Förvaltningschef, kommun
Sök bland 18 lediga jobb som Förvaltningschef, kommun och börja ditt nya yrkesliv idag!
Förvaltningschef till Sollentunahem – led med hjärta, affärssinne och framtidsfokus. Vill du göra skillnad på riktigt? Hos Sollentunahem får du möjligheten att påverka människors vardag – och hela samhällen – genom att skapa trygga, hållbara och attraktiva boendemiljöer.Nu söker vi dig som vill axla en nyckelroll i ett ambitiöst bostadsbolag med sikte på att inspirera en hel bransch. Du får stort mandat, en viktig roll i ledningen och möjlighet att påverka på riktigt – både internt och i samhället. Om rollen Som förvaltningschef leder du en central funktion i bolaget med ansvar för hela fastighetsförvaltningen.Du rapporterar direkt till vd och ingår i den strategiska ledningsgruppen.Du har personalansvar för enhetscheferna inom avdelningen, leder förvaltningens ledningsgrupp, och är ytterst ansvarig för en förvaltningsavdelning med 44 medarbetare. Ditt uppdrag spänner från ekonomi och drift till utveckling, hållbarhet och kundnöjdhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Strategiskt och operativt ansvar för hela fastighetsförvaltningen. Ekonomistyrning, intäkts- och kostnadsoptimering inom förvaltningsområdet. Driva utveckling av effektiva arbetssätt, digitala verktyg och kvalitetssäkring. Säkerställa trygga och attraktiva boendemiljöer. Leda avdelningen med tydliga mål, uppföljning och engagemang. Bidra till minskad klimatpåverkan och affärsmässigt underhåll. Samverka med hyresgästförening, kommunala aktörer och civilsamhället. Aktivt bidra till bolagets utvecklings- och nyproduktionsprojekt. Vem du är Du är en naturlig och tydlig ledare. Du har förmågan att bygga starka team, driva förändring och implementera struktur med både mod och omtanke. Du är trygg i att leda chefer, du är nyfiken, strategisk och har ett brinnande engagemang för både affären och människorna i den. Vi ser att du har Relevant högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning, byggteknik, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och att leda förvaltningsorganisationer. Erfarenhet av ledarskap på hög nivå, gärna i en strategisk ledningsgrupp. God vana av ekonomistyrning, verksamhetsutveckling och kundorienterat arbete. Kunskap om nyproduktion/nybyggnation är meriterande. Du är en stark kommunikatör med helhetssyn, metodik och en tydlig förmåga att tänka nytt. Du bygger engagemang, trygghet och resultat genom närvarande ledarskap och värderingsstyrd styrning. Varför Sollentunahem? Som medarbetare på Sollentunahem är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra mål. Det gör vi med stöd av vår värdegrund som sammanfattas i värdeorden:• Affärsmässig• Engagerad• AnsvarstagandeFör oss innebär detta att allt vi gör utgår ifrån vår vision och vår affärsidé. Vi vet vad vi vill och vart vi ska! Vi vet att nyckeln till framgång är att du som medarbetare känner ett högt engagemang för ditt arbete och vårt uppdrag och därför präglas vårt arbetsklimat av gemenskap, öppenhet, tydligt ansvar och mandat, delaktighet och en förväntan och möjlighet att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Det tillsammans med härliga kollegor, närvarande ledare och en tydlig feedback-kultur tror vi ger dig de bästa förutsättningarna att känna högt engagemang och må bra på jobbet! Mer information om oss som arbetsgivare hittar du här. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi har fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected] eller [email protected] ansökningsdag är den 24 augusti 2025. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. OBS - Information om rekryteringsprocessen under sommaren Med anledning av semesterperioden vill vi informera om att urvalsarbetet kommer att påbörjas först efter sommaren. Det innebär att du som söker kan förvänta dig återkoppling tidigast vecka 33.Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs även att du är svensk medborgare. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar och är engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Kinda kommun står inför en spännande resa och söker nu fyra nyckelpersoner som vill vara med och forma framtidens Kinda. Med starkt fokus på utveckling, samverkan och hållbart ledarskap söker vi: * HR-chef * IFO-chef (Individ- och familjeomsorg) * Vård- och omsorgschef * Ekonomichef Här får du chansen att inte bara påverka - utan att bidra till verklig förändring i människors vardag. Tillsammans bygger vi en kommun där mod, hjärta och framåtanda leder vägen. Håll utkik, annonser kommer ut den 1 augusti! #hr-chef #ifo-chef # vård- och omsorgschef #ekonomichef #kinda kommun #göra skillnad
Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Vill du vara med och forma framtidens Hörby? Vi söker dig som vill leda arbetet för tillväxt och utveckling i en ny och strategiskt viktig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som brinner för samhällsutveckling, tycker om att leda andra ledare och vill göra det i en organisation där utvecklingsfokus, engagemang och framtidstro står i centrum. Om Hörby kommun Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Om uppdraget Som Tillväxtchef leder du den nybildade sektorn för tillväxt. Det innebär att du får ett övergripande ansvar för områden som bygg och miljö, plan och utveckling, kultur, fritid och näringsliv. Tillsammans med fyra engagerade chefer samt en näringslivsstrateg leder du arbetet med att forma kommunens strategiska inriktning för tillväxt, företagsetableringar och utvecklingen av ett levande Hörby. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och arbetar nära den nyinrättade Tillväxtnämnden, där fokus ligger på fler invånare, fler företagsetableringar och förbättrad service till medborgare och företagare. Om organisationen Den nya organisationen i Hörby kommun är framtagen med syftet att: • Sätta ökat fokus på tillväxt och utveckling • Skapa en enklare och mer tillgänglig kommunal service • Möta demografiska och ekonomiska utmaningar med långsiktiga lösningar Sektor Tillväxt samlar flera av de verksamheter som tidigare låg utspridda – vilket ger bättre samordning och skapar nya möjligheter till innovation. Hos oss finns en ambition att tillsammans forma framtidens Hörby, med delaktighet och engagemang som ledstjärnor. Vem söker vi? Vi söker dig som är en handlingskraftig och strategisk ledare, som gärna rör dig mellan det operativa och det visionära. Du har gedigen chefserfarenhet, gärna både från offentlig och privat sektor, och är van vid att leda andra chefer. Du har erfarenhet av att arbeta med samhällsbyggnadsfrågor, utvecklingsarbete eller näringslivsfrämjande insatser. För att lyckas i rollen behöver du vara relationsbyggande, lösningsfokuserad, trygg i beslutsfattande och ha ett coachande förhållningssätt. Vi sätter stort värde på att du har förståelse för en politiskt styrd organisation och att du känner dig trygg i att samarbeta nära politiska beslutsfattare. Vi vill att du har: • Minst treårig eftergymnasial utbildning • Flerårig erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö • Erfarenhet av att leda andra chefer • Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete Vi erbjuder Ett av de mest spännande chefsuppdragen i regionen i en kommun med höga ambitioner, tydlig riktning och stort hjärta. Du får vara med från start i en ny organisation där du får påverka, utveckla och leda framtidens tillväxtarbete. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du samhällsnytta varje dag, i en organisation där nytänkande uppmuntras och där mod, tillit och samverkan är ledord. Om arbetsplatsen Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-10. Välkommen med din ansökan!
