Enhetschef HMSK i Anläggning och Projekt

Svenska kraftnät är en central aktör för den hållbara energiomställningen. Som enhetschef till enheten HMSK (hälsa, miljö, säkerhet, kvalitet) i Anläggning och Projekt erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Välkommen till avdelning Hållbarhet som växer från en enhet till en avdelning med tre enheter. Nu tillsätts enhetschefer till samtliga enheter däribland där enhet HMSK i Anläggning och Projekt. Avdelning Hållbarhet ingår i divisionen Gemensamma funktioner som består av flera avdelningar som stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Om tjänsten Avdelningens uppdrag är att samordna och utveckla Svenska kraftnäts hållbarhetsarbete. Som enhetschef bidrar du till hela avdelningens verksamhetsutveckling. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans driver avdelningens verksamhet framåt. Enheten HMSK i Anläggning och Projekt arbetar i huvudsak med division Nät som ansvarar för bygg- och anläggningsprojekt samt underhåll av stationer och ledningar. I rollen som enhetschef kommer du att på ett inspirerande sätt stödja, styra, följa upp och samverka inom affärsverket för att ge de bästa förutsättningarna för verksamheten att leverera på vårt viktiga samhällsuppdrag. I linje med avdelningens och Svenska kraftnäts strategiska planer genomför du förbättringar på enheten. Tjänsten innefattar personal- och budgetansvar. På enheten arbetar idag 4 medarbetare och 15 resurskonsulter. I verksamheten ingår bland annat att: • stödja underhålls- och projektverksamheten med specialistkompetenser inom området HMSK • samordna och utveckla HMSK-arbetet inom underhålls- och projektverksamheten • samordna kontakt i HMSK- frågor mot leverantörer (projektörer och entreprenörer) i rollen som beställare och i samverkan med bland annat inköp • skapa och vidmakthålla medvetenhet kring mål, regler och interna processer inom HMSK-området • delta i utveckling och uppföljning av hållbarhetsarbetet och det certifierade miljö- och arbetsmiljöledningssystemet (ISO 45001 och 14001) Om dig För att trivas i den här rollen ser vi att du är resultatorienterad och är bra på att hitta lösningar i en organisation som är i stark tillväxt. Som person är du samarbetsorienterad och har lätt för att sätta dig in i andras situation då du kommer ha många kontaktytor inom och utanför avdelningen. För att bli framgångsrik i den här rollen är du stabil och trygg och har ett genuint intresse av teamutveckling och att leda och coacha dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Vidare har du: • flerårig chefserfarenhet med personalansvar • flerårig erfarenhet av för tjänsten relevanta sakområden Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska.   Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av/från: • energi-, bygg- eller anläggningsbranschen • rollen som konsultchef med konsulter inom relevanta områden • av arbete inom statlig eller offentlig sektor • av att skapa goda relationer med nyckelintressenter och att driva tvärfunktionellt arbete • av förändringsledning, process- och metodutveckling • budgetansvar Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst  • Sista ansökningsdag 13 maj 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillvidareanställning • I denna rekryteringsprocess tillämpas tester  I den här rekryteringen samarbetar vi med Avancos. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Sophie Berg, tel. nr. 0704 04 56 44 eller via e-post [email protected]. Rekryterande chef är Anna Åström, tel. nr. 010-350 94 18 alternativt ansvarig rekryterare AnnSophie Brézen, tel. nr. 010-475 8007. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

12 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
QHSE Manager

AB Benzlers är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. Benzlers har en 80-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Skandinavien, tack vare dess höga kvalitet och lokala produktion. Benzlers marknadsför sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien. Benzlers befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker en QHSE Manager Benzlers befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa. 2023 påbörjades ett nytt kulturarbete inom samtliga bolag inom Benzlers Group och bolaget planerar för en stark tillväxt framöver. Har du kvalitetsbakgrund, ett stort intresse av hälsa och säkerhet och drivs av att göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle? Brinner du för hållbarhetsfrågor och vill leda och utveckla vårt hållbarhetsarbete? Vill du vara med på vår resa? Sök då tjänsten som QHSE Manager till vårt team på Benzlers! Tjänsten Som QHSE Manager på Benzlers kommer du att leda och driva arbetet med kvalitet, säkerhet, hälsa och miljö. Du leder vårt arbete inom vårt kvalitets- och miljöledningssystem och driver och utvecklar vårt hållbarhetsarbete. Du blir nyckelperson i vårt kvalitetsarbete och säkerställer att företagets produkter upprätthåller högsta kvalitetsstandard, samt säkerställer efterlevnad av relevanta kvalitetsregler och rutiner. Du koordinerar arbetet med kundreklamationer, kommunikation med kund/sälj/leverantör, och ser till att de utreds samt initierar förbättringar. Du supporterar kollegor inom bl a inköp, produktion, teknik och sälj för att ta fram bästa kvalitet på våra produkter. Gällande arbetsmiljö stöttar du verksamheten kring riskbedömningar, skyddsronder och rapportering/utredning av arbetsmiljöhändelser. På miljösidan ansvarar du bl a för vår kemikalielista, med uppdaterade säkerhets-datablad, samt avfall. Du driver och utvecklar vårt hållbarhetsarbete. Du håller i utbildning och uppdateringar till personalen. Till din hjälp har du i organisationen en miljötekniker. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Leda och driva arbetet med ledningssystem för ISO 9001 och 14001 · Stötta verksamheten för att uppfylla mål och lagkrav · Ta fram samt analysera och rapportera data kring QHSE-frågor som t ex reklamationer, interna avvikelser och arbetsmiljöhändelser. · Internrevisioner · Representera avdelningen på interna möten · Driva Benzlers hållbarhetsarbete · Uppföljning i produktion · Driva arbetet med ständiga förbättringar Din profil Du är engagerad, strukturerad och driven och har ett stort intresse för kvalitet och teknik. På Benzlers är kunden i fokus, och vi värdesätter teamwork för att tillsammans nå våra gemensamma mål. Tjänsten innebär många kontaktytor internt och externt, vilket ställer krav på hög social kompetens och förmåga att bygga professionella långsiktiga relationer. Du är noggrann och strukturerad med en god analytisk förmåga. Vidare är du utvecklingsorienterad och ser gärna möjligheter att förbättra processer och produkter. Du har teknisk utbildning och några års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin. Erfarenhet inom mekanisk transmission eller liknande bransch är starkt meriterande. Kompetenskrav Högskoleingenjörsexamen eller motsvarande 3 - 5 års erfarenhet av liknande roll i tillverkande industri Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet i affärssystem, har du erfarenhet i Oracle är detta ett plus Mycket goda kunskaper i Excel B-körkort Meriterande: Erfarenhet inom transmissionsbranschen Kunskaper och erfarenhet inom LEAN Benzlers huvudkontor finns i fräscha moderna lokaler i Helsingborg, med fri parkering. Vi har kollektivavtal och erbjuder vår personal bland annat flextid, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra personalförmåner. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sänd därför gärna in din ansökan med CV + personligt brev redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Senior testledare till stor och komplex IT-miljö

Detta är en spännande möjlighet för dig som vill ta en ledande roll inom IT-testning och bidra till att förbättra och effektivisera testprocesser inom en dynamisk organisation inom försvarssektorn i Linköping. Om du är redo att använda din erfarenhet och dina färdigheter för att göra en skillnad, ser vi fram emot din ansökan!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Som erfaren testledare kommer du att leda olika initiativ inom IT-testning. I denna roll kommer du att ha ansvaret för att förbereda, genomföra och följa upp testplaner. Du kommer även att arbeta deltid med att utveckla arbetsmetoder och processer relaterade till testning. Som testledare kommer du att leda möten och forum för att säkerställa samstämmighet inom testområdet.    Du förväntas bland annat att arbeta med att: - Leda testaktiviteter där du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra testplaner - Arbeta deltid med att utveckla och förbättra arbetsmetoder och processer inom testning - Leda och vara värd för möten och forum som säkerställer samstämmighet och riktlinjer inom testdomänen Din profil och kvalifikationen Du är en lyhörd ledare med omfattande erfarenhet av intressent- och förändringshantering. Du har en stark kommunikativ förmåga och är van att leda möten och presentationer på både svenska och engelska.   Nödvändiga kvalifikationer: - Minst 9 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Stark förmåga att fokusera på kundens behov och hitta effektiva lösningar. - Gedigen erfarenhet av testledning och testramverk. - Erfarenhet av teknologier relaterade till moln (både externa och interna/on-prem lösningar). - Förståelse för regulatoriska krav såsom CMMC, NIST med flera. - Utmärkta kommunikationsförmågor på både svenska och engelska, i tal och skrift. - Erfarenhet av att effektivt leda och vara värd för möten och forum. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Transformationsledare & Granskningsspecialist

Vi söker en mångsidig kandidat som är redo att axla rollen som både Transformationsledare och Granskningsspecialist för ett framstående uppdrag inom IT-infrastruktur hos en av våra kunder i Linköping. I denna roll kommer du att arbeta nära verksamheten och vara ansvarig för att leda, motivera och utveckla relationer både externt och internt!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Som Granskningsspecialist och Transformationsledare är du en skicklig ledare med erfarenhet inom infrastruktur, har teknisk kunskap och förmågan att hantera oväntade situationer med gott omdöme och flexibilitet. Din förmåga att tänka strategiskt och taktiskt samt att arbeta operativt är exceptionellt viktigt i denna roll. Du förväntas vara på plats minst tre dagar i veckan.    Dina arbetsuppgifter: - Ansvara för att leda och genomföra stora transformationsprojekt inom infrastruktur, med fokus på att ersätta och förnya befintliga system och processer. - Genomföra detaljerade granskningar för att identifiera potentiella risker, effektivisera processer och säkerställa compliance med relevanta standarder och policies. - Arbeta strategiskt för att definiera mål, utveckla planer och säkerställa framgångsrik implementering av nya lösningar och förbättringar. - Arbeta nära tillsammans med verksamheten, kvalitetschefer och IT-tjänstechefer för att säkerställa en smidig övergång och integration av nya tekniska lösningar. - Samarbeta med olika verksamheter. - Arbeta tillsammans med tvärfunktionella agila team. Din profil och kvalifikationen Du är idag en erfaren IT-ledare med stark drivkraft. Du har förmågan att analysera vad som behöver göras och att belysa vägen framåt. Du uttrycker dig klart och kan kommunicera effektivt med intressenter. Du slutför dina uppgifter framgångsrikt, är analytiskt lagd samt innehar egenskapen att se saker ur olika perspektiv.   Krav: - Minst fem till tio års relevant erfarenhet, med en bevisad förmåga att leda både service management och transformationsprojekt. - Akademisk utbildning inom IT, systemförvaltning eller ingenjörsvetenskap. - Erfarenhet från tjänstehantering och relevanta verksamhetsområden. - Utmärkta kommunikationsförmågor på både svenska och engelska, i tal och skrift.   Önskvärda färdigheter: - Du är kreativ och förstår vikten av transparens och att tänka utanför boxen. - Du är en social och utåtriktad person med stort intresse och förståelse för affärsprocesser. - Du har ett högt säkerhetsmedvetande. - Du har starka analytiska färdigheter. - Du har förmåga att prioritera effektivt. - Denna position erbjuder en unik möjlighet att spela en central roll i ledningen av viktiga granskningar och transformationsprojekt inom IT infrastruktur. Om du är redo att använda din erfarenhet och dina färdigheter för att göra en verklig skillnad, ser vi fram emot din ansökan.    Uppdraget omfattas delvis av försvarssekretess (RK2), vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Senior projektledare för implementering av Teams

