Vill du vara en del av innovativa projekt där ditt inköpsarbete gör skillnad från första dagen? Vi söker just nu en driven och noggrann Inköpare för ett uppdrag i Landskrona där du får vara med i framkant av produktutveckling! Arbetsuppgifter Som inköpare kommer du att ingå i projektorganisationen och arbeta i olika projekt. Du stöttar utvecklingsprojekt med hela inköpsprocessen – från offert till leverans. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: Hantera offertförfrågningar Lägga order på inköpsordrar på prototypmaterial till leverantörer Samarbeta nära projektteam och teknik Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant utbildning eller några års erfarenhet inom inköp, SCM eller planering God samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Mycket god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Plats: Landskrona (på plats 3–5 dagar/vecka) Start: Så snart som möjligt, pågår mellan 3-6 månader Sista ansökningsdag: 11 juli 2025, urval sker löpande - vänta inte med att skicka in din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Din nya roll Nu händer det grejer hos vår kund i Landskrona och vi söker dig som älskar ordning och reda i inköpslistan, har koll på leverantörerna och gillar att jobba nära spännande projekt. Här får du chansen att vara med där det händer – från offert till färdig order! Du kliver in som en viktig kugge i deras projektorganisation där du ansvarar för: Att ta in offerter från leverantörer Lägga inköpsorder för prototypmaterial till olika projekt Vara länken mellan våra projektledare och leverantörer – och se till att allt rullar på smidigt Kort sagt: du ser till att rätt grejer finns på plats i rätt tid. Prototyperna väntar på dig! Vi ser gärna att du är på plats i Landskrona 3–5 dagar i veckan. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Utbildning inom ett relevant ämnesområde. Ett par års erfarenhet i en likande roll, exempelvis inom SCM, inköp och/eller planering. God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vem är du? Du gillar att ha många bollar i luften, är noggrann, strukturerad och gillar struktur. Och viktigast av allt – du trivs med att jobba nära andra och tycker det är kul när dagarna inte alltid ser likadana ut! Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-01 med viss flexibilitet. Slut: 3-6 månader med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Strategisk inköpare Är du intresserad av att arbeta i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer? Vi söker nu en strategisk inköpare till Stockholm. Om FMLOG och Inköpsenheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Verksamhetsnära varor och tjänster. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra upphandlingar av varierande komplexitet från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling samt utveckla upphandlingsdokument, utföra anbudsutvärderingar och leda leverantörsförhandlingar samt säkra att affärsmässigheten omhändertas. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer till dina leverantörer och säkra kontinuerlig avtalsförvaltning och uppföljning av dina leverantörer. • Bygga och utveckla starka relationer med våra beställare och kunder inom hela Försvarsmaktens organisation. Kvalifikationer Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar: • Akademisk examen inom juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Minst tre års aktuell erfarenhet av att genomföra upphandlingar. • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, i både tal och skrift. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Meriterande Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Erfarenhet av kategoristyrt inköp. • Erfarenhet av upphandlingsregelverk LOU/LUFS och avtalsrätt. • Erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete. • Arbete i stora komplexa organisationer. • Arbeta i organisationer i förändring. Personliga egenskaper Vi värdesätter en person som är noggrann, stabil och lösningsfokuserad samt har förmågan att sammanföra människor och bygga starka relationer till dina kunder och intressenter på ett lyhört sätt. Du har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är uthållig och tar ansvar för att självständigt och tillsammans leverera ett gott resultat. Förmåga att kunna analysera och se helheten för att tillgodose Försvarsmaktens inköpsbehov är av stor vikt. Det är viktigt att du är en lagspelare och värdesätter laget före jaget. Övrigt Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Stockholm. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marilene Eckerström, Avdelningschef Verksamhetsnära Varor & Tjänster, 072-985 56 34 Fackliga representanter Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge Försvarsförbundet OFR/S Helena Strid OFR/O Stefan Joon Sista ansökningsdag Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan ska innehålla CV samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Inköpare Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Om FMLOG och Inköpsenheten: Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som inköpare kommer du bland annat • Tillsammans med övriga medarbetare i avdelningens inköparteam planera och prioritera inkomna inköpsärenden. • Genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning inom dina tilldelade kategoriområden och enligt gällande, lagar, beslut, rutiner och instruktioner. • Informera, vägleda och styra Försvarsmaktens beställare om beslutade beställningskanaler och tecknade avtal samt besvara inköpsrelaterade frågor. • Hantera ordererkännanden, reklamationer, avvikelser och underlätta fakturahanteringen. • Rapporterar brister och förbättringspotentialer i våra avtal och implementera beslutade förbättringsaktiviteter i beställningsflödet. • Utbilda beställare och avropare i inköpssystemet. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. KRAV Kvalifikationer: Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar; • Relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade från relevant arbetslivserfarenhet. • Goda kunskaper i MS Office (PowerPoint, Excel och Word). • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du är en driven person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo, göra rätt prioriteringar, samt leverera med hög kvalitet. Som person är du stabil, lösningsorienterad, serviceinriktad, energisk och lojal. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen. Meriterande: Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Kategoristyrt inköpsarbete. • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars och säkerhetsområdet (LUFS). • Erfarenhet av SAP eller andra affärssystem. • Erfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa organisationer. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Skövde. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du strukturerad, lösningsorienterad och vill ha en central roll inom materialplanering i en växande organisation? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en driven och analytisk materialplanerare som vill vara med och säkerställa att våra logistiska flöden stödjer företagets fortsatta utveckling. Hos oss får du ta ansvar för hela processen kring materialbehov och har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Arbetsuppgifter och ansvar inom materialplaneringI rollen som materialplanerare ansvarar du för att all planering och försörjning av material sker effektivt, kvalitetssäkrat och i rätt tid. Du är en nyckelperson som samarbetar med inköp, produktion och lager för att säkerställa ett optimalt materialflöde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Planera och säkerställa materialbehov utifrån produktionsplan och kundorder Lägga beställningar på material samt följa upp och optimera lagernivåer Analysera prognoser, avvikelser och identifiera förbättringsmöjligheter i materialflödet Samarbeta med leverantörer, inköp, produktion och lager för att säkerställa leveransprecision Arbeta aktivt med att förbättra rutiner, processer och digitala verktyg inom materialplanering Delta i implementering av nya system och medverka i projekt kopplade till logistik och supply chain Kravprofil: Erfarenhet och utbildning för rollen som materialplanerare Utbildning/erfarenhet inom inköp/logistik Praktisk erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller inköp God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärs- eller planeringssystem (t ex ERP, MRP) Erfarenhet av analyser, rapportering och arbete med nyckeltal är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Engelska i tal och skrift Personliga egenskaper som materialplanerare Som materialplanerare är du: Strukturerad och noggrann med god förmåga att arbeta självständigt Analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att snabbt hantera förändrade förutsättningar Kommunikativ och trivs att samarbeta med både interna och externa parter Prestigelös, flexibel och har intresse av att utveckla processer och rutiner Om tjänsten och anställningsvillkor Tjänsten är på heltid Start enligt överenskommelse Ansökningsprocess – Sök rollen som materialplanerare Vill du bli en nyckelspelare i vårt materialflöde och utvecklas inom materialplanering och supply chain? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev via vårt rekryteringssystem. Ansökningar behandlas löpande, så ansök redan idag! Vi värdesätter mångfald och inkludering. Alla ansökningar välkomnas och behandlas konfidentiellt – oavsett kön, könsidentitet, bakgrund, ålder, funktionsvariation eller sexuell läggning.
Vi söker nu en strategisk inköpare med kunskap om och intresse för upphandling av komplexa lösningar i en teknikintensiv miljö, som vill vara med på vår resa där det även ges möjlighet att bygga upp och ansvara för kategoriarbetet IT. Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som strategisk inköpare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste inköpsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el för att möta energiomställningen. I det ingår även investeringar i utveckling av smarta IT-lösningar och en ökad digitalisering. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Inköpsfunktionen är organisatoriskt placerad inom divisionen Gemensamma funktioner, som stödjer hela affärsverket. Divisionen om- fattar även kommunikation, HR, rättsavdelning, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet samt inköpsavdelningen. Om tjänsten I rollen som strategisk inköpare kommer du att driva hela upphandlingsprocessen från att sätta upphandlingsstrategi, vilket inkluderar att fatta beslut om upphandlingsförfarande, framtagning och kvalitetssäkring av förfrågningsunderlag, utvärdering och förhandling samt tilldelning och leda processen avtalstecknande. Du kommer att ha möjlighet att forma och utveckla kategoriarbetet inom IT och självständigt driva och förankra kategoriinitiativ tillsammans med inköpskollegor samt övriga kollegor i verksamheten. Tjänsten kommer även att omfatta följande ansvarsområden: • Utveckla arbetssätt, rutiner samt ansvara för framtagning och förvaltning av IT-relaterade upphandlingsmallar. • Stödja och bidra till Svenska kraftnäts strategiska arbete med leverantörsstyrning. • Identifiera, analysera och utveckla leverantörsmarknaden. • Ge stöd till verksamheten i frågor som rör kontraktsförvaltning. • Bistå verksamheten i olika inköpsrelaterade ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med projektledare, kravanalytiker, IT förvaltning samt andra stödfunktioner som juridik, säkerhet och hållbarhet. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare inom inköp och det finns stora möjligheter till personlig utveckling inom Svenska kraftnät likväl som att utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Som strategisk inköpare tillhör du avdelningen inköp, enhet IT och Indirekt. Avdelningen består idag av ca 45 medarbetare som arbetar med upphandling av såväl entreprenader, indirekt material, konsulter, IT samt elmarknad. Enhet IT och Indirekt består av 8 personer. Chefer och medarbetare inom inköpsavdelningen arbetar aktivt med förändringsarbete för att hela tiden utveckla inköpsverksamheten som präglas av inkludering, teamkänsla, öppenhet och kollegial stämning. Om dig Skallkrav: Personliga egenskaper: Du är relationsskapande både internt och externt och har hög samarbetsförmåga. Du agerar affärsmässigt i dina beslut och i din rådgivning till beställaren och är lyhörd inför beställarens behov. Du har en helhetssyn över verksamheten och ett starkt eget driv och förmåga att leverera i tid och nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Utbildning: Du ska ha examen som civilingenjör, ekonom, jurist eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du: • Minst tre års affärserfarenhet från strategiskt inköp. • Erfarenhet inom IT eller annan teknisk verksamhet. • Mycket bra kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande: • Erfarenhet av inköp av hårdvara, mjukvara samt tillhörande tjänster inom IT eller liknande teknisk verksamhet. • Erfarenhet av kategoriansvar och kategoristyrning. • Kunskap och erfarenhet av upphandling inom LUF/LOU. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % men kan variera beroende på vad arbetet kräver. • Resor kan förekomma i denna tjänst. • Sista ansökningsdag 20/8-2025. • Tjänsten är en tillsvidareanställning, utan provanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät För mer information kontakta gärna följande personer; Rekryterande chef Anna Årman-Ljunggren, tel. 010-475 83 33 Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49. Fackliga representanter. Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72. Erika Midfjäll, ST, tel. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster. Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 31 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg. Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningen Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/ ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till hållbara inköp och affärer för oss i Göteborgs Stad, dem vi är till för och omvärlden? Har du erfarenhet inom offentlig upphandling, är trygg i dig själv och gillar att samverka med andra? Sök till strategisk inköpare hos oss. Förvaltningen är i en utvecklingsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt och vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet. På inköps- och upphandlingsförvaltningen utökar vi nu med fem tjänster som strategiska inköpare inom följande område: • Sociala tjänster • Tekniska konsulter • Servicearbeten och mindre entreprenader • Facility management och lokalhyra Som strategisk inköpare ansvarar du för att utveckla inköpsarbetet inom ditt kategoriområde i Göteborgs Stad. Det innebär att: • Ta fram och implementera strategier på kategori- och avtalsnivå • Ansvara för stadens gemensamma avtal från behovsanalys till uppföljning • Samverka nära med stadens verksamheter, leverantörer och specialistroller • I vissa fall genomföra upphandlingar eller leda processen tillsammans med upphandlingsspecialist KVALIFIKATIONER Som strategisk inköpare söker vi dig med flera års erfarenhet av att driva upphandlingar inom privat eller offentlig sektor samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete eller strategiskt arbete i en större organisation ser vi det som meriterande. För tjänsten inom kategorin tekniska konsulter, servicearbeten och mindre entreprenader ser vi att du därutöver har god kunskap av bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser ABK09, AB04 och ABT06 samt AMA systemet. För tjänsten inom sociala tjänster ser vi gärna att du har erfarenhet av avtalsförvaltning eller upphandling av ramavtal inom sociala tjänster. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och kan fatta genomtänkta beslut även i komplexa situationer med en genuin vilja att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och samverkar med andra för att hitta bra lösningar och värdeskapande. Du bygger upp kunskap genom att omvärldsbevaka och följa trender inom kategoriområdet, ser lösningar och utvecklar där förändring behöver ske. Du kan projektledning och kan balansera kundens behov och övriga aspekter som bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du driver ditt eget arbete framåt såväl som att du gillar att vara en del av en grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. ÖVRIGT Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Övrigt Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Libera söker nu en inköpare för längre konsultuppdrag hos en av våra kunder – en välrenommerad aktör inom tillverkningsindustrin. Du får chansen att arbeta i en komplex och spännande miljö där inköp spelar en avgörande roll för verksamhetens framgång. Uppdraget Du blir en viktig del av inköpsorganisationen och ansvarar för att hantera och vidareutveckla inköpskategorier, leverantörsrelationer och avtal i linje med fastställda strategier och mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Genomföra upphandlingar och hantera leverantörskontakter samt förhandlingar Arbeta med prisuppdateringar och uppföljning av leverantörsprestanda Stötta verksamheten i inköpsfrågor och säkerställa efterlevnad av processer och policys Delta i inköpsplanering och bidra till uppsatta kostnads- och effektivitetsmål Arbeta i ERP-system (SAP/liknande) för att säkerställa datakvalitet och effektiv hantering Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet där konsultuppdraget sträcker sig ca.1 år, med önskemål om start under september. Vem du är Vi tror att du är en strukturerad och kommunikativ person som trivs i en samarbetsdriven roll. Du är van att arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Vi söker dig som har: Erfarenhet av strategiskt eller taktiskt inköp inom tillverkande industri Förståelse för inköpsprocesser och affärslogik God vana av att arbeta med upphandlingar, förhandlingar och leverantörsstyrning God erfarenhet av att arbeta i affärssystem (ERP) Mycket god svenska och engelska i tal och skrift I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer