Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen

Beskrivning Vi söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab. Ekonomiavdelningen ansvarar för att ge stöd och förutsättningar till verksamheten inom ekonomi, lokalplanering, kost och städ. Avdelningen är en del av barn- och ungdomsförvaltningens stab där du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra avdelningschefer, skoldirektör och utbildningschefer. De övriga avdelningscheferna blir viktiga samarbetspartners i ditt vardagliga arbete. Här erbjuder vi en arbetsmiljö där det ryms både allvarsamt ansvarstagande för en viktig samhällsuppgift och lättsam kollegialitet. Vi drivs alla av att bidra till barns och elever utbildning och göra deras framtida drömmar möjliga. Du har i dagsläget drygt 25 underställda medarbetare varav 7 enhetschefer och i din roll rapporterar du direkt till skoldirektören. Arbetsuppgifter Barn- och ungdomsförvaltningen är inne i ett förändringsskeende där vi går mot ett mer gränsöverskridande och processorienterat arbetssätt. Vi söker dig som ser en utmaning i och vill medverka i det utvecklingsarbetet. Arbetet inom avdelningen genomsyras av ett uppdrags- och processbaserat tänkande med kvalitet och hållbarhet som grund. Ditt ansvar innefattar att utveckla en strategisk planering där omvärldsspaning utgör en viktig grund. Du säkerställer förmåga till anpassning i takt med att verksamhetens förutsättningar förändras. Du har ett särskilt ansvar för att utveckla förutsättningarna för nämndens ansvarstagande för budgetstyrning samt för att bevara den ansvarskultur som råder inom förvaltningen. Vi söker dig som kan bidra med styrning för effektiv användning av medel och utveckla processtyrning tillsammans med övriga avdelningar på staben, utbildningsverksamheten samt kommunens ekonomichefsgrupp. Som chef över avdelningen leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare bidrar du med kontinuerlig omvärldsbevakning inom avdelningens ansvarsområden. Du har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare. Om du brinner för att skapa struktur och effektivitet inom avdelningens olika områden och vill vara med och driva förändring och utveckling, så är detta rollen för dig! Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet att leda andra människor och relevanta insikter i ekonomistyrning. Du har erfarenhet av att arbeta i en större verksamhet med liknande förutsättningar med förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har tidigare lett utvecklingsprocesser i en stöd- och serviceinriktad verksamhet. Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft. Du kan samla medarbetare kring gemensam målsättning och skapa drivkraft hos medarbetare. I ditt ledarskap har du tillitsfulla relationer som bygger på ett lyhört ledarskap. Du har god förmåga att knyta och fördjupa kontakter och kan etablera samarbete med andra delar av organisationen.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

25 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Head of Contract Control Business Unit Gripen

We are looking for a business minded, enthusiastic leader, with strong analytical and communicational skills, who is willing to get involved in and drive improvements within our business and operations at BU Gripen. Your role Your key responsibilities will be proactively, focusing on the performance of the business within BU Gripen. You will proactively structure and implement processes to successfully meet the demands of contract control for everything from mega deal contracts to both small and medium seized. Also support the financial reporting of the Business Unit as well as being a financial focal point at the management team of Program and System Management area within the BU. Focus on the performance of the contracts which includes planning, follow up, analyzing and reporting the financials of the contracts. This includes leading the team of contract controllers in planning, follow up, analyzing and reporting the financials of the contracts and support and drive the area towards improvements and continuous learning. We offer you a challenging and varied position within the Gripen system life-cycle business projects. You will * Drive and develop the work with monthly reporting, forecasts and budgets. * Develop working methods to secure appropriate ways of working regarding the financials within the department context * Drive various improvement initiatives * Together with your team, be a support to department managers in complex financial matters. * Be a support to and, act on behalf of, the BU Controller * Work proactively and contribute to a transparent and inclusive environment * Leading a team of contract controllers in their day-to-day work * Provide energy and create commitment within the group, where co-operation and communication are key words You will work in close cooperation with the BU Controller as well as with other controllers in the Finance function and actively contribute to improvements and progress in various financial processes and systems. There will be a possibility in making your own mark on the role, together with the BU Controller Your profile To be successful and thrive in this role, it is important to have integrity, be able to motivate others and to have analytic and pedagogical ability to understand and explain financial conditions. You work in a systematic, visionary manner towards set targets, and your ability to change when needed is high. You have strong analytical skills, combined with a high level of communicational skills. You have a track record of driving successful improvement initiatives, and you must be inspired by challenges. You should be business oriented and have basic knowledge of project management. Preferable, you are a graduate from a Business School/University with some years of experience. Experience from a project driven environment is an advantage and knowledge in Agresso, Mercur and/or Antura are meritorious. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of The Aeronautics business area is an innovative supplier of world-class aircraft systems, advanced aerostructures, and a wide range of support solutions within civil and military aviation. The business area researches, develops, and produces military aviation systems. We are building for the future through research and studies into innovative flight systems and the further development of our products. Read more about us here By joining Aeronautics, you will be a part of a diverse, collaborative and supportive organisation with an emphasis on professional growth and work-life balance. You will work in an innovative and vibrant workplace, while having the opportunity to develop a long-term, fulfilling career. Observe that you can send us your application in either Swedish or English. Location: Linköping, Sweden Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Ekonomiansvarig

Vill du vara en del av ett miljöbolag med goda utvecklingsmöjligheter i Falkenberg? Är du driven och har en stark vilja att vara med och utveckla? För kunds räkning söker vi just nu en ambitiös ekonomiansvarig. Du kommer utgå ifrån ett modernt kontor i en futuristisk byggnad med underbar arbetsmiljö i Falkenberg. I rollen som ekonomiansvarig ansvarar du för: • Budgetering, uppföljning samt analyser • Koncernredovisning • Rapportering till ledning, styrelse och ägare • Affärsutveckling • Verksamhetsstyrning • Kassaflödesanalyser • Övergripande ansvar för den löpande ekonomiska redovisningen, årsbokslut, deklarationer, löneadministration, skatter, moms och årsredovisning Som sökande är du utbildad civilekonom eller har motsvarande 3–5 års erfarenhet av både redovisning och controlling. Du är en välstrukturerad, proaktiv och självständig person som vågar agera på egen hand. Du är prestigelös och idérik och har lätt för att pendla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. För att lyckas i denna roll är du utvecklingsinriktad och en lagspelare. Du kombinerar noggrannhet med affärsmässighet och har ett arbetssätt som passar i ett företag med starka tillväxtambitioner. Vidare har du goda sociala färdigheter och har lätt för att samarbeta med olika människor. Du ser fördelarna med att få arbeta i ett entreprenörsdrivet kreativt företag med miljömedvetna medarbetare. Vår kund erbjuder möjligheter till träning på arbetstid och även flex, samt marknadsmässig ersättning. Utöver det ett härligt lag bestående av miljömedvetna medarbetare. Är du rätt person för tjänsten är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval och alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Interim Head of Finance till Stockholm

För ett interimsuppdrag söker vi en erfaren och engagerad Head of Fiancetill englobal humanitär organisation.Under uppdraget blir duen viktig del aven stor internationell humanitär organisation som arbetar i över 40 länder.Organisationen har cirka 20 medarbetare i Sverige ochsitter mitt på Södermalm i Stockholm. Arbetsuppgifter Vi söker en prestigelös och flexibelinterim CFO som vill arbeta operativt med attupprätthålla ochförvalta det administrativa arbetet i organisationen. Ekonomifunktionen består av redovisning, lön, controlling, IT och administration. Du har personalansvar för en medarbetare som arbetar somekonomiansvarig. I interimsuppdraget ingår ansvar för: Att leda och hantera organisationens ekonomiverksamhet Budget och budgetuppföljning Bokslutsarbete Redovisning och rapportering både inom Sverige och globalt Analyser och uppföljning avden finansiella rapporteringen Lönsamhetsberäkningar, affärsmodeller och business case Kvalifikationer Du har en universitetsexamen i ekonomi och gedigen erfarenhet av likande roller. Du har lång operativ erfarenhet inom redovisning och controlling. Erfarenhet inom ideell sektor eller intresseorganisationär ett krav. Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift är ett krav Erfarenhet från många olika affärssystem och god datorvana är ett krav Mer om dig Som person ser vi gärna att du är lugn, trygg och jordnära. Du har en stark förmåga att kommunicera och en bred affärsmässig förståelse. Dessutom har du en utpräglad analytisk förmåga. Du är en lagspelare med en positiv attityd. Du är hands-on och besitter tydliga ledaregenskaper. Du ska trivas i en dynamisk miljö med högt temo och mycket internationella kontaktytor. Mer om tjänsten Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: Södermalm med möjlighet till hybrid Uppdragstyp: interimsuppdrag under cirka 6 månader Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Lidna Gadd på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Consultant Manager - Payroll

Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och över 7500 globalt fortsätter vi att växa. Till vårt löneteam, bestående av ett dussintal lönekonsulter, söker vi en erfaren och drivande Consultant Manager - Payroll. Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och över 7500 globalt fortsätter vi att växa. Till vårt löneteam, bestående av ett dussintal lönekonsulter, söker vi en erfaren och drivande Consultant Manager - Payroll. Som Consultant Manager leder, utmanar och coachar du 12 lönekonsulter, inklusive 3 teamledare, inom lönearbete, kundrelationer och kontinuerligt förbättringsarbete. Majoriteten av dina medarbetare sitter i Göteborg och fyra placerade i Solna. Du fortsätter att bygga en stark grupp som arbetar utifrån Azets värdering och mot gemensamma mål.   Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att våra kunder är nöjda och att vi har en lönsam och högkvalitativ leverans. Genom aktiv deltagande i kunddialogen bygger du långsiktiga och starka kundrelationer. Du ansvarar även för att upprätthålla lönsamheten för både kund och medarbetare, vilket är avgörande för vår framgång. Dessutom samarbetar du nära med konsultchefen i Malmö, som leder den andra halvan av avdelningen.  Dina ansvarsområden inkluderar:  * Personalansvar: att leda, motivera och coacha gruppen för att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.  * Kundansvar: direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer.  * Strategiskt arbete: att vara ambassadör för och möjliggörare av företagets strategi samt att förankra och implementera strategin. Du arbetar för hela företagets framgång genom att se till både den egna gruppen och hela Azets.  Vad söker vi:  * Erfarenhet av lönearbete och personalansvar  * God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet  * Professionella kunskaper i svenska och engelska  * Kunskaper i Excel, erfarenhet av Hogia är meriterande  I ditt arbete är du strukturerad och målfokuserad. Du drivs av utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas, vilket innebär att du ibland kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att nå de gemensamma målen. Du är en utmärkt kommunikatör som engagerar både kunder och medarbetare. Din förmåga att skilja mellan sak och person, samt din stresstålighet, gör dig till en tillgång i ledarrollen.  Bli en del av Amazing Azets    Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.     Tjänsten är placerad på vårt Göteborgskontor, resor till huvudkontoret i Solna (Stockholm) förekommer ca 1 dag/månad. Du rapporterar till avdelningschef, tillträde förväntas efter sommaren 2024. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!  Frågor: Pernilla Werder, Avdelningschef [email protected] eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]   #LI-MK1 #LI-Hybrid

23 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Ekonomiansvarig till AIK hockey

