Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Vi förstärker nu vårt team med en informationssäkerhetsspecialist. Du kommer arbeta nära vår informationssäkerhetsansvariga (CISO) och informationssäkerhetssamordnare i verksamheterna. Du kommer i ditt uppdrag primärt stötta fyra av stadens sju förvaltningar; Omsorgsförvaltningen, Kultur- och Fritidsförvaltningen, Samhällsbyggnadsförvaltningen och Serviceförvaltningen. Du är placerad på Kansliavdelningen på Kommunstyrelsens förvaltning. Arbetsuppgifter Som informationssäkerhetsspecialist kommer du att stötta förvaltningarna med såväl spetskompetens som vägledning, prioritering och operativt arbete. Här inryms även att genomföra exempelvis riktade utbildningar och att göra ställningstaganden tillsammans med ansvarig verksamhet. Huvuduppgifterna i rollen är, bland annat: - Vägledning, stöd, rådgivning, hjälp att prioritera - Utbildning för olika funktioner inom förvaltningarna - Omvärldsbevakning - Samordning - Framdrift av informationssäkerhetsarbetet - Operativt stöd i form av genomförande av riskanalyser, informationsklassningar och kontinuitetshantering - Hantera, utreda och vara stöd vid informationssäkerhetsincidenter - Stötta verksamheten med införandet av LIS - Stöd i samband med upphandling och utveckling - Delta i internt nätverk för informationssäkerhet Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning eller YH-utbildning. Meriterande är om du som komplement även har en specialiserad utbildning inom informationssäkerhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet från informationssäkerhetsområdet och har kunskap om NIS 2 i offentlig verksamhet. Som person är du självgående, strukturerad, ansvarstagande och har ett engagemang och en vilja att bidra till ett tryggare och säkrare Trollhättan. Du har hög integritet, är lyhörd, nyfiken och trivs med att driva processer. Rollen innebär många kontakter vilket gör att dina förmågor inom kommunikation, samarbete och pedagogik blir viktiga. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Vi erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Gångavstånd från Trollhättans station vilket innebär goda pendlingsmöjligheter. Som hjälp i rekryteringen kan personlighets- och kapacitetstester bli aktuella. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Södra militärregionen söker säkerhetshandläggare till Militärregiongrupp Skåne/Skånska gruppen. Det är en civil befattning med placering i Revingehed. Försvarsmakten finns för att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet att leva som vi själva väljer. Vill du gå till jobbet och veta att du bidrar till en säkrare framtid? Nu finns möjligheten att ta nästa steg i karriären och samtidigt bli en del av något större. Om enheten Södra Militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner, vilka representerar en permanent militärgeografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem Militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. I en militärregion möts Försvarsmakten och civilsamhället. Därför behöver vi förstå Försvarsmaktens roll, ha en god omvärldsbevakning och en helhetsförståelse kring hur samhället är organiserat och fungerar. Militärregiongrupp Skåne/Skånska gruppen (SSK) är en militärregiongrupp och är en del av Södra militärregionens ledningsförmåga. Krigsförbandet SSK är baserat på fyra orter i Skåne och dess främsta uppgift är att utbilda, utveckla och leda länets fyra hemvärnsbataljoner, fristående förband samt fem hemvärnsmusikkårer. Hemvärnet har till uppgift att verka över hela konfliktskalan - från stöd till samhället vid svåra påfrestningar i fred till väpnad strid i krig. Hemvärnet är en del av Försvarsmaktens insatsorganisation och utgör nästan hälften av Försvarsmaktens personal. På detta sätt bildar hemvärnsförbanden en nationell, territoriell basplatta för försvaret och skyddet av Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som säkerhetshandläggare kommer du att jobba nära ledningen för att vidareutveckla, genomföra och följa upp våra olika säkerhetsrutiner. Det omfattar rutiner i både öppna och hemliga system. Ditt uppdrag är att stödja militärregiongruppen med utveckling, genomförande och uppföljning av allmän säkerhetstjänst och IT-säkerhet. Du jobbar förebyggande och aktivt med säkerhetsskyddstjänst inom krigsförbandet. Rådgivning till medarbetare och chefer är en naturlig del av det dagliga arbetet. Befattningen ställer krav på struktur, initiativförmåga och god simultanförmåga. KRAV Kvalifikationer • Godkänd akademisk examen (120/180hp) inom säkerhetsområdet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig aktuell och relevant erfarenhet av säkerhetsarbete, inklusive IT-säkerhet • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Du är en person med ett gott omdöme, stor integritet och ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande. Du tycker om att tillhöra ett team men ansvarar för självständiga arbetsuppgifter. Din samarbetsförmåga är god och du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). MERITERANDE • Mycket god IT-förmåga • Godkänd militär grundutbildning • Erfarenhet av verksamhet inom Totalförsvaret • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som för närvarande inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Arbetsort: Revingehed. Tjänsteresor inom Sverige med övernattningar förekommer. Tillträdesdatum: Efter överenskommelse, dock tidigast 2025-10-01. Upplysningar om befattningen Thommy Göransson, 073-9138262 Information om rekryteringsprocessen [email protected] Fackliga företrädare OF Krister Forsberg OFR/S Senadin Sela SEKO Sven-Erik Borg SACO Maria Iglesias Samtliga nås via växeln på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du göra skillnad genom att skapa smarta, hållbara affärer inom offentlig sektor? Har du gedigen erfarenhet av upphandling och brinner för att dela med dig av din kunskap? Då är detta uppdraget för dig! Om uppdragetVi söker nu en Tjänsteupphandlare med fokus på utbildning och handledning för ett spännande uppdrag i Göteborg. Rollen innebär att arbeta tätt med upphandlingsavdelningen och stötta både nya och erfarna upphandlare i pågående upphandlingar med särskilt fokus på lärande och utveckling. Du kommer: Genomföra upphandlingar som upphandlingsledare Handleda och stötta andra i FKU:er och direktupphandlingar Bidra till utveckling av mallar och processer Delta i framtagande av beslutsunderlag och leda möten med interna och externa parter Fungera som ett bollplank och kunskapsresurs inom upphandling Vi söker dig som: Har minst 7 års erfarenhet inom offentlig upphandling eller anbudsarbete Är trygg i att driva upphandlingar självständigt Har goda kunskaper i LoU eller LuF Är van att arbeta projektbaserat och leda komplexa processer Har pedagogiska färdigheter och ett genuint intresse av att utbilda andra Kommunicerar flytande på svenska, både i tal och skrift Har erfarenhet av MS Office och gärna Tendsign Du är strukturerad, affärsorienterad och inspirerande med ett starkt driv och en vilja att skapa värde för andra. Praktisk information:Placering: Göteborg med viss möjlighet till distansarbete Uppdragsperiod: 02-Jun-2025 - 18-Dec-2025 Omfattning: 75 %-100% Sista ansökningsdag: 19 maj 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi söker nu en noggrann och strukturerad hyresadministratör till en större verksamhet inom finanssektorn i Stockholm. Tjänsten är en del av ett mindre, dedikerat team med ansvar för hanteringen av globala leasingavtal för fastigheter! Om rollen: I den här rollen ansvarar du för att hantera och administrera leasingavtal för kontorsfastigheter, med särskilt fokus på det svenska avtalsflödet. Arbetet innebär både löpande registrering och uppdatering av avtal, samt hantering av inkommande hyresfakturor. Rollen innebär också kontakt med leverantörer och kollegor inom verksamheten, samt ett nära samarbete kring frågor kopplade till leasingredovisning enligt IFRS16. Du kommer även att delta i det löpande förbättringsarbetet kring företagets systemstöd för hyresavtal, bland annat genom att testa nya versioner och funktioner i avtalsverktyget. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Registrering och uppdatering av svenska hyresavtal - Hantering av hyresfakturor och leverantörskontakter - Administration och utveckling av hyresavtalssystem (Planon) - Stöd i frågor rörande leasingredovisning enligt IFRS16 - Internt stöd till kollegor inom organisationen Vem är du? Du är noggrann och självgående som person, du trivs med administrativt ansvar och har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten. Du gillar struktur, tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och bidrar gärna till förbättring av processer och system Kvalifikationer: - Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter (Minst 1-3 år) - Vana vid att hantera ett större fakturaflöde och säkerställa kvalitet i processerna - Goda kunskaper i Excel - Erfarenhet av systemstöd kopplat till avtalshantering (meriterande) - Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket (meriterande) - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Övrigt Profil/Roll: Hyresadministratör Omfattning: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Slutdatum: 30 april 2026 Flexibilitet: Hybrid möjligt när man kommit in i rollen Ansökan Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen! Vid frågor, kontakta oss på [email protected]
Om rollen: I denna roll kommer du att vara en central del av teamet och stödja riskhanteringen inom anläggningsprojekt på både program- och projektnivå. Du kommer att arbeta med att: Planera, genomföra och dokumentera riskanalyser tillsammans med projektgrupper Stötta projektledare i operativ riskhantering Analysera och sammanställa riskbilder och trender Bidra till utvecklingen av riskhantering inom verksamheten Kvalifikationer: Minst 10 års erfarenhet av riskhantering inom infrastrukturprojekt inom energi- eller transportsystem Minst 5 års erfarenhet av riskarbete i större infrastrukturprojekt Erfarenhet av att hålla riskworkshops i minst fem uppdrag En högskoleexamen inom teknik eller motsvarande kompetens Meriterande om du har arbetat i systemet Antura Projects och har arbetat med riskhantering inom statlig verksamhet. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med samhällskritiska projekt som bidrar till en hållbar framtid. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och stora utvecklingsmöjligheter! Praktiskt information:Placering: Sundbyberg, med viss flexibilitet att arbeta på distans. Omfattning: 80-100% under hela uppdragstiden. Uppdragsperiod: 14 april 2025 - 14-Apr-2027 Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 18 mars 2025! Varmt välkommen att bli en del av vårt team och bidra till framtidens energiinfrastruktur! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Har du erfarenhet av att handlägga juridiska ärenden, har sifferkänsla och är analytisk? Sök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en överförmyndare till ett uppdrag i Stockholms län. Uppdraget sker med start från mitten av mars, men som senast från 1 april och pågår 6 månader. Möjlighet till distansarbete finns efter upplärning. Överförmyndarenheten ser till att personer som inte själva kan ta tillvara sin rätt på grund av sjukdom och liknande förhållande ges samma rätt som alla andra och inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt. Överförmyndarens verksamhet och ställföreträdarnas uppdrag är reglerat i föräldrabalken. Enheten har 13 medarbetare varav en enhetschef och en teamledare. Dina arbetsuppgifter I ditt arbete som överförmyndare utövar du tillsyn och kontroll över förmynderskap, godmanskap och förvaltarskap genom årlig granskning och fattar beslut om medgivande till olika åtgärder som ställföreträdarna behöver utföra i sina uppdrag. Dina kvalifikationer Som överförmyndare ser vi att du är initiativtagande, strukturerad, flexibel och har god förmåga att sätta dig in i andras perspektiv. Du ska även: ha utbildning inom juridik på högskolenivå är eller motsvarande förvärvade kunskaper. ha erfarenhet från arbete av granskning, tillsyn, redovisning eller myndighetsutövning under minst ett år självständigt kunna handlägga ekonomiskt, juridiskt och socialt komplicerade ärenden vara serviceinriktad och kunna se glädjen och nyttan i att göra skillnad för enskilda som saknar egen beslutsförmåga Meriterande Erfarenhet av arbete och tillsyn enligt föräldrabalken är meriterande Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2025-02-24. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult för handläggning av bostadsanpassningsärenden till ett uppdrag i Stockholm. Uppdraget är på deltid ca 30% och förväntas starta 2025-04-01 och pågå till och med 2027-04-01. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker en konsult inom prövning och handläggning av ansökningar om bostadsanpassningsbidrag, enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. I handläggningen ingår bland annat (men ej enbart) hela processen från inkommen ansökan till färdigt beslut, diarieföring samt hantering av eventuell överprövning I samråd med närmaste chef. I uppdraget ingår även att för den sökandes räkning ta in anbud på större anpassningsåtgärder såsom ombyggnader, hissinstallationer etc. . Hembesök hos den bidragssökande kan förekomma. Övrigt Start: 2025-04-01 Slut: 2027-07-01 Omfattning: deltid ca. 12h/v Placering: Stockholm Om dig Vi söker en person med gedigen erfarenhet från liknande roller inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i minst nio år. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att driva och leda dina egna processer. För att gå vidare i urvalsprocessen behöver du bifoga minst en referens från ett liknande uppdrag. Referensen ska innehålla: Uppdragets namn och typ av uppdrag, omfattning samt värdet på uppdraget. Namn på konsult/er som genomförde uppdraget. Beskrivning av uppdragets planering, genomförande, resultat och uppföljning. Ange även tidpunkten för uppdraget. Start och slutdatum. Kontaktuppgifter till referensperson: Namn, titel, e-post, mobil. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Vi söker nu en driven och strukturerad ärendehandläggare/planhandläggare till en spännande tjänst med fokussamhällsplanering i Sundbyberg. Uppdraget förväntas starta i februrari 2025 och pågå fram till maj 2026. Om rollen Varje år hanteras ett stort antal ärenden inom samhällsplanering som påverkar både befintliga och framtida infrastrukturprojekt. I den här rollen kommer du att bevaka viktiga intressen och sammanställa remissvar som tydligt uttrycker krav och önskemål för planerade och befintliga anläggningar. Du kommer att bedöma konsekvenser av inkomna remisser och säkerställa att rätt beslut fattas. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Samordning och hantering av remissvar inom olika lagstiftningsområden såsom Miljöbalken, Ellagen och Väglagen. Kommunikation och samverkan med myndigheter, domstolar, nätägare och andra intressenter. Handläggning av ärenden kopplade till bland annat energiplanering, infrastrukturutveckling och miljöskydd. Delta i utvecklingsarbete och förbättringsinitiativ inom samhällsplanering. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har: En högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsplanering eller liknande. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samhällsplanering med inriktning på infrastruktur. God kännedom och erfarenhet av någon av följande lagstiftningar: Miljöbalken, Väglagen, Ellagen eller Lag om byggande av järnväg. Flytande svenska i tal och skrift. Vi söker en nyfiken och analytisk person som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är flexibel, arbetar självständigt och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och ärenden. Är du den vi söker? Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utveckla samhällsplaneringen, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 211 till 219 av 219 jobb