Utvecklingsledare för att stärka energiomställningen på lokal nivå

Är du intresserad av din omvärld och hur vi kan möta samhällets komplexa utmaningar? Vill du arbeta för att accelerera energiomställningen genom att stödja kommuner och regioner i arbetet med energiomställning och trygg energiförsörjning? Energimyndigheten söker dig som vill stärka vår verksamhet inom hållbara städer och samhällen tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Då kanske det är dig vi söker! Välkommen med din ansökan till en spännande och högaktuell arbetsplats. Om verksamheten Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem och ansvarar för frågor om tillförsel och användning av energi i samhället. Vi arbetar med frågor som är aktuella i samhällsdebatten och har som myndighet en tydligt främjande och utåtriktad verksamhet. Tjänsten tillhör enheten för lokal och regional utveckling som är en av sju enheter på avdelningen Resurseffektivt samhälle med uppgift att främja en resurseffektiv energianvändning och en långsiktig kapacitetsuppbyggnad för energiomställningen i samhället. Dina arbetsuppgifter Du kommer att leda den interna samverkansplattformen för hållbara städer och samhällen som samlar initiativ och uppdrag som stödjer omställningen, och verkar för att utveckla och implementera nya arbetssätt i myndigheten. Du kommer även att delta i myndighetens arbete i Hållbar stad, en samverkan mellan statliga myndigheter för att accelerera omställningen i samhället.    Du ingår i ett team av engagerade kollegor på enheten för lokal och regional utveckling med uppgift att stödja kapacitets- och kunskapsuppbyggande insatser för lokala och regionala aktörer. En del av din tid kommer du även att ägna åt att leda uppdrag och processer på avdelningen i bred samverkan mellan avdelningens sju enheter, samt med andra enheter/avdelningar från myndigheten. Din profil Vi söker dig med driv, engagemang och intresse för energiomställningen i samhället. Du har en för området relevant akademisk examen motsvarande minst tre års heltidsstudier, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Energimyndigheten bedömer likvärdig. Du har flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom ett för tjänsten relevant område inom offentlig verksamhet eller inom privat verksamhet, t ex som konsult, med sakkunskap och/eller dokumenterad erfarenhet inom områdena nedan: • Erfarenhet från arbete med hållbar stadsutveckling på kommunal och/eller regional nivå. • Utvecklingsarbete med fokus på behov, förutsättningar och villkor för samhällets omställning, företrädesvis inom energiområdet. • Förändringsledning/verksamhetsutveckling med fokus på tvärgående funktioner och utvecklade arbetssätt. • Samverkansledning/processledning med erfarenhet av arbete mellan olika discipliner och samhällssektorer. Tjänster kräver att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande med erfarenhet av att framgångsrikt ha lett komplexa projekt och utredningar. För att vara framgångsrik i den här rollen är du en person som med stort eget ansvar och initiativförmåga arbetar strukturerat, strategiskt och långsiktigt. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och trivs att samarbeta och samverka med andra såväl internt som externt. Vidare har du god förmåga att växla mellan ett analytiskt perspektiv och konkret utvecklingsarbete. Du har helhetssyn och kan snabbt sätta dig in i nya ämnen och perspektiv. Du har god förmåga att väga samman information och ta hänsyn till olika perspektiv på komplexa frågeställningar och är öppen inför nya infallsvinklar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är placerad vid vårt moderna huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat med flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv även med en stunds pendling till och från arbetet. Arbetet medger även goda möjligheter att delvis arbeta på distans. Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten. Varaktighet/Arbetstid Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Energimyndigheten tillämpar 6 månaders provanställning. Kontaktpersoner För upplysningar kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund [email protected], 070-378 94 02. Fackliga kontaktpersoner Mikaela Sahlin, SACO-S, 016- 5442097 Eva-Karin Magnusson, ST, 016- 542194. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-21. Om du skickar in din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida – märk då ansökan med diarienummer: 2024–005532.  I denna process ber vi dig att skicka in ditt CV samt en kort sammanfattning där du motiverar varför du är rätt person för tjänsten.