Till AIK hockeysöker vi nu en erfaren, driven och engagerad ekonomiansvarig. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag med avsikt att bli en långvarig och permanent lösning med anställning hos vår kund som mål. Det är på heltid och arbetet sker på plats. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiansvarig ligger fokus på den dagliga driften och till en viss del på utvecklingsarbete. Duansvarar tillsammans med en kollegaför arbetet på ekonomiavdelningen. Vidare finns det möjlighet att ytterligare få bidra med administrativa arbetsuppgifter inför och efter evenemang. Följande uppgifter kommer att ingå i din roll: Månadsbokslut och avstämning Löpande bokföring och utläggsredovisning Momshantering och deklaration Reklamskattehantering och deklaration Leverantörsreskontra och utbetalning Löneadministration Arbetsgivardeklaration, lönebidrag och lönestatistik Budgetering, prognos och uppföljning Likviditetsplanering Lägenhetsadministration Administration kring matcher Reseräkningar och utlägg Kontakt med Skatteverket och revisor Du kommer att arbeta med likviditetsbudget och tabeller för jämförelser i systemen. Dina kvalifikationer Flera års erfarenhet som redovisningsekonom Goda kunskaper i Excel Meriterande Arbete på revisionsbyrå Akademisk utbildning inom ekonomi Erfarenhet av Briljant, Kontek lön, Oxceed och Ascendo Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du är även flexibel och har lätt för att snabbt ändra fokus från en uppgift till en annan. Du arbetar självständigt, men är ödmjuk som person. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240430. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 500 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Ekonomichef till välmående företag

Bli vår kunds nya ekonomichef och ta ledningen i en framgångsrik resa! Vi är på jakt efter en inspirerande ekonomichef som vill vara en del av ett välmående och medelstort företag med placering på deras kontor i Göteborg. Som kundens ekonomichef kommer du att inneha en central roll inom deras ekonomiavdelning och vara ansvarig för att driva och utveckla flera nyckelområden. Arbetsuppgifter; Strategisk Ekonomistyrning - Löpande bokföring och redovisning, månads- och årsbokslut samt årsredovisning, ekonomiska analyser och rapportering till VD. Effektiv Budgethantering - Ledande i budgetprocessen för att säkerställa optimal resursallokering och långsiktig ekonomisk stabilitet. Framgångsrik Likviditetsplanering - Säkerställa att våra finansiella resurser används på ett effektivt sätt för att stödja företagets tillväxt och mål. Översyn av Leverantörs- och Kundrelationer - Bevaka och hantera leverantörs- och kundreskontra, för att säkerställa en sund och hållbar affärsrelation. Vi söker dig som har; Ekonomisk Utbildning och Erfarenhet - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Gedigen erfarenhet inom ekonomi samt att du tidigare har haft roller som ekonomiansvarig eller ekonomichef. Teknisk Skicklighet - Djupa kunskaper i Excel och Office-paketet för att effektivt analysera och presentera ekonomiska data. Du är även gedigna kunskaper inom olika förekommande ekonomisystem. Kommunikativ mångfald - Förmåga att flytande kommunicera på svenska i tal och skrift. För att blomstra i denna roll bör du vara; Teamorienterad - En lagspelare som trivs i en miljö där samarbete och gemenskap är nyckeln till framgång. Strukturerad och Noggrann - Med ett öga för detaljer och en förmåga att arbeta metodiskt för att leverera högkvalitativa resultat. Analysdriven - Med förmågan att extrahera insikter från ekonomiska data och använda dem för att driva affärsbeslut. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda en viktig del av vår kunds framgångsresa, ser vi fram emot din ansökan!  Bli en del av kundens team och ta chansen att forma framtiden för vårt företag tillsammans med oss.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Avdelningschef Ekonomi

