Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Sök bland 12 lediga jobb som Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Research Scientist - NGS based Proteomics At AstraZeneca, our achievements stem from scientific excellence. Our innovative work thrives on collaboration, ensuring that every member of our team understands how their role contributes to our broader mission of showcasing the power of science. The NGS/Transcriptomics team is a dynamic group dedicated to advancing “omics” technologies and methodologies. Our goal is to generate insightful data that enhances our understanding of drug pharmacology, target mechanisms, model systems, patients, and diseases, aligning closely with AstraZeneca’s strategy for Growth through Innovation. We are seeking a Research Scientist with a background in molecular biology laboratory practices. The ideal candidate will possess exceptional teamwork skills and a history of collaborative success to drive scientific excellence and deliver robust results for our research projects. This is a 12-month consultancy assignment through KellyOCG, where you be fully integrated with AstraZeneca and report directly to your manager at AstraZeneca. Are you driven to push the boundaries of science? Do you want to contribute directly to AZ’s innovative growth strategy? If yes, we invite you to join us at our R&D facility in Gothenburg, Sweden! Main Duties and Responsibilities: This role is for a lab-based Research Scientist with knowledge and experience in transcriptomics / proteomics. This is a hands-on laboratory-based role with focus on effective delivery to support various clinical and preclinical projects across multiple diseases, species and drug modalities. In this role you will: Utilize prior practical laboratory experience in molecular biology. Contribute to planning and execution of projects involving new omics technologies. Implement innovative processes developed by the NGS Tx team. Maintain laboratory processes and equipment rigorously. Provide experimental support to fellow team members, fostering a collaborative environment. Ensure compliance with Safety, Health, and Environmental regulations as well as AstraZeneca’s corporate responsibility policies. Develop a comprehensive understanding of the pharmaceutical industry and identify opportunities for new business initiatives. Be collaborative with a wide range of scientists of different backgrounds to ensure the highest quality of research. Implement cutting edge protocols for the simplification and dissection of multiomic environment. If you are interested, apply now! Last day to apply is April 30. AstraZeneca is an equal opportunity employer. AstraZeneca will consider all qualified applicants for employment without discrimination on grounds of disability, sex or sexual orientation, pregnancy or maternity leave status, race or national or ethnic origin, age, religion or belief, gender identity or re-assignment, marital or civil partnership status or any other characteristic protected by law. AstraZeneca only employs individuals with the right to work in the country where the role is advertised.
Är du redo att ta nästa steg mot en spännande karriär som QA specialist tillsammans med väletablerade AAK? På AAK finns det en tydlig framtidsvision och nu letar de efter en person som kommer att spela en nyckelroll i deras framtida tillväxt. Varmt välkommen till en arbetsplats som värnar om just din personliga utveckling! OM TJÄNSTEN AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Med deras oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare eller smördeg med lågt fettinnehåll frasigare. Med deras värdehöjande oljor och fetter hjälper AAK sina kunder att lyckas bättre. Med deras flexibla produktionsanläggningar och omfattande expertkunskaper levererar AAK sina värdehöjande produkter till en rad branscher, såsom choklad och konfektyr, bageri, mejeri, växtbaserade livsmedel, specialnutrition, foodservice och kroppsvård. Med nästan 4000 medarbetare som tätt samarbetar med deras kunder via 25 regionala försäljningskontor, 15 innovationscenter och med stöd från drygt 20 produktionsanläggningar, ligger de i framkant med sin utveckling. AAK, med huvudkontor i Malmö, är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm och har strävat efter ständig förbättring i 150 år. Rollen AAK söker nu efter en QA specialist som täcker föräldraledighet i ett år, och teamet har idag medarbetare med olika inriktningar, där du får frihet under ansvar att driva och utveckla ditt ansvarsområde inom livsmedel. I rollen som QA specialist kommer du att arbeta med hantering och uppföljning av avvikelser, där du följer upp resultat, utvecklar rutiner och arbetsätt för att skapa förbättringsmöjligheter. En betydelsefull del av din roll kommer innefatta att skapa och upprätthålla en stark kvalitetskultur genom att arrangera och förbättra utbildningar samt delta i olika aktiviteter. Genom interna samarbeten med olika avdelningar får ni insyn i varandras arbeten och tillsammans utveckla nya arbetsätt och dela kunskap. Du kommer att arbeta med HACCP och riskbaserade åtgärder, vilket innebär att du kommer få möjlighet att etablera rutiner detta i syfte av att systematiskt hantera revisioner och uppföljande åtgärder. I rollen som QA specialist kommer en flexibel och proaktiv inställning att krävas detta för att hantera oväntade händelser som uppstår. Du erbjuds - Ett givande konsultuppdrag på Academic Work, som vikariat på ett år - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. - Möjligheten att arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas genom nyskapande lösningar och expertkunskap - Möjligheten att bli en del av ett positivt och engagerat team som har roligt tillsammans på jobbet - En trygg anställning med bra anställningsförmåner exempelvis flexibel arbetstid, företagshälsovård, förmånliga pensionsvillkor, gym med mera. - En varierande roll med frihet under ansvar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med hantering och uppföljning av avvikelser inom livsmedelsstandarder, exempelvis FSSC22000, ISO9001 * Genomföra interna och externa revisioner från kunder, myndigheter och certifieringsbolag. Du kommer vara behjälplig vid olika avvikelser och reklamationer * Delta i HACCP-översyner och tillhörande verifieringsaktiviteter * Möta myndigheter och kunder professionellt * Utveckla och genomföra utbildningar och aktiviteter VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom livsmedelsbranschen - Har en högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis livsmedelsvetenskap - Har kunskap inom kvalitetssystem, livsmedelslagstiftning och certifieringsstandarder - Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Ansvarstagande - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Om du är nyfiken och vill läsa mer om AAK kan du göra det här!
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare. Vill du vara en del av vår beredning och verka i produktionens hjärta? Vill du pröva på rollen som kvalitetstekniker under ett vikariat? Vi behöver nu en Kvalitetstekniker till vår produktion på Beredningen, vikariatet är från April till September. Arbetsuppgifter I rollen som Kvalitetstekniker förväntas du att leda och stödja avdelningens kvalitetsarbete i enlighet med styrande dokument och mål så att avdelningen fungerar optimalt och standardiserat för människa och process. Du kommer kontinuerligt förbättra och uppdatera avdelningens dokumentation samt arbetsrutiner. Som Kvalitetstekniker kommer du bland annat att: Fungera som support till produktionen i frågor rörande kvalitet. Uppdatera metoder och förbättra arbetssätttet på systemen samt stödja produktionen med grundorsaksanalyser och eventhantering. Ansvara för avvikelsehanteringen inom avdelningen inklusive löpande uppföljningar samt hantera CC-ändringar. Aktivt delta i förbättringsarbetet och identifiera brister inom processavsnittet samt delta/stötta i projek som berör avdelningen. Om dig Du som söker har gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom tidigare arbete, goda kunskaper inom GMP och eventhantering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i denna roll bör du ha god problemlösningsförmåga, en bra samarbets- och kommunikationsförmåga, vara engagerad, stödjande och flexibel. Du har en mycket god pedagogisk förmåga, kan motivera andra samt vara en bra förebild. Kvalitetsgruppen på beredningen ansvarar för egna ansvarsområden inom vår avdelning men förväntan är att tillsammans med övriga kvalitetstekniker på avdelningen arbeta över våra gränssnitt. I arbetet som kvalitetstekniker är goda kunskaper inom beredningen, Kabitrack, platina och Office-programmen meriterande. Om tjänsten Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till 1:a Oktober. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sektionschef, Ronny Noyan, 018–644744. Facklig kontaktperson är Johan Edman för Unionen, 018-64 47 73 Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post. Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.
Trivs du i gränslandet mellan det kommersiella och det tekniska? Gillar du att vara spindeln i nätet och stötta både kunder och kollegor? Då kan rollen som Sales Engineer till VEGA Level Pressure vara något för dig! Om VEGA Level Pressure ”VEGA Level Pressure är ett familjeägt bolag med huvudkontor i Tyskland med cirka 2 400 anställda. VEGA är världsledande inom radarnivåteknik och har ett starkt fokus på tryckapplikationsmarknaden. Vi är verksamma inom kemi-, livsmedels-, vatten-, skeppsbyggnads-, papper- och energisektorn. Dessa högkvalitativa produkter hjälper våra kunder att effektivisera sin verksamhet. VEGA:s produkter står för kvalitet och de har funnits på den svenska marknaden genom distributörer och etablerade sig i Sverige under 2024 efter att ha gjort samma resa i flera andra länder.” Om tjänsten som Sales Engineer Som Sales Engineer på VEGA Level Pressure är du kontaktperson inom företaget för såväl interna som externa relationer där du ansvarar för att ge bästa möjliga rådgivning till kunder och kollegor. Du kommer att hantera inkommande förfrågningar och projekt från VEGA:s kunder och säljare och genom teknisk rådgivning säkerställa att de får rätt tekniska lösningar på plats. Du ansvarar också för att i samrådan med kund och Vega:s säljare ta fram rätt priser, villkor och offertunderlag. Du förväntas också arbeta proaktivt i dialogen med kunden med målsättningen att och verka för att varje kundkontakt övergår till en långsiktig relation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Vara kontaktperson för såväl kunder som kollegor. Hantera inkommande förfrågningar och projekt samt ge rådgivning om de bästa lösningarna. Teknisk rådgivning och stöd över telefon eller online. Ta fram offerter som uppfyller kundkrav och inkluderar rätt utrustning, priser och villkor. Agera proaktivt i dialogen med kund med ambitionen att bygga långsiktiga relationer. Om dig Vi söker dig som har en teknisk utbildningsbakgrund och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdigt. Du har med fördel arbetat inom Teknisk försäljning- och/eller en supporterande roll tidigare och har din tyngd i tekniken men du har också ett kommersiellt intresse och förståelse för affären. Du har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete självständigt och är trygg i att du kan leverera hög kvalitet i allt från kunddialog till internsupport, inte minst rörande offerter, priser och villkor. Du är en naturlig relationsbyggare och trivs i den kommersiella dialogen. Har du dessutom erfarenhet av förhandlingar är det meriterande. Givet är att du har en god datorvana och är en van användare av CRM-system samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Viktigt för tjänsten är: Teknisk utbildningsbakgrund och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdigt. Arbetat i en Teknisk försäljnings- eller supporterande roll tidigare. God datorvana och van användare av CRM-system. Att du behärskar svenska och engelska flytande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. VEGA Level Pressures erbjudande Inom VEGA är lagsamarbete väsentligt och alla inom den globala VEGA-familjen ställer upp för varandra och hjälper till. ”HOME of VALUES inom VEGA-organisationen består av våra fyra pelare för hur vi differentierar oss. Vi bygger relation till varandra och med våra kunder genom att driva nyfikenhet och agera mänskligt och förenkla processlivet genom enkelhet. Du kommer till en organisation under uppbyggnad och till nyrenoverade lokaler i Solna. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Stockholm. Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Sales Engineer till VEGA Level Pressure intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag!
Quality Assurance Cenova är en av Sveriges ledande kontraktstillverkare av medicintekniska produkter i renrumsmiljö, med över 50 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder hela kedjan från utveckling via industrialisering och montering, till distribution av produkter tillverkade i ISO-klassade renrum. Med lång och gedigen erfarenhet inom formsprutning, vakuumformning och produktmontering, säkerställer vi högkvalitativa leveranser som ofta ska vara sterila. Våra kunder är allt från nystartade bolag till stora multinationella företag, både i Sverige och internationellt. Cenova är ett dynamiskt bolag med cirka 90 medarbetare samt cirka 30 bemanningskonsulter. Under 2024 omsatte vi 200 MSEK och vi siktar på att expandera med 10-15% per år de närmaste fem åren. Vi är i ett fortsatt expansivt skede som innebär stora förändringar och nya spännande projekt och behöver därför stärka kvalitetsgruppen med en kollega som arbetar med Quality Assurance. Placeringsort är Mjölby och du rapporterar till vår kvalitetschef. Läs gärna mer om företaget här: https://cenova.se/ Om tjänsten Som QA på Cenova kommer du att vara en nyckelperson i vårt kvalitetsarbete. Du blir en del av våra kundteam där du aktivt arbetar med kvalitetsfrågor, hanterar avvikelser samt säkerställer att våra produkter uppfyller de högsta standarderna. Ansvarsområden Säkerställa efterlevnad av vårt kvalitetsledningssystem i samarbete med övriga organisationen Stödja organisationen i kvalitetsrelaterade frågor Representera kvalitetsfunktionen i våra kundteam och arbeta med kundrelaterade kvalitetsfrågor Driva avvikelseutredningar Delta vid och/eller genomföra interna och externa revisioner Utbilda i kvalitetsstandarder och krav Kompetenskrav Naturvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Flerårig erfarenhet från liknande kvalitetsroller inom reglerad tillverkande industri (till exempel ISO 9001, ISO 13485 och/eller GMP) Erfarenhet av att driva avvikelseutredningar Kompetens och erfarenhet inom intern och extern revision Svenska & Engelska, muntligt och skriftligt Meriterande Kompetens och erfarenhet inom ISO 13485 och/eller MDR Erfarenhet av kvalitetsarbete inom medicinteknik och/eller renrumsproduktion Kompetens och erfarenhet inom riskhantering, ISO 14971 Personliga egenskaper Engagerad och driven Prestigelös och samarbetsvillig Professionell i sin kommunikation då rollen innebär mycket kontakter med kunder Lösningsorienterad Pragmatisk Vi erbjuder På Cenova blir du en del av ett engagerat team som brinner för kvalitet. Du får möjlighet att påverka och arbeta i en stimulerande miljö där din kompetens och ditt engagemang gör skillnad. Du kommer att arbeta nära våra kunder och ha möjlighet att påverka kvalitetsprocesser och produktutveckling. Kontakt I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Hudson Nordic som vår partner. Om du är intresserad av tjänsten eller har några frågor, vänligen kontakta Helen Förnemark på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en kvalitetstekniker för ett uppdrag i Valdemarsvik. Behovet sträcker sig över ca 4–6 månader, med möjlighet till fast anställning på sikt. Vi söker efter dig som har flera års erfarenhet inom tillverkningsindustrin, med huvudsaklig inriktning på intern kvalitetssäkring. Rollen innebär även viss hantering av kund- och leverantörskvalitet. Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta [email protected]. OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.. Vi ser fram emot din ansökan! Ansvarsområden Huvudsakliga arbetsuppgifter: Daglig kontrollmätning av detaljer med kontrollsteg. Avgöra kvalitetsfrågor i produktionen, problemlösning i produktionen. Arbeta med utfallsprovsdokumentation och andra typer av protokoll. Kalibrering av mätverktyg. Arbeta med interna avvikelser. Arbeta med interna revisioner. Vid kvalitetsbrist stoppa produktionen och utleveranser av aktuella produkter samt fatta beslut beträffande justering eller kassation av dessa. Kvalifikationer Gymnasial utbildning inom verkstadsteknik, industri eller likvärdigt Svetsutbildning (MMA, MIG/MAG, TIG) med certifiering är meriterande Vidareutbildning inom kvalitetsteknik eller produktionsteknik är ett plus Minst 3–5 års erfarenhet av arbete inom produktion, gärna inom tillverkningsindustrin Erfarenhet av kvalitetssäkring och kvalitetskontroller i produktionsmiljö Erfarenhet av svetskontroll och svetsrelaterade kvalitetskrav Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Du tycker att det är kul med kvalitet och regulatoriska frågor. Framför allt om frågorna samtidigt också handlar om medicintekniska produkter och patientsäkerhet.Utmaningen att omvandla komplexa regelverk till något lättbegripligt och funktionellt är något som får ditt hjärta att klappa lite extra.Du vill dit, till den plats, där dina kunskaper får glänsa och synas och du får dela dina intressen med likasinnade. Har vi nyss beskrivit dig? Bra!Då kan du vara vår nästa konsult inom Healthcare Compliance. Det här blir din rollDu kommer att få arbeta med våra kunder inom både den privata och offentliga sektorn och stötta dem i deras organisationer. Du kommer bland annat att få leda projekt, vara delaktig i eller driva revisioner, arbeta med regelverk, klinisk utvärdering, standarder och sitta med i utvecklingsprojekt. Att vara konsult i denna roll kräver ansvarstagande och kan vara utmanande, men är framför allt väldigt roligt! Rollen ger dig ett stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar med. Du blir den som guidar våra kunder rätt i den regulatoriska världen. Du kommer att ingå i enheten Healthcare Compliance. Du kommer dela dina uppdrag mellan både den privata och den offentliga sektorn och få se hela ledet hos en medicinteknisk produkt – från tillverkning till användning i vården. Du kommer att ta en självklar plats i ett team som gillar att prata kvalitet, regulatorisk efterlevnad och projektledning. Du kommer tillhöra ett team som växer, är flexibelt och som älskar dela med sig av sin kunskap! Vi ser gärna att du är bosatt i Stockholm men boendeort är inte helt avgörande för rollen. Så här kommer du att briljeraVi briljerar genom att dela vår kunskap och det kommer du också att göra. Genom din sociala och kommunikativa förmåga skapar du ett förtroende hos personer du möter. Du har förmågan att göra komplex information enkel att förstå samtidigt som noggrannhet och kvalitet genomsyrarar allt du gör. Du är självständig med gott självledarskap, även om du uppskattar att vara en del av ett team och arbeta med kollegor som brinner för samma frågor som du gör. Har du följande egenskaper så tror vi att du passar för den roll vi söker: Du har minst 4 års erfarenhet inom offentlig verksamhet när det kommer till delaktighet i upphandlingar, verksamhetsförändring eller projektledning. Du har erfarenhet av kvalitetsledning och/eller regulatoriska frågor inom medicinteknik/IVD eller hälso- och sjukvård. Du har högskole- eller universitetsexamen inom Life Science (Högskoleingenjör, Civilingenjörsexamen, BMA eller PhD). Alt. kan visa på likvärdig erfarenhet via arbetslivet. Du är bekväm med både svenska och engelska på en hög nivå både i tal och skrift. Har du även erfarenhet inom något av nedanstående så kommer du att briljera hos oss: Du har arbetat med en eller flera av följande: ISO 27001 MDD/MDR IVDD/IVDR ISO 13485 ISO 9001 Du har arbetat på medicinteknisk avdelning på sjukhus. Du har arbetat med egentillverkning inom vården enligt MDD/MDR eller IVDD/IVDR. Du har varit delaktig i framtagande av kvalitetsledningssystem för informationssäkerhet (t.ex. ISO 27001). Du har varit drivande i framtagande av kravställning vid upphandling. Du har erfarenhet av kvalitetsledningssystem och utfört internrevisioner. Du har arbetat med framtagning, uppdatering eller bedömning av teknisk dokumentation kopplat till medicintekniska produkter. Du har erfarenhet av digitalisering, drivit digitaliseringsprojekt inom hälso-sjukvård. Du har erfarenhet av att arbeta med Nationella Medicinska Informationssystem (NMI). Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Beatrice Orback på 076-138 52 14,[email protected] har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Du älskar kvalitetssäkring – precis som vi. Du är en drivande och lösningsorienterad person. En person som vill bli utmanad, men också ha kul längs vägen. Kanske vill du, precis som oss, få bidra till en bättre morgondag för nuvarande och kommande generationer och säkerställa patientsäkerheten. I en roll som QA-konsult hos oss får du just det. Det här blir din rollDu kommer ingå i vårt affärsområde Plantvision Compliance och enheten/avdelningen Compliance Skåne. Med vår gedigna kunskap inom projektledning, kvalitetssäkring, test- och valideringsledning hjälper vi våra kunder med deras verksamhetsförändringar. Du kommer få kliva in i rådgivande roller, både som konsult i kundens organisation och men även i projektleveranser. Du kommer få utmanas och ta dig an spännande uppdrag och projekt inom Life Science.Rollen innebär utveckling för dig, på ett professionellt men även personligt plan. Dina uppdrag kommer ta dig till nya höjder och du kommer utmanas. Teamet du har runt dig kommer engagera sig och inspirera dig. Vi lär oss av varandra, hela tiden. Det är då vi är som bäst.Du kommer få utgå från vårt kontor i Lund men ta dig an uppdrag i hela Öresundsregionen. Så här kommer du att briljeraFör att briljera hos oss så tror vi att du är en positiv person med goda sociala förmågor. Genom ditt proaktiva sätt att kommunicera uppfattas du som en trygg och ansvarsfull person som söker och föreslår lösningar – allt för att hjälpa kunden nå rätt kvalitetsnivå. Du förstår att ett pragmatiskt förhållningssätt lönar sig. Att ett lösningsorienterat angreppssätt tacklar de flesta utmaningar och bidrar till en positiv miljö, oavsett uppdrag och projekt. Det är en självklarhet att du som person är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet sker hos kund. Därför har du en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter tillhörigheten till teamet. Du briljerar som kollega genom att dela kunskap och stötta kollegor. För denna roll ser vi att: Du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område Du har minst 3 års erfarenhet av kvalitetssäkring inom Life Science Du har goda kunskaper inom kvalitetssäkring samt erfarenhet av relevanta regelverk och guidelines inom GMP. Du talar samt skriver flytande på svenska och engelska Har du även minst 1 års erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller validering av datoriserade system (CSV) inom Life Science så är det ett stort plus. Kunskap och erfarenhet av 21 CFR part 11, Eudralex vol. 4 annex 11 och GAMP 5 eller andra relevanta regelverk är mycket meriterande. Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag. Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Pascal Skoglund på 072 566 99 87, [email protected] eller Emma Kronberg på 076 149 06 08, [email protected] har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Vi är ett konsultbolag som hjälper våra kunder att hitta rätt kvalitetsnivå och effektivisera sin produktion. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och söker nu fler briljanta kollegor som vill arbeta på ett bolag som skiljer sig från traditionella konsultbolag. Vi söker dig som är starkt affärsdriven, vill jobba med QA/RA inom medicinsk teknik och som vill vara med och bygga en affär med fokus mot den medicintekniska branschen. Det här blir din rollSom affärsutvecklande konsult inom medicinteknik kommer du ansvara för att utveckla och bygga ut affären för QA/RA inom medicinteknik. Detta gör du på flera sätt. Du söker upp och skapar nya kundrelationer, du skapar och stänger affärer som ligger i linje med de uppsatta mål som finns, du är med och levererar i projekt som du delvis själv har sålt in, du medverkar vid rekrytering av konsulter med fokus på QA/RA medicinteknik, du driver affärsutveckling inom ditt område. Förutom detta så kommer du ingå i en större affärsenhet med fokus på medicinteknik, i vilken du kommer att kunna dra nytta av nätverk, kunskap och resurser. I den här rollen får du chansen att utveckla processer och arbetssätt samt ansvara för och utveckla våra kundrelationer. Detta innebär att identifiera kundens behov och matcha dem med våra skickliga konsulter. Du har ett eget försäljningsansvar där du tar ägandeskap av erbjudandet, leveransen och hela affären, du använder dig naturligt av ditt nätverk inom medicinteknik för att skapa affärer. Som affärsutvecklande konsult hos oss får du även möjlighet att arbeta med kunder och stötta dem i hela deras produkts livscykel och i hela deras organisation. Du blir del av ett team med mycket stark teamkänsla och värderingar kring att jobba ihop och sprida kunskap tillsammans. Rollen ger dig ett stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar med. Du kommer ges möjlighet att utveckla både din kunskap, ditt ledarskap och affärsmannaskap. Och självklart har vi roligt tillsammans! Tillsammans siktar vi beyond tomorrow! Placeringsort för tjänsten är på vårt kontor i Lund. Så här kommer du att briljeraDu har ett affärsdriv och är en kommunikativ person som brinner för kvalitet och regelverk. För att trivas som affärsutvecklande konsult hos oss tror vi att du är positiv och social med högt engagemang. Du brinner lite extra för att hitta de mest effektiva sätten som hjälper våra kunder att hitta lösningar på problem de inte trodde fanns. Att identifiera affärsmöjligheter och ta egna initiativ faller dig naturligt. Att skapa och behålla goda relationer är något du värnar och förstår vikten av.För att lyckas i rollen har du: God branschkännedom inom medicinteknik (framför allt inom Quality Assurance och Regulatory Affairs över en produkts hela livscykel). Minst 7 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom antingen försäljning, leverans och/eller projektledning. Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som QA eller RA inom medicinsk teknik. Du har arbetat med MDD/MDR, IVDD/IVDR, ISO 13485, ISO 14971 eller 21 CFR Part 820, FDA ansökningar och MDSAP. Erfarenhet av kundarbete med fokus på att proaktivt skapa affärsmöjligheter och öka merförsäljning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i Microsoft Office. Har du även detta så briljerar du ännu mer: Utbildning inom ledarskap och/eller projektledning. Tidigare ledarerfarenhet som inbegriper arbetsledning i ledande befattning med resultatansvar. Erfarenhet av hela eller delar av rekryteringsprocessen. Tidigare erfarenhet av att ha eget förhandlingsansvar. Erfarenhet från konsultbranschen. Arbetat i CRM-system. Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Pascal Skoglund på +46 72 566 99 87 eller [email protected] Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Du tycker att det är kul med kvalitet och regulatoriska frågor. Framför allt om frågorna samtidigt också handlar om medicintekniska produkter och patientsäkerhet.Utmaningen att omvandla komplexa regelverk till något lättbegripligt och funktionellt är något som får ditt hjärta att klappa lite extra.Du vill dit, till den plats, där dina kunskaper får glänsa och synas och du får dela dina intressen med likasinnade. Har vi nyss beskrivit dig? Bra!Då kan du vara vår nästa konsult inom Healthcare Compliance. Det här blir din rollDu kommer att få arbeta med våra kunder inom både den privata och offentliga sektorn och stötta dem i deras organisationer. Du kommer bland annat att få leda projekt, vara delaktig i eller driva revisioner, arbeta med regelverk, klinisk utvärdering, standarder och sitta med i utvecklingsprojekt. Att vara konsult i denna roll kräver ansvarstagande och kan vara utmanande, men är framför allt väldigt roligt! Rollen ger dig ett stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar med. Du blir den som guidar våra kunder rätt i den regulatoriska världen. Du kommer att ingå i enheten Healthcare Compliance. Du kommer dela dina uppdrag mellan både den privata och den offentliga sektorn och få se hela ledet hos en medicinteknisk produkt – från tillverkning till användning i vården. Du kommer att ta en självklar plats i ett team som gillar att prata kvalitet, regulatorisk efterlevnad och projektledning. Du kommer tillhöra ett team som växer, är flexibelt och som älskar dela med sig av sin kunskap! Vi ser gärna att du är bosatt i Stockholm men boendeort är inte helt avgörande för rollen. Så här kommer du att briljeraVi briljerar genom att dela vår kunskap och det kommer du också att göra. Genom din sociala och kommunikativa förmåga skapar du ett förtroende hos personer du möter. Du har förmågan att göra komplex information enkel att förstå samtidigt som noggrannhet och kvalitet genomsyrarar allt du gör. Du är självständig med gott självledarskap, även om du uppskattar att vara en del av ett team och arbeta med kollegor som brinner för samma frågor som du gör. Har du följande egenskaper så tror vi att du passar för den roll vi söker: Du har minst 4 års erfarenhet inom offentlig verksamhet när det kommer till delaktighet i upphandlingar, verksamhetsförändring eller projektledning. Du har erfarenhet av kvalitetsledning och/eller regulatoriska frågor inom medicinteknik/IVD eller hälso- och sjukvård. Du har högskole- eller universitetsexamen inom Life Science (Högskoleingenjör, Civilingenjörsexamen, BMA eller PhD). Alt. kan visa på likvärdig erfarenhet via arbetslivet. Du är bekväm med både svenska och engelska på en hög nivå både i tal och skrift. Har du även erfarenhet inom något av nedanstående så kommer du att briljera hos oss: Du har arbetat med en eller flera av följande: ISO 27001 MDD/MDR IVDD/IVDR ISO 13485 ISO 9001 Du har arbetat på medicinteknisk avdelning på sjukhus. Du har arbetat med egentillverkning inom vården enligt MDD/MDR eller IVDD/IVDR. Du har varit delaktig i framtagande av kvalitetsledningssystem för informationssäkerhet (t.ex. ISO 27001). Du har varit drivande i framtagande av kravställning vid upphandling. Du har erfarenhet av kvalitetsledningssystem och utfört internrevisioner. Du har arbetat med framtagning, uppdatering eller bedömning av teknisk dokumentation kopplat till medicintekniska produkter. Du har erfarenhet av digitalisering, drivit digitaliseringsprojekt inom hälso-sjukvård. Du har erfarenhet av att arbeta med Nationella Medicinska Informationssystem (NMI). Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Beatrice Orback på 076-138 52 14,[email protected] har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb