Interim HR administratör till ett branschledande företag inom molnbasera...

Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en HR administratör för ett spännande konsultuppdrag på 50% under en period av 6 månader, med start omgående. Vår kunden har sitt kontor strax söder om Stockholms innerstad.Du kommer arbeta nära HR chefen och tillsammans med office manager så stöttar ni chefer och ledning i organisationens utveckling. Vad du kommer att göra: Hantera och administrera HR-relaterade dokument och processer. Stödja HR chefen med analyser och rapportering. Bidra till utveckling och implementering av HR-strategier och HR-initiativ. Vi söker dig som: Har en eftergymnasiala utbildning inom HR Har minst 5 årserfarenhet av HR-administration Har mycket godorganisationsförmåga och är noggrann Är analytisk och har en förmåga att arbeta både självständigt och i team Har kunskap om och intresse för datadriven HR och hur data kan användas för att förbättra HR-processer och beslutsfattande Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt För rätt person kan detta uppdrag kan komma att utökas i sin omfattning, förlängas och även eventuellt leda till en fast anställning. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
HR-konsult

Välkommen till personalenheten vid Lindesbergs kommun! Vi är en central stödfunktion som tillsammans arbetar med att ge stöd och service till chefer och medarbetare inom kommunens olika verksamheter. På vår enhet jobbar idag 18 personer inom HR, lön, hälsoutveckling, vikariesamordning och administration. Vi söker nu en nyfiken och driven HR-konsult som vill vara en del i vårt team. Du kommer till en arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor med bred kompetens, där samarbete och kollegialt stöd är viktigt. Vi arbetar med att ge konsultativt stöd till chefer inom våra olika kompetensområden. Vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar till ett intressant och meningsfullt arbete som gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som HR-konsult är dynamiskt och varierande. För att du ska trivas hos oss är det en fördel om du gillar när det händer saker och vill arbeta med flera parallella processer. Arbetet är ofta händelsestyrt och kräver en förmåga att kunna planera men samtidigt snabbt ställa om och prioritera. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och bidrar med olika perspektiv och kompetens, för verksamhetens bästa. Du kommer arbeta med att ge konsultativt stöd till chefer för att stärka dem i arbetsgivarrollen. Ditt uppdrag kommer innefatta fördjupningsområde inom arbetsmiljö och rehabilitering. På sikt kommer du också arbeta brett med förvaltningsinriktat stöd, såsom att aktivt stödja chefer i individärenden, lönefrågor och löneöversyn, arbetstidsfrågor, rehabiliteringsärenden, arbetsmiljöarbetet och samverkan med fackliga organisationer samt olika insatser för att stärka ledarskap och medarbetarskapet i verksamheten. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer, skyddsombud och kollegor. Beroende av din erfarenhet kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor. Vårt mål är att erbjuda ett uppdrag där det finns möjlighet att utvecklas vidare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad personalvetare, vill arbeta med ett brett HR uppdrag och har erfarenhet av eller intresseområde kopplat till arbetsmiljö och rehabilitering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ditt förhållningssätt skapar förtroende i verksamheten. Du inhämtar perspektiv, ser möjligheter, förstår din roll och ser till hela organisationens bästa i både agerande och beslut. Du är en duktig kommunikatör och har en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Inom personalenheten får du ansvar men är aldrig ensam. Du erbjuds utveckling för att främja det bästa stödet till våra verksamheter. Vi erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid, förmånscykel, miljöbil och du har möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
HR-partner till Medicinska institutionskansliet i Malmö

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Medicinska institutionskansliet i Malmö (MiM) ger administrativ service åt de två medicinska institutionerna placerade i Malmö; Kliniska vetenskaper, Malmö (IKVM) och Translationell medicin (ITM). Verksamheterna bedriver världsframstående forskning som spänner över ett brett fält – från molekylärmedicin till ett folkhälsoperspektiv, samt epidemiologi, cancer och hälsovetenskap, för att nämna några. Inom institutionerna bedrivs även utbildning, framför allt läkarutbildningens sista terminer och inom folkhälsovetenskap. Verksamheterna har ett nära samarbete med sjukvården och Region Skåne och finns placerade på Clinical Research Centre (CRC) och Wallenberglaboratoriet i Malmö. Som HR-partner ingår du i institutionernas kansli som stöttar verksamheten samt institutionernas prefekter. Kansliet är placerat på Clinical Research Centre (CRC) i Malmö och består idag av 15 personer vilka jobbar inom ekonomi, HR, administration och kommunikation och som leds av en administrativ chef. Vid Medicinska institutionskansliet i Malmö (MiM), har vi en öppen och välkomnade arbetsmiljö där vi alla tillsammans bidrar till verksamhetens bästa. Vi söker nu en HR-partner för en tidsbegränsad anställning, heltid under 6 månader, med önskat startdatum den 15 augusti, eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitets hemsida om att vara anställd vid Lunds universitet; https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-partner vid Lunds universitet arbetar du med arbetsrätten som bas i stödet till verksamhetens chefer, samt utifrån regelverket vid universitetet. Ditt huvudsakliga ansvar är att vägleda och stötta chefer i HR-frågor kopplat till deras chefsuppdrag som arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig genom att - Utveckla ett förtroendegivande och lösningsorienterat partnerskap gentemot verksamheten, samt leverera ett professionellt och enhetligt stöd med kvalitet - Vara en verksamhetsnära och vägledande partner i HR-processer till chefer - Aktivt bidra med HR-kompetens i förändringsarbete och i dialog med chefer för att verksamheten ska bli så framgångsrik som möjligt Vi behöver just nu stärka upp vårt team med en kollega som kan stötta verksamheten i arbetsbristprocesser och rekryteringsprocesser. Även andra arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Akademisk utbildning inom HR-området eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av verksamhetsnära kvalificerat HR-arbete - Erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - God kunskap inom IT-baserade stödsystem - Väl förtrogen med Office-paketet - Stabilitet med hög personlig mognad - Förmåga att arbeta självgående och strukturerat krävs, samtidigt som samarbetsförmåga och vilja att arbeta serviceinriktat är lika viktigt - Mycket god kommunikationsförmåga, både verbalt och skriftligt - En problemlösande attityd samt ett flexibelt förhållningssätt då arbetet är ständigt varierande - Intresse av att bygga och vårda relationer både internt inom vårt kansli och gentemot våra forskargrupper Meriterande för anställningen: - Erfarenhet av att stötta chefer på flera nivåer i en generalistroll - Erfarenhet av att ha arbetat med arbetsbristprocesser - Erfarenhet av att ha arbetat med rekryteringsprocesser - Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller internationella organisationer/verksamheter - Erfarenhet av att snabbt sätta sig in i HR-processer, gärna genom erfarenhet av konsult- och/eller projektanställning - Erfarenhet av att ha arbetat med IT-baserade stödsystem såsom Varbi och Primula. Övrigt Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid under 6 månader, med önskat startdatum den 15 augusti, eller enligt överenskommelse. Så här söker du  Tjänsten söks genom via universitetets rekryteringssystem. Förutom CV ska ansökan innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt du uppfyller eftersöka kvalifikationer. Bifoga även examensbevis eller motsvarande  samt övrigt som du önskar åberopa.  Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Institutionen för kliniska vetenskaper i Malmö är en av de sex institutionerna vid Lunds universitets medicinska fakultet. Vi har ett starkt fokus på klinisk och epidemiologisk forskning, och bedriver även en omfattande preklinisk laboratorieforskning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Är du vår nya HR-generalist?

Vad kan vi erbjuda dig? Som HR-generalist på NSR tillhör du HR avdelningen bestående av tre kollegor. Vårt främsta uppdrag är att stötta verksamheten och göra det enklare för chefer och medarbetare att göra sitt arbete. Detta gör vi med noggrannhet, en stolthet för yrket och med ödmjukhet för de medarbete vi verkar för. För att du skall hålla ett helt arbetsliv erbjuder vi många förmåner som värnar om ditt mående och en god balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du och dina kollegor ska känna att ni har en självklar plats hos oss där alla är lika värdefulla. Om tjänstenSom en del av vårt HR team är du med och gör skillnad varje dag genom att bidra till en positiv företagskultur och ge förutsättningar för att medarbetare ska trivas och verka för vår strävan mot ett hållbart samhälle. Arbetet är till största del operativt, exempel på arbetsuppgifter kan vara: Arbeta nära verksamheten och på ett konsultativt sätt stödja organisationen i HR frågor Administration och uppföljning inom samtliga HR-processer såsom avtalsskrivning, kompetensutveckling, arbetsmiljö och sjukfrånvaro. Delta vid kartläggning, utredning och uppföljning av arbetsmiljörisker. Sammanställa och följa upp arbetsskade- och tillbudsrapportering. Säkerställa att arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal efterföljs. Samverkan med externa samarbetspartners såsom företagshälsovård, myndigheter och akademi. Vem är du? Du har ett genuint intresse för HR frågor och du ser det som en självklarhet att ge god service till organisationen genom ett konsultativt förhållningssätt. Du trivs såväl att arbeta självständigt som att arbeta i team. Du är lösningsorienterad och intresserad av att finna förbättringar i våra olika HR-processer. Du är noggrann och har förmågan att planera och strukturera din arbetsdag. Vi vill att du har Eftergymnasial utbildning inom HR-området, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet av brett HR-arbete Mycket god datorvana, systemförståelse och du är en fena på Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort Meriterande Tidigare arbete i Agda lön. Tidigare erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor och förhandling. Anställning Anställningsform: Vikariat, ca 6 mån Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträde: snarast enligt överenskommelse Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg AnsökanUrval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2024-05-10. Du ansöker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan. Vid frågor om tjänsten kontakta vår HR-administratör Yasmine Claesson via mejl [email protected] eller på telefon 042-4001398 Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl [email protected] Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl [email protected] Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
HR till Köpings kommun

Brinner du precis som vi för HR-frågor mellan himmel och jord?  Då är det här jobbet för dig!  Hos oss får du arbeta med allt från arbetsrättsliga förhandlingar, rekrytering till arbetsmiljöfrågor. Gillar du variation, att säga ”det beror på” och att ha en bredd i ditt arbete är du välkommen till ett utvecklande och givande arbete som HR i vår kommun!   Vi på personalavdelningen är ett gäng bestående av personalchef, en HR-administratör, en HR-controller, tre HR-specialister och fyra HR-generalister. Personalavdelningen ingår i kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansli-, kommunikations-, ekonomi- och näringslivsavdelningen. Tillsammans i förvaltningen är vårt uppdrag att genom stöttning, ledning och styrning skapa största möjliga nytta för kommunens verksamheter och bidra till att kommunens mål uppfylls.   Vad gör du som HR? Vi kan erbjuda dig en omväxlande och bred roll inom personalområdet, där du får möjligheten att arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Och vi kan framförallt erbjuda dig att få arbeta ihop med fantastiska och kompetenta arbetskollegor! Då ingen dag är den andra lik så behöver du som person trivas med att ta ansvar och har förmågan att anpassa dig efter situationens omständigheter.   I rollen som HR företräder du Köpings kommun som arbetsgivarpart och samarbetar nära med dina HR-kollegor. Du kommer utifrån ett konsultativt förhållningssätt ge våra chefer stöd i alla dagliga HR-relaterade frågor och finnas där som ett bollplank. I arbetet har du många kontakter, såväl internt i kommunen som med externa samarbetspartners, t.ex. företagshälsovården, fackliga parter och grannkommuner. Att ha muntliga dragningar och presentationer är inget som skrämmer dig då en del av ditt uppdrag innebär att hålla i utbildningar för att stärka cheferna i deras roller inom ex. misskötsamhet, systematiskt arbetsmiljöarbete och förhandlingskunskap då vi inte har ett samverkansavtal.   Ett mycket spännande uppdrag helt enkelt! Och vi hoppas att just du vill bidra med din kunskap, erfarenhet och kompetens hos oss!   Vem är du? Vi tror att du som person är en lagspelare som vill bidra till gruppens utveckling och trivsel. Du blir viktig i arbetet med att skapa ett förtroendefullt och gott samarbete med våra chefer, fackliga företrädare samt medarbetare i kommunen. Du som person behöver vara professionell och ha en god förmåga att anpassa ditt budskap på ett tydligt sätt för att enkelt kunna förklara lagar och regler så att de som inte har den kunskapen kan få en bättre förståelse.    För att lyckas i rollen behöver du en relevant akademisk utbildning inom HR-området alternativt med en annan akademisk utbildning tillsammans med erfarenhet från liknande HR-arbete sedan tidigare. Har du dessutom erfarenhet av att ha arbetat som HR tidigare med tolkning och tillämpning utifrån arbetsrättsliga lagar och gällande kollektivavtal har du goda förutsättningar för att lyckas väl i din roll som HR.    Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, ansvarsfullt och spännande arbete med stora möjligheter till egen utveckling!   Varmt välkommen med din ansökan till oss!       Tillsättning sker utifrån att erforderliga beslut tas.      Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Chefsstöd inriktning HR, verksamhetsområde Umeå

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Umeå omfattar den slutna anstalten Umeå, den öppna anstalten Sörbyn samt häktet Umeå. Ca 220 medarbetare och 12 chefer förvaltar, leder och utvecklar verksamheten som tar emot ca 300 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna är sysselsatta i arbetsmarknadsutbildning, olika behandlingsprogram eller i arbete inom kök, snickeri, djurhållning, växtodling, förpackning/montage m m. Anstalten Sörbyn är en jordbruksanstalt med spannmålsodling och djurhållning. Till anstalten och häktet Umeå är det ca 10 min promenad från närmaste busshållplats, till anstalten Sörbyn åker man bil. Personalparkering finns. ARBETSUPPGIFTER Inom verksamhetsområde Umeå finns två chefsstöd med olika inriktning. Nu söker vi dig som vill ta ansvar för inriktning HR. En stor del av ditt fokus kommer att vara på vår kompetensförsörjning. Kriminalvårdens nationella HR-avdelning ansvarar för operativt genomförande av rekryteringsprocesser, regionala funktionen Samordnad bemanning ansvarar för löpande vikariebehov medan lokala chefer har personal- och driftansvar inom verksamhetsområdet. Du kommer vara länken mellan chefer, bemanning och rekrytering. Du kommer också vara kontaktperson för företagshälsovården och bistå våra chefer i såväl rehabiliterings- som personalärenden. I din roll ingår att: • Tillsammans med ledningsgruppen lägga strategisk plan för behov av rekrytering • Samordna genomförandet av rekrytering i konstruktiv dialog med HR-avdelningens rekryteringsgrupp • Analysera och ge förslag till åtgärder vad gäller utbildningsbehov för verksamhetsområdets medarbetare • Tillsammans med regional HR-expert ta fram planering för bemanningsstrategiska insatser • Bistå chefer i personalärenden • Andra HR-administrativa uppgifter som uppstår i en verksamhet Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Som chefsstöd hos oss behöver du vara självgående och ansvarstagande. Det är också viktigt att du trivs i en administrativ roll och är van vid att arbeta strukturerat och systematisk då rollen innebär att hålla samman och driva flera olika processer med flera aktörer samtidigt. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisationen och det ställs därför höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga i dialog med de chefer, fackliga företrädare och externa aktörer som du samverkar med. Vi söker dig som är driven och har vilja och förmåga att hjälpa andra för att hitta lösningar. Vi ser gärna också att du är nyfiken och tar initiativ. Du kommer att föra konstruktiv dialog för att samordna olika funktioners väg mot ett gemensamt mål. Därför ser vi att du har hög samarbetsförmåga, att du är konstruktiv, kommunikativ och flexibel i ditt förhållningssätt. Du har god administrativ förmåga och struktur. Du har siktet på goda lösningar. Du är nyfiken, analytisk och har modet att lyfta viktiga frågor till diskussion. Du trivs med en kombination av operativa och strategiska uppgifter. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan motsvarande utbildning i kombination med relevant erfarenhet • Erfarenhet av arbete med komptensförsörjningsprocesser (rekrytering, utbildning, korttidsbemanning) • Erfarenhet av samordnande roll som innebär att driva, leda och upprätthålla processer med flera aktörer • Hög administrativ förmåga • God svenska i såväl tal som skrift • God vana att arbeta i olika typer av systemstöd (t ex personal-, löne- eller beslutsstödsystem) Det är meriterande om du har: • Universitets-/högskoleexamen inom personalvetenskap • Erfarenhet av att ur ett arbetsrättsligt perspektiv hantera rehabiliterings- och personalärenden • Erfarenhet av liknande roll i annan offentlig verksamhet ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Intervjuer kommer att hålla på plats i Umeå den 20 och ev även 21 maj. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

17 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
HR Generalist till Nimbus Group

Vi söker just nu en HR Generalist för att stärka vårt kunds HR-team. Tjänsten är initialt ett heltidskonsultuppdrag genom Wise Professionals med start i början av juni 2024, med avsikten att vår kund tar över anställningen därefter. I ditt uppdrag som HR Generalist kommer du att arbeta nära Nimbus Groups dagliga verksamhet i Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar administrativa uppgifter samt att ge stöd till lokal ledning gällande HR-relaterade frågor. Rollen stöttar också HR Manager angående verksamheten i Finland och USA. HR Generalisten kommer även att agera som projektledare och driva ett projekt för att implementera ett nytt HR-system. Du kommer att arbeta nära Head of HR antingen från Nimbus huvudkontor i Göteborg eller kontoret & fabriken i Mariestad. Resor mellan Göteborg, Mariestad och Stockholm förekommer.  Du kommer att arbeta i en bred roll och olika spännande uppgifter såsom: Ge råd och stöd till chefer och medarbetare Arbete med arbetsrätt och förhandling (kollektivavtal i Sverige etc.) Upprätthålla värderingar och utveckla företagskulturen Onboarding/offboarding Uppdatera rollbeskrivningar och policys HR-relaterad kommunikation Den administrativa delen av jobbet innefattar bland annat: Nära samarbete med företagets externa löneavdelning för kommunikation av nyrekryteringar och uppsägningar Sammanställa månatliga lönetillägg/-avdrag från ERP-system och fakturor Ta ut månatliga tidsrapporter för medarbetare och skicka dessa till respektive företag som grund för fakturering Administrationshantering av förmåner med Epassi Fungera som lokal support för HR-relaterade verktyg såsom HR-systemet och Winningtemp Projektledning:  Projektledare för en global implementation av ett nytt HR-system och då också projektledare för en projektgrupp. Ansvarig för administrativt arbete relaterat till projektet. Stötta Head of HR i Change Management-relaterade uppgifter. Din bakgrund  Vi letar efter någon med minst 5 års erfarenhet av liknande roller där du har arbetat både operativt och strategiskt. Det är viktigt att du har några års erfarenhet av projektledning (implementering av HR-system eller liknande). För att trivas och passa bra i rollen som HR Generalist bör du: Förmågan att bygga relationer med olika intressenter Förståelse för olika kulturer och förmågan att navigera i det internationella Ha mod och ett proaktivt förhållningssätt Erfarenhet av att arbeta med HR-system, IT projekt eller förändringsledning inom systemprojekt Ha projektledningsfärdigheter Civilekonomexamen eller examen inom beteendevetenskap (psykologi, pedagogik etc.) Svenska och engelska är ett måste Förståelse för detaljhandel och tillverkning ses som en fördel Om Nimbus Group Nimbus bygger båtar som uppfyller kraven från den medvetne båtägaren som uppskattar smart funktionalitet, komfort, säkerhet och skandinavisk design. Dessa egenskaper anser vi vara grundläggande oavsett om du gör en snabb utflykt, tillbringar en social helg eller seglar på en lång internationell kryssning. Etablerat 1968 i Göteborg, Sverige. När du blir en av oss på Wise Professionals Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.  Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö. Ansökan Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
HRBP till Bosch Rexroth

Ditt uppdrag Som HRBP kommer du att samarbeta och arbeta ihop med HR Manager för Bosch Rexroth Sverige. Du arbetar i Sverige men kommer på sikt även att arbeta i Norge. Du kommer att ha en varierande vardag med inslag av resor men också en flexibilitet gällande att arbeta hemma och på kontoret. Bosch Rexroth sitter i fina kontorslokaler i Liljeholmen och har kontor och produktion i Helsingborg och Örnsköldsvik. Rollen som HRBP är bred och innehåller spännande arbetsuppgifter såsom: Organisatorisk HR-ansvar för flera avdelningar och stötta dess chefer Du ansvarar för hela HR-årscykeln för avdelningarna ink. lönerevision, arbetsmiljö mm Rekrytering Förhandling och arbetsrättsliga frågor Successionsplanering Employer Branding Digitalisera och effektivisera arbetsprocesser HR administration i bla. HR Global (SAP), påminna chefer om övertid och tidredovisning mm.      Lägg in information om anställda/nyanställda i system  Din bakgrund Vi söker dig med minst 4 års erfarenhet från liknande roller i en global organisation. För att trivas och passa in i rollen som HRBP bör du:  Vara kommunikativ med en förmåga att bygga goda relationer och skapa förtroende Ha god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot mål Tycka om att arbeta med förändring- och digitaliseringsarbete Ha en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande Besitta kunskap om arbetsrätt och har erfarenhet av kollektivavtal Systemvana  Om Bosch Rexroth  Bosch Rexroth är världens ledande leverantör inom industriell automation och mobilhydraulik. Ett komplett produktprogram, djup kompetens och god service gör oss till en trygg och säker helhetsleverantör. Vår ambition är att med unik branschkunskap och kvalificerade medarbetare alltid erbjuda våra kunder det allra bästa. www.boschrexroth.se När du blir en av oss på Wise Professionals  Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.  Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö. Ansökan Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
People & Culture Leader | Rexcell | Skåpafors

Trivs du i en ledande roll där du får arbeta brett med personalfrågor och HR? Vi på Jefferson Wells söker en engagerad People & Culture Leader för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund Rexcell i Skåpafors. Välkommen att ansöka till detta spännande konsultuppdrag! Ort: Skåpafors, Bengtsfors Uppdragsstart: Augusti 2024 Uppdragslängd: 6 månader, efter uppdragsperioden är tanken att anställningen övergår till kund. Om Rexcell: In 2030 we have achieved circularity at scale. We passionately lead our industry towards a world where we give more than we take in our efforts to create joyful and easy-to-use solutions for all people to embrace food, togetherness and design - with care for the planet. A higher purpose, people, innovation and digitalization enable our journey. We Care We are Passionate We make a difference Rexcell är ett helägt dotterbolag till Duni AB som tillverkar Tissue och Airlaid för bordsprodukter till det dukade bordet. Företaget med tillverkning i Skåpafors har cirka 200 anställda. Duni Group där Rexcell ingår, är marknadsledande inom attraktiva, miljöanpassade och funktionella produkter för dukning och take-away. Läs gärna mer på https://www.dunigroup.com/sv/rexcell/ Arbetsbeskrivning: Som People & Culture Leader hos Rexcell kommer du att vara en nyckelperson i att forma och implementera strategier inom olika HR-områden. Ditt arbete sträcker sig från förhandlingar och strategiskt förbättringsarbete till att vara ett stöd för chefer, hantera lönefrågor, rekrytering och rehabilitering. Du kommer även att säkerställa att företagets system används effektivt och vara med och skapa en arbetsplats som ligger i framkant vad gäller hållbarhet och medarbetarnas trivsel. Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Ledning och implementering av HR-strategier * Stödja chefer i personalrelaterade frågor * Rekrytering inom kollektivet * Säkerställa att rehabiliteringsprocessen följs * Vara delaktig i förhandlingar * Säkerställa att kompetensutveckling sker utifrån behov * Säkerställa att företagets system och processer används effektivt och hållbart * Kunna bistå övriga inom avdelningen vid behov Utöver avdelningen i Skåpafors sker ett aktivt utbyte med kollegor inom koncernen där du får möjlighet att både ge och få såväl inspiration som kunskap. Den vi söker: Till detta spännande konsultuppdrag söker vi dig som har tidigare erfarenhet från brett HR-arbete. Vi letar efter någon som har en positiv inställning och är bra på att hitta lösningar samtidigt som de är omtänksamma mot andra. Du bör vara driven och entusiastisk med en stark förmåga att leda och motivera andra. I ditt ledarskap strävar du efter att skapa en positiv och stödjande arbetsmiljö där människor trivs och presterar sitt bästa. Vi söker dig som har: * Erfarenhet av arbete inom personalfrågor med bred kompetens inom HR-området * Högskoleexamen inom HR * Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
HR-partner till Norrtälje kommun

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.  Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta i en bred, utvecklande och spännande HR-roll tillsammans med oss. Du trivs i en generalistroll och kommer fungera som en drivande, stödjande och coachande resurs. Du ger stöd till cheferna i alla förekommande HR-frågor, såsom rekrytering, arbetsrätt- och samverkan, löneöversyn, arbetsmiljö och rehabilitering.  Vår värdegrund som skall prägla allt arbete i kommunen; • Invånaren först • Allas lika värde • Höga förväntningar     Arbetsbeskrivning Rollen som HR-partner kräver att du känner dig bekväm med att arbeta konsultativt och verksamhetsnära och står stadigt i svåra situationer. Vårt arbete skall göra det lätt för verksamheterna att göra rätt. Rollen som HR-partner innebär ett stort eget ansvar, men även ett nära samarbete med övriga kollegor inom HR-avdelningen samt med HR-direktören.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som HR-partner ger du stöd och rådgivning till chefer inom dina områden. Du tolkar lagar och avtal inom arbetsrätten samt hjälper cheferna till en ökad förståelse inom området. Du stöttar chefer inom rehabilitering och arbetsmiljöarbete samt övrigt i frågor kopplade till verksamheterna. Du hjälper cheferna att jobba efter uppsatta mål.    Utmaningarna Balansen mellan det strategiska och det operativa arbetet är utmanande och något vi jobbar på kontinuerligt.   Kvalifikationer Som person har du stort engagemang och ett tydligt arbetsgivarperspektiv. Det är för dig självklart att ge god service till våra chefer, stöd till medarbetare och har en god samverkan med våra fackliga parter. Du är lyhörd, strukturerad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi ser att du är en självgående person med hög integritet som uttrycker sig väl muntligt och skriftligt. Vidare tycker du om att samarbeta, är prestigelös och trivs med att anpassa dig till förändrande omständigheter och ser möjligheter i förändring.  • Relevant akademisk examen, HR/beteendevetenskap eller motsvarande.  • Minst 5 års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete. • Praktisk erfarenhet av arbetsrätt, kollektivavtalstolkning och förhandling.  • Gedigen erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt utvecklande med arbetsmiljöfrågor som med praktiskt stöd åt chefer i alla förekommande HR-frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån kommunal verksamhet.   Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.   Om arbetsplatsen På Norrtälje kommuns HR-avdelning är vi idag 10 kollegor som arbetar för att ge stöd till chefer och medarbetare på bästa sätt med vår profession och expertis. Vårt uppdrag är att ge dagligt stöd inom olika frågor som rör HR samt arbeta strategiskt för att underlätta, utveckla och smidiggöra verksamheternas dagliga arbete.  Kontaktuppgifter till oss som arbetar med denna rekrytering finns nedan så om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig eller någon av de andra kontaktpersonerna.   Så tycker medarbetare  Det jag uppskattar med mitt jobb är att det är omväxlande och lustfyllt. Det är väldigt kul och utvecklande att jobba med så många olika saker. Vi får förtroende att jobba självständigt inom våra områden, är professionella och levererar med vår spetskompetens. Det bästa av allt är skratten mellan mötena. – Maria Harg, HR-partner Jag tycker att mitt jobb på Norrtälje kommun är väldigt roligt. Med superhärliga och duktiga kollegor får jag möjlighet att utvecklas och utmanas. Mitt arbete är omväxlande, den ena dagen är aldrig den andra lik och det passar mig perfekt. Dessutom har vi väldigt kul! – Madelene Jonsson Hay, HR-strateg   Anställningsform Annonsen avser en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.  Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.   Om oss Vi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024