Detta uppdrag hos vår kund inom försvarssektorn i Linköping är en unik möjlighet för dig som vill ta dig an utmaningen att leda en storskalig digital transformation. Om du är redo att använda din erfarenhet och dina färdigheter för att göra verklig skillnad så vill vi gärna höra från dig!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Är du den drivkraften som kan leda övergången från Skype till Teams effektivt och sömlöst? Vi söker en senior projektledare med över 10 års erfarenhet, som kan styra detta viktiga program inom Digital Workplace. Din roll kommer att vara kritisk i att säkerställa en smidig och effektiv övergång, där du kommer att använda din analytiska förmåga och ditt självgående arbetssätt för att skapa värde och kvalitet i varje steg.   Arbetsuppgifter: - Ansvara för planering och genomförande där du kommer leda övergången från Skype till Teams, samt säkerställa att projektet följer tidsplaner och uppfyller alla kvalitetskrav. - Effektivt kommunicera med och engagera alla intressenter genom hela projektets livscykel. - Projektledningsverktyg som Antura Projects, Jira och Confluence för att hålla projektet på spår. Din profil och kvalifikationen Vi söker en erfaren projektledare för att leda en av de mest avgörande digitala transformationsprojekten inom en stor organisation. Din roll blir att styra övergången från Skype till Microsoft Teams, en central del av vår kunds digitala arbetsplatsstrategi. Denna position kräver en person med en imponerande bakgrund inom projektledning, som är redo att navigera i komplexiteten hos stora organisatoriska förändringar med ett tydligt fokus på effektivitet, kvalitet och kommunikation.   Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Minst 10 års relevant erfarenhet, inklusive framgångsrik projektledning inom stora organisationer, fördelaktigt om du har erfarenhet från storskaliga miljöer. - Bevisad expertis inom både traditionell vattenfallsmetodik och agila arbetsmetoder, med förmåga att anpassa dessa efter projektets behov. - Stark kunskap om Microsofts produktportfölj, särskilt inom kommunikation och samarbete, med förmåga att leda tekniska teams och navigera tekniska utmaningar. - Exceptionella kommunikationsförmågor på svenska och engelska samt förmåga att leda, motivera och utveckla team mot gemensamma mål.    Erfarenhet av att facilitera workshops och utbildningar är en stor fördel.   Distansarbete vid behov 2-3 dagar i veckan. Resor förekommer. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Teknisk projektledare till försvarssektorn

Vi söker för kunds räkning en tekniskt kunnig projektledare med en stark inriktning mot automatisering. Denna tjänst i Linköping erbjuder en unik möjlighet att vara i framkant av automatiseringsinitiativ inom kundens organisation. Om du är passionerad kring att driva förändring och har den tekniska kunskap samt erfarenhet av projektledning som krävs, ser vi fram emot din ansökan.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för att leda interna projekt på SPE, med syfte att automatisera befintliga manuella arbetsflöden och implementera tekniska lösningar som effektiviserar kundens verksamhet. Du kommer att koordinera och driva projektteamet, bestående av utvecklare och andra tekniska kompetenser, mot gemensamma mål och deadlines. Din profil och kvalifikationen Som projektledare förväntas du vara snabblärd och självgående, med kapacitet att ta ett projekt från start till mål. Du kommer att agera som en IT-generalist, vilket innebär att du har en bred teknisk förståelse och förmågan att snabbt sätta dig in i nya teknologier och arbetsmetoder.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 4 års erfarenhet av IT-projektledning, gärna med automatiseringserfarenhet. - Starka färdigheter i att leda och samordna arbetet för team av utvecklare och tekniska experter. - God kunskap i olika projektledningsmetoder. - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.   Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av arbete med Infrastructure as Code (IaaC). - Kunskap i att använda och integrera ServiceNow för automatisering av arbetsflöden. - Erfarenhet av att hantera Configuration Management Databases (CMDB). - Bekant med miljöer baserade på Citrix och VMware. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Agil Coach inom IT-infrastruktur till försvarssektorn

Vi söker för kunds räkning en erfaren Agil Coach till deras Infrastruktur-avdelning. I denna dynamiska och utmanande roll kommer du att arbeta nära med flera team, som alla befinner sig på olika nivåer i deras agila resa.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Ditt första steg i uppdraget blir att genomföra en noggrann kartläggning av nuvarande situation, varefter du tillsammans med teamen planerar och genomför lämpliga åtgärder för att implementera förbättringar. Som Agil Coach är du drivande i förändringsprocesser och stöttar teamen i deras utveckling mot en mer effektiv och smidig arbetsprocess.   Du kommer även arbeta med att: - Utveckla anpassade agila utbildningsprogram för individuella team baserade på deras specifika behov och mognadsnivå inom det agila arbetssättet. - Facilitera agila ceremonier såsom dagliga stand-ups, sprintplaneringar, retrospektiv och sprintgenomgångar för att säkerställa att agila metoder tillämpas korrekt och effektivt. - Bygga och underhålla en kultur av kontinuerligt lärande och förbättring, där teamen uppmuntras att experimentera, lära av misstag och ständigt sträva efter att höja sin prestanda. - Implementera och förvalta agila verktyg och system, som stödjer teamens arbete och underlättar spårning av framsteg, prioritering av arbete och hantering av backloggar. Din profil och kvalifikationen Denna person kommer att vara avgörande för att transformera arbetsflöden och kulturer inom Infrastructure-avdelningen hos IT. Den ideala kandidaten är en erfaren, dynamisk individ som brinner för att främja agilitet, effektivitet och samarbete i stora teknikdrivna organisationer.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 5 års erfarenhet av agil projektledning. - Erfarenhet av att driva förändring i organisationer. - Erfarenhet av olika agila metoder och ramverk (ex Scrum/Kanban). - Scrum Master certifiering. - Erfarenhet av att leda workshops. - Vana av att arbeta i en konsultativ roll. - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Quality Manager

This is where you save and sustain lives At Baxter, we are deeply connected by our mission. No matter your role at Baxter, your work makes a positive impact on people around the world. You'll feel a sense of purpose throughout the organization, as we know our work improves outcomes for millions of patients. Baxter's products and therapies are found in almost every hospital worldwide, in clinics and in the home. For over 85 years, we have pioneered significant medical innovations that transform healthcare. Together, we create a place where we are happy, successful and inspire each other. This is where you can do your best work. Join us at the intersection of saving and sustaining lives—where your purpose accelerates our mission. As a Quality Manager you ensure product quality through the implementation of various control and improvement opportunities and coordination of work within the area of Quality Management system, CAPA and Learning Management system. Support to Sr. QA Manager in ensuring that processes needed for the quality management system are established, implemented, and maintained. Ensure the promotion of awareness of regulatory and customer requirements throughout the organization. Essential Duties and Responsibilities Management and further development of the QMS Team Intelligently deploy resources to meet daily business needs in a timely manner while evolving the work processes to become more proactive, efficient, and effective Provide strategic direction and leadership to the team to ensure operations adhere to requirements of compliance and product quality Define and coordinate tasks within the scope of the objective and task definition, as well as review and discuss work results Plan and execute local Audit program Control and track the products and processes quality and regulatory compliance through adequate performance metrics and plans. Stop, if required, the delivery and/or the production of products in case of non-conformity. Ensure that adequate records of data and results concerning tests and product controls are taken Manages effective cross-function relationships and in particular work with concept, product and commercialization teams to ensure quality of product and process. Drive data analysis of performance data to identify high priority issues relating to safety, regulatory compliance and customer satisfaction. Coordination of resources within area of Quality Management system, CAPA and Learning Management system Continuous improvements of processes within area of responsibility Implementation of the company-specific quality policy and quality goals Ensuring product conformity, reducing production deviations Ensuring compliance with design and development activities Communication of the quality principles to promote quality awareness in the company Ensuring compliance with production and process controls Ensuring product conformity, reducing production deviations Ensuring compliance with acceptance and validation activities Management of non-compliant products and investigation of problems with regards to product quality, as well as support for processing: Carry out root cause analyzes, introduce corrective measures to eliminate or reduce the identified causes. Serve as primary point of contact for quality and regulatory issues related to manufacturing processes Lead efforts to identify and execute initiatives to improve manufacturing process and product quality EDUCATION, EXPERIENCE AND QUALIFICATIONS: Proficient with Quality System Regulations, IS013485, Medical Device Regulation and ISO 13485 Quality System Standards. Demonstrated ability to succeed in team environments and possesses effective interpersonal skills. Demonstrated attention to detail, analytical decision-making, and problem-solving skills. Proven ability to succeed in an environment of continuous improvement and to identify improvement opportunities. Strong customer orientation and excellent written and verbal communication skills. Ability to effectively navigate rapidly changing quality, regulatory and business environments and succeed in an environment of change. Bachelor’s degree (minimum) in an Engineering field, preferable mechanical, electrical, or industrial engineering. 5+ years of experience in Quality Assurance or Regulatory Affairs in the Medical Device or Pharmaceutical industry. Strong management and analytical skills Strong process and continuous improvement skills Supportive, positive attitude and approach to work Good communication skills, both verbal and written Able to work independently or as part of a team Strategic skills, ability to holistic/global perspective Additional training in Risk Management, Six Sigma, Lean Manufacturing and Statistical Methods is preferred. Experience of an R&D and production site is a plus Fluent in Swedish and English, other languages are beneficial

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
KVALITETS- OCH MATERIALANSVARIG

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Kvalitets- och Materialansvarig till vår internationella kund i Helsingborg för ett längre konsultuppdrag! Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Utföra rutinanalys, efterkontroller och uppdragsanalyser av råvaror, intermediat och eller slutprodukt utifrån fastställda instruktioner och rutiner samt i enlighet med cGMP. - Utarbeta SOP:ar för instrument och rutiner. Har instrumentansvar och rumsansvar. - Delta aktivt vid laboratorieutredningar (LIR) och övriga utredningar, t ex grundorsaksanalyser och avvikelserutredningar. - Delta aktivt vid instrumentkvalificering, metodutveckling, validering, metodöverföring och rapportskrivning. - Delta aktivt i tvärfunktionella team. - Bidra med idéer och förslag till förbättringar och delar i avdelningens arbete med ständiga förbättringar. - Bidra till att nå avdelningens mål. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett multinationelt bolag från USA som är verksam inom läkemedel, hälsovård och medicinsk utrustning. I Sverige finns kontoren i Uppsala, Stockholm och Helsingborg. Kvalifikationer - Du har en relevant akademisk utbildning, som lägst en kandidatexamen. - Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har mycket god kunskap om kvalitetssäkringsmetoder samt olika materialtyper. - Det är meriterande om du har arbetat på ett bolag som är verksam inom läkemedel, hälsovård och medicinsk utrustning. - Du talar svenska och engelska flytande, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Kvalitets- och Materialansvarig hos vår kund, är det viktigt att du är analytisk, serviceinriktad och har en positiv attityd. Du tar ägarskap över ditt arbete samtidigt som du har ett teamwork-orienterat förhållningssätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i juni 2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. augusti 2025, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund med placering i Helsingborg. För det här uppdraget förväntas du arbeta on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

5 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Projektledare inom Microsoftprodukter till försvarssektorn

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en projektledare som kommer arbeta inom digital arbetsplats. I denna dynamiska och utmanande roll kommer du att leda ett övergångsprojekt från Skype till Teams.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Ditt arbete kommer att innebära att driva projektet från konceptualisering till implementering, där du ansvarar för att säkerställa en smidig övergång och att de nya lösningarna integreras effektivt i organisationens dagliga arbete.    Vidare kommer du att arbeta med att: - Leda och hantera övergången från Skype till Teams, inklusive planering, genomförande och uppföljning - Samarbeta med IT- och affärsenheter för att definiera projektets omfattning, mål och leveranser - Utveckla detaljerade projektplaner som spårar framsteg och säkerställer effektiv resursanvändning - Hantera projektets tidsplan, budget och risker för att säkerställa projektets framgång - Facilitera kommunikation och samarbete mellan projektteamet och övriga intressenter - Implementera bästa praxis för projektledning och säkerställa hög kvalitet på leveranserna Din profil och kvalifikationen För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har omfattande erfarenhet av IT-projektledning, med särskilt fokus på implementering av Microsofts produkter. En stark bakgrund inom projektledning i stora organisationer är starkt meriterande.    Vidare ser vi även att du har: - Minst 8 års erfarenhet av IT-projektledning, gärna med fokus på Microsofts produkter - Van att arbeta med projektverktyg såsom Antura Projects, Jira och Confluence - Gedigen kunskap i både traditionella och agila projektledningsmetoder - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska   Meriterande: Färdigheter i att facilitera workshops, pedagogisk förmåga och kompetens inom smart visualisering och rapportering.   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

4 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024