Uppdragsstart: 2025-08-18 Uppdragsslut: 2025-12-31 Omfattning: 75% av heltid Plats: På plats i Upplands Väsby, möjlighet till distansarbete Om uppdraget: Vi söker en erfaren förvaltningsledare inom välfärdsteknik för ett konsultuppdrag inom kommunal vård- och omsorgsverksamhet. Rollen innebär att leda och driva vidareutvecklingen av välfärdstekniklösningar i en kommun som arbetar enligt en etablerad förvaltningsmodell. Du kommer in i ett uppdrag där du blir en viktig länk mellan teknik och verksamhet, med stort fokus på användarnytta och trygghetskapande digitala lösningar. Du ersätter en ordinarie förvaltningsledare som är tjänstledig under perioden. Ansvarsområden Leda det dagliga arbetet inom förvaltningsobjektet ”välfärdsteknik” Säkerställa att användarna får rätt information, stöd och utbildning Stödja dokumentation och utveckling av nya arbetssätt Ansvara för förvaltningsplanen Delta i och leda projekt och utvecklingsinitiativ kopplade till välfärdsteknik Föra dialog med verksamheter, chefer och medarbetare Exempel på arbetsuppgifter Kartlägga möjligheter för breddinförande av digitala lösningar enligt SKR:s Handslag för välfärdsutveckling Utreda behov och skapa förutsättningar för digital utveckling Initiera och genomföra utbildningar och förändringsinsatser Bidra till verksamhetsutveckling i samverkan med användare och teknikfunktioner Detta gäller ett konsultuppdrag på 6 månader. Du kommer bli anställd hos oss på A-Talent Tech Stockholm. Du har samma fördelar hos A-Talent Tech som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som pension (med möjlighet till extra flexpension), friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på träningskort. Kompetenskrav: Obligatoriska krav: Minst 5 års erfarenhet som förvaltningsledare God kännedom om socialtjänstens verksamhetsområden (vård och omsorg) Dokumenterad erfarenhet av arbete med välfärdsteknik i kommunal miljö Mycket god kommunikativ förmåga på svenska, i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av tjänstedesign eller användardriven utveckling Kunskap inom informationsförvaltning och informationssäkerhet Erfarenhet av att leda projekt Om A-Talent Tech A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation. Vi är en del av A-Talent Group, en koncern med specialistföretag inom kompetensförsörjning. Låter det intressant? Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten. Tillsättning kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan! Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig Filippa Eklund på [email protected]
Vill du vara med och utveckla ett hållbart Östersund genom ett professionellt ledarskap, förändringsdriv och ett helhetsperspektiv på fastighetsförvaltning? Vi söker nu en förvaltningschef som får en nyckelroll i att forma framtidens Östersundshem. Din roll hos oss Som förvaltningschef hos oss ansvarar du för att leda, utveckla och effektivisera bolagets förvaltningsverksamhet. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Uppdraget innebär att driva förändringsarbete, säkerställa god ekonomi i fastighetsbeståndet och skapa förutsättningar för en effektiv och kvalitativ drift, allt med ett långsiktigt perspektiv. Du leder cirka 20–25 medarbetare genom underställda chefer och har ett övergripande ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Rollen innebär ett brett strategiskt ansvar kombinerat med operativt ledarskap, där du säkerställer att lagar, avtal och styrdokument efterlevs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för att verksamhetens mål uppnås inom budgetramar och kvalitetskrav. Utveckla och genomföra strategier för fastighetsförvaltning, underhåll och energioptimering. Driva förändringsarbete och effektivisering av drift- och underhållsprocesser. Leda det systematiska arbetsmiljöarbetet samt kompetensförsörjningsfrågor. Säkerställa god kommunikation och engagemang i teamet genom tydligt ledarskap. Ansvara för leverantör- och avtalsuppföljning. Vi ser gärna att du har En civil-eller högskoleingenjörsutbildning, eller motsvarande relevant utbildning. Dokumenterad erfarenhet av att leda verksamhet inom fastighetsförvaltning eller annan verksamhet som bedöms likvärdig. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet och kunskap om Fastighets- och förvaltningsekonomi. Bruksvärdessystemet och standardhöjande åtgärder m.m. Fastighetsvärdering. Fastighetsförvärv och försäljningar. För att lyckas och trivas i rollen är du en trygg och kommunikativ ledare med vana av att leda genom andra. Du hanterar förändring och har förmåga att driva utveckling i en komplex vardag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du blir en värdefull del av våra team. Vi erbjuder dig Hos Östersundshem får du vara med och påverka samhällsutvecklingen i en organisation med stort hjärta för hållbarhet, trygghet och innovation. Vi är i en spännande fas där du som chef får möjlighet att forma både arbetssätt och framtidens boende i Östersund. Du får kompetenta kollegor, tydligt mandat och goda förutsättningar att lyckas. Om Östersundshem Östersundshem är ett modernt fastighetsföretag som fokuserar på att erbjuda attraktivt och tryggt boende genom engagerad förvaltning och aktiv utveckling av våra fastigheter. Östersund som kommun växer – 2040 ska vi vara 75 000 invånare. Företag väljer att nyetablera sina verksamheter i kommunen och det kommer att behövas fler bostäder för att klara av kommande företagsetableringar. Vi strävar efter att alla som bor hos oss ska känna sig hemma oavsett livssituation. Vi finns till för att våra hyresgäster ska ha ett hem att längta till oavsett i vilket livsskede man befinner sig i. Varje dag arbetar vi för att våra hyresgäster ska trivas, ha en trygg tillvaro och leva i goda livsmiljöer. Vi är cirka 56 medarbetare som arbetar tillsammans för att erbjuda ett attraktivt och hållbart boende i Östersund med omnejd. Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vill du leda, inspirera och utveckla teamet inom teknisk förvaltning? På Riksbyggen får du chansen att göra skillnad i en roll med stort ansvar och möjligheter! Vi söker dig som brinner för ledarskap och innovation! Som gruppchef för teknisk förvaltning är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för en grupp på 14 medarbetare och samtidigt utveckla vårt växande område inom teknisk förvaltning. Som ledare skapar du engagemang och förutsättningar för att medarbetare ska växa och ta ansvar. Du bygger ett positivt arbetsklimat där tydliga mål och utveckling går hand i hand med arbetsglädje. Rollen innefattar även resursplanering, kompetensutveckling och samarbete inom organisationen, samtidigt som du ansvarar för kundrelationer, upphandlingar och vår tekniska förvaltningsleverans. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att: • Leda och coacha medarbetare för att nå gemensamma mål. • Säkerställa kvalitet och effektivitet i våra tjänsteleveranser. • Ansvara för budget, resultat och prognosarbete samt säkerställa att ekonomiska mål nås. • Utveckla samarbeten med underentreprenörer och partners. • Planera resurser, stötta medarbetares kompetensutveckling och skapa en arbetsmiljö präglad av motivation och arbetsglädje. • Aktivt bidra till Riksbyggens hållbarhetsmål genom att implementera fossilfria lösningar och smart digitalisering. Du har en dynamisk roll där du växlar mellan strategiskt arbete och direkt kundkontakt och har eget operativt ansvar för ett par kunder. Tjänsten är placerad på vårt moderna kontor vid Hammarbybacken i Stockholm, och du rapporterar till Leveranschef för teknisk-, ekonomisk- samt energiförvaltning. Vem är du? Du är en erfaren ledare som drivs av att inspirera och utveckla både människor och verksamheter. Ditt coachande och inkluderande ledarskap skapar engagemang och framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Relevant akademisk utbildning inom teknik eller likvärdig erfarenhet. • Dokumenterad erfarenhet av personalledning, resultat- och budgetansvar. • Kompetens inom teknisk förvaltning, fastighetsdrift eller närliggande tjänster. • Kunskap om upphandling och avtalsfrågor (ex. AFF, AB, ABT och ABK). • Erfarenhet av projektledning och ett intresse för att driva förändring. • B-körkort. Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och har en naturlig förmåga att skapa förtroende hos både kunder och medarbetare. Du brinner för hållbarhet och ser digitalisering som en möjlighet att skapa nya värden. Du erbjuds Du kommer bli del i ett av Sveriges största fastighetsförvaltare med målsättning att erbjuda våra anställda en trivsam arbetsmiljö och en chans att påverka. Du erbjuds även goda utvecklingsmöjligheter genom utbildningar, nätverk och spännande projekt samt ett modernt och flexibelt arbetssätt som underlättar balans mellan arbete och privatliv. På vårt kontor i Hammarby sjöstad möts du av en dedikerad och professionell atmosfär där teamwork och kundfokus står i centrum. Vi är inte bara en arbetsplats, vi är en gemenskap som arbetar tillsammans mot gemensamma mål. I denna rekryteringsprocess arbetar Riksbyggen tillsammans med Jurek Rekrytering och Bemanning. Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström på 0707519343 alternativt [email protected] eller Researcher Nina Hallin på 0760026930 alternativt [email protected]. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Om verksamheten Riksbyggen är ett kooperativt företag och en av Sveriges största fastighetsförvaltare. Med över 80 års erfarenhet och ett starkt engagemang för hållbarhet, skapar vi levande och attraktiva boendemiljöer för framtiden. Våra kunder är bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare – och vår framgång bygger på kompetenta medarbetare som delar vår vision om ett bättre samhälle.
