Buyer - Contract 6 months
The Place AB
Inköpare och upphandlare

We are looking for an experienced buyer for an exciting opportunity with our client in the transportation industry, located in Göteborg. This is a full-time (40h/week) consultancy assignment with an initial duration of 6 months. Start immediately or as soon as possible! Key Responsibilities As a Buyer, you will be to manage a portfolio of requisitions that must be secured with best offer from the right suppliers. You will be working closely with the Sales team to support on fast and effective offering to customers by obtaining rapid and good proposals from suppliers. You will also make sure to apply the right procurement strategy to the specific commodity scope you need to deal with. Lead the selection of suppliers, create contracts, and manage their execution. Prepare and send requests for quotation and handle supplier negotiations. Monitor project quality, cost, delivery, and timing to ensure contracts are followed. Ensure on-time delivery and quality, especially during the project ramp-up phase. Help develop commodity strategies and work with the Commodity Manager. Build strong relationships with suppliers, track their performance, and drive improvements. Proactively manage risks and solve supplier issues. Focus on saving costs, meeting targets, and ensuring supplier compliance. Qualifications Master’s degree in Engineering or Business Administration 0–5 years of experience in sourcing or procurement Strong knowledge of contract management and legal considerations Fluent in English, both oral and written Personality We are looking for a proactive and adaptable individual who thrives in dynamic environments. You should have a positive attitude, a strong drive for results, and the ability to collaborate across teams and cultures. A problem-solver who embraces challenges and is eager to contribute to the team’s success. The Place – Where Happy Work Happens Does this sound interesting, and do you still want to apply for the job? Great – if you secure the position, you also become a part of The Place! As an employee at The Place, you are offered a competence network, mentorship, and secure conditions. At The Place, you have a Worklife Partner interested in following and developing your work life over time. Submit your application today, as the position may be filled before the application deadline. The Place – Where happy work happens Does this sound interesting, and are you still eager to apply? Great – if you land the job, you’ll also become part of The Place! As an employee at The Place, you’ll have access to a professional network, mentorship, and secure working conditions. At The Place, you’ll have a Worklife Partner who is committed to supporting and developing your career over time.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Category Lead - Kitchen
Nordic Nest AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på resan i att skapa framgångsrika affärer inom kök och matlagning? Vi på Nordic Nest Group utökar nu teamet och söker en driven och erfaren Category Lead! Så, vill du vara med och skapa de bästa erbjudandena för passionerade hemmakockar? Har du en stark känsla för affärer, älskar att förhandla och har djup kunskap om produkter för köket? Då kan du vara vår nästa Category Lead! Vad innebär rollen? Som Category Lead inom kök och matlagning har du en nyckelroll i att driva försäljning och lönsamhet genom starka leverantörssamarbeten, strategiska inköp och effektiva kampanjer. Vi söker dig som älskar att göra affärer, har en fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha och kan paketera produkter och kampanjer som driver försäljning. Vi verkar i en snabb och dynamisk e-handelsmiljö där din förmåga att agera snabbt och affärsmässigt är avgörande. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra kategoristrategier som stärker vår position som den främsta destinationen för köksprodukter och matlagning. Dina huvudsakliga ansvarsområden... Affärsutveckling och inköp – Förhandla och säkerställa de bästa kommersiella villkoren med leverantörer inom kök och matlagning. Kampanjplanering och genomförande – Utveckla och optimera kampanjer och produktpaket som driver försäljning och lönsamhet. Lagerstyrning – Säkerställa rätt lagernivåer och produktflöden i linje med affärsmålen och kampanjplaneringen. Produkt- och marknadskännedom – Hålla koll på trender och kundbeteenden inom kök och matlagning för att skapa attraktiva erbjudanden. Intern och extern kommunikation – Samarbeta tätt med marknads- och försäljningsteamet för att säkerställa effektiva lanseringar och kampanjer. Löpande uppföljning och optimering – Analysera försäljningsutfall och kampanjresultat för att maximera lönsamhet och utveckla kategorin vidare. Vem är du? Vi på Nordic Nest Group värdesätter affärsmannaskap, entreprenörsanda och en vilja att fatta snabba beslut. Hos oss får du chansen att påverka och utvecklas i en snabbrörlig och framåtlutad organisation. För att lyckas i rollen ser vi att du har... Gedigen erfarenhet inom inköp, försäljning eller kategoriarbete, gärna inom retail eller e-handel. Stark kommersiell drivkraft och passion för att göra bra affärer och bygga långsiktiga leverantörsrelationer. Erfarenhet av att planera och driva kampanjer som ökar försäljning och lönsamhet. Djup produktkunskap inom kök och matlagning – du vet vad kunderna vill ha och vad som säljer! En kommunikativ och relationsskapande personlighet som trivs i förhandlingar och samarbeten. Ett högt tempo och en resultatorienterad inställning med förmåga att självständigt driva affärer i mål. Är du redo att bli en del av vårt team? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men också vet att vi genom att jobba tillsammans åstadkommer det bästa resultatet. För rätt person finns möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm eller från vårt huvudkontor i Kalmar. Oavsett placeringsort tror vi att du behöver vara i Kalmar ett par dagar i månaden för att lyckas med ditt uppdrag i rollen. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Bjaaland, Head of Assortment, via mail på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag!

14 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Erfaren Material planerare sökes till kund i Hallsberg!
Sway Sourcing Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Som Material Planner kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa rätt material på rätt plats i rätt tid. Du kommer att hantera inköp, följa upp leveranser och samordna materialbrister för att uppfylla kundernas behov. Här får du chansen att utvecklas och bidra till effektiva arbetsprocesser i en dynamisk och lösningorienterad miljö! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa materialtillgänglighet genom inköp och leveransplanering Analysera och agera på förseningar och andra avvikelser Hantera parameterinställningar och masterdata i SAP Optimera lagernivåer och bidra till transporteffektivitet Utveckla och förbättra leverantörers leveranskapacitet Samarbeta med interna och externa parter för att förhindra materialbrist Vi letar efter dig som har: Högre utbildning inom logistik eller liknande område 2-5 års erfarenhet av materialplanering och inköp Självständigt arbetssätt och stark problemlösningsförmåga Erfarenhet av SAP och MS Office God förmåga att kommunicera och skapa goda relationer Flytande engelska i tal och skrift Praktisk information: Uppdragsperid: 17 mars 2025 - 28 november 2025 Omfattning: Heltid 100 % Plats: Hallsberg Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – skicka in ditt CV redan idag! Observera att ditt CV bör vara på engelska så att samtliga parter som ska granska har möjlighet att förstå din kompetens. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Category Lead - Kitchen
Nordic Nest AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på resan i att skapa framgångsrika affärer inom kök och matlagning? Vi på Nordic Nest Group utökar nu teamet och söker en driven och erfaren Category Lead! Så, vill du vara med och skapa de bästa erbjudandena för passionerade hemmakockar? Har du en stark känsla för affärer, älskar att förhandla och har djup kunskap om produkter för köket? Då kan du vara vår nästa Category Lead! Vad innebär rollen? Som Category Lead inom kök och matlagning har du en nyckelroll i att driva försäljning och lönsamhet genom starka leverantörssamarbeten, strategiska inköp och effektiva kampanjer. Vi söker dig som älskar att göra affärer, har en fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha och kan paketera produkter och kampanjer som driver försäljning. Vi verkar i en snabb och dynamisk e-handelsmiljö där din förmåga att agera snabbt och affärsmässigt är avgörande. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra kategoristrategier som stärker vår position som den främsta destinationen för köksprodukter och matlagning. Dina huvudsakliga ansvarsområden... Affärsutveckling och inköp – Förhandla och säkerställa de bästa kommersiella villkoren med leverantörer inom kök och matlagning. Kampanjplanering och genomförande – Utveckla och optimera kampanjer och produktpaket som driver försäljning och lönsamhet. Lagerstyrning – Säkerställa rätt lagernivåer och produktflöden i linje med affärsmålen och kampanjplaneringen. Produkt- och marknadskännedom – Hålla koll på trender och kundbeteenden inom kök och matlagning för att skapa attraktiva erbjudanden. Intern och extern kommunikation – Samarbeta tätt med marknads- och försäljningsteamet för att säkerställa effektiva lanseringar och kampanjer. Löpande uppföljning och optimering – Analysera försäljningsutfall och kampanjresultat för att maximera lönsamhet och utveckla kategorin vidare. Vem är du? Vi på Nordic Nest Group värdesätter affärsmannaskap, entreprenörsanda och en vilja att fatta snabba beslut. Hos oss får du chansen att påverka och utvecklas i en snabbrörlig och framåtlutad organisation. För att lyckas i rollen ser vi att du har... Gedigen erfarenhet inom inköp, försäljning eller kategoriarbete, gärna inom retail eller e-handel. Stark kommersiell drivkraft och passion för att göra bra affärer och bygga långsiktiga leverantörsrelationer. Erfarenhet av att planera och driva kampanjer som ökar försäljning och lönsamhet. Djup produktkunskap inom kök och matlagning – du vet vad kunderna vill ha och vad som säljer! En kommunikativ och relationsskapande personlighet som trivs i förhandlingar och samarbeten. Ett högt tempo och en resultatorienterad inställning med förmåga att självständigt driva affärer i mål. Är du redo att bli en del av vårt team? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men också vet att vi genom att jobba tillsammans åstadkommer det bästa resultatet. För rätt person finns möjlighet att jobba från ett kontor i Stockholm eller från vårt huvudkontor i Kalmar. Oavsett placeringsort tror vi att du behöver vara i Kalmar ett par dagar i månaden för att lyckas med ditt uppdrag i rollen. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Bjaaland, Head of Assortment, via mail på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Teknisk inköpare till globalt bolag inom industrin 🌍
