BI-utvecklare med leadambition till SEK
Tng Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Bygg datalager och analysverktyg som BI-utvecklare med fokus T-SQL på Svensk Exportkredit! Är du en fena på T-SQL för ETL-flöden som vill bidra, utmana och ta initiativ? Som BI-utvecklare på Svensk Exportkredit i Stockholm arbetar du över hela BI-flödet från ax till limpa, från Data Engineering till Data Analysis. De datalager och analysverktyg vi utvecklar levererar data och insikter som tar oss vidare på vår datadrivna resa! Vi är ett starkt team med både bred och djup kompetens, och letar nu efter dig som vill vara med och lyfta vår förmåga – tänka nytt, tänka om och se till att vi bygger både rätt och bra lösningar.Här möter du humor, kompetens och samarbetsvilja – och devisen att alla frågor är bra frågor! Vi söker nu två personer för att förstärka vårt team som varje dag arbetar med att möjliggöra SEK:s uppdrag. Har du erfarenhet av finansiella risker är vi extra intresse Vi erbjuder dig • En stark och tydlig verksamhetsvision – att hjälpa svenska företag att expandera produktion och försäljning över hela världen, samt att prioritera grön omställning • Att utvecklas som BI-utvecklare och växa in i större ansvar i och för teamet • Ett starkt engagemang och snabba beslutsprocesser, där varje kollega spelar en viktig roll • En roll där ditt engagemang och dina initiativ får gensvar, och din leverans gör skillnad Det här gör du hos oss Vi ansvarar för att förvalta, vidareutveckla och supportera lösningar för Informationshantering, inklusive analys och rapportering, för SEK:s olika verksamhetsområden. Vi arbetar primärt i en Microsoft-miljö och använder T-SQL för ETL och datalagring, orkestrerat av ett flödesverktyg. För beräkningar och viss analys används även Python. Vi strävar efter automation i så hög utsträckning som möjligt i utvecklingsprocessen, och det är endast i undantagsfall vi har manuell hantering av deployer idag. Kvalitet och spårbarhet är viktigt hos oss och vi använder GIT, Jira och Azure DevOps som våra huvudverktyg för att säkerställa det. Nästan all processning av data från affärssystemen sker nattetid och med hjälp av ett schemaläggningsverktyg från Stonebranch. Varje utvecklingsteam ansvarar för vidareutveckling av sina respektive flöden. För dig som BI-utvecklare hos oss innebär det att du: • Tar in och tolkar krav, där du rådger och bidrar med din expertis för att skapa en förståelse för verksamhetens behov, och den tekniska lösning som möter behovet på bästa sätt • Utvecklar våra datalager, analysverktyg, databaslösningar och analys-kuber • Har en ambition att kliva in i en Tech Lead-roll när du blivit varm i kläderna. I Tech Lead-ansvaret ligger bland annat att vara en förebild när det gäller best practices, samarbeta med andra TL i arkitekturfrågor och att fördjupa sig inom ett eller flera verksamhetsområden Ditt team och arbetsplats Team BI är en grupp om ca 15 kollegor, både konsulter och anställda, med kompetens som spänner brett. Inom teamet är vi uppdelade i fyra mindre grupper med varsin Tech Lead, som är inriktade mot var sitt verksamhetsområde. Vi arbetar tätt tillsammans med de andra utvecklingsteamen, med SEK:s säkerhets- och operationsteam samt med våra kollegor i verksamheten. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi träffas minst tre dagar i veckan på kontoret, men har i övrigt ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig som arbetat med T-SQL i flera år, som BI-utvecklare med fokus ETL, eller som analytiker. Det är meriterande om du arbetat inom bank- eller finansbranschen, och med Python-utveckling, Azure DevOps och/eller kub-utveckling. Det viktigaste för oss är att du är redo att axla en utvecklarroll där ditt fokus ligger både på detaljerna och helheten, och där du får utrymme att komma med idéer och driva små och stora frågor framåt. Kanske har du redan en sådan roll i ditt nuvarande team? Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Som person och kollega drivs du av att lösa problem, ta initiativ och ha en överblick över både detaljerna och helheten. Du bidrar aktivt i diskussioner, vill och vågar ta ansvar och bygger förtroende. Samarbete, transparens och kommunikation är viktigt för oss, både som team och organisation, och vi söker dig som delar den inställningen – de bästa idéerna och lösningarna kommer vi fram till tillsammans. Om din ansökan - bra att veta under semestertiderna Annonsen kommer vara publicerad under sommaren och vi kommer att ta emot ansökningar under hela perioden. Vi kommer dock börja de senare stegen av urvalet under slutet av juli och början av augusti. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Kravhanterare till försvarsindustrin
Academic Work Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Till vår kund inom försvarsindustrin söker vi nu en erfaren kravhanterare. Här får du möjlighet att arbeta i en central roll i arbetet med att utveckla robusta och samhällsviktiga tekniska system. OM TJÄNSTEN Som kravhanterare kommer du att arbeta med kravanalys, spårbarhet och verifiering i tekniskt avancerade projekt inom försvarssektorn. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team där du samverkar med systemingenjörer, projektledare och utvecklingsteam för att säkerställa att kundens behov omvandlas till konkreta och genomförbara krav. Du erbjuds en trygg arbetsmiljö med höga säkerhetskrav, ett långsiktigt uppdrag och goda möjligheter till kompetensutveckling. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Du erbjuds - En karriärpartner i form av en dedikerad konsultchef som kommer följa din utveckling och coacha dig under ditt uppdrag - Ett fantastiskt nätverk bland kunniga och kompetenta kollegor på site hos kund Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med insamling, analys, strukturering och dokumentation av krav från kund och andra intressenter * Säkerställa spårbarhet mellan krav, design, verifiering och validering * Delta i granskningar, genomgångar och avstämningar både internt och med kund VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område - Har flerårig erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll - Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta ska framgå tydligt i din ansökan för att vi ska hantera den - Innehar endast ett svenskt medborgarskap För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kravanalytiker Pega
Arbetsförmedlingen
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du en erfaren kravanalytiker med intresse för digital utveckling i en samhällsviktig verksamhet? Hos oss på Arbetsförmedlingen får du en nyckelroll i att forma framtidens digitala lösningar i en modern, agil miljö – med fokus på användarnytta och effektiv matchning på arbetsmarknaden. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag På Enheten Fristående Aktörer arbetar vi med ett av Arbetsförmedlingens mest strategiska utvecklingsområden – att skapa en digital mötesplats där arbetssökande, arbetsgivare och fristående aktörer kan mötas på ett effektivt sätt. Vårt uppdrag är att bygga den digitala infrastrukturen som möjliggör träffsäkrare matchningar och snabbare vägar till arbete. Vi är flera sektioner inom IT-avdelningen som tillsammans driver Arbetsförmedlingens digitala transformation. PEGA-plattformen är en central del av denna resa – ett strategiskt teknikval som gör det möjligt att fasa ut äldre system och ersätta dem med moderna, användarcentrerade digitala tjänster. Vi arbetar i tvärfunktionella team, i så kallade utvecklingståg, och i en produktstyrd och agil miljö inspirerad av SAFe-ramverket. Här får du vara en del av en kultur som präglas av innovation, samarbete och ständig förbättring – alltid nära verksamheten. Beskrivning av tjänsten Nu söker vi flera erfarna kravanalytiker till våra team som arbetar med PEGA. I rollen får du en nyckelposition i att utveckla och leverera lösningar som möter såväl tekniska som verksamhetsmässiga behov. Du arbetar nära produktägare, byggstensägare, utvecklingsteam och verksamheten för att säkerställa att vi bygger rätt saker – på rätt sätt. Om du har tidigare erfarenhet som kravanalytiker men saknar kunskap om PEGA, kommer du att certifieras som Business Architect i PEGA under inledningen av din anställning. Dina arbetsuppgifter - Identifiera, analysera och specificera krav i nära samarbete med både verksamhet och IT. - Dokumentera krav tydligt, självständigt och tillsammans med andra intressenter. - Strukturera och bryta ner behov så att de är redo för utveckling, i tätt samarbete med utvecklingsteam. - Säkerställa att krav och behov möter uppställda acceptanskriterier. - Delta i och bidra till incidenthantering när det behövs. - Presentera resultat på ett sätt som är anpassat efter olika målgruppers behov. Vi söker dig som - Har erfarenhet av kravinsamling, analys och dokumentation inom agila miljöer. - Förstår och kan använda modeller såsom process-, begrepps- och informationsmodeller. - Är en skicklig facilitator med vana att leda workshops och möten med tydligt syfte. - Är pedagogisk, kommunikativ och trygg i både svenska och engelska – i tal och skrift. - Har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt, samtidigt som du är flexibel. - Är prestigelös, ansvarstagande och trivs med att arbeta i team. - Har förmågan att se både helheten och de viktiga detaljerna. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna, Stockholm. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av rollen som kravanalytiker eller liknande - Erfarenhet av arbete enligt agila metoder - Erfarenhet av att facilitera workshops och hålla effektiva möten - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet som Business Architect i PEGA - Innehar PCBA-certifiering och/eller andra PEGA-certifieringar - Erfarenhet av roller som IT-projektledare eller teknisk projektledare - Erfarenhet av utveckling i större och tekniskt komplexa organisationer - Kunskap i processmodellering och erfarenhet av modelleringsverktyg - Vana att arbeta i Jira och Confluence. Certifiering i SAFe eller erfarenhet av att arbeta enligt SAFe i större organisationer Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.  https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Vi söker en erfaren kravanalytiker till den offentliga sektorn