I Valdemarsviks kommun arbetar ca 600 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till att forma kommunens framtid. Vi är stolta över det arbete vi utför för att göra vår kommun ännu bättre. Hos oss präglas arbetsmiljön av samarbete, engagemang och ett ständigt lärande. Vi uppmuntrar en positiv serviceanda både inom organisationen och i mötet med våra medborgare. Genom att förverkliga politiska beslut och nationella riktlinjer, samtidigt som vi lyssnar på medborgarnas och näringslivets behov, skapar vi förutsättningar för en attraktiv och hållbar kommun att bo, leva och verka i. Valdemarsvik är skärgårdskommunen i södra Östergötland längs E22 - en plats där nya möjligheter växer fram. Med cirka 7600 invånare är vi en varm och välkomnande gemenskap med alla de fördelar som en liten kommun har att erbjuda. Här finns närhet till varandra, korta beslutsvägar och en stark samhörighet som genomsyrar allt vi gör. Här möts skogen och havet i en enastående naturmiljö som gör det enkelt att trivas. Nu är det din chans att göra skillnad och skapa möjligheter för både nuvarande och kommande generationer. Arbetsuppgifter Du leder verksamhetsområdet Samhällsbyggnad, som omfattar omkring 60 medarbetare. Under dig har du fyra enhetschefer: chef för gata och fastighet, VA-chef, renhållningschef samt kost- och lokalvårdschef. Du har även stöd av en administrativ handläggare och en projektledare. Vi har ett nära samarbete med Söderköpings kommun och delar ett gemensamt plan-, bygg- och miljökontor. I din roll kommer du att arbeta i nära samverkan mellan kommunerna och leda arbetet med plan-, bygg- och miljöfrågor på ett strategiskt och övergripande plan. Du har en nyckelroll i kommunens utveckling och ansvarar för att driva och samordna samhällsbyggnadsfrågor, med särskilt fokus på hållbar utveckling, etableringar och framtida tillväxt. Rollen kräver både ett strategiskt helhetsperspektiv och ett operativt, handlingskraftigt arbetssätt. Du leder med tydlighet och trygghet, och har förmåga att bygga och utveckla samarbeten - både inom den egna kommunen, med andra kommuner och med externa aktörer. Du arbetar i nära samverkan med politiker, tjänstepersoner, medborgare och det lokala näringslivet. Med ett engagerat ledarskap skapar du delaktighet och främjar en kultur präglad av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Ditt uppdrag innebär att ha ett övergripande och strategiskt ansvar för: * tekniska frågor och dess verksamheter * kommunens fastighetsfrågor * trafikfrågor * mark- och exploateringsfrågor * att främja tillväxt och nyetablering. Du blir också VD för våra två kommunala fastighetsbolag. Som en del av kommunens ledningsgrupp samarbetar du med övriga chefer i strategiska och övergripande frågor. Du har en nära och kontinuerlig dialog med den politiska ledningen och rapporterar direkt till kommundirektören. Vi söker dig som är en strategisk och trygg ledare med vilja att påverka - på riktigt. Du har: * akademisk examen inom samhällsbyggnad eller annan relevant utbildning * dokumenterad erfarenhet av ledarskap i politiskt styrd organisation * goda kunskaper inom samhällsbyggnadsområdet på strategisk nivå Du har en god förmåga att förklara komplexa processer på ett enkelt och tydligt sätt, och du bygger lätt goda relationer i olika sammanhang. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att inspirera andra. Du drivs av att se möjligheter, skapa samarbeten och göra verklig skillnad. Tjänsten är säkerhetsklassad enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585), Säkerhetsskyddsförordning (2018:658). Vill du forma framtidens Valdemarsvik tillsammans med oss? Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Valdemarsviks kommun med Jefferson Wells. Vid frågor, kontakta Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]. Urval sker löpande och intervjuer kommer att hållas under vecka 33 och 34. Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Välkommen till Kultur och fritid Vårt uppdrag är att utveckla, driva och ansvar för verksamhet inom områdena; platser för fritid, friluftsliv och kultur, fritidsaktiviteter för barn och unga samt stöd till civilsamhället. Verksamheten omsätter cirka 220 mkr och består av cirka 125 medarbetare. Som förvaltningschef för kultur och fritid leder och ansvar du för verksamheten inför kultur- och fritidsnämnden. Du är direkt underställd kommunstyrelsens ordförande och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Rollen som förvaltningschef I rollen som förvaltningschef blir ditt uppdrag att leda förvaltningen utifrån de politiska målsättningarna med fokus på rik livsmiljö, stärkt civilsamhälle och stärka barn och ungas delaktighet och inflytande. Ett politiskt fokusområde är utvecklingen av staden och ett levande centrum, som ska ge attraktionskraft för invånare och besökare och inbjuda till rekreation. Ett stort arbete pågår med kulturen i centrum med fokus på nytt bibliotek, kulturskolan och ett kulturstråk. Satsningar pågår också för att kunna skapa fler lekmiljöer samt ge fler evenemang inom musik, dans och teater. Ett annat politiskt fokusområde är ett värdeskapande föreningsliv, som skapar meningsfull fritid och stärker folkhälsan i alla åldrar, skapar gemenskap/sammanhang, goda relationer/kontakter med föreningslivet. Under fjolåret invigdes den nya Rimnersvallen och Rimnersbadet. Ytterligare satsningar pågår för att stötta föreningslivet med goda grundförutsättningar. Du ansvarar bland annat för kommunens bibliotek, fritidsgårdar, kulturskola samt stöd och utveckling av friluftsliv, föreningsliv samt av kommunens olika typer av anläggningar. Som förvaltningschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten i enlighet med nationella och lokala mål, styrdokument, lagar och avtal. Du har det övergripande ansvaret för förvaltningens utveckling, arbetsmiljö, kvalitetssäkring och samverkan. Du leder förvaltningen genom din ledningsgrupp och har en biträdande förvaltningschef till din hjälp. I din roll samverkar du med andra förvaltningar och externa intressenter. Du representerar och företräder kommunen i både interna och externa sammanhang. Du bidrar också till kommunens gemensamma utveckling. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som har erfarenhet som chef inom kultur- och fritidsförvaltningens områden. Du är van att leda andra chefer och har kunskap om det som styr verksamheten. Din kunskap om och erfarenhet av kulturfrågor är av särskild vikt då flera satsningar pågår inom området. Du är van att arbeta i en politiskt styrd organisation och driver arbetet mot de politiska målen. Du har en god förmåga att hantera samspelet mellan politik och förvaltning på ett framgångsrikt sätt utifrån uppdrag och ekonomi. Som person är du lyhörd, tydlig och kommunikation med förmåga till helhetssyn samt har en personlig mognad och trygg i ditt ledarskap. Du har en strategisk förmåga och kan navigera i komplexa sammanhang. Du vet hur man bygger nätverk, både inom och utanför den egna organisationen samt är starkt inriktad på samarbete och samverkan mellan olika aktörer. Du är handlingskraftig, resultatinriktad och driver utvecklingen framåt. Du drivs av att skapa delaktighet, motivation och kreativitet hos kollegor. För oss är det av stor vikt att du arbetar aktivt med kommunens värdegrund: öppenhet, respekt och professionalitet. Kvalifikationer - Relevant akademisk examen - Bred kunskap och erfarenhet av kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområden - Dokumenterad erfarenhet att leda andra chefer - Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet - Mycket god förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift - B körkort Meriterade - Erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning Övrigt Vi ser fram mot din ansökan senast 27 juli. Intervjuer kommer att genomföras den 21 augusti. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd säkerhetsprövning före anställning. Under perioden v 26–29 kan frågor om tjänsten ställas till Roger Granat. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Välkommen till den nya förskole- och grundskoleförvaltningen! I samband med Uddevalla kommuns beslut om att inrätta en ny nämnd för utbildning och arbetsmarknad ska barn och utbildningsnämnden byta namn till förskole- och grundskolenämnden. Förskole- och grundskolenämnden omfattar förskolan och grundskolan. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda de lagstyrda skolformerna samt de frivilliga skolformer som kommunfullmäktige via beslut lagt till. Förskolan ska lägga grunden för det livslånga lärandet i det svenska utbildningssystemet samt ge barn en trygg och lärorik tid med fokus på omsorg, utveckling och lärande. Grundskolans utbildning ska bidra till personlig utveckling för alla elever och ge en god grund för ett aktivt deltagande i samhällslivet. Organisatoriskt är förvaltningen indelad i tre verksamhetsområden; förskola, grundskola F-6 samt grundskola 7–9. Därutöver finns stödjande stabsfunktioner. Finansiering sker i form av kommunbidrag, ersättningar från andra kommuner samt statsbidrag. Verksamheten omsätter cirka 1,2 miljarder kr och består av cirka 1 300 medarbetare. Som förvaltningschef för förskole- och grundskoleförvaltningen leder och ansvar du för verksamheten inför förskole- och grundskolenämnden, du är direkt underställd kommunstyrelsens ordförande och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Rollen som förvaltningschef I rollen som förvaltningschef blir ditt uppdrag att leda förvaltningen utifrån de politiska målsättningarna med fokus på att eftersträva hög måluppfyllelse för alla barn och elever samt att det råder god trygghet och studiero i samtliga skolformer. Du ansvarar för att leda och utveckla verksamheten inom förskola, grundskola, elevhälsa och elevresor i enlighet med nationella och lokala mål, styrdokument, lagar och avtal. Rollen innebär ett övergripande ansvar för skolans pedagogiska utveckling, arbetsmiljö, kvalitetssäkring och samverkan. Som förvaltningschef leder du stödjande stabsfunktioner och andra chefer. Vad söker vi hos dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som chef inom skolväsendet. Du är van att leda andra chefer och har god kunskap inom alla de lagar, dokument och avtal som styr skolans verksamhet. Du är trygg och engagerad, van att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av att ha drivit förändringsprocesser och har ett tydligt konsekvenstänk. Du ser god kommunikation som en självklar del i ditt arbete och det innefattar dialoger med allt ifrån myndigheter, politiker, fackförbund, kommunledning, vårdnadshavare, elever och media. Du är en lagspelare i skol- och kommunledningen med fokus på den övergripande helheten. Du driver aktivt arbetet mot de mål som den politiska ledningen satt upp. Vidare har du god kunskap och erfarenhet kring samverkansavtal, läraravtal, systematiskt arbetsmiljöarbete och de arbetsmiljölagar- och föreskrifter som styr verksamheterna. Kvalifikationer Du har: - Fullgjord rektorsutbildning - Dokumenterad erfarenhet som verksamhetschef eller avdelningschef inom skolväsendet - Gedigen erfarenhet av att arbeta med och tillämpa de nationella styrdokumenten, inklusive läroplaner och skollagen - Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete inom skolans verksamhet - Erfarenhet av att arbeta i politisk styrd organisation - B-körkort Meriterande: - Fullgjord skolchefsutbildning - Erfarenhet som förvaltningschef inom skolväsendet - Erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Vi ser fram mot din ansökan senast 27 juli. Slutintervjuer kommer att genomföras den 12 augusti. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd säkerhetsprövning före anställning. Under perioden v 26–29 kan frågor om tjänsten ställas till Roger Granat. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb