Projektledare med fokus på SciLifeLabs digitala närvaro
Uppsala Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Projektledare med fokus på SciLifeLabs digitala närvaro På SciLifeLab kretsar verksamheten kring life science – livsvetenskap – ett globalt viktigt forskningsfält som gör skillnad inom områden som hälsa, miljö och klimat. SciLifeLab (Science for Life Laboratory) startades 2010 gemensamt av de fyra grundande universiteten Karolinska Institutet, KTH, Stockholms universitet och Uppsala universitet. År 2013 utsågs vi till nationell forskningsinfrastruktur och idag har vi verksamhet vid de flesta större svenska lärosäten. SciLifeLab är en akademisk centrumbildning, så alla som arbetar här är anställda vid ett universitet. Tjänsten är förlagd till Uppsala universitet, inom SciLifeLabs verksamhetsstöd, Operations office. SciLifeLab befinner sig i en digital transformationsfas med målet att fördjupa samarbetet mellan sina nationella infrastrukturer och därmed möjliggöra stöd till större och mer komplexa forskningsprojekt. En central del i denna satsning är utvecklingen av Integrated Data Services - ett tvärfunktionellt initiativ med målet att erbjuda forskare samordnade, användarvänliga och skalbara datatjänster. För att lyckas med denna satsning behöver SciLifeLab stärka sin digitala närvaro, där webbplattformar och kommunikationsflöden spelar en avgörande roll. Vi söker nu en person med strategisk, teknisk och kommunikativ kompetens för att driva utvecklingen av en mer sammanhållen och målinriktad digital närvaro för SciLifeLab. Arbetsuppgifter: Du är placerad vid Adm. centrum för SciLifeLab i Uppsala, en del av Operations Office, och kommer dessutom även att arbeta nära både Data Center och SciLifeLabs kommunikationsteam. Dina huvudsakliga uppgifter blir att: - Leda och vidareutveckla arbetet med SciLifeLabs digitala närvaro på scilifelab.se och andra domäner. - Leda utformningen av nya digitala gränssnitt för förbättrad kommunikation, samverkan och användarupplevelse vid SciLifeLabs webplatser och serviceerbjudande. - Utföra och analysera behovskartläggningar genom kvalitativa och kvantitativa metoder - Samverka med tekniska utvecklare, kommunikatörer och infrastrukturanvändare - Säkerställa att digitala plattformar möter både interna behov och målgruppers förväntningar - Stödja verksamhet inom SciLifeLab med expertis angående användarupplevelse och effektiv webbaserad kommunikation vid utveckling av nya webtjänster Kvalifikationskrav: - Erfarenhet av strategiskt arbete med digital kommunikation och webbnärvaro med fokus på användarens perspektiv och kundresa genom digitala plattformar - Erfarenhet av projektledning med fokus på användarperspektivet i komplexa digitala sammanhang - Erfarenhet av att självständigt planera och genomföra användarintervjuer och behovs- och informationsinsamling för analys och kartläggning av kundresa - Mycket god förmåga att genom presentionsmaterial, rapport, visualisering av processer rekommendera och genomföra lämplig implementering - God förståelse för användarcentrerad design, målgruppsanalys och digital struktur - Förmåga att arbeta med både verksamhetsutveckling och tekniska lösningar - Erfarenhet av att arbeta i forskningsnära eller akademiska miljöer och erfarenhet av arbete med användaranalys vid svensk forskningsinfrastruktur - God förståelse för det digitala infrastrukturbehovet i gränslandet mellan akademi och andra samhällsaktörer - Mycket god kommunikativ förmåga på engelska och svenska i tal och skrift. Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad, 12 månader. Omfattningen är 100%. Tillträde 2025-08-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Föreståndare Jenny Alfredsson, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025, UFV-PA 2025/2228. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kommunikatörer till NCSC och FRA
Försvarets Radioanstalt
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta, stärka Sveriges samlade förmåga att hantera cyberhot och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu kommunikatörer till FRA och Nationellt cybersäkerhetscenter. Hos oss är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Vi söker idag kommunikatörer för två områden. Dels en kommunikatör som kommer att arbeta med kommunikation för FRA som helhet och dels en kommunikatör som kommer arbeta inriktat på Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC. Som kommunikatör vid NCSC arbetar du med att utveckla, driva och utföra såväl strategisk som operativ kommunikation. I rollen kommer du bistå verksamheten med kommunikationsrådgivning där du ger både operativt och strategiskt stöd samt driver arbetet framåt på ett nyfiket och strukturerat sätt. Som kommunikatör på FRA ansvarar du för att utveckla, driva och utföra FRA:s internkommunikation såväl strategiskt som operativt. Du kommer också att hjälpa till att utveckla FRA:s kommunikation med Employer Branding. Som kommunikatör för FRA som helhet kommer du att vara placerad på Lovön. Som kommunikatör för NCSC kommer du att arbeta ifrån Lovön och Tomteboda i Solna. Du kan Vi söker dig som har: En högskoleutbildning inom antingen kommunikation, journalistik och information eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant Erfarenhet av att arbeta med kommunikation hos företag, myndighet eller organisationer. Vana vid att arbeta med de vanligaste webbpubliceringsverktygen och med sociala medier Erfarenhet av fotografering och vana vid att jobba med Photoshop och Indesign eller motsvarande Erfarenhet av att målgruppsanpassa texter och innehåll Mycket bra kunskaper i Officepaketet Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med kommunikation inom statliga myndigheter eller annan offentlig verksamhet Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig söker dig som har ett driv och är självgående i ditt sätt att arbeta. Då rollen innefattar många kontaktytor är det av synnerlig vikt att du är prestigelös, bra på att samarbeta samt kan identifiera behov för att uppnå resultat som fungerar för alla parter. Som person är du är flexibel och kan möta förändrade behov samtidigt som du tar ett ansvar för att självständigt slutföra dina åtaganden inom överenskomna tidsramar. Slutligen ser vi att du som söker har förmågan att se till helhetsperspektivet och prioriterar utifrån övergripande strategier. Om FRA och NCSC FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Just nu är NCSC i en expansiv utvecklingsfas där du får möjlighet att vara med och bygga upp en central kontaktpunkt för Sveriges cybersäkerhet.  Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är antingen belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan eller i Tomteboda, Solna. Arbetar du Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på [email protected] Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-27 Referensnummer 2025FRA1434-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

24 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kommunikatör - Content creator
Rfsl
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och lyfta berättelser om transpersoners rättigheter och bidra till en mer inkluderande offentlig diskussion? Nu söker vi en specialist inom digital kommunikation som är van att skapa innehåll som engagerar, berör och syns – i en organisation som gör verklig skillnad, varje dag. Du kommer att vara en viktig del av RFSL:s kommunikationsteam och arbeta hands-on med produktion av innehåll för våra digitala kanaler. I fokus står video, visuellt uttryck och sociala medier – men också möjligheten att påverka hur vi berättar om våra frågor, kampanjer och målgrupper. Din roll hos oss Som kommunikatör med inriktning på innehållsproduktion blir du en nyckelperson i RFSL:s kommunikationsteam under ett års tid. Du kommer särskilt fokusera på produktion av innehåll i sociala medier, med tonvikt på video, samt att bidra till kommunikationen om transpersoners rättigheter i olika kanaler. Du kommer också att bidra till RFSL:s övriga kommunikationsarbete. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor inom kommunikation, påverkansarbete och insamling. Du arbetar både självständigt och i team, med stort eget ansvar. Du kommer bland annat att arbeta med att: Producera målgruppsanpassat innehåll i text, bild och särskilt video för sociala medier Utveckla och genomföra kampanjer och kommunikationsinsatser med fokus på transpersoners rättigheter Arbeta med tonalitet, visuellt uttryck och innehåll i linje med RFSL:s varumärke Använda verktyg som Adobe After Effects, Premiere Pro och Canva för att skapa engagerande innehåll Arbeta agilt och datadrivet – planera, utvärdera och förfina kommunikationen utifrån analys och omvärldsbevakning Anpassa budskap för olika målgrupper och sammanhang Samarbeta i ett tvärfunktionellt team och bidra till utvecklingen av RFSL:s digitala närvaro Om dig Du är en kommunikativ och kreativ innehållsproducent med särskild kompetens inom rörlig media och storytelling. Du har mycket god stilistisk förmåga på både svenska och engelska och är van att anpassa budskap till olika målgrupper och kanaler. Du har erfarenhet av kommunikation med fokus på mänskliga rättigheter, gärna med särskild kunskap om transpersoners livsvillkor. Du trivs i en miljö där du får kombinera hands-on produktion med strategiskt tänkande, arbetar självständigt och är trygg i att ta stort ansvar. Du är flexibel och lösningsorienterad. Vi förutsätter att du ställer dig bakom RFSL:s grundprinciper. För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av contentproduktion för sociala medier, särskilt videoproduktion Erfarenhet av arbete med Adobe Suite (inkl. After Effects och Premiere Pro) och Canva God förmåga att arbeta strukturerat och planerat, även i snabbföränderliga situationer Erfarenhet av att arbeta agilt och datadrivet – du anpassar och utvecklar kommunikation baserat på omvärld, statistik och behov Tidigare arbete med strategisk utveckling av digital kommunikation, särskilt inom sociala medier Kunskap och erfarenhet av frågor om transpersoners rättigheter, samt hbtqi-frågor och mänskliga rättigheter generellt Förmåga att ta egna initiativ och ansvar, samt att samarbeta prestigelöst i team Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av AI-verktyg i det dagliga arbetet, både operativt och/eller strategiskt. Erfarenhet av olika fält inom kommunikation, t.ex. grafisk form, foto, nyhetsbrev eller webb Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av ideell sektor och/eller kommunikationsbyrå Anställningsvillkor: Sysselsättningsgrad: 75% Anställningsform: Avtalad visstidsanställning, enligt gällande kollektivavtal, upp till ett år Placering: RFSL:s huvudkontor i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete Start: Tillträde September eller enligt överenskommelse Vårt erbjudande Hos RFSL blir du en del av ett växande och engagerat team där flexibilitet, professionalitet och eget ansvar värderas högt. Vi är en arbetsgivare som prioriterar våra medarbetares välmående och utveckling, och vi erbjuder: Ett meningsfullt och stimulerande arbete i en dynamisk miljö. Tjänstepension, föräldralön och andra kollektivavtalade förmåner. Möjlighet att påverka både dina arbetsuppgifter och hur vi utvecklar vår verksamhet. Chansen att bidra till mänskliga rättigheter och demokratiska värden i en tid där detta är viktigare än någonsin. Övrigt Vi följer Bransch- och löneavtalet för Ideella och Idéburna Organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen/Vision/Akademikerförbundet. Skicka in ditt CV senast den 23 juli 2025. Personligt brev är frivilligt, men du kommer att besvara urvalsfrågor baserade på vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik. Vi granskar ansökningarna först efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen består av CV-granskning, telefonavstämning, digital intervju och en intervju på vårt kontor. Du kommer att göra ett arbetsprov i slutet av rekryteringsprocessen. Innan anställning behövs ett utdrag ur belastningsregistret Vi tillämpar anonymiserad och kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att dina personuppgifter och eventuella bilder är anonyma för den ansvariga rekryteraren under CV-granskningen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta verksamhetsledare för kommunikation på [email protected] och om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-partner Tobias Jensen på [email protected]. Observera att annonsen publiceras under semestertider och återkoppling på ev. frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan dras ut på tiden. RFSL är en inkluderande arbetsgivare och vi välkomnar alla sökande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kommunikatör
Rfsl
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och forma den offentliga bilden av en av Sveriges mest välkända människorättsorganisationer? Nu söker vi en kommunikatör med bred kompetens inom digital kommunikation, som kan arbeta både strategiskt och operativt i en dynamisk miljö. Du kommer vara en nyckelperson i RFSL:s kommunikationsteam med ansvar för att producera innehåll för våra digitala kanaler, driva kommunikationskampanjer, vidareutveckla vår närvaro i sociala medier samt säkerställa kvaliteten i vår insamlingskommunikation. Din roll hos oss Som kommunikatör på RFSL har du en nyckelroll i att sprida vårt budskap, stärka vårt varumärke och engagera fler i arbetet för hbtqi-personers rättigheter. Du jobbar både operativt och strategiskt, och blir en central del av kommunikationsteamet på vårt förbundskansli i Stockholm. Tjänsten är en generalistroll som kräver bred kompetens och vana vid att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. I rollen ingår bland annat ansvar för innehåll i sociala medier, utveckling av våra webbplatser och vårt insamlingsarbete, samt att bidra till kampanjer och omvärldsbevakning. Du förväntas arbeta datadrivet, målgruppsanpassat och utifrån ett inkluderande och tillgängligt kommunikationsperspektiv. Du kommer bland annat att arbeta med att: Producera och publicera innehåll i RFSL:s sociala kanaler, inklusive foto och video Kvalitetssäkra och utveckla kommunikationen kring RFSL:s insamlingsarbete tillsammans med insamlingsansvarig Genomföra kampanjer i digitala kanaler, t.ex. i nyhetsbrev eller i sociala medier Samla in, analysera och presentera statistik från t.ex. Google Analytics, Salesforce och Meta Business Suite Arbeta strategiskt med RFSL:s digitala kanaler och utveckla vår kommunikationsnärvaro Ansvara för drift och innehåll på rfsl.se och transformering.se (WordPress), inklusive SEO Skriva och uppdatera texter, även om komplexa ämnen Bidra till omvärldsbevakning i sociala medier och press, samt skapa innehåll utifrån det som är aktuellt Samarbeta med övriga i kommunikationsteamet och bidra till det övergripande kommunikationsarbetet Om dig Du är en kommunikativ och lösningsfokuserad person med mycket god stilistisk förmåga på både svenska och engelska. Du har ett kreativt sinne och trivs med att jobba i en organisation där det ibland går snabbt och mycket händer samtidigt. Du är strukturerad, flexibel och trygg i att ta stort eget ansvar. Du har ett starkt engagemang för hbtqi-personers rättigheter och delar RFSL:s värderingar. Vi förutsätter att du ställer dig bakom RFSLs grundprinciper. För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har: Minst tre års arbetslivserfarenhet av kommunikationsarbete Bred erfarenhet av digital kommunikation och contentproduktion (text, bild, video) God förmåga att skriva målgruppsanpassade texter för sociala medier, webb och nyhetsbrev Erfarenhet av strategiskt arbete med kommunikation i sociala medier Vana att arbeta datadrivet och utifrån omvärldsanalys Erfarenhet av att jobba med webbpublicering i WordPress samt SEO Vana att arbeta med verktyg som Google Analytics, Meta Business Suite, Adobe Suite (inkl. After Effects och Premiere Pro) och Canva Erfarenhet av insamlingskommunikation och plattformar som Adoveo och Salesforce God struktur, planeringsförmåga och vana vid att arbeta både självständigt och i team Kunskap, intresse och erfarenhet av hbtqi-frågor, mänskliga rättigheter och samhällsfrågor Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av AI-verktyg i det dagliga arbetet, både operativt och/eller strategiskt. Erfarenhet av kriskommunikation Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av ideell sektor och/eller kommunikationsbyrå Erfarenhet av tillgänglighetsanpassning av digital kommunikation Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska Anställningsvillkor: Sysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning Placering: RFSL:s huvudkontor i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Tjänsteresor ingår. Start: Omgående, enligt överenskommelse Vårt erbjudande Hos RFSL blir du en del av ett växande och engagerat team där flexibilitet, professionalitet och eget ansvar värderas högt. Vi är en arbetsgivare som prioriterar våra medarbetares välmående och utveckling, och vi erbjuder: Ett meningsfullt och stimulerande arbete i en dynamisk miljö. Tjänstepension, föräldralön och andra kollektivavtalade förmåner. Möjlighet att påverka både dina arbetsuppgifter och hur vi utvecklar vår verksamhet. Chansen att bidra till mänskliga rättigheter och demokratiska värden i en tid där detta är viktigare än någonsin. Övrigt Vi följer Bransch- och löneavtalet för Ideella och Idéburna Organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen/Vision/Akademikerförbundet. Skicka in ditt CV senast den 23 juli 2025. Personligt brev är frivilligt, men du kommer att besvara urvalsfrågor baserade på vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik. Vi granskar ansökningarna först efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen består av CV-granskning, telefonavstämning, digital intervju och en intervju på vårt kontor. Du kommer att göra ett arbetsprov i slutet av rekryteringsprocessen. Innan anställning behövs ett utdrag ur belastningsregistret. Vi tillämpar anonymiserad och kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att dina personuppgifter och eventuella bilder är anonyma för den ansvariga rekryteraren under CV-granskningen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Head of communications team Malin Grundström på [email protected] och om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-partner Tobias Jensen på [email protected]. Observera att annonsen publiceras under semestertider och återkoppling på ev. frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan dröja. RFSL är en inkluderande arbetsgivare och vi välkomnar alla sökande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Erfaren internkommunikatör till uppdrag
Soros Consulting AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Ort: Boden eller Stockholm Startdatum: 2025-08-18 Slutdatum: 2026-02-18 Omfattning: Heltid Språk: Engelska (krav), svenska (meriterande) Möjlighet till förlängning: Ja Om uppdraget Vi söker nu en erfaren konsult inom internkommunikation för ett uppdrag hos vår kund inom den gröna industrin. Rollen kombinerar strategisk och operativ kommunikation med projektledning av förändringsinitiativ inom HR-området. Uppdraget passar dig som vill bidra till att bygga en stark intern kultur i ett växande bolag med hållbarhetsfokus. Konsulten kommer att arbeta nära Group Internal Communications Lead och stötta i att driva och utveckla interna kommunikationsinsatser som ligger i linje med organisationens övergripande strategi och värdegrund. Särskilt fokus ligger på kommunikationsarbetet för teamet i Boden. Ansvarsområden Rollen omfattar två huvudsakliga områden: 1. Internkommunikation Produktion av budskap, kommunikationsmaterial och aktiviteter som stärker intern kultur och engagemang Kommunikativt stöd i organisationens förändringsresa 2. Projektledning inom HR/People & Organization Planering och genomförande av kommunikationsinsatser kopplade till initiativ såsom ersättningsprogram, transparens kring belöningssystem och andra HR-relaterade projekt Samverkan med flera interna funktioner, bland annat Operations i Boden, Digital samt People & Organization Kvalifikationer 5–10 års erfarenhet av internkommunikation, företagskommunikation eller HR-kommunikation Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och kulturutveckling i multikulturella miljöer Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande Dokumenterad erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp kommunikationsprojekt Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska (krav), svenska är meriterande God förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper, inklusive kollektivanställda och tjänstemän Van att arbeta i matrisorganisationer, gärna med erfarenhet av kollektivavtal Erfarenhet från tung industri eller bolag med fokus på grön omställning är meriterande Akademisk examen inom kommunikation, HR eller motsvarande område Övrig information Fysisk närvaro krävs i hög grad på plats i Boden eller Stockholm Resor inom Sverige förekommer regelbundet, cirka en gång per månad Uppdraget löper från 18 augusti 2025 till 18 februari 2026, med möjlighet till förlängning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Kvinnojouren Iris söker en samordnare för utåtriktat arbete
Kvinnojouren Iris
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Kvinnojouren Iris söker en anställd Är du driven och engagerad i att sprida kunskap och förebygga våld? Vill du bidra till att fler kvinnor och tjejer i Luleå och Norrbotten får det stöd de behöver? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill arbeta med vår utåtriktade verksamhet. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Arbetsuppgifterna består av att öka Kvinnojouren Iris synlighet och sprida kunskap om mäns våld mot kvinnor genom att bland annat anordna utåtriktade aktiviteter och uppdatera vår hemsida och våra sociala kanaler. Som anställd hos oss kommer du dels att skapa nya nätverk och utveckla samverkan med lämpliga organisationer, dels fortsätta det redan befintliga samarbetet. Uppdraget innefattar också att erbjuda direkt stöd till kvinnor, tjejer och barn genom samtal på plats eller via telefon och digitala kanaler. I arbetet ingår vissa administrativa uppgifter samt att vid behov bidra till den dagliga verksamheten på boendet. Vi söker dig som: ● Har ett starkt engagemang för feministiska värderingar och kvinnojoursrörelsen. ● Är en god kommunikatör med förmåga att engagera och informera olika målgrupper. ● Är strukturerad, ansvarsfull och drivande. ● Har förmåga att arbeta både självständigt och i team med övriga anställda och ideella jourkvinnor. Alla anställda inom Kvinnojouren Iris förväntas arbeta ur ett feministiskt perspektiv och i enlighet med organisationens värderingar, riktlinjer och stadgar. Vi förväntar oss att du samarbetar med andra anställda och deltar i handledning samt årliga utvärderingar. Arbetstid: Arbetstiden är 38 timmar/vecka. Fackförbund är Unionen. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Känner du att detta är någonting för dig? Tveka inte att söka! Skicka ett personligt brev samt CV till: [email protected] Sista datum för ansökan är 1 augusti. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vice ordförande Jonna Lindberg på telefon 070-8268717. Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Kommunikatör – Halmstad
Stena Recycling AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och visa upp framtidens återvinning? Vi söker dig som brinner för kommunikation, service och hållbarhet till ett vikariat som sträcker sig till juli 2026. I den här rollen blir du en nyckelperson i att sprida kunskap om vårt arbete för en cirkulär framtid – både internt och externt. Om rollen Som kommunikatör blir du ansiktet utåt för Stena Nordic Recycling Center i Halmstad. Du ansvarar för att ta emot och guida besökare, både interna och externa, genom hela vår site som består av flera olika anläggningar. Du förklarar hur våra olika anläggningar fungerar och vad för typ av material de hanterar, på ett inspirerande och pedagogiskt sätt. I rollen ansvarar du även för utställningen i vår huvudentré och vårt showroom, inklusive all administration kring dessa. Tjänsten är ett vikariat på 50% med start i augusti/september och sträcker sig till juli 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är flexibel dagtid. Vem är du? Vi söker dig som är social och utåtriktad, och som trivs med att tala inför grupper. Du har ett positivt förhållningssätt och en stark servicekänsla, och du är en fena på att anpassa din kommunikation utifrån både interna och externa perspektiv. Du är självgående men också en lagspelare som uppskattar samarbete. För att lyckas i rollen behöver du kunna prioritera i det dagliga arbetet och vara nyfiken, engagerad och lösningsorienterad samt självklart bidra med energi och glädje till din omgivning. Kanske studerar du kommunikation idag och vill kombinera dina studier med jobb – då är detta rollen för dig! Kvalifikationer Du behöver ha följande för att lyckas i rollen: • Gymnasieutbildning, gärna inom information/kommunikation • 1–3 års arbetslivserfarenhet med kundkontakt och/eller service • Mycket god datorvana och god kunskap i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift • B-körkort Vad erbjuder vi dig?   Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Under din första tid kommer du att gå bredvid nuvarande kommunikatör innan föräldraledigheten tar vid, och du kommer lära dig allt om hur våra processer i de respektive anläggningarna fungerar. Självklart erbjuder vi dig även trygga och utvecklande förmåner, kollektivavtal och konkurrenskraftig lön, läs mer här. Så här rekryterar vi   Vi välkomnar ansökningar senast den DAG MÅNAD. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar, och de som vi anser matchar rollen bäst kommer vi att bjuda in till en intervju. Vi genomför tester, tar referenser och gör en bakgrundskontroll i slutskedet av processen. Om du har några frågor under processen så är du varm välkommen att höra av dig till rekryterande chef Joachim Björkman, via [email protected].   Observera att under sommarveckorna så är många av oss lediga och vi kommer därför att gör ett första urval i augusti. Vi ser fram emot att gå igenom alla ansökningar och tackar för din förståelse. Om Stena Recycling   Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi.   Varmt välkommen med din ansökan - det börjar med dig!  Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studentinformatör till Vision i Jönköping
Academic Work Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Jönköping University. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 15 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Digital kommunikatör med inriktning sociala medier (vikariat)
Riksteatern
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Riksteatern strävar efter mångfald på, bakom och framför scenen. Med 230 Riksteatersföreningar är vi Sveriges största producerande turnéteater, och når genom allt man arrangerar, förmedlar och producerar cirka 1 miljon människor varje år. Nu vill vi nå nästa nivå i vår digitala kommunikation, och nå ut till ännu fler! Har du fått organisationers sociala medienärvaro att växa och skapat ett stort engagemang? Har du byggt starka varumärken med storytelling i sociala medier? Toppen, då är det dig vi söker för rollen som Digtal media specialist Om rollen: Som Digital kommunikatör (med inriktning mot sociala medier) på Riksteatern tillhör du enheten PR och kommunikation. Du arbetar både operativt och redaktionellt med att hitta, skapa och förmedla innehåll som speglar hela Riksteatern i syfte att öka synligheten och publikantalet till våra föreställningar. I rollen är du dessutom strategiskt ansvarig för att kommunikationen i våra sociala kanaler (främst Facebook, Instagram och Linkedin) är relevant och används på ett effektivt, smart och framgångsrikt sätt. Du driver kampanjer och hittar nya kreativa vägar för att nå olika målgrupper. Tillsammans arbetar vi stöttande och coachande mot Riksteaterns lokala och regionala föreningar i deras digitala utveckling. Du behöver därför trivas med att ge service, coacha och samarbeta med andra. I rollen producerar du film, foto och text, ofta i samarbete med Riksteaterns filmfotograf/redigerare eller byråer och i nära samarbete med enheten och avdelningens övriga medarbetare och andra interna kollegor. Du arbetar mot målsättningen att få våra digitala kommunikationskanaler att växa och skapa ett stort engagemang i dessa! Vem är du? Vi söker dig som skickligt kan kommunicera och representera Riksteaterns varumärke och har en djup förståelse för och erfarenhet av arbete med sociala medier. Du är en formstark innehållsproducent och har erfarenhet av att axla kommunikationsprojekt från ax till limpa. Vi samarbetar med institutioner över hela Sverige och världen och därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera mot en stor bredd av målgrupper. Du är en fena på att skapa engagemang hos målgrupperna och du kan självständigt leda projekt. Du behärskar de vanligaste publiceringsverktygen och mjukvaror såsom t.ex. Photoshop, InDesign, Premiere och After Effects. Att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift är en förutsättning. Du är strategisk och identifierar visioner och långsiktiga mål samt planerar aktiviteter för att nå dit. Du tar initiativ, arbetar självständigt och kommer med idéer. Vi vill gärna ha en kollega som trivs med att samarbeta och kan bidra med nya perspektiv till vår verksamhet! Riksteatern strävar efter jämlikhet och mångfald, både i våra rekryteringar och i vår kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att engagera en bredd av olika målgrupper i ditt tidigare kommunikationsarbete. Vi erbjuder: Hos oss får du arbeta självständigt med att skapa innehåll som både syns, hörs och engagerar i ett team med kreativt och lärande arbetsklimat. Du får ta del av Riksteaterns föreställningar och verka på en arbetsplats där vi brinner för att engagera människor i hela landet. Tjänsten är ett vikariat med start i augusti 2025 som sträcker sig till 15 juni 2026, med placering i Hallunda utanför Stockholm. Möjlighet till visst distansarbete finns i överenskommelse med närmaste chef. Tillträde sker enligt överenskommelse. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Ansökan: Känns detta som en roll för dig? I så fall ser vi fram emot att du registrerar CV och motivationsbrev om varför du ska bli Riksteaterns nya kommunikatör för sociala medier. Urval sker löpande fram till 4 juli. Därefter är processen pausad till början av augusti. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast! För mer information kontakta rekryterande chef Sara Camursoy (innan 4 juli), fackliga representanter Emelie Larsson, Akademikerförbundet (innan 27 juni) och Charly Wassberg-Borbos (från 7 juli till 25 juli), Scen & Film, via växeln på tel. 08-531 991 00.   Riksteatern är en folkrörelse. Ca 40 000 medlemmar, 220 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på https://www.riksteatern.se

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Digital kommunikatör till Kungl. Vetenskapsakademien – 16 månader
Wise Professionals AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start senast 1 september och 16 månader framåt. Om uppdraget                                             I rollen som digital kommunikatör driver du tillsammans med kollegorna på kommunikationsavdelningen Vetenskapsakademiens olika digitala kanaler. Vi har en omfattande verksamhet och du kommer att delta i många projekt med både små och stora kommunikationsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår att: Vara delaktig i att bygga strategier för digital kommunikation samt driva operativa insatser Identifiera berättelser och skapa engagerande innehåll som stärker varumärket Löpande publicera innehåll i våra olika sociala kanaler; LinkedIn, Facebook, Instagram och Bluesky Mäta och följa upp effekten av publicerat innehåll Som en del av vårt kommunikationsteam kommer du också att jobba med andra kommunikationsuppgifter i Akademiens olika projekt, både som projektledare och operativt. Om dig Du ska ha en akademisk utbildning inom kommunikation eller annat närliggande område. Du är en skicklig kommunikatör som har en känsla för färg och form, och du vet hur du ska paketera och anpassar budskap och innehåll efter målgrupp. Du har erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg och analysera utfall av digitala insatser. Vi ser gärna att du kan hantera verktyg som Wordpress, Photoshop, Premiere, Illustrator, InDesign och Storykit. Det är bra om du har erfarenhet av att kommunicera forskning och kännedom om den akademiska världen. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med både kollegor och uppdragsgivare i projekt som kräver planering och samordning. Som person är du social och positiv och har lätt för att knyta kontakter. Du är strukturerad och noggrann, och van att arbeta mot deadline med parallella projekt. Om oss Vetenskapsakademien erbjuder en unik arbetsplats. Vi är ett dedikerat arbetsteam som arbetar med Sveriges främsta forskare inom de flesta ämnesområden. En uppgiftsbaserad arbetsorganisation med frihet under ansvar och bra förmåner skapar en inspirerande arbetsmiljö. Kungl. Vetenskapsakademien stiftades år 1739 och är en oberoende organisation vars övergripande mål är att främja vetenskaperna och stärka deras inflytande i samhället. Akademien främjar vetenskap av högsta kvalitet genom att stimulera till utveckling och förnyelse av svensk forskning, stärker vetenskapens ställning i samhället genom att uppmärksamma viktiga samhällsfrågor och granska dem ur ett vetenskapligt perspektiv samt medverkar i samarbetet kring globala frågor, med syfte att vara en internationell, vetenskaplig aktör för hållbar utveckling. Vi strävar efter att vara en inkluderande organisation som värderar jämlikhet och mångfald högt. Vi uppmanar kvalificerade kandidater med olika bakgrunder och erfarenheter att söka till tjänsten. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. OBS! Processen kommer vara vilande på grund av semester under veckorna 29–32, men vi finns åter på plats under v33. Men vänta inte med att söka, vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025