arbetsuppgifterna. Van användare av MS Excel och andra administrativa system. Varför Medlink? Hos oss får du en stimulerande roll i en dynamisk miljö med engagerade kollegor, där du kommer ha stor möjlighet att påverka och utveckla både din roll och vår arbetsplats. Vår företagskultur bygger på gemenskap, öppenhet och trivsel. Hos oss står medarbetarna i centrum, och vi värnar om att skapa en miljö där alla känner sig uppskattade och sedda. Vi sitter i moderna och trivsamma lokaler på Kungsgatan i Stockholm, och våra sociala aktiviteter, såsom gemensamma luncher, after works och teambyggande evenemang, är några av de inslag som gör vår arbetsplats så omtyckt. Ansökan Skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt, då urval sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna dig som en nyckelperson i vårt team på Medlink!
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Vad vi kan erbjuda dig Som anställd vid Göteborgs universitet får du tillgång till en rad förmåner och försäkringar. Du kan läsa mer om dessa på Förmåner och försäkringar vid Göteborgs universitet. Du får även tillgång till ett brett internt utbildningsutbud som stöd i din professionella utveckling. Vi värnar om en god balans mellan arbete och fritid. Därför finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, i den mån det är förenligt med verksamhetens behov. Om rollen och arbetsuppgifterna Du ingår i institutionens ekonomigrupp som består av totalt 10 medarbetare. Alla har ansvar för dedikerade verksamhetsområden inom forskning, utbildning och samverkan. Du har eget ansvar för specifika verksamhetsområden och hanterar då: • Löpande ekonomiadministration i ekonomisystemet Agresso, såsom fakturahantering (leverantörs- och kundreskontra) • Diverse inköp och upphandlingsfrågor enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU), resebeställningar, granskning av reseräkningar, arvoden och utlägg • Lönekonteringar i personalsystemet Primula, inmatning och uppföljning i bemanningssystemet Retendo • Framtagande av kostnadskalkyler och budgetar för specifika verksamheter, kontakter med samarbetspartners, finansiärer och medverkan vid upprättande av avtal • Budgetering och prognoser i budgetsystemet Panorama, bokslut, uppföljning, och analys • Rapportering till ansvariga verksamhetsledare och finansiärer • Utveckling och anpassning av ekonomiadministrativa rutiner utifrån nya riktlinjer och regelverk • Planering av mötes- och konferensarrangemang • Även övrig administration förekommer Över tid kan arbetsuppgifterna komma att ändras. Kvalifikationer Kvalifikationer - krav: • Universitets- eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen. Alternativt annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, i kombination med relevant arbetslivserfarenhet, • Erfarenhet av arbete inom redovisning, budgetering, kalkylering, prognostisering och ekonomisk analys • Mycket god förmåga att arbeta självständigt med hela ekonomiprocessen • Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska • Mycket god systemvana och IT-kunskaper, samt mycket goda kunskaper i Microsoft Office produkter och Excel i synnerhet • Erfarenhet av självstängt administrativt arbete samt hög noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Kvalifikationer - meriterande • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig verksamhet • Erfarenhet av ekonomiadministrativa systemen Agresso och Panorama samt personalsystemen Primula och Retendo • Goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling (LOU) • God förmåga att tolka och omsätta komplexa regelverk och lagstiftning i praktiken. Vem vi söker Vi söker dig som vill arbeta deltid, 50–80%. Du är strukturerad och har vana att planera, prioritera och följa upp ditt arbete för att nå uppsatta mål – även när flera arbetsuppgifter kräver din uppmärksamhet samtidigt. Du har en väl utvecklad samarbets- och kommunikationsförmåga och är serviceinriktad i ditt bemötande, både inom och utanför institutionen. Med ett analytiskt, lösningsorienterat och flexibelt förhållningssätt arbetar du proaktivt, tar eget ansvar och agerar konsultativt i samverkan med organisationen. Du har god förmåga att presentera ekonomisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både muntligt och skriftligt. Du ser både detaljer och helhet och drivs av utveckling och ständiga förbättringar. För att lyckas i rollen behöver du också ha god förståelse för verksamhetens skiftande förutsättningar, drivkrafter och behov. Vi kommer att göra en helhetsbedömning och anställa den person som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla arbetsuppgifterna. I urvalsförfarandet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Arbetsprov kan komma att tillämpas som en del av rekryteringsprocessen. Anställning Anställningsform: Tillsvidareanställning där Göteborgs universitet tillämpar 6 månaders provanställning Omfattning: 50–80 % Placering: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet Tillträde: 3 november 2025 eller enligt överenskommelse Diarienummer: PAR 2025/546 Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: André Jawahiri, administrativ chef, [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-12 För fullständig annons och ansökan; https://web103.reachmee.com/ext/I005/1035/job?site=6&lang=SE&validator=3038fcf1516ea1184a6da70a891f87da&job_id=37927 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer