Tekniker inom 2nd line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu supporttekniker med minst två års erfarenhet av IT-support på 2nd line nivå till uppdrag hos en kund som behöver stärka sin 2nd line support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att ta emot och lösa incidenter samt problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att arbeta nära verksamheten och ärendena löser du via telefon, remote och onsite. Att lösa de mer komplexa problemen med hjälp av grundlig felsökning är en stor del av arbetet. Du kommer att arbeta med dagligt installations- och serviceunderhåll, säkerhetslösningar samt supportarbete på utrustning samt i system och applikationer såsom Microsoft 365, Azure och Intune. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetet i minst två år med liknande arbetsuppgifter och inom IT i fem år. Som person har du ett strukturerat tankesätt med uppmärksamhet på detaljer. Du är tekniskt kunnig, en riktig lagspelare samt talar och skriver svenska och engelska flytande.   Krav - Erfarenhet av djupare felsökning - Goda kunskaper inom Microsoft 365 och Azure - Erfarenhet av Windows Server 2016 och uppåt – uppsättning och underhåll - God nätverksförståelse Meriterande - Erfarenhet kring olika backuplösningar - Erfarenhet av virtualisering - B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Serviceminded IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är det du som är mästaren på att lösa IT-problem? Kanske är det du som alltid åker på uppgiften att lösa tekniska problem på festen, på arbetet eller hos föräldrarna? Då är det dig vi vill komma i kontakt med. Vi på Centric är grymma på just IT, vi är faktiskt experter på IT och alla experter behöver ju en mästare. Centric arbetar med ett stort kundutbud inom just IT- infrastruktur och just nu ser vi att personer med din kompetens efterfrågas. Kul, va? Vi tror att du kan hjälpa oss och vi kan hjälpa dig med ditt nästa mästerverk! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som mästare inom IT arbetar du med första linjen support hos någon av Centrics häftiga kunder i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer självklart att variera beoende på vilken kund du hamnar hos, men du kan vara lugn – vi garanterar dig ett utvecklande och roligt uppdrag! Som IT-konsult på Centric tror vi att du alltid gör ditt allra bästa för kunden och är en lagspelare som tycker om att samarbeta. Oavsett vad dina kollegor på Centric pysslar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Eftersom att dina dagar med största sannolikhet kommer innebära mycket social kontakt, är det viktigt att du känner dig bekväm med det. Du kommer ju trots allt vara första kontakten när medarbetare ringer in och vill ha hjälp med IT-relaterade problem. Din profil och kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker har ett genuit intresse för IT och teknik. Har du gått en gymnasial IT-utbildning så är det ett plus. Som IT-konsult ser vi gärna att du är serviceminded, ödmjuk och är en fena på att lösa en massa problem inom IT. Skallkrav - Minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket - Erfarenhet att arbeta i Windowsmiljö - Erfarenhet att arbeta med Active Directory - Erfarenhet av felsökning och installation av applikationer - Flytande i svenska och engleska – både i tal och skrift! Meriterande - Utbildning inom IT - Körkort Checkade du inte av alla skallkrav? Ta det lugnt! Det viktigaste av allt är såklart din personlighet så vänta inte med din ansökan. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Infrastrukturtekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund söker nu ett helt IT-infrastrukturteam som vill vara nyckelspelare i arbetet med att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i deras system och digitala tjänster.  Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Teamet som du kommer att ingå i kommer att hantera en viktig IT-infrastrukturplattform för ett av våra kunds affärsområden, vilket är avgörande för förvaltning och utveckling av tekniska tjänster. Ett betydande fokus kommer att ligga på att säkerställa tillgängligheten till systemet, vilket kräver höga standarder för säkerhet, stabilitet och noggrannhet. Som person förväntas du vara organiserad och van vid att ta ansvar. Du är en person som agerar och är noggrann i dina åtaganden samt strävar efter att göra ett utmärkt arbete tillsammans med ditt team. Ditt team kommer att spela en central roll i att leverera och stödja IT-tjänsterna. Det är av yttersta vikt att genomföra och dokumentera arbetet enligt etablerade rutiner och processer. Just nu letar vi efter: - Infrastrukturtekniker inom Windows med minst 9 års erfarenhet - Infrastrukturtekniker inom Windows med 4-8 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Windows med 1-3 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Linux med 4-8 års erfarenhet Tillsammans kommer ni att ansvara för och upprätthålla en IT-infrastruktur med vanliga uppgifter. Det inkluderar att leverera klient- och serverbaserade tjänster och att vara en del av drift- och supportteamet. Ni kommer också att hantera patchning och uppgradering av klient- och servermiljön, samt utveckla skript och använda automatiseringsverktyg för att effektivisera arbetsflöden. Dessutom kommer ni att delta i utvecklingen av tjänster kopplade till infrastrukturplattformen och se till att säkerhetskraven efterlevs. Aktivt deltagande i förbättringsarbeten av tekniska lösningar kommer också att vara en del av ert arbete. Din profil och kvalifikationer Krav, teambaserat: - Erfarenhet av att hantera Windows-servermiljöer och VDI-plattformar - Några års erfarenhet av Linux med fokus på serverdrift - Gedigen erfarenhet av att arbeta med Redhat och CentOS - Tidigare erfarenhet av att sätta upp nya utvecklingsmiljöer med ovanstående tekniker - Ett genuint intresse för teknik och att hålla sig uppdaterad med de senaste utvecklingarna inom branschen Meriterande: - Scriptningsspråk som Bash, Python eller Perl - Kunskap inom IT- och informationssäkerhet - Nätverksskiktet såsom TCP/IP, switching, routing och brandvägg i datacentermiljö - Övervakningsverktyg som Nagios/op5 - Teknologier som Docker/Podman, Kubernetes, Git, Jenkins, Artifactory, PostgreSQL, Grafana, VMware - Konfigurationshantering med verktyg som Ansible eller Puppet - Horizon - SCCM - Microsofts standardprodukter såsom Active Directory, DNS, och WDS Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilket sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Arbetar du inom IT?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

”Ja?” tänker du, och vilken tur tänker vi och wiho för att vi på Centric nu väckt ditt intresse. Vi på Centric växer och behöver nu flera duktiga IT-konsulter inom framför allt 2nd line support inom IT-infrastruktur till flera av våra kunder i Stockholm. Är du nyfiken på nytt arbete? För vi är nyfikna på dig och dina kompetenser! Läs vidare nedan! Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Nu tänkte vi på Centric berätta lite mer om hur din vardag som IT-konsult kan se ut. Som IT-konsult på Centric tror vi att du är lika mån om din utveckling som vi är. Nämnde vi att du har fri tillgång till tusentals certifieringar? Japp, du hörde rätt. Oavsett vad dina kollegor på Centric arbetar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Som 2nd line tekniker kommer din vardag bestå av varierande arbetsuppgifter; det kan exempelvis handla om allt från att lösa komplexa IT-problem till att lösa incidenter och vara spindeln i nätet i verksamheten. Som du förstår så kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på vilken kund du arbetar hos, dock garanterar vi dig ett utvecklande och spännande uppdrag inom IT! Din profil och kvalifikationer För att passa i rollen som 2nd line tekniker tror vi att du är en guru på problemlösning och drivs av att hitta lösningar. Du säger inte direkt nej till en utmaning, eller hur? Var svaret på frågan nej, är det helt klart dig vi vill komma i kontakt med! Vi ser gärna att du har arbetat minst tre år i en liknande roll. Vi tror också att du har en bra social förmåga, är serviceminded och en lagspelare. Skallkrav - Minst tre års erfarenhet inom IT-support - Kompetens inom Active Directory och uppsättning av GPOer - Kunskaper inom Microsoft 365, Microsoft Exchange, Azure Portalen - Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem - Uttrycker dig väl på svenska och engelska – i både tal och skift Meriterande - Högskoleutbildning inom IT - Körkort Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
IT-tekniker first line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi nu en IT-tekniker som kommer att sitta på kundens first line support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i en grupp där ni kommer att arbeta med att ta emot och lösa ärenden via ett ärendehanteringssystem. Det gäller att kunna sätta sig in i användarnas situation och trivas i rollen för att få kundens miljö att fungera problemfritt. I den här rollen kommer du att erbjudas stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. Din profil och kvalifikationer - Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support - Telefonvana - Mycket hög servicekänsla - Erfarenhet av Windowsmiljö  - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande - Azure Active Directory  - Microsoft 365 - Relevanta IT-certifieringar  - Mac OS X  - KörkortVi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning. Vi tror att du är en person som har ett genuint intresse för support. Du är en person som tycker om att finnas till hands för kunden och som har service som prioritering i ditt arbete. Du kan på ett pedagogiskt sätt supporta och vägleda kunder via telefon och mejl.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected].

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
IT-tekniker 3rd line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric har just nu flera kunder som är i behov av supporttekniker på 3rd line nivå. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som tekniker på 3rd line arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i olika IT-miljöer. Dessutom hjälper du till med nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i din roll som tekniker inom 3rd line / senior IT-tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller sig naturligt att för dig att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse. Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Krav: - 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Windows Server (Infrastruktur samt inbyggda funktioner) - Powershell, VB script - Microsoft Office365 - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows server miljöer - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av 3:e parts applikationer på Windows - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Microsoft SQL-server - Microsoft Azure - Microsoft Exchange - Server virtualisering (VMware eller HyperV) - Citrix/Cisco produkter - Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar - Klientmanagering - Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL - Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Körkort B - Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig LÅTER DET INTRESSANT? Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Servicedesktekniker

Är du vår nya servicedesktekniker? Är du en problemlösare med ett tekniskt sinne och ett engagemang för att hjälpa andra? Vill du vara en del av ett team där du får använda både din kompetens och nyfikenhet för att förbättra vår digitala vardag? Hos oss på Tekniska verken får du en viktig roll i att skapa stabila, effektiva IT-lösningar – och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Här kombinerar du avancerad support med att göra verklig skillnad, varje dag! Som servicedesktekniker (Second line) blir du en viktig del i vårt servicedeskteam. Med fokus på de ärenden som är tekniskt komplexa agerar du som ett stöd till servicedeskens första linje. Samtidigt är du med och driver förbättringar, delar kunskap och arbetar proaktivt för att höja kvaliteten på våra IT-tjänster. Med varierande, utmanade och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - felsöka tekniska problem enligt ITIL-processer - identifiera problem och bidra till hållbara lösningar - dokumentera åtgärder, lösningar och förbättringsförslag i ärendehanteringssystemet - stötta servicedeskens första linje med kunskap, handledning och utbildning - delta i tekniska projekt och förbättringsarbete - vara teknisk kontaktperson (objektspecialist) för utvalda system och verktyg Tillsammans skapar vi en Servicedesk i toppklass – snabb, träffsäker och användarnära! Är du den vi söker? Vi söker dig som gillar att lösa problem och fördjupa dig i tekniska utmaningar. Du ser värdet i att arbeta serviceinriktat och gillar med att hjälpa andra – även när lösningen inte är självklar. Kommunikation är en av dina styrkor; du kan förklara tekniska saker på ett tydligt och pedagogiskt sätt, oavsett om det är till en kollega i servicedesken eller en användare med mindre teknisk bakgrund. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt.Dessutom tror vi att du, precis som vi, tycker att arbetsglädje är en viktig del av vardagen! Vi ser att du har: - godkänd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller teknik - erfarenhet av IT-support och vana att arbeta i en servicedesk-miljö - kunskap om Windows server samt VMware, Windows-miljöer, Active Directory, Intune och molntjänster som t.ex. Azure - felsökning av AV-utrustning och skrivare - goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt Erfarenhet av djupare felsökning och arbete i Servicedesk andralinje ses meriterande. Utbildning inom ITIL och Incident Manager är också något vi ser som positivt. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att Linn Kindstedt, avdelningschef IT-support, 072-240 43 48. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan - senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

2 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Store Support Medarbetare (vikariat)
Gina Tricot AB
Supporttekniker, IT

Att vara en del av Gina Tricot är att vara en del av ett passionerat team som tillsammans skapar modeupplevelser. Sedan 1997 har vi erbjudit mode med fokus på kvalitet, pris och egen design. Idag har vi 180 butiker i 5 europeiska länder och en stark online-närvaro som gör att vi kan erbjuda de senaste trenderna inom kvinnomode i över 30 länder. Vår kultur bygger på värderingarna Passion & Commitment, Smartness, Challenge och Teamwork – värderingar som driver oss framåt. Oavsett om du arbetar på vårt kontor, butik eller på vårt lager, är vi alla del av samma resa för att skapa en inspirerande arbetsmiljö och leverera glädje till våra kunder. Vårt mål är att vara det självklara valet för kvinnor när det gäller mode. Om du vill vara en del av ett passionerat team och hjälpa oss att sprida modeglädje, då är Gina Tricot platsen för dig! OM ROLLEN Som Store Support Medarbetare får du möjligheten att ge alla våra butiker professionell service. I teamet om två personer ansvarar ni för att ge butikerna service med hög tillgänglighet och flexibilitet. Arbetet innebär att ta emot och besvara frågor från butiker, detta sker främst via e-post men också delvis via telefon. Du hanterar dagligen frågor, administrativa och systemrelaterade uppgifter som är mycket varierande vilket är en del av tjusningen med jobbet. Du arbetar tätt tillsammans med vår IT-supportavdelning och flera av arbetsuppgifterna har teknisk karaktär. Det är därför viktigt att du har ett genuint teknikintresse och en god förståelse för digitala verktyg och system. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya tekniska lösningar kommer vara en stor tillgång både för dig och för butikerna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och brinner för problemlösning med god kvalitet och förmågan att jobba lika inspirerat med stora som små uppgifter. För att trivas i rollen behöver man tycka om att bygga relationer och ha lätt för att kommunicera och samarbeta med alla typer av människor. Våra butiker ska alltid vara i fokus. Du har en prestigelös inställning, är lösningsorienterad och nyfiken – och inte rädd för att ta tag i frågor som ibland kräver lite teknisk handpåläggning.  Kvalifikationer: Erfarenhet från liknande roll eller från butik är meriterande, men viktigast är din vilja att lära och bidra till att ge våra butiker det allra bästa stödet. Du kommunicerar obehindrat genom tal och skrift på svenska och engelska. Du har stor dator- och internetvana. Du är en god organisatör och problemlösare som arbetar självständigt och har förmågan att ta egna initiativ. Du är trygg i dig själv och är en energispridare som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Gott teknikintresse och förståelse för digitala verktyg och system – du har lätt för att sätta dig in i tekniska frågor och samarbetar gärna med IT-support för att lösa problem i butikernas vardag. OM TJÄNSTEN Anställningsform: Vikariat, start i augusti, omfattning 6 månader. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Borås! OM PROCESSEN Vi kommer kalla till intervjuer löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren. VI ERBJUDER MER ÄN BARA ETT JOBB När du börjar din karriär hos oss, välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Hos oss får du också ta del av en förmånlig personalrabatt på vårt sortiment, friskvårdsbidrag och en trygg anställning.

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Onsite-tekniker i Varberg och Halmstad (deltid)
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en nyfiken och serviceinriktad tekniker med ett genuint intresse för IT och digitala lösningar? Nu söker vi en konsult för ett uppdrag hos vår kund, med placering i både Varberg och Halmstad. Du blir en viktig förlängning av IT-organisationen och arbetar nära både Servicedesk och Digitaliseringsteamet – på plats och nära användarna. Rollen är passande för den som har andra åtaganden och således endast är intresserad av att arbeta deltid, ca 40-50%. Man kommer utgå från både Halmstad och Varberg, beroende på var det lokala onsitestödet behövs.  Uppdraget startar så snart vi hittat rätt person. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som lokal onsite-tekniker ansvarar du för att ge teknisk support och användarstöd inom en bred uppsättning IT-miljöer. Du hanterar dagliga ärenden kopplade till datorer (PC och Mac), mobila enheter, användarkonton, nätverksuppkoppling, Microsoft 365 och annan standardmjukvara. Det ingår även installationer, uppdateringar, licenshantering samt stöd vid hårdvaruproblem – från skärmar till dockningsstationer. Vidare agerar du rådgivande vid IT-säkerhetsrelaterade frågor, som exempelvis misstänkta mejl, lösenordshantering och dataförlust. Du blir också involverad i förbättringsinitiativ kopplade till digital arbetsmiljö och processutveckling i nära samspel med verksamhetens IT. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är lösningsorienterad, pedagogisk och har lätt för att bygga förtroende. Du är van vid att arbeta självständigt, trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett starkt intresse för teknik och att hjälpa andra. Kompetenskrav - Erfarenhet av teknisk support och närtekniskt användarstöd - Goda kunskaper i Microsoft 365 och Windows/macOS - Förståelse för nätverk, VPN och molntjänster - Grundläggande kunskap om IT-säkerhet - Erfarenhet av hårdvaruhantering (PC, kringutrustning m.m.) Meriterande - Insikter i Modern Workplace-koncept och processförbättring Omfattning Uppdraget omfattar initialt 2 arbetsdagar per vecka med möjlighet till ad hoc-insatser och eventuell utökning över tid, samt möjlighet till förlängning. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

30 maj 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Technical Support till Netset
Netset AB
Supporttekniker, IT

Är du en kommunikativ och teknisk person som vill utmanas och utvecklas inom ett företag som är på en spännande tillväxtresa? Vill du vara en del av ett fantastiskt team där du agerar tekniskt stöd för våra kunder? Om ja - fortsätt läsa! Vi på Netset är baserade i Malmö och är världens ledande leverantör av premium e-handelslösningar för IT- och telekombranschen. Vi har utvecklat vår plattform Nettailer själva, vilket innebär att vi inte bara kan den utantill - utan med 500+ system i kommersiell drift över hela Europa vet vi också att vår lösning är bland de bästa. Om rollen Rollen som Technical Support hos oss innebär att du driver processer, dialoger och kopplingar mellan vår Nettailer e-handels plattform och våra distributörer, med stort fokus på leverantörsintegration. Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor som, precis som du, gärna delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. I rollen kommer du, tillsammans med ditt team, ha chansen att göra skillnad hos oss genom: Daglig kommunikation med både nya och befintliga europeiska distributörer. Felsökning och uppföljning av existerande ERP- och kundintegrationer. Lösningsorienterade förslag och kommunikation med vårt interna utvecklingsteam Uppföljning av diverse dataflöden och korrigering av eventuella fel. Nära dialog och samarbete med kollegor i andra team. Hantera 1:st line support, leda kundmöten och bidra till en lyckad kundresa. Du kommer att tilldelas en mentor som vägleder och stöttar dig i ditt arbete. Hos oss på Netset finns det utöver detta stora möjligheter att utvecklas inom områden du brinner lite extra för, både inom Customer Success och affärsutveckling. Om dig För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Som person trivs du med att vara drivande i processer och sporras av att ta lead på och komma i mål med våra integrationsprojekt. Du har en analytisk förmåga och uppskattar en nära dialog med såväl distributörer, våra kunder och dina kollegor samt att du förstår affärsnyttan i stort. Vi söker dig som: Har en grundläggande teknisk förståelse för integrationer och som gärna har erfarenhet av B2B. Har förståelse för EDI-flöden där XML spelar en central roll i systemintegrationer (kataloger, order och leverans). Meriterande om du har förståelse av kundintegrationer, exempelvis PunchOut-lösningar eller katalogexport till kunders inköpssystem (PEPPOL, cXML och OCI). Har förmågan att hantera många parallella projekt och göra kontinuerlig uppföljning (projektledning). Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta med många kontaktpunkter i hela Europa. Vi söker dig som talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Ett extra plus är om du behärskar finska, tyska eller franska. Varför Netset? Vi strävar efter att skapa en atmosfär som är familjevänlig och inspirerande, där varje medarbetare får bästa möjliga uppmärksamhet och bemötande. Vi anser att Netset ska vara en bra arbetsplats - därför investerar vi i våra medarbetare, och är alltid öppna för förslag och förbättringar som gör oss till ett bättre företag. Om du som oss gillar att utvecklas i din roll och samtidigt ha roligt med dina kollegor på vägen, genom exempelvis härliga temafester, padel, yoga eller mountainbiking - då kommer du att trivas hos oss! Intresserad? Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Carolina Crisp, People Business Partner på Progrits. En del av Progrits Sedan 2021 är Netset en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsföretag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundvärdet alltid står i centrum.Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.’ Progrits innebär ökade möjligheter till tillväxt, inte bara för oss som företag utan för dig som anställd. Det innebär också en större trygghet då investeringar görs långsiktigt och med uthållighet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Netset till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025