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Analytiker inriktning ryska

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Just nu söker vi underrättelseanalytiker som vill bidra till att få ihop det informationspussel som skapar förståelse för vad som händer i vår föränderliga omvärld. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv verksamhet där du får vara med och göra skillnad varje dag. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet. Om FRA Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige. För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Ditt uppdrag Som underrättelseanalytiker hör du till en enhet inom avdelningen för Signalunderrättelser.  Avdelningen arbetar med inhämtning av råmaterial, bearbetning samt analys och levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare.   I rollen som underrättelseanalytiker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: Bearbeta, översätta och analysera olika informationsmängder Bevaka händelseutvecklingen inom ditt produktionsområde Medverka i att anpassa produktionen efter verksamhetens och uppdragsgivarnas behov Vid behov företräda produktionsområdet samt representera myndigheten nationellt och internationellt Tjänsteresor förekommer, både inom och utom landet. Verksamheten präglas av hög sekretess, det är viktigt att du känner dig bekväm med det. Du kan Vi söker dig som har: Skriver, förstår och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Goda kunskaper i ryska God datorvana Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av analytiskt arbete Erfarenhet av arbete inom säkerhets-, utrikes- eller försvarspolitiska områden Utbildning inom säkerhets-, utrikes- eller försvarspolitiska områden Kunskap om/arbetat i områden där ryska talas Intresse och kunskap om militära organisationsstrukturer och plattformar Erfarenhet av underrättelsearbete och/eller från ett teknikorienterat arbete Vana att producera underlag och rapporter vid statlig myndighet eller utredande verksamhet Goda kunskaper i andra språk Du är Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god problemlösande och analytisk förmåga. Du har ett stort intresse för omvärlden och en förmåga att hantera stora mängder information systematiskt. Du är nyfiken till din natur och söker gärna upp nya perspektiv och idéer för att kunna möta morgondagens behov. Du sätter hög standard och tar ansvar för ditt arbete och ser till att slutföra dina uppgifter i tid på ett strukturerat sätt. Arbetsuppgifterna kan variera över tid så det är viktigt att ha en flexibel inställning, samt vara nyfiken och villig att utvecklas. Då du, till del, kommer arbeta tillsammans med andra samt ska kunna representera produktionsområdet och oss som myndighet söker vi dig som är tydlig i din kommunikation. Du värdesätter att hålla andra informerade och delar gärna med dig av din kunskap och expertis genom samarbete med andra. Rätt person för tjänsten har ett högt säkerhetstänkande och kan kombinera integritet med lojalitet då verksamheten grundar sig på både etik och tillståndsförfarande. Vårt erbjudande På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss.  Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för.  Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar.  Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2024-05-19 Referensnummer 2024FRA11. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Handläggare inventering förorenade områden

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter,kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Vi söker en handläggare för tillsvidareanställning till Enheten för förorenade områden på Miljöskyddsavdelningen. Miljöskyddsavdelningens huvuduppdrag är tillsyn av miljöfarlig verksamhet och förorenade områden samt prövning av miljöfarlig verksamhet. Vi arbetar även med klimat- och energifrågor samt miljömålen som ligger till grund för vårt arbete. Miljöskyddsavdelningen består för närvarande av cirka 80 medarbetare fördelade på fem enheter. Enheten för förorenade områden består i nuläget av 18 personer. Vi arbetar mot fastställda regionala miljömål med bl.a. tillsyn av förorenade områden vid pågående och nedlagda verksamheter, bidragshantering, remisser samt tillsynsvägledning och stöd till kommuner. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats fylld av kunniga kollegor både inom enheten samt inom en mängd olika samhällsfunktioner. Vi är en länsstyrelse med god arbetsmiljö och framåtanda. Tjänsten innebär i nuläget att arbeta med inventering av förorenade sediment och kartläggning av PFAS-förorenade områden. Vidare ingår också att uppdatera EBH-stödet (länsstyrelsens databas för potentiellt förorenade områden). Det kan även komma att ingå arbete med GIS kopplat till vårt arbete på enheten. Med tiden kan tjänsten komma att utvecklas med andra uppgifter som vi arbetar med på enheten. I arbetet ingår kontakter med handläggare på Länsstyrelsen, miljöansvariga på kommuner och konsulter. Placeringsort: Göteborg, Vänersborg eller Mariestad Enstaka resa ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Kvalifikationer Krav - Naturvetenskaplig eller teknisk utbildning med examen minst tre år på högskolenivå med inriktning mot geovetenskap, kemi, miljö eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig Meriterande - Kunskap om förorenade områden - Erfarenhet av inventering av förorenade sediment och PFAS - Kunskaper i GIS - Kunskap inom klimatologi Personliga egenskaper Du är noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du är dessutom lyhörd med god kommunikativ förmåga. Du har en god förmåga att samarbeta och att bygga och upprätthålla förtroendefulla arbetsrelationer. Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppdrag. Som person ligger ditt fokus på möjligheter snarare än hinder.   Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.  Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrigt Intervjuer genomförs löpande även under annonseringstiden. Anställningen kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.   Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Utredare, Kansliet för Lärarhögskolan

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Beskrivning Lärarhögskolan vid Umeå universitet är en universitetsgemensam organisation med uppdrag att samordna, utveckla och kvalitetssäkra lärarutbildning och utbildningsvetenskap vid Umeå universitet samt att samverka med parter såväl inom som utanför universitet. Då vi ständigt arbetar med att utveckla och kvalitetssäkra våra utbildningar vill vi nu stärka upp vår arbetsgrupp med en utredare till kansliet för Lärarhögskolan. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du bistår Lärarhögskolans ledning samt institutioner och program med råd och stöd i frågor som rör samtliga utbildningar på grundnivå och avancerad nivå inom Lärarhögskolans verksamhet. I arbetsuppgifter ingår handläggning, utredningar, uppföljning, remisshantering, framtagande av beslutsunderlag samt föredragning av beslutsärenden. Som utredare kommer du även att vara ett ledningsstöd inom arbetsmiljö och lika villkors frågor med fokus på studenternas arbetsmiljö och hållbart studieliv. Arbetsuppgifterna innebär både rådgivning och kommunikation till Lärarhögskolans ledning, programråd, prefekter, lärare och andra verksamma medarbetare inom Lärarhögskolan samt kontakter med externa parter, vilket kräver ett kommunikativt och nätverkande arbetssätt. I arbetet ingår även att samverka med universitets övriga fakulteter och med universitetsförvaltningens medarbetare. Arbetsuppgifter kan ändras över tid. Kvalifikationer Vi söker dig som har - Universitetsutbildning, lägst kandidatexamen, inom för anställningen relevant ämnesområde - God förståelse och kunskap inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt dess villkor inom universitet/högskola - Dokumenterad arbetslivserfarenhet av utredningsarbete - Goda kunskaper i förvaltningsrätt och för området relevant juridik - Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, men även att du har god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på engelska. Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet. Meriterande är erfarenhet av arbete med arbetsmiljö eller lika villkorsfrågor inom en större organisation. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Som utredare i denna roll behöver du vara självgående men också kunna planera, leda och genomföra arbete tillsammans med olika aktörer, något som ställer krav på din förmåga att skapa goda relationer i både interna och externa sammanhang. Du har ett proaktivt arbetssätt som ger positiva effekter på verksamhetens utveckling. Som person är du flexibel, lösningsfokuserad och engagerad. Du kan förmedla kunskap på ett pedagogiskt sätt på såväl svenska som engelska, muntligt och skriftligt. Vi erbjuder Umeå universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Universitetet har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https:// www.umu.se/jobba-hos-oss/ Vilkor och ansökan Anställningen är en tillsvidare anställning med tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.   Du ansöker via vårt rekryteringssystem Varbi senast 2024-05-21 Närmare upplysningar lämnas av Kanslichef Malin Larsson, tel. 090-786 71 08, e-post [email protected]. Facklig information lämnas av SACO, tel. 090-786 53 65, SEKO, tel. 090-786 52 96 samt ST, tel. 090-786 54 31. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Stöd till länsstyrelsernas gemensamma informationssäkerhetssamordnare

