Vi söker en driven och engagerad IT-Tekniker till vårt team i Örebro som vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!Är du vår nya kollega?Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”. Om Iver: Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder – utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter drygt 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver? Som IT-tekniker hos oss arbetar du med: Systemförbättringar och drift: Du ansvarar för installation, drift och underhåll av operativsystem, produktapplikationer och IT-miljöer hos våra kunder. Felsökning och support: Du löser komplexa ärenden som eskalerats från servicedesk och skapar dokumentation och rutiner för att stärka deras förmåga att hantera framtida problem. Kundnära projekt: Du deltar i kundmöten för att planera och genomföra uppgraderingar, nyinstallationer och andra förbättringsarbeten. Teknisk expertis: Vi arbetar med teknologier som VMware, Windows Server, Microsoft 365, Azure, Citrix/RDS, samt olika säkerhets-, övervaknings- och nätverkslösningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team där samarbete och kontinuerlig utveckling står i fokus. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med den senaste tekniken och stora möjligheter att forma din egen karriär. Vad erbjuder vi dig? Iver - We empower our Nordic society. På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har flera års erfarenhet inom IT-branschen, med fokus på Windows Server-miljöer. Är en lösningsorienterad och ansvarstagande person som trivs med att fatta egna beslut. Är engagerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter erfarenhet och kunskap inom följande områden: Windows Server: Installation, drift, underhåll och felsökning. Microsoft 365: Office, Exchange, Intune, Autopilot och Azure. Virtualisering och lagring: VMware, backup-lösningar och hybridmiljöer. RDS och Citrix: För fjärrskrivbord och applikationsdistribution. Molnlösningar och migreringar: Säker hantering av hybridmoln och migreringsprojekt. Säkerhet: MFA, patchhantering och antiviruslösningar. Nätverk: Grundläggande nätverkskunskap inklusive switchar, routing och brandväggar. ITIL: Förståelse för processer och best practices inom IT-tjänstehantering. Placeringsort: Iver finns på 25 platser i Norden. För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Örebro. Övrig information: Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser. Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-02-10. Du är välkommen att kontakta Jim Brandels ([email protected]) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Iver!
Vårt inhouse IT-team behöver fler kollegor och vi söker dig med ett genuint teknikintresse som älskar att konfa, pilla och supporta våra kollegor när de stöter på tekniska problem. Om Plejd Plejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om tjänsten Du blir vår 1st line support och första kontaktperson för IT- och datafrågor, där du hjälper kollegor med teknisk support och expertis. Arbetet varierar och innefattar bland annat kabeldragning, konfiguration, klientunderhåll, användarkonton, åtkomsthantering samt övervakning och underhåll av nätverkssystem.Du ingår i vårt IT-team men är främst ansiktet utåt mot kollegorna. Förmåga att vara pedagogisk, serviceinriktad och flexibel är avgörande.Rollen ansvarar för server- och nätverksdrift för både kontor och produktionsanläggning. Produktionsanläggningen har långa öppettider, vilket ibland kräver arbete utanför ordinarie arbetstid vid akuta behov. Förebyggande arbete för att minimera driftstopp är en viktig del av teamets arbete. Vi söker dig med kunskaper av: Programmeringserfarenhet inom Python, Powershell eller andra scriptspråp Konfiguration/administration/felsökning av Windows, Mac & Linux-baserade operativsystem Hantera IT hårdvara; bygga/laga datorer m.m Har kännedom och förståelse om nätverk/TCP-IP. Nedan är sådant som är meriterande för tjänsten: B.Sc eller M.Sc eller motsvarande examen Data/IT/Elektro alternativt YH-utbildning med relavant inriktning mot tjänsten. Windows Server Docker Containers Server virtualisering (VMware, StarWind VSAN m.m) Google Workspace Admin Ubiquiti UniFi Nätverk Då tjänsten använder såväl svenskan som engelskan på daglig basis, är det ett krav att du är flytande i båda språken såväl i tal som i skrift. Som person är du samarbetsvillig, ödmjuk och öppen. Du motiveras av en ansvarsfull roll där du i team med andra arbetar mot gemensamma mål. Vidare är du initiativtagande och delar gärna med dig av dina egna idéer och kunskaper.Låter detta intressant? Tveka då inte utan skicka in din ansökan redan idag!Om ProcessenRekryteringen sker löpande. Vi tillämpar tester i denna tjänst för att ha en mer objektiv urvalsprocess.Vi har valt att själva sköta rekryteringen till denna tjänst, och tackar därför nej till all eventuell hjälp från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.Under perioden 20 december 2024 till 7 januari 2025 hanterar vi ansökningar i begränsad omfattning. Vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
IT Tekniker – Nyckelrollen i vår IT-support! Har du en stark passion för IT och en naturlig talang för att lösa tekniska problem? Vill du arbeta i en varierad och dynamisk roll där du gör verklig skillnad för organisationen och dess medarbetare? Då är detta möjligheten för dig! I rollen som IT Tekniker blir du en viktig del av vår organisation och ansvarar för att leverera högkvalitativt användarstöd. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Handhavandesupport: Ge användare support i allt från enklare frågor till mer avancerade tekniska utmaningar. Licens- och applikationshantering: Säkerställ att alla applikationer fungerar effektivt och är korrekt licensierade. Applikationssupport: Felsöka och lösa problem som påverkar verksamheten. Inköp och installation: Hantera inköp och installation av IT-utrustning för att upprätthålla en modern och fungerande IT-miljö. Arbetet sker både via telefon, fjärrstyrning och på plats. Vi uppmuntrar dig att bidra med idéer och lösningar för att förbättra våra arbetssätt och processer. KvalifikationerVi söker dig som har: Gedigen erfarenhet motsvarande nivå 3 inom IT-området. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att samarbeta effektivt, med flexibilitet och ett proaktivt tankesätt. Meriterande erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom följande områden: IT-support i forsknings- och utbildningsmiljöer. Ärendehantering och felsökning av IT-utrustning. Rådgivning kring och beställning av IT-utrustning. Support för Office-applikationer, e-post och klienthantering (Windows, macOS, Linux). Hantering och felsökning av licenser och applikationer i komplexa IT-miljöer. Kundservice och IT-servicedesk-arbete (minst ett år). Framtagning av användarstöd och guider. Erfarenhet av arbete enligt ITIL eller andra förvaltningsmodeller (t.ex. PM3). Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Kommunikativ: Du har en pedagogisk förmåga att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt. Strukturerad: Du arbetar organiserat och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Engagerad: Du drivs av att leverera hög service och hitta lösningar som gör skillnad. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
IT Tekniker – Bli nyckelpersonen i vårt IT-stöd! Är du en problemlösare med passion för IT och användarstöd? Vill du arbeta i en varierande roll där du gör verklig skillnad för både kollegor och verksamheten? Då är det här jobbet för dig! Som IT-tekniker blir du en central del av användarstödet för IT-arbetsplatser. Du kommer att axla rollen som både handläggare och problemlösare, med arbetsuppgifter som inkluderar: Handhavandesupport – Hjälp våra användare med allt från enkla frågor till komplexa problem. Licens- och applikationshantering – Säkerställ att våra applikationer alltid fungerar smidigt. Applikationssupport – Lös tekniska utmaningar som gör vardagen enklare för våra användare. Inköp och installationshantering – Håll vår IT-miljö i toppskick med rätt utrustning och konfigurationer. Vi arbetar både via telefon, fjärrstyrning och på plats. Dessutom uppmuntras du att bidra med idéer och lösningar för att ständigt förbättra våra arbetssätt och processer. Din input är ovärderlig! Vad vi söker hos digFör att lyckas i rollen tror vi att du har: Kompetens motsvarande minst nivå 3 inom IT-området. Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i att kommunicera med användare på engelska. En stark samarbetsförmåga, kombinerad med flexibilitet och en vilja att förbättra och utveckla. Meriter som gör dig till vår drömkandidat: Om du dessutom har erfarenhet inom något av dessa områden är det ett stort plus: IT-stöd i akademiska forsknings- och utbildningsmiljöer. Ärendehantering och felsökning av IT-utrustning. Rådgivning och beställning av IT-utrustning. Support på Office-applikationer, e-post och klienthantering (Windows, MacOS, Linux). Licens- och applikationshantering samt felsökning i komplexa IT-miljöer. Kundservice och IT-servicedesk-arbete (minst ett år). Framtagning av användarstöd och guider. Arbete enligt ITIL eller andra förvaltningsmodeller (t.ex. PM3). Personliga egenskaper Vi letar efter dig som är: Kommunikativ – Du kan förklara IT-lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Strukturerad – Du har koll på detaljer och gillar att hålla ordning i en dynamisk vardag. Engagerad – Du brinner för att leverera högkvalitativ service och gör alltid det lilla extra. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort:Uppsala Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Är du redo för en ny utmaning som KonsultativIT-tekniker där du får möjligheten att både påverka och bidra med din expertis? Vill du arbeta kundnära med tekniskt ansvar där du får en viktig roll i att skapa värde för kunder och agera rådgivare i utvecklingen av morgondagens IT-miljöer? Muneris IT stärker nu upp sitt team och söker en konsultativ IT-tekniker som drivs av att jobba både nära verksamhetens kunder och tillsammans med kollegorna i teamet. Är du teknikern som är professionellt nyfiken och vill förstå verksamheter och IT-miljöer för att utveckla lösningar som skapar långsiktig nytta – då är detta rollen för dig! OM ROLLEN Muneris IT är en lokal IT-partner som levererar kompletta IT-lösningar som stärker verksamheter och framtidssäkrar digitala behov. I rollen som IT-tekniker kommer du ansvara för drift, underhåll och vidareutveckling av IT-lösningar hos små- och medelstora kunder. Rollen är bred och du kommer arbeta med exempelvis nätverk, servrar och molntjänster, samt även säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i kundernas IT-infrastruktur. Rollen har ett stort tekniskt fokus, men vi ser även att du agerar teknisk rådgivare för kunder. Du gillar att jobba nära kunderna för att förstå deras unika behov för att sedan omvandla dem till tekniska lösningar som skapar värde och långsiktig nytta. Som IT-tekniker på Muneris IT erbjuds du en varierad roll. Du kommer få jobba med nya kunder och uppsättningar, säkerställa att befintliga kundmiljöer fungerar samt bidra till att vidareutveckla dessa lösningar. En annan del i rollen är att driva och leda mindre projekt samt delta i större implementationer som teknisk expert. Summerat så älskar du IT och alla fördelar IT för med sig! KVALIFIKATIONER Vi tror att du som söker har flerårig arbetslivserfarenhet som IT-tekniker, gärna i en bred roll med övergripande ansvar. Du behöver självklart inte vara expert på allt, du kommer tillhöra ett prestigelöst team med kollegor som stöttar och hjälper varandra. För att passa och trivas i rollen tror vi att du har: Djup kunskap om Microsoft-produkter (Windows Server, Azure, Microsoft 365) Erfarenhet av nätverksdesign och konfiguration (switchar, brandväggar, Wi-Fi) Erfarenhet av virtualisering (VMware, Hyper-V) och lagringslösningar Grundläggande förståelse för säkerhetsprinciper och efterlevnad av standarder Mycket goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett starkt kundfokus med förmågan att lyssna och förstå och därmed föreslå passande lösningar som tillgodoser både tekniska och affärsmässiga behov. Du värdesätter att bygga långsiktiga relationer med grund i trovärdighet och förtroende. Vi tror därför att du ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. För att passa in på Muneris IT ser vi att du är en teamspelare, du både delar med dig av kunskap och vågar be om hjälp. Du är ödmjuk och prestigelös samt gillar samarbete där du vill ha kul tillsammans med kollegorna på jobbet. Ytterligare viktiga egenskaper är att vara kommunikativ och ha förmågan att kommunicera komplexa tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt för kunder och kollegor. Sist men inte minst: Du är tekniskt nyfiken och andas IT, du vill hålla dig uppdaterad och förstå hur tekniska lösningar kan bidra till både Muneris IT och kundernas verksamheter! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Muneris IT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected] Placering: På Muneris ITs fräscha kontor i Tornby, Linköping. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Om rollen Som servicetekniker kommer du att arbeta i en dynamisk och tekniskt utmanande miljö med fokus på servrar, nätverksutrustning och lagringssystem. Denna tjänst kräver att du är på plats i ett datacenter och inkluderar både löpande support och projektarbete. Arbetet innebär resor främst inom Stockholmsområdet, men även andra områden vid runt om i Sverige vid behov. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Felsökning och reparation av hårdvara i servrar, nätverksutrustning och lagringssystem (SAN). Stöd för nyinstallationer av rack och servrar. Incidenthantering för att säkerställa driften. Projektstöd och andra datacenter-relaterade aktiviteter enligt kundens behov, t.ex. byta nätverksenhet, konfigurera servrar, utföra power-cykling och patch-kabelförvaltning. Rapportering till teknisk ledning eller serviceledning enligt kundspecifikation. Detaljerad återkoppling till kundens ledning om tjänsteärenden som påverkar SLA:er. Arbeta med installation och underhåll av konferensutrustning och datacenterutrustning. Kompetenser och erfarenheter vi söker: Hårdvarukunskap: Gedigen erfarenhet av serverhårdvara och en djup förståelse för komponent- och systemfel. Erfarenhet av mjukvaru- och firmware-verktyg från olika server-OEM-tillverkare. Kunskap om nätverk och lagring: Förståelse för nätverksenheter och lagringslösningar, inklusive Storage Area Networks. Erfarenhet av patchning och kabelförvaltning. Operativsystem och skriptkunskaper: Bekantskap med Linux- och Windows-skriptning. Erfarenhet av distribueringsverktyg som WDS, PXE, DHCP och FTP. Goda kunskaper inom administration av Windows Server OS och Linux PXE-tjänster. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer vid felsökning och utredningar. Anpassningsförmåga till ett flexibelt arbetsschema. Krav: Relevant utbildning inom datavetenskap, elektroteknik, telekommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet (minst 3 år). En kandidatexamen är meriterande. Certifieringar som är önskvärda: CompTIA A+ eller motsvarande. CompTIA Server+ eller motsvarande. MCP/MCSE-certifiering är en fördel. Minst 2–3 års erfarenhet av arbete i datacenter eller med serviceärenden ute hos kund. Flytande svenska och god engelska i både tal och skrift. B-körkort. Meriterande: Erfarenhet av specifika hårdvaruleverantörer som Quanta och Inspur. Kunskap inom WDM-teknik samt HP och Cisco. En bred kompetens inom nätverk, serverhårdvara, lagring och fiberoptik. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Vi söker en engagerad och driven Infrastrukturstekniker med fokus på Directory Services för att stärka vår kunds team. I denna roll blir du en viktig del av IT-avdelning och kommer att arbeta med hela kedjan från analys, design, utveckling och implementation till support och förvaltning. Arbetsuppgifter: Implementering av cloudlösningar:Säkerställa att lösningarna implementeras och underhålls enligt definierade drift- och underhållsprocesser. Rådgivning:Agera rådgivare kring IT-infrastrukturlösningar och bistå med expertkunskap inom området. Incidenthantering:Hantera incidenter och säkerställa att problem löses snabbt och effektivt. Blandade lösningar:Arbeta med både on-prem lösningar och co-location/molntjänster för att möta verksamhetens behov. Automatisering:Implementera och hantera automatiseringslösningar med hjälp av verktyg som PowerShell. Kvalifikationer: Active Directory & Azure Active Directory:Stark kunskap och erfarenhet av att arbeta med både on-prem och molnbaserade Directory Services. MS Azure cloud:Erfarenhet av att arbeta med lösningar inom MS Azure cloud. Exchange:Kunskap om både on-prem Exchange och Exchange Online (O365). Incident-, ändrings- och problemhantering:Erfarenhet av att hantera incidenter, förändringar och problem, inklusive samarbete med leverantörer på 3rd level. Automatiseringslösningar:Erfarenhet av att arbeta med PowerShell för att skapa och hantera automatiseringslösningar. Meriterande men inte krav: PKI (externa & interna Certifikat):Erfarenhet och kunskap om hantering av certifikat och PKI-lösningar. Enterprise Vault:Kunskap inom Enterprise Vault är meriterande. Vi söker dig: Vi söker en kommunikativ och analytisk person med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du är problemlösare och har en passion för att hitta innovativa lösningar. Du är också kundorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift flytande och har en stark förmåga att dokumentera ditt arbete. Vad vi erbjuder: Utvecklande arbetsmiljö:En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där varje dag erbjuder nya möjligheter att utvecklas och lösa utmaningar tillsammans med kollegor och kunder. Kompetensutveckling:Möjlighet att kontinuerligt utveckla dina tekniska kunskaper och färdigheter. Ansvar och inflytande:En roll med stort ansvar och inflytande över IT-infrastrukturlösningar. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Vi söker nu en driven servicetekniker till OneCo. I denna roll får du en varierad vardag där du arbetar med installation av IT-, data- och kommunikationsutrustning. Här blir du en viktig del av teamet där du får möjligheten att ta stort eget ansvar. Tjänsten är tillgänglig omgående, så skicka in din ansökan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos OneCo. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget OneCo är en ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. Deras ambition är att vara en god bidragsgivare i den utveckling och förändring som kommer till följd av det gröna skiftet och digitaliseringen. Det gäller användning av energi och produkter på ett klimatvänligt sätt, men även teknik för att förnya, förenkla och förbättra värdeskapande och innovation på ett hållbart sätt. OneCo bygger fibernät, WiFi- och mobilnät och arbetar i nära samarbete med energibolag inom mätning, distribution och datainsamling. OneCo har idag 3000 anställda internationellt och i Sverige cirka 500 medarbetare. De agerar ofta som länk mellan operatörer, energibolag, slutanvändare och leverantörer. Kunderna är internationella bolag, lokala företag, kommuner, elnätsbolag, fiberföreningar, nätägare och konsumenter. Arbetsuppgifter Som servicetekniker får du en varierande och dynamisk roll där du ansvarar för att byta ut och uppgradera utrustning på stationer samt installera switchar. Arbetet sker både på nätverksnoder och vid behov direkt hos kunder, vilket ger dig en bred och omväxlande arbetsmiljö. Tjänsten är resande och sträcker sig över hela Norrbotten, vilket innebär att ingen dag är den andra lik. Detta är en roll för dig som trivs med att kombinera tekniskt arbete med nya miljöer och utmaningar. • Installation och byte av utrustning • Resor runt om i Norrbotten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Intresse inom it/nätverk/telekom • B-körkort • Svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker dig som värdesätter en varierande roll där resor är en naturlig del av arbetet. Du trivs i ett högt tempo och har förmågan att anpassa dig till olika situationer med flexibilitet och engagemang. För oss är det viktigt att du är noggrann och arbetar med ett starkt fokus på kvalitet, samtidigt som du tar ansvar för att leverera arbete av högsta standard. Din förmåga att hantera en dynamisk vardag med entusiasm och professionalism är något vi värdesätter högt. Övrig information Start: OmgåndePlats: NorrbottenLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-01-31.
Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren applikationskonsult till vårt leveransteam Är du en person som gillar utmaningar och brinner för hur teknik kan göra skillnad i människors vardag? Vill du kombinera din kreativitet och nyfikenhet för att hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då är Sokigo rätt plats för dig! Om rollen Som applikationskonsult på Sokigo ansvarar du för att implementera och leverera IT-lösningar som möter våra kunders behov. Du kommer huvudsakligen arbeta i OnPrem- och Windows-miljöer via fjärruppkoppling där du säkerställer att allt flyter på smidigt och fungerar enligt plan. Rollen som applikationskonsult innebär att: Installera och konfigurera Sokigos produkter och applikationer i OnPrem-miljöer. Ansvara för tekniska införanden, uppgraderingar och andra förändringsprojekt. Analysera, identifiera och åtgärda problem vid driftsstörningar. Ge teknisk rådgivning och vara ett stöd för våra kunder. Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar. Rollen erbjuder ett väldigt varierande arbete som omfattar både självständiga projekt och ett nära samarbete med kompetenta kollegor och engagerade kunder. Kvalifikationer: Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer. Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner). Kunskap om scripting (PowerShell). Bra kunskaper om TFS och Git Erfarenhet av säkerhet och backup-lösningar för OnPrem-miljöer. Erfarenhet av molnintegrationer, t.ex. hybridlösningar med Azure eller Office 365. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner. Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware). Viktiga egenskaper för rollen: God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd. Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov. Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter. Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt. Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. Du använder din analytiska förmåga för att förstå kundernas behov och omvandla dem till värdeskapande lösningar. Du är strukturerad, effektiv och trivs med att lösa problem. Med din positiva inställning tar du dig an dina arbetsuppgifter och samarbetar gärna med både kollegor och kunder. Om Sokigo Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Vill du veta mer? Kontakta Mattias Norman, Leveranschef, telefon08-595 134 81eller mejl [email protected]
SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. I rollen som konsult på SysPartner erbjuds du konsultuppdrag där du ges du möjlighet till snabb utveckling och chans att höja din kompetens inom relevanta områden. Vi jobbar framförallt med längre uppdrag och våra kunder är oftast medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Som Windows Server-teknikerkommer du tillsammans med teametplanera och ansvara för implementation, leveranser och incidenter hos vår kund. Kunden skaunder året migrera över samtliga Windowsserverapplikationer till sin nya plattform, vilket leder till många spännande och utvecklande arbetsuppgifter inom ny teknik! Exempel på arbetsuppgifter: drift och installation av virtuella servrar inkl. kringliggande infrastruktur agera på larm och incidenter på Windows Server-plattformen drift och installation av applikationer inkl. MS SQL-konfiguration genom samverkan med applikationsägare driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av PowerShell arbete med certifikat, t. ex. skapa, förnya och felhantera uppsättning och felsökning av federering med hjälp av ADFS arbete med dokumentationshantering säkerhetspatchning av Windowsplattformen med hjälp av SCCM samverka med utvecklingsteamet för Windows Server. Vem är du? För att passa i rollen som Windows Server-teknikertror vi att du har arbetat minst 3 år inom området, där fokus har varit felsökning. Rollen kräver att du har: en för tjänsten relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig goda kunskaper och erfarenhet av Microsoft Windows Server 2016 eller senare goda kunskaper och erfarenhet av Microsoft Active Directory goda kunskaper i PowerShell goda kunskaper i att felsöka nätverksproblem i en Windows-miljö minst 3 års erfarenhet av felsökning i Windows Server-miljöer ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är önskvärt om du har: kännedom om MS SQL version 2016 eller senare goda kunskaper om DNS ADFS SCCM. SCOM VMware NetApp CA-infrastruktur F5, verktyg för lastbalansering. Befattningen kommer kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. I och med säkerhetsklassningen sker arbetet mestadels på plats hos vår kund i deras lokaler. Möjlighet till visst distansarbete finns. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling. I rollen som konsult är du vårt ansikte utåt vilket kräver ett gott kundbemötande och en professionell attityd. Vi jobbar enligt mottot att SysPartners konsulter är trevliga proffs som gör det lilla extra för kunden. Vi söker därför en ödmjuk och ärlig person som visar intresse och nyfikenhet inför uppgiften. Det omväxlande arbetet som konsult ställer stora krav på din vilja och förmåga att anpassa dig och lära dig nya saker. Vilka är vi? SysPartner levererar tjänster inom infrastruktur samt systemutveckling. Vårt fokus ligger på konsultverksamhet men vi har även hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner har funnits sedan 2005 och har kontor i Linköping, Västerås, Stockholm och Luleå. SysPartner erbjuder dig som anställd en rad förmåner, bland annat möjlighet till personalbil, friskvårdsbidrag, en personlig hårdvarubudget, föräldralön, sjukvårdsförsäkring, sjukförsäkring, tjänstepension, vidareutbildning, samt en rad sociala aktiviteter varje år där vi träffas och har roligt tillsammans. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem!
Välj ett jobb för att visa detaljer