IT Operations Technician till Kockumation i Malmö

Kockumation är en världsledande leverantör av marina och industriella applikationer. Idag verkar vi globalt och har fyra affärsområden: marin, larm, tåg och industri. Vi är ett stabilt och framgångsrikt bolag, med en lång historia. Vår arbetsmiljö och ledarskap präglas av entreprenörskap, uppfinnarglädje och kreativitet. Hos oss är beslutsvägarna korta och vi tillämpar frihet under ansvar. Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi nu dig som drivs av att leverera IT-support i världsklass! Om rollen: Vi uppskattar att ca 50% av rollen handlar om att hjälpa ca 60 användare med dagligt stöd och support. I övrigt handlar din vardag om: - Att löpande ansvara för drift och underhåll av våra IT-system, med fokus på prestanda och säkerhet - Automatisering och effektivisering med hjälp av relevanta verktyg - Nära samarbete med våra IT-leverantörer - Deltagande i IT-projekt - Dokumentation - Vid behov hantera leveranser av hård- och mjukvara Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas och utvecklas med oss. Om du har ett intresse för programmering finns det möjlighet att ägna en del av tjänsten åt att delta i utveckling av våra olika mjukvaruprodukter. Om dig: Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens, och erfarenhet av att jobba med användarsupport. För att lyckas i rollen tror vi att du har: - En hjälpsam attityd med målet att tekniken alltid ska fungera för användarna. - Stort intresse för hur man kan effektivisera och automatisera en IT-miljö, och erfarenhet av relevanta verktyg för att göra detta - Möjlighet att på egen hand kunna lösa problem och driva kontinuerlig förbättring när du stöter på möjligheter att förbättra system och processer. - Erfarenhet av att hantera Microsoft Azure miljö, Entra ID, Office 365, och olika Microsoft portaler för att hantera säkerhet, identitet och behörighet med mera. Vi har i huvudsak en Microsoftmiljö och är inne i en transformation mot cloud. Som person är du självgående, nyfiken, serviceminded, prestigelös och strukturerad. Ditt fokus är på användarupplevelse, struktur och säkerhet. Det kommer naturligt för dig att bedriva omvärldsbevakning inom IT. Som IT Operations Technician hos oss behöver du prata och skriva svenska såväl som engelska, obehindrat. Placering: Malmö Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och konfidentiellt. Vi ser fram emot att du hör av dig 😀! Sökord: Office, Windows, Microsoft Entra ID, Office365, IT-security, IT Operations Technician, IT-infrastructure, Intune, Microsoft Azure

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
IT-tekniker till UCS IT Solutions!

Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter! OM UCS IT SOLUTIONS UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas! OM TJÄNSTEN Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja. Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. VEM ÄR DU? Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden: - Storage och backup - VMware - Citrix - Exchange/Microsoft 365 - Active Directory - Nätverk, VPN, mobilt bredband - Azure/AWS - Netapp och Veeam - Switchar, routing och brandväggar Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag. UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär. UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst? ÖVRIGT Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på [email protected] Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
3rd line supporttekniker

