Logistiker
Sök bland 77 lediga jobb som Logistiker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Vi söker en driven och självgående logistiker som trivs i en flexibel produktionsmiljö. Din roll I din roll som logistiker ansvarar du för att omsätta projektbehov till fysiska leveranser av material till våra produktionsuppdrag, både i vår verkstad och ute hos kund. Det innebär att du aktivt stödjer och förbättrar våra logistikprocesser. Du registrerar dessutom inköpsbehov i vårt verksamhetssystem, vilket förutsätter noggrann leveransbevakning och materialplanering. Du kommer också att skapa och följa upp produktionspaket, samt säkerställa att produktionsytorna är korrekt förberedda för kommande arbete. Hos oss tillverkar vi vanligtvis små serier eller modifierar redan befintliga system. En viktig del av din roll är att upprätthålla en nära dialog med projektansvariga för att hantera eventuella avvikelser och initiera åtgärder vid brister i leveranskvalitet. Du kommer även att arbeta med artikelvård och säkerställa uppdateringar av relevant data i vårt verksamhetssystem. Du kommer att vara en del av en grupp som består av logistiker, planerare, montörer och inköpare. Du arbetar således med flera olika gränsytor inom avdelningen. Placeringsorten för tjänsten är i Arboga. Din profil Vi söker dig som har relevant utbildning inom logistik, alternativt motsvarade i form av några års dokumenterad arbetslivserfarenhet av likande roll. Vi ser gärna att du trivs i en roll där du får skapa dina egna förutsättningar och att du har kapacitet att skapa struktur och inriktning. Detta innebär att du ska kunna strukturera ditt arbete och ha ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs således i en dynamisk miljö och vi ser gärna att du har erfarenhet av en verksamhet med skiftande uppdrag. I rollen som logistiker kommer du även att ha många kontaktytor och många ärenden aktiva samtidigt, därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga och affärsmässighet. Du arbetar aktivt med att budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för samtliga berörda parter för att projektet som helhet ska nå framgång. Ditt nära samarbete med kollegor och övriga instanser förutsätter självklart en god laganda och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är prestigelös, driven och initiativtagande samt kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat genom att förvärva, tillämpa och dela kunskap. Du besitter även god system- och datavana och goda kunskaper inom Officepaketet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin och produktkännedom inom militär verksamhet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett modernt bolag som värdesätter god sammanhållning och som värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Västanhede. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Västanhede Västanhede Trafik är ett familjeägt bussbolag med över 60 års erfarenhet av persontransporter. De erbjuder ett brett utbud av tjänster, från linjetrafik till beställningstrafik, med fokus på säkerhet, punktlighet och hög servicenivå. Med en stark lokal förankring strävar de alltid efter att leverera trygga resor och en personlig kundupplevelse. Hos Västanhede är varje förare en del av en familjär gemenskap, med hjärta för service och kvalitet! Information om utbildningen Start: 13 januari 2025 Examen: Prel. början av april 2025 Arbetsort: Hallstahammar Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Västanhede Trafik i Hallstahammar. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Västanhede Trafik. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Västanhede Trafik önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Information om tjänsten Hos Västanhede är resan lika viktig som målet, du som förare är grunden till deras verksamhet och resenärers upplevelse. I rollen som busschaufför utgår du från Västanhedes depå i Hallstahammar. Arbetet varierar med olika körningar och arbetstider. Körningstider varierar mellan allt från tidig morgon till sen kväll, även nattarbete och helger förkommer. Du kommer att ta del av detaljerade kör-ordrar som beskriver dagens uppdrag – allt från återkommande resor till unika uppdrag. Här gäller det att vara noggrann och förberedd. Varje resa är en chans att skapa en positiv upplevelse för Västanhedes kunder med god service i fokus. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför • Har B-körkort • Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därav dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm i mötet med andra människor. Vidare är du självgående och lösningsorienterad i arbetet och är flexibel med att rutterna kan komma att ändras under arbetspassets gång. Ansökningsprocessen När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, ansvarstagande, flexibel och prestations orienterad är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Utbildningsstart 13/1 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Hallstahammar URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #Västanhede, #Busschaufför, #Hallstahammar
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett modernt bolag som värdesätter god sammanhållning och som värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Västanhede. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Västanhede Västanhede Trafik är ett familjeägt bussbolag med över 60 års erfarenhet av persontransporter. De erbjuder ett brett utbud av tjänster, från linjetrafik till beställningstrafik, med fokus på säkerhet, punktlighet och hög servicenivå. Med en stark lokal förankring strävar de alltid efter att leverera trygga resor och en personlig kundupplevelse. Hos Västanhede är varje förare en del av en familjär gemenskap, med hjärta för service och kvalitet! Information om utbildningen Start: 13 januari 2025 Examen: Prel. början av april 2025 Arbetsort: Hallstahammar Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Västanhede Trafik i Hallstahammar. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Västanhede Trafik. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Västanhede Trafik önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Information om tjänsten Hos Västanhede är resan lika viktig som målet, du som förare är grunden till deras verksamhet och resenärers upplevelse. I rollen som busschaufför utgår du från Västanhedes depå i Hallstahammar. Arbetet varierar med olika körningar och arbetstider. Körningstider varierar mellan allt från tidig morgon till sen kväll, även nattarbete och helger förkommer. Du kommer att ta del av detaljerade kör-ordrar som beskriver dagens uppdrag – allt från återkommande resor till unika uppdrag. Här gäller det att vara noggrann och förberedd. Varje resa är en chans att skapa en positiv upplevelse för Västanhedes kunder med god service i fokus. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför • Har B-körkort • Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därav dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm i mötet med andra människor. Vidare är du självgående och lösningsorienterad i arbetet och är flexibel med att rutterna kan komma att ändras under arbetspassets gång. Ansökningsprocessen När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, ansvarstagande, flexibel och prestations orienterad är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Utbildningsstart 13/1 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Hallstahammar URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #Västanhede, #Busschaufför, #Hallstahammar
Studerar du logistik och söker deltid under skoltiden? Trivs du bra i en kommunikativ roll och tycker om att arbeta i ett högt arbetstempo? Då kan rollen som Dispatcher på APM Terminals vara något för dig! Om APM Terminals APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016). Om tjänsten Vi söker nu dig som vill arbeta deltid under studierna som Dispatcher hos vår kund APM Terminals (Finns även chans till sommarjobb, sommaren 2025). Avdelningen är en del av Operations hos APM Terminals Gothenburg. Som Dispatcher ansvarar man för att optimera lastning och lossning av containrar på de olika delarna i terminalen; järnväg, mottagningspark, tompark och fartyg. Målet med dispatchingen är att uppnå maximal produktivitet till lägsta kostnad, alltid med fokus på säkerhet. Som Dispatcher har du en viktig roll när det kommer till att kommunicera väsentlig information till andra berörda parter såsom arbetsledare, kranmän, truckförare och kollegor på planeringsavdelningen. Som Dispatcher kommer du att arbeta skift som kan variera mellan 06:00 - 00:00, vi ser därför att du är flexibel gällande arbetstider. I din roll som Dispatcher kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Optimera produktionsflödet • Förebygga och hantera avvikelser • Kommunicera, styra och omfördela resurser för att maximera effektivitet och produktivitet Om dig Vi söker dig som studerar inom logistik och/eller ekonomi (sjöfart & logistik/internationell logistik är meriterande) och har som målsättning att jobba med logistik i framtiden. Du ska gärna ha 2 år kvar av studierna och vara öppen för att jobba heltid under sommaren 2025 (juni-augusti). Som person har du ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att lära dig nya system. Då rollerna innebär att du jobbar med många parallella uppgifter i en stundvis tempofylld miljö är det väsentligt att du uppskattar ett högt arbetstempo och tycker om att arbeta proaktivt. Det är meriterande om du har god kunskap och kännedom om hantering och flöden av gods i en containerterminal, men det absolut viktigaste är att du har ett intresse av logistik, inte tidigare erfarenheter. För att lyckas i tjänsten är det av vikt att du behärskar svenska så väl som engelska i tal och skrift. Vidare är körkort och tillgång till egen bil meriterande, då kollektivtrafiken inte går som den ska under sommaren. Viktigt för tjänsten är: • Flytande svenska och engelska • Pågående utbildning inom logistik och/eller ekonomi • Körkort och tillgång till bil (meriterande, ej ett krav) • Analytisk, kommunikativ och engagera Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på deltid med planerad start omgående, du kommer tillhöra APMs studentpool. Det finns även goda möjligheter att arbeta heltid under sommaren 2025. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV (ev. personligt brev) och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Dispatcher | Student | Logistik | APM Terminals | Adecco | Göteborg
Are you looking for new challenges and want to take on a Project Manager role working with logistics working within Scania Logistics and between the brands within TRATON? About us The Project Office (OSO) at Scania Logistics is part of the Strategy & Business development organisation (OS). The team consists of experienced project managers and business developers that all have different backgrounds and experiences. Our mission is to enable the execution of the strategy within Scania Logistics and the Traton Group Logistics by using strategic portfolio management, project management and business development Job description As a Project Manager within our team, you will be managing strategic Cross-functional and Cross-brand projects, your first assignment will be within the Cross-Brand product development projects You will be responsible for the effective project management of the cross-brand order-to-delivery process between Scania and other brands within the group. This role involves coordinating cross-functional activities at Scania and collaborating with counterparts at other brands. Your key responsibilities include: Ensuring that cross-brand logistics flows are executed in accordance with agreed-upon order-to-delivery strategies and capabilities. Coordinating and aligning changes from product development projects with the TRATON Group Logistics strategy to ensure solutions are developed in line with long-term objectives. Representing Scania logistics in cross-functional, cross-brand, and product development forums. Logistics has an impact on almost all of Scania´s core processes and you will be a key player when it comes to shaping the future of Scania´s logistics strategy. We offer a job in an international environment with multiple contact surfaces, both internally and externally. Some travelling is to be expected in this role. Your profile and qualifications The ideal candidate has a passion for working with projects and knowledge of the Traton PDP process but also strong interpersonal- and communication skills with the ability to work with a wide range of stakeholders. You work in a structured way to reach set goals, but also dare to challenge the own organisation to secure the execution of the group's projects and developments. You hold a university degree, probably with focus on project management, engineering or economics and have several years of work experience from similar roles. What we offer We offer a positive and collaborative work climate where continuous learning is natural, where we are passionate about our job, and where we support and challenge each other to grow and deliver results that make a difference for both people, planet and profit. Contact information Tobias Rydin Head of Strategy and Business development; [email protected] Application Send your CV via scania.com as soon as possible and no later than October 24th 2025 A background check is conducted for this position Scania is a world-leading supplier of transport solutions. Together with our partners and customers, we drive the transition to a sustainable transport system. In 2022, we delivered 80,238 trucks, 4,994 buses and 13,400 industrial and marine engines to our customers. Net sales amounted to more than SEK 170 billion, of which over 21 percent was service-related. Scania was founded in 1891 and today operates in more than 100 countries and has approximately 57,000 employees. Research and development is mainly concentrated in Sweden. Manufacturing takes place in Europe and Latin America, with regional product centers in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of the TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com
Masterdata Specialist Vi söker nu en strukturerad och driven Masterdata Specialist till vårt huvudkontor i Bromma. I denna roll kommer du att arbeta tvärfunktionellt över flera affärsområden och vara en nyckelperson för att säkerställa effektiv hantering och noggrannhet i vår produktdata. Vi ser gärna att du har erfarenhet från Microsoft Dynamics AX, Finfo och Microsoft 365-miljöer. Du kommer att ansvara för att hantera och upprätthålla digitala arbetsflöden, samt säkerställa noggrannheten och korrektheten hos våra data. Dessutom kommer du att spela en central roll i att driva produktlanseringsprocessens flöde genom organisationen och säkerställa att alla delar av processen fungerar sömlöst och effektivt. I arbetsuppgifterna ingår: • Ansvara för att underhålla och uppdatera masterdata. • Supportera det interna administrativa flödet av nya produkter. • Hantera kommunikationen och samarbetet med europeiska län- der rörande masterdatafrågor. • Arbeta tillsammans med produktchefer och marknadsavdelningen med struktur och uppdatering av produktdata i relaterade system. • Hantera FINFO/VILMA register. Om dig: Vi söker dig med en gedigen erfarenhet av arbete med affärssystem. Du har erfarenhet av Finfo/Vilma och är van att arbeta med Microsoft 365. Du har en stark förståelse för masterdatakoncept och processer. Tidigare erfarenhet inom byggmaterialbranschen är meriterande men inte nödvändig. Som person är du ordningsam och noggrann med en hög grad av uppmärksamhet på detaljer. Du har förmåga att snabbt sätta sig in i nya digitala flöden och system, samt känner ansvar för dina uppgifter och kan strukturera ditt arbete. Rollen kräver utmärkt kommunikationsförmåga och social kompetens, för att framgångsrikt samarbeta över avdelningar och geografiska platser. Dina kvalifikationer: • Affärssystem, meriterade Microsoft Dynamics. • Erfarenhet av arbete i Finfo/Vilma. • Van att arbeta med Microsoft 365. • Kunskaper i att arbeta med arbetsflöden i t.ex. Sharepoint. • Van att arbeta med registervård och registeradministration. Vi erbjuder: Du erbjuds en spännande tjänst i ett stort italienskt, familjeägt företag med korta beslutsvägar och finansiell långsiktighet. Som medarbetare hos oss ges du möjlighet att vara med på Mapeis fortsatta tillväxtresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Monica Sveiven, 0702584200. Mapei grundades i Milano 1937 och är idag en av världens största tillverkare av kemiska produkter till byggindustrin. Koncernen har nu 102 dotterbolag, 90 produktionsanläggningar och ca. 11 000 anställda över hela världen. 2023 omsatte Mapei Group 4,2 miljarder Euro. Mapei är också aktiv sponsor av kultur och sport. Sedan 1996 finns Mapei representerat i Sverige och har cirka 35 anställda. Administration och lager ligger i Kristinehamn, ett säljkontor i Göteborg och huvudkontoret ligger i Stockholm.
Om kunden Företaget med säte i centrala Stockholm har en teknisk inriktning och fokuserar på att göra analyser och simuleringar för att lösa tillgänglighetsfrågor kopplat till bl.a. flygsystem för Försvarsmakten och FMV. Sedan sitt ursprung har de utgjort en bastion av oberoende konsultation ochvad som började som ett initiativ av tre visionära konsulter har idag utvecklats till ett etableratföretag.Det som skiljer företagetfrån mångaandra är deras autonomi och oavhängighet från marknadens jättar. Detta är en källa till stabilitet och förtroende för både de själva och deras klienter, som aktivt söker en pålitlig och oberoende rådgivare. Företagetsfilosofi om samarbete genomsyrar allt de gör och som oberoende rådgivare är deras samarbete med kunder och andra konsultföretag avgörande. Desträvar efter att skapa mervärde genom gemensamt arbete ochderas konsulter stöder varandra för att förbättra och förädla verktyg, samtidigt som de förblir nära kunder. Vår kunderbjuder omfattande analyser av driftsäkerhet och tillgänglighet, med fokus på att dimensionera och optimera underhållssystem. Ävenutvecklar och finjusterar simuleringsmodeller för att utvärdera befintliga eller framtida verksamheter, processer och tekniska system.Från konceptuell modellering till slutlig utveckling av skräddarsydd programvara, tar de hand om hela processen från ax till limpa Om tjänsten Är du en dataentusiast som älskar att dyka djupt ner i siffror och lösa komplexa problem? Då är det här din chans att bli en del av företagetsdynamiska team!Vi söker en Analytiker till vår kundsom kommer att arbeta med en rad spännande uppgifter inom driftsystem, tillgänglighetsfrågor och logistik kring underhåll. Du kommer att utföra analyser från ax till limpa, bygga modeller och genomföra simuleringar för att optimera processer och effektivisera logistiken. Som analytiker kommer du tillsammans med ett mindre teamatt ansvara för att utföra analyser i företagetsspecialverktyg. Du kommerunderhålla företagetsegenutvecklade verktyg, främst i Access och Excel. Vidare kommer du att få förbereda och bearbeta grunddata för analyser och erbjuda tekniskt stöd inom programmering. I din roll arbetar duhuvudsakligen med två flygsystem och ett antal helikoptrar gentemotförsvarsmakten. Denna roll är för den analytiska hjärnan som kan läsa och tolka kodför att hitta orsakssamband och mönster! Som person har du en god förmågan att samarbeta och fungera väl i grupp. Som självgående konsult tar du egna initiativ och ansvarar för ditt arbete. Du är lugn, ansvarsfull och du får gärnaha ett brinnande intresse för flyg, matematik och analys Din kompetens Vi letar efter dig som: Har avancerad användarkunskap inom Office 365 och Excel. Är van vid att hantera och bearbeta stora mängder data. Har en civilingenjörsexamen eller motsvarande inom matematik, teknisk fysik, modellering och simulering eller andra relevanta områden. Har 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser det som meriterande ochvälkomnar dig som har: Erfarenhet av VBA-programmering och SQL-databasprogrammering. Allmänna programmeringskunskaper och är bekväm med att läsa och modifiera kod, särskilt i C++. Kunskap om modellering och simulering, särskilt i Opus10. Erfarenhet av analys inom järnvägs- eller flygbranschen samt intresse för flyg och försvarsindustrin. Övrigt Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort: Stockholm Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Då tjänsten är säkerhetsklassad sker största delen av arbetet på kontoret. Vi ser därför att du gärna kommer in till kontoret ca 3 dagar i veckan, med möjlighet att arbeta hemifrån när det går. Du kommer även behöva bli godkänd i en säkerhetsprövning för att kunna bli anställd och därför är det viktigt med svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket, samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.
Intresserad? Skicka in din ansökan senast den 7 november. Urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Christian Hellberg på [email protected]. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar du längst ner på denna sida. För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning. Vi är Fortum Recycling & Waste. Fortum Recycling & Waste tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och vår mission är att avlägsna farliga ämnen från kretsloppet och omvandla avfallsströmmar till nya viktiga hållbara råmaterial. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material. Fortum Recycling & Waste driver verksamheter i Norden och Storbritannien som erbjuder miljövänlig avfallshantering och behandling av farligt avfall samt experttjänster för drift och underhåll av energianläggningar. Fortum Recycling & Waste befinner sig i en spännande fas då vi nyligen har blivit uppköpt av Summa Equity genom dess portföljbolag NG Group. Transaktionen är föremål för sedvanliga avslutsvillkor och förväntas slutföras under fjärde kvartalet 2024. Detta är en del av vår organisatoriska konsolidering inför framtiden och erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga det nya företaget. Låt oss tillsammans ta vara på denna nya möjlighet! Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? Då kan detta vara rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan som Logistik & Servicekoordinator hos på Fortum Recycling & Waste. Denna roll utgår från vårt kontor i Kumla, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten avser ett vikariat under perioden januari 2025-augusti 2026. Om rollen Rollen som Logistics & Service Coordinator är en del av vår Supply Chain avdelning och ingår i service-teamet där är vi fem kollegor som väntar på dig! För oss är teamwork en viktig nyckel och här skapar vi tillsammans en inkluderande och utvecklande arbetsplats. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som logistik- och servicekoordinator arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och i vissa fall även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Följande ingår i dina arbetsuppgifter: * Transportledning * Inbokningar av avfallsleveranser. * Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten. * Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa mottagningsanläggningar. * Föreslå och genomföra åtgärder i syfte att förbättra och effektivisera den dagliga logistik-och serviceverksamheten. * Delaktig i design av nya logistik-och serviceupplägg. * Delaktig i utveckling av våra affärssystem. Om dig För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har följande bakgrund: * Har arbetat med transportledning/administration tidigare och är van vid att arbeta i affärssystem. * Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Vi ser det också som meriterande om du: * Har en utbildning, gärna med inriktning mot logistik, kemi, ekonomi alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. * Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i farligt avfall/farligt godstransporter (ADR) och/eller avfall- och återvinningsbranschen. * Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Serviceinriktad * Samarbetsinriktad * Lösningsorienterad * Kvalitetsmedveten
Sals AB i Vansbro är en legoleverantör av framför allt mindre kundanpassade produkter i metall. Vi har en modern maskinpark för bla laserskärning, svetsning, kantpressning och pulverlackering. Vi kan således anpassa tillverkningen helt efter kundens önskemål. Sals ägande är lokalt och vi har därför väldigt korta beslutsvägar och platt organisation. . Om tjänsten: Vi har kontinuerligt investerat och växt de senaste åren och kommer nu att ta nästa steg. Vi behöver därför utöka den administrativa sidan med en logistikansvarig. Du kommer i första hand att äga varje order från registrering till leverans. Det innebär att huvudfokus består i att planera så att varje order levereras i rätt tid med rätt kvalité. Till din hjälp har du ett femtontal oerhört lojala medarbetare samt ett modernt Monitor affärssystem. Denna tjänst är nyinrättad så även om huvudfokus ligger på planering kan viss del vara formbar. Vi tror att du: -har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande teknisk bakgrund -erfarenhet av tillverkningsindustri -erfarenhet av Monitor affärssystem -är lyhörd, flexibel och smidig -har viljan att lära dig det du inte kan Frågor: Lars-Olov Liss, VD, [email protected], 0281-481991. Intresserad: Skicka ansökan snarast till [email protected] Vi gör urval löpande.
Om kunden Företaget med säte i centrala Stockholm har en teknisk inriktning och fokuserar på att göra analyser och simuleringar för att lösa tillgänglighetsfrågor kopplat till bl.a. flygsystem för Försvarsmakten och FMV. Sedan sitt ursprung har de utgjort en bastion av oberoende konsultation ochvad som började som ett initiativ av tre visionära konsulter har idag utvecklats till ett etableratföretag.Det som skiljer företagetfrån mångaandra är deras autonomi och oavhängighet från marknadens jättar. Detta är en källa till stabilitet och förtroende för både de själva och deras klienter, som aktivt söker en pålitlig och oberoende rådgivare. Företagetsfilosofi om samarbete genomsyrar allt de gör och som oberoende rådgivare är deras samarbete med kunder och andra konsultföretag avgörande. Desträvar efter att skapa mervärde genom gemensamt arbete ochderas konsulter stöder varandra för att förbättra och förädla verktyg, samtidigt som de förblir nära kunder. Vår kunderbjuder omfattande analyser av driftsäkerhet och tillgänglighet, med fokus på att dimensionera och optimera underhållssystem. Ävenutvecklar och finjusterar simuleringsmodeller för att utvärdera befintliga eller framtida verksamheter, processer och tekniska system.Från konceptuell modellering till slutlig utveckling av skräddarsydd programvara, tar de hand om hela processen från ax till limpa Om tjänsten Är du en dataentusiast som älskar att dyka djupt ner i siffror och lösa komplexa problem? Då är det här din chans att bli en del av företagetsdynamiska team!Vi söker en Analytiker till vår kundsom kommer att arbeta med en rad spännande uppgifter inom driftsystem, tillgänglighetsfrågor och logistik kring underhåll. Du kommer att utföra analyser från ax till limpa, bygga modeller och genomföra simuleringar för att optimera processer och effektivisera logistiken. Som analytiker kommer du tillsammans med ett mindre teamatt ansvara för att utföra analyser i företagetsspecialverktyg. Du kommerunderhålla företagetsegenutvecklade verktyg, främst i Access och Excel. Vidare kommer du att få förbereda och bearbeta grunddata för analyser och erbjuda tekniskt stöd inom programmering. I din roll arbetar duhuvudsakligen med två flygsystem och ett antal helikoptrar gentemotförsvarsmakten. Denna roll är för den analytiska hjärnan som kan läsa och tolka kodför att hitta orsakssamband och mönster! Som person har du en god förmågan att samarbeta och fungera väl i grupp. Som självgående konsult tar du egna initiativ och ansvarar för ditt arbete. Du är lugn, ansvarsfull och du får gärnaha ett brinnande intresse för flyg, matematik och analys Din kompetens Vi letar efter dig som: Har avancerad användarkunskap inom Office 365 och Excel. Är van vid att hantera och bearbeta stora mängder data. Har en civilingenjörsexamen eller motsvarande inom matematik, teknisk fysik, modellering och simulering eller andra relevanta områden. Har 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser det som meriterande ochvälkomnar dig som har: Erfarenhet av VBA-programmering och SQL-databasprogrammering. Allmänna programmeringskunskaper och är bekväm med att läsa och modifiera kod, särskilt i C++. Kunskap om modellering och simulering, särskilt i Opus10. Erfarenhet av analys inom järnvägs- eller flygbranschen samt intresse för flyg och försvarsindustrin. Övrigt Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort: Stockholm Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Då tjänsten är säkerhetsklassad sker största delen av arbetet på kontoret. Vi ser därför att du gärna kommer in till kontoret ca 3 dagar i veckan, med möjlighet att arbeta hemifrån när det går. Du kommer även behöva bli godkänd i en säkerhetsprövning för att kunna bli anställd och därför är det viktigt med svenskt medborgarskap. Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket, samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.
Visar 1 till 10 av 77 jobb