MA-Nordic AB söker Ekonomiansvarig
OnePartnerGroup Jämtland AB
Ekonomi- och finanschefer

Magnetic Analysis Nordic AB söker nu en Ekonomiansvarig med placering i Östersund   Dina arbetsuppgifter hos oss Som Ekonomiansvarig ansvarar du för ekonomifunktionen på enheten i Östersund. Du hanterar bokföring, redovisning, rapportering, uppföljning och analyser av verksamheten. Ditt ansvarsområde omfattar verksamhetens stödprocesser rörande ekonomifunktionen, rutiner för ekonomistyrning och projektuppföljning i samband med kundprojekt. Rollen innebär att du säkerställer att den externa redovisningen och rapporteringen motsvarar interna och externa regelverk samt att den interna redovisningen och rapporteringen bidrar till verksamhetens lönsamhet och affärsutveckling. Tjänsten innefattar administration av tullärenden vid import och export samt viss HR-funktion efter överenskommelse. Ekonomifunktionen rapporterar till ekonomiavdelningen på moderbolaget i USA och du ingår i den lokala ledningsgruppen.   Vem är du? Du har en relevant ekonomiutbildning på högskole-/universitetsnivå, alternativt har du kunskaper och erfarenheter som kan prövas likvärdigt. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med ekonomi, både vad gäller redovisning och i en affärsstödjande funktion. Erfarenhet av projekt- och processorienterat arbetssätt är meriterande. Du är bekväm i sammanhang där du förmedlar ekonomisk information och har förmågan att presentera denna på ett pedagogiskt sätt. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med frågor som rör exportaffärer. Du är noggrann, metodisk och ansvarstagande, med en stark analytisk förmåga och förmågan att prioritera när situationen kräver det. Du tycker om att samarbeta, delar gärna med dig av idéer och stöttar dina kollegor för att nå gemensamma mål. Samtidigt ska du vara trygg med att arbeta självständigt, ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driva dem framåt. Du har mycket goda Excel-kunskaper, bekväm med att arbeta i ekonomisystem och behärskar engelska väl både muntligt och skriftligt.   Om Magnetic Analysis Nordic AB Magnetic Analysis Nordic AB utvecklar och tillverkar utrustning inom oförstörande provning. Ultraljud, virvelström och läckfält är några av de metoder vi använder. Våra kunder som finns över hela världen är i huvudsak verksamma inom stålindustrin. Företaget är ett dotterbolag till det amerikanska bolaget Magnetic Analysis Corporation med säte i New York och är koncernens innovations- och produktionscenter globalt. Vi är inne i en expansiv fas med flera tjänstetillsättningar i närtid. Företaget har 95 års erfarenhet inom branschen med egen personal och representanter över hela världen. Vid vår verksamhet som är placerad i Östersund är det för närvarande 11 personer som arbetar. Vi erbjuder ett varierande arbete med möjligheter att påverka den egna arbetssituationen i ett mycket trivsamt arbetslag där vi-känslan är stark och betydelsefull.   Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Christoffer Sjöstedt, [email protected], 073-064 16 71. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

8 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomi- och HR chef
FORUMCIV
Ekonomi- och finanschefer

Vill du jobba för demokrati och mänskliga rättigheter och vara med och bidra till ett starkt och aktivt civilsamhälle där människor har makt att förändra sina liv och skapa förändring på lokal, nationell och global nivå? ForumCiv söker en strategisk och trygg ledare som tar ett helhetsansvar för organisationens finansiella styrning, internkontroll och HR-processer. I rollen leder du ekonomienheten och ett globalt team med fokus på transparens, effektivitet och regelefterlevnad. Du har det övergripande ansvaret för budget, prognoser, årsredovisning, antikorruptionsarbete samt arbetsgivarfrågor, och ger kvalificerat stöd till kollegor världen över i finansiella och administrativa frågor. En central roll med stort inflytande – både inom organisationen och i vårt globala engagemang. ForumCiv är en plattform för över 180 medlemsorganisationer med verksamhet i Sverige och internationellt. Ett livskraftigt civilsamhälle är en förutsättning och ett uttryck för fria, hållbara och demokratiska samhällen. Vår internationella organisation präglas av högt engagemang, härliga kollegor och professionalism. Vi tycker om olikheter och uppskattar att lära oss nya perspektiv av varandra. Vi söker dig som Har gedigen erfarenhet inom ekonomi, intern kontroll och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt ledarskap. Hos oss kommer du att: Leda och utveckla ekonomifunktionen och ansvara för finansiell styrning, budget, prognoser och rapportering. Ansvara för revision och årsredovisning Driva arbetet med intern kontroll, riskhantering och antikorruptionsarbete Utveckla HR-strategier och stötta chefer i personalfrågor, rekrytering och arbetsgivaransvar Representera arbetsgivaren i fackliga frågor och säkerställa regelefterlevnad Samordna och stötta kollegor globalt inom ekonomi och administration Bidra strategiskt till organisationens utveckling och lärande Vi vill att du har Flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt ansvar inom ekonomi, gärna i en internationell eller ideell kontext Goda kunskaper inom intern kontroll, riskhantering och antikorruptionsarbete Erfarenhet av personalansvar och HR-frågor, inklusive arbetsrätt och fackliga förhandlingar Vana att leda och samarbeta i tvärfunktionella och globala team Förmåga att arbeta både strategiskt och hands-on i en dynamisk vardag Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Relevant akademisk utbildning inom ekonomi, HR, eller närliggande område Personliga kvaliteter som uppskattas Trygg och tydlig i ditt ledarskap, med förmåga att inspirera och skapa engagemang Strukturerad och lösningsorienterad, med en stark analytisk förmåga Kommunikativ och lyhörd, van att bygga goda relationer både internt och externt Värderingsdriven, med ett genuint intresse för hållbar utveckling och civilsamhällets roll Prestigelös och samarbetsinriktad, du trivs i en roll där du får både leda och stödja Ansök Detta är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Befattningen är placerad på ForumCiv’s huvudkontor, Alsnögatan 7 i Stockholm. Befattningen rapporterar till Generalsekreterare. I tjänsten ingår utlandsresor. Vi har kollektivavtal. ForumCiv ser styrkan i en arbetsplats med mångfald och uppmuntrar kvalificerade sökande, oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsförmåga eller etnisk och religiös tillhörighet att söka tjänsten. Alla personuppgifter kommer att hanteras i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer här: https://www.forumsyd.org/sv/integritetspolicy. Genom att ansöka godkänner du att ForumCiv lagrar all information du lämnar som en del av din ansökan. Kandidater skickar in en ansökan på svenska, bestående av CV och personligt brev som inkluderar en sammanfattning av dina kvalifikationer och relevant arbetslivserfarenhet för tjänsten. Skicka ansökan via e-post till adressen: [email protected] (ämnesrubrik: Ekonomi- och HR chef den 15 augusti 2025. Vi ser fram emot din ansökan! Vid eventuella frågor kontakta Marie Karsberg, Head of Finance and HR [email protected] Britt-Louise Andersson, Acting Secretary General: [email protected] Fackliga representanter Saco: Pádraig McGurl: [email protected] Unionen: Agnes Ali Nygren: [email protected]

8 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ekonomichef
Nilsson & Mossberger AB
Ekonomi- och finanschefer

För kunds räkning söker vi en Ekonomichef med blick för ekonomistyrning och lönsamhet Vill du ha en central roll i ett växande och hållbart produktionsbolag med fullt ansvar för ekonomistyrning, planering och analys? Vi söker dig som vill vara med och driva vårt bolag framåt med tydlig ekonomisk riktning och affärsmässighet i fokus. Om rollen Som ekonomichef hos oss har du en nyckelroll i att säkerställa att vår verksamhet är ekonomiskt hållbar och långsiktigt lönsam. Du ansvarar för att bygga och leda en effektiv ekonomifunktion, där styrning, planering och uppföljning är kärnan. Du är ett strategiskt stöd till ledningen och bidrar med analyser som ser till att rätt beslut kan fattas i rätt tid. Du har personalansvar för en redovisningsekonom och leder det dagliga arbetet inom ekonomiavdelningen med både operativt och strategiskt fokus. Ditt uppdrag: Utveckla och leda ekonomistyrningen i bolaget från budgetarbete till strategisk planering Utföra djupgående lönsamhetsanalyser per projekt, kund och affärsområde Upprätta och följa upp resultatbudgetar, kassaflödesprognoser och ekonomiska nyckeltal Skapa finansiella modeller och beslutsunderlag för ledning och styrelse Driva ekonomisk effektivitet i hela organisationen Säkerställa korrekt redovisning, bokslut och rapportering i linje med gällande regelverk Ansvara för tidrapportering, lönehantering och personalrelaterade frågor Vara kontaktperson mot revisorer, myndigheter, banker och andra externa parter Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ekonomistyrning i en projektorienterad miljö, gärna från produktionsbolag. Du har en förmåga att omvandla siffror till insikter och skapa struktur i komplexa affärsflöden. Vi tror att du har: Akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig utbildning Flera års erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomistyrning, analys och planering Vana att arbeta i projekt och lönsamhetsuppföljning Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att bygga finansiella modeller Starkt affärstänk och ett analytiskt förhållningssätt Erfarenhet av att leda eller bygga upp ekonomifunktioner God kommunikationsförmåga och trygghet i att presentera ekonomisk information för olika målgrupper Vi erbjuder Du får vara med och forma vårt ekonomiska ramverk och sätta riktning för hur vi arbetar med planering, lönsamhet och uppföljning. Vi erbjuder ett stort eget ansvar i en dynamisk miljö där din insats har direkt påverkan på verksamhetens utveckling. Vi tittar även på nya lokaler för vår produktion. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701 – 460390 och Andreas Nilsson 0701 – 460391. Vi kommer informera dig om tjänsten och bolaget om och när du blir kallad på intervju. Välkommen med din ansökan!

8 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef till Redovisningsenheten
REGION VÄRMLAND
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara med och göra skillnad i en viktig verksamhet? Hos oss möts du av en öppen och trivsam arbetsgrupp där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Har du ledarskapserfarenhet, goda kunskaper inom redovisning och ett driv att utveckla och förbättra processer? Då kanske du är den vi söker! Din arbetsplats Planering och ekonomi är en central funktion inom Region Värmland med ansvar för regionövergripande planering, uppföljning, analys, inköp, upphandling samt fakturaservice. Totalt arbetar cirka 100 medarbetare inom avdelningen, som tillsammans bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i regionens ekonomiska processer. Ekonomiservice är en viktig del av avdelningen och består av 35 medarbetare. Här hanteras Region Värmlands löpande redovisning, kund- och leverantörsfakturor samt systemrelaterade frågor. Enheten befinner sig just nu i en spännande förändringsresa med målet att höja servicenivån och utveckla våra arbetssätt, både internt och externt. Redovisningsenhetens uppdrag är att ansvara för regionens ekonomiska redovisning. En viktig del av uppdraget för enheten är att vara en serviceorganisation där vi ger stöd och rådgivning inom Planering och ekonomi men även till övriga verksamheter inom Region Värmland gällande redovisning. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att forma framtiden för vår redovisningsenhet. Du kommer att leda, fördela och kvalitetssäkra arbetet, samtidigt som du identifierar och analyserar mönster i redovisningen för att effektivisera och utveckla våra processer. Med ditt kritiska öga kommer du att driva förbättringar och säkerställa att vi alltid ligger steget före. Din roll är både operativ och strategisk, vilket innebär att du kommer att arbeta nära Koncernekonomi och finans för att säkerställa att regionens normerade uppdrag uppfylls. Du kommer att ha personalansvar för din grupp och ansvara för månadsbokslut, samtidigt som du bistår Koncernekonomi med den legala redovisningen samt regionens månads, delårs- och årsbokslut. Dessutom kommer du att ha ansvar för den löpande redovisningen, avstämningar och momsredovisning. Hos oss får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi digitaliserar och moderniserar vår infrastruktur. Vi värdesätter arbetsglädje och en god arbetsmiljö där alla bidrar, och vi ser fram emot att välkomna en driven och engagerad enhetschef som vill vara med och göra skillnad. Din profil Vi söker dig som i den ledande rollen kan bidra med dina egna expertiskunskaper inom redovisning. Du är universitets- eller högskoleutbildad inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag och personalansvar. Arbetsuppgifterna ställer krav på goda ledaregenskaper då arbetet handlar om att genom engagemang driva förändring, utveckling av nyckelprocesser och implementera moderna arbetssätt inom området. Vi ser att du tidigare har arbetat inom en större komplex organisation antingen offentligt eller privat. Som ledare vill vi att du är tydlig och engagerad och att du har en förmåga att motivera och stödja med ett förhållningssätt som uppmuntrar till ansvarstagande och arbetsglädje hos medarbetarna. Vi förväntar oss även att du är kommunikativ och kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du är en teamspelare men självgående och drivande inom det egna ansvarsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att bidra till ett professionellt och utvecklingsinriktat arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!  Ledarskap i Region Värmland Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

7 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Ekonomichef till Hydsupply, Värnamo
Meritmind AB
Ekonomi- och finanschefer

Hydsupply i Värnamo, med verksamheter från norr till söder söker sin nya ekonomichef! Bli en del av Hydsupplys framgång där du med din seniora kompetens får möjlighet att driva ekonomiavdelningen och bolaget framåt. Vill du vara den synliga, kommunikativa ekonomiexpert som Hydsupply behöver? Då är detta för dig. Som Ekonomichef hos Hydsupply blir du ansvarig för hela ekonomifunktionen och dess processer. Du arbetar med bokslut och rapportering, driver budgetprocess och uppföljning. Du samarbetar med platsansvariga, ledning och övrig verksamhet i vardagen. Tjänsten har personalansvar för två kollegor och rapporterar till Hydsupplys VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: · Leda och fördela arbetet på ekonomifunktionen · Månads- och årsbokslut · Koncernrapportering · Budget och prognosarbete för produktion och administration · Likviditetsrapportering · Årsredovisning och deklaration · Ad hoc redovisningsuppgifter · Dialog med revisorer · Utvecklings- och förändringsarbete kring ekonomiprocesser och uppföljning Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning och flerårig erfarenhet som ekonomiansvarig eller ekonomichef. Du kanske är i en Controller-roll idag och vill ta nästa steg. Du har erfarenhet från någon form av producerande bolag och står stadigt i dina redovisningskunskaper, då man kommer samarbeta med och leda en redovisningsekonom. Du är van att arbeta och hitta smarta arbetssätt i de system du verkar i och är trygg i Excel. Du är flytande i tal och skrift i svenska. Personliga egenskaper För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du är en analytisk och strukturerad person. Du driver mot uppsatta mål och är initiativtagande i din yrkesroll. Du är van att kommunicera med olika typer av intressenter, från fabriksgolv till ledningsgrupp, med en pedagogisk framtoning. Placeringsort: Värnamo, distansarbete samt från kontor i Jönköping är möjligt. Om Hydsupply Varje dag strävar vi efter att erbjuda våra kunder Sveriges bästa företagspartner inom industriell automation Resan mot nya mål och ökad tillväxt blir lite lättare med en bra partner. Egentligen är det väldigt enkelt. Vi lyssnar, sedan levererar vi. Under namnet HydSupply har vi samlat några av branschens bästa ingenjörer, montörer och konstruktörer. Vi är övertygade om att våra kunders framgång är vår egen framgång. Oavsett om ni pressar plåt, bygger kraftfulla maskiner, driver lantbruk eller processindustri så måste hydrauliken och tekniken i er produktionsanläggning leverera. Ett oplanerat driftstopp är tidsödande och kostsamt, och ett stort irritationsmoment för er och era kunder. HydSupply erbjuder service och support, förebyggande underhåll och optimering av er produktion med noga utvalda originalkomponenter från marknadens mest välrenommerade leverantörer. Våra tekniker och utvecklare tillhör Nordens bästa inom hydraulik och pneumatik med tillhörande elektronik samt övrig industriautomation. Vi har kontor, serviceställen, fälttekniker och testanläggningar över hela Sverige. HydSupply finns alltid nära er och är snabbt på plats – oavsett var ni har er verksamhet. Med oss som servicepartner kan ni vara förvissade om att er utrustning håller hög kvalitet, är säker och att den möter kraven som ställs i er produktion. Läs mer på www.hydsupply.se. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. Vänligen observera att urval, svar på frågor och intervjuer kommer göras from vecka 32 men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Martin Nyström, [email protected] 070–166 08 11 eller Catharina Bülow, [email protected] 073-653 13 21 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan

7 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Utvecklingsorienterad ekonomichef
Simrishamns kommun
Ekonomi- och finanschefer

Välkommen till Simrishamns kommun! Kommunen där omgivningarna skapar guldkant i vardagen. Här blir du en del av något stort. Med ditt bemötande och engagemang spelar du en huvudroll i att göra vardagen bättre för våra kommunmedborgare. Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Vi strävar efter att arbeta med tillit i organisationens alla led och ett meningsfullt och hållbart arbetsliv. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet som ekonomichef inom offentlig verksamhet och är redo för en ny utmaning? Är du nytänkande och vill vara med och skapa ett hållbart Simrishamn där vi arbetar tillsammans för att maximera nyttan med våra gemensamma resurser? Vi letar efter en ekonomichef som har fokus både på ekonomi och ledarskap, och ser båda delarna i uppdraget som stimulerande och viktiga. Är verksamhetsutveckling naturligt för dig, och vill du bidra till att förenkla processer, digitalisera där det är möjligt, och utveckla vår stödfunktion tillsammans med dina medarbetare och kollegor? Har du erfarenhet av förändringsledning, med förmåga att utveckla det som behöver utvecklas, förädla där det behövs och förvalta det som redan är bra. Då är detta rollen för dig! Ekonomienheten i Simrishamns kommun är organiserad inom Kommunstyrelseförvaltningen, och är en enhet med nio medarbetare som ansvarar för den centrala ekonomifunktionen och kommunens upphandlingsverksamhet. Som ekonomichef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp med den biträdande kommundirektören som din närmsta chef. Du rapporterar också i delar av ditt uppdrag direkt till kommundirektören och ingår i den kommunövergripande ledningsgruppen som leds av kommundirektören. Du ingår i ledningsgruppen som arbetar aktivt med att utveckla förvaltningen som stödfunktion. Bland annat ska vi säkerställa att de övergripande processerna som förvaltningen leder är kvalitetssäkrade och effektiva. Det ska vara lätt att göra rätt, de övergripande processerna ska vara tydliga för användaren så vi kan arbeta rättssäkert och resurseffektivt. Ledningsgruppens uppgift är att ha helhetsperspektiv och att ständigt ha kommunens bästa som vårt fokus. I den här rollen har du många kontaktytor inom och utanför organisationen. Som ekonomichef har du övergripande ansvar för att leda kommunens ekonomiska utvecklingsarbete. Du ansvarar bland annat för ekonomistyrning, finansfrågor, ekonomisk analys och upphandling. I denna stimulerande roll ger du konsultativt stöd till politik- och tjänstemannaledning i strategiska, utvecklingsinriktade frågor, och är föredragande i ekonomifrågor. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt inom ansvarsområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med kvalificerat ekonomiarbete på ledningsnivå inom offentlig sektor, och har vana att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av ärendeberedning och kvalitetssäkring av underlag och beslut. Du har erfarenhet som ledare på strategisk nivå med vana att arbeta med strategiska ekonomistyrningsfrågor. Du är en närvarande och utvecklande ledare för dina medarbetare inom ekonomienheten. Du uppskattar att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning, och du som ledare ser att ledarens främsta uppgift är att vara möjliggörare, coach och kompass. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt, och har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du är öppen och en god lyssnare och har ett prestigelöst förhållningssätt. Som person är du positiv och skapar ett gott arbetsklimat runt omkring dig. ÖVRIGT Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer också att genomföras innan anställning. Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Monika Pavlovic på tel. 072-401 61 73  eller via mejl [email protected].

