Processpecialist till försvarssektorn

Till ett uppdrag hos vår kund inom försvarssektorn söker vi en dedikerad och självgående processpecialist till deras Operational Support Management team. Teamet, bestående av 8 personer, är en central del av organisationens IT-avdelning i Linköping och spelar en avgörande roll i att upprätthålla och förbättra IT-tjänsternas kvalitet och effektivitet.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Processpecialist kommer du att ta ägarskap över olika processer, säkerställa att de är korrekt dokumenterade och kontinuerligt arbeta för att förbättra dem. Du kommer också att vara ansvarig för att utbilda kollegor i processerna och operativt följa upp att de efterlevs.   Exempel på ansvarsområden: - Utveckling och förbättring av processer/procedurer - Skapande av utbildningsmaterial och genomförande av utbildningar - Uppföljning av procedurefterlevnad - Skapande av rapporter/dashboards och leveransuppföljning - Ärendeanalyser, trendidentifiering och eskaleringar - Hantering av Major Incident Management   Beredskap ingår i rollen. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda.   För att trivas och lyckas i denna roll, bör du ha: - Erfarenhet och kunskap inom IT Service Management processer (t.ex. incident-, problem- och changehantering) - En bred förståelse för IT - Stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt - Förmåga att koordinera och driva arbete framåt - Ett förbättringsinriktat arbetssätt - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - God förmåga att arbeta såväl i team som självständigt   Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg såsom ServiceNow - Erfarenhet av agilt arbetsätt - Erfarenhet av teamledning - Certifierad inom ITIL v4   Uppdraget omfattas av försvarssekretess, vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.  Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Global Head of Quality Assurance and Regulatory

At Tobii Dynavox, we empower people with disabilities to do what they once did or never thought possible. We call this mission Power to Be You. Our assistive communication technology helps our customers express themselves, connect with the world, and pursue independence, whether through everyday activities like ordering food or extraordinary feats like running a company. Working at Tobii Dynavox, you’ll become part of a team that spans the globe, with offices in the US, Sweden, France, the UK, China, and beyond. What you’ll do: As the Global Head of Quality Assurance and Regulatory for a Class I/II Medical Device Manufacturer, you will be responsible for leading and overseeing all aspects of quality assurance and regulatory compliance across the organization's worldwide operations. This critical role involves developing and implementing robust quality systems, ensuring adherence to regulatory requirements, and driving a culture of continuous improvement to uphold the highest standards of product quality and compliance. Key responsibilities/authority: Strategic Leadership: Develop and execute the global quality assurance and regulatory affairs strategy aligned with the overall business objectives. Provide leadership to the quality assurance and regulatory teams worldwide, fostering a collaborative and results-driven culture. Quality Systems Management: Implement and maintain robust quality management systems (QMS) to ensure consistent product quality and compliance with applicable regulations. Oversee internal and external audits, ensuring that corrective actions are identified and implemented. Supplier Quality Management: Ensure that the products or components sourced from external suppliers meet the required quality standards and comply with relevant regulations. Regulatory Compliance: Stay abreast of global regulatory requirements and industry standards, ensuring the organization's products and processes comply with all relevant regulations. Establish and maintain relationships with regulatory agencies and authorities globally. Product Registration and Approvals: Oversee the preparation and submission of regulatory filings, ensuring timely approvals for new products and modifications. Collaborate with cross-functional teams to facilitate product registration in various international markets. Quality/Industrialization/New Product Introduction Engineering: Guide the creation and deployment of manufacturing and test processes for new products, overseeing their market release. Utilize measurement and analysis to identify and address quality issues arising from field failures, collaborating with relevant stakeholders to ensure product excellence. Product Data and Document Management Administration: Oversight of product data creation and modification within enterprise systems, overseeing change control processes, document lifecycles, and version control. Collaborate with cross-functional teams to implement efficient data and document management processes, driving continuous improvement for streamlined documentation workflows. Risk Management: Develop and implement risk management strategies and processes to identify, assess, and mitigate risks associated with product quality and regulatory compliance. Continuous Improvement: Drive a culture of continuous improvement within the quality and regulatory functions, implementing best practices and ensuring lessons learned are applied across the organization. Training and Development: Provide training and development programs to enhance the skills and knowledge of the quality and regulatory teams. Foster a culture of quality and compliance throughout the organization. Budgeting and Cost Management: Develop and manage budgets for quality assurance and regulatory, and work to reduce costs wherever possible without sacrificing quality or service. Organizational Collaboration: Build and foster collaboration across the organization, including Sourcing, Supply Chain, Logistics, Product Management, Sales, Engineering, Marketing, Human Resources and Finance to ensure that Quality Assurance and Regulatory support the company's overall business goals. We are looking for someone with: Bachelor's degree in a relevant scientific or engineering field Extensive experience in quality assurance and regulatory affairs within the medical device industry, with a focus on Class I and Class II devices. Extensive experience with quality management systems within a manufacturing environment, including ISO 13485:2016, ISO9001:2015, and DMEPOS. Experience working with environmental management systems and standards, ISO14001:2015, REACH, and WEEE. At least 10 years of experience in quality assurance, with at least 5 years in a leadership role. Proven track record of successful interactions with regulatory agencies and obtaining regulatory approvals. Experience applying verification and validation principles and techniques to electronic hardware and software product design. Excellent leadership, communication, and interpersonal skills, with the ability to work effectively with teams across multiple locations and functions. Experience working with and leading continuous improvement methodologies. Ability to travel internationally as needed. Computer or technical skills: Familiarity with QMS software and tools is essential. Experience working with Master Control is a plus. Experience with systems that facilitate document control and management. This includes ensuring that documentation related to quality processes, procedures, and compliance is effectively maintained and accessible. Proficiency in working with data analysis tools to identify trends, patterns, and potential areas for improvement. Skills in statistical analysis and data visualization tools. Understanding of Enterprise Resource Planning (ERP) systems, as used to integrate quality processes with other business functions like supply chain and manufacturing. Use of Microsoft Office tools, including Word, Excel, PowerPoint, Teams, SharePoint and Power BI.

