Auktionsmäklare
Blinto AB
Företagssäljare

Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering i distriktet runt Motala och Vadstena med omnejd. Läs mer om rollen nedan.  Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att få till en affär som alla parter är nöjda med. Detta görs genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Välkommen med din ansökan!

23 maj 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Försäljningsingenjör Ventilation Öst
Lindab AB
Företagssäljare

Kort om Lindab Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget inom den internationella Lindab Koncernen. Vi är ca 230 anställda fördelade över våra 31 olika siter i Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi värdesätter en trygg och säker arbetsmiljö och är måna om att du ska kunna fortsätta vidareutvecklas och hitta din nästa utmaning inom bolaget eller koncernen. Vi tror på ett gediget kundmöte och att vår expertis bidrar till ett bättre klimat. På Lindab Sverige kan vi även stolt säga att vi är certifierad enligt Great place to Work. Lindab Koncernen har positionen som en av branschens marknadsledande företag inom byggplåt och ventilation. Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2024 var vi 4 900 stolta medarbetare i 20 länder i Europa tillsammans omsatte 13 323 MSEK. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne. Är du engagerad och driven samt brinner för värdebaserad försäljning och affärsutveckling? Vill du stolt representera ett starkt svenskt varumärke med högkvalitativa produkter på hemmamarknaden? Då kan tjänsten som Försäljningsingenjör Ventilation på Lindab vara rätt tjänst för dig!   Ditt nya jobb Nu söker vi förstärkning till vårt ventilationsteam. Som Försäljningsingenjör kommer du att arbeta aktivt med att bearbeta intressenter, VVS-konsulter och entreprenörer för att sälja in Lindabs produkter och lösningar/system. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra Distriktssäljare och Projektingenjörer som tar fram tekniska lösningsförslag, tillsammans arbetar ni med att utveckla och skapa affärsmöjligheter för totala ventilationslösningar. Rollen som Försäljningsingenjör är både teknisk och kommersiell och du ansvarar för att Lindabs tekniska lösningar förskrivs hos de utvalda konsulter och entreprenörer du ansvarar för – dina fokuskunder. Detta sker bl.a genom utbildning inom våra programvaror och plug-ins för dimensionering samt genom ett tätt samarbete med resten av våra tekniska team. Du får arbeta med högkvalitativa lösningar i ett branschledande företag. Du kommer att ingå i teamet för Tekniska lösningar och tjänster tillsammans med övriga Försäljningsingenjörer där vi har en expansiv strategi och arbetar med hela värdekedjan, allt ifrån utveckling och framtagning av framtidens lösningar och produkter samt paketering av den befintliga produktportföljen. Rollen utgår från fältet och ditt ansvarsområde är Storstockholm och din placeringsort är Stockholm. Resor förekommer och du får räkna med ca 20 övernattningar om året.   Din profil Vi ser gärna att du har en utbildning med eftergymnasial utbildning på högkolenivå eller högre med teknisk inriktning. Erfarenhet av teknisk försäljning är meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och det är positivt om du har vana av att arbeta i CRM-system. MagiCAD/Revit erfarenhet är högst meriterande samt erfarenhet av Lindabs software såsom TEKNOsim, LindQST, CADvent plugin. Du har en stark kommunikationsförmåga och trivs med att utbilda och presentera. Du har en god social förmåga och känner dig bekväm oberoende av miljö. Du är driven, pålitlig och ansvarsfull och finner motivation i utmaningar. Du brinner för att skapa värde i kundens affär. Du har ett jordnära förhållningssätt och ser ordning och reda som en självklarhet. Du vill vara en stolt representant för Lindab och sälja in våra högkvalitativa lösningar.   Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst, då du kommer att ha mycket kommunikation med våra kunder. Vi ser gärna också att du har goda kunskaper i engelska. Du har B-körkort.   Vad erbjuder vi? Vi tillhandahåller ett omfattande introduktionsprogram inklusive utbildningar samt regelbunden fortbildning för att säkerställa både personlig utveckling och kompetensutveckling. Vi ger dig även allt du behöver för att nå framgång i din roll, förmånsbil samt nära coaching och stöd från chef och kollegor   Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Bill, Försäljningschef Tekniska lösningar och tjänster, på telefon 072-401 39 01.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025 . Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Vi arbetar med löpande urval.

22 maj 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Försäljningsingenjör Ventilation Väst
Lindab AB
Företagssäljare

Kort om Lindab Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget inom den internationella Lindab Koncernen. Vi är ca 230 anställda fördelade över våra 31 olika siter i Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi värdesätter en trygg och säker arbetsmiljö och är måna om att du ska kunna fortsätta vidareutvecklas och hitta din nästa utmaning inom bolaget eller koncernen. Vi tror på ett gediget kundmöte och att vår expertis bidrar till ett bättre klimat. På Lindab Sverige kan vi även stolt säga att vi är certifierad enligt Great place to Work. Lindab Koncernen har positionen som en av branschens marknadsledande företag inom byggplåt och ventilation. Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2024 var vi 4 900 stolta medarbetare i 20 länder i Europa tillsammans omsatte 13 323 MSEK. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne. Är du engagerad och driven samt brinner för värdebaserad försäljning och affärsutveckling? Vill du stolt representera ett starkt svenskt varumärke med högkvalitativa produkter på hemmamarknaden? Då kan tjänsten som Försäljningsingenjör Ventilation på Lindab vara rätt tjänst för dig!   Ditt nya jobb Nu söker vi förstärkning till vårt ventilationsteam. Som Försäljningsingenjör kommer du att arbeta aktivt med att bearbeta intressenter, VVS-konsulter och entreprenörer för att sälja in Lindabs produkter och lösningar/system. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra Distriktssäljare och Projektingenjörer som tar fram tekniska lösningsförslag, tillsammans arbetar ni med att utveckla och skapa affärsmöjligheter för totala ventilationslösningar. Rollen som Försäljningsingenjör är både teknisk och kommersiell och du ansvarar för att Lindabs tekniska lösningar förskrivs hos de utvalda konsulter och entreprenörer du ansvarar för – dina fokuskunder. Detta sker bl.a genom utbildning inom våra programvaror och plug-ins för dimensionering samt genom ett tätt samarbete med resten av våra tekniska team. Du får arbeta med högkvalitativa lösningar i ett branschledande företag. Du kommer att ingå i teamet för Tekniska lösningar och tjänster tillsammans med övriga Försäljningsingenjörer där vi har en expansiv strategi och arbetar med hela värdekedjan, allt ifrån utveckling och framtagning av framtidens lösningar och produkter samt paketering av den befintliga produktportföljen. Rollen utgår från fältet och ditt ansvarsområde är Göteborg och din placeringsort är Göteborg. Resor förekommer och du får räkna med ca 20 övernattningar om året.   Din profil Vi ser gärna att du har en utbildning med eftergymnasial utbildning på högkolenivå eller högre med teknisk inriktning. Erfarenhet av teknisk försäljning är meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och det är positivt om du har vana av att arbeta i CRM-system. MagiCAD/Revit erfarenhet är högst meriterande samt erfarenhet av Lindabs software såsom TEKNOsim, LindQST, CADvent plugin. Du har en stark kommunikationsförmåga och trivs med att utbilda och presentera. Du har en god social förmåga och känner dig bekväm oberoende av miljö. Du är driven, pålitlig och ansvarsfull och finner motivation i utmaningar. Du brinner för att skapa värde i kundens affär. Du har ett jordnära förhållningssätt och ser ordning och reda som en självklarhet. Du vill vara en stolt representant för Lindab och sälja in våra högkvalitativa lösningar. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst, då du kommer att ha mycket kommunikation med våra kunder. Vi ser gärna också att du har goda kunskaper i engelska. Du har B-körkort.   Vad erbjuder vi? Vi tillhandahåller ett omfattande introduktionsprogram inklusive utbildningar samt regelbunden fortbildning för att säkerställa både personlig utveckling och kompetensutveckling. Vi ger dig även allt du behöver för att nå framgång i din roll, förmånsbil samt nära coaching och stöd från chef och kollegor   Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Bill, Försäljningschef Tekniska lösningar och tjänster, på telefon 072-401 39 01.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025 . Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Vi arbetar med löpande urval.

