Interim ekonomichef | Jefferson Wells | Västerås

Har du lång erfarenhet av ledarskap inom ekonomi och söker en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker en just nu en senior ekonomichef för ett spännande konsultuppdrag till vår kund inom detaljhandeln i Västerås. Vi genomför urval löpande och välkomnar din ansökan idag! Ort: Västerås Start: Omgående Uppdragslängd: Konsultuppdrag till sista oktober 2024 Arbetsbeskrivning: Som interim ekonomichef kommer du att spela en avgörande roll i att leda ett team på tio personer som arbetar med support och verksamhetsutveckling inom ekonomifunktionen och ansvarar för bland annat bokföring, avstämningar, bokslut och deklarationer. Du kommer dessutom arbeta med verksamhetsutveckling och att förbättra processer. Kravbeskrivning: Vi söker dig som är en trygg och driven person med förmåga att lyfta blicken och dela med dig av kunskap och erfarenheter. Du är en van ledare som med tydlighet kan motivera och coacha andra. Vi tror dessutom att du har: * Mångårig erfarenhet av ledarskap inom ekonomifunktionen, gärna från en redovisningsbyrå eller annan kundorienterad ekonomiverksamhet. * Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande område. * Erfarenhet av att arbeta med ekonomi och förståelse för bokföring och bokslutsarbete. * Mycket goda systemkunskaper och erfarenhet från ekonomisystem och analysverktyg. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Ekonomidirektör

Arbetsbeskrivning Lockas du av en roll där du är drivande i utveckling, förändring och förbättring? Är du en chef med erfarenhet av att leda andra chefer? Har du dessutom arbetat med ekonomi inom hälso- och sjukvårdssektorn? Då kan tjänsten som ekonomidirektör för Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) inom Region Stockholm vara något för dig! Som ekonomidirektör är du direkt underställd närsjukvårdsdirektören och ingår i SLSO:s högsta ledning. Rollen innebär att stötta närsjukvårdsdirektören och SLSO:s ledningsgrupp i strategiska ekonomiska frågor. Vidare ansvarar du för de ekonomiska processerna och agerar som ett viktigt beslutsstöd i den övergripande ledning och styrningen. Ekonomidirektören ansvarar för avdelningen Verksamhetsstöd Ekonomi. Avdelningen arbetar strategiskt men är också en service- och stödfunktion vars främsta uppgift är att stötta chefer och medarbetare i samtliga frågor som finns inom verksamhetsstödet. Verksamhetsstöd Ekonomi består av controllerenheten, enheten för redovisningsservice, kansli- och hållbarhetsenheten samt analys och utvecklingsenheten. Totalt arbetar 35 medarbetare på Verksamhetsstöd Ekonomi och respektive enhet leds av en enhetschef, vilka du har personalansvar för. Funktionen internkontroll, som utgörs av en medarbetare, är direktrapporterande till dig. I rollen förväntas du delta i controllerenhetens arbete och verka för utveckling av exempelvis produktivitetsuppföljning, värdeskapande nyckeltal och strategiska investeringar. I uppdraget ingår även att förbereda rapporter till nämnd och ledningsgrupp. Vidare samarbetar du med regionstyrelsens förvaltning, övriga sjukhus/förvaltningars ekonomiavdelningar inom regionen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. Vi ser fram emot din ansökan innan 2024-05-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Region Stockholm med Randstad. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor. Fackliga kontaktpersoner för Akademikerförbundet SSR: Gunilla Wurtzel 08-123 404 87 och för Akavia: Janne Virtanen 08-123 475 29. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior som är relevanta för tjänsten. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden stötta närsjukvårdsdirektören och SLSO:s ledningsgrupp i strategiska ekonomiska frågor ansvara för de ekonomiska processerna samt vara ett viktigt beslutsstöd i övergripande ledning och styrning ansvarar för Verksamhetsstöd Ekonomi personalansvar enhetschefer samt funktionen internkontroll delta i det löpande arbetet inom controllerenheten samarbeta med regionstyrelsens förvaltning, övriga sjukhus/förvaltningars ekonomiavdelningar inom regionen Ekonomidirektören är direkt underställd närsjukvårdsdirektören och ingår i SLSO:s högsta ledning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: civilekonom eller likvärdig utbildning som bedöms relevant tidigare erfarenhet som chef, inklusive erfarenhet av att leda chefer arbetat inom offentlig sektor arbetat i en politiskt styrd organisation flera års erfarenhet av strategisk ekonomistyrning i större komplexa organisationer erfarenhet av ekonomiarbete inom hälso- och sjukvård goda kunskaper och god förståelse för förvaltningsekonomi och kunskap inom ekonomi- och produktionsstyrning. dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete dokumenterad utbildning och erfarenhet av arbetsmiljöarbete i samverkan med de fackliga organisationerna SLSO har flera stora forskningsenheter och universitetssjukvårdsenhet (USV-enhet) och det är därför meriterande med kunskap och förståelse för forskning och utbildningsarbete. Personliga egenskaper: förståelse för och förmåga att skapa en förtroendefull och utvecklingsinriktad samverkan med verksamheten samt fackligt förtroendevalda i ett tidigt skede fokus på att åstadkomma resultat och vara drivande god förmåga att lyfta blicken och se möjligheter lösningsorienterad god förmåga att skapa engagemang och peka ut en tydlig framtidsinriktning Om företaget REGION STOCKHOLM Stockholm läns sjukvårdsområde, SLSO är en av Sveriges största vårdgivare och som årligen genomför nära sex miljoner patientmöten i såväl öppen- som heldygnsvård. SLSO bedriver verksamhet i merparten av kommunerna i Stockholms län och i alla Stockholms stadsdelar. Mottagningarna och verksamheterna är många människors första kontakt med sjukvården. Stockholm läns sjukvårdsområdes vision är att kunna ge rätt vård när och där du behöver den. SLSO bedriver även forskning, utveckling och utbildning. Skapar framtid med nya behandlingsmetoder, med ny teknik som ofta utvecklats på SLSO, nya arbetssätt och med nya rollfördelningar som patientmedverkan – varje dag. SLSO står aldrig stilla. Uppdraget SLSO, Stockholm läns sjukvårdsområde har ca 12 000 medarbetare och omsätter årligen ca 16,6 miljarder och bedriver hälso- och sjukvård inom primärvård, geriatrik, psykiatri, habilitering, hjälpmedel, avancerad sjukvård i hemmet och beroendevård. Till stöd finns olika centrala verksamhetsstöd varav verksamhetsstöd Ekonomi är den avdelning du som ekonomidirektör kommer att leda.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomichef till HS Konsult

Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven person med förmåga att leda och utveckla vår ekonomifunktion. Som ekonomichef har du en central och viktig roll i företaget, med ansvar för företagets ekonomiska förvaltning och utveckling. Du ingår i företagets ledningsgrupp och arbetar nära VD, samt har ett personalansvar för medarbetarna på affärsstöd. Vi arbetar i Microsoft Dynamics som affärssystem och kundportal. Om dig I rollen är det viktigt att ha en förståelse för verksamheten, vara analytisk, problemlösande samt att arbeta strategiskt, men även "hands-on". Du är självgående inom redovisning och har erfarenhet av att ha ett helhetsperspektiv och ansvar inom ekonomi. Att ha erfarenhet av ledarskap och förståelse för branscher där man arbetar med tjänster, är meriterande. I rollen ingår ansvar för redovisning, budget, bokslut, likviditetsplanering, ekonomiska analyser och uppföljningar, samt övergripande ledningsansvar för teamet affärsstöd. Du har genuin förståelse av och förankring i redovisning och bokslut, samt är affärsmässig med meriter från strategiska processer och beslutsfattande. Kvalifikationer Universitetsexamen inom ekonomi, eller motsvarande Vana vid ett helhetsperspektiv med ansvar inom ekonomi Förmåga att leda och utveckla arbetet inom olika administrativa system Vi erbjuder Inom HS Konsult får du möjlighet att utvecklas, ditt arbete präglas av frihet under ansvar samtidigt som du är med och bidrar till den gröna sektorns utveckling och en levande landsbygd. Hos oss finns goda möjligheter att förena arbete och privatliv. Våra medarbetare uppskattar flexibiliteten, att arbete med människor samt att bidra till en positivt framtid för Sverige. Placering är Örebro, Uppsala eller annan ort efter överenskommelse. Tillträdesdatum sker efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2024-05-31. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande. Välkommen med din ansökan! HS Konsult AB är Hushållningssällskapets rådgivningsbolag i Örebro län, Västmanlands län, Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län och Dalarna Gävleborgs län. Utöver rådgivning arbetar vi med forsknings- och utvecklingsprojekt på både nationell och regional nivå. Hos HS Konsult är vi engagerade i att integrera traditionella metoder med det senaste inom teknologi och vetenskapliga rön. Läs mer om HS Konsult här. Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Hushållningssällskap består av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Läs gärna mer om Hushållningssällskapet här.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
