Kontorsvaktmästare

Sök bland 21 lediga jobb som Kontorsvaktmästare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vaktmästare till Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen
Malmö kommun
Vaktmästare m.fl.

Ref: 20251716 Är du händig, gillar att lösa problem och vill ha ett jobb där ingen dag är den andra lik? Då kan du vara vår nya vaktmästare till Storgatan 20! Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt, men också tycker om att ha daglig kontakt med kollegor, fastighetsägare och andra samarbetspartners. Du blir en viktig person för att våra lokaler fungerar och känns trygga och välkomnande för alla som jobbar här. Vi gör löpande urval och kommer börja kalla till intervjuer under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Arbetsuppgifter Som vaktmästare är du en nyckelperson i kontorshuset och har ett varierat och stimulerande uppdrag. Du kommer att arbeta självständigt, där du planerar och strukturerar din arbetsdag för att säkerställa att allt löper smidigt. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat ärendehantering, underhåll av lokaler, ansvar för larm- och passagesystem samt systematiskt brandskyddsarbete. Du hanterar ärenden som medarbetare skickar in via vårt ärendehanteringssystem, såsom beställningar och felanmälningar. Du planerar, genomför och dokumenterar åtgärder för att säkerställa en god uppföljning och statistik på genomförda arbetsuppgifter. Du kommer även att vara en viktig kontaktpunkt för projektrelaterade frågor, både för medarbetare och verksamheten i stort. Du har daglig kontakt med kollegor och ett nära samarbete med olika aktörer såsom lokal- och säkerhetssamordnare, fastighetsägare och entreprenörer. Du har även ett nära samarbete med receptionen på våning 4. Du ansvarar för att leda husmöten och vara sammankallande för dessa, samt att genomföra den årliga fysiska skyddsronden. Du samarbetar även med styrgruppen för att hantera övergripande frågor som rör våra lokaler. Ditt arbete omfattar även ekonomisk planering för kommande investeringar under året. Detta inkluderar att ta fram offerter och hantera beställningar på ett effektivt sätt. I ditt arbete ingår bland annat: • Mindre reparationer, montering, demontering och löpande inre underhåll. • Hantering av lås, nycklar samt ansvar för larm- och passagesystem. • Systematiskt brandskyddsarbete, inklusive brandronder, övningar och utbildningar. • Medverkan vid skyddsronder samt iordningställande av lokaler vid nyetablering eller avveckling. • Beställningar och inköp enligt Malmö stads ramavtal. • Ansvar för lager och förbrukningsmaterial. • Transport av mindre gods och hantering av enklare avloppsstopp. • Skaderapportering och felanmälan. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • En avslutad och godkänd gymnasieutbildning. • Tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller av liknande arbetsuppgifter.  • God digital kompetens och erfarenhet av att använda olika IT-verktyg. • B-körkort för manuellt växlad bil. • God svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • En yrkestekniskt inriktad gymnasieutbildning. • En eftergymnasial yrkesutbildning. • Kunskaper inom larm- och passagesystem, brandskyddsarbete, bygg. • Erfarenhet av arbete som projektledare eller arbetsledare. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är praktisk, händig och har förmågan att planera och samordna ditt arbete självständigt. Du kommunicerar effektivt och har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer. Du trivs med ett flexibelt arbete och att ha många kontakter. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och strukturerad och du är van vid att arbeta metodiskt och systematiskt. Du har god förmåga att prioritera och arbetar både självständigt och i samarbete med andra. Du följer riktlinjer och rutiner och engagerar dig i verksamheten samt deltar i utvecklingsarbete med idéer och förbättringsförslag. Om arbetsplatsen Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse I denna rekrytering tillämpas löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag! Övrigt Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!  Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

26 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vaktmästare till Gymnastik- och idrottshögskolan
Adecco Sweden AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare med driv till Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm. Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i lärosätets olika lokaler, men du använder också datorn i ditt dagliga arbete, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. I arbetet som vaktmästare ingår rondering och underhåll av såväl teoretiska och praktiska lokaler som de system och tjänster som högskolan levererar. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Förekommande arbetsuppgifter: - Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. - Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. - Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. - Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. - Hantering av lås/larm och passerkortsystem. - Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. - Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. - Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. - Hantering av post och bud. - Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas påbörjas 2025-08-19 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning om sex (6) månader i taget vid två (2) tillfällen. Längst kan uppdragsperioden därför komma att gälla i högst ett och ett halvt (1,5) år. Krav för tjänsten: • Du skall kunna utföra ovan exempel på arbetsuppgifter. • Minst tre (3) års tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbetat i både kontors- och praktiska lokaler (t.ex. idrottshall, lager, butik). • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Grundkunskaper i ärendesystem För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som vaktmästare tror vi att du är driven och mycket serviceminded. Du har ett bra och tryggt bemötane gentemot personer du möter i yrkesrollen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-06 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Händig Vaktmästare/Snickare sökes i Tierp (75%)
Comibri Consultings AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker en händig och engagerad vaktmästare/snickare till vår blomsterodling! Vill du arbeta i en grön och trivsam miljö med varierande uppgifter inom fastighetsskötsel och snickeriarbete? Vi söker nu en praktiskt lagd person som vill bli en del av vårt team på blomsterodlingen. Som vaktmästare/snickare hos oss kommer du att ha en viktig roll i att hålla våra lokaler, växthus och kringliggande områden i gott skick. Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta allt från reparationer och underhåll till enklare byggprojekt och förbättringsarbeten i och runt odlingen. Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har god erfarenhet av praktiskt arbete. Har du dessutom intresse för växter och odling är det ett stort plus! Arbetsuppgifter Enklare snickeriarbeten i växthus, arbetsbodar och andra utrymmen Reparation och underhåll av odlingsutrustning och byggnader Tillsyn och skötsel av fastigheten Underhåll av ytor inomhus och utomhus kring odlingen Mindre målnings- och monteringsarbeten Kvalifikationer Du ska vara inskriven som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen Erfarenhet av vaktmästar- eller snickeriarbete är meriterande Praktisk erfarenhet av verktyg och enklare byggprojekt Intresse för växter och arbete i odlingsmiljö är ett stort plus God fysisk form och förmåga att arbeta både ute och inne Goda kunskaper i svenska i tal Självständig, ansvarstagande och lösningsorienterad Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vaktmästare till lärosäte i Stockholm
Adecco Sweden AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare med driv till ett lärosäte i Stockholm. Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i lärosätets olika lokaler, men du använder också datorn i ditt dagliga arbete, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. I arbetet som vaktmästare ingår rondering och underhåll av såväl teoretiska och praktiska lokaler som de system och tjänster som lärosätet levererar. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Förekommande arbetsuppgifter: - Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. - Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. - Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. - Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. - Hantering av lås/larm och passerkortsystem. - Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. - Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. - Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. - Hantering av post och bud. - Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas påbörjas 2025-08-19 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning om sex (6) månader i taget vid två (2) tillfällen. Längst kan uppdragsperioden därför komma att gälla i högst ett och ett halvt (1,5) år. Krav för tjänsten: • Du skall kunna utföra ovan exempel på arbetsuppgifter. • Minst tre (3) års tidigare erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande. • Erfarenhet av att arbetat i både kontors- och praktiska lokaler (t.ex. idrottshall, lager, butik). • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Inneha körkort klass B • Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt • Grundkunskaper i ärendesystem För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som vaktmästare tror vi att du är driven och mycket serviceminded. Du har ett bra och tryggt bemötane gentemot personer du möter i yrkesrollen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-06 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vaktmästare | Statligt | Manpower
Manpower AB
Vaktmästare m.fl.

Arbetsplats: Stockholm Uppdragslängd: 6 månader med chans till förlängning Omfattning: Heltid Tillträde: 19 augusti Är du händig, lösningsorienterad och trivs med varierande arbetsuppgifter? Vi söker nu en vaktmästare till vår kund i Stockholm där du arbetar både självständigt och i team med att säkerställa att lokalerna och tekniska system fungerar som de ska. Arbetet är praktiskt och rörligt, men innefattar även administrativa uppgifter såsom ärendehantering, e-post och dokumentation. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Manpower, vilket innebär att du blir anställd av oss och arbetar på plats hos en statlig myndighet i Stockholm. Arbetsuppgifter Som vaktmästare spelar du en central roll i att säkerställa en fungerande och trygg arbetsmiljö. Ditt ansvar omfattar bland annat följande uppgifter: * Utföra regelbundna ronderingar och kontroller av lokaler samt tillhörande tekniska system. * Ansvara för inventering, löpande underhåll och enklare reparationer av utrustning, inventarier och lokaler. * Bemanna och ge service vid vaktmästeriets servicepunkt. * Hantera passerkort, inklusive fotografering och administration * Sköta lås- och larmsystem samt passerkortshantering. * Registrera, administrera och följa upp inkomna ärenden i ärendehanteringssystemet. * Utforma och uppdatera rutiner och dokumentation för vaktmästeriets arbetsprocesser. * Ge tekniskt stöd * Ta emot och distribuera post och budleveranser * Utföra mindre ommöbleringar vid behov Kvalifikationer * Minst 3 års dokumenterad erfarenhet som vaktmästare eller motsvarande * Erfarenhet av att både ha arbetat inom kontorslokaler och praktiska lokaler (t.ex lager, butik eller idrottshall) * Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som rollen kräver * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat * Du har en god förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och motiveras av att leverera hög service och stöd i olika situationer För att lyckas i rollen som vaktmästare ser vi att du har ett lösningsorienterat arbetssätt, ett starkt servicefokus och en professionell inställning i mötet med människor. Du trivs med praktiska arbetsuppgifter, har god fysisk förmåga och är van vid att ta egna initiativ. Din förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt är en viktig tillgång i det dagliga arbetet. 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Ett omväxlande och meningsfullt arbete i en samhällsbärande organisation Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Reideborn via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vaktmästare sökes för konsultuppdrag på deltid!

Jurek söker vaktmästare för konsultuppdrag till Bernadottegymansiet i Stockholm! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet i rollen som vaktmästare, är kommunikativ och är en lösningsorienterad och handlingskraftig person!  Välkommen in med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som vaktmästare kommer du få arbeta med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, flytt av möbler och skrivbord, fastighetsrelaterade åtgärder, rengöra och sätta på kaffemaskin, öppning, posthantering, tillsyn av miljörum etc.  Vem är du? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara kvalificerad för denna roll ska du uppfylla följande:  • Gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet • Tidigare erfarenhet av likande roll • Kunskaper i MS Office och ska tidigare ha arbetat med MS Office • Kan kommunicera flytande i svenska såväl tal som skrift.  Du erbjuds Ett konsultuppdrag med start i början av augusti 2025. Uppdraget kommer till en början vara på heltid, 100 % i cirka 5 veckor och sedan gå ned till en 50 % tjänst under ett antal månader. Arbetstiderna fastställs i samråd med uppdragsgivaren och anpassas utifrån verksamhetens behov. Arbetet utförs enbart på plats på Bernadottgymansiet på Söder Mälarstrand 35 i centrala Stockholm.  Inför en eventuell anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på [email protected]   Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!  Om Jurek Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vaktmästare sökes till skola
Perido AB
Vaktmästare m.fl.

Har du ett hjärta för service och en blick för vad som behöver göras? Nu söker vi på Perido en driftig och erfaren vaktmästare till ett omväxlande sommaruppdrag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare för ett sommaruppdrag hos en skola. Tjänsten är placerad i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som vaktmästare kommer du att arbeta med praktiska, vardagliga uppgifter kopplade till skolans inre och yttre miljö. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig tillsyn av skolans lokaler och utemiljö Enklare reparationer och felavhjälpning Möblering, omflyttningar och montering Varumottagning och intern posthantering Beställning och påfyllnad av material Utlämning och återtag av nycklar Samverkan med teknisk support vid behov (t.ex. AV-utrustning) Kontakt med leverantörer och externa parter vid enklare serviceärenden Stöd vid skolans evenemang eller aktiviteter Dina egenskaper För att trivas i rollen som bör du vara en serviceinriktad person som dessutom har sinne för praktisk problemlösning. Vi ser gärna att du har en stor ansvarskänsla och en god initiativförmåga som gör att du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Då mycket kretsar kring god service är det viktigt att du har social kompetens, är flexibel i ditt arbetssätt och gärna samarbetar med andra. Låter detta som din nästa utmaning? Du är välkommen med din ansökan idag! Kvalifikationer: Tidigare arbetslivserfarenhet som vaktmästare Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: Tidigare arbete inom skola Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-08-08. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35296 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Vaktmästare skola/förskola
Vimmerby kommun
Vaktmästare m.fl.

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vimmerby kommun ansvarar för alla pedagogiska verksamheter, från förskola till högskola, och ansvarar även för svenska för invandrare (sfi) och samhällsorientering för nyanlända. Vårt gemensamma mål är att Vimmerby kommuns barn och ungdomar ska få de bästa förutsättningarna att möta framtiden och utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Nu söker vi en vaktmästare till våra skolor och förskolor! Arbetet är ett vikariat med goda möjligheter till vidare anställning. ARBETSUPPGIFTER Som vaktmästare har du en bred och viktigt roll på våra skolor och förskolor och inkluderar fastighetsskötsel, reparationer, underhåll och att skapa en trygg och trivsam miljö för elever och personal. Det handlar om allt från enklare reparationer och underhåll av skolans lokaler och utrustning till att sköta om utemiljön och vara en kontaktperson för externa hantverkare. Arbetet är varierande och utförs både inomhus och utomhus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig verksamhet och/eller utbildningssektorn. Har du fullständig gymnasieutbildning ser vi det som meriterande. Som person behöver du vara serviceinriktad, ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta självständigt. Det är också viktigt att kunna prioritera och organisera arbetet, då det kan vara ojämnt fördelat över året. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Facility Assistant till internationellt bolag
Rp Rekrytering Bemanning AB
Vaktmästare m.fl.

SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskad start augusti Uppdragslängd: Löpande  Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker nu till vår kund, en glad och social Facility Assistant som brinner för att leverera service i världsklass! Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Du blir anställd av Inte Bara Post Bemanning och uthyrd till vår kund. Annonsen är anonym. Vi delger givetvis vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. DIN ROLL I rollen fokuserar du på att stötta den dagliga driften av kontoret för att säkerställa en välfungerande och smidig arbetsmiljö. Du rör dig på kontorets interna ytor och har en central roll för att skapa en inspirerande och härlig arbetsmiljö. Du arbetar du tätt med 2 kollegor i receptionen men också självgående med varierande arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att se vad som behöver göras och du gör gärna det där lilla extra för att kunder såväl som kollegor ska känna sig välkomna. Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa en hög servicenivå till samtliga på kontoret samt att du även är ansiktet utåt för företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra postrutiner och pakethantering Besvara inkommande samtal Växel- och mailhantering Kafferundor Tömma och fylla på diskmaskiner Utföra dagliga kontorsrundor Se till att kontoret är snyggt och välkomnande  Förberedelser inför möten och interna event Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial och leverantörskontakt Stötta receptionen vid behov VEM ÄR DU?  För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är social, prestigelös och trivs i ett högt tempo. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, en teamplayer och har lätt för att se vad som behöver göras – och du agerar. Din professionella attityd och ditt öga för detaljer gör dig till en självklar ambassadör för både företaget och arbetsmiljön. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av serviceyrket Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då vår kund är ett internationellt företag Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Kontorskoordinator till Bonnier News i Gävle/Sandviken
Academic Work Sweden AB
Vaktmästare m.fl.

Har du pågående studier med minst tre terminer kvar av din studietid och är intresserad av ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna? Bonnier News söker just nu en kontorskoordinator som kan stötta upp deras kontor i Gävle och Sandviken. Start för tjänsten är redan i juli - så se till att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Bonnier News har lokaler runt om i hela Sverige, men söker just nu en kontorskoordinator på deltid som kan stötta upp enheterna i Gävle och Sandviken. Arbetstiderna är med utgångspunkt 10.00-15.00 och det finns möjlighet att vara flexibel för att kunna kombinera arbetet med dina studier. Det är krav på B-körkort då du kommer att vara både i Sandviken och Gävle. Varannan vecka arbetar du två dagar i Gävle och varannan vecka arbetar du två dagar i Sandviken. Förutom att arbeta på deltid under terminerna är det arbete redan nu i sommar med start i mitten på juli. Då kommer arbetet vara på heltid de första två veckorna i augusti. Du kommer få en introduktion till arbetet av dina kollegor innan du arbetar självgående. Efter introduktion kommer du att arbeta mycket ensam, detta innebär att du måste vara en person som trivs med att ta egna initiativ och är självgående när det kommer till arbetsuppgifter. Men såklart finns arbetsledare tillgänglig för stöd och frågor även under uppdragets gång. Du erbjuds - Ett flexibelt extrajobb vid sidan om dina studier samt arbete under sommaren - En bred roll med mycket eget ansvar ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som kontorsvaktmästare kommer dina arbetsdagar att se lite olika ut, men dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: * Fylla på kontorsmaterial * Sköta underhållet av kassamaskiner * Administrativa uppgifter * Organisering och hantering av avtal och papper * Kontroll av larm- och låssystem * Kort- och nyckelhantering * Posthantering och varubeställningar samt leveranser * Sophantering, montering och skötsel av kontoren i Gävle och Sandviken * Allmän tillsyn av lokaler, förråd och lagerutrymmen VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eftergymnasiala studier på minst 50% och tar examen tidigast höstterminen 2026 - Har möjlighet att jobba ca. två dagar i veckan på sidan av dina studier och mer under sommaren - Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Har B-körkort då du kommer att köra företagets bil mellan orterna För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen så ser vi att du är en person som inte räds för att egna initiativ, du är prestigelös och ser vad som behövs göra samt tar tag i det. Vidare är du en person som tycker om ordning och reda och är duktig på att strukturera dina egna arbetsdagar. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025