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Då vår avdelningschef för ekonomienheten, Socialförvaltningen Hisingen går i pension söker vi hennes efterträdare. Socialförvaltningen Hisingens devis är att vi är ett starkare ord än jag. Det innebär att vi ser till helheten före enskilda delar och att vi tar ett gemensamt ansvar för både med- och motgångar. Vi söker dig som är en lagspelare och vill arbeta tillsammans med andra för att bidra och göra reell nytta för dem vi finns till för. Som ekonomichef på socialförvaltningen Hisingen ingår du i förvaltningens ledningsgrupp och ansvarar för redovisning och uppföljning till förvaltningsledning och till nämnd. Du deltar aktivt i utvecklingen av hela förvaltningen och tycker om att arbeta proaktivt på strategisk, taktisk och operativ nivå med ansvar för att driva, implementera och utveckla ekonomi, - uppföljning och administrativa processer. Som avdelningschef för ekonomi leder du fyra ekonomer, 2 inköpsspecialister och en administrativ enhetschef som i sin tur har en enhet om 11 medarbetare. I uppgifterna ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar samt att driva personalutveckling och arbetsmiljöarbete. Du är också förvaltningens inköpschef. Med ditt positiva och proaktiva sätt bidrar du till att avdelningen hjälper och stöttar chefer med en effektiv ekonomistyrning som innebär att analysera ekonomiska underlag, identifiera kvalitetsbristkostnader och föreslå möjliga lösningar. Genom att förvaltningens professioner bidrar med olika perspektiv tror vi att vi tillsammans kan skapa en ändamålsenlig, effektiv och professionell förvaltning. Din förmåga att göra ekonomi begriplig och intressant för förvaltningens chefer kommer leda till en ökad förståelse för sund ekonomistyrning. Din nyfikenhet och ditt engagemang att vilja utveckla välfärden kommer vara ett värdefullt tillskott i förvaltningens taktiska och strategiska vägval. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina medarbetare vill höja förvaltningens kompetens inom olika uppföljnings- och utvärderingsprinciper. Vi ställer krav på eget driv, genuint engagemang och ett nyfiket intresse på hela förvaltningens ansvarsområde. Vi arbetar för att vara en lärande och utvecklande förvaltning och med det kommer en vilja att förändra och förbättra den egna verksamheten och bidra till att förbättra andras arbete. Staden har fyra socialförvaltningar vilket innebär ett samarbete i vissa frågor i syfte att uppnå en likvärdig och effektiv socialförvaltning. KVALIFIKATIONER Du har högskoleexamen inom ekonomiområdet samt god erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete såsom ekonomistyrning, verksamhetsplanering, budget och uppföljning. Det är meriterande om du varit chef och har erfarenhet inom kommunal förvaltning. Du behöver kunna visa prov på att kunna leverera inom utsatt tid, att du är ansvarstagande och har en utpräglad initiativförmåga. Det är viktigt att du utvecklar och driver frågor inom ditt ansvarsområde samtidigt som du är en god kollega som stöttar och vill bidra till helheten. Du är van vid att driva effektiviserings- och förändringsarbete. Har du erfarenhet eller intresse inom digitalisering ses det som positivt. Som person är du prestigelös och kommunikativ och har ett inkluderande förhållningssätt där du ser värdet i att få en grupp att växa tillsammans. Vi tror att varje medarbetare är unik och du som söker behöver vara trygg och grundad i dina värderingar. Arbetet kräver att du förstår komplexiteten att verka inom en offentlig förvaltning med begränsade resurser och att du bidrar till att vi kan göra det bästa utifrån de förutsättningar som finns. Kommunal ekonomi kräver ett klokt och ansvarsfullt agerande. Tjänsten kräver god förmåga till samverkan internt och externt. Du behöver kunna kommunicera tydligt både i tal och skrift och kunna leverera ekonomiska budskap på ett kärnfullt sätt. Vi eftersöker ett praktiskt ledarskap där du står med båda fötterna stabilt på jorden och har ett engagemang för sociala frågor. ÖVRIGT I en rekrytering väljer vi varandra. Du som söker tjänsten är kanske intresserad av vem du får som närmaste chef. På Linkedin kan du ta del av Christina Alvelin, förvaltningsdirektörens profil, CV och inlägg. Vill du veta mer kan du ringa eller mejla henne direkt. Du kan också kontakta någon i ledningsgruppen, fackliga representanter eller tidigare kollegor/medarbetare för att ta referenser.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024