Vi växer och behöver nu hjälp på vår logistikavdelning till vårt snickeri i Billesholm. Det senaste året har lekplatsbyggandet ökat i Sverige och Naturlek är det som efterfrågas mest. Vi på Svenska Naturlekplatser är ett av få företag med egen produktion i Sverige, något som hjälpt oss att växa otroligt de senaste åren. Därför har vi nyligen byggt ytterligare ett snickeri för att kunna bemöta marknadens efterfrågan. Vill du vara med om att skapa framtidens lekplatser? Då har vi jobbet för dig. Du kommer att arbeta tillsammans med logistikchefen ingår i en expanderande dynamisk verksamhet med engagerade kollegor. Uppgiften Vi tillverkar lekplatsutrustning som skickas över hela Sverige och Danmark. Ditt ansvar innebär bland annat att packa, organisera, boka transporter, lasta och se till att våra kunder får det som är beställt i rätt tid. Därför är det viktigt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbete. Vi bygger vår lekplatsutrustning av trä och får därför stora leveranser veckovis. Ditt arbete innefattar även att lasta av och organisera vårt lager av byggmaterial. Därför är det viktigt att du har körkort för truck och kan planera ett lager. I dina arbetsuppgifter ingår det även att sköta vårt lager av produktionsmaterial samt verktyg för att hjälpa våra duktiga snickare i sitt dagliga arbete. Vem är du? Du är kvalitetsmedveten och lämnar inget åt slumpen. Du kan jobba självständigt i ett högt tempo och trivs med att arbeta med många uppgifter samtidigt. Du har ett stort engagemang och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat med logistik och lager. Dina Praktiska meriter Du har erfarenhet av logistik och lager. Du är svensktalande. Du har goda kunskaper i Engelska tal och skrift. Du har B-körkort. Du har Truckkort. Du är pålitlig, stabil och kan ta ansvar. Vad vi kan erbjuda dig Ett mångsidigt, roligt och utmanande arbete i ett expanderande företag. Tillträde Snarast som möjligt. Har du frågor så du välkommen till att kontakta Produktansvarig Stefan Kronkvist. Skicka din ansökan tillsammans med CV till Stefan Kronkvist. Vi läser igenom och granskar ansökningar efter hand så vänta inte med din ansökan.
Vi söker en erfaren projektledare med stark förmåga att driva komplexa avvikelseärenden tvärfunktionellt inom industri. Med operativt fokus och strategiskt sinne får du möjlighet att ta ägarskap över kritiska processer och utveckla hållbara lösningar som skapar tydlighet och effektivitet i hela organisationen. OM TJÄNSTEN: Vi söker dig med erfarenhet inom projektledning, konstruktion, produktion eller supply chain till ett spännande uppdrag hos en ledande aktör inom industri och teknik. I ett första steg tar du operativt ansvar för att driva och lösa avvikelsehanteringen. I ett andra steg får du i uppdrag att utveckla och implementera en långsiktigt hållbar och tvärfunktionell process för avvikelsehantering – både internt och externt. Uppdraget beräknas pågå i upp till ett år till att börja med. ARBETSUPPGIFTER: Operativ fas – driva aktuell avvikelse: Äga och driva ett specifikt avvikelseärende som berör flera funktioner i organisationen. Fungera som en brygga mellan konstruktion, produktion, inköp och inkommande gods. Säkerställa tydlig kommunikation, uppföljning och beslut genom hela hanteringsprocessen. Strategisk fas – utveckla process och struktur: Skapa en övergripande och robust process för avvikelsehantering. Definiera roller, ansvarsfördelning och beslutsvägar internt och gentemot externa parter. Identifiera förbättringsområden och föreslå systemstöd eller andra verktyg för effektivisering. VI SÖKER DIG SOM: Du har en bakgrund inom projektledning, konstruktion, produktion eller supply chain, och har erfarenhet av att arbeta i komplexa och tvärfunktionella miljöer. Har du tidigare erfarenhet från större industriföretag är det starkt meriterande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av projektledning inom industri eller teknisk verksamhet. God förståelse för flöden inom konstruktion, produktion och logistik. Förmåga att driva frågor och skapa struktur utan formellt mandat i komplexa organisationer. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Norrort Kontaktuppgifter: Anna Persson Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Naturhistoriska riksmuseet (NRM) ska flytta sitt magasin och samlingsförvaring till nya lokaler. Vill du vara med och leda projekt i en spännande och lärorik miljö? Naturhistoriska riksmuseet söker nu en organiserad och engagerad projektledare på deltid. Detta uppdrag är med start omgående! Arbetsuppgifter – Projektledning inom museum och naturvetenskaplig verksamhet Planera, leda, koordinera möten med fokus på logistik kopplade till Naturhistoriska riksmuseets verksamhet. Driva och planera flytt av föremål i enlighet med museets direktiv. Ansvara för projektplanering, logistik, uppföljning och rapportering. Samarbeta med interna och externa intressenter. Stötta övriga teammedlemmar vid behov och bidra till effektiv projektleverans. Kontaktyta mot flyttentreprenörens arbetsledning och mot museets upphandlingsenhet och andra berörda. Vem söker vi? Har tidigare erfarenhet av att leda eller samordna projekt inom logistik. Vill arbeta deltid. Är flexibel, självgående, analytisk och har förmåga att prioritera och strukturera sina arbetsuppgifter Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Arbetar gärna i team och skapar naturligt goda samarbeten. Mer om tjänsten Deltidstjänst – ca 20 timmar per vecka, med möjlighet till viss flexibilitet efter överenskommelse. Placering på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm. Start omgående till 31 december med möjlighet till förlängning. Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår Konsultchef på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
ELSYS är på stark framfart både nationellt och internationellt! Hos oss finner du ett härligt gäng med stark framdrift och nu vill vi fortsätta vår tillväxtresa med bra personer för att bygga vidare och stärka upp vår organisation! Vår produktionsavdelning växer och nu letar vi efter dig som vill jobba i ett roligt bolag där det händer mycket och som verkar i en spännande bransch som ligger i tiden. Vi på ELSYS gör allt själva och du som börjar hos oss kommer få bra insikt i hur produkterna tillverkas från start till slut. I denna tjänst kommer du, som medarbetare inom produktion, lager och logistik, få vara med och bidra till att ELSYS kunders leveranser motsvarar deras beställningar, allt från standardprodukter till specialbeställda, kundanpassade produkter. Du kommer även få vara delaktig i att se och genomföra potentiella förbättringar på vår produktionsavdelning och din allmänna tekniska kunskap, förmåga att ta emot instruktioner och din iver till att bidra, kommer bli ett fint tillskott hos ELSYS. DITT UPPDRAG BESTÅR BL. A. AV: Som en del i vårt produktionsteam är du med från mottagande av order till upphämtning av produkter för leverans ut mot kund: Från en order, plocka artiklar från lagerhyllan för montage/produktion. Montage/produktion av både standard- och specialbeställda, kundanpassade sensorer. Programmera sensorer, sätta etiketter, packa ner produkter i lådor. Boka frakt för leverans ut mot kund. RMA- hantering med stöttning av vår supportavdelning. Kvalitetskontroll av artiklar vid inleverans. Vara delaktig i förändringsarbetet framåt på vår produktionsavdelning. Vi söker dig som har: Några års arbetslivserfarenhet inom produktion, lager och logistik. Tekniskt intresse och allmän teknisk kunskap. IT-vana. Meriterande: Kunskap om ESD-skydd och komponenthantering. Lödningskunskaper. Truckkort. Vi på ELSYS tycker att följande är viktigt hos dig i denna roll: Du är ivrig och tycker om att bidra till förbättringar och att hjälpa andra. Du trivs i en miljö där du både får göra monotona sysslor men också får lösa arbetsuppgifter under mer tidspress. Du har lätt för att ta till dig instruktioner. Du är strukturerad och noggrann. Du är självgående. Du är bra på att fullfölja och slutföra. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer. Du är en lagspelare och du verkar alltid för att upprätthålla företagets anda och värderingar. Plats: Umeå Omfattning: Heltid och fast anställning. ELSYS erbjuder: Stora möjligheter att vara med och bygga ELSYS nu och framåt. En anställning i ett företag med hög teknisk kompetens och som är tekniskt avancerat i sin bransch. Innovativa produkter och ett företag med miljötänk. Möjligheten att vara en del av ett litet företag och känslan av att du alltid är nära där saker händer. Styrkan i att ELSYS är en del av en större koncern. 5000 kr i friskvårdsbidrag. ELSYS ELSYS är ett innovativt, tillverkande företag från Umeå med lång erfarenhet av forskning och utveckling inom trådlös kommunikation och uppkopplade enheter. Vi utvecklar, producerar och levererar trådlösa sensorer till kunder över hela världen. ELSYS är i dag en ledande leverantör av sensorer inom smarta fastigheter och till våra kunder hör flera av världens största företag inom området. ELSYS är idag en del av Bemsiq som ägs av Investment Latour AB. Bemsiq är den största leverantören av sensorer till byggnader i världen. ELSYS blev utsedd till årets exportföretag 2022. Läs gärna mer om oss på www.elsys.se I denna rekrytering samarbetar ELSYS med Emajsi. Vänligen kontakta Johanna Haraldsson, [email protected], +46709950595 för ytterligare frågor. Vi ser fram emot din ansökan!
Elos Medtech Skara söker en Lager och Logistikarbetare Elos Medtech är på en tillväxtresa och söker nu dig som vill vara en del av vår gemenskap. I Skara tillverkar vi formsprutade polymera produkter för den medicintekniska branschen. Du kommer till ett bolag vars värderingar genomsyrar hela verksamheten i arbetssätt och agerande både internt och externt: Passionerade, Trovärdiga, Resultat-orienterade, Tillsammans Arbetsuppgifter: · Ansvara för inkommande lager. · Mottagning, kontroll och signering av ankommande gods. · Påfyllnad av råmaterial och förbrukningsartiklar till produktionen. · Packning av kundordrar. · Jobba med förbättringar och optimering av lager. · Delta vid inventeringar. · För rätt person finns chans till utveckling inom logistikområdet på vårt företag. Vi erbjuder Du kommer till ett företag som erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö med goda kollegor. Vidare kommer vi erbjuda dig en marknadsmässig grundlön samt ett förmånspaket som innehåller bonus, kompletterande sjukersättning, friskvårdsbidrag på 3500 kronor mm. I övrigt följer vi vårt kollektivavtal. ”Det är ett spännande och utmanande jobb, man känner att man gör skillnad” ”Otroligt härligt ställe där alla är lika mycket värda oavsett vad man har för roll” ”Mycket bra personalpolitik. Toppenbra kollegor där alla pratar med alla. Det är en stor gemenskap på företaget. Vi har en mycket ren och fin fabrik” -Svar från Medarbetarenkät 2024 Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av lagerarbete och logistik, samt innehar ett giltigt truckkort för skjutstativtruck. Du är en flexibel person som snabbt kan anpassa dig efter produktionens skiftande behov. Du har grundläggande kunskaper i ERP-system och känner dig bekväm med att arbeta i datorbaserade miljöer. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du fungerar bra i grupp och att erbjuda en hjälpande hand till kollegor är en självklarhet för dig – helt enkelt en härlig lagspelare! För mer information om tjänsten Kontakta Logistics & Procurement Manager: Fredrik Lindgren Mailadress: [email protected] Mobil: 072–1426706 Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och ser fram emot att läsa din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100 %) med dagtid som huvudsaklig arbetstid. Observera att skiftarbete kan förekomma vid behov. Inledningsvis kan en provanställning erbjudas upp till 6 månader.
Vill du bli en del av ett väletablerat bolag som ständigt strävar efter att ligga i framkant för vad som är tekniskt möjligt? Denna roll är perfekt för dig som vill raketstarta karriären då du kommer till en organisation som arbetar med högteknologiska produkter och där du kan lära av seniora kollegor. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN: Tjänsten avser en roll inom ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De ser mångfald som en tillgång och du som medarbetare får möjlighet till att ta stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer vara en del den generella planeringssektionen inom produktionen av stridsflygplan som bland annat ansvarar för planering av produktion, utveckling, industrialisering och design. Dessutom tillkommer produktionstekniska aktiviteter såsom förberedelser inför tillverkning av fixturer, framtagning av produktionsmodeller samt koordinering mellan olika tekniska instanser. Det finns flera olika inriktningar på planeringsarbetet och dina uppgifter kommer variera något baserat på vilken roll du har, men arbetet handlar framförallt om planering, analys, förbättring och koordinering där mycket av arbetet sker i IFS. VI SÖKER DIG SOM: Har en för tjänsten relevant yrkeshögskole- eller högskoleingenjörsexamen inom exempelvis logistik eller industriell ekonomi Besitter ett intresse och generell förståelse för teknik Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll, till exempel produktions- eller resursplanering. I den här rekryteringen kommer det läggas stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som trivs i att arbeta koordinerande med flera olika kontaktytor. OM ANSTÄLLNINGEN: Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du vara anställd av Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Linköping, Tannefors Rekryteringsansvarig: Pontus Somi, [email protected] Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Om tjänsten Vi söker nu sommarvikarier till Kontrollrummet, utöver sommarvikariatet kommer det att finnas chans till att hoppas in i tim-poolen både innan och efter sommaren. Denna nyckelroll som Kontrollrumstekniker har ansvaret för styrning av det operativa varuflödet samt kontinuerlig övervakning av processerna inom automation på terminalen i Eskilstuna. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Kontinuerlig övervakning och felsökning av automationen genom system som Wamas, Lighthouse och SAP Utvärdera systemstopp tillsammans med SSI Schäfer. Arbeta lösningsorienterat och effektivt för att upprätthålla automationens tillgänglighet / driftsäkerhet Eskalera och koordinera samtliga driftstopp tillsammans med SSI för att säkerställa korrekt eskalerings- och prioritetshantering Frisläppning av order, från SAP till WAMAS och säkerställa den dagliga produktionen mot avgångar. Vid behov koordinera och prioritera produktionen för att säkerställa kundlöftet Assistera avdelningar i felsökning och åtgärdshantering Logga alla större problem och arbeta kontinuerligt med att driva förbättringsarbete och minimera framtida avvikelser Kvalifikationer Förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, skrift och tal Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Trivs med att vara där det händer/arbeta verksamhetsnära Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Affärsmässig och resultatorienterad Lyhörd och inlyssnande men samtidigt stor förmåga att fatta beslut Goda kunskaper inom Officepaketet samt god datorvana. Erfarenhet Erfarenhet av att arbeta med automatisering av lagerverksamhet är starkt meriterande Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en stark egen drivkraft och initiativförmåga. Du bör ha god kommunikativ förmåga och kan fatta snabba beslut och jobba målinriktat. Du behöver trivas med att vara där det händer, arbeta i ett högt arbetstempo och arbeta verksamhetsnära samt följa arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. För rollen behöver du god dator- och systemvana såsom SAP. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vi utför en bakgrundskontroll i denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid en eventuell anställning. Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Välkommen med din ansökan!
The opportunity As a Transport & Logistics Specialist, you will be responsible for the comprehensive management of the transport and logistics process. This encompasses the definition of requirements and the selection of preferred suppliers, along with other related steps within the purchasing process. You will establish budgets for both tenders and project execution and oversee the shipping of heavy-lift equipment weighing up to 500 tons. You will ensure the feasibility and route surveys for intermodal heavy-lift transports within the domestic market. This role operates within a high-paced global environment and involves extensive interaction with internal teams, Swedish transport administration, and freight forwarders. As such, you will serve as a crucial link and coordinator among all stakeholders. The position entails routine tasks, problem-solving, and a commitment to continuous improvement. The key success factors in the role as T&L Specialist is that you are a social team player, careful, and comfortable following rules, routines and standards. In addition to that, you bring a can-do attitude and a proactive mindset, where great service and commitment to your team and stakeholders are always at the center of attention. Your Responsibilities Serve as Project transport Specialist in Transport, Trade, and Logistics, ensuring compliance with KPIs related to safety, quality, cost, delivery, innovation, and sustainability. Proactively support project and logistics planners, addressing transport challenges with suppliers. Develop, plan, and implement Transport and Logistics strategies, focusing on creating end-to-end transport budgets for tenders, optimizing transport portfolios, costs, and quality, while minimizing risks. Oversee transportation logistics for the Swedish market, including feasibility studies, budgeting, planning, sourcing, contracting, and negotiation. Evaluate road surveys, storage areas, port capacities, and technical solutions for efficient lashing and lifting plans. Collaborate cross-functionally to mitigate risks and interact with stakeholders during tender and project execution. Coordinate and plan permit applications and route analysis. Manage both rail and road transport logistics. Your background Extensive experience in transport, shipping, and heavy-lift logistics (minimum 150 tons). Including customs and quotations experience for transport. Experience with Authorities is meritorious. Expertise in rail and road transport logistics. Fluent in English and Swedish; additional languages are a plus. Excellent collaboration skills in a multicultural, global business environment. Strong organizational, analytical, and problem-solving skills under pressure. Energetic, curious, and self-confident, with a drive for continuous improvement. What We Offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More About Us This role is based in Ludvika. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so do not hesitate to apply already today! Recruiting Manager Anna Karin Larsdotter, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Håkan Blomqvist, + 46107383152; Ledarna: Frank Hollstedt,+46 10 7387043; Unionen: Olle Ruzicka, +46 107383144. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou [email protected]
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Är du en driven och strukturerad person med passion för logistik och flygindustrin? Vi söker nu en logistiker som vill bli en del av ett dynamiska team! Som logistiker på GKN är du ansvarig för att säkerställa ett effektivt materialflöde från inköp till leverans. Du är en viktig länk mellan flera funktioner inom företaget och arbetar nära såväl produktion som inköp, lager och transport. Rollen innebär ett helhetsansvar för logistikflödet och omfattar både operativt arbete och strategisk utveckling. I rollen kommer du hantera följande; -Planering och samordning av materialflöden - Inköp: Säkerställa att material köps in i rätt mängd och vid rätt tidpunkt. - Materialförsörjning: Planera och optimera inflödet/rutterna av material till produktionslinjerna för att undvika brister eller överlager. - Demand/kundbehov: Koordinera med produktion för att uppfylla behov Produktionsplanering - Skapa produktionsplaner som balanserar behovet och tillgängliga resurser. - Identifiera flaskhalsar och föreslå lösningar för att minimera produktionsstopp och optimera ledtider - Kapacitetsplanering och optimering av ledtider Lagerhantering - Övervaka lagerstatus och optimera lagerhållning för att optimera cash flow - Optimera obalanser utifrån rådande kontraktutuella förutsättningar Transport och distribution - Planera och samordna transporter för att säkerställa kostnadseffektiv och snabb leverans av varor. - Hantera behov gentemot Godshuset med avseende på kritiska transporter Dataanalys och optimering - Analysera flöden och processer för att identifiera ineffektivitet och förbättra logistikkedjan. . Ta fram rapporter och KPI: er för att mäta logistiska prestationer och underlag för beslut Hållbarhet och kostnadseffektivitet - Arbeta med miljövänliga lösningar, som att minska avfall och använda gröna transporter. - Hitta sätt att minska logistikkostnader utan att kompromissa med kvaliteten SAP / ERP - Ansvarig för att ”rätt” systemparametrar är satta som korrelerar med nuvarande och/eller framtida förutsättningar - Använda och underhålla ERP-system för att för att hantera information och flöden. - Automatisera processer för att effektivisera arbetet. Kommunikation och samarbete -Samverka med olika avdelningar, inklusive inköp, produktion, lager och program, för att säkerställa smidiga flöden. Kvalifikationer Du som söker ser vi gärna har relevant eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain management eller motsvarande, och som har några års erfarenhet av liknande arbete inom tillverkande industri. Man får gärna ha erfarenhet från flyg/fordonsindustrin. I rollen som logistiker är det viktigt att kunna analysera materialflöden för att se var förbättringar skulle kunna behöva göras. för att underlätta i företagets produktion. Vi ser gärna att du har god erfarenhet från SAP eller andra ERP-system och känner dig trygg i med operativa arbetsuppgifter. Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift är ett krav i denna roll. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, detta medföra krav på visst medborgarskap. Låter det intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa ansvarig rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707-858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
The Opportunity Components is a key business unit within Hitachi Energy, based in Ludvika, Sweden. We develop, sell and produce Bushings and Tap-Changers, both vital for all Power Transformers. We are part of delivering a safe way of transferring electricity while keeping losses at a minimum. As the world transitions towards an energy system where electricity will be the backbone - aiming to more than double our consumption of electricity worldwide until 2050, Components and Hitachi Energy are well positioned in making this happen. We at Components are now looking for an enthusiastic and driven Factory Supply Chain Specialist who values personal growth and is eager to continuously learn. In this role, you will be the key speaking partner towards our suppliers, collaborating with internal teams such as design, sales, production, services, and operational purchasing. You’ll play an essential part in driving and coordinating strategic sourcing activities, working closely with stakeholders to uncover cost-efficient and reliable solutions and setups. You’ll join a small, tight-knit, and growing team that thrives on mutual support, a fast-paced environment, and a positive atmosphere. How you'll make an impact Support the Factory Supply Chain Manager by streamlining daily operations and alleviating workload through proactive collaboration and efficient task management. Define and implement local sourcing strategies in alignment with regional goals. Develop and maintain the supply base, focusing on quality, delivery, and cost efficiency. Conduct supplier evaluations and drive improvement projects as needed. Identify and qualify new suppliers in collaboration with category teams and quality specialists. Establish and update agreements with major suppliers, including pricing and purchase terms, to meet business directives. Your background You are a curious, driven and adaptable person ready to challenge yourself and inspire others towards continuous improvement. You possess excellent communication, networking, and interpersonal skills - fostering collaboration and trust across diverse teams and suppliers. You have a strong sense of ownership and an entrepreneurial mindset. A degree in Engineering is preferred. Experience in Supply Chain Management or Logistics is a plus Proficiency in MS tools like Excel, PowerPoint, SharePoint, Power BI, and familiarity with ERP systems such as SAP is advantageous. Good knowledge in Swedish and proficiency in English is required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Carl Stureson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Antra Volujevica, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer