Junior ekonom till Institutionen för fysiologi och farmakologi

Vill du bidra till en bättre hälsa för alla?  På institutionen för fysiologi och farmakologi undervisar vi och bedriver internationellt slagkraftig forskning inom fysiologi, farmakologi, anestesiologi och intensivvård. Vi är ungefär 200 anställda medarbetare fördelat på ca 30 forskargrupper.  Vi söker dig som är i början av din karriär och som gillar att arbeta självständigt i en bred roll i en internationell miljö. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med två erfarna controllers i ekonomiteamet, samt övriga kollegor inom det administrativa enheten som ansvar för HR, kommunikation, utbildningsadministration och forskningsadministration. Tillsammans är vi cirka 10 personer och vår gemensamma uppgift är att tillhandahålla professionellt och kvalitativt stöd, så att institutionens forskare och lärare kan bedriva världsledande forskning och utbildning. Vårt jobb kännetecknas av hög kompetens, servicevilja och ett gott arbetsklimat.  I denna roll kommer du att få möjlighet att lära dig mer om hur ekonomi och styrning fungerar på ett lärosäte och du får möjlighet att växa i en roll som kan utvecklas över tid. Är detta tjänsten för dig? Läs vidare och ansök nedan!  Din roll Som ekonom hos oss arbetar du brett med olika arbetsuppgifter och ger ett operativt stöd av hög kvalitet till såväl forskare som övriga medarbetare inom kärnverksamheten. Du kommer att bistå våra controllers, men får också egna ansvarsområden. Rollen innebär även ett nära samarbete med det gemensamma verksamhetsstödet vid Karolinska Institutet, i synnerhet Ekonomiavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: - Stöd till institutionens forskargrupper i ekonomifrågor - Bokslutsarbete och månadsuppföljning - Löpande bokföring, avstämningar och utredningar - Projektekonomi, t ex nyupplägg, rekvirering av medel, återrapportering av projekt till finansiär - Viss kundfakturering och vidarefakturering - Ansvara för avtalsreskontran - Ansvara för anläggningsredovisningen - Ansvara för ekonomienhetens funktionsmejl; hantera och fördela inkommande ärenden - I rollen ingår också viss diarieföring och arkivering samt licenshantering, inventering och registervård Andra liknande arbetsuppgifter kan förekomma. Vem är du? Rollen som ekonom innebär en kombination av analytiskt arbete och löpande uppgifter, vilket förutsätter att du är strukturerad, har gott omdöme och en utpräglad ansvars- och servicekänsla. Kvalifikationer Vi söker dig som har avslutad examen inom ekonomi, gärna med redovisningsinriktning, från universitet eller högskola eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i redovisning och ett intresse för att analysera siffror och se samband. Då vi verkar i en internationell miljö behövs det att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har även god vana av Officepaketet och lätt för att lära sig nya system. Det är meriterade om du tidigare har erfarenhet från att arbeta på svenskt lärosäte eller i staten. Om du tidigare har arbetat inom redovisning, har vana av arbete i affärssystem, som exempelvis Agresso/UBW eller Raindance, samt projektredovisning är det också meriterade. Personliga egenskaper Du är en person som är noggrann, har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och anpassar prioriteringar utifrån aktuell situation. Du trivs att hantera utmaningar och lösa problem som uppstår. Du har en mycket god förmåga att initiera och planera det dagliga arbetet genom ett proaktivt arbetssätt med målsättningen att ligga steget före. Du är en lagspelare och då du i din roll kommer att ha många kontakter med både interna och externa parter är det viktigt att du värdesätter relationer och har en god social kompetens. Du har en analytisk förmåga och ett välutvecklat siffersinne. Du är kommunikativ med ett stort intresse för service. Med ansvarskänsla och noggrannhet driver du ditt arbete framåt samtidigt som du känner ett ansvar för det samlade resultatet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedrivs framgångsrik medicinsk forskning och vi har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal.  Vi sitter i forskningsbyggnaden Biomedicum i ett öppet kontorslandskap. För administrativ personal tillämpas viss flexibilitet gällande arbetstider samt ges man möjlighet till ett arbetssätt som tillåter man kan arbeta en del av sin arbetstid på distans. Tjänsten är placerad i en kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet.  Placering: Campus Solna Läs mer om vår avdelning här: https://ki.se/fyfa Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV och personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet.  Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ekonomiassistenter till framtida uppdrag!

Är du ekonomiassistent och letar nya möjligheter under 2024? Bli en del av vårt nätverk såhjälper vi dig att hitta din nästa utmaning!Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist- och linjerollsnivå.Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.Vår kunderDe kunder vi arbetar med idag är allt ifrån större noterade bolag, nordiska SSC:s, redovisningsbyråer till mindre bolag såsom spännande start-ups. Uppdraget i sig varierar, vanligtvis sträcker det sig mellan 3-12 månadermedan andra är konsultrekryteringar där du blir erbjuden en anställning hos kund efter en första periodsom anställd konsult. Vanligtvis är uppdragenheltid 100%.Vem söker vi?Du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete! Vi söker både dig som är i början av din karriär och dig som har längre erfarenhet. Bli en del av vårt nätverk! Ansök via annonsen och bli en del av vårt nätverk för att öka dina och våra möjligheter att matcha dig mot ditt nästa uppdrag! Om du önskar höra mer om dina möjligheter hos oss på Newr eller har några frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till oss - Anna Modin, [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Ekonomiassistent till Lingmerths!

Är du på jakt efter ett meriterande och givande arbete vid sidan av dina studier? Har du dessutom ett öga för ekonomi och intresserad av att koordinera administrativa arbetsuppgifter? Då är du välkommen till Lingmerths! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Vi söker för kunds räkning en ambitiös ekonomistudent som har ett tydligt lösningsfokus och som kan ta egna initiativ och beslut. I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta på Lingmerths kontor i Linköping tillsammans med övriga medarbetare i ekonomiteamet. Du kommer även att ha stöttning digitalt med erfaren ekonom som befinner sig i Göteborg. Rollen innefattar övergripande ekonomiarbete med stort fokus på fakturering. Utöver fakturering är hantering av leverantörsfakturor, månadsslut och andra admininstrativa uppgifter primära. Du kommer tillsammans med respektive projektledare hantera divserse olika ärenden som kräver gott samarbete och högt ansvarstagande. Rollen innebär mycket kontakt med både interna och externa parter och vi ser att du har en god verbal förmåga. I rollen kommer du spela en viktig roll för företagets ekonomifunktion vilket skapar goda möjligheter för utveckling. Vi ser gärna att du är tillgänglig 1-2 dagar i veckan. Du erbjuds - Att bli del av ett familjärt bolag med härlig stämning i en hjälpsam kultur - En spännande roll med varierande arbetsuppgifter - Möjligheten att utvecklas inom ekonomiadministration ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande fakturering * Stöd vid månadsslut * Samrådan med projektledare vid exempelvis reklamationer * Admininstrering av leverantörsfakturor VI SÖKER DIG SOM - Studerar ekonomi på eftergymnasial nivå - Har tidigare erfarenhet av admininstrativt arbete - Har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då detta krävs för arbetet - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i team Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Kvalitetsmedveten - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Lingmerths är en kvalificerad partner för rådgivning och bokning av resor och möten. Med över 70 år på marknaden är de en av Sveriges äldsta aktörer inom branschen. Lingmerths Group har ett starkt samarbete med samtliga större researrangörer, flygbolag, hotellkedjor och transportföretag. Det som förenar de olika delar av Lingmerths verksamhet är att de alla jobbar för att få människor att mötas, oavsett om det är via flyg, tåg, digitalt, ett mindre möte eller stort event. Branschevent och kommersiella möten pekas i flera studier ut som en viktig del av syftet med det framtida affärsresandet och med grund i detta har Lingmerths valt att fokusera ytterligare på det personliga mötet och event. För två år sedan togs beslutet att avveckla privatreseerbjudandet. Som ett led i den utvecklingen placeras nu Lingmerths erbjudande för Event och professionella möten under ett eget affärsområde och nya varumärket Eventity. Eventity ansvarar för att tillgodose såväl Lingmerths befintliga kunder som nya och fristående kunder med tjänster inom varumärkesbyggande eventupplevelser och syftesdrivna möten. Organisationen befinner sig i en spännande utvecklingsfas, där framtidens möjligheter står i fokus. Tillsammans med alla medarbetare står Lingmerths upp för en verksamhet som drivs av engagemang, kompetens och ansvar.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonomiassistent

Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent i centrala Jönköping. Som ekonomiassistent kommer du att sköta den löpande bokföring, kundreskontra- och /eller leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar mm. Vidare sköter du administrationen av kundfakturor, både till svenska och utländska kunder. Arbetet innefattar fakturahantering, samt uppföljning i ekonomisystemet. Allmänna administrativa uppgifter inom ekonomi samt sortering, scanning och arkivering kommer också ingå. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, har god teamkänsla, är samarbetsinriktad och tar gärna för dig i jobbet. När det dyker upp utmaningar har du förmågan att söka lösningar och bibehålla en positiv inställning. Du vågar fråga, tar eget initiativ och ansvar. Du trivs med att periodvis jobba i ett högt tempo. Du är snabb på att fånga upp nya saker i din omgivning och tycker det är roligt med den digitala utvecklingen. Vi ser även att du har ett flexibelt arbetssätt och är beredd att ändra dina arbetsuppgifter utifrån förändrade förutsättningar Du bör ha dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du har ekonomiutbildning på gymnasie- eller högskolenivå alternativt en KY-utbildning med ca 2-3 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel. Vi är rekryterare. Rådgivare. Forskare. Konsulter. Uppdragstagare och givare. Finansiärer, kundansvariga och investerare av tid, samtidigt. Men framförallt är vi människor — med ett starkt fokus på andra individer. Och när vi ser till individen först, stärks i själva verket den del som utgör grunden till organisationens framtida utveckling. En utveckling som ger ringar på vattnet.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Åmåls kommun söker ekonomiassistent 100%

Vi söker en ekonomiassistent till ett kombinerat uppdrag inom Åmåls kommun. Tjänsten avser ekonomisk administration inom Ekonomienhetens och Överförmyndarenhetens verksamhetsområden. Vad erbjuder vi Tjänsten är nyinrättad och är ett fantastiskt tillfälle för dig att bidra in i två breda verksamhetsområden. Ekonomienheten administrerar hela kommunens ekonomi medan Överförmyndarenheten är en tillsynsmyndighet för ställföreträdare (gode män) för ytterligare fyra kommuner utöver Åmåls kommun: Bengtsfors, Dals-Ed, Säffle och Årjäng. Vi erbjuder ett intressant arbete med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https;//amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Anställningen som ekonomiassistent är ett kombinerat uppdrag som innehåller administration av ekonomiska områden inom två enheter: Ekonomienheten och Överförmyndarenheten. Förekommande arbetsuppgifter är: -Arbete med kund- och leverantörsreskontra -Bank- och kassahantering -Bokföring -Myndighetsutövning – tillsyn och granskning av räkenskaper och redovisningshandlingar -Information och samverkan med ställföreträdare och andra intressenter/myndigheter -I uppdraget kan även andra förekommande arbetsuppgifter ingå som tillhör verksamhetsområdena inom ovan angivna enheter. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du har god känsla för siffror och ordning och reda. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och har lätt för att skapa dig en överblick och se ett samband. Du är van att planera och strukturera ditt arbete och att du är ansvarstagande. Som person är du öppen och har lätt för att skapa relationer med personer i din omgivning, både internt och externt. Formella kompetenskrav -Gymnasial alternativt eftergymnasial ekonomiutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. -Goda kunskaper i Excel och övriga program i Officepaketet. -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande   Meriterande Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.   Anställningen Tillsvidareanställning på 100% med startdatum enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten kommer att ha sin placering på en enhet men utföra arbetsuppgifter både för ekonomienhetens och överförmyndarenhetens räkning. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ekonomiassistent

Om tjänsten Nu söker vi för vår kunds räkning efter en ekonomiassistent! Detta är ett konsultuppdrag på heltid under ca 6 månader med start till hösten 2024. Du kommer att vara anställd hos oss på Montico och uthyrd till vår kund under perioden. Har du tidigare arbetslivserfarenhet utav redovisning/ekonomiarbete och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan det vara dig vi nu söker efter! Arbetsbeskrivning Dina ansvarsområden inkluderar hantering av olika administrativa ekonomiuppgifter, såsom fakturering och löpande redovisning. Dessutom kommer du att delta i löpande avstämningar och hantering av leverantörsreskontra. Du kommer också att bidra till framtagning av underlag för årsbokslutet och assistera vid revisionen. Vi söker dig som Du som söker har något/några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll tidigare. Du har stor ansvarskänsla och besitter en god social kompetens. Du har en avslutad utbildning inom ekonomi och goda kunskaper i Excel. Att du har god datorvana och tidigare erfarenhet av relevanta system för tjänsten ser vi som en självklarhet. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ekonomiassistent till konsultuppdrag

Är du en driven och noggrann ekonomiassistent med tidigare erfarenhet? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kunskap i ett kommunalt bolag med kontor i Helsingborg? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett konsultuppdrag på heltid om minst 6 månader.  Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Fakturering både via fil och manuellt • Inbetalningshantering • Påminnelser • Inkasso  • Avstämningar • Kundärenden • Back-up till övriga kollegor över sommaren, och möjlighet att kunna jobba hela juli månad. Vem är du? Vi tror att du är en väldigt noggrann person som tidigare har hanterat en reskontra med stora volymer.  Du är van vid att ha kundkontakt och är flytande i svenska i både tal och skrift.  Mer om uppdraget Arbetsplatsen är belägen vid Väla industriområde i Helsingborg. Arbetstider är 8.00 -16.30 och arbetet utförs på plats.  Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på heltid via Jurek Recruitment & Consulting, med start omgående och löpande minst 6 månader framåt.  Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonomiassistent

Är du en ordningsam och positiv person med känsla för ekonomisk sifferorientering? Vi söker nu en EKONOMIASSISTENT till vårt ekonomikontor på MotorVäst AB. Tjänsten är ett vikariat, som startar innan sommaren enligt ö.k., med chans till tillsvidareanställning och är på heltid med placering i Hällevadsholm i Munkedals kommun. Företaget är ett bolag bestående av tre avdelningar: Scania lastbil/lager, Däckteam däckverkstad och personbilsverkstad AD Bilverkstad. För mer info kring vår verksamhet – kika in på hemsidan: www.motorvast.se Dina arbetsuppgifter består löpande av: - Post- och mailhantering samt även dokument via digitala plattformar - Kundreskontra; utskick/elektronisk reg. av fakturor, reg. av inbetalningar, påminnelse-, krav- samt inkassohantering. - Leverantörsreskontra; reg. av lev.fakturor, attesthantering samt lev.betalningar. - Kassaredovisning, fakturering samt kontanthantering. - Löpande bokföring samt avstämningar - Digital arkivering - Behjälplig vid bokslutsarbete - Administrativt behjälplig och stöttande mot våra avdelningar. - Övriga administrativa uppgifter För rollen som ekonomiassistent så krävs det att du är strukturerad och gillar att arbeta mot deadlines samt att du har ett gott kund- och leverantörsbemötande – d.s.v. är övergripande service-minded. Du är ansvarsfull, lösningsorienterad och axlar ditt jobb med positivitet och en god arbetsmoral. Vi söker dig som: - Har mycket god datavana - Har relevant ekonomiutbildning med goda kunskaper i ekonomi och bokföring - Har erfarenhet av att sköta all hantering av kund - och leverantörsreskontra - Har vana av att utföra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning - Har god förståelse för ekonomiska processer och förmågan att arbeta noggrant och strukturerat - Har erfarenhet av bokföringssystem, ekonomiprogram och Microsoft Office-program (särskilt Excel) - Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i både tal och skrift - Är självgående och ser lösningar i stället för problem vid utmanade arbetsuppgifter - Har en god samarbetsförmåga och vill bidra till en god team-känsla och en trevlig arbetsmiljö Erfarenhet av att ha jobbat i Visma, Automaster, Winassist och Eon Tyre är meriterande. Välkommen med din ansökan inkl. CV och referenser samt löneanspråk till: [email protected] Skriv ”Ekonomiassistent” i ämnesraden. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag: 2024-05-05 Vid frågor kring tjänsten – maila: [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ekonomi- & löneadministratör

Ekonomi- & löneadministratör sökes för kunds räkning! Är du noggrann, strukturerad och har en passion för siffror samt människor? Brinner du för ekonomi och löneadministration? Vi på Rekryteringsgruppen söker nu för kunds räkning en kompetent och drivet ekonomi- & löneadministratör. Tjänsten ger dig en fantastisk möjlighet att utvecklas professionellt inom ett företag som värdesätter utveckling och medarbetarnas trivsel. Om tjänsten:Arbetsuppgifter: Löpande bokföring och bokslutsarbete Löneadministration inklusive skatter och sociala avgifter Ekonomisk rapportering och analys Kontakt med externa parter såsom Skatteverket och banken Krav för tjänsten: Akademisk examen inom ekonomi, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Minst 2 års erfarenhet av ekonomiarbete och löneadministration Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel God förmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem. Kunskap inom arbetsrätt och kollektivavtal Vi erbjuder: Vi erbjuder dig en mångsidig tjänst i ett växande företag. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas och växa i din professionella roll. Vi erbjuder också konkurrenskraftiga löner, flexibla arbetstider och ett stödjande team. Arbetstider:Kontorstider 08-17 Heltid med tillträde omgående. Så ansöker du:Är du den ekonomi- & löneadministratören vi letar efter? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev via Teamtailor snarast. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: Ekonomi, löneadministration, bokföring, bokslut, ekonomisystem, Visma, heltid, flexible arbetstid, administration, ekonomiadministratör, löneadministratör.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Controllerassistent till PreZero

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling AB. Om företaget: PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter: I rollen som Controllerassistent arbetar du i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att delta och stötta upp i bokslutsarbetet. Dessutom kommer du att hantera den löpande redovisningen genom att bokföra transaktioner, granska fakturor och se till att redovisningen är korrekt. Därtill kommer du att ansvara för avtalshantering och leverantörsavstämningar. Arbetsuppgifterna kan variera över tid och i takt med att du kommer in i rollen kommer du ges möjligheten att påverka utformningen och sätta din egen prägel på rollen. Du erbjuds en gedigen introduktion för att komma in i arbetet på bästa sätt. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter: • Delta i och stötta upp vid bokslutsarbete • Hantering kring anläggningsregister • Avstämningar och godkännande av leverantörsfakturor • Nära samarbete med interna avdelningar Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, samt erfarenhet av bokslut och analysarbete • Mycket goda kunskaper i Excel • God dator- och systemvana, meriterande med vana i SAP eller annat ekonomisystem • B-körkort • Meriterande med avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och är nyfiken inför nya utmaningar. Du utför dina arbetsuppgifter noggrant på ett strukturerat sätt med ett öga för detalj. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och är mån om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Vidare är du nyfiken och har en vilja att lära dig för att kunna utvecklas, både personligen men även för att kunna föra bolaget framåt tillsammans med dina kollegor. Vi ser att du trivs med att agera på eget initiativ och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Ängelholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024