Vi söker en erfaren och kompetent senior supporttekniker för att förstärka vår kunds dynamiska IT-team. Som 3rd Line supporttekniker kommer du att ha en avgörande roll i att erbjuda avancerad teknisk support, lösa komplexa problem och säkerställa smidig drift av vår kunds IT-system. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Jobba med applikationsdrift, larm och certifikat. - Tillhandahålla expertstöd för eskalerade tekniska frågor. - Felsöka och lösa komplexa IT-incidenter, problem och förändringar. - Samarbeta med 1:a och 2:a linjens supportteam för effektiv problemhantering. - Implementera och underhålla avancerade IT-lösningar och bidra till systemförbättringar. - Delta i övervakning av systemet och optimera prestanda. - Medverka i planering och utförande av IT-projekt. - Dokumentera procedurer, lösningar och systemkonfigurationer. Du kommer att ansvara för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera information som omfattas av exportkontroll i enlighet med gällande regler. Det är för närvarande en grupp om 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och testning till drift, support och uppgiftshantering. I uppdraget kommer du att arbeta med applikationsdrift, som att hantera larm och certifikat. Testning av applikationer innan implementering samt felsökning och supportärenden i en produktionsmiljö. Stödja verksamheten i frågor som rör det verktygsstöd som redan finns eller behöver utvecklas för att uppfylla verksamhetens behov. Du behöver ha jobbat med följande för att vara en bra match: - Nätverk - Serversystem - Virtualiseringsteknik - Databaser - Säkerhet - Lagringslösningar - Applikationsstöd - Scripting och automatisering - Kunskap om molntjänster - Backup och återställning - Övervakningssystem - Kundsupport - Dokumentation Det är också fördelaktigt att ha erfarenhet av arbete som systemadministratör. Kunskap om eller erfarenhet av konto- och behörighetshantering (Active Directory), liksom ett intresse för säkerhets- och efterlevnadsfrågor, är också önskvärt. Du har förmodligen: - En utbildning inom nätverk, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Telekom, vilket du motiverar väl i din ansökan - Minst 5 års erfarenhet av avancerad support. - Förmåga att arbeta självständigt. - Driv att arbeta med ständiga förbättringar - Ett brinnande intresse för teknik - Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Regelbundna event - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm (Med regelbundna resor till Linköping). Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

15 januari 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Senior IT Technician

THE OPPORTUNITY As a Senior IT Technician at Boozt you will be working closely with the business teams to enable and empower their work, making sure they have all the tools available to be successful. In this role you will be immersed in our Warehouse IT infrastructure. It is a key area for our business, which must be functional at all times. This enables the rest of the teams to be ready to receive and dispatch the orders that run Boozt´s Business. If you have played with computers your whole life, enjoy maintaining a smooth service to your customers and thrive in delivering IT Solutions, this is the role for you! WHAT YOU WILL DO Daily IT support covering software and hardware in a mix of Windows and Mac-environment Work on processes related to device and access management Further scale our capacity to provide an excellent service to our users Support and maintenance of network (cable and wifi) and meeting equipment Handle hardware and software purchases and process definition Execute and deliver IT Projects (Security, Network, Access points and others) YOUR PROFILE You have a minimum of 5 years of professional experience from a similar role Proven track record of technical support(2nd line) in a scale up company Experience in handling and delivering complex IT Projects with multiple stakeholders Experienced working with Google Workspace, Jira, Google Cloud and others Hands on experience with both hardware and software Fluent in English and Swedish To be successful in this role you have a good understanding of how technology can enable the business to work more efficiently. You will need to be proactive in reaching out to your stakeholders and understand the urgency of ensuring a great experience with our IT technology and infrastructure. BOOZT PERKS Great personal and internal career development A culture that incorporates our values of trust, freedom, and responsibility Flexible work environment Driven and passionate international colleagues A generous employee discount Wellness allowance and sports activities A LITTLE BIT ABOUT US We are one of the leading e-commerce players in the Nordics. We offer our customers fashion, kids, sports, beauty, and home on Boozt.com and Booztlet.com. You can find our headquarters in Malmö, Sweden, our Boozt Innovation Lab in the heart of Copenhagen, a data science team in Aarhus, Denmark, our two tech offices in Vilnius, Lithuania and in Poznan, Poland, and our fully automated warehouse in Ängelholm (one of the worlds biggest AutoStores). Our Boozt family consists of +1100 employees from more than 38+ nationalities; we believe that our diverse teams help us build an innovative and vibrant workplace. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­Would you like to join us on our exciting journey? We are an equal opportunity employer that embraces diversity and inclusiveness.