Är du erfaren inom informationssäkerhet, driven och kommunikativ med ett genuint intresse för gemensamt utvecklingsarbete inom informationssäkerhetsområdet? Har du erfarenhet av samverkan i komplexa organisationer? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Vad ingår i rollen? Länsstyrelsernas gemensamma informationssäkerhetsarbete leds och samordnas av en gemensam stödfunktion - Safir. På grund av förändringar i organisationen, utökat uppdrag och sjukfrånvaro behöver vi tillfälligt, under 6månader, stärka upp inom informationssäkerhet. I din roll arbetar du med att stödja den länsstyrelsegemensamma informationssäkerhetssamordnaren i arbetet med förvaltningsorganisationen och utvecklingsprojekt med gemensam informationssäkerhet. Det gäller både operativt arbete med prioritering och genomförande av informationssäkerhetsanalyser samt arbete med metodstöd och utbildningar. Som informationssäkerhetssamordnare på Länsstyrelsen är det viktigt med förmåga att se helhet och säkerhet ur flera perspektiv. Det innebär att du behöver kunna se den större bilden och kunna värdera risker och ge rekommendationer till lösningar utifrån en sammanvägd bedömning. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - relevant akademisk utbildning inom informationssäkerhet, dataskydd eller arkiv - goda kunskaper i ISO 27000-serien och förmåga att kunna omsätta dessa i praktiskt arbete - flera års erfarenhet av att driva informationssäkerhetsarbete inom en statlig myndighet. Som person är du samarbetsvillig och relationsskapande med förmåga att kommunicera pedagogiskt och tydligt. Du har en god förmåga att se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet för att se hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Din integritet och självgående förmåga är ledstjärnor för att driva processer framåt och engagera andra i arbetet.   Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - kunskap och erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsklassificerade handlingar - utbildning inom och erfarenhet av processorienterad informationskartläggning - utbildning inom informationsarkitektur - erfarenhet av att genomföra informationssäkerhetsanalyser inom länsstyrelsens förvaltningsorganisation. Mer om oss och rollen  Anställningen är på visstid fram till årsskiftet, på heltid. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Safir och den länsstyrelsegemensamma informationssäkerhetssamordnaren behöver extra stöd under avgränsad period. Din roll är placerad på Safir, på avdelningen för beredskapsfrågor och består av cirka 10 personer med expertis inom informationssäkerhet, juridik, dataskydd, arkiv, kommunikation respektive verksamhetsutveckling. Safir leds av en enhetschef som utövar ett närvarande och tillitsbaserat ledarskap, uppföljning och avstämning sker regelbundet. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Rollen är placerad i Stockholm och resor kan i tjänsten kan förekomma. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Som tillsvidareanställd på Länsstyrelsen i Stockholms län kommer du att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Så rekryterar vi   Du behöver svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Intervjuer sker från och med vecka 21. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor   Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef Maria Leijon. Fackliga kontaktpersoner är Susann Sass Jonsson för Seko och Dalin Göran för ST. Alla nås via tfn 010- 223 10 00. Sista ansökningsdag: 2024-05-19 Referensnummer: 112- 20842-2024 Välkommen med din ansökan! Om Länsstyrelsen   Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på https://www.lansstyrelsen.se/stockholm/om-oss/jobba-hos-oss.html.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kvalificerad handläggare med specialpedagogisk kompetens

