Teknisk fastighetsförvaltare till välkänt bolag!
Performiq AB
Fastighetsförvaltare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Vi gör löpande urval men planerar att hålla intervjuer i början av augusti.

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Lokalstrateg till socialförvaltningen
Trelleborgs kommun
Fastighetsförvaltare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Socialnämnden ansvarar för vård- och omsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg,  avdelningen för kvalitet och utveckling samt avdelningen för förebyggande, hälsa och omsorg. Nämndens bruttobudget uppgår till ca 1100 mkr och förvaltningen har ca 1200 anställda. Vi arbetar för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro.  Socialförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Utgångspunkten för förändringarna kommer med att förvaltningen ska leva idén om en verksamhet som med öppenhet, respekt och ansvar arbetar för social trygghet och ska arbeta för att möjliggöra ett självständigt liv för de som bor och vistas i kommunen. Nu söker vi en erfaren lokalstrateg som kommer att tillhöra avdelningen för kvalitet och utveckling.  Arbetsuppgifter Som lokalstrateg arbetar du med alla delar i lokalförsörjningsprocessen från behovsanalys och beslutsunderlag till genomförande och driftsfrågor. Ditt arbete som lokalstrateg innebär att du ska följa upp, planera och hantera kommande lokalbehov. Du stödjer chefer i lokalfrågor som ex. lokalanpassningar, gränsdragningsfrågor, rutiner och felanmälan. Du arbetar med verksamhetsanmälningar och är socialförvaltningens nyttjarombud i aktuella byggprojekt och är förvaltningens kontaktperson i lokalfrågor. Du handlägger förelägganden, skriver ärenden till socialnämnden, svarar på remisser och motioner samt föredrar olika ärenden vid nämndsmöten. Du kommer att representera förvaltningen i kommunens centrala lokalplaneringsgrupp och andra kommunövergripande grupper. Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna avdelningen, inom förvaltningen, över förvaltningsgränsen, kommunövergripande samt med politiken. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet. Det är särskilt meriterande med erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområde. Du har högskoleutbildning med teknisk inriktning mot fastigheter och förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper gällande utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler. Du bör även ha erfarenhet av lokalförsörjning och/eller ombyggnadsprojekt, gärna inom kommunal verksamhet. Som medarbetare tar du initiativ och du ges möjlighet att skapa mening och göra skillnad. Genom nyfikenhet och aktivt lyssnande skapar du förutsättningar för utveckling. I din yrkesroll är du strategisk och initiativtagande. Du planerar och utför dina arbetsuppgifter målmedvetet, analytiskt, systematiskt och på ett strukturerat sätt. Du initierar aktiviteter och analyser som ger resultat. Arbetet innefattar många sociala kontaktytor såväl internt som externt och i rollen ingår det att vara lyhörd och tydlig på ett sätt som skapar stort engagemang och delaktighet i lokalförsörjningsprocessen. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan anpassa budskapet efter målgruppens behov och förutsättningar. Det är betydelsefullt med en god samarbetsförmåga och att kunna arbeta nätverkande såväl inom som utanför kommunen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper Sista ansökningsdag 2025-07-09 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev.  En första intervjuomgång kommer genomföras under v 33-34.  Ett utdrag från belastningsregistret ska kunna uppvisas innan en eventuell anställning kan ingås. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Teknisk fastighetsförvaltare till välkänt bolag!
Performiq AB
Fastighetsförvaltare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Fastighetsförvaltare för konsultuppdrag i Norrköping

Fastighetsförvaltare till fastighetsbolag i Norrköping Vi söker en självgående fastighetsförvaltare för ett konsultuppdrag hos ett större fastighetsbolag i Norrköping. Bolaget förvaltar både bostäder och kommersiella lokaler. Uppdraget startar omgående, sträcker sig över sommaren och pågår till september – med möjlighet till förlängning. Det passar dig som har tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning och är van att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du bor i Norrköping eller i närområdet. Välkommen med din ansökan!  Om tjänsten som fastighetsförvaltare Som Förvaltare hos vår kund kommer du att arbeta med fokus på hyresbostäder. Rollen innebär att du att ansvarar för drift, underhåll och fastighetsteknik. Du kommer tillhöra ett team där alla som arbetar är med och hjälper varandra. Du driver projekt med varierad komplexitet, lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person även är flexibel och lösningsorienterad. Rollen innebär många olika kontaktytor och du kommer att ha kontakt med både kollegor, hyresgäster och externa leverantörer. Viktigt för tjänsten är att skapa och utveckla goda relationer med hyresgästerna. Vem söker vi? Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Arbetet innebär många skiftande arbetsuppgifter, så du måste vara strukturerad och kunna prioritera vad som är viktigast. Du har en god samarbetsförmåga, är relationsbyggande och trivs med många kontakter i ditt arbete. Det är viktigt att du trivs med att möta många olika slags människor. Vi önskar även att du har följande kvalifikationer och erfarenheter: Eftergymnasial utbildning inom fastighet eller annat relevant område Erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter och kommersiella lokaler Goda kunskaper om generella myndighetskrav och fastighetsägarnas ansvar. Goda vana av att arbeta i fastighetssystem Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. B-körkort Flytande tal och skrift både svenska och engelska Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Michelle Sjöstrand på 073-501 05 97 eller [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI). Besök https://www.isakssonrekrytering.se Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Förvaltare till Botkyrka kommun
Botkyrka kommun
Fastighetsförvaltare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker nu en fastighetsförvaltare med ett starkt ekonomiskt fokus och ett intresse för strategisk fastighetsförvaltning. I denna roll arbetar du både operativt och strategiskt med att optimera och vidareutveckla kommunens fastighetsbestånd. Du har fullt resultatansvar för ditt förvaltningsområde och arbetar dagligen med att säkerställa en hög kundupplevelse av våra lokaler och leveranser. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda, långsiktiga relationer med hyresgäster och andra intressenter, samt hantera hyresavtal och följa upp den ekonomiska utvecklingen. För att säkerställa en effektiv fastighetsförvaltning samverkar du med tekniska förvaltare, energiingenjörer, enhetschefen samt andra stödfunktioner inom ditt geografiska område. Du rapporterar till förvaltarchefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - säkerställa en hög kundnöjdhet och utveckla hållbara relationer med hyresgäster - ansvara för hyresförhandlingar och avtalsuppföljning för att optimera ekonomi och verksamhet - planera och genomföra underhållsarbeten i samverkan med teamet - bidra till långsiktig värdeutveckling av kommunens fastigheter - rapportera och analysera ekonomiska resultat inom förvaltningsområdet. Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av en engagerad och framåtblickande organisation med målet att leverera hållbara, attraktiva och ändamålsenliga verksamhetslokaler för kommunens behov. Du får möjlighet att arbeta i en strategisk roll där långsiktiga investeringar, projektutveckling och effektiv förvaltning står i fokus. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av samarbete, nytänkande och affärsmässighet, där din kompetens värdesätts och där du får stort utrymme att påverka både processer och resultat. Du får också möjlighet att arbeta nära beslutsfattare och andra nyckelfunktioner inom kommunen, vilket ger en bred inblick i samhällsutveckling och offentlig fastighetsförvaltning https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Du som söker till oss Vi söker dig som har en kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller en annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant och likvärdig. Övriga krav för tjänsten: - Erfarenhet av fastighetsförvaltning eller liknande befattningar med ansvar för kundkontakter, hyresförhandlingar, avtalshantering och budgetering. - Erfarenhet av LOU krävs för korrekt upphandlingshantering och följsamhet i förvaltningens inköp. - Erfarenhet av ekonomisk uppföljning. - Erfarenhet av att dokumentera och kommunicera på svenska i yrkesmässiga sammanhang. - B-körkort krävs, då tjänsten innebär resor inom kommunen i samband med platsbesök, möten och samverkan med olika aktörer. Vi ser det som meriterande om du har: - Erfarenhet av att förvalta och förhandla kommersiella fastigheter. - Erfarenhet av fastighetsförvaltning inom kommunal sektor. - Kompetens inom tekniska system och IT-kompetens, samt erfarenhet av fastighetssystem.   Som fastighetsförvaltare hos oss arbetar du strukturerat och målinriktat med att planera, följa upp och utveckla ditt fastighetsbestånd. Du kombinerar affärsmässighet med god förhandlingsvana för att säkra gynnsamma avtal och långsiktiga lösningar. Din analytiska förmåga använder du för att tolka ekonomiska underlag, identifiera förbättringsområden och fatta välgrundade beslut – även i komplexa situationer där flera perspektiv behöver vägas in. Med en stark känsla för service ser du till att leveranser möter verksamheternas behov och att hyresgästerna upplever kvalitet och tillgänglighet. Genom din kommunikativa förmåga och sociala kompetens bygger du tillitsfulla samarbeten både internt och med externa aktörer – relationer som är avgörande för en effektiv och hållbar fastighetsförvaltning.

18 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Teknisk Förvaltare

Om oss Bli en del av Bredablicks team! Vi är ca 670 entusiastiska medarbetare som levererar toppkvalitet inom förvaltning och facility services runt om i landet. Hos oss får du inte bara en karriär, utan en språngbräda mot en spännande framtid. Med vår snabbväxande kultur och entreprenörsanda blir varje dag en ny möjlighet till utveckling. Tillsammans strävar vi efter nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Kom och väx med oss på Bredablick! Om tjänsten Upptäck en spännande möjlighet som teknisk förvaltare där ditt huvudansvar är att vårda och stärka våra kundrelationer. I din roll som förvaltare hos oss kommer du får arbeta väldigt självständigt och få chansen att själv påverka din roll och arbetssätt. Du kommer ha ett övergripande ansvar för kundernas tekniska förvaltning och i nära samarbete med driften säkerställa att vi levererar enligt avtal. Ditt arbete och prestationer bedöms främst utifrån kundnöjdhet, där din förmåga att utveckla och stärka ditt kundkonto med merförsäljning spelar en central roll. Du kommer vara en drivande faktor i att aktivt bidra till att bygga upp och utveckla vår verksamhet. Vidare kommer det att ges stora möjligheter till att vara med och forma din framtida roll och växa tillsammans med oss. Dina arbetsuppgifter inkluderar • Kontinuerlig kundkontakt och uppföljning • Administration av system, fakturor och avtal. • Teknisk rådgivning åt kunderna • In- och utflyttningsbesiktningar • Tillsyner och underhållsbesiktningar • Handlägga försäkringsärenden • Driva mindre fastighetsrelaterade projekt Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik/förvaltning eller liknande • Mycket goda kunskaper i svenska, i tal såväl som i skrift. • Mycket goda erfarenheter i MS Office-paket och god IT-vana. • Har B-körkort. För att trivas i rollen tror vi att du som person • Samarbetar väl med andra. I rollen kommer du att samarbeta både internt och externt. • Har en stark organisatorisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att strukturera upp din dag och dina arbetsuppgifter samt har förmågan att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt. • Är driven. Det är viktigt att du är engagerad i ditt arbete och drivs av utmaningen att bygga en stabil och stark förvaltningsorganisation tillsammans med oss. • Är serviceinriktad. Servicen mot våra kunder och intressenter är kärnan i vår verksamhet, därför ställer vi höga krav på kundbemötandet och tillgänglighet. • Är flexibel. I rollen krävs det att du tar ansvar och anpassar din tid utefter dina uppgifter. • Är noggrann. Det är viktigt att du är uppmärksam på detaljer då du även kommer att sitta med administration. Övrig information • Placering: Göteborg • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning • Start: Enligt överenskommelse Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett kort telefonsamtal och intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Fastighetsförvaltare med personalansvar till Linköping
Heimstaden Sweden AB
Fastighetsförvaltare

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 332 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök www.heimstaden.com. Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig. Är du en affärsmässig ledare, med passion för fastighetsförvaltning, ekonomisk lönsamhet och kundrelationer? Har du en bred fastighetsbakgrund och drivs av ständig förbättring ? Är du en erfarenhet ledare med dokumenterat personalansvar? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet! Vi söker en Fastighetsförvaltare med personalansvar till Linköping. Ditt team består av sex kollegor inom Fastighetsskötsel samt en Fastighetsförvaltare som rapporterar till dig. Inom förvaltningsområdet finns kollegor som arbetar med bland annat bostadsuthyrning, kommersiell uthyrning samt andra stödfunktioner till förvaltningen. Rollen rapporterar till vår områdeschef som är placerad på samma kontor som dig. Dina viktigaste arbetsuppgifter Som Fastighetsförvaltare kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet. Genom professionell förvaltning skapar du rätt förutsättningar för nöjda kunder inom ditt område. I rollen arbetar du löpande med att följa upp, optimera och säkerställa fastighetsskötsel. Du stöttar löpande i förvaltningsärenden och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Kundnöjdhet och fastighetsägarens ansvar: säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster i området genom att det är helt, rent och funktionellt både i och omkring husen. Ansvara för att ronderingar, serviceanmälningar, lokalvård, jourhantering och driftavtal hanteras effektivt samt att vi upprätthåller en god kommunikation med våra hyresgäster. Säkerställa att vi alltid uppfyller Fastighetsägarens ansvar. Tydligt och engagerat ledarskap: utöva ett aktivt ledarskap med fokus på engagemang, tydlighet, samarbete och tillit. Uppmuntra medarbetarna till utveckling, nytänkande och egna initiativ. Säkerställa att alla medarbetare vet vad som förväntas av dem, att vi är rätt bemannade och att verksamheten fungerar optimalt. Affärsdriven förvaltning: bidra till att optimera kassaflöden och fastighetsvärden med ett långsiktigt perspektiv. Genomföra väl avvägda mindre underhållsprojekt och hantera skador. I rollen genomför du även besiktningar av bostäder och kommersiella lokaler. Din profil För att lyckas i rollen har du en bred fastighetsbakgrund, är en ledare som engagerar din personal samt har en god förmåga att planera och strukturera upp ditt och ditt teams fokusområden. Vår drömkandidat har: Bred arbetslivserfarenhet inom Fastighetsförvaltning inom bostadssegmentet. Dokumenterad ledarskapserfarenhet och är en trygg ledare Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande är starkt meriterande. Goda kunskaper om generella myndighetskrav och fastighetsägarnas ansvar. Erfarenhet av hyresgästkontakt. Behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande B-körkort Vad kan vi erbjuda dig? En dynamisk och utmanande roll hos Sveriges största bostadsbolag Möjlighet att påverka och utveckla Heimstadens verksamhet i ditt område Ett engagerat och kompetent team att leda och utveckla Frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete Välkommen med din ansökan! Välkommen med din ansökan senast den 17 juli 2025. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Eftersom vi är i semestertider och stora delar av förvaltningen är på semester i juli, kan urval och återkoppling till kandidater ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snart vi kan. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Johansson på [email protected]. Övrigt Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Biträdande förvaltare för konsultuppdrag
Fasticon Kompetens AB
Fastighetsförvaltare

Biträdande förvaltare för konsultuppdrag - med god chans till vidare anställning  För kunds räkning söker vi en Biträdande förvaltare som kan gå in i ett konsultuppdrag omgående. Uppdraget är på heltid och löper cirka 6 månader framåt med chans till vidare anställning direkt hos vår kund.  Arbetsuppgifter: Som biträdande förvaltare kommer du att vara en viktig stödresurs för förvaltningsorganisationen och vara en nyckelperson i kommunikationen med hyresgäster.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Vara ett stöd för förvaltarna. Ta emot felanmälningar över telefon och mail. Skapa struktur och hantera många kontaktytor samtidigt. Administration och ekonomisk administration, inklusive fakturering. Bygga och underhålla affärsmässiga relationer med god service och flexibilitet. Bidra till effektiva processer genom att kombinera helhetsperspektiv med detaljfokus. Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom fastighetsbranschen. Erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna som förvaltningsassistent, uthyrare eller som biträdande förvaltare. En hög social kompetens och god kommunikationsförmåga för att kunna interagera effektivt med både hyresgäster och kollegor. Förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifterna effektivt. En god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta i team. Om oss: Vi erbjuder en varierad roll där du får möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen. Om du är redo att ta dig an en mångsidig och ansvarsfull roll, ser vi fram emot din ansökan! Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Elin Eriksson på [email protected]. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Teknisk förvaltare för konsultuppdrag
Fasticon Kompetens AB
Fastighetsförvaltare

Teknisk förvaltare till ett konsultuppdrag i Stockholm Uppdragsbeskrivning Vi söker en erfaren teknisk förvaltare till ett privat bolag som driver kollektivtrafiktjänster, och som kan påbörja ett uppdrag omgående. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå i cirka 6 månader i Stockholm. I denna roll arbetar du med fastigheter kopplade till spårvägs- och järnvägsverksamhet inom Trafikförvaltningen. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar bland annat: Ansvara för planerat underhåll. Initiera och driva förbättringsprojekt, inklusive upphandling av tjänster. Föreslå nya projekt och investeringar. Bidra till ett mer strategiskt och framåtblickande arbetssätt. Identifiera och utveckla möjligheter till tillkommande projekt och affärer. Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom teknik eller fastighet är meriterande, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom praktisk arbetslivserfarenhet. Minst 5 års arbetserfarenhet av teknisk förvaltning för kommersiella fastigheter. God förståelse för fastighetsteknik och energioptimering. Erfarenhet av fastighetssystemet Faciliate är ett plus. Behärska svenska flytande i tal och skrift. B-körkort. Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension.  Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Imran Waheed på [email protected].  Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Fastighetsförvaltare
Sveafastigheter Services AB
Fastighetsförvaltare

Sveafastigheter söker en affärsdriven förvaltare med starkt ledarskap till vårt team i Spånga. Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter över hela Sverige. Vi arbetar långsiktigt med att erbjuda en bredd av hyresrätter där människor trivs, känner sig trygga och vill bo kvar. Med stort engagemang kombinerar vi affärsmässighet med samhällsansvar – och vi har kul på vägen. Om tjänsten Vi söker nu en affärsmässig, handlingskraftig och tydlig ledare till rollen som förvaltare för vårt bostadsbestånd i Spånga. Du kommer att ha ett helhetsansvar för både fastigheterna och teamet, och spela en avgörande roll i att utveckla verksamheten mot uppsatta mål och resultat. Du leder ett engagerat team bestående av en biträdande förvaltare, två uthyrare och fyra fastighetstekniker. Ditt främsta fokus är att skapa förutsättningar för att teamet ska lyckas – genom tydligt ledarskap, daglig uppföljning och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du coachar dina medarbetare, sätter gemensamma mål, följer upp leverans och skapar en kultur där resultat och kundnöjdhet går hand i hand. Som förvaltare har du ett affärskritiskt ansvar med fokus på: Lönsamhet, driftnetto och fastighetsvärde Budget, prognos och ekonomisk rapportering Långsiktig underhållsplanering och genomförande Operativt ledarskap och personalansvar Hyresgästkontakt, trivsel och trygghet i boendemiljön Arbetsmiljöansvar inom ditt förvaltningsområde Ditt bestånd omfattar cirka 1400 lägenheter, motsvarande 110 000 kvm, inom Storstockholmsregionen. Du rapporterar till områdeschef Region Stockholm/Mitt och har nära samverkan med flera stödfunktioner inom Sveafastigheter. Din profil Vi söker dig som kombinerar stark affärsförståelse med ett närvarande och utvecklande ledarskap. Du är kommunikativ, tydlig och strukturerad i din styrning, med förmåga att engagera och följa upp på ett hållbart sätt. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande Ett antal års erfarenhet av bostadsförvaltning och ekonomiskt ansvar Dokumenterad erfarenhet av personalledning och teamutveckling Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift B-körkort (krav), då resor inom regionen förekommer Vi erbjuder Hos Sveafastigheter får du arbeta i ett värderingsstyrt bolag där samhällsnytta, affär och hållbarhet går hand i hand. Du får stort mandat att driva din verksamhet, ett starkt stöd från kollegor i hela landet – och en arbetskultur där vi både utmanar och uppmuntrar varandra varje dag. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag. Tillsammans skapar vi attraktiva, trygga och hållbara bostäder där människor vill leva – nu och i framtiden.

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025