Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en biträdande verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du självständigt och i team med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer, biträdande verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Vi söker Enhetschef till äldreomsorgen i sagolika Sunne! Beskrivning Socialtjänsten i Sunne är i ett spännande skede där vi bygger en hållbar verksamhet för att möta framtidens utmaningar. Du kommer bli en viktig del i det arbetet och genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för många. Du har också själv möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med, får ett helt samhälle att växa! I Sunne kommun arbetar alla utifrån den gemensamma värdegrunden respekt, utveckling och professionalism vilket genomsyrar den dagliga verksamheten, långsiktiga beslut och ledarskapet. Inom socialtjänstens ansvarsområde finns: Arbetsmarknadsenhet, funktionsstöd, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt bemanningsenhet. Vi söker en engagerad och tydlig ledare med passion att inspirera, motivera och driva utveckling tillsammans med oss andra. Arbetsuppgifter Du som enhetschef ansvarar för den dagliga driften, planeringen och att följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål. Du leder och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Du har god förmåga att stimulera och motivera dina medarbetare samt att se möjligheter. Du har personal- och arbetsmiljöansvaret på enheten där du verkar för att skapa goda förutsättningar för delaktighet, arbetsresultat och arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för verksamheten och ser till att verksamheten bedrivs inom tilldelad budgetram med god kvalité. Du ingår i en avdelningschefens ledningsgrupp där du samverkar med kollegor och är direkt underställd avdelningschef inom äldreomsorgen. Kvalifikationer Vi söker dig är socionom, sjuksköterska alternativt har annan adekvat universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av arbetsledning inom vård- och omsorgsarbete samt väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Tidigare ledarerfarenhet av verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar är ett krav. Du är en person som gärna tar initiativ och sätter i gång aktiviteter mot ett önskat resultat, framför idéer och kommer med förslag till nya arbetssätt. Du är trygg, stabil, har självinsikt och kan skilja på det personliga och professionella. Du kan fatta och verkställa beslut, även under svåra omständigheter eller med begränsad information. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, säkerställer att budskapet når fram, att förväntningarna är klara för alla berörda parter, samt följer upp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt ledarskap. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten förutsätter att du har giltigt B-körkort. Arbetsprov kommer att ingå vid intervju. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Som enhetschef är du nära både människor och verksamhet och skapar varje dag förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg. Vi söker en ledare som får både medarbetare och verksamhet att växa! Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/ Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i Vård och omsorgs ledningsgrupp. En av våra enhetschefer går vidare till nya uppdrag och vi söker därför dig som kommer att vara ansvarig för Haganäsets särskilda boende för personer med kognitiv svikt. Enheten har strax över 30 medarbetare och som enhetschef får du möjlighet att vara med och utveckla verksamheten i nya spännande riktningar, då vi inför sommaren tagit beslut om att 2026 påbörja arbetet med att bli en Stjärnmärkt enhet. Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Som enhetschef inom kommunens äldreomsorg ska du i samverkan med vård och omsorgs ledningsgrupp och tillsammans med övriga medarbetare, utveckla samt driva kommunens äldreomsorg in i framtiden. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har chefserfarenhet från vård och omsorg och erfarenhet inom området kognitiv svikt. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser, alltid med individens bästa i centrum. Förutom ett stort engagemang inom verksamhetsområdet ställer vi krav på erfarenheter inom ledarskap och personalfrågor samt verksamhetsutveckling. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmågan att kommunicera och inspirera dina medarbetare samt leda förändringsarbete som ger resultat. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt en god kommunikation använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Du ansöker digitalt via ansökningslänken i annonsen. Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag. Intervjuer kommer att ske vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
Har du lätt för att sätta dig in i nya saker och är bra på att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat? Då har vi jobbet för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Som enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen i Falköpings kommun ska du under ledning av verksamhetschef och tillsammans med övriga medarbetare utveckla och driva Socialförvaltningen in i en spännande framtid. Tjänsten innebär att du som enhetschef till förfogande vanligtvis ersätter ordinarie enhetschef vid dennes frånvaro som kan vara under både kortare och längre perioder. Du arbetar medarbetarnära och med ett hälsofrämjande och tillitsabaserat ledarskap, har fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar, vanligtvis vid längre uppdrag. Tjänsten som enhetschef till förfogande finns organisatoriskt inom verksamhet Hemstöd men placering blir där behov finns inom förvaltningen. Vad söker vi hos dig? Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, alternativt erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren värderar som likvärdig. Arbetet ställer stora krav i att kunna arbeta självständigt. Att arbeta som enhetschef till förfogande ställer krav på utbildning och erfarenhet från flera olika verksamhetsområden då tjänsten innebär arbete inom äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg som ersättare vid ordinarie enhetschefs frånvaro. Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Vi söker dig med erfarenhet och goda vitsord/referenser av arbete som chef, gärna från verksamheter med politisk styrning. Du ska vara en tydlig ledare, en person som är praktisk, strukturerad och har gott sinne för logik och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbete som enhetschef till förfogande innebär att hantera ett flertal olika arbetsuppgifter samtidigt, arbetet kräver därför att du kan hantera stressande situationer och att du kan prioritera. Körkort behörighet B är ett krav. Upplysningar Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten kan du under semesterperioden kontakta verksamhetschef Ulf Johansson under vecka 26-29 och Marie Gustafson under vecka 30-33. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Hälsa är ett av kommunens fyra huvuduppdrag som ansvarar för kommunens verksamheter inom funktionsstöd, hemsjukvård samt äldreomsorg. Verksamhetsområde Bo Bra Hemma ansvarar för kommunens hemtjänstverksamhet och nu finns möjlighet att bli en del av vår verksamhet i en roll som enhetschef. ARBETSUPPGIFTER I jobbet som enhetschef är inte den ena dagen den andra lik. Men alla dagar är riktigt värdefulla, och just den kombinationen gör uppdraget till ett av världens bästa jobb! Först och främst har du som enhetschef ett riktigt värdefullt uppdrag i att skapa största möjliga värde i de vi är till för. Du ser till att beviljade insatser verkställs och ansvarar för att detta görs på bästa möjliga sätt med hänsyn till ekvationen kvalitet, arbetsmiljö och ekonomi. Tillsammans! är ett nyckelord för oss i Ängelholms kommun och ytterligare en anledning till att du söker jobbet. Det är tillsammans med din arbetsgrupp - omvårdnadspersonal, planerare och samordnare - som du driver och utvecklar verksamheten. Du får dina medarbetare att trivas, må väl och växa. Du utgår från ett tillitsbaserat ledarskap där du är närvarande i verksamheten, engagerad och tillgänglig för dina medarbetare. Ni jobbar i nära samarbete med den HSL-personal som är knutna till enheten och som chef är du ett föredöme när det gäller teambaserat arbetssätt. Omväxlande var vi inne på, och även utvecklande! I jobbet ingår ansvar för den dagliga driften och du ser till att det finns en stabil bemanningsplanering och välfungerande rutiner. Du utvecklar även verksamheten långsiktigt, exempelvis när det gäller kompetensförsörjning och användande av välfärdsteknik. Hos oss är ensam inte stark, utan tillsammans med övriga enhetschefer tar du ett helhetsansvar för hela verksamhetsområdet Bo bra hemma. Du ser synergieffekter, stöttar och utmanar dina kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg i dig själv och ditt ledarskap. Du är en stjärna på att skapa relationer och är en vass lagspelare, bekväm i att ta beslut och får saker att hända. I grunden har du en högskoleutbildning som är relevant för uppdraget och gärna utbildning inom ledarskap. Du har kunskaper i den lagstiftning som styr kommunal vård- och omsorg, inkluderat arbetsmiljö och arbetsrätt. Du har tidigare erfarenhet av chefsuppdrag inom vård- och omsorg som innefattat ansvar för ekonomi, personal och verksamhet. Det är meriterande om du tidigare haft uppdrag som enhetschef för hemtjänst. I din erfarenhetsbank har du med dig god vana av samarbete och samverkan med fackliga representanter samt arbetsmiljöarbete i praktiken. Det är ett betydelsefullt och utvecklande uppdrag som väntar! Stundtals krävande och utmanande, men alltid tillsammans med kollegor utöver det vanliga. Vi hanterar urvalsprocessen löpande och välkomnar därför din ansökan så snart du har möjlighet. Intervjutillfälle är inplanerat till 25 och 26 augusti, boka gärna av denna tid i din kalender. Vill du ta del av vår verksamhet redan nu så följ oss på instagram, vardochomsorgiengelholm. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som enhetschef inom Hemtjänsten i Botkyrka kommun har du ett övergripande ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och budget. Uppdraget innebär att du leder enheten utifrån kommunens mål, lagstiftning och processinriktade arbetssätt – med fokus på kvalitet, delaktighet och individanpassning. Du arbetar både strategiskt och operativt, och har en nyckelroll i utvecklingen av framtidens hemtjänst i kommunen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du: - leder, planerar och följer upp verksamheten utifrån politiska mål, riktlinjer och gällande lagstiftning - har personalansvar för medarbetarna på enheten, inklusive bemanning, medarbetarsamtal och kompetensutveckling - ansvarar för arbetsmiljöfrågor och skapar förutsättningar för en trygg och hållbar arbetsmiljö har budgetansvar och följer upp verksamhetens ekonomiska ramar - driver utvecklings- och kvalitetsarbete tillsammans med kollegor, verksamhetsutvecklare och verksamhetschef - samverkar med anhöriga, gode män, interna funktioner och externa aktörer bidrar till omvärldsbevakning och utveckling av nya arbetssätt, inklusive införande av välfärdsteknik Som enhetschef får du möjlighet att göra verklig skillnad – både för medborgare och för dina medarbetare. Hos oss får du ett ansvarsfullt och varierat uppdrag i en organisation som välkomnar dina idéer och ditt engagemang. Vi erbjuder dig Hos oss i Botkyrka kommun får du vara med och forma framtidens hemtjänst i en verksamhet som präglas av engagemang, mångfald och utvecklingsvilja. Hemtjänsten består av tio enheter – hemtjänst, servicehus, nattpatrull, larmgrupp, dagverksamhet och mötesplatser – där varje enhet leds av en enhetschef med ansvar för cirka 35 medarbetare. Vi är inne i en utvecklingsfas med fokus på valfrihet och välfärdsteknik, bland annat nyckelfri hemtjänst och trygghetskamera. Som enhetschef blir du en del av en dynamisk ledningsgrupp med åtta andra enhetschefer, verksamhetsutvecklare och verksamhetschef. Kulturen präglas av samarbete, öppenhet och kunskapsdelning. Du får ett meningsfullt chefsuppdrag där du bidrar till trygg och individanpassad omsorg, samtidigt som du leder och utvecklar dina medarbetare. I rollen får du stöd av kollegor och verksamhetsutvecklare, tillgång till digitala verktyg och möjlighet att aktivt bidra till förvaltningens kulturresa för stärkt arbetsmiljö, ledarskap och gemensamma arbetssätt. Du som söker till oss Du har en socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Därtill har du flera års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en ledande roll inom vård och omsorg, där du haft ett samlat ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsutveckling. Övriga krav för tjänsten: - Arbetslivserfarenhet där du har arbetat i enlighet med socialtjänstlagen (SoL) och arbetsmiljölagen (AML). - Erfarenhet av att leda systematiskt kvalitetsarbete, bedriva strukturerat arbetsmiljöarbete och följa upp verksamhet inom offentlig sektor. - Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i digitala verksamhetssystem, där du självständigt har dokumenterat, följt upp och analyserat resultat utifrån mål och styrdokument. Det är meriterande om du har: - Arbetat som enhetschef inom hemtjänstverksamhet. - Erfarenhet av att implementera eller använda välfärdsteknik i praktiken. - Arbetat i en politiskt styrd organisation. Du är en strukturerad ledare med förmåga att planera, prioritera och driva arbetet framåt mot uppsatta mål. I en vardag med många parallella frågor behåller du fokus och arbetar resultatorienterat. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser möjligheter även i utmanande situationer. Som person är du samarbetsorienterad och bygger tillitsfulla relationer både inom organisationen och med externa aktörer. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang, tydlighet och goda förutsättningar för medarbetare att utvecklas och trivas i sitt arbete.
Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun. Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud. Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro. Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker. Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala Beskrivning Vi söker dig som tillsammans med dina anställda vill utveckla verksamheten. Ditt ledarskap ska präglas av engagemang, tydlighet och närvaro. Genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att vara delaktiga och ta ansvar för mål, ekonomi och kvalité. Uppdraget innefattar att följa de mål och riktlinjer som antagits av socialnämnden vad gäller verksamhet, budget, personal och arbetsmiljö. Du är anställd på sociala avdelningen med placering som enhetschef på kommunens hemtjänst. Du är direkt underställd Socialchef och du ingår i den sociala avdelningens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med kollegor och chef gällande avdelningens övergripande utvecklingsarbete. Egenskaper/Erfarenheter Erfarenhet av chefskap inom vård och omsorg är meriterande. Vi ser gärna att du har kunskaper inom verksamhetssystem så som LifeCare, Time Care samt förståelse för hur planering och verkställande av biståndsbeslut inom hemtjänst fungerar. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. God analytisk förmåga, tydlig kommunikation och förmåga att samverka är viktiga aspekter i jobbet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser gärna att du har några års chefserfarenhet. Villkor Provanställning kan bli aktuell. Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i din ansökan. Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan.
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som önskar bo kvar hemma med stöd av hos oss. Just nu söker vi gruppchef till vårt kontor, team Tanto på Södermalm. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid, måndag till fredag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Vardaga team Tanto På enheten arbetare ca 70 medarbetare, undersköterskor och vårdbiträden. Enheten är en av 6 på Södermalm så upptagningsområdet är begränsat runt Södra station, enheten utför hemtjänst dag och kväll, med ca 170 kunder. Enheten kännetecknas av kompetenta, erfarna och uppskattade medarbetare. Under dagtid arbetare ca 25 medarbetare och ca 9 på kvällen. På verksamheten arbetar 3 gruppchefer och en verksamhetschef. Till viss del innebär tjänsten även att stötta och arbeta ute hos kund vid behov. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från hemtjänst och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: Tydlig och skapar delaktighet Coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. Duktig på att ge och ta emot feedback Prestigelös och lättlärd Självständig och samarbetsvillig Affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Stöttar genom att även arbeta ute hos kund vid behov Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-09-01 (eller enligt överenskommelse) Sista ansökningsdag: 2025-06-08 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef team Tanto Karin Jansson, [email protected], 073-708 92 00 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardaga möter du expertis och trygghet; på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Vi erbjuder en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Anställningsform: Behovs- eller timanställning KvalifikationerArbetslivserfarenhetKrav Verksamhetschef, hälso- och sjukvård - 2-4 års erfarenhet Om jobbet DiaCare är ett nystartat hemtjänstföretag med ambitionen att erbjuda högkvalitativ omsorg och trygghet för våra kunder. Vi söker nu en engagerad och driven verksamhetschef som vill vara med och bygga upp vår verksamhet från grunden. Om tjänsten Tjänsten är till en början på timmar, men kommer att utökas i takt med att vi får fler kunder. Du kommer att ansvara för att utveckla och driva verksamheten enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Arbetsuppgifterna innefattar personalledning, kvalitetssäkring, kundkontakt och administration. Du arbetar nära företagets ledning för att skapa en välfungerande och uppskattad hemtjänst. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg i minst 2 år om du har relevant högskoleutbildning men 3 år om du enbart har erfarenhet. Socialrätt om minst 7,5 poäng, om du enbart har erfarenhet. Har relevant utbildning (t.ex. socionom, sjuksköterska eller motsvarande). Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett stort engagemang för äldreomsorg. Har god förståelse för regelverk och kvalitetskrav inom hemtjänst. Har B-körkort (meriterande). Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med från start och påverka verksamhetens utveckling. Flexibla arbetstider. En roll med stort ansvar och möjlighet att växa med företaget. Vill du vara med och bygga upp DiaCare och skapa en hemtjänstverksamhet med hög kvalitet? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer