Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service ivärldsklass! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. En engagerad och erfaren Team Manager Roliga aktiviteter så som tävlingar, fika, after works med mer Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor på Frösön. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Januari. Dina arbetsuppgifter:Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: Har ett stort intresse för kundservice Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga förkvalitet. Har erfarenhet av kundservice eller försäljning Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontaktStartdatum för tjänsterna är i Januarioch du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss.Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda GroupResponda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice!Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.
Om företaget Jarltechären av Europas ledanden distributörer inom POS & Auto ID Hårdvara. Bolaget tillhandahåller ett produktutbudbestående av bland annatstreckkodsläsare, handdatorer, POS-system, robusta surfplattor, displayer samt etikett- och kvittoskrivare med mera. Jarltech är kända för sin premiumdistribution som lovar snabb och säker leverans samt sitt goda know-how kring produkterna och förmåga till specifika anpassningar. Nordens försäljningskontor ligger i Uppsala, består av sex medarbetare och härifrån leds arbetet för samtliga nordiska och baltiska länder. Bolaget visar goda resultat, står på en stabil grund och växer. Nuvill man därför ta in ytterligare en Operations Executive-medarbetare. Här präglas stämningen av en familjär atmosfär,stark team-spirit, energi och en vilja att arbeta hårt för att på så sätt bygga en bra intern kultur och ett premiumbemötande utåt mot kunder och leverantörer. På Jarltech har man kul och jobbar målinriktat tillsammans med sina kollegor! Bolaget tillämpar en Office first-policy och premierar arbete på plats måndag-fredag. Du erbjuds: En varierande och bred roll på ett växande internationelltbolag med högt i tak och prestigelös kultur En gedigen introduktion och en närvarande, stöttande chef Goda förmåner under implementering * Point of Sales definieras som:Point of Sale (POS), eller försäljningspunkt, avser platsen och systemet där en transaktion mellan en kund och en säljare sker. Det är den fysiska eller digitala plats där kunden betalar för en vara eller tjänst, och det inkluderar den teknik och de verktyg som används för att hantera försäljningen. Så som kassan på en matbutikeller transaktionssidan på en webbplats. Om rollenI rollen som Operations Executive arbetar du nära två kollegor i liknande roll och rapporterar till Operations Team Lead. Du jobbar delvis administrativt men framförallt är det en utåtriktad roll där du har flertalet kontaktytor i tjänsten och kommunicerar medkunder, leverantörer och bolagets egna säljare dagligen. Primära arbetsverktyg är mail, telefon och Jarltechs egenbyggda system anpassat för distribution. Du kommer bland annat att: Stötta bolagets säljare med administration kring kundinformation, historik, lägga upp nya kunder i systemet etc Ta emot inkommande order från beställande kund Informera kund om order- och leveransstatus, Rapportera kring leveransfel så som förseningar och skador på beställningar Administrera returer och reklamationer Följa upp obetalda fakturor, skicka betalningspåminnelser, skapa finansiella rapporter Kontakt och koordinering med leverantörer Övriga administrativa uppgifter Sist men inte minst:Ta helhetsansvar över hela leveranskedjan där säljare, leverantör och framförallt kund är dina intressenter som du ger premiumservice genom god kommunikation och starkt relationsbyggande Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en gymnasieexamen Har 1-2 års arbetslivserfarenhet från en tjänst som kombinerar kundbemötande och administration Har tidigare erfarenhet från ett bolag med B2B-försäljning Har goda kunskaper i Office-paketet Har en god systemvana generellt Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Meriterande Har tidigare erfarenhet från en säljande roll Talar något annat nordiskt språk Personliga egenskaper Vi söker dig som är relationsskapande, prestigelös, ansvarstagande, flexibel och uppvisar stark team-spirit. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ditt intresse för tjänsten! Övrig information Anställningsform: Fast med provanställningStart: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstidOmfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17 på kontoretPlats: Uppsala Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem. Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande Löpande urval av CV Telefonintervju med A-hub Digital intervju med A-hub Intervju hos företaget Referenstagning Erbjudande
Är du en skicklig receptionist med stark drivkraft för att ge kunder bästa tänkbara service och kvalificerad rådgivning i reception och butik? Då kan du vara den vi söker till sommaren 2025! Om jobbet På Specialistdjursjukhuset Helsingborg möts anrik historia och toppmodern specialiserad djursjukvård. Med våra heltäckande specialistområden och spetskompetenser kan vi erbjuda våra djurägare avancerad djursjukvård i världsklass. Som en av våra medarbetare får du varje dag känna att du är viktig och gör en skillnad för våra patienter och deras ägare. Som receptionist välkomnar du våra kunder både i reception, butik och telefon. Du blir djursjukhusets ansikte och röst utåt vilket innebär att du behöver ha en god förståelse för kundbemötande och service. Dina arbetsuppgifter består till stor del av kundkontakt och försäljning i butik. Vem söker vi? Du är en glad, positiv och lösningsorienterad person som har ett stort engagemang för ditt arbete där du alltid sätter kunden i fokus. Vi möter djurägare i olika situationer vilket betyder att du som person behöver vara empatisk och lyhörd för kundens önskemål och behov. Arbetet innebär också mycket interna kontakter där du får möjlighet att samarbeta med och ge service till våra veterinärer och sköterskor. Därmed behöver du som person ha en god samarbetsförmåga, vara flexibel och välorganiserad i ditt arbete. För att lyckas i rollen anser vi att det är en förutsättning att du har erfarenhet av receptionsarbete eller kundservice. Det är mycket meriterande om du har en djurvårdarutbildning. Våra kärnvärden genomsyrar vår verksamhet och är en viktig kompass i allt vi gör – engagemang, glädje, respekt, kompetens och innovation. Vi önskar såklart att du identifierar dig med våra kärnvärden.Vilka blir dina arbetsuppgifter? Du tjänstgör i huvudsak i vår reception där uppgifterna innefattar att ta emot bokade och akuta besök, ankomstregistreringar, hantering av försäkringsärenden samt rådgivning. Vår butik ligger i anslutning till vår reception och viss del av tjänstgöringen innefattar uppackning av varor, foderförsäljning och övrigt butiksarbete. Ort: HelsingborgSista ansökningsdag:16 februari 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Malmborg, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Evidensia Evidensia Djursjukvård erbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans tar våra engagerade medarbetare emot över 500 000 patientbesök per år. Tillsammans arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Evidensia Specialistdjursjukhuset Helsingborg är ett jouröppet remissdjursjukhus med hög kompetens inom kirurgi, ortopedi, bilddiagnostik, neurologi, onkologi, dermatologi, gastroenterologi, internmedicin, odontologi, akut- och intensivvård. Vårt fokus är omsorg och omtanke för varje djur och varje situation. Vår position inom svensk djursjukvård gör att många av våra patienter kommer långväga för att få hjälp. Med våra heltäckande specialistområden och spetskompetenser kan vi erbjuda våra djurägare avancerad djursjukvård i världsklass. Vi har hög kompetens, många resurser och avancerad teknik men framför allt ett stort hjärta som värnar för djurens bästa. Välkommen att läsa mer om oss på vår kliniksida
Detta är en direktrekrytering till bolaget i sammarbete med Responsa Customer Experience Lead - Forma framtidens kundservice inom e-handel Är du en inspirerande ledare med passion för kundservice? Vill du vara med och skapa exceptionella kundupplevelser i ett dynamiskt team? Då kan rollen som vår nya Customer Experience Lead vara perfekt för dig! Om rollen Som Customer Experience Lead blir du navet i vår kundserviceorganisation. Du kommer att leda, inspirera och utveckla ett team av engagerade kundservicemedarbetare, samtidigt som du aktivt deltar i det dagliga arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att vi levererar service i världsklass och skapar positiva, minnesvärda kundupplevelser. Dina huvudsakliga ansvarsområden:Leda och fördela det dagliga arbetet i kundtjänstenVara en förebild och inspirationskälla för dina medarbetareSprida positiv energi och uppmuntra till excellent kundserviceAnsvara för kommunikation och samarbetet med våra outsourcingpartnersSamverka nära med andra avdelningar för att skapa en sömlös kundresaHantera eskaleringar och lösa komplexa kundärendenJobba med NPS och följa upp statistik Vi söker dig som:Har erfarenhet av ledarskap inom kundservice eller liknande rollÄr en naturlig lagspelare med förmåga att motivera och engagera andraHar en positiv attityd och kan hålla huvudet kallt i stressiga situationerÄr lösningsorienterad och kan hantera komplexa kundärendenHar utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligtBrinner för att leverera enastående kundupplevelser Vi erbjuder:Möjlighet att forma och utveckla vårt kundsserviceteamEn dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och ständig förbättringChansen att göra verklig skillnad i våra kunders vardag Arbetet utförs på plats på vårt kontor som ligger i centrala Stockholm Är du redo att ta lead i att skapa fantastiska kundupplevelser? Ansök idag och bli en del av vårt team!
Om rollen Som Kundrådgivarehos vår kund kommerdu varaen nyckelperson i vårt kundcenter. Här hanterar du kundkontakter via telefon, mejl, chatt och webb med fokus på att skapa positiva upplevelser!Du ansvarar för rådgivning kring elnät, elhandel, fiber och fjärrvärme – alltid med hög servicenivå och effektivitet. Vi söker dig som: Har avklarad gymnasieutbildning och datavana. Är stresstålig och trivs i en miljö med högt tempo. Har dokumenterad erfarenhet av kundservice. Är självgående, proaktiv och vill utveckla dig själv. Har intresse eller erfarenhet avenergi- och miljöfrågor. Vad vi erbjuder: En utvecklande roll där du får bidra till hållbara energilösningar. Ett härligt team och en arbetsplats som värdesätter din insats. Praktisk information: Uppdragsperiod: 1 mars 2025 - 31 augusti 2025, finns möjlighet till förlängning Placeringsort: Jönköping Omfattning: Heltid 100 % Arbetstider:39h/vecka (mån-tors kl 8-17) (fredag kl 8-16) Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och intervjuer men deadline att skicka in din ansökan är den 17 januari! Observera: Säkerhetsprövning ingår enligt gällande rutiner. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
The Opportunity Components is a key business unit within Hitachi Energy, based in Ludvika, Sweden. We develop, sell and produces Bushings and Tap-Changers, both vital for all Power Transformers. We are part of delivering a safe way of transferring electricity while keeping losses at a minimum. As the world transitions towards an energy system where electricity will be the backbone, aiming to more than double our consumption of electricity worldwide until 2050, Components and Hitachi Energy are well positioned in making this happen. Are you ready to roll up your sleeve and join us in making it happen? If your answer is “YES”, we at Components are looking for a Customer Support Specialist to join our dedicated team where twenty colleagues will help you on board. You will work with order management, have responsibility for your own global customer portfolio, hence being dedicated main contact for these customers in their everyday work. Your aim is to ensure that we as a company delivers world class customer experience, meeting customer requests to the best of our ability. You will play a key role in our success! This role offers you a dynamic environment with the opportunity to set up an internal network where you interact with different functions. You will also have opportunity to participate or lead cross functional projects within continuous improvement. There will be possibilities to work remotely some days per week. How you’ll make an impact As a customer support specialist, you are responsible from order received, until delivery complete and payment received. Working with a portfolio of global customers, internal as well as external. Ensuring that our performance is top class, reliable and preferably exceeds customer expectations. Collaborate close cross functionally with other departments such as sales, after sales, finance, planning, production, design and SCM. You will be contributing in our strive for continuous improvement of our processes. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold a degree within fields of business administration, engineering, purchasing and/or you have work experience within mentioned fields. Experienced professionals or fresh out of university. You are driven, well organized and knows how to prioritize your daily work. You have great communication skills and are service minded. You have a technical interest and an interest for the commercial aspects of doing business. Fluent in English, both written and verbal is required. Swedish is preferable. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu utökar vi vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare. Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Om oss Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden. Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår. Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal. Om rollen I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag. Vem är du? På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar. Kvalifikationer: - avslutad gymnasial utbildning - erfarenhet från kundservice och/eller försäljning. - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - god IT-kunskap och systemvana. - det är meriterande om du har arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke. Övrig information Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro. Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1071 till 1077 av 1077 jobb