Isolerab söker nu en driven Försäljningschef till vår expanderande säljorganisation! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Karlstad, Norrköping och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som försäljningschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Dalarna - som brinner för affärer och som drivs av utmaningar. Rollen som försäljningschef innebär i huvudsak uppsökande försäljning, coaching och utbildning av personal. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som försäljningschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling. Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi, positiv inställning till livet, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag. Krav • B-körkort
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!
... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Du ansvarar för det geografiska området kring Örebro. Vi tror därför att du bor någonstans kring Örebro med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Örebro I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se
... men om du tycker att det som spelar roll är personlighet och engagemang och vill vara med och utveckla cirkulära lösningar på jobbet - välkommen till Elis! Om tjänsten Elis kärnverksamhet bygger på att hyra ut deras olika produkter och textilier i en cirkulär affärsmodell, allt för ett mer hållbart samhälle. Elis säljer en service och tvättjänst till sina kunder där kunden alltid har hela och rena produkter. Vi söker nu en säljare som vill hjälpa Elis att fortsätta växa. Elis är landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel. Elis brinner för att ge sina kunder professionell och personlig service och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde för sina kunder. Du kommer arbeta med uppsökande försäljning och som säljare hos Elis kommer du ansvara för nyförsäljning till potentiella kunder. Potentiella kunder kan vara företag som redan arbetar mot något av Elis affärsområden men också helt nya. I tjänsten ingår bokning av dina egna kundbesök men även spontanbesök, offertskrivning, förhandling och avtalsskrivning. Det geografiska området du ansvarar för är Örnsköldsvik i söder till Skellefteå i norr. Vi tror därför att du bor någonstans kring Umeå med omnejd. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du arbetar självständigt mot egen budget. Tillsammans med ditt team och din försäljningschef kommer du utforma och sätta ramarna för din framgång! Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt dagtid på vardagar, men innebär också viss flexibilitet utifrån verksamhetens och kundernas behov. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Start för tjänsten: Start för tjänsten är i början av september Adress till arbetsplats: Du kommer att ha tillgång till kontorsplats på Elis i Umeå. I stor utsträckning kan du utgå hemifrån. I rollen som säljare hos Elis kommer dock merparten av din tid läggas på säljmöten ute hos kund. Om Elis Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. De skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Elis produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och de har 24 anläggningar spridda över landet. Deras textil- och hygienlösningar hjälper deras kunder ägna sig åt det som är viktigast, deras kärnverksamhet. Och samtidigt minska deras klimatpåverkan. Vägen framåt går i cirklar. Elis driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsåtaganden genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat. Krav och egenskaper Krav Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Gymnasieexamen Meriterande Erfarenhet av försäljning av tjänster mot företag Erfarenhet av att arbeta mot egen budget Erfarenhet av uppsökande försäljning Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara disciplinerad, självgående, proaktiv och affärsdriven. Du behöver också inneha en stark social förmåga och du är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå och överträffa dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierar affärsmöjligheter. Du är snabbtänkt, bra på att hitta lösningar och trivs allra bäst ute hos kund.Att göra affärer är det bästa du vet! Väldigt stor vikt läggs även vid dina personliga egenskaper. Lön Lön: Enligt överenskommelse med Elis Förmåner: Förmånsbil Kollektivavtal & Tjänstepension Löpande externa och interna utbildningar Regelbundna säljtävlingar med möjlighet att åka på resor Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg i processen är en juridisk bakgrundskontroll via fortcheck. Sista steget innan presentation för Elis är referenstagning som sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Elis själva över processen för utvalda kandidater och genomför intervju och personlighetstest. Även kreditupplysning genomförs på slutkandidater. Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma goda möjligheter att sälja in sig själva för jobbet. Hemsida: www.marketpeople.se
Säljare till Göteborg Är du en driven och relationsskapande person med en passion för försäljning? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi söker nu en engagerad säljare till vårt växande team i Göteborg. Vi är experter på printlösningar, med starka samarbeten med HP och Zebra, och erbjuder även ett brett sortiment av IT-hårdvara och ergonomiska lösningar. Vi är ett marknadsledande bolag med ambitiösa tillväxtmål och starka, långvariga kundrelationer. Hos oss får du goda möjligheter att ta egna initiativ inom givna ramar. Vi erbjuder en konkurrenskraftig grundlön med provisionsbaserad ersättning vilket ger dig möjligheten att påverka din egen inkomst. Vad har Markus Eriksson, säljansvarig, att säga om företaget? "Vi på Olsonic tror starkt på att trivsel på arbetsplatsen är grunden för framgång. Därför arbetar vi aktivt med att skapa en positiv och inkluderande kultur där alla medarbetare känner sig värdefulla och hörda. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, möjlighet att påverka sin egen arbetssituation och karriär, samt regelbundna teamaktiviteter för att stärka sammanhållningen." Arbetsbeskrivning Som säljare hos oss har du eget kund- och säljansvar, där du bearbetar nya kunder och successivt bygger upp din egen kundstock. Du får stöd från en kunnig organisation med ett team av experter som stöttar dig i ditt arbete. Hos oss erbjuds du en utvecklande arbetsmiljö med möjlighet till både kunskapsmässig och personlig vidareutveckling. Prospektera och etablera relationer med nya kunder Hjälpa våra kunder att hitta de bästa print- och IT-lösningarna Hantera offerter, orderläggning och uppföljning Du utgår från vårt kontor i Mölndal och rapporterar till VD. Beatrice von Braun, säljare, berättar om hur det är att arbeta på Olsonic. "Lite oväntat landade jag på Olsonic genom ett säljsamtal! Jag ringde vår VD Niklas i mitt tidigare jobb, och samtalet gjorde tydligen intryck – vilket senare ledde till att jag fick komma på besök. Redan vid första mötet märkte jag hur öppen och inbjudande kulturen är här. Det var tydligt att både chefer och kollegor verkligen bryr sig. Något som också tilltalade mig var friheten i rollen. Vi säljare får ta stort eget ansvar och anpassa arbetet efter vår personlighet och säljstil – vilket jag tycker är helt rätt. Vi har ju alla olika styrkor, och här får man använda dem fullt ut. Vi har också en social arbetsplats. Vi har regelbundet gemensamma luncher, middagar och andra aktiviteter tillsammans med leverantörer, vilket bidrar till gemenskap och energi. Som nyast på företaget upplever jag att hjälpen alltid finns där när man behöver den. Vi löser saker tillsammans, och det finns en genuin vilja att alla ska lyckas." Din profil För rollen som säljare söker vi dig som är skicklig på att bygga relationer och hantera affärssituationer med en god helhetssyn. Du är självständig, proaktiv och en lagspelare. Vi söker dig med stark förhandlingsförmåga och som har en stor inre drivkraft till att göra affärer. Vi går mycket på personlighet i denna rekrytering och för oss är det viktigt att du är strukturerad, har en tävlingsinstinkt, är nyfiken och orädd. Förmåga att prospektera nya kunder samt att driva säljprocessen från start till mål Du trivs med att arbeta fritt och att ta eget ansvar Har erfarenhet inom försäljning eller en stark vilja att lära dig Svenska och engelska i tal och skrift God datorvana Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Sara Persson. Du når Sara på 0720–712688. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Olsonic är en helhetsleverantör av skrivarlösningar till ditt företag. Våra välutbildade medarbetare hjälper dig alltid att hitta rätt utrustning. Som ett av få företag i landet är vi HP PartnerONE inom print och service och utsedda till Sveriges enda HP ambassadörer. Detta garanterar bästa möjliga service till lägsta pris inom skrivar-, toner- och servicetjänster.
Teknisk säljare till Trollhättan Drivs du av att investera din tid och din kompetens på något meningsfullt? Vi söker dig som lockas av att arbeta på ett produktbolag som digitaliserar svensk industri. Vill du vara med och hjälpa industrin att ta nästa steg mot en smartare och mer automatiserad produktion? Vi söker nu en driven teknisk säljare som vill arbeta med marknadsledande lösningar för produktionsstyrning – från automation och industriell IT till MES-system och tillhörande hårdvara. Om rollen Som teknisk säljare blir du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Ditt fokus ligger på att identifiera kundens behov och erbjuda rätt kombination av våra produkter och tjänster. Du säljer helhetslösningar som bidrar till ökad effektivitet, spårbarhet och lönsamhet i våra kunders produktion. Våra kunder finns inom tillverkande industri. Som teknisk säljare utgår du från vårt kontor i Trollhättan, men rollen innebär även resor till kunder inom Sverige. Dina arbetsuppgifter Driva hela försäljningsprocessen: prospektering, behovsanalys, offert, förhandling och avslut Bygga långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder inom industrin Samarbeta nära våra tekniska specialister för att ta fram skräddarsydda lösningar Ha en rådgivande roll där du guidar kunderna i deras digitaliserings- och automationsresa Följa upp projekt och säkerställa nöjda kunder Vad har Peter Johansson, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Hos oss får du jobba med personer som har hög teknisk kompetens och som delar med sig av den kompetensen. Vi har högt i tak och stöttar varandra, samtidigt som vi har kul under resan. Du får arbeta med spännande teknik på ett företag med stark kvalitetsstämpel och trogna långsiktiga kunder och du ges möjlighet att växa inom företaget och gå in i nya roller. Vi jobbar tight med personalen med fokus på tydlig kommunikation, transparens och trivsel. Vi jobbar med olika fokusprojekt kring medarbetarnas trivsel så som after work-aktiviteter och motionsaktiviteter där vi har vår egen idrottsförening BIFF. För att passa i rollen som teknisk säljare bör du vara en lagspelare som tar hjälp och hjälper andra om det behövs. Du har hög energi och brinner för att utvecklas i ett framåtlutat team." Sami Lyckman, sälj- och produktutveckling, berättar om hur det är att arbeta på Binar Solutions. "Mitt jobb är omväxlande och jag har mycket kontakt med kunder om orders, specifikationer med mera. Jobbet kan stundtals vara stressigt, man behöver ha många bollar i luften och leveranstider ska hållas. Samtidigt uppskattar jag att arbetet är så omväxlande och att jag får frihet under ansvar. Jag får möjlighet att arbeta i roliga projekt, komma med lösningar till kunder som uppskattas och det är extra kul när vi tar hem större affärer/projekt som man jobbat hårt för. Vi har även väldigt god stämning i teamet, jag har bra kollegor som kan stötta och hjälpa till vid projekt och fungera som bollplank." Din profil För att passa i rollen som teknisk säljare är du försäljnings- och resultatinriktad och har ett sinne för att utveckla nya affärer. Du är lyhörd, social och brinner för att skapa och bearbeta goda och långa affärsrelationer. Du är en god kommunikatör och kan diskutera och vägleda kunderna till bra tekniska lösningar på ett övertygande sätt. Har erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom automation, industriell IT eller liknande Har god förståelse för tillverkande industri och dess utmaningar Är lyhörd, affärsdriven och van vid att arbeta självständigt Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Har B-körkort Teknisk utbildning är meriterande, men viktigare är din förmåga att förstå kundens behov och omsätta det till värdeskapande lösningar. Vi erbjuder En viktig roll i ett växande företag med framtidssäkra lösningar Stöttning av interna tekniska experter – du fokuserar på affären Möjlighet att påverka och utveckla din roll Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970,och Malou Magnusson, 0707-588745 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Företaget grundades 1984 och 2021 bytte vi namn till Binar Solutions AB, som ett tydligt konstaterande att vi erbjuder helhetslösningar och inte bara elektronik. Vi tillhandahåller industriell IT och elektronik som stödsystem för industrin. Vi är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade och strävar alltid efter att uppfylla FN:s globala mål för hållbar utveckling. Binar Solutions AB är ca 30 anställda och finns i Trollhättan. Företaget hade en omsättning 2023 på ca 58 miljoner.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Välj ett jobb för att visa detaljer