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Utvecklingsorienterad ekonomichef
Poolia Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänsten Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur. Har du erfarenhet som ekonomichef inom offentlig verksamhet och är redo för en ny utmaning? Är du nytänkande och vill vara med och skapa ett hållbart Simrishamn där vi arbetar tillsammans för att maximera nyttan med våra gemensamma resurser? Vi letar efter en ekonomichef som har fokus både på ekonomi och ledarskap, och ser båda delarna i uppdraget som stimulerande och viktiga. Är verksamhetsutveckling naturligt för dig, och vill du bidra till att förenkla processer, digitalisera där det är möjligt, och utveckla vår stödfunktion tillsammans med dina medarbetare och kollegor? Har du erfarenhet av förändringsledning, med förmåga att utveckla det som behöver utvecklas, förädla där det behövs och förvalta det som redan är bra. Då är detta rollen för dig! Ekonomienheten i Simrishamns kommun är organiserad inom Kommunstyrelseförvaltningen, och är en enhet med nio medarbetare som ansvarar för den centrala ekonomifunktionen och kommunens upphandlingsverksamhet. Som ekonomichef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp med den biträdande kommundirektören som din närmsta chef. Du rapporterar också i delar av ditt uppdrag direkt till kommundirektören och ingår i den kommunövergripande ledningsgruppen som leds av kommundirektören. Du ingår i ledningsgruppen som arbetar aktivt med att utveckla förvaltningen som stödfunktion. Bland annat ska vi säkerställa att de övergripande processerna som förvaltningen leder är kvalitetssäkrade och effektiva. Det ska vara lätt att göra rätt, de övergripande processerna ska vara tydliga för användaren så vi kan arbeta rättssäkert och resurseffektivt. Ledningsgruppens uppgift är att ha helhetsperspektiv och att ständigt ha kommunens bästa som vårt fokus. I den här rollen har du många kontaktytor inom och utanför organisationen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som ekonomichef har du övergripande ansvar för att leda kommunens ekonomiska utvecklingsarbete. Du ansvarar bland annat för ekonomistyrning, finansfrågor, ekonomisk analys och upphandling. I denna stimulerande roll ger du konsultativt stöd till politik- och tjänstemannaledning i strategiska, utvecklingsinriktade frågor, och är föredragande i ekonomifrågor. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt inom ansvarsområdet. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med kvalificerat ekonomiarbete på ledningsnivå inom offentlig sektor, och har vana att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av ärendeberedning och kvalitetssäkring av underlag och beslut. Du har erfarenhet som ledare på strategisk nivå med vana att arbeta med strategiska ekonomistyrningsfrågor. Du är en närvarande och utvecklande ledare för dina medarbetare inom ekonomienheten. Du uppskattar att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning, och du som ledare ser att ledarens främsta uppgift är att vara möjliggörare, coach och kompass. Du är strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt, och har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du är öppen och en god lyssnare och har ett prestigelöst förhållningssätt. Som person är du positiv och skapar ett gott arbetsklimat runt omkring dig. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer också att genomföras innan anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Ekonomichef/Vice VD Bärkehus (SEAB/SENAB)
HR-Utveckling Dalarna AB
Ekonomi- och finanschefer

Just nu har du chansen att söka en spännande tjänst till samhällsviktiga bolag inom allmännytta och energi där utveckling och framåtdrift är vardag! Här får du arbeta med ekonomifrågor i tre av Smedjebackens kommunala bolag som bidrar till samhällsnytta varje dag. Som Ekonomichef/Vice VD hos oss kommer du bli en viktig funktion och få förtroendet att utveckla och leda det strategiska och operativa arbetet med vår ekonomi.     Hos oss får du en nyckelroll i att utveckla och leda ekonomifunktionen samtidigt som du stödjer en verksamhet som gör skillnad – för medborgare, miljö och framtid. Anställningen är i Bärkehus AB, men vår ekonomiavdelning ansvarar även för Smedjebacken Energi Nät AB och Smedjebacken Energi AB.    OM TJÄNSTEN   Du blir en del av vår ledningsgrupp och ansvarar för att leda bolagets ekonomi, prognos, nyckeltal, bokslut, redovisning och budgetarbete. I rollen kommer du att ha personalansvar för en mindre grupp medarbetare. Detta är en roll med stort eget ansvar, där du får möjlighet att bidra till effektiva ekonomiprocesser inom samhällsviktiga verksamheter som boende, energi och hållbar utveckling.   Dina viktigaste arbetsuppgifter blir att vara ett professionellt stöd till VD och styrelser, driva förändringsarbete, ha det övergripande ansvarat över bolagens ekonomi och affärsutveckling. Du ser vikten av att lägga fokus och resurser på att förnya och förändra arbetssätt och dra nyttja av befintliga digitala system.   Som Ekonomichef/Vice VD ansvarar du också för att tillsammans med medarbetarna på ekonomiavdelningen utgöra ett proaktivt verksamhets- och affärsstöd till bolagens resultatansvariga.  Du trivs med att utveckla och driva ekonomiprocesser vilket gör att du blir ett viktigt bollplank för ledning och verksamhetens medarbetare.   Tjänsten kommer att innefatta att leda, utveckla, planera och följa upp verksamheten i relation till ägardirektiv, övergripande mål och verksamhetsplaner. Du är företagets kontaktperson gentemot revisorer, banker, ägarens ekonomifunktion etc. Du har också en betydande roll i ledningsgruppen för bolagen, samt i kommunkoncernens finansgrupp, systemgrupp och ekonomigrupp.    Att ge stöd, råd och styrning till medarbetare är något du trivs med. Vi ser gärna att du vill hantera frågor som omvärldsbevakning och ständiga förbättringar för att vi tillsammans ska kunna utvecklas på ett långsiktigt och hållbart sätt. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och bra sätt kopplar ihop siffror med affärsverksamheten och kan beskriva det på ett bra sätt. Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre.   DIN PROFIL   Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Ett närvarande och kommunikativt arbetssätt är egenskaper vi värdesätter tillsammans med förmåga att upprätta goda relationer med kunder och samarbetspartners.   Du älskar att möta människor och du strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för dig själv och dina medarbetare. Ditt ledarskap skapar energi och engagemang och du har förmågan att få medarbetare att växa och utvecklas.   Du har högskoleutbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har god erfarenhet från liknande uppdrag.   Ditt strukturerade och lösningsfokuserade arbetssätt underlättar din vardag och bidrar till att du på ett bra sätt kan arbeta mål- och resultatinriktat. Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. Kvalitet är centralt och det är av stor betydelse för dig att alltid göra ett professionellt jobb.   VI ERBJUDER DIG   En attraktiv arbetsgivare och en spännande tjänst med utveckling, delaktighet och inflytande. Som arbetsgivare har vi tre formella ledord TRYGGT - HÅLLBART - HÄLSOSAMT, men vi översätter dem gärna till "Schyssta villkor", "Bjussig attityd" och "Kul på jobbet!"   Varmt välkommen med din ansökan!     Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med en god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar för att ge bästa möjliga service. Vi är en kommun som präglas av prestigelöshet och korta beslutsvägar. Vi tror att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnade, trygghet, framtidstro och engagemang är våra ledord. Bärkehus AB, Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB är bolag som ägs av Smedjebacken kommun. Bolagen delar VD, administration och kontorslokaler. Totalt är vi cirka 100 fast anställda fördelat över bolagen med ungefär 37 olika yrkesroller.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomichef
Laxå kommun
Ekonomi- och finanschefer

Laxå kommun är en trevlig liten kommun belägen i södra Örebro län. Hos oss arbetar 450 personer fördelade på fyra verksamhetsområden – Kommunledning, Samhällsutveckling, Utbildning och Vård och Omsorg. Vi arbetar efter vår värdegrund där ledorden är respektfullhet, lyhördhet, framåtanda och positivitet. Är det något du kan skriva under på? I så fall - fortsätt läsa! Är du en strategisk ledare med erfarenhet av att driva verksamhets- och organisationsutveckling framåt? Har du förmågan att leda genom andra och bygga långsiktiga relationer? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara den vi söker till rollen som ekonomichef! Som ekonomichef har du ett övergripande ansvar för kommunens ekonomi, ekonomistyrning och upphandling. Ditt främsta uppdrag är att säkerställa en effektiv finansförvaltning som ger mesta möjliga nytta för medborgarna i kommunen. Du utgör ett strategiskt stöd till såväl kommunledning som politik, med målet att bidra till en långsiktigt hållbar ekonomi, en effektiv verksamhet och att formerna för planering och uppföljning stödjer verksamheterna i att nå uppsatta mål. Du är en viktig del av kommunens ledningsgrupp och har en central funktion i kommunens utvecklingsarbete. Du har det fulla ansvaret för ekonomienhetens egen verksamhet, budget och personal, som idag består av fem medarbetare. Du leder och vidareutvecklar enhetens processer, rutiner och arbetssätt. Som ekonomichef har du också ansvar för kommunkoncernens bokslut samt ansvarar för koncernens totala skuldportfölj. Genom ett tillitsbaserat ledarskap och en sammanhållen stödfunktion säkerställer du att kommunens chefer får ett professionellt och verksamhetsanpassat stöd. Just nu pågår en genomlysning av kommunens administration och interna stödprocesser, som kan innebära ett förändrat verksamhets- och personalansvar på sikt. För att kunna axla uppdraget tror vi att du har:  - Akademisk examen med ekonomisk inriktning, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med budget, prognos, kapital och finans, företrädesvis inom kommunal verksamhet men vi ser positivt på en diversifierad erfarenhet av både offentlig och privat verksamhet - Erfarenhet av chefsroller, ledningsgruppsarbete och utveckling av styrprocesser - Mycket god juridisk kunskap och förståelse för att verka i en politiskt styrd organisation - Körkort och mycket god svenska i tal och skrift Har du erfarenhet av process- och projektledning samt digitalisering är det ett plus! Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du har ett strategiskt förhållningssätt och ett helhetsperspektiv på kommunens utveckling. Du har förmågan att utöva ett närvarande och tillitsbaserat ledarskap och har verktyg för att skapa engagemang, säkerställa en god arbetsmiljö och föra teamets effektivitet och mognadsgrad framåt. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Vi strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.  I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
CFO till Prototypen
adding PEOPLE AB
Ekonomi- och finanschefer

Därför är du viktig Vi är redo att välkomna en ny CFO till Prototypen. Varför? Vår nuvarande CFO går vidare till rollen som vd – ett kvitto på både hans insats och på de möjligheter som finns hos oss! Du kommer att bli en viktig del av vår fortsatta resa. Här tar du vid där han lämnar över och får ansvaret för att utveckla och stärka vår nya plattform för gemensamma analyser och uppföljning. Det är ett arbete som hjälper oss att nå våra mål och förverkliga ännu fler av våra visioner. Vi hoppas att just du vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Vi ser fram emot att lära känna dig! Det här är Prototypen I vår industrikoncern, som idag går under namnet Prototypen, finns våra bolag Östrand & Hansen AB, Hjo Verktyg AB och Karlskoga Automation AB. Vi har ambitionen att fortsätta växa både organiskt och via förvärv. Vi är en partner som ger idéer och råd och fungerar som bollplank när det gäller att utveckla kundernas produktion. Vi har en stor spännvidd i våra tjänster - allt från mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- & robotprogrammering, elskåpsbyggnation, till egen komponenttillverkning i våra avancerade maskinparker, montering, leverans och driftsättning av kompletta lösningar och system. Vi utför även service och reparationer på verktyg och maskiner. Totalt är vi cirka 65 medarbetare och har en omsättning på runt 150 miljoner. Fokus i din roll Som vår nya CFO kommer du att bygga en effektiv ekonomifunktion och samtidigt bidra till att skapa en ännu mer affärsdriven organisation. Vi tror att du gillar att arbeta nära verksamheten, att du drivs av ekonomistyrning – gärna ett intresse för teknik och smarta lösningar – precis som vi. Hos oss handlar rollen om att skapa en gemensam plattform för våra produktionsbolag, där analyser, kalkylmodeller och uppföljningar hänger ihop och stärker hela koncernen. Du kommer både arbeta operativt och strategiskt, stötta ledningen med din kompetens och vara ett aktivt stöd ut i organisationen. Tillsammans med ditt team på tre ekonomer ansvarar du för rapportering av månads- och årsbokslut samt för prognos- och budgetarbete. Du utvecklar arbetssätt och processer för att skapa ännu bättre förutsättningar för oss att nå våra mål. Du ansvarar för konsolidering av koncernen och du deltar i styrelsemöten där du tar fram styrelsematerial och rapportpaket. Rollen innebär också att du rapporterar till vår vd och ingår i ledningsgruppen. Om vi får önska Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare: Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från controllerrollen där du arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från den tillverkande industrin. Erfarenhet av projektredovisning och projektaffärer. Vana vid att arbeta strategiskt och affärsnära. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förvärv och bolagsutveckling. Svenska och engelska i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? Här gäller det att vilja vara med på vår resa och genuint ha ett intresse för att skapa något nytt, något som i sin tur utvecklar vår affär framåt! Att vara nära verksamheten och bidra med engagemang, nyfikenhet och kompetens är viktigt. Därför ser vi att du är relationsskapande, prestigelös och kommunikativ. Din förmåga att kommunicera skapar mervärde i organisationen genom dina idéer, din struktur och ditt processtänk. Vill du dessutom tillhöra en växande organisation med en stark familjekänsla – då kan den här rollen vara helt rätt för dig! Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Bankeryd. Du rapporterar till vd. Tillsvidareanställning. Visa ditt intresse senast den 20 augusti, urval sker dock löpande. Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.

4 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025