Regional Försäljningschef
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.

2 april 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
PLATSCHEF TILL MOTOR TREND
Nexer Recruit AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du vara med och leda en verksamhet där personlighet, öppenhet och närhet genomsyrar allt vi gör? Hos Motor Trend får du möjligheten att arbeta med Toyota – ett av världens starkaste varumärken – i en bransch som står inför en spännande förändring med elektrifiering och digitalisering i fokus. Vi tror på laganda, engagemang och att skapa en arbetsmiljö där både medarbetare och kunder trivs. OM TJÄNSTEN Som Platschef i Varberg har du det övergripande ansvaret för anläggningen, som omfattar: Försäljning av nya och begagnade bilar Rekonditionering Service- och skadeverkstad Du har helhetsansvaret för anläggningen så som verkstad och försäljning. Tillsammans med teamet arbetar ni för att nå uppsatta mål och driva verksamheten framåt. Förutom att säkerställa resultat är du också en nyckelspelare i att utveckla organisationen, stärka kulturen och kontinuerligt förbättra våra arbetssätt. Du rapporterar till Operativ chef. VEM ÄR DU?Vi söker en engagerad och affärsdriven ledare som älskar att inspirera andra och bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har erfarenhet av ledarskap, gärna inom liknande branscher Har ett affärssinne och drivs av att utveckla både verksamhet och medarbetare Trivs med att skapa relationer och har ett genuint kundfokus Är social, utåtriktad och har energi för att driva förändring Är lyhörd, förtroendeingivande och duktig på att motivera ditt team Har en stark vilja att nå mål, en god förståelse för försäljning och en tävlingsinstinkt Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Har god datorvana och kunskap i Officepaketet Har B-körkort (krav) VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nordiska Motor med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 för mer information, då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-04-22. Vi ser fram emot att höra från dig! OM MOTOR TREND AB Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Försäljningschef till norra Stockholm
Starfinder AB
Försäljnings- och marknadschefer

Är du en driven ledare med passion för försäljning och bilar? Vill du vara med och forma framtidens bilaffär? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som försäljningschef kommer du att vara ansvarig för bilförsäljningen på anläggningen, vilket omfattar både nya och begagnade personbilar samt transportbilar. Med ett dedikerat team av sex säljare under ditt ledarskap, förväntas du driva försäljningen med goda resultat genom kreativitet, entusiasm och ett starkt affärssinne. Du kommer att vara central i att utveckla bilaffären, säkerställa hög kundnöjdhet och bygga långvariga kundrelationer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för budget, volym och resultat för bilförsäljningen på anläggningen. Fullt personalansvar för säljavdelningen inklusive hallvärdar. Dagligen leda och coacha säljteamet för att nå uppsatta mål och överträffa kundernas förväntningar. Initiera och genomföra säljfrämjande aktiviteter. Din profil För att lyckas i rollen som försäljningschef chef tror vi att du har en gedigen erfarenhet som försäljningschef i bilbranschen, och kan visa på dokumenterat goda resultat. Du är en stark ledare med en god förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare. Vidare har du kunskap inom företagsekonomi, arbetsrätt, arbetsmiljöarbete samt konsumentköplagen. Eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring är meriterande. Vi söker dig som är resultatorienterad, strukturerad, initiativrik och trivs i en föränderlig miljö. Du är en naturlig ledare som värnar om ditt team och har en passion för att utveckla både människor och affärer. Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper inom IT och affärssystem är ett krav. Om du delar vår passion för människor, bilar och vill vara en del av en spännande framtid i bilbranschen, ser vi fram emot att höra från dig! Mer information om rollen ges vid en telefonintervju!

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Head of Commercials Excellence
Sesol AB
Försäljnings- och marknadschefer

