Logistik, Lager & Produktion

Logistik & Produktionsassistent Deltid / heltid Vill du jobba i en praktisk och ansvarsfull roll hos ett innovativt och växande företag inom medicinteknik? Vi på ScandiDos är på jakt efter dig som vill göra skillnad i människors liv. Företaget arbetar med produkter som används inom cancerbehandling. Arbetsplatsen är belagd i Uppsala Science Park. Du arbetar med logistik, lager, packning och produkttester samt enklare montering av komponenter. Dessutom stöder du bolagets inköpsprocesser. Du rapporterar till företagets Supply Chain Manager. Väsentliga arbetsuppgifter - Ankomst- och mottagningskontroll - Kontroll och test av inkommande kretskort, mekaniska detaljer m.m - Administration av Service- och produktionslager - Upprätthålla en god ordning i företagets produktions och lagerlokaler. - Inventering - Test och packning av reservdelar innan kundleverans samt uppföljning av att delar returneras - Kontrollera, sluttesta och packa produktionssystem - Boka frakter och upphämtningar - Hantera enklare beställnings och inköpsprocesser Vem söker vi? Till rollen söker vi framför allt dig som är en trevlig, pålitlig och organiserad person som giller att vara spindeln i nätet och att ha olika bollar i luften. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående, noggrann och effektiv i din roll. Rollen har ett starkt tekniskt fokus och de flesta arbetsmoment är praktiska. Tynga lyft kan förekomma under packning och vid lagerhantering. Du bör trivas med att arbeta både självständigt och i grupp. Du kan hantera ett visst eget ansvar och jobbar pragmatiskt och lösningsorienterat. Kvalifikationer: - Minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning teknik eller logistik - Några års arbetserfarenhet - God fysik, då rollen kommer att innehålla en del tunga lyft - God datorvana - Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Personliga egenskaper: - Tekniskt intresserad - Praktiskt lagd, pålitlig och driven att hålla bra kvalitet på rutinuppgifter - Strukturerad och proaktiv - God samarbetsförmåga och en lösningsorienterad attityd - Trivs med att ha många bollar i luften utan att göra avkall på kvalitet. Vad erbjuder vi? En ansvarsfull roll inom logistik & produktion av medicintekniska produkter som gör skillnad för människor i mer än 50 länder. Stora kontaktytor med olika avdelningar i företaget där du agerar som spindel i nätet. Du kommer jobba med tekniskt intresserade och kompetenta kollegor som älskar att driva fram nya produkter inom cancervård och som vill ha kul på jobbet. Introduktion och utbildning, friskvård och privat hälsoförsäkring erbjuds. Arbetstid: 40 timmar/vecka måndag-fredag, dagtid Tillsvidareanställning i hel eller deltid, 50-100%, start omgående, provanställning 6 månader Om Företaget ScandiDos, med huvudkontor i Uppsala, är ett växande och världsledande bolag inom QA och dosimetri för modern strålterapi av cancer. ScandiDos tillhandahåller unika mätsystem och programvara som är utformade för kvalitetssäkring och validering av nya dynamiska och modulerade behandlingar som implementeras på kliniker runt om i världen. Vi säljer våra produkter via eget dotterbolag i Nordamerika och i Frankrike, direkt i Norden samt via distributörer i resten av världen. ScandiDos har idag 35 anställda varav 26 i Uppsala som arbetar med utveckling, marknadsföring, sälj, inköp, produktion, support samt administration. ScandiDos är sedan 2014 noterat på Nasdaq OMX First North. För mer info se www.scandidos.com och www.delta4family.com Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan via e-mail: [email protected]. Din ansökan kommer behandlas av Daniel Pettersson och Henriette Munch.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Logistikutvecklare

Om jobbet Northcon söker en logistikutvecklare till ett mycket spännande uppdrag i Västerås. Vanliga arbetsuppgifter Analysera data för processen, hitta förbättringar och driva de Se till att processerna uppfyller verksamhetens krav och mål Arbeta med ständiga förbättringar inom logistik Skapa och implementera en process för att identifiera och dela best practices Följa upp, utvärdera och analysera olika nyckeltal Kvalifikationer Relevant högskoleexamen och minst 3 års erfarenhet inom logistik Har några års erfarenhet som projektledare inom logistik Goda kunskaper i Excel, SAP och Power BI Driven, ansvarstagande och analytisk Talar och skriver engelska och svenska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv.AnsökanUrval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan!Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Maintenance Logistic

Logistiker En ögonblicksbild av din dag  Underhåll skapar hållbarhet genom en hög tillgänglighet som bidrar till företagets utveckling, lönsamhet, säkerhet, tillväxt och trivsel. Maskinserviceavdelningen ansvarar för förebyggande och avhjälpande underhåll samt moderniseringar av produktionsutrustning vid verkstäderna i Finspång och Trollhättan. Avdelningen utgörs idag av 19 personer som underhåller 1500 maskiner med ett stort återanskaffningsvärde. Vi söker en person med stor servicekänsla, noggrann och strukturerat beteende som ska sköta underhållsförrådet, det innebär dagliga kontakter med många interna kunder och externa leverantörer både nationellt och internationellt. Hur Du kommer att påverka * Anskaffa, registrera och förrådsföring av reservdelar och förnödenheter till maskinunderhållsförrådet. * Skapa masterdata i underhållssystemet. * Leveransbevakning av beställda delar. * Support-/servicefunktion internt för maskinunderhåll och till viss del till hela produktionen.   Vad Du medför  * Du har erfarenhet från liknande roll där support, administration och teknik är en del av vardagen. * Du har troligtvis teknisk gymnasieutbildning, alternativt arbetat med teknik på komponentnivå och har en allmän förståelse för produktion. * Erfarenheter av SAP * God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. * Du är serviceinriktad, strukturerad, noggrann och kan hantera många frågeställningar samtidigt. * Allmänt teknikintresse och kan med lätthet ta till dig kunskap på komponentnivå. * Du har vana att läsa och förstå ritningar. Om Teamet   Som person har du en förmåga att självständigt driva på dina ärenden samtidigt som du har en utpräglad servicekänsla. Vidare har du lätt att kommunicera med andra, både internt och externt. Du har en god vana av att hantera pressade situationer. Du är analytiskt och systematisk i ditt arbetssätt för att kunna dra lämpliga slutsatser för att proaktivt göra maskinparken än mer driftsäker. Då arbetet dessutom handlar om personsäkerhet och stora ekonomiska värden så krävs det att du som person är väldigt noggrann. Inom divisionen Gas Services erbjuder vi energilösningar med noll eller låga utsläpp baserat på våra gasturbiner samlade under ett tak och tillsammans med ångturbiner samt generatorer. Genom service, modernisering och digitalisering av den levererade flottan skapar vi möjligheter för ett minskat klimatavtryck.  Vi kan erbjuda dig förmånliga anställningsförmåner såsom arbetstidsförkortning, förskottssemester, friskvårdsbidrag och ev. möjlighet till flexibel arbetsplats.  Vilka är Siemens Energy?  På Siemens Energy är vi mer än bara ett energiteknikföretag. Vi möter den ökade efterfrågan på energi i mer än 90 länder samtidigt som vi bidrar till att skydda vårt klimat. Med fler än 94,000 engagerade anställda genererar vi inte bara elektricitet till mer än 16% av världens befolkning, utan vi använder också vår teknologi för att skydda människor och miljön.    Vårt globala team är engagerar sig i att göra hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi till verklighet genom att tänja på gränserna för vad som är möjligt. Vi förvaltar ett 150-årigt arv av innovation som uppmuntrar oss att söka efter personer som stödjer vårt fokus på reducering av koldioxidutsläpp, nya teknologier och energiomvandling.   Hur kan du göra skillnad på Siemens Energy? Titta här: https://bitly.ws/ZFwV  Vårt engagemang för mångfald  Som tur är, så är vi alla olika. Genom mångfald genererar vi kraft. Vi drivs framåt av inkludering och vår gemensamma kreativa energi kommer från ca 130 olika nationaliteter. På Siemens Energy ser vi mångfald som något självklart - oavsett etnisk bakgrund, kön, ålder, religion, identitet eller funktionsvariation. Vi ger samhället energi, hela samhället, och vi diskriminer...