Resurscentrum i Södertälje ligger centralt nära Södertälje station, dit du kan ta dig med både buss och tåg. Det går till exempel en direktbuss från Liljeholmen i Stockholm till Södertälje centrum. Resurscentrum tillhör utbildningskontoret och består av tre enheter. Den här tjänsten ligger under enheten för Lärande och hälsa. Vi arbetar dels med myndighetsbeslut kopplat till elever i behov av extraordinärt stöd och anpassade skolformer, dels med stöd- och utvecklingsfrågor i samarbete med övriga på utbildningskontoret. Vi har en god gemenskap på arbetsplatsen och medarbetarna ser fram emot att gå till arbetet enligt våra medarbetarundersökningar. Enheten har tillgång till fyra kommunbilar som kan bokas när du planerar besök på andra enheter.   En dag på jobbet Du kommer tillhöra Team myndighetsutövning som består av medarbetare med olika kompetenser. Dina närmsta kollegor är två kunniga och erfarna medarbetare; en specialpedagog och en ekonomihandläggare som samarbetar kring era gemensamma frågor. Arbetet är mycket stimulerande och varierande kopplat till beslut för både skola och förskola. Din främsta uppgift kommer vara att handlägga och följa upp särskilda placeringar i förskola och skola samt handlägga ansökningar om tilläggsbelopp och särskilt verksamhetsstöd. En arbetsdag innehåller mycket variation, så du behöver vara flexibel och kunna byta fokus ofta. Dina arbetsuppgifter kommer variera från uppföljning med förskolor/skolor, handläggning av ärenden till att samverka med socialtjänsten. På enheten finns flera professioner som främst jobbar med de förebyggande och främjande insatserna. Tillsammans med dem och övriga i ditt team finns det möjlighet till kollegialt utbyte och professionsutveckling. På enheten bedrivs även ett systematiskt kvalitetsarbete som innefattar alla professioner och det finns regelbundna kompetensutvecklingsträffar där alla möts och utvecklas tillsammans. På Lärande och hälsa har vi en god gemenskap och vi erbjuder möjligheten att ingå i ett stort positivt gäng som tycker om våra dagliga gemensamma fikapauser och den gemensamma frukosten innan APT brukar också vara en uppskattad stund.   Vem är du? Vi tänker att du är en person med skolbakgrund som är väl insatt i särskilt stöd och extraordinärt stöd. Barns och elevers rätt till utbildning är centralt för dig.  Du behöver ha en god specialpedagogisk kompetens. Det är en fördel om du är insatt i hur myndighetsbeslut fungerar och har goda kunskaper om skoljuridik. Som person behöver du vara flexibel, självständig och engagerad. Du behöver vara bra på att kommunicera i tal och skrift. Du behöver känna dig trygg med att skilja på myndighetsbeslut och åsikter och kunna förmedla det i olika sammanhang. Flera av våra ansökningsrutiner är digitala och vi vill fortsätta den utvecklingen, därför är en god digital kompetens välkommen. I tjänsten samarbetar du både internt inom utbildningskontoret och med andra aktörer, så en god samarbetsförmåga är nödvändig. Krav: - Högskoleexamen inom relevant område, t.ex. specialpedagogik. - Skolbakgrund genom verksamhet på skola och/eller myndighet - Hög kunskap om lagstiftning kring särskilt stöd och extraordinärt stöd. Meriterande: - Erfarenhet av myndighetsbeslut - Skoljuridisk kompetens - Digital kompetens - Erfarenhet av de anpassade skolformerna, resurskolor och särskilda undervisningsgrupper. - Erfarenhet av skolledning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss!   Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Jurist till Skolinspektionen i Linköping

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn och elever får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn och elever ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller tre grenar: tillsyn, kvalitetsgranskning samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Kontoret i Linköping ingår i region Söder tillsammans med kontoren i Lund och Göteborg. Vi söker Vi söker dig som är jurist och vill arbeta för att alla barn och elever ska få en så god utbildning som möjligt i en trygg miljö. Det är ett viktigt och utmanande rättsområde som ställer höga krav på din juridiska skicklighet och på din analytiska förmåga. Är du drivande, självständig och vill ha ett intressant arbete med barns rätt och kvaliteten i svensk skola i fokus? Vill du utmanas med ett inspektörs- och utredningsarbete på fältet? Då har vi ett spännande