3 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kvalitets- och miljöchef

Vill du vara med och bidra till ESBE:s vision om att skapa energibesparande och hållbara produkter? ESBE är en av Europas ledande innovationsföretag inom värme och kyla, och nu söker vi dig som vill vara med att leda och utveckla vårt kvalitets-, miljö- och hållbarhetsarbete. Ditt uppdrag Som kvalitetschef på ESBE kommer du ha det övergripande ansvaret att driva, underhålla och utveckla verksamhetens kvalitets- och miljösäkring enligt företagets affärsplan. Ett mycket viktigt arbete blir att driva våra hållbarhetsfrågor som ständigt ökar i betydelse. Du arbetar aktivt för att öka kunskapen, medvetenheten och engagemanget internt samt möter kunder, leverantörer och myndigheter externt i dessa frågor. Du förväntas därför hålla dig uppdaterad, bevaka lagar och föreskrifter inom ditt område. Kvalitetschefen ansvarar även att driva utvecklingen av vårt verksamhetssystem som ska utvecklas i linje med lämpliga ISO standarder. Till ditt stöd har du fem medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stödja och utveckla sitt verksamhetsområde, samt ge underställd personal rätt förutsättningar för att möta uppställda krav och rapporteringsbehov Ansvara för kvalitetssäkring av våra produkter Upprätthålla och utveckla vårt verksamhetssystem Driva, utveckla, och implementera interna rutiner och processer inom ansvarsområdet och i linje med kundspecifika krav och lagkrav Driva och utveckla verksamhetens hållbarhetsarbete, enligt de nya CSRD-kraven Stödja och coacha organisationen mot uppsatta mål inom ansvarsområdet Ansvara för periodisk besiktning, kontrollprogram, miljörapporter, miljöriskanalyser Säkerställa interna och externa revisioner Ansvara för koncernens reklamationshantering Säkerställa genomförande och utveckling av kvalitets- och miljöutbildningar i koncernen Din profil Vi räknar med att du har kompetens motsvarande lämplig högskoleutbildning samt erfarenhet från process- eller tillverkningsindustri där du arbetat både på strategisk och operativ nivå. Du bör ha en bra verktygslåda med metoder och verktyg för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete och du behöver kunna hantera engelska och svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och för att lyckas i uppgiften bör du ha ett stort engagemang. Som person har du en väl utvecklad kommunikationsförmåga, är driven och resultatinriktad samt lyhörd. Du har stort kundfokus, strukturerat arbetssätt samt god förmåga att skapa engagemang. Vidare ska du ha förmågan att leda genom andra. Vi erbjuder Hos oss på ESBE är möjligheterna många. Vår företagskultur präglas av långsiktighet, ledarskap och omtanke, vilket genomsyrar hela vår verksamhet. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta med variation och stor frihet och mycket eget ansvar, där du får bidra med smarta och utvecklingsdrivande lösningar. Vi erbjuder flera förmåner, bl a får du via vinstdelning ta del av företagets goda resultat. Placeringsort för tjänsten är Reftele. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Reftele. Du rapporterar i tjänsten till VD Peter Cerny.  För mer information om tjänsten, kontakta gärna HR-chef Ylva Carlson på telefon 0371-57 00 55. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om oss ESBE står för komfort, säkerhet och energibesparing och tillhandahåller produkter för reglering av värme och kyla i fastigheter. ESBE arbetar för att ständigt ligga i framkant och bidrar till hållbar energi och en bättre miljö. Med närmare 120 år bakom oss har vi en marknadsledande position och är ett väletablerat varumärke i hela Europa. ESBE-familjen, som växer ständigt, består idag av drygt 240 anställda och omsätter ca 900 MSEK. Huvudkontor med utveckling och fabrik ligger i Reftele och försäljning sker över hela världen, men främst inom Europa. Vi har egna dotterbolag i Tyskland, Frankrike, Italien och Polen. Läs mer om oss på www.esbe.eu

