Enhetschef till Tärendö Äldreomsorg

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Tillsammans skapar vi en trygg, stimulerande och utvecklande vardag och framtid för kommunens invånare. Tillsammans skapar vi också ett meningsfullt arbetsliv och en stolthet för det vi uträttar. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna, vi gör skillnad tillsammans! - Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker enhetschef till Tärendö äldreomsorg. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att vara enhetschef på Rönngårdens vård och omsorgsboende samt inom hemtjänsten i Tärendö. Som enhetschef har du budget-, personal-,arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för dina verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa förutsättningar för goda relationer med personal, brukare, anhöriga, fackliga företrädare samt andra verksamheter och samverkansparter inom och utanför socialtjänsten. Då vi lever i en föränderlig värld, inom samtliga ansvarsområden förväntas ett ledarskap som fungerar väl i förändringsledning/kvalitetsutveckling. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller annan relevant eftergymnasialutbildning är önskvärd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt erfarenhet av arbetsledning inom kommunal verksamhet. Du ska tycka om att arbeta nära andra människor, ha lätt att kommunicera, vara ansvarstagande, vara öppen för utveckling och kunna ha både helhets- och detaljperspektiv. Samarbetsförmåga värderas högt samt intresse för att kvalitetssäkra processer i verksamheten och implementering av gångbara metoder som t ex IBiC. Krav är även körkort B och manuell växellåda. Önskvärt är även att du har erfarenhet av liknande verksamhet och bemanningsplanering. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Annons- och rekryteringsföretag undanbedes. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/boende-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

21 mars 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Verksamhetschef till HVB-hem i Katrineholm

Om Tallkullen Talkullen HVB söker nu en verksamhetschef som med rutiner, struktur och ett engagerat och kunnigt team, skapar trygghet för våra boende i deras vardag. Om rollen Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande. Kvalifikationer: Utbildning Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift Dina erfarenheter Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Meriterande om du därtill har: Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL) Arbetat mot offentlig sektor Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av försäljningsarbete Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi erbjuder Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Föreståndare till LSS barn & ungdomsboende § 9.8

Har du hjärtat på rätt ställe och alltid barnets bästa i fokus? Vill du vara med och utveckla LSS enheten ? Är du van vid att skapa relationer, stötta, handleda och vara brukarna behjälplig i olika vardagssituationer, upprätthålla sociala kontakter och relationer. Då är det dig vi söker! Vi söker dig som vill ha en viktig roll i skapandet av framtidens bästa barn och ungdomsboenden. Marielund LSS söker nu en föreståndare, som med en trygg och fast hand vill vara med och utveckla vårt nya barn och ungdomsboende med inriktning mot LSS. Om tjänsten - Planera, leda och utveckla den dagliga driften, utifrån våra barn/ungdomars individuella behov. - Ansvar för bemanning tillsammans med personal, schema. - Arbeta med systematiskt arbetsmiljö- och kvalitetsarbete - Skapa delaktighet, ansvar och engagemang hos dina medarbetare. -Du är första linjens chef, strukturbäraren i boendet och verksamhetchefen närmsta kollega. -Tillståndsbärare LSS §9.8 Marielund LSS riktar sig till målgruppen barn och ungdomar i åldern 12 - 17 år. Vi har fyra platser och de som bor hos oss omfattas av personkrets 1 enligt 1 § LSS, dvs barn och unga med utvecklingsstörning, autism och autismliknande tillstånd. I rollen som föreståndare leder du arbetet på vårt barn och ungdomsboende. Utifrån ett närvarande ledarskap ute i verksamheten skapar du en god relation till uppdragsgivare, nätverk, medarbetare, brukare och anhöriga. Du ingår i ett team med andra enhetschefer, stödresurser, och ledningsteam. Vem är du? Socionom/social omsorg examen eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet från ledande befattning i liknande verksamheter -Erfarenhet av tydliggörande pedagogik, lågaffektiv bemötande, motiverande samtal vid autism/ADHD är meriterande. - Goda kunskaper inom Socialtjänstlagen, LSS och Socialrätt. -Kvalitets och ledningssystem -Budgetansvar -Personalansvar - Erfarenhet av målgruppen och myndighetskrav - Mycket goda kunskaper i svenska språket - God systemvana - B-körkort -föreståndare, IVO tillstånd. Det är viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära och vill bidra till en god gemenskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Kollektivavtal finns. Vi erbjuder dig förutom kollektivavtalsbaserade förmånerna (pension, friskvård, utökade semesterdagar m.m.) ett självständigt, utmanande och stimulerande arbete. Goda möjligheter till att påverka och göra skillnad, fortbildning och handledning. Arbetsplatsen ligger i Nybro kommun VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

20 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Områdeschef till Oxelösund

Vi söker en områdeschef till Oxelösund, 100 % maj till augusti, sedan 50 % med möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Som områdeschef har du det yttersta ansvaret för kundens personliga assistans, dess kvalité och genomförande. Du har även arbetsgivaransvaret för de personliga assistenter som arbetar i dina kundgrupper. Du ska verka för en god arbetsmiljö och utveckling för dina medarbetare.    Dina arbetsuppgifter och ansvar innefattar bland annat:   - Regelbundna kundkontakter  - Säkerställande av assistansens genomförande utefter ledningssystem och       kunds önskemål.  - Dokumentation och registrering i våra verksamhetssystem - Budgetansvar - Personalansvar  - Rekrytering - Arbetsmiljöansvar    Vem är du? Vi ser att du som områdeschef är engagerad, noggrann, empatisk, driven och kan hantera perioder av både hög och låg arbetsbelastning. Du gillar att arbeta i team likväl som självständigt samt är generös med att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du ser som din främsta uppgift att leverera hög kvalitet till både kunder och medarbetare.   Vad får du av oss som arbetsgivare? Kunniga kollegor och god gemenskap Du har möjlighet att förlägga viss del av arbetet på distans Introduktion, utbildning och fortbildning Friskvårdsbidrag Roligt på jobbet    Kvalifikationer  Du har erfarenhet och kunskap av personlig assistans samt kunskap om lagstiftningen LSS. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande position sedan tidigare.   Övrigt  Rapportering sker till VD. Körkort behörighet B är ett krav. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!        Carelli Assistans är ett privat företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är verksamma över hela Sverige. Vi är ett assistansbolag som brinner för att våra kunder ska känna sig trygga. Med vårt engagemang, tillgänglighet och lyhördhet vill vi skapa den absolut bästa personliga assistansen. Krav: Körkort: * B (Personbil)

14 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kundansvarig/enhetschef inom personlig assistans

VårOmtanke startade 2004 i Malmö där vi fortfarande har ett lokalkontor. Huvudkontoret är stationerat i Stockholm. Till vårt kontor i Stockholm söker vi en driven, positiv och engagerad kundansvarig med erfarenhet. Som kundansvarig tilldelas du ett antal kunder för vilka du sköter både kund- och personalfrågor. Utöver uppdraget får du vara en del av ett gäng med stark framåtanda som gärna åtar sig utmaningar, brinner för verksamhetsutveckling och samtidigt har kul tillsammans. Vi söker dig: - som har relevant erfarenhet av personlig assistans - som har en stark framåtanda och mycket driv - som är social, glad och som tycker om att hjälpa andra - som har erfarenhet som kundansvarig inom personlig assistans Vill du vara en del av ett engagerat och växande företag? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skriv "Kundansvarig" i ämnesraden på din mail-ansökan. Anställningsvillkor: Heltid, tillsvidare Kontorstider Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Gruppchef till Sopranvägens gruppbostad i Järfälla

Nu söker vi en gruppchef för [beskrivning av verksamhet och typ av anställning]. Vi erbjuder ledarskapsprogram och flera förmåner. Om Sopranvägens gruppbostad Sopranvägens gruppbostad ligger i Viksjö i ett radhusområde. Vi har 6 lägenheter och 10 medarabetare samt en gruppchef. Målgruppen på Sopranvägen är mellan 45-65 år och vi har några hyrsgäster som redan gått i pension. De som bor här har behov av mycket närvarande personal och stöd i allt från kommunikation, hitta på anpassade aktiviteter, samt hygien. Fokus i verksamheten ligger på att de som bor hos oss ska känna sig delaktiga i sin egen vardag. Att man ska kunna göra och vara med och bestämma och planera sin vardag tillsammans med personal. Vi jobbar ständigt med den boende i fokus och att varje hyresgäst ska få känna kontroll och makt över sitt eget liv. Om rollen Som gruppchef jobbar du både i verksamheten och administrativt. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang, skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ger förutsättningar för din arbetsgrupp att bibehålla goda relationer med verksamhetens kunder och anhöriga. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dinahttps://app.teamtailor.com/companies/ovc9ZAOrqIc/jobs/27780/edit/posting medarbetare i vardagen. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Nytidas pedagogiska ramverk. Som Gruppchef rapporterar du till verksamhetschef. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via vår egen utbildningsavdelning Läras ledarprogram. Vi vill ha ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Det är självklart att du som gruppchef lever våra värderingar: Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Din erfarenhet och kunskap Du har eftergymnasial eller högskoleutbildning inom vård och omsorg samt erfarenhet av målgruppen. För Sopranvägens gruppbostad är det meriterande om du har läst till stödpedagog. Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av olika former av kognitivt stöd, lågaffektivt bemötande samt erfarenhet av arbetsledning. Du har en tydlig ledarpersonlighet och tycker om att få personer i din grupp att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och samarbetsvillig. Du har viljan och förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du är initiativrik och lyhörd för vårdtagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här erbjuder vi: Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära - Ledarskapsprogram för samtliga chefer - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Coachande och stöttande chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Friskvårdsbidrag och skobidrag Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31/3 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Verksamhetschef till HVB-hem i Katrineholm

Om Tallkullen Talkullen HVB har erfarenhet av komplexa uppdrag och vänder sig till målgruppen individer från 18 år med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Vårt team arbetar varje dag engagerat, kunnigt och och medvetet utifrån en helhetssyn på människan i centrum. Med rutiner och struktur skapar vi trygghet för våra boende i deras vardag. Om rollen Som verksamhetschef driver och leder du arbetet på HVB hemmet Tallkullen med 16 boende och 12 medarbetare i gruppen. Det innebär ansvar för det dagliga arbetet med driften av verksamheten såsom planering, schemaläggning liksom att implementera och förbättra arbetet med rutiner och kvalitet. Du ansvarar för medarbetarna och har ett coachande förhållningsätt där du stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas Hälso- och patientsäkerhets möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog. Du ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är lösningsorienterad, lyfter blicken och driver ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med förmåga att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp. Då du har en coachande roll gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsorienterad och relationsskapande. Kvalifikationer: Utbildning Högskole/universitetsexamen såsom socionom, sjuksköterska, beteendevetare eller likvärdigt med allra minst socialrätt om minst 7,5 hp Flytande kunskaper i det svenska språk, såväl i tal som i skrift Dina erfarenheter Du har arbetat som chef och ledare i minst 1-2 år Erfarenhet av arbete inom området HVB och/eller psykiatri och med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö Meriterande om du därtill har: Arbetat inom omsorgsverksamheter (SoL) Arbetat mot offentlig sektor Arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Erfarenhet av försäljningsarbete Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten i Katrineholm. Vi erbjuder Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi är en del av Team Olivia Group som år 2023 utseddes till ett Karriärföretag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss blir du del av ett nätverk av söttande chefer och har till din hjälp specialister inom centrala stödfunktioner i koncernen. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension är andra självklara förmåner. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 1 mars 2024. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
HVB-hem i Göteborg söker verksamhetschef

Team Olivia Group Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Nu söker vi efter en verksamhetschef till vårt bolag Caremore och vårt marknadsområde Individ & Familj. Om Caremore AB Caremore är ett bolag inom Team Olivia och marknadsområdet Individ & Familj. Caremore startades med målet att bli en av de ledande vård- och behandlingsverksamheterna i Sverige. Vi driver HVB och stödboende i Göteborg med omnejd och tar emot ungdomar i åldern 12-20 år som placeras enligt Sol eller LVU. Om rollen Som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. I rollen ansvarar du för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi,kvalitet och metod följer du upp verksamhetens mål samt bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. I rollen är du tillståndsbärare för enheten och har arbetsmiljöansvar. Du leder behandlingsarbetet som utgår från en inlärningspsykologisk grund med ett KBT- baserat arbetssätt. Du leder en enhet inom HVB och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetschefer, stödresurser och regionchef i vårt marknadsområde Individ & Familj. Du rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning - Du leder behandlingsarbetet som utgår från en inlärningspsykologisk grund med ett KBT- baserat arbetssätt. - Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling - Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs - Ansvara för inskrivningsbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga - Ekonomi och budget kopplat till verksamheten - Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål - Samarbeta med säljfunktionen och övriga stödfunktioner Vem är du? Vi söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper. Du har erfarenhet av arbete inom HVB och har tidigare arbetat i rollen som ledare. Du lyfter blicken och arbetar målfokuserat och proaktivt hittar lösningar. Vidare är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Då du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är teamorienterad och en relationsskapande person. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) - Arbetat som chef och ledare i minst 2 år - Minst 2 års erfarenhet av arbete med barn och ungdomar inom socialtjänstens område - Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys - B-körkort Vi ser det även som meriterande om du har: - Utbildningar inom metodik för socialt arbete, ex. KBT, MI och Lågaffektivt bemötande - Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet - Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring - Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Största delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten för att möjliggöra det nära ledarskapet. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du bidra med att utveckla vår organisation och ett av branschens ledande företag. Vi erbjuder dig spännande uppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Hos oss har du stöttande chefer nära samt övriga centrala stödfunktioner inom koncernen. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför en full bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Verksamhetschef till LSS gruppbostäder i Bandhagen

Team Olivia Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vårt bolag Olivia Omsorg, inom LSS, söker nu en Verksamhetschef till verksamheter söder om Stockholm i Bandhagen med inriktning personkrets 1 Om rollen Vi söker efter dig som med en trygg och fast hand vill leda arbetet på våra LSS enheter för vuxna på våra två närliggande gruppbostäder på Trollesundsvägen 41 och 46 i Bandhagen. Boendena drivs i entreprenadform på uppdrag av Stockholms Stad och Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning. Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften, arbetsmiljön och verksamhetsplaneringen. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en kvalitativ och trygg boendemiljö för våra brukare. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Som verksamhetschef sitter du med i Olivia omsorgs ledningsgrupp och rapporterar till regionchef. Du är tillståndsbärare för verksamheten gentemot IVO. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva och arbetsleda det dagliga arbetet på vår verksamheten med personal och arbetsmiljöansvar Hantera externa kontakter tex IVO, anhöriga, kommuner mm och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga/vårdnadshavare Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Skapa ett gott samarbete med stödfunktionerna; HR, ekonomi, kvalitet och metod teamet Vem är du? Du har din grund som socionom eller beteendevetare. Sedan din examen har du skapat dig erfarenhet av LSS och allra helst i rollen som chef eller samordnare/platsansvarig. Som ledare vill du jobba verksamhetsnära och driva förändringsarbete. Du har en god förmåga att arbeta målinriktat och metodiskt och ser helheten i verksamheten. Vidare är du tydlig i din kommunikation, vågar ta ett stort ansvar och proaktivt hitta lösningar för att skapa den bästa boendemiljön för våra brukare. I övrigt är du van att arbeta mot uppsatta mål och har erfarenhet av budgetarbete samt ekonomisk uppföljning. För dig är det en självklarhet att du uppnår ovan genom att skapa en trygg, hälsosam och positiv arbetsmiljö med engagerade, kvalificerade och lyhörda medarbetare. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) - Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) - Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 - Chefserfarenhet - Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys - Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift - B-körkort Meriterande om du därtill har: - Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. - Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet - Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring - Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Verksamheterna ligger söder om Stockholm i Bandhagen på Trollesundsvägen. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig ett spännande ledaruppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Du får en roll där du kan vara med och påverka din och dina kollegors arbetsvardag och ramarna för verksamheten framåt - med stöd från ett nätverk av chefer och specialister inom Olivia Omsorg och Team Olivia. Team Olivia blev 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag och vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdagen är 2024-03-29. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen, vilket du godkänner i samband med att du skickar in din ansökan. Om tjänsten: Vi tillämpar provanställning 6 månader. En grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av Regionschef Antonio Mir Cabot: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Verksamhetschef till LSS gruppbostäder i Uppsala

Team Olivia Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vårt bolag Olivia Omsorg, inom LSS, söker nu en Verksamhetschef till verksamheter i Uppsala med inriktning personkrets 1 Om rollen Vi söker efter dig som med en trygg och fast hand vill leda arbetet på våra LSS enheter för vuxna på våra två gruppbostäder "Gråmunkehöga" och "Storvreta " i Uppsala. Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften, arbetsmiljön och verksamhetsplaneringen. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en kvalitativ och trygg boendemiljö för våra brukare. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Som verksamhetschef sitter du med i Olivia omsorgs ledningsgrupp och rapporterar till regionchef. Du är tillståndsbärare för verksamheten gentemot IVO. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva och arbetsleda det dagliga arbetet på vår verksamheten med personal och arbetsmiljöansvar Hantera externa kontakter tex IVO, anhöriga, kommuner mm och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga/vårdnadshavare Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Skapa ett gott samarbete med stödfunktionerna; HR, ekonomi, kvalitet och metod teamet Vem är du? Du har din grund som socionom eller beteendevetare. Sedan din examen har du skapat dig erfarenhet av LSS och allra helst i rollen som chef eller samordnare/platsansvarig. Som ledare vill du jobba verksamhetsnära och driva förändringsarbete. Du har en god förmåga att arbeta målinriktat och metodiskt och ser helheten i verksamheten. Vidare är du tydlig i din kommunikation, vågar ta ett stort ansvar och proaktivt hitta lösningar för att skapa den bästa boendemiljön för våra brukare. I övrigt är du van att arbeta mot uppsatta mål och har erfarenhet av budgetarbete samt ekonomisk uppföljning. För dig är det en självklarhet att du uppnår ovan genom att skapa en trygg, hälsosam och positiv arbetsmiljö med engagerade, kvalificerade och lyhörda medarbetare. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) - Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) - Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 - Chefserfarenhet - Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys - Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift - B-körkort Meriterande om du därtill har: - Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. - Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet - Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring - Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Verksamheterna ligger på Gråmunkehöga 52 och Kilgärdesvägen 11 i Uppsala Vårt erbjudande Vi erbjuder dig ett spännande ledaruppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Du får en roll där du kan vara med och påverka din och dina kollegors arbetsvardag och ramarna för verksamheten framåt - med stöd från ett nätverk av chefer och specialister inom Olivia Omsorg och Team Olivia. Team Olivia blev 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag och vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdagen är 2024-03-29. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen, vilket du godkänner i samband med att du skickar in din ansökan. Om tjänsten: Vi tillämpar provanställning 6 månader. En grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten. Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av Regionschef Antonio Mir Cabot: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024