CFO till C Land Logistics

Vill du vara med på C Land Logistics framtida tillväxtresa? I rollen som CFO hos oss får du en mångfacetterad och nära kopplad position till verksamheten, där du aktivt bidrar till både operativa och strategiska beslut. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar månads- kvartals- och årsbokslut som du rapporterar till ledningen och externa intressenter. Du arbetar med budgetering, prognostisering och uppföljning av resultat, där du analyserar nyckeltal och KPI:er. Du fungerar även som ett ekonomiskt bollplank, där du stödjer kollegor i ekonomiska frågor och processer. Som CFO planerar och effektiviserar du också våra ekonomiska processer. På C Land Logistics eftersträvar vi att vara en öppen, hållbar och transparent organisation där vi värdesätter samarbete och självledarskap. Som en del av vårt växande företag, arbetar du tätt ihop med dina kollegor för att kontinuerligt driva förbättringar och effektiviseringar. I rollen som CFO hos oss, arbetar du i ett bolag med snabba beslutsprocesser som ger dig möjlighet att vara delaktig och påverka direkt. Varje dag är omväxlande med varierade arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Du har ett nära samarbete med vår VD och blir en del av ledningsgruppen. Om bolaget Som neutral och oberoende speditör skapar vi effektiva logistik- och informationsflöden för företag och organisationer. Vi samverkar med världens främsta flygbolag och rederier för transporter till och från världens alla kontinenter. Vi sätter stort värde i vårt oberoende, för det innebär att vi alltid kan vara kundfokuserade och ständigt sträva efter att utveckla ännu bättre tjänster. Vår uppgift och vårt erbjudande är tydligt, att skapa effektiva logistikflöden som ger våra kunder förutsättningar till tillväxt och ökad konkurrenskraft i en snabbföränderlig värld. Vårt kundlöfte är ”Commitment beyond borders. Always.” För oss handlar det om ett genuint intresse för våra kunders affärer där antalet sändningar eller storleken på ditt företag inte sätter begränsningar utan vilka möjligheter vi kan skapa tillsammans. Vi är engagerade över gränser och kontinenter för dina affärer. Läs mer om oss på www.cland.se Om dig För att trivas och lyckas i rollen som CFO på C Land Logistics tror vi att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, redovisning eller finans och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta mot deadlines och har gedigna kunskaper i MS Office. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics ser vi det som ett stort plus. Som CFO är du välstrukturerad och har ett öga för detaljer. Du förstår vikten av noggrannhet, är analytisk och har ett lösningsorienterat angreppssätt. Genom din erfarenhet av att arbeta med förbättringsförslag har du en förmåga att driva verksamheten framåt och förstår vikten av teamwork. Du har förmågan att kommunicera och uttrycka dig väl både på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. En bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går till slutintervju. Ansökan Ansökan sker på speedgroup.se. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carl Otter på [email protected]. Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag! ____ Sökord: Ekonomiansvarig, CFO, Controller, Redovisningsansvarig, Ekonomichef, Finansiell chef, Budgetansvarig, Redovisningsspecialist, Finansansvarig, Ekonomiledare, Finansiell controller

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomichef till HS Konsult

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker en engagerad och driven person med förmåga att leda och utveckla vår ekonomifunktion. Som ekonomichef har du en central och viktig roll i företaget, med ansvar för företagets ekonomiska förvaltning och utveckling. Du ingår i företagets ledningsgrupp och arbetar nära VD, samt har ett personalansvar för medarbetarna på affärsstöd. Vi arbetar i Microsoft Dynamics som affärssystem och kundportal. Om dig I rollen är det viktigt att ha en förståelse för verksamheten, vara analytisk, problemlösande samt att arbeta strategiskt, men även "hands-on". Du är självgående inom redovisning och har erfarenhet av att ha ett helhetsperspektiv och ansvar inom ekonomi. Att ha erfarenhet av ledarskap och förståelse för branscher där man arbetar med tjänster, är meriterande. I rollen ingår ansvar för redovisning, budget, bokslut, likviditetsplanering, ekonomiska analyser och uppföljningar, samt övergripande  ledningsansvar för teamet affärsstöd. Du har genuin förståelse av och förankring i redovisning och bokslut, samt är affärsmässig med meriter från strategiska processer och beslutsfattande. Kvalifikationer Universitetsexamen inom ekonomi, eller motsvarande Vana vid ett helhetsperspektiv med ansvar inom ekonomi Förmåga att leda och utveckla arbetet inom olika administrativa system Vi erbjuder Inom HS Konsult får du möjlighet att utvecklas, ditt arbete präglas av frihet under ansvar samtidigt som du är med och bidrar till den gröna sektorns utveckling och en levande landsbygd. Hos oss finns goda möjligheter att förena arbete och privatliv. Våra medarbetare uppskattar flexibiliteten, att arbete med människor samt att bidra till en positivt framtid för Sverige. Placering är Örebro, Uppsala eller annan ort efter överenskommelse. Tillträdesdatum sker efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2024-05-31. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tf VD Ylva Azcarate, 0730-39 14 25, [email protected] Facklig representant Ylva Andersson, 073-33676 69, [email protected]. Välkommen med din ansökan! HS Konsult AB är Hushållningssällskapets rådgivningsbolag i Örebro län, Västmanlands län, Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län och Dalarna Gävleborgs län. Utöver rådgivning arbetar vi med forsknings- och utvecklingsprojekt på både nationell och regional nivå. Hos HS Konsult är vi engagerade i att integrera traditionella metoder med det senaste inom teknologi och vetenskapliga rön. Läs mer om HS Konsult här. Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Hushållningssällskap består av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Läs gärna mer om Hushållningssällskapet här.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ekonomichef

Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele.  Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader.  Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Åsele kommun söker Ekonomichef som vill bli en framtida nyckelspelare i en drivande och analyserande roll med övergripande ansvar över kommunens ekonomiavdelning   Arbetsuppgifter Som Ekonomichef leder och ansvarar du för det operativa och strategiska ekonomiarbetet och är direkt underställd Kommunchef samt ingår i kommunens ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för kommunens ekonomiplanering, uppföljning, budget, prognoser, finansförvaltning, ekonomiska utredningar samt kommun och koncernredovisning. I uppgifterna ingår samordning, utveckling och dokumentation av de kommunövergripande ekonomistyrningsprocesserna. Du rapporterar det ekonomiska läget löpande till politiken samt agerar stödjande i ekonomiska frågor gentemot verksamhetschefer och övriga ansvariga. Till ditt förfogande har du ett team på fyra medarbetare vilka du har personal-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar för. Tjänsten är bred, du kommer att få möjlighet att delta i olika kommunala processer där dina kunskaper efterfrågas. Vem är du? Vi efterfrågar högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning/revision eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms vara likvärdig. Vi ser helst att du har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Meriterande är likaså erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och om du tidigare haft en arbetsledande roll. Din förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter tillika att kunna prioritera och hantera dessa under perioder med högre belastning är viktig. Du är ordningsam, strukturerad och analytisk. Din pedagogiska förmåga är väldigt betydelsefull när du förmedlar din information till berörda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut       Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Proaktiv och affärsorienterad Ekonomichef / CFO till tillväxtbolag

Tillväxten för Osby Glas i Osby fortsätter varför man nu söker en proaktiv och analytisk Ekonomichef / CFO med ett genuint intresse för affärsinriktat ekonomiarbete. Tjänsten är en nyckelposition i ett dotterbolag till Beijerinvest AB. Du erbjuds en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Vill du få en central roll i bolagets fortsatta expansion? Söker du ett framgångsrikt tillväxtbolag i en spännande bransch som nyligen har flyttat till en helt nybyggd, toppmodern produktionsanläggning? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett väletablerat och växande företag som kännetecknas av professionalism, korta beslutsvägar, hög ambitionsnivå och stort kundfokus. Tjänsten innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer att arbeta nära CEO och vara ett affärsmässigt bollplank till hela organisationen. Tjänsten innebär att du tillsammans med de övriga i ledningsgruppen kommer utveckla verksamheten och ansvara för att koncernen når sina mål. Du kommer att leda, driva och utveckla koncernens redovisning och business controlling där du växlar mellan det strategiska expansiva och det operativa arbetet. I dina ansvarsområden ingår främst: • Aktivt stödja CEO och övriga ledningsgruppen inom dina ansvarsområden • Övergripande helhetsansvar för ekonomi/controlling, från redovisning (2 medarbetare) till ekonomistyrning, analys/uppföljning och rapportering • Framtagande av kvartal- och årsbokslut inklusive årsredovisning • Resultatuppföljning och målstyrning • Business Controlling inklusive vidareutveckling av KPI:er, verksamhetsstyrning, produktkalkyler och lönsamhetsanalyser för projekt, produkter och kunder • Budget- och prognosframtagning, finansiella presentationer, förberedelse och uppföljning till ledningsgrupps- och styrelsemöten • Investeringskalkylering • Kredithantering • Finansiella riskbedömningar, analyser av likviditet, kapitalbindning och valutor • Driva projekt för att utveckla IT-stöd/-system och processer/rutiner Du rapporterar till CEO, ingår i bolagets ledningsgrupp och deltar på vissa av bolagets styrelsemöten. Vem är du? Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi samt mycket god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som ekonomichef, CFO, controllerchef eller revisor, gärna i ett tillväxtbolag. Har du även erfarenhet från ett tillverkande företag är det meriterande. Vi tror att du har minst 8-10 års relevant erfarenhet. Vi ser att du har tidigare ledarerfarenhet som chef eller teamledare inom en ekonomiavdelning. Du har tidigare flerårig erfarenhet av K3. Du har goda kunskaper i externredovisning, brinner för affärsverksamheten och ett genuint intresse av att utveckla bolaget i stort och inom dina ansvarsområden. Du har förmågan och intresset att arbeta både strategiskt och operativt. Du har tidigare erfarenhet från verksamhetsutveckling. Du har också god planerings- och struktureringsförmåga samt är intresserad av att driva utvecklings- och förändringsprojekt. Vi använder A&W Business som affärssystem, Pyramid som ekonomisystem och QlikSense som BI-verktyg. Du har också god kunskaper i Excel och PowerPoint. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har en vana att presentera ekonomiska rapporter. Du har också minst normalgoda kunskaper i engelska. Du vill arbeta nära verksamheten och affären samtidigt som du är duktig på redovisning och business controlling samt analyser. Du har en strategisk förmåga samtidigt som du är intresserad av taktiska och operativa frågor. Som person är du proaktiv, strukturerad, ansvarstagande, affärsorienterad och målmedveten. Du är också förtroendeingivande och analytisk. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda långsiktiga relationer internt och externt. Med ditt coachande och kommunikativa sätt är du en entusiasmerande person med en god motivationsförmåga. B-körkort krävs för tjänsten Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten Osby Glas har sedan starten 1934 växt till att idag vara ett av de ledande fristående planglasföretagen i Sverige. Vår ambition är att bli Norra Europas bästa glasförädlare. 2023 omsatte vi ca 274 MSEK och vi är ca 110 anställda i Osby och en filial i Luleå. Vi är lönsammast i branschen och har dubblat vår omsättning sista sex åren. Våra kunder är bl.a. fönster- & dörrtillverkare och glasmästerier i Sverige. Verksamheten har successivt utvecklats till att gälla byggnadsglas framförallt inriktat mot utbytesmarknaden. Glas är ett modernt byggnadsmaterial och marknaden finns att fortsätta växa. Framtiden för oss ser spännande ut med en helt nybyggd fabrik i Osby där vi flyttade in 1 april 2022. Den nya fabriken är fullt automatiserad som den enda i Sverige för att förädla planglas och självklart miljöklassad med solpaneler på taket. Med vår nya fabrik får vi möjlighet att fortsätta ta marknadsandelar på en växande marknad. Från och med våren 2015 ägs Osby Glas AB av Beijerinvest som är en engagerad, utmanande och långsiktig ägare. I koncernen finns tre bolag som är helägda – Osby Glas, Virvelvinden (fastigheten) och Mittglas (Sundsvall) samt ett delägande i UAB Stronglasas i Litauen. Genom Mittglas och UAB Stronglasas kompletteras våra resurser i Osby med en rad viktiga produktionskapaciteter, exempelvis inom härdat/laminerat glas. Läs gärna mer om verksamheten på www.osbyglas.se

1 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
CFO - Arcos Hydraulik

Arcos Hydraulik är en ledande aktör inom tillverkning av specialiserade hydraulcylindrar och hydrauliska system. Verksamheten befinner sig på en spännande resa där du som CFO får en viktig roll i den strategiska utvecklingen. Du agerar på en verksamhetsövergripande nivå och säkerställer, tillsammans med ledningen, att företaget är på rätt väg sett till både tillväxt och lönsamhet.     Om tjänsten Arcos Hydraulik har de senaste fem åren genomgått en större förvandling med tydliga målsättningar om att fortsätta utvecklas och växa, både organiskt och potentiellt via förvärv. Verksamheten söker nu en CFO som kommer att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion med ett stort fokus på verksamhetsnära analys. Du deltar i utformningen och genomförandet av företagets långsiktiga strategi för att säkerställa hållbar tillväxt och lönsamhet.   Du har en viktig roll i både den operativa och strategiska styrningen av företaget och du ansvarar för budget, prognos, uppföljning samt rapportering till både ledningsgrupp och styrelse. En stor del av rollen fokuserar på framtagning av kalkyler och analyser kopplat till både inköp, tillverkning samt marknad och försäljning.  Ekonomifunktionen består, utöver dig, av tre medarbetare som självständigt sköter all löpande redovisning, månads- och årsbokslut, deklarationer, fakturering och löner.   Arcos Hydraulik ingår sedan 2018 i Dacke Industri som i sin tur ägs av Nordstiernan, en långsiktig och stabil ägare som ger verksamheten stora möjligheter att växa vidare.     Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för verksamhetsutveckling samt erfarenhet som Ekonomichef eller Business Controller från ett medelstort eller stort bolag/koncern, gärna inom tillverkande industri. Uppdraget förutsätter att du är van vid att arbeta verksamhetsnära och har god förmåga att analysera och skapa beslutsunderlag. Vidare har du erfarenhet av framtagning och uppföljning av nyckeltal samt mycket god systemvana, erfarenhet av att arbeta i Monitor är meriterande. Du är van vid rapportering till styrelse och har god erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Rollen kräver även en generell kunskap om aktuella redovisnings- samt skatteregler.   Som person är du nyfiken, utvecklingsorienterad och prestigelös. Du har ett närvarande, tryggt och balanserat ledarskap. Du hanterar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift.     Arcos Hydraulik tar ordet! Här välkomnas du till en familjär och prestigelös verksamhet med entreprenöriell anda som tillsammans som ett lag driver förändring och utveckling. Du blir även en viktig spelare ur ett verksamhetsövergripande perspektiv där du, tillsammans med ledningen, ser till att vi når våra årliga tillväxtmål och initierar vidareutveckling. Arcos Hydraulik omsätter ca 350 Mkr och är ca 150 medarbetare på våra produktionsenheter i Borlänge, Sävsjö och Hällaryd. Arcos Hydraulik grundades redan 1947 och är en ledande leverantör av kundanpassade hydrauliska cylindrar, hydrauliska specialprodukter och system för krävande industriella applikationer. Vi är en helhetsleverantör till våra kunder över hela världen, från konstruktion till färdig produkt. Verksamheterna startades som familjeföretag och har växt genom åren och vi värnar om att bibehålla den genuina familjekänslan vi har.     Bra att veta Placeringsort är Borlänge med viss närvaro i Sävsjö och Hällaryd. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD, Ewa Helgesson. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 maj.      VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Gruppchef Ekonomi

Vi söker en Gruppchef till den grupp inom Ekonomiavdelningen som arbetar med  stöd till verksamheten inom skolan för Elektroteknik och datavetenskap (EECS-skolan). Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning, Ekonomiavdelningen är en del av verksamhetsstödet. Om gruppen/avdelningen Inom Ekonomiavdelningen arbetar närmare 150 personer vilka är organiserade i tio grupper. I den här rollen är du gruppchef för gruppen Ekonomi EECS som arbetar med riktat stöd till EECS-skolan. I gruppens uppgifter ingår att stötta, bereda och samordna EECS-skolans ekonomiska redovisning och att delta i arbetet med skolans ekonomistyrning såsom exempelvis budget och uppföljning. En viktig uppgift för gruppen är arbetet med skolans externfinansierade projekt. Vi är 25 medarbetare som främst sitter i lokaler på campus Valhallavägen men även på campus i Kista. I den här rollen har du din huvudsakliga arbetsplats på campus Valhallavägen i centrala Stockholm. Gruppen har ett nära samarbete med andra stödfunktioner som exempelvis Skolkansliet samt ledningsfunktioner och Projektledare inom EECS-skolan. I rollen som gruppchef inom Ekonomiavdelningen ingår bland annat följande arbetsuppgifter: - Att leda och fördela arbetet inom gruppen - Arbeta för hög kvalitet i gruppens leveranser - Personalansvar som bl a innebär medarbetar- och lönesamtal, semesterbeslut samt arbetsmiljöfrågor - Ansvar för gruppens budget och uppföljning av den egna verksamheten - Delta i Ekonomiavdelningens ledningsråd och i andra ledningsforum - Delta i utvecklingsarbete och förändringsleda den utveckling som sker inom avdelningen - Hålla presentationer och vid behov delta i att planera och genomföra interna utbildningar - Operativt arbete förekommer Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - En kreativ, internationell och dynamisk miljö - En statlig anställning med goda arbetsvillkor - Stort eget ansvar i din yrkesroll - Generös semester och en förmånlig tjänstepension - Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme - Flextid och lediga klämdagar Länk till våra övriga förmåner https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Läs mer om hur det är att arbeta på KTH https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050. Kvalifikationer Krav Du ska ha - Genomförd minst 3-årig högskoleutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom minst 7 års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerade ekonomiarbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som relevanta - Minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet som lönesättande chef med personalansvar - Mycket god datorvana (Officepaketet) samt vana att hantera system - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vi söker dig som har en hög personlig mognad och är trygg och stabil som person. Du har förmågan att behålla lugnet i en dynamisk och komplex miljö och kan fokusera på rätt saker. Som Gruppchef har du en viktig roll där du har förståelse för att leda och utveckla gruppen genom medarbetarna. Du har förmågan att skapa engagemang och delaktighet genom ditt ledarskap där du delar med dig av din kunskap i en verksamhet där gemensamma mål går före individuella mål. För att trivas och lyckas i rollen är du en lagspelare som ger energi och bidrar till laget. Du är lyhörd för andra då arbetet innebär många kontakter i olika verksamheter på KTH. För att lyckas i den här rollen är förmågan att vara problemlösande och analytisk en förutsättning.  Vidare ser vi att du trivs i en händelsestyrd verksamhet där du ser till verksamhetens bästa ur ett helhetsperspektiv. Meriterande - Relevant arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete inom staten - Relevant arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete från universitet eller högskola - Arbetslivserfarenhet inom EU-redovisning, statliga finansiärer, projektredovisning - Erfarenhet av att arbeta med Agresso - Intresse för AI inom ekonomiadministration - Vana att hålla presentationer och interna utbildningar - Arbete med utvecklings- och förändringsledning - Utbildning inom förändringsledning Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Affärsdriven CFO

Om Qvickly Sedan 2003 har vi hjälpt våra kunder att få betalt på ett enkelt sätt. Qvickly erbjuder en checkout, betallänk och inkasso. De senaste 20 åren har tekniken och förutsättningarna förändrats men vår mission är fortfarande lika aktuell – genom teknik skapar vi skalbara lösningar för företag att få betalt på sitt sätt. Det är inte produkterna i sig som gör Qvickly unikt utan det är hur vi tillsammans med våra kunder bygger lösningar och skapar betalmagi. Jävlarnanamma är en av våra värderingar och för oss står det för att, gång på gång, tänka utanför den där fyrkantiga lådan. Läs mer om oss HÄR Om rollen  I rollen som CFO har du det övergripande ansvaret för ekonomiavdelningen mot koncernens två bolag. Du har ett nära samarbete med CEO och tillsammans med ledningsgruppen arbetar med lönsamhet, tillväxt och kundnöjdhet i fokus. Du leder och ansvarar för ekonomifunktionens samtliga delar där du driver utvecklingsprojekt, effektivisering av processer, rutiner och säkerställer att bolagets ekonomifunktion ligger i framkant. Du har ett kontinuerligt fokus på att förbättra förutsättningar för att öka verksamhetens lönsamhet.   I rollen leder, utvecklar och engagerar du ett team om tre personer och i övrigt innefattar dina arbetsuppgifter bland annat; Ansvarig för månads- och årsbokslut Rapportering till myndigheter såsom Skatteverket och Finansinspektionen Hantering av regelverk kring penningtvätt och finansiering av terrorism Aktivt arbeta för att definiera, följa upp och nå verksamhetens nyckeltal Följa upp, analysera och äga processer för företagets totala riskportfölj Utvärdera och optimera kreditbedömningsprocesser Finansiell rapportering till stakeholders så som; styrelse, ledning ägare etc.  Budget, prognosarbete och nyckeltalsberäkningar Intern supportfunktion och nära samarbete med övriga avdelningar Löpande analys och uppföljning  Agera naturligt affärsstöd i affärssammanhang Som CFO blir du en viktig del av bolagets verksamhetsstyrning vilket ger dig goda möjligheter att påverka såväl din egna roll som bolagets utveckling framåt.   Din Profil  För att vara lyckosam i rollen som CFO ser vi att du har relevant akademisk utbildning samt minimum 3-5 års erfarenhet från kvalificerad roll inom ekonomi. Kommer din erfarenhet från digitalt framåtlutade organisation ses detta som en fördel. Ett gediget intresse och kompetens inom såväl redovisning som affären är direkt avgörande. Kommer din erfarenhet från liknande roll som grundar sig i redovisning och controlling och har du tidigare erfarenhet av att leda team, ses detta som meriterande Vidare ser vi att du har ett stort affärsdriv, är strukturerad, modern och arbetar agilt och lösningsorienterat. Du motiveras av att befinna dig i en föränderlig och innovativ miljö med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. Att driva förändrings/- och förbättringsprojekt kommer vara en viktig del av rollen med behov av proaktivitet och en stark känsla för kvalité och struktur. Att du är inkluderande, inspirerande och utvecklingsorienterad som ledare ser vi som en självklarhet och likaså att du är handlingskraftig i att gå från idé till handling.  Qvickly erbjuder  Som CFO hos Qvickly ges du stora möjligheten till en utvecklande och utmanande nyckelposition i ett modernt, entreprenöriellt bolag med höga ambitioner. Du erbjuds en spännande tillväxtresa tillsammans med roliga och engagerade kollegor där mixen av ”högt i tak” och professionalism är en del av kulturen. Medarbetarna är Qvickly viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en god trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.  Placering & start Qvickly har sitt kontor i Hyllie och tillsättning är enligt överenskommelse. Kontakt & ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sanny Malmberg på [email protected] alt. Via telefon; 0726006422. Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024