27 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare till försvarssektorn

Är du den drivna och resultatorienterade projektledare vi söker till vår kund inom försvarssektorn? Huvudfokus kommer ligga mot Privileged Access Management (PAM),men det är dock inget krav på tidigare erfarenhet inom just PAM.    Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare hos denna kund i Linköping kommer du att ha ansvaret för att leda projekt med fokus på att säkerställa och förbättra hanteringen av privilegierad åtkomst inom kundens organisation. Ditt uppdrag inkluderar att sätta upp och implementera en on-boarding process för PAM, i nära samarbete med kundens IAM-team.   Du kommer att: - Koordinera PAM on-boarding av applikationer och lösningar över kundens breda IT-landskap - Ha det övergripande ansvaret för att implementera införandet och höja medvetenheten kring säkerhet och riskhantering för privilegierad åtkomst - Arbeta i komplexa miljöer och marknadsföra PAM internt, förmedla dess risker och bidra till utvecklingen av on-boarding processer Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av PAM, men ett intresse och grundläggande förståelse för området är viktigt.   Du bör även ha: - Förmågan att effektivt kommunicera och marknadsföra PAM inom organisationen - Kompetens att förmedla vikten av riskhantering och säkerhetsåtgärder kopplade till privilegierad åtkomst - Erfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer och leda projekt till framgång - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Uppdraget omfattas av försvarssekretess (RK3), vilket kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.   Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Service Manager inom Identity Secure Infrastructure till försvarssektorn

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare inom säker IT-infrastruktur? Vår kund inom försvarssektorn söker en engagerad Service Manager till sektionen Identity Secure Infrastructure.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter I denna roll blir du ansvarig för att säkerställa att våra tjänster inom PKI, MFA och Comsec lever upp till och överträffar kundens förväntningar och behov. Ditt arbete kommer att omfatta leverans, förvaltning och vidareutveckling av dessa tjänster.   Du kommer att ha ett nära samarbete med Service Owner och spela en kritisk roll i teamet genom att: - Säkerställa att dagliga aktiviteter utförs effektivt - Koordinera och driva förvaltning, drift och utveckling av tjänsterna - Initiera och hantera förvaltningsaktiviteter enligt plan - Implementera nya funktioner, krav och förbättringar - Proaktivt identifiera och genomföra förbättringar - Dokumentera och hålla ansvar för tjänsteleveransen - Hantera budget, fakturering och rapportering till Service Owner   Du spelar även en avgörande roll i att säkerställa att alla externa leverantörer uppfyller sina avtal och SLA. Förbättringsförslag och god kommunikation med interna och externa parter är också en viktig del av rollen. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad och trivs i sociala sammanhang. Du bör vara självgående och våga ta egna initiativ samtidigt som du är en lagspelare.   För att lyckas i rollen bör du ha: - Minst fyra års relevant arbetslivserfarenhet inom liknande management-roller - Erfarenhet av PKI och/eller MFA samt Cosmec - Starkt säkerhetstänk - Ledarskapserfarenhet med förmåga att utveckla både team och leverans - Stor passion och kunskap om IT-området - Erfarenhet och kunskap inom ITIL-processer och ITSM (incident, change, problem), IT Service design och IT Service transition - Flytande kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift   Meriterande: - Erfarenhet av agilt arbete   Uppdraget omfattas av försvarssekretess (RK2), vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet. Utöver detta krävs godkänd bakgrundskontroll. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

13 mars 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Advanced Quality Manager

We are looking for an experienced Advanced Quality Engineering Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality Team based in Skelleftea. By joining us, you will be a key player in ensure that all new products are designed with quality in mind and that all necessary testing is conducted before launch and contribute to building one of the first large scale European battery factories. About the job The Advanced Quality Engineering Manager is part of the Quality team and is responsible for developing and implementing a comprehensive quality development process, including PPAP elements and an FMEA architecture and major tasks for the Quality organization. About the team You will be joining the Quality Control organization of Northvolt Ett based in Skelleftea. Key responsibilities include but are not limited to: Drive and secure the flawless launch of any new products, ensuring the right quality tools are developed, in place, and are appropriately used Assure design and manufacturability quality through all sample stages Manage the AQE team's resources to fully support business needs, prioritize accordingly, and ensure your team's time is used efficiently Develop your team through mentoring and coaching Conduct regular audits to ensure all quality standards are met Identify root causes of quality issues and implement corrective and preventive actions Facilitate lessons learned through all sample stages Monitor and analyse customer feedback to identify opportunities for continuous improvement Continuously evaluate and improve the quality launch process to ensure it remains effective and efficient any other duties and responsibilities required to deliver on company objectives The person we are looking for is flexible, curios and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humor. Apply with CV in english or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements We believe that you have: MSc degree in Chemistry/Manufacturing/Engineering or equivalent proven experience with delivery track record Experience with Quality Control, has regularly worked in an APQP environment and has an excellent understanding of PPAP (FMEAs, Control plans, etc.) and its elements and a basic understanding of ISO 9001 Expert in Quality troubleshooting tools and problem-solving methodology. Project management skills and a successful track record of leading quality improvement/six sigma projects in manufacturing and/or with suppliers Knowledgeable in statistics and multivariate data analysis and appropriate statistical software, e.g. Minitab 5+ years leadership experience in international manufacturing organisations 3+ years of relevant work experience within high volume assembly/production Fluent in technical English, written and verbal, Swedish knowledge is a plus Excellent attention to detail

4 mars 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Production Quality Manager

We are looking for a seasoned and dedicated Production Quality Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in establishing the highest quality performance in our production in Northvolt Ett and contribute to building one of the first large-scale European battery factories. About the job The Production Quality Manager at Northvolt will lead a group of approximately 30 Engineers, Technicians, and Associates, ensuring team performance and customer satisfaction. The manager will be responsible for a dedicated quality area, supervising and supporting production quality employees to ensure that standards are followed, employees are trained, and lead troubleshooting and root cause analysis activities in relation to non-conformity and quality issues. As a production quality manager at Northvolt, you will have the unique opportunity to spearhead the production of the greenest batteries in the world. You will have the opportunity to learn from experts in the field, contribute to building and developing your own team, and drive the business toward success. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Key responsibilities include but are not limited to: Implement and audit standard procedures and instructions Lead, review, and establish the Quality Control plans for each process operation Set up quality monitoring procedures, define quality KPIs, and make improvement proposals Ensure the development of production quality employees and leaders Participate and input in change management, engineering change notification and deviation approval processes. Review results and action tracker and initiate improvement projects. Drive cross-functional and cross-technological manufacturing projects and opportunities. Drive quality improvement and optimization projects utilizing six sigma methodology. Participate and input to quality gate reviews in the industrialization phase of Product and Process Development to ensure reliable manufacturing of products. Be part of the equipment commissioning team. Support in the recruitment and development of Production Quality Employees Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. **** Full time employment, fixed salary. Skills & Requirements We believe that you have : A degree in Engineering 5+ years working experience in high volume assembly/production 2+ years working on a greenfield or brownfield project 3+ years of leadership experience in an international organization Experience and knowledge about FMEA, Control Plan, PPAP, SPC, MSA, Risk Management Experience and knowledge of problem-solving process, 8D, 5Why, Ishikawa, Pareto Experience and knowledge of quality requirements and standards of the automotive industry (IATF 16949:2016) Excellent English written and oral skills Bonus points for: Experience in the automotive industry Certified six sigma professional green or black belt Experience from a multi-cultural environment ---------------------------------------------------------------------------------------- About Skellefteå Nestled in the north of Sweden, Skellefteå provides an idyllic scene for nature lovers. The home of Europe's largest green battery gigafactory, Skellefteå is a pioneer in driving Europe towards sustainability. With its vicinity to the water and natural reserves, Skellefteå provides a great balance between quaint city life and exploring the surrounding nature for weekend excursions. Relocating? Northvolt has got you covered. With our local, in house relocation team, we will ensure you and your family smoothly settle into your new northern life. Northvolt supports with relocation expenses as well as pre-departure, home-finding, and settling-in support for the entire family.

4 mars 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Manager Production Quality

We are looking for a seasoned and dedicated Production Quality Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in establishing the highest quality performance in our production in Northvolt Ett and contribute to building one of the first large-scale European battery factories. About the job The Production Quality Manager at Northvolt will lead a group of approximately 30 Engineers, Technicians, and Associates, ensuring team performance and customer satisfaction. The manager will be responsible for a dedicated quality area, supervising and supporting production quality employees to ensure that standards are followed, employees are trained, and lead troubleshooting and root cause analysis activities in relation to non-conformity and quality issues. As a production quality manager at Northvolt, you will have the unique opportunity to spearhead the production of the greenest batteries in the world. You will have the opportunity to learn from experts in the field, contribute to building and developing your own team, and drive the business toward success. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Key responsibilities include but are not limited to: Implement and audit standard procedures and instructions Lead, review, and establish the Quality Control plans for each process operation Set up quality monitoring procedures, define quality KPIs, and make improvement proposals Ensure the development of production quality employees and leaders Participate and input in change management, engineering change notification and deviation approval processes. Review results and action tracker and initiate improvement projects. Drive cross-functional and cross-technological manufacturing projects and opportunities. Drive quality improvement and optimization projects utilizing six sigma methodology. Participate and input to quality gate reviews in the industrialization phase of Product and Process Development to ensure reliable manufacturing of products. Be part of the equipment commissioning team. Support in the recruitment and development of Production Quality Employees Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. **** Full time employment, fixed salary.