Wrknest AB
Inköpare och upphandlare

Vill du arbeta i en bred inköpsroll på ett växande globalt bolag? Har du erfarenhet av inköp inom tillverkningsindustrin och trivs i en dynamisk miljö? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten Wrknest söker en Teknisk Inköpare till en ledande aktör inom industrin. Bolaget är en del av en internationell koncern med dotterbolag världen över och verkar i en bransch med stor potential på världsmarknaden. Som Teknisk Inköpare blir du en del av ett sammansvetsat team där du arbetar nära kollegor inom inköp, produktion och R&D. Du får helhetsansvar för en egen leverantörsbas och arbetar med både operativt och strategiskt inköp. Fokus ligger på att säkerställa leveranser, hantera prognoser och driva leverantörsutveckling. Detta är en konsultroll via Wrknest på sex månader med goda möjligheter till förlängning och eventuell överrekrytering. Dina framtida arbetsuppgifterI rollen som Teknisk Inköpare får du ett brett ansvarsområde där du hanterar inköp av tekniska komponenter och driver samarbetet med leverantörer globalt. Du kommer bland annat att: Ansvara för leverantörskontakter, prognoshantering och avrop Säkerställa leveransprecision och hantera eventuella reklamationer Koordinera teknisk information och ritningsunderlag i samarbete med R&D Driva prisförhandlingar och utveckla leverantörsrelationer Bidra till förbättring av processer och rutiner inom inköp Vi söker dig som Har 2–5 års erfarenhet av en inköpsroll inom tillverkningsindustrin eller liknande Har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, gärna Monitor Har god förståelse för industriell tillverkning och tekniska ritningar Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller supply chain För att trivas i rollen är du en person som tar initiativ, är analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Övrig information Start: Så snart som möjligt Plats: Rosersberg Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader via Wrknest med möjlighet till förlängning Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Strategic Buyer, E-mobility
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Job Description We are currently looking for a Strategic buyer within e-mobility to our well-known client in Stockholm. The team you will be part of consist of 17 members providing procurement support for the following categories: solar, batteries, hydrogen, e-mobility, marketing & communication and Finance. In this role you will report to the Procurement Manager of Central Category Management Customer & Energy Solutions. The categories are characterized by the need to balance speed & adaptability with our client’s global procurement processes and to coordinate supply chains between different business areas. The Procurement team is a cross-BA, cross-market team with a broad responsibility handle sourcing of hardware to logistics, installation. The support is mainly around strategic procurement initiatives in the areas of e-mobility and supply chain (warehousing), including (but not limited to): Creating and updating procurement strategies Contract negotiations Supplier Relationship Management with an agile & cost competitive mindset. Qualifications You have at least 8 years of relevant working experience, including large international sourcing projects, preferable in the renewable energy area, energy sector or heavy industry. You are fluent in English, both written and spoken. German is a benefit. Meritorious: You have technological knowledge within E-mobility as well as ABT/FIDIC contractual knowledge for large CAPEX procurement initiatives. Personal Qualities We are looking for someone who thrives in a dynamic and complex environment where change is a natural part of everyday life. You are highly flexible and can quickly adapt to new circumstances without losing focus or efficiency. With your ability to handle stress, you approach challenges with calmness and a solution-oriented mindset, even in fast-paced situations. You are a team player who values collaboration and has a natural ability to build strong relationships, both within your own team and with colleagues from other departments. Through an open and communicative working style, you contribute to a positive and inclusive work environment where shared goals remain the focus. Company DescriptionOur client is owned by the Swedish state and works to enable a fossil-free life within a generation. Here you are encouraged to discover your strengths and differences so that you, as a consultant, will have the opportunity to be your best self. Our client encourages and challenges your personal development! When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-07-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Stockholm. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Procurement Planner till Anora
Bravura Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Är du tillgänglig för start omgående och har du tidigare erfarenhet inom logistik? Vill du arbeta på ett av Nordens ledande företag inom vin och sprit? Hos Anora erbjuds du en utvecklande tjänst samtidigt som du blir en del av Anoras fortsatta tillväxtresa! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 4 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Anora. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Anora är ledande inom vin och sprit i Norden och är en global industriföregångare inom hållbarhet. Anora har en bred portfölj av ikoniska varumärken, exempelvis Koskenkorva, Linie, Skagerrak, Chill Out och Ruby Zin. Anoras nyckelvarumärken exporteras till över 30 marknader globalt. Deras starka partnerportfölj inkluderar kända viner, såsom Laroche, Penfolds, Louis Roederer, såväl som välkända spritmärken, som Jack Daniels, Fireball, Fernet Branca, Jose Cuervo och Underberg. Anoras affärsverksamhet omfattar även industriverksamhet i världsklass inom destillering, buteljering och logistiktjänster samt tillverkning av tekniska etanolprodukter, neutral dricketanol, foderkomponenter och kornstärkelse. 2021 var Anoras omsättning 665 miljoner euro och de sysselsätter cirka 1 100 yrkesverksamma i norra Europa, Frankrike och Tyskland. Anora-aktien är noterad på Nasdaq Helsinki. Arbetsuppgifter I rollen som Procurement Planner är du en viktig del i teamet Sales & Operations. Du samarbetar tillsammans med externa parter och avdelningar på Anora såsom Demand planners och Brand Managers, för att uppnå bästa möjliga planering för inköpen och lagernivåer samt en god service till kunder. Som inköpare på Anora ansvarar du för att säkerställa optimala flöden och inköpsnivåer inom givna ramar. I rollen är du tilldelad en specifik leverantör för att skapa bra relationer, kunskap inom dina artiklar och lagersaldo för att bli vass på området. I rollen gör du daglig inköpsplanering i Relex och du har kontakt med leverantörer via mail och telefon. Du följer inköpsorderflöden och följer upp problem som uppstår, exempelvis förseningar. Teamet du tillhör rapporterar till Head of Procurement Planning och teamet består idag av 4 ytterligare kollegor som även har rollen som Procurement Planner. Arbetsmiljön präglas av en öppen och härlig stämning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande roll inom Supply Chain • Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Finska är meriterande • Erfarenhet av att arbeta med Relex och SAP ERP eller annat planeringssystem är meriterande För att lyckas i rollen tror vi att du gillar att driva ditt eget arbete framåt och har förmågan att arbeta effektivt och lösningsfokuserat samt har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Vi tror att du som person är duktig på att skapa goda och långsiktiga relationer då du är kommunikativ. Vidare förstår du vikten av detaljer och struktur i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn för att kunna se samband och göra analyser. Slutligen är du flexibel och prestigelös. Övrig information Start: Omgående Plats: Birger Jarslgatan. Möjlighet till att jobba på distans 2 dagar. Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Operativ Inköpare - Konsultuppdrag 1 år
Hero AB
Inköpare och upphandlare

Operativ Inköpare med Förhandlingsansvar Har du erfarenhet inom operativt inköp och en skarp förmåga att hantera förhandlingar? Har du dessutom bakgrund inom dagligvaruhandeln eller en nära koppling till livsmedelsbranschen? Då kan detta vara uppdraget för dig. Om rollen Som Operativ Inköpare kommer du att spela en avgörande roll i organisationens inköpsprocesser. Du ansvarar för hela inköpskedjan från artikelregistrering till leverantörsrelationer och har en nyckelroll i att driva förhandlingar med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga villkor. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Förhandling av avtal och priser med leverantörer för att optimera inköpskostnader och leveransvillkor Strategiskt och operativt inköp med fokus på lageroptimering och sortimentsutveckling Artikelregistrering och masterdataunderhåll i ERP-system Orderhantering, orderbevakning och löpande leverantörskontakter Fakturahantering och säkerställande av korrekta betalningar Samarbeta nära strategiska inköpare, lager och ekonomiavdelningen för att maximera effektivitet och kostnadsbesparingar Kvalifikationer Minst 3-5 års erfarenhet av operativt inköp, inköpsansvar eller liknande roll inom dagligvaruhandeln, livsmedelsindustrin eller grossistledet Dokumenterad erfarenhet av förhandling och leverantörssamarbeten Erfarenhet av att arbeta i ERP- och demand planning-system Starka analytiska färdigheter och vana vid att optimera processer och kostnader Hög administrativ förmåga och vana vid att arbeta strukturerat i en snabbrörlig miljö Utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftligt och muntligt Om dig För att lyckas i rollen tror vi att du: Är en självgående och affärsdriven person med en strategisk syn på inköp Har en stark förhandlingsförmåga och trivs med att bygga långsiktiga relationer med leverantörer Är analytisk och noggrann med en god förståelse för kostnadsdrivare inom inköpsprocessen Trivs i en dynamisk och föränderlig miljö och kan hantera flera parallella projekt Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är konsultuppdrag som sträcker sig på minst ett års tid med start från juni. Bolaget är beläget i Haninge kommun. Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Med en stark förankring i branschen och ett hjärta för kvalitet, bygger vi långsiktiga relationer mellan arbetsgivare och talanger. Vår filosofi är enkel: vi jobbar med hjärtat för att skapa hållbara och framgångsrika samarbeten. We are heart working.

10 mars 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Inköpare till LEKIA
Incopia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Är du LEKIAs nya inköpare? Vill du arbeta med inköp på ett kreativt och lekfullt företag? Är du dessutom en analytisk och driven person som vill optimera lagernivåer, skapa effektiva inköpsprocesser och säkerställa en smidig varuförsörjning? Då kan du vara den vi söker! LEKIA har varit leksaksexperter i mer än 35 år och är idag en ledande leksakskedja med över 170 butiker. Vi inspirerar dagligen våra kunder till lek, fantasi, utveckling, lärande och rörelse. Allt börjar med lek – därför tror vi på LEKIA att leksaker är en viktig och naturlig del i alla barns utveckling. Hos oss blir du en del av en inkluderande organisation där du får möjligheten att påverka och utvecklas. Vi strävar alltid efter att förbättra både vårt sortiment och vår service, självklart med leken i fokus. Beskrivning av rollenSom inköpare på LEKIA kommer du att ha en avgörande roll på sortiment & inköpsavdelningen. Detta är en ny tjänst på företaget, vilket innebär att du får en unik möjlighet att göra skillnad. Du kommer att samarbeta tätt med leverantörer och interna team för att säkerställa att rätt produkter finns tillgängliga till rätt kostnad vid rätt tidpunkt. Genom att analysera försäljningsdata och följa upp nyckeltal bidrar du till en effektiv varuförsörjning och hög servicegrad. Ditt ansvar för inköp till både LEKIAs centrallager och e-handel inkluderar behovsanalys, orderläggning och leveransbevakning. Dessutom deltar du aktivt i utvecklingsprojekt kopplade till system och masterdata. Ansvarsområden Orderläggning, orderbekräftelse och leveransbevakning för LEKIAs centrallager och e-handel. Löpande analys av lager och försäljning för att identifiera inköpsbehov. Uppföljning och analys av KPI:er (t.ex. försäljning, marginaler, lagervärde). Faktura - och avvikelsehantering. Utvärdering av leverantörers prestationer och kvalitet. Granska och analysera inköps- och försäljningsdata och rapportera till inköp/sortimentsteamet samt ledning. Skapa rapporter i BI-system och Excel. Delta i utvecklingsprojekt kopplade till system och masterdata. Stötta och vara stand-in för masterdatahantering. Vem vi sökerDen här rollen passar dig som är analytisk, lösningsorienterad och som inte räds förändring, utan snarare ser möjligheter i att utveckla inköpsarbetet. Vi ser gärna att du är självgående, nyfiken och har ett helhetsperspektiv vilket gör att du kan identifiera samt implementera effektiva lösningar. Du har också en förmåga att analysera data, ett sinne för siffror och mycket god vana av att arbeta i affärssystem, analysverktyg och Excel. Kvalifikationer och erfarenhet Minst 3 års erfarenhet från inköp med liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande. Mycket goda kunskaper i Excel och förmåga att analysera data. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och analysverktyg. Meriterande med Jeeves, Zoined BI eller Power BI. Förmåga att kommunicera effektivt på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Inköpsanalytisk- eller controllerbakgrund är meriterande. I denna rekrytering samarbetar LEKIA med Incopia - specialister inom supply chain och inköp. Tjänsten avser en anställning direkt hos LEKIA AB. För frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, [email protected], 0735 18 25 45 Varmt välkommen med din ansökan! Vi går igenom ansökningar löpande, därför ser vi fram emot att få din ansökan så snart som möjligt.

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Teknisk inköpare
Radeptus i Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Teknisk Inköpare till innovativt teknikföretag i Lund Comsys AB är ett svenskt företag som skapar smarta cleantech-lösningar för att möta de nya utmaningarna inom elindustrin. Våra cleantech-lösningar är innovativa och ligger i framkant i teknikutvecklingen. Vi värdesätter nya perspektiv, uppmuntrar innovation och skapar en miljö där dina bidrag inte bara välkomnas utan också uppskattas. Om du brinner för att driva förändring och vill ha en roll där din expertis gör verklig skillnad, är detta möjligheten för dig! Är du en erfaren och affärsdriven teknisk inköpare med passion för strategi, kvalitet och leverantörsutveckling? Vill du vara en nyckelspelare i ett internationellt teknikföretag i en spännande tillväxtfas? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Som teknisk inköpare hos oss får du en central roll i att styra och utveckla vår leverantörsbas och inköpsstrategi. Du rapporterar direkt till COO och arbetar både strategiskt och operativt med inköp av mekanik- och elektronikkomponenter. Resor ingår som en del av arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Upprätta och förhandla leverantörsavtal. Styrning av leverantörs- och komponentval enligt vår inköpsstrategi och i samråd med R&D. Delta i produktutvecklingsprojekt på strategisk och operativ nivå. Det operativa arbetet omfattar planering och materialinköp till prototypproduktion och nollserie. Utvärdera leverantörer baserat på pris, kvalitet och leveransförmåga. Hantera leveransförseningar och kvalitetsproblem. Utveckla leverantörsbasen med fokus på kvalitet, leveranstider och total kostnad. Tillsammans med COO utvärdera nya leverantörer. Hantera strategiska komponenter inklusive beräkning av framtida behov, beställning och riskhantering. Vara medlem i produktunderhållsgruppen och där vara länken mellan R&D och produktion map ändringordrar och utredningar. Utveckla inköpsprocessen. Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning (högskoleingenjör/civilingenjör). Minst 10 års erfarenhet av tekniskt inköp inom mekanik och elektronik. Erfarenhet av kontraktstillverkning och gärna arbete inom R&D. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet av Excel. Erfarenhet av affärssystem, särskilt Microsoft Dynamics 365 Business Central. B-körkort. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är tekniskt intresserad, strategisk, systematisk och drivs av att förbättra och utveckla inköpsarbetet. Du är en skicklig kommunikatör med förmåga att bygga långsiktiga relationer och hantera både operativa och strategiska utmaningar. Du trivs med att arbeta affärsmässigt och prestigelöst i en dynamisk miljö. Om oss Vi är ett internationellt teknikföretag i en stark tillväxtfas. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla vår inköpsfunktion, arbeta med spännande projekt och bidra till företagets framtid. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag via länken nedan! Vi gör urval och intervjuer löpande och stänger rekryteringen när vi hittat rätt kandidat. Ev frågor besvaras av Jenny Månsson på Radeptus via mail [email protected] eller tel 0703-318506. Vi ser fram emot att höra från dig!

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025