Dedicare söker chef till socialpsykiatriboende i Södermanlands län

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är en erfaren enhetschef och som vill arbeta som enhetschef eller biträdande enhetschef inom socialpsykiatri. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi söker i dagsläget enhetschef till Socialpsykiatri boende i Södermanlands län. Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.   Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:   -                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet. -                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer. -                           Du får personlig och nära kontakt till din chef. -                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen. -                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.   Vill du bli en av oss? Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.   Vi håller intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende

Nu utökar vi med en enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende. Vill du jobba strategiskt och långsiktigt och är en fena på samverkan? Är du duktig på att coacha andra? Då kan det här vara tjänsten för dig. På Lagersbergsgården, som ligger i utkanten av Eskilstuna, finns 164 lägenheter fördelade på fyra hus med både äldreboende och demensplatser. Lagersbergsgården är kommunens största vård- och omsorgsboende med idag 5 enhetschefer. Inom kommunen satsar vi nu på minskade chefsområden och utökar till 6 enheter. Allt för att ge våra enhetschefer mer tid och ökat utrymme i sitt ledarskap. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för struktur i verksamhetsutvecklingen kopplat till uppdragsbeskrivningen samt planera verksamheten och möjliggöra inflytande och delaktighet. Du följer upp enhetens ekonomi och säkerställer att vi håller oss inom ramarna för beslutad budget. Vår målbild är resultat- och kvalitetsstyrning i framkant. Personalansvar för ca 25 medarbetare. Fokus i dessa tjänster ligger i ledarskapet och i att fortsätta arbeta med stabilitet och lugn i grupperna. Samarbete sker i första hand lokalt med dina enhetschefskollegor. Här pågår just nu ett lagbygge där vi gärna ser olika erfarenheter och profiler i gruppen. Du som nu rekryteras får gärna ha erfarenhet inom förändringsledning och utvecklingsarbete. Alternativt vara riktigt duktig på samverkan, och gärna ha en HR-profil i kombination med erfarenhet inom grupputveckling och arbetslivsprocesser. Strategiska områden där du långsiktigt samarbetar med ledningen är inom arbetsmiljö, kompetensutveckling, rehabiliteringsarbete samt bemanning och personalplanering. SKR utsåg den 1 juni 2020 tio kommuner varav Eskilstuna är en av dem som ska fungera som modell för äldreomsorgens digitalisering. Vi ska tillsammans med SKR stötta andra kommuner med kunskap om digitala tjänster och välfärdsteknik. För oss innebär det en möjlighet att bidra till utvecklingen inom området och få testa digitala tekniker i framkant. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning. Har du redan jobbat en tid som chef med personalansvar är det förstås positivt. Vi ser gärna att du arbetat inom vård och omsorg med verksamhetsutveckling, förändringsarbete och vård av personer med demenssjukdom. Du har troligen viss kännedom kring gällande lagstiftning på området . Du är duktig på att kommunicera, både i tal och skrift och informerar och utbildar gärna både internt och externt. Du vill aktivt arbeta med digitalisering och digitala verktyg i din vardag. Det är meriterande om du redan jobbat inom en politiskt styrd organisation och samverkat brett. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef/Föreståndare

ReBo arbetar på uppdrag av socialtjänsten och vi erbjuder boendelösningar för personer som hamnat utanför den ordinarie bostadsmarknaden. Hos oss bor människor som behöver boende med stöd till följd av t.ex. psykisk ohälsa, beroendeproblematik eller skyddsbehov. Vi har 240 olika boendeplatser, både drogfria och symtomtoleranta, och vi arbetar varje dag för att stötta våra klienter till ett gott boende och ett självständigt liv! Vi arbetar tillsammans med olika myndighetskontakter, psykiatri och beroendevård. Nu söker vi föreståndare! Som föreståndare får du ett verksamhetsnära arbete där du är med och påverkar boendets kvalitet och vardag. Du får ett komplext arbete där du möter missbruk och psykisk ohälsa. Aktuell föreståndartjänst har framförallt ansvar för enskilda som är på väg mot, eller redan har, stabil drogfrihet. På ReBo får du ett utvecklande och utmanande arbete där du blir en viktig kugge i att skapa ett meningsfullt boende för våra klienter såväl som en givande och bra arbetsplats för våra kollegor! För oss är det viktigt att du drivs av en vilja att förbättra och att hitta lösningar, för såväl våra boende, som för våra fantastiska anställda. Vi vill att du är tydlig, självständig och har god förmåga till kommunikation. Det är viktigt att du är duktig på att prioritera, strukturera, fullfölja och följa upp. Det är också viktigt att du kan arbeta med både konkreta och abstrakta uppgifter. Vi är ReBo - där varje individ står i fokus Vi arbetar alltid hårt för att ge trygga boenden och förbättrad livskvalitet för våra boende! Vi vill också erbjuda ett kreativt arbetsklimat och ta tillvara på allas individuella styrkor. För oss är det viktigt att varje anställd känner sig sedd och hörd och att vi tillsammans bygger en klok och stolt verksamhet. Vi har en varm och stöttande arbetsmiljö och tillsammans löser vi allt. Ditt personliga engagemang och din förmåga att arbeta klientorienterat är centralt för oss. En vana vid målgruppen och en förmåga att ha ett respektfullt förhållningssätt för den enskildes integritet är fundamentalt. För att axla rollen som föreståndare krävs det att du har någon form av relevant högskoleutbildning, t.ex. socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig, dock minst 180 hp (el. enligt tidigare system 120 p). Du behöver också ha erfarenhet av arbetsledning, kunskap om missbruk, psykiska funktionsnedsättningar och sociala problem samt gärna kunskap om olika kommunala resurser. Vi söker dig som drivs av förbättringsarbete för vi vill alltid göra ReBo ännu bättre. Det är viktigt för oss att du brinner för vår målgrupp, att du vill vara med och göra skillnad och att du ser det som en självklarhet att driva såväl kvalitets- som arbetsmiljöarbete. B-körkort är ett krav. Vi hoppas att vi har lyckats med att fånga ditt intresse och ser fram emot din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi rekryterar löpande, välkommen in med din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef för Boendestöd inom funktionshinderområdet

Vill du arbeta som chef i en positiv, modern och utvecklingsinriktad ledningsgrupp? Vi utökar med en enhetschef för boendestöd inom funktionshinderområdet. Här får du möjlighet att leda de medarbetare som ser till att våra brukare i ordinärt boende får de stödinsatser som krävs för att öka möjligheten till ett självständigt liv. Vi söker dig som har erfarenhet av att leda medarbetare i förändring och utvecklingsarbete samt har god kunskap målgruppen. Funktionshinderområdet bedriver verksamhet för personer med funktionsnedsättningar. Vi utgår från individens behov och önskemål när vi planerar våra insatser och huvudfokuset ligger på att möjliggöra brukarnas delaktighet i samhället där självbestämmande och empowerment är viktiga faktorer. Vi satsar på att utveckla arbetssätt och metoder och just nu befinner vi oss i en tid av förändring där digitalisering, tillit och kompetens är strategiska resurser för verksamhetsutvecklingen. Du kommer att driva verksamheten tillsammans med nuvarande enhetschef då vi nu utökar chefsresursen inom boendestöd. ARBETSUPPGIFTER I den här rollen leder och coachar du beteendevetare, stödpedagoger och boendestödjare som arbetar mobilt i hela kommunen. Du kommer att också att ha stöd av bemanning, ekonom och HR , samt andra stödresurser. Vi har dessutom en stödenhet som driver och ger kompetenshöjande insatser tillsammans med enhetscheferna för att hålla god kvalitet i arbetet. Du har fullt personal- ekonomi- och verksamhetsansvar. Utifrån Eskilstuna kommuns värdegrund, vår målbild och strategi organiserar du verksamheten tillsammans med din kollega. Vi behöver hitta smarta och effektiva framtida lösningar då vi står inför utmaningar gällande kompenesförsörjning samtidigt som allt fler behöver vårt stöd. Därför blir din förmåga att initiera och driva denna utveckling en avgörande för framgång. I ledningsgruppen har du sju kollegor, här ingår även boendecheferna, och ni utgör ett team där samarbete är en viktig del för att skapa effektivitet. Våra olikheter kompletterar varandra och här tänker vi helhet och prestigelöshet för verksamhetens bästa. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning med relevant inriktning som till exempel beteendevetenskap eller liknande. Vi vill att du har erfarenhet av en ledande roll och har jobbat med målgruppen. Du behöver ha arbetat mycket med samverkan och kan lyfta blicken och se helheten. Det är meriterande om du har chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Vi söker en ledare med driv och uthållighet, som kan och vill bidra till nytänkande. Du behöver kunna komplettera och fungera ihop med nuvarande enhetschef som är väldigt utvecklingsinriktad och snabb. Eftersom arbetet innebär coachning, kontakter mm med många olika människor är det viktigt att du är lyhörd, trygg och kommunikativ och att du på ett engagerat och prestigelöst sätt kan leda och inspirera andra. Du behöver också kunna vara tydlig och våga fatta beslut när det behövs. Samarbetsförmåga och helhetssyn är självklara egenskaper hos dig. Tillsammans med oss bidrar du till hela Eskilstunas utveckling. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Enhetschef

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.  Din nya arbetsplats är belägen mitt i centrala Borås där du sitter tillsammans med resten av förvaltningsledning och enhetschefer. Här finns också närheten till stödfunktioner så som HR, Kvalitet och utveckling samt Ekonomi. Nu söker vi dig som har erfarenhet av att leda en verksamhet som bidrar till att öka livskvaliteten hos personer med funktionsnedsättningar. Enhetschef Arbetsuppgifter Vi söker dig som är intresserad av ett stimulerande chefsuppdrag där du har stor möjlighet att skapa en meningsfull vardag för personer tillhörande målgruppen. Sociala omsorgsförvaltningen arbetar enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt ger stöd och service till personer med psykiska funktionsnedsättningar. Vi söker en enhetschef till en gruppbostad med inriktning mot äldre tillhörande LSS, servicebostad LSS och korttidsboende socialpsykiatri. Som enhetschef på Sociala omsorgsförvaltningen får du en unik möjlighet att vara med och utveckla dina verksamheter mot förvaltningens nya mål; attraktiv arbetsgivare samt delaktiga och aktiva brukare. Du är direkt underställd verksamhetschef och är en del av ledningsgruppen för verksamhetsområde 2. Verksamhetsområdet innefattar servicebostäder, daglig verksamhet och socialpsykiatri, där du ingår i ett härligt gäng om 11 andra engagerade enhetschefer. Förvaltningen arbetar även med chef i beredskap vilket syftar till att medarbetarna ska möjlighet att nå chef med befogenheter att fatta beslut även utanför kontorstid. Detta sker på ett roterande schema fördelat på förvaltningens chefer. Övrig information Förutom ett meningsfullt arbete får du som chef i Borås Stad också ta del av ett gediget chefsutvecklingsprogram som ger dig som är ny chef i Borås Stad goda förutsättningar för ditt uppdrag. Som chef får du även tillgång till olika forum för dialog och stöd i ditt ledarskap. Borås Stad erbjuder också ett generöst flextidsavtal, semesterväxling och flera andra fina förmåner. Läs mer om dina förmåner som anställd Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Kvalifikationer Du har en treårig högskoleutbildning med en inriktning pedagogisk eller socialt arbete eller vilken arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi söker dig som har ett genuint engagemang för målgruppen, med fördjupad kunskap att leda i förändring. Du har kunskap och erfarenhet från både målgrupp samt gällande lagstiftning. Du har erfarenhet från ledarskap i tidigare befattningar och är trygg i din ledarroll. För oss är det viktigt att du som ledare har helheten i fokus och genom ett nära ledarskap har förmågan att stödja, utveckla samt engagera dina medarbetare i det dagliga arbetet och i utvecklingen av enheten. Du förstår vikten av att vara tydlig i din kommunikation i alla led i organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig flytande i svenska i tal och skrift. Du är strukturerad och drivs av nya utmaningar, har ett professionellt bemötande som genomsyrar ditt ledarskap. Verksamhetsområde 2 är en verksamhet i utveckling och du ska genom ditt agerande visa vägen för nytänkande samt ett proaktivt förhållningssätt. För att kunna driva utvecklingen framåt krävs också ett gott samarbete chefskollegor emellan och du är därför en god lagspelare. Vi tror att du trivs i att ha ett arbete där du dagligen får hitta lösningar i alla typer av utmaningar med utgångspunkt i brukarens bästa. B-Körkort är ett krav. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till hemtjänsten

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Kalmar har en tydlig ambition: vi ska bli en av de 30 bästa äldreomsorgskommunerna i Sverige. För att nå detta mål söker vi också de bästa medarbetarna. Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens äldreomsorg! Vi söker dig som är engagerad och har kompetens att leda, skapa engagemang och arbeta motiverande för att utveckla verksamheten mot uppsatta mål. I uppdraget ansvarar du för verksamhet, personal och ekonomi. I ditt ansvar ingår att verkställa beslut enligt Socialtjänstlagen. Du ingår i ett enhetschefsteam och har nära samarbete med olika funktioner inom omsorgsförvaltningen. Vi letar efter någon som står stadigt tillsammans med oss, som värnar om att skapa en god kvalitet för omsorgstagarna och är ansiktet utåt för vår verksamhet. Hos oss hittar du ett drygt tjugotal ledare som tillsammans utgör en blandad sammansättning av olikheter men som också bevisar att motsatser skapar de bästa teamen. Vi vill att du fortsätter arbetet med att utveckla vårt verksamhetsområde och att du tillsammans med oss driver och utvecklar vår verksamhet. Du är med och möjliggör goda prestationer, bidrar till hög trivsel och en god arbetsmiljö. Vi vill att du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Utöver att leda gruppen i vardagen har du också möjlighet att delta i utvecklingsgrupper kopplade till vårt processinriktade arbetssätt där vi prövar nya metoder och ny teknik. Är du inte helt såld än? Då vill vi passa på att berätta att hos oss erbjuds du stora möjligheter att utvecklas i din ledarroll. Vi har väl utvecklade ledarutvecklingsprogram, chefsutbildningar samt stödfunktioner för att ge dig rätt förutsättningar för att lyckas i ditt uppdrag. Vi ger dig individuellt anpassad introduktion och du blir erbjuden en mentor som ger dig råd och stöd i din vardag som chef. KVALIFIKATIONER Vi ser att du har en akademisk examen och yrkesbakgrund som gett förståelse och erfarenhet inom något eller flera av följande områden: Ledarskap, HR, Socialtjänstlagen, ekonomi, projektledning, avtal, omvärldsbevakning. Det viktigaste för oss är dock vem du är som person och hur du leder, snarare än din specifika yrkes- och utbildningsbakgrund. Vi tror att du är en chef och ledare som leder med tillit, prestigelöshet och omtanke. För att lyckas i rollen besitter du en förmåga att snabbt förstå nya och komplexa sammanhang och har förmågan att förenkla och kommunicera dessa ut i verksamheten. Du har tidigare chefserfarenhet samt dokumenterat goda ledarskapsresultat och/eller omdömen av ditt ledarskap. Vi tror att du har distans till dig själv som person och till din roll som chef. Detta då du, likt oss, tror att din närvaro och din vilja att bjuda på dig själv även bidrar till att underlätta samarbetet och samverkan på arbetsplatsen. Du kommer att ingå i verksamhetsområdet hemtjänst under ledning av verksamhetschef. Du arbetar efter de mål, den verksamhetsplan och de huvudprocesser samt styrdokument som finns inom omsorgsförvaltningen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en processinriktad organisation, gärna med erfarenhet av hemtjänst. Tjänsterna kräver att du har god datorvana och körkort. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

21 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Uppdragsansvarig chef Skåne som kan arabiska

Vi söker en kund och serviceinriktad chef/samordnare till personlig assistans (LSS) till vår enhet Syd som även kan arabiska. Vårt huvudkontor är i Stockholm, vi har filialer i Västerås men även i Kristianstad. Vi har fått nya kunder och kundkontakter men som behöver en person som kan talar arabiska. Detta är ett SKALL krav för just denna tjänst. Du kommer annars arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer samt kollegor i Skåne. Som samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du är självständig och kund inriktad, men vi söker en person som kommer med erfarenhet av samordning/arbetsledning inom personlig assistans (detta är ett också ett SKALL krav). Vi söker dig som är en erfaren och kund inriktad men även med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Förutom direkta kunder och personal kommer du träffa intressenter som kommuner och regioner, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post [email protected]. Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten. Välkommen att vara med i vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Enhetschef till SiS LVM-hem Rällsögården

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Rällsögården tar emot män med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa.   Arbetsbeskrivning Vill du vara med och göra skillnad för de som behöver det som mest? Då har Statens institutionsstyrelse utmaningen för dig. Vi söker nu enhetschef till vår institution på Rällsögården. I rollen som enhetschef har du ett övergripande ansvar för verksamheten på avdelningen. I ditt uppdrag kommer du planera, leda, utveckla och följa upp arbetet på avdelningen så att de riktlinjer och lagar som styr verksamheten följs. Du har arbetsmiljö-, personal-, budgetansvar. Alla enhetschefer inom SiS ingår i ett nätverk med kollegor i samma yrkesroll och samlas regelbundet i fortbildningsdagar. SiS genomför även ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig i din roll samt utökar möjligheten till att öka din kompetens. Du ingår i ledningsgruppen på institutionen och tillsammans verkar vi för SiS LVM-hem Rällsögårdens fortsatta utveckling. Du kommer även ingå i institutionens chefsberedskapsgrupp enligt rullande schema. Allt arbete utgår från vår statliga värdegrund: Demokrati, Legalitet, Objektivitet, Fri åsiktsbildning, Respekt, Effektivitet och Service Kvalifikationer På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Du ska också ha:  • Relevant högskoleutbildning: minst 180 hp eller motsvarande med social inriktning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Ledarskapserfarenhet: Strategisk och operativ förmåga och dokumenterad flerårig erfarenhet som chef gärna från SiS, annan myndighet eller liknande verksamhet är meriterande. • Arbetserfarenhet från liknande verksamhet eller myndighet. • Bra kommunikativförmåga: du har god förmåga att anpassa din kommunikation efter behov och målgrupp, och uttrycker dig väl på svenska i tal såväl som i skrift. • B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är lyhörd och har förmåga att se helheten, arbetsleda och planera. Vidare är du en relationsbyggare och har god samarbetsförmåga, när det gäller den interna samverkan med kollegor, medarbetare och ungdomar, såväl som den externa med socialtjänsten och andra myndigheter och aktörer. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll ska genomföras före beslut om anställning. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 240512. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024