5 januari 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
IT Operations Technician till GS1 Sweden

GS1 har numrerat hela världen med sitt unika standardsystem - streckkoden. Över 10 miljarder streckkoder scannas varje dag, och det möjliggör ett digitalt affärsspråk där olika produkter kan berätta sin digitala story - om allt ifrån ursprung, innehåll och förpackning till försäljning och transportering. För att garantera en smidig datadelning ställs höga krav på funktionella, säkra och stabila system. I rollen som IT Operations Technician säkerställer du driften av GS1 Swedens IT- miljöer och bidrar därigenom till framtidens affärsliv. Om rollen Som IT Operations Technician är ditt huvudsakliga ansvar att säkerställa en stabil och säker applikationsdrift av GS1:s SaaS-tjänster. Detta innefattar även ett växande ansvar kring IT- säkerhet. Du optimerar och konfigurerar olika molntjänster (framförallt Microsoft Azure), samtidigt som du arbetar med uppsättning och verifiering av nätverksintegrationer med olika protokoll för data- och filflöden. Dessutom arbetar du med systemövervakning, diagnostisering och backup, allt för att säkerställa att systemen är tillgängliga och levererar pålitlig redundans, säkerhet och prestanda. IT-säkerhet är ett framväxande område hos GS1 Sweden. Du kommer bland annat ansvara över operativa säkerhetsfrågor inom applikationsdrift samt medverka i implementeringen av NIST-ramverket, vilket erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Din roll innebär kontakt med både interna och externa intressenter. Kontaktytorna kan variera från att du diskuterar förbättringsförslag eller samarbetar i projekt tillsammans med projektledare, till att hantera ärenden mot leverantörer och ge integrationssupport till kundernas tekniker. Förutom tekniska initiativ bedriver GS1 Sweden många projekt kopplade till hållbarhet och spårbarhet. Mer information om dessa finns här. (https://gs1.se/tag/nyheter/) Placeringsort är centrala Stockholm, med möjlighet att jobba upp till 50% på distans. Är det här du? Vi söker dig som har relevant utbildning samt några års erfarenhet av IT-drift. Du har erfarenhet av att hantera Azure-plattformen, DNS, certifikat och IP-trafik. Du besitter även goda kunskaper inom IT-säkerhet, och det är meriterande om du har erfarenhet av NIST. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du behöver vara självgående, ansvarstagande och har god problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och kan effektivt samarbeta med både interna såväl som externa kontakter. Du behöver dessutom vara strukturerad och administrativ. Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt, är ett krav. Intresserad av att ansöka eller veta mer? I denna rekrytering samarbetar GS1 Sweden med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta rekryteringskonsult Moa Eriksson på 070-828 36 65, [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin (inget personligt brev behövs). Urval/intervjuer sker löpande. Om GS1 Sweden Visste du att du möter oss dagligen? Det är nämligen vi som står bakom den vanliga streckkoden som finns på nästan all världens konsumentprodukter. Vi står också bakom de globala standarder som används för tex digital produktdata kopplad till numren i streckkoderna. Vi ser till att hela världen talar samma språk genom standardisering och digitalisering av produktdata vilket möjliggör effektivare globala varuflöden, bättre kvalitet på produktinformation och transparens för konsumenter. Hos oss jobbar runt 70 personer - alla med olika kompetens och bakgrund. Våra team jobbar inom; Sälj & Kundrelationer, Kundservice, Produkt & UX, IT Operations, Ekonomi, Administration, HR, Marknad och vår Produktion där vi utför fotografering och kvalitetssäkring. Läs mer om oss här

20 december 2023
Sista ansökan:
7 juni 2024
Linux Drifttekniker

Är du en stjärna inom Linux och har en stor passion för IT-infrastruktur och drift? Motiveras du av problemlösning, är serviceinriktad och har ett stort intresse för att nörda ner dig i tekniken, då är Nexer Infrastructure rätt plats för dig! Du kommer såklart få arbeta mycket ”hands-on” med design, implementering och problemlösning i Linux-miljöerna. Utöver detta får du möjlighet att utveckla din kompetens inom all teknik som kunden hanterar. (Man blir ju aldrig fullärd, visst?). Vem är du? För att du ska trivas hos oss och i detta uppdrag så kommer det vara viktigt att du är väl bevandrad inom komplexa Linux miljöer, har erfarenhet av specifikt distributionen RedHat. Att du har arbetat mycket med automatisering och script, gärna Ansible och/eller Puppet. Du har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling. Vi erbjuder dig - Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön - Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer - En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor - senast var vi på en Åreresa tillsammans! Information om vad personen kommer jobba med i form av tekniker samt arbetsuppgifter. Mer om Nexer Infrastructure  Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak - talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.  Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.  Ansökan  Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

18 december 2023
Sista ansökan:
5 juni 2024
IT Logistik och Remarketing Tekniker

Som Remarketing-tekniker hjälper vi våra kunder att ge sina digitala verktyg ett andra liv genom smarta tjänster. Vi tar tillbaka datorer, mobiler och annan utrustning till vår anläggning, raderar dem på all data och återställer dem till så nära nyskick som möjligt, både vad gäller funktionalitet och utseende. Remarketing på Advania 🚀 På logistikcentret i Enköping hjälper vi våra kunder bland annat med förkonfigurering samt leverans av IT-utrustning. I rollen som Remarketing-tekniker hos oss kommer dina arbetsuppgifter inkludera: - Orderhantering - Utleveranser av skåp och tomballage - Avidentifiering och radering av IT-utrustning - Gradering / bedömning av skick - Uppgradering av IT-utrustning - Återrapporteringar - Kvalitetskontroller Rollen är lokaliserad i Enköping, och du kommer att rapportera till din Team Manager inom Back-End Services (Remarketing). Inom ditt team samarbetar du med andra tekniker specialiserade inom Remarketing. Företaget satsar stort på detta område och över tid kommer du att få många fler kollegor. Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare möjligheter till kontinuerlig utbildning, inklusive certifieringar, samt främja personlig och professionell utveckling inom företaget. Vad vi söker hos dig ✨ För att du ska trivas och passa hos oss söker vi dig som inte har några problem att hålla igång fysiskt större delen av dagen. Som person motiveras du av att ha tydliga mål, ta egna initiativ, arbeta i team för att uppnå resultat, leverera en god kvalitet och förstå det viktiga av din del i processen. Du trivs i en miljö där tempot är högt men också där vi hjälps åt med att hålla motivationen uppe med gott humör och målinriktning. Vi söker dig som har: - Avslutad gymnasieutbildning - Logistik erfarenhet - IT-intresse och/eller erfarenhet av IT-hårdvara Vi ser fram emot din ansökan! 👋 Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

8 december 2023
Sista ansökan:
26 maj 2024
Tekniker med ansvar för kabeldragning

Vi söker en ny medarbetare som vill jobba på våra kabeldragningsprojekt i Stockholms-området. Som tekniker med ansvar för kabeldragning hos Smartify blir din huvudsakliga uppgift att installera extra bredbandsuttag hemma hos privatpersoner. Utöver detta kommer även andra arbetsuppgifter att ske: Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem. - Datorer och kringutrustning - Nätverk och nätverksutrustning - Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni - Montering av kanalinstallation och kabeldragning för nya bredbandsuttag. - Kontraktering Vad söker vi hos dig? - Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar - Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker. - Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. - Du har ett manuellt B-körkort. - Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande. Vad kan vi erbjuda dig? Som tekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser gärna att du har tillgång till egen bil men vi tillhandahåller hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt. Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

4 december 2023
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT Engineer

Arrowhead Games Studios is an exciting company dedicated to creating intensely thrilling and hilarious game experiences designed to forge friendships between players throughout the world. Through games as a medium, we are on a mission to cure loneliness and build bridges, one friendly-fire co-op session at the time. We are a value driven company that strives for everyone in the company, from top management to devs to be player-centric in everything that we do. We are excited to gather the best game makers and collaborators in the world under our four walls in order to set ourselves up for success as we strive to become the best co-op game studio in the world. We are now looking for an IT Engineer! About the job As an IT Engineer at Arrowhead Game Studios, you will play a crucial role in maintaining and enhancing our IT infrastructure. Your primary focus will be to ensure the smooth operation of our systems, networks, and software applications, catering to the unique needs of our game development teams. This position offers an excellent opportunity to utilize your technical expertise while actively contributing to the success of our organization. Your responsibilities - Oversee the day-to-day management and troubleshooting of our IT systems, including servers, networks, and workstations - Support and maintain software applications used by various departments, ensuring optimal performance and availability - Collaborate with cross-functional teams to identify opportunities for process automation and system improvements - Manage user accounts and permissions, troubleshooting access-related issues - Provide technical assistance to colleagues regarding hardware and software issues, offering prompt and efficient resolutions - Stay abreast of emerging technologies and industry trends to recommend innovative solutions for future projects - Assist in the procurement and installation of new hardware and software, working closely with vendors and external partners - Promote security awareness and measures across the organization while actively contributing to IT security initiatives Our requirements: - Proven experience as an IT Engineer or similar role, preferably within the gaming industry - Bachelor's degree in Computer Science, Information Technology, or a related field (relevant experience can be considered as an alternative) - Strong proficiency in troubleshooting and resolving hardware/software-related issues - Strong proficiency in the Windows and Linux operating systems - Experience maintaining and troubleshooting networks, switches, routers, and firewalls - Knowledge and experience of virtualization technologies, such as Hyper-V or Docker - Familiarity with industry-standard security practices and protocols (IT security skills a plus) - Excellent problem-solving and analytical abilities, with a keen attention to detail - Strong communication skills, both written and verbal, with the ability to explain technical concepts to non-technical people - Proficient in Swedish and English Nice to have: - Industry certifications (e.g., CompTIA A+, CCNA, MCSE) - Security certifications (e.h. CompTIA Security+, CISSP, CEH) - Previous experience managing IT infrastructure in a game development or entertainment industry environment - Prior exposure to project management methodologies and tools More about you We are looking for someone who considers themselves a generalist. At our exciting game development studio, you will have the freedom to manage your job while also being ready to pitch in where needed. How to apply If you think that this position matches your background and skills, we would love to hear from you. Please submit your CV as soon as possible. We interview candidates continuously and hire when we find a good fit. Practical information The position is permanent and full-time, initially with a Swedish standard 6 month probation employment. The role primarily entails working onsite, with opportunities for remote work some days of the week. There will also be occasional on-call responsibilities Arrowhead Game Studios operates from the office in Stockholm. You need to be eligble to work in Sweden. What we offer Arrowhead Game Studios is a growing team of about 120 people, known for our co-op titles. By challenging the creativity of the players, we create memorable experiences with humor and social interaction that leaves you with a story to tell. Our custom tailored new offices are located in the newly developed Stockholm Seaside area, with a lovely view at the waterfront. At Arrowhead, we strive to hire people smarter than ourselves because that's how we evolve, both as people and as a company. Your ideas are welcomed and valued and the ceiling for creative discussions is high. You would get to work with passionate people that take pride in building bridges between people through our games. Our people are crucial for our success and hence we put a lot of emphasis in creating and maintaining a prosperous culture. We are now working on our biggest and most ambitious project to date. If you want to be part of a driven and friendly team with a family feeling, then Arrowhead is the place to be!

30 november 2023
Sista ansökan:
18 maj 2024
IT-Tekniker

Vi söker en engagerad och självgående IT-tekniker som kommer ha en bred roll inom IT. Som en viktig del av vårt team kommer du att vara involverad i flera IT-områden som Azure, Intune & Microsoft 365 samt vara delaktig i andra drift- och nätverksuppgifter. Detta är en aktiv tjänst där du kommer att ha möjlighet att ta ansvar för projekt och långsiktigt bidra till framgång hos våra kunder. Arbetsuppgifter: - Ta hand om IT-miljöer som är uppsatta på flera företag. Både drift, installation och uppdatering. - Dokumentation och strukturering av utrustning och system. - Ansvarig för installationer och efterföljande support som Service desk eskalerat. - Kommunikation med flera företag och olika befattningar från VD till fastighetstekniker eller externa leverantörer. Kvalifikationer: - Erfarenhet av nätverksteknik, brandväggar, switchar och routrar. - Förmåga att bli självgående och trivas i ett projektinriktat arbete. - Kunskap om servrar, O365 och Intune. - Utpräglad strukturförmåga och lösenordshantering. Övrig information: - Hybrid arbetsmodell - Körkort är meriterande.

27 november 2023
Sista ansökan:
15 maj 2024