Soros Consulting AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Har du ett brinnande intresse för kravhantering, användarcentrerad systemutveckling och samordning i gränslandet mellan IT och verksamhet? Vi söker dig som vill bidra till utvecklingen av framtidens IT-lösningar! Om uppdraget Du kommer att spela en nyckelroll i framtagningen av krav för systemutvecklingsprojekt, där fokus ligger på användbarhet och en god användarupplevelse. Du agerar som brygga mellan verksamhet och IT, och säkerställer att lösningarna möter faktiska behov. Kravprofil För att lyckas i rollen ser vi att du har: En högskole-/universitetsexamen inom systemvetenskap, IT eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av att planera, leda, ansvara för och samordna kravarbete inom systemutveckling med fokus på användarvänlighet. Minst 3 års erfarenhet av agil kravhantering i gränslandet mellan verksamhet och IT. Genomfört kravarbete i minst 3 olika uppdrag eller projekt. Meriterande erfarenheter Det är ett extra plus om du dessutom har: Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med verksamhetsprocesser inom IT samt dokumenterad kompetens inom verksamhetsnära arbete. Minst 2 års erfarenhet av att kartlägga och visualisera verksamhetsprocesser. 2 års erfarenhet av projektledning eller delprojektledning. Vi erbjuder En spännande roll med stor påverkan Möjlighet att arbeta med engagerade kollegor i en modern, agil miljö Utvecklande uppdrag där du får arbeta både strategiskt och operativt

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Business Analyst IT till Svensk Exportkredit
Tng Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Bidra till svensk exportnäring och hållbar utveckling – SEK i Stockholm söker en Business Analyst i knytpunkten verksamhet och IT Nu har du chansen att kliva in i en bred och teknisk Business Analyst-roll för dig som vill växa och utmanas i ett spännande IT-landskap i förändring, men också möjliggöra vårt uppdrag: att på ett säkert och hållbart sätt finansiera svensk export. Välkommen till SEK – det stora lilla bolaget. Vi är ca 300 personer som tillsammans utvecklar och förvaltar en komplex affär och systemmiljö, och utveckling, kvalitet och nytänkande är avgörande för vår framgång. Det gör att vi arbetar nära varandra och är generösa med kunskap, engagemang och stöttning. Vi erbjuder dig Vår IT-organisation består av 130 specialister och tillsammans har vi möjlighet att tänka stort och vara innovativa på riktigt – här är beslutsvägarna korta och varje medarbetare en viktig del av helheten. Vi erbjuder dig: • Ett helhetsansvar för kravarbetet i en central IT-domän med många kontaktytor, där din kunskap och ditt driv tas tillvara • Möjlighet att arbeta tvärfunktionellt och nära både utvecklingsteam och verksamhetsnära roller • En roll och vardag där du utöver ditt operativa fokus också bidrar till vår taktiska planering och strategiska dialog Det här gör du hos oss Som Business Analyst IT driver du kravarbetet inom domänen IT och Business Support , där HR, juridik och inköp ingår. Som Business Analyst IT är du med från första behovsanalys till förvaltning och vidareutveckling inom domänen – i projekt och löpande utvecklingsinitiativ som spänner över hela IT-verksamheten. Det innebär att du: • Identifierar, involverar och samordnar berörda intressenter inom din domän • Utforskar, förstår och analyserar verksamhetens behov på djupet genom att ställa rätt frågor och hjälpa intressenter att både ringa in och formulera behov • Dokumenterar, validerar, prioriterar och förvaltar domänens krav genom hela livscykeln • Arbetar nära utvecklare, arkitekter, testledare och domänens Product Owner • Leder och faciliterar workshops och bidrar till att lyfta och förbättra vår kravprocess • Är aktiv i forum som domänstyrgrupp, roadmapdialoger och leveranssynk Ditt team och arbetsplats Du ingår i teamet för krav och test, en grupp med bred kompetens som arbetar mot hela SEK:s verksamhet. Du jobbar med domänen IT och Business Support, där du samarbetar nära domänens Product Owner och arkitekter samt testledare. Vi arbetar enligt en hybrid-agil metodik och vårt agila arbetssätt är precis som vi under ständig utveckling. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm, där vi ses minst tre dagar i veckan. Mer om dig Nu har vi fått ringa in och beskriva våra behov och det är dags för dem att översättas till tydliga, genomtänkta och relevanta krav! Vi söker dig med flera års erfarenhet av kravarbete enligt agila principer. Du är drivande och har en stark teknisk grund, god förståelse för IT som verksamhetsområde, och känner dig trygg i dialog med både utvecklingsteam, verksamhet, operations och arkitekter. Du är initiativtagande, analytisk och van att röra dig mellan operativa detaljer och strategiska perspektiv. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, leder gärna workshops och är skicklig på att anpassa din kommunikation till olika målgrupper. Du trivs med att samarbeta med andra och tar ansvar för att driva kravarbetet framåt mot SEK:s gemensamma mål. Hos oss får du bidra till både din egen och teamets utveckling – och vara med och forma vägen framåt. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Är du vår nästa Business Analyst? Ta steget in i framtiden med Nexer
Nexer AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

På enheten West Strategy i Göteborg växer vi snabbt och söker fler kollegor som brinner för att hjälpa företag att ligga steget före i sina digitala resor! Är du en Business Analyst med bakgrund inom IT och digital transformation? Lockas du av ett varierande arbete hos olika kunder och branscher? Då tycker vi att du ska ta chansen och bli en del av Nexer! Rollen som Business Analyst Hos oss får du utvecklas till ditt bästa jag genom vårt koncept BA by Nexer. Du får möjlighet att testa olika roller som Scrum Master, Product Owner, Business Architect och Requirement Manager. Vi erbjuder även utbildningar och certifieringar genom Nexer Academy, samt möjligheten att bredda din erfarenhet inom olika branscher. Varje år fokuserar vi på ett nytt område för kompetensutveckling, och i år är temat AI för Business Analysts. Som Business Analyst arbetar du med varierande uppdrag hos kunder i Göteborgsområdet, med fokus på att omvandla idéer och strategier till reell IT-nytta. Du kommer att arbeta nära IT-utvecklingsteam och hantera områden som kravställning, kravanalys, dokumentation, processkartläggning, förändringsledning och agila arbetsätt. Rollen kräver god kommunikationsförmåga, förmåga att förstå komplexa miljöer och att arbeta med flera stakeholders för att omsätta deras behov till krav. Du kommer också att facilitera workshops och proaktivt föreslå lösningar som skapar reell nytta. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som Business Analyst eller i en liknande roll Relevant högskoleexamen Erfarenhet inom agila metoder och arbetssätt Erfarenhet av att verka som brygga mellan verksamhet och IT Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med att fånga och hantera både funktionella och icke-funktionella krav Erfarenhet inom facilitering/workshopledning och processkartläggning Erfarenhet av verktyg som Jira, Confluence, Service Now, och Azure DevOps Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av kravställning inom CRM-system som Salesforce och ERP-system som exempelvis SAP och Microsoft Dynamics 365 Erfarenhet av PLM (Product Lifecycle Management) Erfarenhet och kompetens inom AI Certifieringar inom Business Analysis (t.ex. CBAP, CCBA, IREB) Tidigare konsulterfarenhet och erfarenhet från branscher som automotive, medtech och finance Utöver detta är dina personliga egenskaper minst lika viktiga för oss då vi vill behålla den kultur vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Inom vår enhet har vi samlat en mängd kompetenser som aktivt lär av varandra och skapar en större helhet. Låter detta intressant för dig? Välkommen med din ansökan till oss på Nexer! Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Cornelia Holmbäck på [email protected]  Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte med att söka! #LI-CH1

12 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Tullverket söker kravanalytiker
TULLVERKET
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du en erfaren kravanalytiker som söker nya utmaningar? Då är det hos oss du vill vara! Tullverkets IT-avdelning är norra Sveriges största arbetsgivare inom IT. Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag där du bidrar till att effektivisera Sveriges varuflöde. Vi bygger långsiktiga agila team som bidrar till både verksamhet och samhällsnytta. Nu söker vi efter erfarna kravanalytiker, ta chansen och bli en del av gemenskapen. Din roll Som kravanalytiker hos Tullverket arbetar du i tät samverkan med verksamhetens användare att samla in krav utifrån behov, för att effektivisera tullhanteringen inom t.ex. områdena import, export eller uppbörd. Hos oss får du möjlighet att använda dina befintliga kunskaper och samtidigt fördjupa dessa i en varm och stöttande miljö. Du får vara med från början till slut i hela utvecklingsprocessen, vilket ger dig en god helhetsförståelse. Det här är ditt uppdrag • Samla in krav utifrån behov, både från verksamheten men även krav som kommer från EU • Agera bryggan mellan IT och verksamhet, dvs kunna kommunicera med olika intressenter för att säkerställa att våra digitala tjänster möter verksamhetens behov • Planera och leda workshops, kravmöten och testarbete Vi erbjuder dig • Flexibel arbetsplats för att underlätta balans i livet. Flexibel arbetsplats ger dig möjlighet att arbeta både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, ditt team och dig. Minst en dag i veckan förväntar vi oss dock att du befinner dig på kontoret i Luleå • Utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling genom utbildningar och konferenser • Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme varje vecka för att främja hälsa och välmående. Tullverket har även en aktiv idrottsförening i Luleå som kontinuerligt arrangerar hälsofrämjande aktiviteter • Goda semester- och pensionsvillkor En vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur högt. Hos oss får du fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö Vem är du? • Du har eftergymnasial utbildning inom IT • Du har flera års yrkeserfarenhet av kravanalys och testarbete • Du har erfarenhet av att arbeta agilt • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet • Du är kommunikativ, prestigelös och en stark lagspelare • Du har ett driv och nyfikenhet att ständigt lära dig nytt och förbättra arbetssätt • Du är bekväm med att samarbeta på distans då dina kollegor finns över hela Sverige • För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt Det är meriterande om du har: • Arbetat med testledning och UX-design • Erfarenhet av SBE-metodiken • Vana av att arbeta med Atlassians produkter Övrigt Referensnummer: 2025-15083 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Ida Eriksson, 0920-25 98 10 eller Kristoffer Mörtsell, 0920-25 96 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3:e augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.

10 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Measurement Specialist
Ellos AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Ellos Group är en av Nordens ledande e-handelsgrupper med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 500 medarbetare och omsätter runt 3,3 miljarder SEK. https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0 Senior Measurement Specialist – Expert in Tracking, GTM & Server-Side Implementation Do you want to play a key role in one of the Nordics' leading e-commerce groups with multiple strong digital brands? Are you a technically driven analytics expert with a deep understanding of tracking, tag management and data collection? Then this might be the role for you. About the role We're looking for a Senior Measurement Specialist with cutting-edge technical skills who will take full ownership of our tracking infrastructure. This is both a strategic and hands-on role, where you'll be the go-to expert for everything related to digital measurement – from planning , implementation, documentation  to continuous optimization. In this role, you’ll be responsible for: - Managing and developing all overarching tracking and data collection through Google Tag Manager (both web and server-side) - Implementing and maintaining pixels, events and conversion tracking across multiple platforms (e.g., Meta, Google Ads, TikTok) - Leading the setup and maintenance of server-side tracking, including container configuration and data flow - Defining and aligning the dataLayer structure to ensure consistent and accurate event tracking - Translating business needs into detailed technical specifications for developers and other stakeholders - Conducting QA and debugging to ensure tracking quality and data accuracy - Collaborating closely with Product Owners and development teams for seamless integration - Advising on privacy compliance, including GDPR, cookie consent frameworks and data handling - Driving best practices in measurement across all digital brands and channels within Ellos Group You will report to the E-commerce Business Analyst & Measurement Manager, with whom you’ll work closely to ensure consistency and accuracy in tracking and reporting across the organization. You’ll also collaborate actively with marketing, IT and digital partner(s), making cross-functional teamwork a key part of your daily work.   Your background To succeed in this role, we believe you have: - Several years of experience as a Technical Web Analyst, Measurement Specialist or similar - Deep expertise in GTM (web & server-side), dataLayer planning and tag architecture - A strong understanding of JavaScript for building custom tags and triggers - Experience with GA4, BigQuery, Looker Studio and advanced event tracking - A proven ability to create clear and actionable technical documentation - Bonus if you've worked across multiple e-commerce sites and platforms simultaneously You are detail-oriented, structured and love finding smart, scalable solutions. You thrive in a role where analytics, technology and business come together to create real value. If you have any questions regarding the position, please contact Magdalena Wallner 070 - 1690157or via mail: [email protected] Welcome with your application, not later than the 6th of July.   Selection and interviews will be held ongoing.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Utbildare för kurs inom kravhantering
Edge of Talent AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Edge of Talent  utbildare inom Kravhantering Edge of Talent är ett kompetens- och konsultbolag som stolt erbjuder våra kunder de bästa talangerna, oavsett om det gäller kortsiktiga uppdrag eller långsiktiga samarbeten. Vi värderar flexibilitet och anpassar oss efter både våra konsulters och kunders behov. Vi söker just nu dig som vill bli en del av vårt nätverk antingen som egenanställd konsult där vi ingår ett partnersamarbete, eller som projektanställd konsult hos Edge of Talent. I båda fallen erbjuder vi dig spännande uppdrag där du kan utvecklas och bidra till våra kunders framgång. Utbildare inom kravhantering och användningsfall delmoment i utbildningen  IT-testspecialist Vill du göra verklig skillnad i nästa generations IT-kompetens? Vi söker nu en engagerad och kunnig utbildare till kursen "Krav och användningsfall" inom yrkeshögskoleutbildningen IT-testspecialist. I denna roll får du möjlighet att skapa kursinnehåll, utveckla pedagogiskt material och undervisa blivande IT-specialister - studerande som har valt en praktisk och yrkesinriktad väg till arbetslivet. Om kursen Kursen omfattar 30 Yh-poäng och ger studerande en djup förståelse för kravhanteringens betydelse inom system- och testutveckling. Undervisningen kombinerar teoretisk kunskap med praktiska övningar där deltagarna får arbeta hands-on med kravinsamling, kravanalys, nedbrytning och design av användningsfall. Kursmoment inkluderar: Kravinsamling och kravanalys Design och dokumentation av användningsfall Verktyg och metoder för kravhantering Praktiska övningar kopplade till testdesign Kursen examineras genom projektarbete och muntlig presentation och bygger på tydliga lärandemål där både kunskap, färdighet och kompetens utvärderas. Om rollen Som utbildare kommer du att: Utforma kursinnehåll i enlighet med fastställd kursplan Undervisa på plats i klassrumsmiljö Inspirera och vägleda studerande i både teori och praktiskt arbete Bedöma studenternas prestationer och bidra till deras utveckling Vem vi söker Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet inom kravhantering, användningsfall och testdesign Har undervisat tidigare, alternativt hållit yrkesinriktade kurser eller workshops Är pedagogisk, strukturerad och brinner för att förmedla kunskap Talar och skriver obehindrat på svenska (viss undervisning och kurslitteratur är på engelska) Omfattning och ersättning Uppdraget kan genomföras som projektanställning eller på uppdragsbasis som underkonsult med F-skattsedel. Kursstart och omfattning diskuteras vidare i samband med urval.  Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av din erfarenhet som utbildare och inom kravområdet. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Business Analyst with ETI Expertise - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

We are currently looking for a Business Analyst consultant with a focus on ETI for an assignment within the banking and financial sector. You will be part of a team working with financial products and advisory services, and are expected to have solid experience in this domain. This assignment requires a strong understanding of ETI products such as equities, bonds, FX, etc. You will be expected to contribute with business analysis, insight generation, and effective collaboration in a high-demand, communication-driven environment. Requirements: • In-depth knowledge of ETI products (e.g., Equities, Bonds, FX). • 2–5 years of experience in business analysis, preferably with a background in management or technology consulting. • Strong analytical capabilities with the ability to turn complex data into actionable insights. • Proven experience in working collaboratively with internal teams and external stakeholders, ideally within tech or finance. • Solid understanding of the financial industry, including regulatory requirements and emerging technology trends. • Excellent communication skills, with the ability to engage various stakeholders effectively. Start Date and Application: Start Date: June 5, 2025 Duration: 6 months Application Deadline: May 29, 2025 Location: Stockholm (on-site work, no remote option) Contact person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner that specializes in matching the right talent with the right company – quickly and efficiently. Our main focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also possess the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already earned the trust of many of Sweden's largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025