22 maj 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Teknisk Fältsäljare till MTS Systems Norden
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en affärsdriven relationsbyggare med stark teknisk förmåga och mekanisk förståelse? Vill du arbeta med högteknologiska lösningar i framkant och ha friheten att själv styra din vardag? MTS söker nu en Teknisk Fältsäljare som vill vara med och utveckla affären i Norden och Baltikum – i nära samarbete med några av Nordens ledande industribolag. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MTS Systems Norden. Om företaget MTS är en ledande global leverantör av test- och simuleringssystem. Oavsett om det handlar om fordonstillverkare, universitet eller forskningsinstitut: alla förlitar sig på MTS komplexa test- och simuleringssystem för att fastställa produkters tillförlitlighet och uppfylla kvalitetsstandarder. MTS är en del av ITW-gruppen som är en global Fortune 200-ledande tillverkare inom flera industrier med 49 000 anställda i 56 länder världen över. Företagets sju branschledande segment utnyttjar den unika ITW-affärsmodellen för att driva stabil tillväxt med branschledande marginaler och avkastning på marknader där innovativa, kundfokuserade lösningar krävs. Genom att bli en del av MTS får du tillgång till de senaste verktygen och teknikerna. En mångsidig och inkluderande arbetsmiljö där alla kan bidra med sina talanger och idéer är väldigt viktigt för MTS. Därför satsar de på sina medarbetare genom att erbjuda konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt spännande möjligheter till kompetensutveckling, inklusive utlandsbaserade program för talangutveckling och befordran. Nu söker de en affärsmässig fältsäljare för att skapa tillväxt inom segmentet Ground Vehicle. Du tillhör det nordiska dotterbolaget MTS Systems Norden som idag är ett team på 15 medarbetare och hanterar försäljning, service och installation i Norden och Baltikum. Arbetsuppgifter Som Teknisk fältsäljare hos MTS ansvarar du för att driva försäljningen av högteknologiska test- och simuleringssystem inom främst fordonsindustrin i Norden och Baltikum. Du arbetar med både befintliga kunder – däribland några av Nordens största industribolag – och med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Nykundsbearbetningen sker proaktivt genom omvärldsbevakning, nätverkande, mässor, referenser och sociala medier, där du själv initierar kontakt och för dialogen framåt. Du har ett helhetsansvar för dina affärsdialoger från början till slut, samt uppföljning på pågående projekt tillsammans med befintliga kunder. Rollen är kundnära och lösningsorienterad, där du tillsammans med MTS applikationsingenjörer tar fram tekniska och kundanpassade lösningar. Du arbetar värdebaserat snarare än prismässigt, där du som fältsäljare behöver förstå och kommunicera komplex teknik på ett affärsmässigt sätt. Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du själv planerar och prioriterar dina kundmöten och resor utifrån affärsbehoven. Du utgår från kontoret i Sisjön när du inte är på resande fot, vilket du är cirka 50% av tiden – motsvarande ungefär 50–60 övernattningar per år. Vid start får du en gedigen introduktion som inleds med en utbildning i USA i ett par veckor. Ansvar för försäljning av högteknologiska test- och simuleringssystem mot fordonsindustrin i Norden och Baltikum Nära samarbete med applikationsingenjörer för kundanpassade lösningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning, med fördel inom ingenjörsområdet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet med mekanisk inriktning Några års arbetslivserfarenhet inom försäljning av tekniska system eller lösningar inom industri Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt God dator- och systemvana av CRM-verktyg Villig att resa upp till 50% av arbetstiden i Norden B-körkort Vi söker dig som har ett starkt inre driv och tar stort ansvar för att driva dina affärer framåt på ett självständigt sätt. Du har förmågan att se helheten i kundens behov och lösningar snarare än att fastna i detaljer, vilket gör att du kan agera effektivt och fokuserat för att nå resultat. Din positiva attityd och kommunikativa förmåga gör att du lätt skapar nya relationer och samarbetar väl både internt i teamet och med kunder. Din tekniska höjd och förmåga att kommunicera komplexa och tekniska lösningar skapar förtroende hos kunden vilket gör att du bygger långsiktiga relationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Sisjön Lön: Fast lön + provision och tjänstebil Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Säljare till Dalarna
Säljpoolen i Sverige AB
Företagssäljare

Säljare till Dalarna Vill du representera några av Sveriges mest älskade varumärken på ett lokalt företag och kunna utveckla din karriär i en global koncern? Skånemejerier söker nu en engagerad säljare i Dalarna med lämplig bostadsort i Falun eller Borlänge. Vi erbjuder Som säljare hos oss och som en del av världens största mejerikoncern, Lactalis Group, får du här möjlighet att kombinera det lokala med det globala och arbeta med välkända varumärken som Skånemejerier, Allerum, Bravo, Lindahls, Salakis, Président och Galbani. Vi värnar om arbetsglädje, gott ledarskap, givande samarbeten och en välkomnande, stabil och inkluderande arbetsmiljö. Arbetsuppgifter I denna nyckelroll kommer du att arbeta med införsäljning av vårt bassortiment, lansering av nyheter och säkerställande av säljcyklernas volymer. Rollen som säljare innebär nära samarbete med våra kunder och ett stort ansvar för att våra produkter når ut till marknaden med rätt kvalitet och volym. Du kommer driva våra kategorier Ost, Mejeri och Juice i butik och du kommer säkerställa att våra mål för distribution och försäljning nås. I denna roll utgår du från hemmet. Som säljare ansvarar du också för att: Planera och genomföra besök hos kunder samt följa upp säljcykler enligt företagets riktlinjer Implementera nyheter och säkerställa rätt sortiment och utrymme enligt avtal och planogram Verka för att driva bassortiment och tilläggssortiment Sälja in kampanjer och driva synlighet i butiker för att öka försäljningen Hantera beställningar och säkerställa lagerstatus Optimera försäljningen genom kategoristyrning och kontinuerlig analys av marknadens behov Vara en ambassadör för Skånemejerier Vi söker dig som Har erfarenhet av försäljning, gärna från dagligvaruhandeln eller butik Är målinriktad, självgående och strukturerad Har en god kommunikativ förmåga och gillar att bygga relationer Har gymnasieutbildning som grund och gärna relevant erfarenhet från branschen Övrig information På Skånemejerier arbetar vi för en säker och drogfri arbetsmiljö. Slutkandidater kommer därför att genomgå utdrag ur belastningsregistret och drogtest. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Victor Gustafsson. Du når Victor på 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Skånemejerier Skånemejerier är det ledande mejeriföretaget i södra Sverige, en utmanare nationellt och en del av världens största mejerikoncern Lactalis. Vi är ett företag som värnar om värdena i det närproducerade och styrkorna i att samarbeta globalt. Vägledda av ambition, engagemang och enkelhet arbetar alla våra medarbetare mot samma mål – att utveckla och producera riktigt bra mat som både smakar och gör gott. I vårt sortiment finns närproducerade mejerivaror, Sveriges mest köpta juice och ostspecialiteter från Sverige och Europa, under ett paraply av älskade och välkända varumärken. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt engagerade team!

20 maj 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Fältsäljare till Sjömarkens Isolering
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en social person som motiveras av att träffa människor dagligen och vill hjälpa de till att skapa en bättre husupplevelse? Motiveras du av att se nya platser varje dag istället för att sitta på ett kontor? Isåfall tycker vi att du ska söka tjänsten som Fältsäljare hos Sjömarkens Isolering där du får jobba med frihet under ansvar tillsammans med ett nytt team! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sjömarkens Isolering. Om företaget Sjömarkens Isolering är en marknadsledande lösullsinstallatör på sina marknader sedan 40 år tillbaka. Bolaget arbetar med ständig kompetensutveckling och installatörerna har stort hantverkskunnande. Från de största projekten för byggföretag till garagetillbyggnader hos villaägare – Sjömarkens hanterar alla situationer. De erbjuder alltifrån tilläggsisolering för att sänka energiförbrukningen, isolering av nybyggnad eller tillbyggnad av villor, samt storskalig nyproduktion som sparar på både tid och miljö. En unik framgångsfaktor för Sjömarkens är att de tillverkar sin egen isolering i Borås och har egna installatörer, något som möjliggör en snabb leverans. Lösull, som isoleringen bygger på, är det effektivaste sättet att isolera alla husets konstruktioner - väggar, golv och tak. Det sparar tid och snickarna slipper dammig hantering. Samtidigt behövs ingen plats för förvaring av isolering på bygget. Dessutom blir det inget spill, för det tar Sjömarkens installatörer hand om. Sjömarkens är ett familjärt bolag och består idag av cirka 40 medarbetare på 15 orter i Sverige, varav 9 distriktsäljare. Nu gör bolaget en satsning för att utöka försäljningen mot privatpersoner som är en resa du får vara med och bygga upp med ett helt nytt team i södra Sverige! Arbetsuppgifter I rollen som Fältsäljare arbetar du tillsammans med ett team där ni bearbetar och informerar villaägare om Sjömarkens isoleringslösningar inom ett givet geografiskt område. Detta innebär att du fysiskt uppsöker villaägarna och presenterar hur de kan förbättra sin isolering och vilka möjligheter som finns. Som ett nästa steg bokar du in ett uppföljande möte där du genomför en besiktning som mynnar ut i en kundanpassad lösning och presenterar ett prisförslag, följt av en inbokning för installation. I rollen har du stor påverkan på din egen lön, där det endast är du själv som sätter gränserna för vad du kan uppnå. Arbetstiderna är flexibla med ett riktmärke runt 8:00-17:00 på vardagar. Kontoret ligger i Kävlinge och ditt försäljningsdistrikt kommer vara inom 3-4 mils radie från kontoret. Fysiskt uppsökande av villaägare för att informera om Sjömarkens isoleringslösningar Boka in uppföljningsmöten för besiktning och offertskrivning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper För denna tjänst är dina personliga egenskaper det viktigaste. Det vill säga att du anstränger dig för att inge ett gott första intryck som är förtroendeingivande mot villaägarna, samt att du ser detta som en spännande utmaning och motiveras av vilka resultat det kan ge dig. Vi tror att du trivs i sociala sammanhang och inte räds för att ta första steget till ett samtal, samt att du har ett inre driv och trivs med att jobba mot uppsatta mål. Vi ser även att du är intresserad av bygg och tycker att det är en spännande produkt att erbjuda som skapar värde för villaägare.  Förutom dina personliga egenskaper tänker vi även att du: Har någon typ av erfarenhet från kundkontakt, alternativt försäljning Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har B-körkort  Övrig information Start: 9 juni Plats: Kävlinge, fördelaktigt om du är bosatt i Sydvästra Skåne Lön: Fast lön och rörlig modell Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

20 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025