Vill du arbeta i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle, samt göra skillnad genom att säkerställa korrekt uppbörd och stoppa inflödet av varor som hotar hälsa, miljö och säkerhet? Vill du även jobba i en flexibel verksamhet där nytänkande premieras, med högt i tak och nära till besluten? I så fall är Tullverket något för dig. Tullverkets operativa verksamhet delas in i fyra avdelningar: Kontroll-, Uppbörd-, Tullkriminal- och Underrättelseavdelningen. Underrättelseavdelningen bedriver underrättelseverksamhet med leveranser till alla delar av Tullverket. Underrättelseavdelningen ansvarar för Tullverkets analys- och underrättelseverksamhet, i vilken man arbetar både mot kontroll-, tullkriminal- och uppbördsavdelning. Inom underrättelseavdelningen bedrivs strategiskt och operativt underrättelse- och analysarbete. Underrättelsearbetet syftar till att förebygga, upptäcka och förhindra brottslig verksamhet genom att delge kvalitativa underlag för inhämtning av information, producera underlag till tullkriminalens insatsverksamhet som bedrivs inom ramen för inledd förundersökning, delge kvalitativa underlag för kontrollbeställningar och löpande uppdatera aktuella riskprofiler och modus till kontrollverksamheten. Om tjänsten Som underrättelsehandläggare kommer du att arbeta med inhämtning, bearbetning, analys och delgivning av underrättelseprodukter. I ditt dagliga arbete har du ett nära samarbete med underrättelseledarna och övriga inhämtningsresurser. Du presenterar operativa underlag, ärenden och underrättelseprodukter för relevanta mottagare såväl skriftligen och muntligen som genom visualisering av informationen på olika sätt. Du bygger förtroende och öppnar dörrar till övriga brottsutredande myndigheter, såväl internt som externt, nationellt och internationellt. Du kan bedöma och värdera information som inkommer och bearbeta och analysera, med syfte att skapa nya operativa underlag till Kontroll- och Tullkriminalavdelningen. Samarbete med andra operativa delar i Tullverket är en naturlig del. Underrättelsearbetet är nationellt såväl som internationellt vilket kan innebära en del resor. Underrättelseverksamheten är dynamisk och ibland oförutsägbar, vilket innebär att det ibland behövs göras snabba prioriteringar som ställer höga krav på god omställningsförmåga och flexibilitet i sina ärenden och arbetsuppgifter. Verksamheten är i ständig utveckling och förbättringsarbete är en naturlig del i arbetet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom underrättelseanalys, juridik, kriminologi eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren anser relevant alternativt eftergymnasial utbildning med brottsbekämpande inriktning • Erfarenhet av operativt brottsbekämpande arbete • Erfarenhet av underrättelsearbete • Svenskt medborgarskap • God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift • Svenskt körkort, klass B för personbil. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med hemliga tvångsmedel • Erfarenhet av utredningsarbete i brottsbekämpande verksamhet • Goda kunskaper i iBase, Analyst´s Notebook och andra informationssystem Personliga egenskaper Vi söker dig som kan se helheten och bidra till konstruktivt teamarbete. Du bidrar till god stämning i gruppen, samarbetar effektivt med andra genom att dela med sig av kunskaper, erfarenheter och arbetsmetoder samt stödjer andra i strävan att de ska nå framgång i arbete. Vi utgår från att du tar egna initiativ inom givna ramar och tar ansvar för resultatet. Vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät och är socialt kompetent. I arbetet ska du ha förmågan att tänka utanför boxen, ha god förmåga att förstå och analysera information samt snabbt kunna göra förnuftiga och rationella bedömningar. Du är stabil och bidrar till en förtroendeskapande arbetsatmosfär. I förändringsarbete bidrar du till att utveckla och effektivisera verksamheten samt främja förändring och nytänkande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-15189 Placeringsort: Malmö Anställningsform: Anställningen är vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Snarast Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Therése Winther, tel. 040-661 31 09. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Sandra Sånesson, tel. 040-661 29 96. och för Saco-S, Charlotta Lindgren, tel. 040-661 31 07. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast 2025-08-10. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Beskrivning Krisberedskapsenheten består idag av 16 personer som ansvarar för långsiktigt planeringsarbete inom civilt försvar, krisberedskap, och kärnenergiberedskap samt hantering av skarpa händelser i länet. Vi samordnar arbetet inom Krissamverkan Kalmar län, länets krishanteringsråd, samt driver utvecklingsprojekt inom Länsstyrelsen och tillsammans med externa aktörer. Inom enheten arbetar vi även med frågor som signalskydd, säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Länsstyrelsen arbetar teambaserat och på enheten finns flera team. Kreativitet och förmåga att leda processer och projekt är högt värderat. Alla medarbetare på enheten ingår i Länsstyrelsens krisorganisation och flera har ansvar för att bemanna rollen som tjänsteperson i beredskap. Arbetet inom enheten bygger på prestigelöst samarbete där arbetsuppgifter fördelas utifrån uppdraget, medarbetarnas kompetenser och erfarenheter. Enheten har under flera år arbetat med ett tillitsbaserat arbetssätt och alla medarbetare förväntas bidra till gemensam och personlig utveckling av det. I gruppen tar var och en ansvar för att identifiera problem, ta fram förslag på lösningar och genomföra dessa. Inom enheten finns flera olika kompetensområden representerade och här får du möjlighet till personlig utveckling och ständigt lärande i ett öppet och tillåtande arbetsklimat. Arbetsuppgifter Arbetet med civilt försvar och kärnenergiberedskap är i en intensiv utvecklingsfas. Vi söker två medarbetare som kan driva utvecklingsprojekt och processer inom civilt försvar, kärnenergiberedskap eller krisberedskap. Arbetsuppgifterna och tjänsterna kommer utformas och fördelas utifrån behoven på enheten och dina kunskaper och förmågor. I tjänsten ingår att leda och delta i utvecklingsprocesser med aktörerna i Krissamverkan Kalmar, inom civilområde sydost och nationella myndigheter. I arbetsuppgifterna ingår att bidra vid skarp krishantering i länet, stödja andra aktörer, planera och genomföra utbildning och övningar, utvärderingar och nätverkande. Det ingår även att samverka med och ge stöd till andra verksamhetsområden inom myndigheten. Om det är lämpligt kan du bli aktuell för rollen som Tib (tjänsteman i beredskap). Kvalifikationer Du har flerårig utbildning inom området samhällsskydd och beredskap eller erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Du har även erfarenhet av arbete med krisberedskap och civilt försvar. Förmåga att uttrycka sig lättillgängligt i tal och skrift är en förutsättning för arbetet. Då tjänsterna har olika inriktning är det meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av dessa områden: - samverkan inom offentlig sektor - arbete med kärnenergiberedskap - förebyggande arbete inom räddningstjänst - leda komplexa utvecklingsarbeten eller processer - leda grupper och utveckla medledarskap - planera, genomföra och utvärdera övningar eller utbildningar - säkerhetsskydd och informationssäkerhet Vi söker dig med ett brett samhällsengagemang och kunskap om hur samhällets olika funktioner samverkar. Du förväntas ta stort ansvar för ditt arbete och enhetens gemensamma mål och verksamhet. Du förväntas kunna ta ansvar hela vägen från att identifiera problem och behov till att ta fram förslag på lösningar och genomföra dessa. Du har god självinsikt och är prestigelös. Du har förmåga att kommunicera och förklara så att andra förstår. Du har förståelse för olika perspektiv och kan arbeta utifrån helhetssyn. Du är lösningsorienterad och kreativ i att hitta möjliga vägar och arbetssätt. Du har god förmåga att skapa relationer och driva grupper mot gemensamt mål. Villkor Länsstyrelsen är en totalförsvarsmyndighet. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning fattas. För tjänsterna krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra i vår krisledningsorganisation vid en händelse. Frågor om säkerhetsprövning samt registerkontroll görs till kontaktperson. Läs mer om registerkontroll och säkerhetsklass https://sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/registerkontroll.html Vi som står som kontaktpersoner i annonsen kommer ha semester lite olika perioder. Om du har frågor är du välkommen att mejla dem så svarar vi när vi är tillbaka från semestern. Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html
Södra militärregionens stab (MR S J5) söker infrahandläggare till en civil befattning med placering i Revingehed. Vad betyder ditt jobb för dig? Som del av Södra militärregionens stab får du en aktiv roll i att försvara vår demokrati, våra allierade och vår frihet att leva som vi själva väljer. Vår organisation växer och vi förstärker nu organisationen med kompetenta och handlingskraftiga medarbetare. Om enheten Södra militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner vilka representerar en permanent militärgeografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Samtlig militär infrastruktur ägs och förvaltas av Fortifikationsverket (FortV). Till stöd i all hantering av infrastruktur har Försvarsmakten en specifik enhet, kallad Lokalplaneringsenheten (LplE). Som infrahandläggare vid Södra militärregionen ingår man i en egen organisationsenhet (OrgE) och arbetar för