jobb för dig, med placering på vårt nya kontor i Linköping. Vi erbjuder Vi erbjuder ett kvalificerat och varierat inspektörs- och utredningsarbete med möjlighet att kunna göra skillnad i samhället. Arbetet sker på lokal, regional och nationell nivå i en miljö där olika kompetenser arbetar tillsammans för att ta tillvara barns och elevers intressen. Inom organisationen finns ett stort engagemang för att bidra till ökad kvalitet i skolan och den enskilda elevens rätt. Våra värdeord är trovärdighet, tydlighet och tillgänglighet. I tjänsten kommer du initialt delta i Skolinspektionens inspektörsutbildning och löpande kompetensutveckling är en del av vår vardag. Friskvård erbjuds liksom möjligheten att teckna en överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent. Arbetsuppgifter I arbetet som utredare ingår att, utifrån krav i skolförfattningarna, genomföra inspektioner inom samtliga skolformer och fritidshem. En central uppgift är att på plats besöka den verksamhet som inspekteras vilket medför regelbundna resor med övernattning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat planering, dokumentstudier och kvalificerade analyser samt vid besök ingår intervjuer och observationer. Vidare ingår att skriva och föredra beslut inom tillsyn och kvalitetsgranskning samt ha en uppföljande dialog med rektorer och ansvariga skolhuvudmän. Som utredare med juridisk kompetens bidrar du särskilt med det rättsliga perspektivet i utredningsarbetet, att tolka och tillämpa skollagstiftningen och andra författningar som är relvanta för myndighetens uppdrag. I tjänsten ingår också att bidra till kunskapsutbyte och att förbättra arbetet för en effektiv, enhetlig och likvärdig ärendehantering. Kvalifikationer Vi söker dig som har • Juristexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete • Mycket god förmåga att inhämta, analysera och bearbeta komplex information • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Körkort för personbil Meriterande är • Notariemeritering • Kunskaper i förvaltningsrätt • Erfarenhet av skoljuridiska frågor Som person • är du trygg i din yrkesroll, har god självinsikt och stark drivkraft • är du analytisk och noggrann • har du integritet och mycket god samarbetsförmåga • har du mycket god förmåga att planera och strukturera ditt arbete • har du lätt att möta och kommunicera med andra människor För att trivas på Skolinspektionen ska du tycka om att arbeta i en verksamhet med högt tempo, varierade arbetsuppgifter och en arbetsmiljö där kollegor har olika kompetenser och erfarenheter. Du ska tycka om att både läsa, skriva och utreda. Du ser det som en utmaning att få arbeta inom ett område där barnets bästa står i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om tjänsten Anställningen är tillsvidare och omfattar heltid. Skolinspektionen tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Skolinspektionen värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Ansökan Ansök i form av ett personligt brev (högst en A4) och CV. Klicka på ansök nedan. Dnr är 2024:3504. Sista ansökningsdag är den 20 maj 2024. Arbetsprov kommer att genomföras. Frågor För upplysningar om tjänsten kontakta enhetschef Sofia Lindstrand. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-partner Kristin Annerstedt. Fackliga företrädare är Therése Tunek  OFR och Linda Nordenhem Saco-S. Samtliga nås via växeln tfn 08-586 080 00.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Föreståndare till Marinbasen

Är du intresserad av att arbeta som föreståndare för tillståndspliktig verksamhet samt med förebyggande brandskyddsarbete inom Marinbasen? Marinbasen söker nu en BVKF föreståndare (Försvarsmaktens bestämmelser för åtgärder mot brand- och explosionsfara, vattenförorening samt kemisk hälsopåverkan från brandfarliga varor) till Logistikenhetens stab i Karlskrona. Du kommer även vara en viktig resurs i vår stab som hanterar Marinbasens logistikstöd i hela Karlskronas garnisonsområde där vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi hoppas att du vill söka till oss och bli vår nya kollega! Om enheten LogE samordnar och prioriterar de logistiska behoven från understödda förband avseende förnödenhetsförsörjning ex livsmedel, drivmedel, ammunition samt teknisk tjänst och transporttjänst. LogE består av en stab (LogE stab) där man bereder inkomna ärenden inom ovan beskrivna funktioner. Försörjningsavdelningen (FörsA) genomför efter beredningen uppgifter inom förnödenhetsförsörjningen. Teknikavdelningen (TekA) genomför den tekniska tjänsten för understödda förband. Mobiliseringsavdelning (MobA) huvuduppgifter är att krigsplacera och förrådsställa mtrl och förnödenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och följa upp den tillståndspliktiga verksamheten och tillser att de efterlevs i egenskap som tillståndshavarens (C MarinB) företrädare i BVKF frågor. Deltar i logistikberedningar inför och deltar vid påkallande inspektioner, tillsyner samt kontroller inom BVKF funktionen. Följer upp åtgärder enligt protokoll efter genomförda inspektioner, tillsyner och kontroller samt hantera det administrativa stödet inom LogE stab för återrapportering, samordning och fördela uppgifter inom området BVKF. Ansvarar för det systematiska brandskyddsarbetet (SBA) inom LogE verksamhetsområde samt stödjer garnisonsansvarig på Marinbasen. Övriga arbetsuppgifter: • Ta hand om tillståndshanteringen inom LogE • Vara behjälplig med riskanalys inom LogE • Vara LogE kontaktperson mot MSB (Myndigheten för samhällsskydd och Beredskap) och Drivmedelsinspektören • Vara kontaktperson och stöd för tillståndshavaren • Vara kontaktperson och stöd för stf föreståndare samt biträdande föreståndare BVKF inom MarinB • Delta i stabens utpekade möten och kunna vara redundans i andra och nya uppgifter • Ta sig an övriga uppgifter över tid som närmsta chef anser individen var lämplig för • Delta i Logistikenhetens ledningslag vi övning och insats KRAV Kvalifikationer • 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt • Körkortsbehörigheter *B • Goda datakunskaper, med färdigheter i Microsoft Office • Minst ett års erfarenhet från koordinering och planeringsarbete inom logistik • Minst ett års erfarenhet av att administrera, samordna, utveckla och vidmakthålla interna rutiner • Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på Svenska och Engelska Personliga egenskaper Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dig och är således tydlig och kommunikativ. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning, har hög integritet och en utpräglad ansvars- och servicekänsla. Du kan självständigt driva dina arbetsuppgifter och ta initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Arbetat inom Försvarsmakten • Försvarsmaktens BVKF utbildning meriteras före civila LBE utbildningen • Kunskaper inom brandskydd/SBA • Minst ett års administrativt arbete • Erfarenhet av system PRIO (SAP) samt ärendehanteringssystem För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattningen är civil. Upplysningar om befattningen Sven-Åke A Söderbjörk Upplysningar om rekryteringsprocessen Lena Krusberg Fackliga företrädare Officersförbundet: Johnas Mård Försvarsförbundet: Jan Wasberg SACO: Birgitta Strauss SEKO: Jan-Anders Nilsson Samtliga personer ovan nås via växel, 0455-85 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Granskningshandläggare

Överförmyndarenheten Vill du ha ett sommarjobb som ger dig goda erfarenheter för ett framtida arbete med tillsyn? Vill du med din noggrannhet bidra till att medborgare inte lider rättsförlust? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Vi söker en granskare hos oss på Överförmyndarenheten som kan hjälpa till under sommaren och vid behov. Som granskare kommer du utföra tillsynsarbete i form av granskning av redovisningshandlingar från gode män, förvaltare och förmyndare. I granskningsarbetet ingår du i ett team med erfarna granskare även om du förväntas att kunna driva dina processer självständigt då stor del av arbetet kommer att ske under semesterperioden. En del i arbetet innebär att hämta in underlag och kommunicera med de vi granskar. Din kompetens Vi söker dig som kan planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver dessa vidare. Du lyssnar, kommunicerar och arbetar bra tillsammans med andra. Som person är du lugn och stabil, har förmåga att hantera tidspress och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi vill att du har en gymnasial utbildning inom samhällskunskap, ekonomi alternativt annan relevant utbildning eller erfarenhet av arbete som vi bedömer som likvärdigt. Du har god datorvana och har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av granskningsarbete, tillsynsarbete i offentlig förvaltning eller relevant eftergymnasial utbildning. Om oss Överförmyndarenheten utövar, på uppdrag av överförmyndarnämnden, tillsyn över ställföreträdare så som förmyndare, förvaltare och gode män. Syftet med verksamheten är att se till att personer som inte själva kan ta tillvara sin rätt inte lider några rättsförluster bland annat genom ekonomiska förluster. Därför har överförmyndarnämnden i sitt tillsynsuppdrag bland annat till uppgift att granska ställföreträdarnas årsräkningar. För frågor kontakta Enhetschef Joakim Lindberg tfn, 036-10 50 34 Facklig företrädare Vision Rebecca Färgh 036-10 29 25 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som granskningshandläggare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektrådgivare regionalfonden Regional utveckling norra Sverige

Brinner du för att arbeta i team, att vägleda och hitta lösningar som är rättsäkra och effektiva? Har du erfarenhet av myndighetsutövning och projektverksamhet? Då kan du vara den vi söker. Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision. Om tjänsten Rollen innebär att du som projektrådgivare ger information, rådgivning samt handlägger projektansökningar i EU:s regionala utvecklingsfond (ERUF) i Övre eller Mellersta Norrland. Projektansökningarna inom programmen prövas utifrån programinnehåll och urvalskriterier. Du gör ärendesammanställningar som föredras för ett regionalt strukturfondspartnerskap (SFP). Efter beslut har du nära kontakt med externa projektägare genom projektens hela livscykel. Internt arbetar du främst med dina projektrådgivarkollegor och en programansvarig, samt ekonomer vid granskningsenheten i samband med utlysningar, läges- och slutrapporteringar. Regionalfondprogrammen är en viktig finansieringskälla för det regionala utvecklingsarbetet i norra Sverige. Det är därför viktigt att du i din roll som projektrådgivare har goda kunskaper om regionernas behov. Dessa finns formulerade i regionala utvecklingsstrategier, smart specialiseringsstrategier och i programmen Tillväxtverket förvaltar. Med din kunskap ska du bidra till att de regionala aktörerna kan ta del av Tillväxtverkets kunskap, nätverk och finansieringsmöjligheter på effektivaste sätt. För att bygga denna kunskap kan du som projektrådgivare bli engagerad i regional omvärldsbevakning eller ingå i interna eller externa grupperingar på olika teman exempelvis innovation, grön omställning och smart specialisering. Dina kontaktytor kommer att vara interna kontakter inom Tillväxtverkets olika avdelningar och externa kontakter med projektägarna som driver projekten Tillväxtverket finansierar, men du kommer också att samverka med både nationella och regionala myndigheter och/eller organisationer som är aktörer inom det regionala utvecklingsarbetet Ditt tjänstgöringsställe är: Östersund eller Luleå Vi söker dig som har: • Examen från högskola eller universitet inom områdena ekonomi/samhällsvetenskap, eller annat område som Tillväxtverket bedömer som relevant för tjänsten • Erfarenhet av arbete med EU:s strukturfondsprogram, handläggning inom offentlig sektor eller regionalt utvecklingsarbete • Erfarenhet av att arbeta med material med ekonomiskt och/eller juridiskt innehåll • Goda IT-kunskaper och behärska Officepaketet väl • Goda kunskaper i svenska språket såväl tal som i skrift • Upparbetade nätverk och/eller god kännedom om områdets regionala utvecklingsorganisationer samt tillväxtfrämjande aktörer Följande är meriterande: • Erfarenheter av Nyps2020 (ärendehanteringssystem) • Erfarenhet av arbete med frågor inom det regionala innovations- eller företagsfrämjande systemet • Erfarenhet av arbete med grön omställning (miljö- och klimatfrågor) • Goda kunskaper om statsstödsreglerna • Goda kunskaper om grön omställning, digitalisering eller innovation och företagande Som person söker vi dig som är strukturerad, resultatinriktad, självständig, kommunikativ samt serviceinriktad. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är ett vikariat på ungefär ett år eller längre.   Sista ansökningsdag är 22 maj Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta  enhetschef, John Wallon, tfn 08- 6816541 Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Sara Påhlsson [email protected]. Fackliga företrädare inom Saco [email protected] och ST Robert Berggren 08-681 9310, [email protected] alternativt via vår växel, 08 – 681 91 00. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning. Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid! I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

29 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024