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Supply & Inventory Planner

About the organization To our Supply Planning & Inventory Management team we are looking for a Supply & Inventory planner. The Supply Planning & Inventory Management function is organized under the planning function for Global Operations in the Husqvarna Forest & Garden division. Our organization serves as the central hub for all communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, encompassing aspects such as forecasts, orders, delivery information and invoicing. About the position In this position you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors and a part of the work entails establishing long-term relationships with international customers and colleagues within Husqvarna Group. We are at an interesting stage of development and looking for someone who can contribute to our progress. The team operates within a dynamic global CBP (collaborative business planning) framework and collaborates extensively with various departments, including sales, marketing, finance, product management and internal/external suppliers. We are responsible for: · Processing demand to supply plans · Managing inventory levels · Monitoring the execution of the plans Additionally, we streamline the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors. Success in this role relies on a deep understanding of forecasting and planning best practices, strong analytical and statistical skills, attention to details and effective communication abilities. About you To be considered for the position, you have: · University degree (BSc/MSc) in supply chain management or a related field · 3-5-year track record in supply chain management. · Good knowledge in Office 365 is and advanced excel skills · Experience of ERP and advanced planning systems like SAP and Logility APO Power-BI skills are preferable! As an individual, you are service-minded, driven by a structured and analytical mindset, you are used to taking initiatives and being ambitious in delivering high quality on time. Husqvarna Group develops in a fast-pace so being flexible to meet our customers' demands comes naturally for you. Proficiency in English is a must, while fluency in Swedish is a bonus. Location: Husqvarna site in Huskvarna, after a 3–6-month onsite introduction a hybrid working model can be offered to the right candidate. The application  Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible, we are going through the applications continuously. Due to GDPR we do not accept applications via mail.  For more information about the position please contact hiring manager Johanna Wixe, [email protected]. For more information about the recruitment process please contact Josephine Tjernlund, Talent Acquisition Partner. [email protected] Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
VALUE CHAIN SPECIALIST

Job Description Join our client to take a key role in the Planning and Fulfillment Team of Smart Power Electrification Sweden. The team is looking for a talented and passionate candidate to work as Global Value Chain Excellence Specialist, with the goal of improving efficiency and customer satisfaction. In this role, you will impact and drive the development of automation and digitalization together with a highly dedicated team. Your responsibilities: - Add business value by being accountable for creating and analyzing value chain to business stakeholders. - Establishing and sharing best practices for operations planning processes and, inventory management across the entire logistical flow. - Responsible for business data analysis for the business unit as well as the global organization. - Work with cross-functional teams to ensure that processes are aligned with business goals and objectives. - Identify, drive, and implement continuous improvement projects within logistics. - Measure and follow up key performance indicators, act and drive efficiency and improve key targets. Company Description Our client is a leading global technology company that creates products, including robots, and solutions within, among other things, automation and digitization. The group’s companies are in around 100 countries and the headquarters in Sweden is just outside Stockholm. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have a university degree within relevant field. - You have several years of experience in Value chain and Logistics, as a Project Manager, or within Supply Chain. - You have excellent oral and written communication skills in Swedish and English. - You have good knowledge in Microsoft Excel. - Meritorious: Experience from working with SAP and Power BI. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities The right candidate thrives in an environment where you will have great variety in tasks and multitasking is one of your greatest skills. You enjoy working with others and have excellent communication skills, but you are also great with numbers and data analyzing. Admission and Application Full time position, 40 hours per week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2024-12-31 with the possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Västerås. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Delivery Coordinator sökes!

Som delivery coordinator får du chansen att vara en nyckelperson och göra skillnad varje dag. Med möjligheten att agera spindeln i nätet, planera, samordna och säkerställa en god leverans. Vi letar efter någon med en logistikprofil som älskar att ta initiativ och vill komma med nya tankar och idéer! Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som delivery coordinator kommer du att arbeta globalt och ansvara för att hantera och samordna leveranser av produkter till kunder på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta varierande gentemot olika marknader och kommer använda dig av många olika kommunikationskanaler. Dessutom kommer du arbeta med ständigt förändrings och förbättringsarbete. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6-12 månader med möjlighet till förlängning. Starten är enligt överenskommelse men gärna innan vecka 32. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och schemalägga leveranser enligt kundorder och företagets riktlinjer * Följa upp och lösa eventuella problem eller förseningar under leveransprocessen * Upprätthålla noggrann dokumentation av leveranser * Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidig hantering av leveranser och uppfylla kundkrav VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande - Besitter obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen Det är meriterande om du har * Tidigare erfarenhet utav logistikhantering * En eftergymnasial utbildning inom logistik För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter * Har en vilja och intresse att arbeta med förändringar och förbättringar * Har en problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut * Du bidrar med nya tankar och vågar utmana tidigare arbetssätt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
SÖKES OMGÅENDE! Transport- och logistikmedarbetare för El-sparkcyklar

Vi söker en driven och ansvarsfull medarbetare för att hjälpa oss med transport och logistik av El-sparkcyklar. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, inklusive tunga lyft av sparkcyklar in till bilen och byte av batterier. Arbetsuppgifterna innefattar också mycket ensamarbete med frihet under ansvar, vilket innebär att du självständigt kommer att planera och genomföra dina arbetsuppgifter. Vanligtvis kommer du att jobba kvällstid och helger mellan mellan kl. 16.00 - 06.00 det kan också förekomma dagsarbete mellan kl. 08.00 - 16.00. Vi uppmuntrar också medarbetare att komma med önskemål om arbetstider som passar dem bäst. Vi söker en person som är självgående, noggrann och pålitlig. Erfarenhet inom transport och logistik är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har en positiv inställning, är villig att lära dig och har god fysisk hälsa. Just nu söker vi behovsanställda för timanställning. Behovet kommer öka med tiden och främst under sommaren. Yrket är en väldigt god komplement till studier eller som ett extra arbete. Arbetet kommer ske i Linköping och Norrköping. Därför när du söker tjänsten bör du vara redo för detta. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! _____________________________________________________________________________________ We are looking for a motivated and responsible employee to assist us with the transport and logistics of electric scooters. As part of our team, you will have a variety of tasks, including heavy lifting of scooters into the vehicle and battery replacement. The tasks also involve a lot of independent work with freedom and responsibility, meaning you will independently plan and carry out your tasks. Typically, you will work 4:00 pm - 6:00 am. But also between 9:00 am - 5:00 pm. We also encourage employees to suggest their preferred work hours. We are looking for a person who is self-reliant, meticulous, and reliable. Experience in transport and logistics is advantageous, but not a requirement. The most important thing is that you have a positive attitude, are willing to learn, and have good physical health. Currently, we are seeking on-call employees for hourly employment. The need will increase over time, primarily during the summer. The profession is an excellent complement to studies or as an extra job. The work will take place in Linköping and Norrköping. Therefore, when you apply for the position, you should be ready for this. If you are interested in becoming a part of our team, please submit your application with a CV and personal letter. We look forward to hearing from you! —— Arbetsuppgifter/ Job duties 1 - SWAP = Batteribyte av Elsparkcyklar ute i städerna. Det vill säga att man lastar bilen med fulla batterier för att sedan koordinera sig och hitta via vårt system de sparkcyklar som behöver byte av batteri. Tomma batterier tas tillbaka för uppladdning. 2- REBALANCE = Omfördelning av sparkcyklar i staden. Det innebär om arbetsledaren säger till att en del sparkcyklar står på ett visst ställe och behöver flyttas till en position. Det gör man genom att lasta dessa sparkcyklar in i bilen för att sen lasta av dom på den nya positionen. 3 - COLLECT = Plocka in sparkcyklar från städerna. Det är i själv verket sparkcyklar som på något sätt indikerar på att se behöver reperation. Då kör man ut plockar in dessa till bilen och lämnar av dom i lagret. 4 - DEPLOY = Skicka ut sparkcyklar till städerna från verkstaden. Det är sparkcyklar som man har fixat till och behöver nu lastas i bilen för att släppas på förvald plats. 5 - PARK = Parkera sparkcyklar rätt runt om i staden. Det innebär att medans man åker runt eller vid tillsägelse av specifik tillfälle ska man då parkera dess vid närmsta cykelställ. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektledare produktionssamordning Logistikledningssystem

Har du erfarenhet av projektledning och vill arbeta i nära kontakt med vår kund Försvarsmakten? Är du en samarbetsvillig och strukturerad person? Vill du samordna projekt inom logistikledning som stödjer försörjningstryggheten och bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som Projektledare inom Logistikledningssystem ansvarar du för projektplanering, projektledning och projektuppföljning för att säkerställa att FMV levererar tjänstestöd inom logistikledningssystem, vilket innefattar verksamhet inom logistikledning, teknisk tjänst, ILS (Integrerat logistikstöd), logistikanalys och materieldata - självklart i rätt tid och med rätt kvalitet. Du samordnar övriga projektledare inom Logistikledningssystem och är delaktig i att skapa förutsättningar för att de både ska kunna leverera inom sina respektive områden och för att de ska ha en god arbetssituation och trivsel på arbetsplatsen. Även sammanställningar och uppföljningar ingår i rollen. Du har fortlöpande dialoger med beställare inom Försvarsmakten och andra intressenter inom FMV och representerar våra olika projekt i olika sammanhang. Rollen innebär också att göra löpande risk- och konsekvensanalyser samt att samverka med produktledare för logistikledningssystem avseende designrelaterade frågor. Tjänsten är placerad i Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar/veckan. Vi söker dig som Du har relevant eftergymnasial utbildning eller har utbildning/motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som FMV bedömer likvärdig. Tjänsten är även öppen för YAM OR7/OF3 (Yrkesofficer vid annan myndighet) eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Vi söker dig med god erfarenhet av projektledning och av att arbeta nära kunder och leverantörer. Du har också erfarenhet av risk- och konsekvensanalys. Vidare tror vi att du har kunskap om processer och arbetsrätt inom offentlig verksamhet. Det är starkt meriterande med erfarenhet från FMV/Försvarsmakten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap ifrån tidigare chefsroll. Det är en fördel om du har kunskap om budgetering och ekonomiuppföljning, samt om förhandlingskunskap och myndighetsarbete. Även kunskap och erfarenhet från IT-stöd för projektledning (ex MS Project) är en fördel.   Som person är du samarbetsvillig och kommunikativ. Du är en lojal person med en positiv attityd till ditt arbete och organisationen. Vidare tror vi att du är en strukturerad person som planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är självgående, uthållig och ansvarstagande person och är fast besluten att ro dina projekt i land.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Verksamhetsområdet Logistik ansvarar primärt för att tillgodose Försvarsmaktens behov av materiel, materielrelaterade tjänster och ledning som syftar till att stödja den icke typ-bundna logistiken, teknisk tjänst och försörjning. Detta genom bland annat genomförande av utredningar, utarbetande av riktlinjer och styrande dokument, etablering och uppföljning av avtal, drift- och förvaltning av stödsystem för att nämna några. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Ann Karlsson, OFR/S och OFR/O Henry Joona och SEKO Ann Karlsson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid   Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Petra Salomonsson Mellberg på 0708 42 33 89 eller rekryteringskonsult Hanna Bonli på telefon 0736 84 77 73. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Välkommen med din ansökan.     FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Lagerchef till LAPP Miltronic

Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett lager och gillar att arbeta med människor samt är en ledare som har förmågan att skapa engagemang och vi-känsla så är denna tjänst helt rätt för dig! Information om tjänsten I rollen som lagerchef kommer du att leda medarbetare som arbetar på lagret och säkerställa deras individuella utveckling. Du kommer även att ha ett nära samarbeta tillsammans med de andra lagercheferna i de nordiska länderna samt Baltikum. Tillsammans med övriga kollegor arbetar du för lagrets utveckling och säkerställer att allt arbete på lagret sker effektivast möjligt och med kvalité, med bäst utnyttjande av befintliga resurser. Professionals Nord söker i samarbete med LAPP Miltronic en Lagerchef till Nyköping. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos LAPP Miltronic. Önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Du erbjuds • Möjligheten att bli en del av ett härligt team och få arbeta inom ett internationellt familjeägt bolag.  • En plats i ett spännande företag med stark tillväxt. • En utvecklande arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas internt.  • Möjlighet att driva utveckling både tillsammans med medarbetarna och på lagret.  Arbetsuppgifter • Planera, schemalägga och genomföra leveranser i tid till kund. • Vara delaktig i projekt rörande lager och logistik för att optimera och effektivisera flödet.  • Daglig kontakt med leverantörer angående truckar, utrustning och förpackningsmaterial. • Ansvara för avdelningens kompetensutveckling och säkerhetsfrågor. • Säkerställa efterlevnad av ISO-standarder och Corporate Directives. • Ansvar för lagerverksamheten inklusive inventering, arbetsmiljö, kvalitet och CSR. Vi söker dig som: • Har tidigare arbetslivserfarenhet från att ha arbetat på lager.  • Är en ledare av rang som har förmågan att skapa engagemang och sammanhållning i gruppen genom goda relationer och tydlig kommunikation, således har du tidigare ledarskapserfarenheter. • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift. • Mycket goda kunskaper i Office-paketet.  • Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett internationellt bolag.  Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos LAPP Miltronic. Givetvis behöver du identifiera dig med bolagets värdeord då de ska genomsyra det dagliga arbetet. Du har förmågan att skapa relationer och samarbeta tillsammans med andra genom att agera lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetens och prestationer. Vidare har du förmågan att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Din förmåga att leda andra kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i rollen som Lagerchef, därav förväntas du ha förmågan att skapa engagemang hos medarbetarna och deras utveckling för att få dem att växa! START: September alt. enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid  STAD: Nyköping  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Marija Biletic  #LAPP #LAPP-Miltronic #Chef #Lager  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Supply Planner till föräldravikariat

Med start omgående söker vi nu en Supply Planner till vår kund placerad i Kista. I den här rollen har du ett operativt ansvar för påfyllnad av varor och du kommer att tillhöra ett större team bestående av 15 personer. Du har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Uppdraget förväntas pågå till årsskiftet. Om tjänsten Bolaget befinner sig i en spännande utvecklingsfas och här blir du en nyckelspelare som förväntas bidra med dina erfarenheter och drivkraft att vidareutveckla och genomföra en logistiktjänst i världsklass. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara orderläggning, leveransbevakning, säkerställande av beställningsparametrar, artikelvård och optimering av lagernivåer med fokus på att hålla god produkttillgänglighet med hänsyn till variation och efterfrågan och säsongsvariation. Vidare kommer du att rapportera nyckeltal inom ditt kategoriområde och ge god support och service till säljpersonal. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen har du relevant utbildning inom logistik eller arbetslivserfarenhet inom operativt inköp och inköpsnära arbetsuppgifter. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom MS Officepaketet, främst Excel och det är meriterande om du har arbetat i Relex och SAP tidigare. Personliga egenskaper Som person har du hög ansvarskänsla och självdriv samtidigt som du har en analytisk förmåga och har lätt för att kommunicera. Vi ser gärna att du är en person som gillar utveckling och du får gärna komma med egna initiativ och idéer. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-26. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024