28 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Quality Launch Manager

We are looking for an experienced Quality Launch Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality Team team based in Northvolt Ett. By joining us, you will be a key player in establishing/ramping up quality topics across our manufacturing site and contribute to building one of the first large scale European battery factories. About the job As part of your job, you will be responsible for coordinating and driving fulfillment of quality activities across several quality teams for product launches, improvements, or infrastructure projects. Furthermore, you will track and visualize action status, project status, and crucial path, be in charge of driving solutions for crucial items, participate in cross-functional project teams and simultaneously drive different projects in order to meet customer requirements. More importantly, you will lead the implementation of a Quality mindset in launches. Key responsibilities include but are not limited to: Leading and coordinating quality related topics during production launch including preparation of communication and documentation of meetings and results Participating in production and project meetings Interface and support customer quality and production quality teams Support qualification and sampling activities before serial production release Support PFMEA and control plan Ensures MSA is validated on time Participate in PPAP Ensures the transfer of knowledge for the readiness of Quality department for serial production Participate in change management after initial production release as part of a cross functional team Participate in lessons learned activities for serial production from new projects Problem solving activities (8D) for customer claim and complaint. Support customer communication Plan project requirements and resources React efficiently to changes from customer and product needs Ensure Quality deliverables on time Suggests KPI Track defined KPI and tasks against project timing Report about project status Support other Q functions during project launch being the interphase with other departments Ensure transfer of Quality lessons learned between projects Support during internal and external Audits during the launch The person we are looking for is flexible, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in english or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP Skills & Requirements We believe that you have : BSc/MSc degree in mechanical/chemical engineering or similar Education in a relevant quality discipline Knowledge about quality tools: APQP, PPAP, SPC, process capability, MSA, 8D Relevant work experience in serial production environments Work experience in launches Work experience in project engineering Knowledge about product qualification processes and process releases in the automotive industry Project management skills and a successful track record of leading quality improvement and qualification projects in manufacturing Bonus points for: Certification in Project Management Six sigma training and hands-on experience

31 januari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Quality Program Manager

We are looking for an experienced Quality Program Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality team based in Skellefteå. Reporting to the Senior Director of Quality, you'll be responsible for the product launch within the project management triple constraints (time, cost, scope | quality), manage and oversee quality projects. With your expertise we will shape how we manage and deliver projects in quality, making an impact on our sustainable future. About the job As the Quality Program Manager, you will follow a product from design until its fully ramped up at the large-scale battery factory being built in Northern Sweden. Your responsibility is to execute the launch of new production line and products end-to-end and deliver on time and quality. Key responsibilities include but are not limited to: Responsible for launching a product on a production line on time within cost and time. Responsible for passing Launch QA process steps QA0-QA6. Secure facility design meets manufacturability and Quality at steady state, by being involved in early design and development of Quality Facilities and in line on line quality systems Manage Ad Hoc quality priority projects Oversee other quality projects from a delivery perspective of On Time In Full Work closely with Senior Quality Director and Quality Pillar Directors , cross-functional teams to develop detailed project execution plan with deliverables, required resources, risks, to release a product on time with quality. Analyze, evaluate, and overcome risks in your project, and produce reports for management Collaborate with Northvolt functions to secure best execution strategy for the project. About you The ideal candidate has a strong background in project management, including concurrent engineering and PMO and a passion driving a project management mindset into the business unit quality. As a Senior Quality Program Manager, you excel in project leadership, effective communication, strategic alignment and risk management. Your skills include problem-solving, change management, financial acumen, quality focus, and technical proficiency, making you a versatile and impactful leader. You are a proactive and results-oriented individual who thrives in a fast-paced environment. Your ability to collaborate with cross-functional teams and manage multiple priorities ensures timely resolution of customer quality issues. You have a customer-centric mindset and a commitment to continuous improvement in product quality and customer satisfaction. Join us in our mission to shape a sustainable future through unwavering commitment to quality as a Quality Program Manager. Apply today with your CV in English or your comprehensive LinkedIn profile. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in english or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements We believe that you have : A relevant university degree (B.Sc. / M.Sc. or similar). Engineering degree preferred but not required. 5+ years working experience of relevant industrial experience of product launch, operational excellence and/or factory ramp-ups. Project management experience in a demanding industrial environment. Must have worked in multi-cultural environment. Fluency in written and spoken English. Track record as Industrialization or Project Manager/Program Manager driving complex project elements in design and execution. Experience of launching product lines and product Bonus points for: Experience and interest in manufacturing industry Fluency in other languages (Japanese, Swedish, Chinese, French) Experience from a multi-cultural environment

5 januari 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024