att vidmakthålla och utveckla de egna förbandens infrastruktur. Arbetet görs i samverkan med i första hand LplE, men också med FortV och förband från andra OrgE. Infrahandläggaren agerar utvecklare, beställare och kravställare. Infrahandläggaren identifierar och bereder inte bara förbandens behov, utan prioriterar och fördelar också resurser utifrån verksamhetsårets budget. En av huvuduppgifterna är att ansvara för vidmakthållande och utveckling av MR S befintliga lokaler och fastigheter, men också att utarbeta underlag för anskaffning av ny infrastruktur. Infrahandläggarens arbete är helt avgörande för de egna förbandens fysiska arbetsmiljö och förmåga att omhänderta tilldelad materiel. Objekten utgörs främst av kontors- och förrådsfastigheter, men även grindmiljöer, tomter och uppställningsytor. Centrala uppgifter i befattningen är att granska underlag, producera skrivelser och interagera med MR S samverkansparter. KRAV Kvalifikationer • Kännedom om grundläggande fastighetsjuridik, arbetsmiljölagstiftning och miljölagstiftning • Relevant högskoleexamen inom exempelvis fastighet, byggnation, stads-eller samhällsplanering, alternativt flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, på svenska och engelska • Ett utvecklat och beprövat sekretess- och säkerhetsmedvetande • Goda IT-kunskaper (MS Office) • Körkort klass B (manuell) Personliga egenskaper Du har en förmåga att strukturerat och självständigt driva flera parallella projekt samtidigt och leverera resultat. Du tar eget ansvar för tilldelade uppgifter och är trygg i en roll där du får hålla dragningar, utbildningar samt ansvara för avrapportering av resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga att ta initiativ och driva arbetet framåt. Du kan arbetsledas men också själv leda andra och på ett pedagogiskt sätt förklara tilldelade uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet från byggbranschen eller arbete med infrastruktur i annan svensk myndighet • Erfarenhet av utvecklingsarbete och projektledning • Erfarenhet inom Fortifikationsverket • Genomförd militär grundutbildning • Erfarenhet inom Försvarsmakten • Erfarenhet av ArcGis För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Resor inom Sverige med övernattning förekommer. Arbetsort: Revingehed. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Björn Lindh Fackliga företrädare OF Krister Forsberg OFR/S Senadin Sela SACO Maria Iglesias SEKO Sven-Erik Borg Samtliga nås via växeln på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en strukturerad och initiativrik person med erfarenhet av administration, mötesorganisation och utredningsarbete? Vill du använda din kompetens för att bidra till internationella projekt inom en betydelsefull myndighet? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en handläggare med högskoleutbildning och gedigen erfarenhet som är redo att ta sig an en varierad roll med fokus på organisation, analys och kommunikation – allt i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Perido söker nu en organiserad handläggare för ett uppdrag hos vår kund, en myndighet som verkar för att främja digitalisering och innovation inom hälso- och sjukvården. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i centrala Stockholm, där arbetet sker på plats. Dina arbetsuppgifter I rollen som handläggare på myndigheten är ditt huvudsakliga ansvar att erbjuda administrativt stöd och agera mötesorganisatör inom internationella projekt. Därutöver kan det handla om liknande stöd i annat arbete med fokus på primäranvändning av hälsodata. Du kommer även att delta på överenskomna projektmöten och ibland kunna representera myndigheten i sådant sammanhang. Alla uppgifter utförs i nära samarbete med och under ledning av myndighetens ansvariga. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad och noggrann med en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du är självgående och tar initiativ när det behövs, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikativa förmåga är stark, både muntligt och skriftligt, och du är trygg med att arbeta i en internationell miljö där engelska används frekvent. Dessutom har du en analytisk ådra och är van vid att arbeta med utredningar och rapporter, där du kan hantera komplex information och presentera den på ett tydligt sätt. Flexibilitet och anpassningsförmåga är också viktiga egenskaper då rollen kan innebära varierande arbetsuppgifter och krav på att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Minst två (2) års erfarenhet av mötesorganisation Minst två (2) års erfarenhet av administration Minst ett (1) års erfarenhet av utredning Minst ett (1) års erfarenhet av rapportskrivning Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande: Kunskaper om hälsodata och det svenska sjukvårdssystemet i relation till forskning/innovation Erfarenhet av liknande uppgifter i internationella projekt och sammanhang Erfarenhet av att medverka aktivt på internationella möten med engelska som språk i tal och skrift Erfarenhet av medverkan i skriftlig rapportskrivning på engelska Omfattning och tillträde Deltid omfattning 50%, konsultuppdrag till och med 2026-02-13. Start 2025-08-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35317 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Försvarsmakten är i stark tillväxt och så även Marinstaben. Marinstaben söker en materielsamordnare med inriktning behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling till Marinstabens Materielkontor avseende den materiel Marinen är materielområdesansvarig för. Om enheten Som materielsamordnare är du en del av Mtrl/GRO/KRO-detaljen inom Marinens Materielkontor i Marinstaben. Marinens Materielkontor ska stödja ansvariga chefer med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig, systemvärdig och säker. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utföra och bereda uppgifter tillställda TVA Marin med tyngdpunkt på behovstäckningsprocessen och krigsplacering av marin materiel • Utgöra beredningsstöd inom Marinstabens olika funktioner • Vara sammanhållande för marinens logistikenheter på Berga, Göteborg och i Karlskrona, gällande krigsplacering av marinens materiel • Delta i Högkvarterets arbetsgrupper rörande behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling gällande bl a utvecklande av processerna • Ha ett nära samarbete med Marinstabens Krigsförbandsansvariga (KFA) men även med övriga försvarsgrenars/stridskrafters KFA samt FM SLS • Utgöra kontaktyta mot övriga TVK/TVA inom Försvarsmakten • Kunna utbilda aktörer inom marinen inom krigsplacering • I befattningen ingår frekvent tjänsteresor, främst inom Sverige, samverkan med andra delar av Försvarsmakten sker bland annat i Karlskrona och i Enköping KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete • God kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, outlook) • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i såväl svenska som engelska • Dokumenterad erfarenhet av arbete med affärssystemet SAP • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Utbildning i system IOR • Utbildning i Lift C • Utbildning i BS/BT i system PRIO • Utbildning i ISUndSäk • Minst tre års erfarenhet av arbete i FM stödsystem Lift och/ eller PRIO • Erfarenhet av FM stödsystem Lift och PRIO gällande behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av Vidar • Erfarenhet av processer och roller avseende behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av materielavveckling • Kunskap om marina tekniska system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Muskö. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Peggie Olkerud Petra Denebo Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zackrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Inom division Regionstöd ansvarar verksamhetsområdet Fastigheter för förvaltning och utveckling av regionens fastigheter. Vi arbetar för att skapa och förvalta ändamålsenliga lokaler som möter regionens behov och säkerställer en god arbetsmiljö och patientsäkerhet. Genom ett proaktivt arbetssätt skapar vi trygghet och säkerhet, vilket gör att vårdverksamheten kan bedrivas obehindrat, dygnet runt, året om. Vi sökerVi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård, sjuksköterskeutbildning eller dokumenterad längre erfarenhet inom lokalplanering eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av projektledning eller att leda arbetsgrupper. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, exempelvis inom kommunal eller statlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av en chefsroll är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ha förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god problemlösande förmåga och kan analysera komplexa frågor, bryta ner problem och hitta hållbara lösningar. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och nya förutsättningar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla inblandade. Det här får du arbeta med Som funktionsplanerare ansvarar du för att identifiera och analysera verksamheternas behov av lokaler i hela länet. I det tidiga skedet av byggprocesser leder och samordnar du arbetsgrupper där du ansvarar för att utvärdera och ta fram förslag på lokalbehov och olika lokalalternativ. Du kommer att vara involverad i både nybyggnation och ombyggnationer och samarbetar nära med byggprojektledare, arkitekter, vården, förvaltare och externa konsulter. Du ansvarar även för att samordna frågor om inredning, miljö, funktion, säkerhet, telekommunikationer och andra tekniska krav, för att säkerställa att lokalerna uppfyller krav på patientsäkerhet, arbetsmiljö och vårdhygien. Resor inom länet ingår som en naturlig del av arbetet. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Luleå, men arbetsområdet omfattar hela regionen. Arbetstiden är förlagd till dagtid och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 24 augusti 2025. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) och säkerhetsskyddsförordningen (2018:658). Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som minoritetssamordnare, fördelad på 100 % inom vardera del. Tjänsten finns på Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för överförmyndarverksamhet, nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, strategiska frågor gällande digitalisering, miljö, tillgänglighet, folkhälsa, minoritetsspråk, utredning m.m Arbetsuppgifter Som minoritetssamordnare har du ett övergripande ansvar för att samordna, driva och följa upp kommunens arbete med nationella minoriteter och minoritetsspråk. Arbetet utgår från kommunpolitiskt antagna mål, gällande lagstiftning samt internationella och nationella åtaganden. Rollen är både strategisk och operativ och innebär samverkan med både interna och externa aktörer. Du fungerar som samordnare, föredragande och sekreterare i kommunens råd för minoritetsspråk samt ansvarar för beredning och presentation av ärenden till kommunens ledningsgrupper, politiska organ och samrådsforum. Ett särskilt ansvar vilar på dig att säkerställa att samråd sker i enlighet med Lag (2022:66) om konsultation i frågor som rör det samiska folket. I tjänsten ingår att årligen administrera och sammankalla till samråd med samebyarna under hösten samt att samordna och handlägga ärenden inför samrådsmöte om skoterförbud under våren. Du är kontaktpunkt för alla frågor som rör nationella minoriteter och företräder kommunen som remissinstans i sådana ärenden. Du ansvarar även för administration och samordning av stöd- och utvecklingsförvaltningens samråd, samt hanterar övriga ärenden kopplade till minoritetsfrågor. Som minoritetssamordnare förväntas du ha mycket god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar och ha förmåga att arbeta med komplexa frågor där samråd, dialog och respekt är centrala delar. Kvalifikationer Tjänsten kräver högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan relevant inriktning. Du ska ha erfarenhet av strategiskt arbete inom offentlig sektor samt god kännedom om nationella minoriteters rättigheter och den lagstiftning som styr området. Erfarenhet av administration, samordning och kommunikation i komplexa sammanhang är en förutsättning. Du är strukturerad, självgående och har god samarbetsförmåga. Rollen kräver mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, samt en stark förmåga att bygga förtroendefulla relationer i ett ofta mångfacetterat samverkanslandskap. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret/Gratis bad Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling Arbetstid/Varaktighet Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde/Ansökan Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Upplysningar TF avdelningschef Hampus Ottosson, tfn 0970-8181 06 Fackliga företrädare Vision [email protected] Akademikerförbundet SSR Varmt välkommen med din ansökan!
Är du kollegan som vill hjälpa oss att hålla Sörmlands hjärta klappande? I Flens kommun får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt, med utmärkta pendlingsmöjligheter och ett utvecklande arbetsklimat! Överförmyndarnämnden är en kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode män i de samverkande kommunerna; Flen, Gnesta och Vingåker. Från och med i höst finns planer på att överförmyndarkontoret även ska bistå med handläggarstöd i ytterligare en kommun. Överförmyndarkontorets uppdrag är att stödja överförmyndarnämnden i att omsätta mål och strategier, ta fram beslutsunderlag, samt att bedriva tillsyn. Tillsynen ska verka för att den som har ställföreträdare i form av god man, förvaltare eller förmyndare inte drabbas av rättsförluster. Som anställd på överförmyndarkontoret arbetar du nära dina kollegor. Du blir en del av en liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, samarbete, flexibilitet och högt ställda krav på rättssäkerhet. I överförmyndarverksamheten får varje medarbetare en unik och viktig roll där möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling är stor. Vi är måna om att ha en överförmyndarverksamhet av god kvalitet och vi är stolta över vår verksamhet och arbetet vi utför. Arbetsuppgifter/Uppdrag Arbetsuppgifter består bl. a. av: • Handläggning, utredning och beslutande av ställföreträdarskap • Inhämta utredning, upprätta yttranden och företräda överförmyndaren i domstol • Granska redovisningshandlingar, arvskifte, fastighetsöverlåtelser m.m • Rekrytering, arvodering och utbildning av gode män och förvaltare • Information och kontakter med allmänhet och ställföreträdare • Övriga administrativa uppgifter och posthantering. För denna tjänst krävs Vi söker dig som har jurist-, ekonom, statsvetare, socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms relevant, alternativt mångårig erfarenhet av överförmyndarverksamhet. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl, på svenska, i tal och skrift. Meriterande Meriterande är erfarenhet av familjerätt, överförmyndarverksamhet och myndighetsutövning. Det är en fördel om du har erfarenhet av offentlig rätt och arbete i en politisk styrd organisation. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, uthållig, nyfiken, självgående, stabil samt har en personlig mognad och god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på flexibilitet, kvalitet och serviceanda. Du har förmåga att prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt även vid tillfällen med högre arbetsbelastning. Du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang, på ett respektfullt sätt och förstår att våra kommunmedborgares väl är vår prioritet. Om du gillar att vara en del av en verksamhet med fokus på ständig utveckling och rättsäkerhet kommer du att passa hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning/varaktighet och tillträde Heltid. Tillsvidare. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på överförmyndarkontoret i Flen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningens myndighetsavdelning. Flens kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd. Övrigt I Flens kommun är det enkelt att bo, verka och leva. Här finns det bästa av det mesta med ett rikt fritids- och kulturliv och framgångsrika företag vars tjänster och produkter är unika. Vi som bor i hjärtat av Sörmland är stolta över vår fantastiska natur och våra olika orters särprägel. Vår kommun är det självklara alternativet för dem som söker det goda livet med bra boende, goda kommunikationer och ett bra näringslivsklimat. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.flen.se eller i vår digitala broschyr här är det enkelt att bo, leva och verka! Varmt välkommen till Flen! Välkommen med din ansökan senast:18 juli 2025 Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Fackliga ombud nås via Kontaktcenter: 0157- 43 00 00 OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka in ansökan via vårt system.Vänd dig då till kommunens webbplats www.flen.se eller till Kontaktcenter för instruktioner.
Gör skillnad. Varje dag. Vi välkomnar nu en hälso- och sjukvårdsstrateg till avdelningen för Hälso- och sjukvårdsstyrning inom Koncernkontoret. Avdelningen för Hälso- och sjukvårdsstyrning (HSS) arbetar som stöd till Region Skånes politiska organisation och koncernledning med uppdragsarbete samt uppföljning av den samlade hälso- och sjukvården. Vårt uppdrag är att bidra till ett sammanhängande och väl fungerande hälso- och sjukvårdssystem, utifrån invånarnas behov och utifrån en effektiv användning av resurserna. Avdelningen är en aktiv part i det nationella arbetet som utvecklar hälso- och sjukvårdssystemet. I HSS ingår område tillgänglighet och produktionsstyrning, område uppdrag, avtalsstyrning och digitalisering, regionalt cancercentrum syd (RCC) samt en administrativ enhet. Utöver detta finns fyra funktionsansvariga inom FoU, läkemedel och patientsäkerhet. Till Enheten för tillgänglighet och produktionsstyrning (ETP) söker vi nu dig som vill bidra till att effektivisera och utveckla den skånska hälso- och sjukvården med fokus på produktionsstyrning, analys och uppföljning i syfte att öka tillgängligheten i Region Skåne. ARBETSUPPGIFTER Som hälso- och sjukvårdsstrateg hos oss är du med och driver samt utvecklar det strategiska tillgänglighetsarbetet har en central funktion i det regionala arbetet med att utveckla och stärka arbetet med produktionsstyrning. Du förväntas bidra till att forma och driva strategiska initiativ som syftar till att skapa långsiktigt hållbara arbetssätt och strukturer utifrån regionala och nationella mål kopplat till tillgänglighetsarbete. Du verkar i nära samarbete med sjukvårdens verksamheter såväl inom regionala grupperingar som lokala nätverk. En viktig del av uppdraget handlar om att leda, utveckla och samordna insatser kopplade till införandet av Region Skånes produktionsstyrningsverktyg. Det innebär att du säkerställer att förändringsarbetet sker på ett strukturerat och förankrat sätt, från behovsanalys och implementering till uppföljning genom sammanställning av rapporter och beslutsunderlag. Arbetet kräver en balans mellan uppföljning, analys och projektledning med fokus på de strategiska processerna samt en förmåga att omsätta detta i praktiskt genomförande. Du arbetar i en dynamisk miljö där uppdragets innehåll kan variera och vårt mål är att möta de utmaningar vi ser i Region Skåne med insatser som svarar mot dessa. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter nära ledningen med frågor som har hög prioritet. Tjänsten ger dig möjlighet att ta stort eget ansvar och bli del av ett nytt team på en arbetsplats med högt i tak. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole- och/eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling och förändringsledning av komplexa utvecklingsinitiativ, större workshops och projekt inom hälso- och sjukvård. För att lyckas i rollen ser vi att har förmåga att omsätta strategier och modeller till konkreta handlingar som skapar mervärde i den dagliga verksamheten inom Region Skånes verksamheter. Du besitter kunskap om och erfarenhet av att sätta upp mål mot vilka du ska leda, styra och följa upp samt har god vana att sammanställa rapporter och skriva beslutsunderlag. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift på. Då du kommer att ingå i grupper och nätverk är det av stor vikt att du också har god samarbetsförmåga liksom att du är flexibel och beredd att arbeta för goda relationer. Ditt arbetssätt är proaktivt och du är en analytisk, drivande och förbättringstänkande person. Då engagemang i grupper och nätverk är centralt i rollen ser vi att du har ett förhållningssätt som främjar samarbete, där du bygger tillit och skapar engagemang och får med dig andra i förändringsresor. Din personliga stil som upplevs som inbjudande och förtroendeingivande - du är helt enkelt en person som andra gillar att arbeta med! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Vill du som erfaren Beredskapshandläggare vara med från start i arbetet med att bygga en ny beredskapsmyndighet? Då kan du vara rätt person för den här tjänsten! Tjänsten är placerad på enheten som ansvarar för Säkerhet och beredskap. Denna nyskapade organisation arbetar med uppgifter för att stärka myndighetens förmåga inom Säkerhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet, krisberedskap och civilt försvar. Tillsammans på myndigheten och med andra aktörer ska vi skapa en förmåga att hantera fredstida krissituationer och ytterst krig. Arbetsuppgifter Som Beredskapshandläggare med inriktning planering kommer du att bidra i arbetet med att stärka myndighetens förmåga inom krisberedskap och civilt försvar. Här får du möjlighet att arbeta strategiskt och operativt samt möjlighet att samverka brett både internt och externt med andra aktörer. Ditt arbete kommer att omfatta allt från att driva processer, remisshantering, öva och utbilda, till att utveckla planer, rutiner och riktlinjer för att möta komplexa utmaningar. Utifrån myndighetens uppgift vid kris och höjd beredskap behöver du som beredskapshandläggare vara beredd på att ingå i myndighetens krigs- och krisorganisation och att bland annat omgående ha förmåga att upprätta en ledningsfunktion. Dina arbetsområden inkluderar bland annat: kontinuitetshantering utveckling och samordning av planer, rutiner och riktlinjer utförande av risk- och sårbarhetsanalyser samt bedömningar planering och genomförande av utbildningar och övningar effektiv samverkan med andra myndigheter inom beredskapssektorn Kompetens Vi söker dig som har: för tjänsten relevant utbildning, alternativt har du relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig kunskap om Sveriges beredskapssystem några års arbetslivserfarenhet av beredskapsplanering mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift Meriterande erfarenheter och kompetens: erfarenhet av arbete inom offentlig sektor erfarenhet av att driva och leda samverkan internt och externt Personliga kvalifikationer För att du ska trivas och lyckas i rollen som beredskapshandläggare behöver du ha god samarbetsförmåga för att samarbeta inom och utanför myndigheten och du har förmåga att knyta kontakter som är viktiga för verksamheten. Andra viktiga egenskaper vi ser att du har är god kommunikativ förmåga samt att du är pedagogisk. Verksamheten är av sådan karaktär att det är viktigt att du har en hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringsprocessen. Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Antal lediga tjänster: 1 Anställningsort: Uppsala Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2 juli 2025. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Som statlig myndighet omfattas SGU av offentlighetsprincipen. Det innebär att vi är skyldiga att lämna ut dina ansökningshandlingar om någon efterfrågar dem. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats. Vill du veta mer, hör av dig till Säkerhets- och säkerhetsskyddschef Peter Wengrud eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Om SGU Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 300 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se Diarienummer: 411-1329/2025
Välj ett jobb för att visa detaljer