Letar du efter ett arbete där du får bidra med din kunskap inom förbättringsarbete? Är du affärsdriven med ett stort sifferintresse? Vill du arbeta på ett företag som bidrar till en hållbar framtid? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss På Sesol har vi en stark gemenskap där glädje och engagemang är framträdande i allt vi gör. Att arbeta på Sesol innebär att du kommer utvecklas snabbt och få möjlighet att lära dig mycket nytt då tekniken och branschen är i ständig utveckling. Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Ett prestigelöst företag där alla hjälps åt är det som kännetecknar oss. Ta utmaningen I rollen som Head of Commercial Excellence leder du utvecklingen av Sesols säljprocess, vilket innebär att du implementerar nya initiativ inom vår fältförsäljning och skapar förutsättningar för oss att bli marknadsledande i vår bransch. Rollen är ny och du förväntas driva arbetet runt generering av kostnadseffektiva leads, bokning av möten, ruttplanering för säljarna, uppföljning av kundmöten och eftermarknadsförsäljning. I den här rollen samverkar du med närliggande roller för att säkerhetsställa en effektiv och optimal implementering. Dina främsta samarbetspartners blir Sesols Operational Excellence Team och tillsammans arbetar ni för att skapa ett gemensamt ramverk med målet att bygga den bästa kundresan på marknaden. Du är ansvarig för uppföljning av de nya processerna samt utvärdering av implementeringen och dess effekt för verksamheten. Du kommer självklart arbeta tätt även med vår säljorganisation och förväntas regelbundet delta i säljmöten på alla våra kontor i Sverige för att säkerställa kvalitet och på bästa sätt kunna stötta organisationen. I det arbetet ingår också ansvar för Sesols utbildningar inklusive vår säljskola samt utvärdering av de utbildningsinsatser vi ger våra säljare. Du kommer ta fram KPIer, säkerställa att säljarnas ersättningsmodell är konkurrenskraftig samt att deras CRM system och andra system stöttar dem i deras arbete. Du är den som tillsammans med CCO ser till att säljarna får det stöd de behöver för att kunna leverera på topp samtidigt som de bidrar till övrig organisation på bästa sätt. Vem är vår perfekta match Rollen kräver en djup förståelse inom teknisk försäljning, vana av att implementera och kontinuerligt förbättra säljverktyg, tex CRM system, samt ett stort intresse för analys och ett iterativt arbetssätt där kontinuerlig förbättring är en av de viktigaste ledstjärnorna. Du har en god organisationsförmåga och är bekväm i rollen att koordinera kompetenser och roller för att skapa ett gemensamt resultat. Du är energiskapande och har lätt att sprida din energi för att på så sätt skapa aktivitet i de grupper du befinner dig i. Siffor är något du gillar och du förstår hur du ska få dem att skapa värde genom din analys. Du är noggrann och mycket bra på att kommunicera i både tal och skrift. Vi önskar att du har Civilingenjörsutbildning eller liknande Flerårig erfarenhet inom teknisk försäljning och säljträning Stor erfarenhet inom processförbättringar, te x LEAN och Six Sigma inklusive SLAer, SOPer, standups etc Erfarenhet av att designa och implementera KPIer samt visualisera dem för säljorganisationer Erfarenhet av att vidareutveckla CRM och säljverktyg Du talar och skriver både svenska och engelska Det är extra bra om du även har Erfarenhet av B2C Erfarenhet av fältförsäljning Bra att veta om anställningen Lön: Fast lön Placering: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Resor: förekommer regelbundet till alla Sesols kontor i Sverige, huvudkontoret är beläget i Jönköping Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Nordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

28 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Head of Commercials Excellence
Sesol AB
Försäljnings- och marknadschefer

Letar du efter ett arbete där du får bidra med din kunskap inom förbättringsarbete? Är du affärsdriven med ett stort sifferintresse? Vill du arbeta på ett företag som bidrar till en hållbar framtid? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss På Sesol har vi en stark gemenskap där glädje och engagemang är framträdande i allt vi gör. Att arbeta på Sesol innebär att du kommer utvecklas snabbt och få möjlighet att lära dig mycket nytt då tekniken och branschen är i ständig utveckling. Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Ett prestigelöst företag där alla hjälps åt är det som kännetecknar oss. Ta utmaningen I rollen som Head of Commercial Excellence leder du utvecklingen av Sesols säljprocess, vilket innebär att du implementerar nya initiativ inom vår fältförsäljning och skapar förutsättningar för oss att bli marknadsledande i vår bransch. Rollen är ny och du förväntas driva arbetet runt generering av kostnadseffektiva leads, bokning av möten, ruttplanering för säljarna, uppföljning av kundmöten och eftermarknadsförsäljning. I den här rollen samverkar du med närliggande roller för att säkerhetsställa en effektiv och optimal implementering. Dina främsta samarbetspartners blir Sesols Operational Excellence Team och tillsammans arbetar ni för att skapa ett gemensamt ramverk med målet att bygga den bästa kundresan på marknaden. Du är ansvarig för uppföljning av de nya processerna samt utvärdering av implementeringen och dess effekt för verksamheten. Du kommer självklart arbeta tätt även med vår säljorganisation och förväntas regelbundet delta i säljmöten på alla våra kontor i Sverige för att säkerställa kvalitet och på bästa sätt kunna stötta organisationen. I det arbetet ingår också ansvar för Sesols utbildningar inklusive vår säljskola samt utvärdering av de utbildningsinsatser vi ger våra säljare. Du kommer ta fram KPIer, säkerställa att säljarnas ersättningsmodell är konkurrenskraftig samt att deras CRM system och andra system stöttar dem i deras arbete. Du är den som tillsammans med CCO ser till att säljarna får det stöd de behöver för att kunna leverera på topp samtidigt som de bidrar till övrig organisation på bästa sätt. Vem är vår perfekta match Rollen kräver en djup förståelse inom teknisk försäljning, vana av att implementera och kontinuerligt förbättra säljverktyg, tex CRM system, samt ett stort intresse för analys och ett iterativt arbetssätt där kontinuerlig förbättring är en av de viktigaste ledstjärnorna. Du har en god organisationsförmåga och är bekväm i rollen att koordinera kompetenser och roller för att skapa ett gemensamt resultat. Du är energiskapande och har lätt att sprida din energi för att på så sätt skapa aktivitet i de grupper du befinner dig i. Siffor är något du gillar och du förstår hur du ska få dem att skapa värde genom din analys. Du är noggrann och mycket bra på att kommunicera i både tal och skrift. Vi önskar att du har Civilingenjörsutbildning eller liknande Flerårig erfarenhet inom teknisk försäljning och säljträning Stor erfarenhet inom processförbättringar, te x LEAN och Six Sigma inklusive SLAer, SOPer, standups etc Erfarenhet av att designa och implementera KPIer samt visualisera dem för säljorganisationer Erfarenhet av att vidareutveckla CRM och säljverktyg Du talar och skriver både svenska och engelska Det är extra bra om du även har Erfarenhet av B2C Erfarenhet av fältförsäljning Bra att veta om anställningen Lön: Fast lön Placering: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Resor: förekommer regelbundet till alla Sesols kontor i Sverige, huvudkontoret är beläget i Jönköping Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Nordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
HVDC Sales Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

The opportunity Are you ready to take on a position where you will be responsible for some of the largest and most technology intensive projects within Hitachi Energy? In your role as HVDC Sales Manager in the Northern European team you will work with HVDC projects at the heart of transmission network developments that are fundamental to achievement of global carbon reduction ambitions. In close collaboration with Hitachi Energy account management, local sales teams and country representatives, you will capture and negotiate large scale HVDC projects on behalf of Hitachi Energy. This position is ideally based in Ludvika or Västerås, Sweden, and regular travel is a requirement of the role. Alternatively, a UK based location could be considered for the right candidate. Seize the opportunity to take on a highly visible position where you can influence and contribute at the very forefront of the Energy Transition! How you’ll make an impact As Sales Manager you will sell turnkey HVDC converter systems to our customers, focusing on volume, mix and profitability. You will lead the negotiations with the aim to close projects with conditions creating added value for both the customer and Hitachi Energy. In your role you will identify and drive HVDC business opportunities from the concept and early development phase through bidding and negotiation. To support this, you will have the operational management and leadership of an allocated project team. You will develop project and market sales plans to identify and drive the development of new market opportunities. You will develop and execute bid strategies, leading pursuit teams together with the Tender Manager ensuring that Hitachi Energy is delivering cost-optimized, value focused HVDC tenders to our customers in a timely manner. You will establish, maintain and develop effective and positive customer relationships, understanding customer needs and promoting the full Hitachi Energy portfolio. Collaboration and engagement with partner organizations with complimentary capabilities to those of Hitachi Energy is a key aspect of the role. You will support the identification of suitable partners and then lead engagement and agreement between the businesses, leading the strategy development and negotiation for any joint project pursuits. Knowledge sharing and cross-collaboration internally within Hitachi Energy is vital to fully leverage the power of one of the core leaders in the industry. You will actively contribute to this process, supporting and inputting to business process and tools whilst fully engaging with and utilizing the range of digital tools available within the business. To live Hitachi Energy’s core values of safety, integrity and diversity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background As a foundation you hold a university degree in engineering, business administration or related discipline. Furthermore, you have several years of work experience and a demonstrable track record in large and complex project sales, preferably from working with EPC projects. Since you will work internationally, you should have experience of and interest in working with diverse cultures, having skills in how to navigate with different cultural behaviours and perspectives. To be successful in the role we see that you should have strong negotiation and closing skills as well as commercial experience. You will have the ability to support, coach and motivate teams as well as the drive and energy needed to reach results. You are good at networking, are social and a team builder. This position also requires you to be customer oriented, assertive as well as flexible. The competence in analyzing and managing complex business situations and customer needs is of key importance. Fluency in written and spoken English is a must, other languages would be of benefit. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! We work with an ongoing selection so don’t wait – send in your application today!   More information: Recruiting Manager Grant McKay, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Christian Falevik, [email protected].

25 mars 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Försäljningschef till UVA LIDKÖPING
CMMTTO AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du leda och utveckla ett internationellt säljteam i en dynamisk och framgångsrik miljö? UVA LIDKÖPING utvecklar och tillverkar världsledande högprecisions maskiner för slipning av olika komponenter med höga krav. Ett anrikt bolag i Lidköping som nu söker en Försäljningschef som kan leda ett kompetent säljteam, utveckla kundrelationer och ansvara för bolagets försäljning av nya maskiner. Det är en central roll där du har möjlighet att påverka företagets strategi och framtid. OM TJÄNSTEN Som Försäljningschef hos UVA LIDKÖPING kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets försäljning av nya maskiner, affärsutveckling och marknadsaktiviteter. Du leder och utvecklar sälj- och marknadsteamet för båda varumärkena LIDKÖPING och UVA och arbetar strategiskt för att bygga långsiktiga kundrelationer. I rollen har du ett starkt fokus på affärsutveckling och kommer att driva projekt, aktiviteter och marknadsanalyser för att identifiera och utveckla nya applikationsområden för bolagets produkter. Som Försäljningschef kommer du att ansvara för att leda och utveckla försäljnings- och marknadsteamet, bestående av 6 medarbetare i Sverige. Du kommer att spela en central roll i deras utveckling och prestation. I rollen kommer du också att samarbeta nära säljteam från dotterbolag runt om i världen, där säljare rapporterar till dig genom en “dotted line”. I denna roll samarbetar du nära både produktion och eftermarknad för att säkerställa att kundbehov tillgodoses och att leveranser hålls till högsta standard. Du ingår i företagets ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till strategiska beslut och delar med dig av din expertis inom försäljning och affärsutveckling. Du rapporterar direkt till VD och är placerad i Lidköping. OM DIG Vi söker en resultatinriktad och analytisk Försäljningschef med starka ledaregenskaper och en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du har erfarenhet av att framgångsrikt leda försäljning av tekniska lösningar och ett genuint tekniskt intresse. Du är en kommunikativ och strategisk ledare som drivs av att skapa goda resultat och utveckla både affärer och människor. Med din starka förhandlingsvana och affärsmässiga inställning sätter du alltid kundens behov och relationen i fokus. Du har en förmåga att inspirera och engagera ditt team och ser till att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö för att nå gemensamma mål. Vi söker dig som: Har en högskoleutbildning inom teknik alternativt motsvarande erfarenhet. Har erfarenhet av och trivs i en internationell miljö. Behärskar engelska väl och gärna även andra relevanta språk. ANSÖKAN I den här rekryteringen samarbetar UVA LIDKÖPING med Committo. Välkommen att kontakta Linda Samuelsson på +46 702 163 752 eller [email protected] för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM UVA LIDKÖPING UVA LIDKÖPING AB utvecklar, marknadsför, tillverkar och installerar slipmaskiner med kringutrustning inom området högprecisionsslipning och har levererat över 10 000 maskiner runt om i världen. Med en lång historia som ledande global leverantör av precisionsslipmaskiner har UVA LIDKÖPING sitt huvudkontor och största tillverkningsenhet i Lidköping, ett filialkontor i Bromma samt helägda dotterbolag i Tyskland, USA, Kina och Indien. Företaget har ca 170 anställda och omsätter ca 500 MSEK/år.

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Head of Sales
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Head of Sales hos Juneporten har du det övergripande ansvaret för hela vår försäljningsorganisation – både innesälj och utesälj. Ditt uppdrag är att utveckla och implementera en långsiktig försäljningsstrategi som stärker vår position på marknaden och driver tillväxt. Du säkerställer att våra säljteam har rätt förutsättningar, processer och verktyg för att nå och överträffa sina mål. I denna roll arbetar du nära ledningen och övriga avdelningar för att integrera försäljningsstrategin med företagets affärsmål. Du ansvarar för att optimera försäljningsstrukturen, utveckla kundrelationer och driva initiativ som ökar vår konkurrenskraft. Ansvarsområden • Utveckla och implementera försäljningsstrategier som driver tillväxt och lönsamhet. • Leda, coacha och utveckla försäljningsteamet, både operativt och strategiskt, med fokus på att stärka innesälj och utesälj. • Säkerställa en datadriven och målinriktad försäljningsorganisation genom att analysera nyckeltal, identifiera trender och justera strategier vid behov. • Optimera försäljningsprocesser och kundresa för att förbättra effektivitet och kundupplevelse. • Bygga och vårda relationer med nyckelkunder, partners och branschaktörer. • Tätt samarbete med marknadsföring och produktutveckling för att säkerställa att våra erbjudanden möter marknadens behov. • Ansvara för budget, prognoser och resultat inom försäljningsorganisationen. Vem är du? Vi söker dig som är en strategisk och resultatinriktad ledare med erfarenhet av att utveckla och leda framgångsrika försäljningsorganisationer. Du har en analytisk förmåga, ett affärsdriv och är van att fatta beslut baserade på data och marknadsinsikter. Du är en inspirerande ledare som brinner för att utveckla både människor och affärer. Kvalifikationer • Dokumenterad erfarenhet av att leda försäljning på strategisk nivå, gärna inom B2B. • Erfarenhet av att driva tillväxt genom att utveckla och optimera säljprocesser. • Stark affärsförståelse och vana vid att arbeta nära ledning och andra affärsområden. • Förmåga att analysera data och trender för att fatta välgrundade beslut. • Erfarenhet av att leda och utveckla försäljningsorganisationer. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Erfarenhet av CRM-system och datadrivet arbetssätt. Meriterande • Erfarenhet från snabbväxande företag och förändringsledning. • Erfarenhet av digital försäljning och marknadsplatser. • Dokumenterad erfarenhet av att bygga starka kundrelationer och partnerskap. Vi erbjuder • En nyckelroll i ett växande företag med höga ambitioner. • Konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Förmånsbil och moderna arbetsverktyg. • Möjlighet att påverka och forma framtidens försäljningsorganisation.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Regional Försäljningschef
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Senior Sales Specialist Systems/Products
Hitachi Energy Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

The opportunity Are you enthusiastic about the latest technological advancements and their global impact? Are you looking for a future-proof job where you can create a better future for yourself and others? Then be sure to read on! We offer you the opportunity to turn your passion into a career. We’re searching for you that wants to join our team in the position Senior Sales Specialist, where you will focus on selling our Products from our portfolio. As a Senior Sales Specialist, you will be part of our Swedish Grid Automation Sales Team. We provide solutions for substation automation systems, control and protection, cyber security, communication and telecontrol technology. The team is highly motivated with a strong customer and service-oriented approach. It is our ambition to provide high quality service, delivering solutions aligned with customers' needs. At Hitachi Energy, you will find a great working environment to learn, to develop and to contribute to our company’s vision of advancing the world’s energy system to be more sustainable, flexible and secure! This position is based in Västerås, Sweden. You will serve customers all over Sweden. Please consider applying even if you do not have all the core competences listed below; we would like to hear from you in order to assess how your experiences and expertise can fit into our team. How you’ll make an impact You implement the sales strategy and growth plans. You establish long-term customer relationships, understand their requirements and regulations, demonstrate technical knowledge, and ensure customer satisfaction. You sell the product portfolio, monitor sales proposals and tenders, prepare service offerings, communicate contract details, and manage the administrative sales process. You act as a marketer and salesperson during marketing activities, translating customer needs into relevant service offerings and solutions. You conduct sales calls, perform customer facility walk-throughs, generate sales leads, and develop new market opportunities based on market trends. You provide technical direction for service sales training to less-experienced staff and support management with key data and insights on markets and effective service selling tactics. To live Hitachi Energy’s core values of safety, integrity and diversity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You have a Bachelor’s degree or higher in a technical- or business discipline. Preferably you have at least 5 years of experience in sales/sales support. It is meritorious if you have been working within power systems/solutions. You are Fluent in Swedish and English, spoken and written alike. You are structured, persistent and well-organized in your way of working. You are experienced in sales planning, forecasting and budgeting. You are ready to work in an international and multicultural work environment. If you have experience in business development, it is considered meritorious. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested to learn more about you and what you can contribute with. Embrace Diversity and Innovation and join our team at Hitachi Energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis and might result with the advertisement being unposted with short notice, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager, Joel Dahlberg, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Jan Skogeby, +46 107-38 16 42 ; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Lead Christian Falevik, [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 september 2025