Logistiker

Sök bland 66 lediga jobb som Logistiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Forskningsingenjör inom flyglogistik
Linköpings Universitet
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en forskningsingenjör inom Flyglogistik med placering vid institutionen för teknik och naturvetenskap, Campus Norrköping Om jobbet Inom enheten för flyglogistik använder vi ett systemanalytiskt perspektiv och en ingenjörsmässig metodik för att analysera, planera, modellera och simulera logistikproblem samt andra resurstilldelningsproblem inom både industri och samhälle. Vår forskning är främst tillämpad och vi bedriver forskning tillsammans med externa intressenter och finansiärer. Som en del av enheten för flyglogistik kommer ditt arbete att fokusera på utveckling av algoritmer och programmeringsprodukter för kvantitativ utvärdering, optimering och visualisering av vissa aspekter i projekt relaterade till flygtrafikledning. Om dig Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning inom matematik, datavetenskap eller motsvarande. Anställningen och arbetsuppgifterna inom projektet kräver även att du har tidigare erfarenhet av programmering. Om du har tidigare erfarenhet av eller viss inledande kunskap om flygtrafikledning och luftrumsoperationer är detta meriterande. Vi ser att du är flexibel men samtidigt stabil och har en hög integritet. Du behöver även ha god förmåga att arbeta i grupp.  Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Din arbetsplats Du kommer tillhöra Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN) som bland annat är känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället. Anställningen tillhör avdelningen Kommunikations- och transportsystem (KTS) som är en av Nordens största miljöer för forskning och utbildning inom transportområdet. Verksamheten bedrivs inom enheterna Trafiksystem, Kvantitativ logistik, Flyglogistik, Järnväg och kollektivtrafik, Mobil telekommunikation, Bygglogistik och Byggteknik. Forskningen är huvudsakligen externfinansierad och utförs i nära samverkan med industri, myndigheter och samhälle. Inom grundutbildningen har vi ansvar för sex utbildningsprogram. Om anställningen Tidsbegränsad anställning 6 månader, 50%.  Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Om så är fallet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 1 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Supply Chain Planner
Naturell AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Naturell AB utvecklar och tillverkar kosttillskott i form av tabletter och kapslar innehållande bland annat vitaminer, mineraler, örter, naturliga ingredienser och extrakt, adaptogener, nutraceutika och näringsämnen. Vårt huvudkontor och vår produktionsanläggning finns i Åkersberga utanför Stockholm. Vi är ISO-certifierade enligt FSSC 22000. Vi söker Supply Chain Planner till vårt team! Arbetsuppgifter: skapa prognoser för leverantörer av material och uppdatera dem i takt med förändrade behov fastställa och kontrollera optimal lagernivå skapa inköpsordrar i Pyramid-systemet och skicka dem till leverantörer bekräfta leveransdatum med leverantörer och uppdatera dessa i systemet för att säkerställa kontinuitet i produktionen skapa instruktioner och rutiner för tvärfunktionella processer förbättra inköpsprocesser organisera transporter beställa icke-produktionsrelaterat material samordna hantering av arbetskläder för personalen upprätta analyser, rapporter och sammanställningar på uppdrag av överordnad säkerställa datakvalitet i systemet samarbeta med andra avdelningar i företaget, leverantörer och kunder lösa löpande problem Kvalifikationer och krav: högskoleutbildning (företrädesvis inom logistik, supply chain management, ekonomi, produktionsteknik eller liknande) minst 1–3 års erfarenhet i en liknande roll inom supply chain planning, inköp eller logistik (gärna från tillverkningsindustrin) erfarenhet av ERP-system (gärna Pyramid) mycket goda kunskaper i MS Excel (analyser, rapporter, sammanställningar) förmåga att arbeta med stora datamängder samt analysera och tolka dem kunskap om lagerstyrning, transportorganisation och inköpsprocesser Personliga egenskaper: god förmåga att organisera arbetet och att prioritera uppgifter analytisk förmåga och problemlösningsförmåga noggrannhet och sinne för detaljer samt hög datakvalitet kommunikativ och trivs med att arbeta i team samt samarbeta med olika avdelningar och externa partners självständig och proaktiv i sitt arbete Språkkunskaper: goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (ett krav vid kontakt med leverantörer samt hantering av dokumentation) Meriterande: erfarenhet av att skapa och implementera instruktioner och rutiner kunskap om tvärfunktionella processer inom tillverkningsmiljö erfarenhet av att förbättra processer och genomföra optimeringar inom supply chain-området kunskap om lagerhantering och transportprocesser Vi erbjuder: En stimulerande och utmanande arbetsmiljö Möjlighet till långsiktig anställning Konkurrenskraftig lön och förmåner Kontinuerlig utbildning och utveckling inom företaget

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Logistics Coordinator (1-Year, Fixed-Term)
Tobii Dynavox AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

About the Role: As our Logistics Coordinator, you will join our EUROW Logistics & Production team and coordinate the day-to-day logistics that keep our operations running efficiently. By ensuring our products get to our customers in the most efficient way possible, you will help us amaze the customer with every order we send out. This is a hands-on and structured role focused on picking and packing orders, handling inbound deliveries, preparing shipments, and ensuring accurate stock handling. In this role, you will also have a chance to collaborate closely with colleagues in Operations, Supply Chain, and Customer Service to make sure our products reach users on time and in perfect condition. Please note: This is a fixed-term role (1-year parental leave cover) that is onsite based in our office/warehouse located in Stockholm city with working hours from 8am to 5pm. This role involves light physical tasks (picking, packing and handling shipments) on a daily basis. In this role, you will:  Process customer orders placed in the system. Pick, pack and send products to our customers across the world. Support our business units with their shipment needs. Collaborate to continuously improve efficiency and reduce costs. Keep documentation up to date with accurate records of all logistics activities. Keep the working area clean and to 5S and lean standards. Address freight & distribution questions as needed. What We're Looking For: We are looking for someone that has: Excellent organization and problem-solving skills are required. Ability to work both independently and as part of a team is required. Adaptability, attention to detail and service-oriented mindset are required. Familiarity with Microsoft 365 (Outlook, Excel, Teams) tools is required. Previous experience in warehouse, logistics, or order fulfillment is preferred. Familiarity with export and import processes is preferred. Familiarity with ERP systems (Microsoft Dynamics and/or Visma) is preferred. Fluent communication skills in English, both written and spoken, is required. Please note: No prior logistics experience is required. Your approach and willingness to learn are what matters most for us in this role!

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Transport och Logistik Administratör
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

The oppertunity Are you a structured and proactive individual with a passion for logistics and administration? We are looking for a Transport and Logistics Administrator to join our team and support both our project department and customers with essential documentation and coordination. At Hitachi Energy, where we power sustainable energy solutions across the globe, logistics is more than just moving parts — it’s about delivering reliability, precision, and innovation to our customers and partners.- Hiring Manager Patrik Wendel. How you’ll make an impact Collaborate with the project department and assist customers with documentation such as summaries, packing lists, and dangerous goods declarations. Handle orders and purchases, primarily in Ariba. Compile and maintain reports. Manage customs documentation and processes. Book and coordinate transport solutions. Provide support to other departments as needed. Handle various procurement tasks. Read and interpret technical drawings. Your background Proficiency in English, both spoken and written. Solid experience with Microsoft Office, especially Excel. Familiarity with ERP systems, particularly billing transactions. Understanding of customs procedures. Experience with SAP billing. Knowledge of MTA (Material Tracking & Administration). What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with plenty of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Patrik Wendel, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Claudiu Pop , +46 (10) 7386870 ; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
29 december 2025
Kostnadsfri CE-utbildning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-Sells Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och självstudier. Utbildningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg och Varberg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells. Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal. Arbetsuppgifter I rollen som CE-Chaufför hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera, där du med ditt team ansvarar över både farligt- och icke farligt avfall hos olika företag, privatpersoner och diverse tanksektioner. I ditt arbete kommer du i samråd med arbetsledaren ansvara och säkerställa att dagliga uppdragen slutförs enligt kundernas behov och önskemål. Även månadsmöten, säkerhetsronder och checklistor genomförs kontinuerligt. Arbetet är förlagt måndag-fredag med arbetstider från 07:00-16:00. När väl du är bekväm och självgående i rollen är beredskap förekommande. För tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga, och du behöver därför vara serviceinriktad då du under dina körningar alltid är ansiktet utåt mot kunden. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och självgående som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en flexibel person med god förmåga att anpassa dig och byta fokus utifrån nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbiIdning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift START: Oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Varberg URVAL: Sker löpande När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-sells #CE-chaufför

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Kostnadsfri CE-utbiIdning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-Sells Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells. Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal. Arbetsuppgifter I rollen som CE-Chaufför hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera, där du med ditt team ansvarar över både farligt- och icke farligt avfall hos olika företag, privatpersoner och diverse tanksektioner. I ditt arbete kommer du i samråd med arbetsledaren ansvara och säkerställa att dagliga uppdragen slutförs enligt kundernas behov och önskemål. Även månadsmöten, säkerhetsronder och checklistor genomförs kontinuerligt. Arbetet är förlagt måndag-fredag med arbetstider från 07:00-16:00. När väl du är bekväm och självgående i rollen är beredskap förekommande. För tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga, och du behöver därför vara serviceinriktad då du under dina körningar alltid är ansiktet utåt mot kunden. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och självgående som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en flexibel person med god förmåga att anpassa dig och byta fokus utifrån nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbildning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift START: Oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Göteborg URVAL: Sker löpande När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-sells #CE-chaufför

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Kostnadsfri C-utbiIdning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

ViII du bIi en deI av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miIjö? Nu har du din chans! För dig som antingen viII byta karriär eIIer vidareutveckIas, erbjuder vi en unik möjIighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i roIIen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjIighet att Iångsiktigt utveckIas hos Ragn-SeIIs. Varmt väIkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-SeIIs Ragn-SeIIs samIar in, behandIar och återvinner avfaII och restprodukter från näringsIiv, organisationer och hushåII över heIa Sverige. Deras erfarna och professioneIIa medarbetare tror på enkIa Iösningar, ansvarstagande, heIhetssyn och framåtanda. Med 100 anIäggningar och 2500 anstäIIda verkar Ragn-SeIIs koncernen i Sverige, Norge, Danmark och EstIand, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miIjarder SEK. Information om chaufförskoIan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förIagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skaII kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avkIarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anstäIIning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-SeIIs. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av ProfessionaIs Nord och önskemåI från oss och Ragn-SeIIs är att aIIa frågor kring tjänsten går tiII [email protected]  Efter avsIutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roII som yrkeschaufför. Uppdraget är en deI av vår personaIuthyrning och du kommer vara anstäIId av ProfessionaIs Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra bIir du sedan överrekryterad tiII Ragn-SeIIs. Med önskemåI från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroII på aIIa våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtaI. Arbetsuppgifter I roIIen som miIjöarbetare med C-kort hos Ragn-SeIIs kommer dina arbetsuppgifter att dagIigen variera. Under Iedning av sektionschefen Henrik, som ansvarar för kärIhantering och baktömmande verksamhet från Stenungsund tiII HaImstad, kommer du att vara en deI av ett team på 35 personer. Verksamheten prägIas av förtroendetid utan stämpeIkIocka, viIket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regeI omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara meIIan 05:30 tiII 07:00.  Dina arbetsuppgifter kommer att inkIudera hantering av kundernas avfaII samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checkIistor utförs dagIigen för att säkerstäIIa en trygg arbetsmiIjö. KandidatprofiI För tjänsten är dina personIiga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar tiII en positiv uppIeveIse • Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och koIIegor • Lösningsfokuserad och sjäIvgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter • Fysiskt uthåIIig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentaIt krävande • Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt tiII detta För att söka roIIen behöver du även: • Ha ett stort intresse och vara motiverad för att Iångsiktigt arbeta i roIIen som yrkeschaufför • Ha B-körkort • Vara 21 år eIIer äIdre då det krävs för att kunna sIutföra vår utbiIdning. • Ha goda kunskaper i svenska, både taI och skrift Start: 20e oktober Omfattning: HeItid Stad: Göteborg UrvaI: Sker Iöpande Kontakt: Josefine Kinnmark När du ansöker tiII programmet kommer du inIedningsvis att få besvara ett antaI frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personIiga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta deI av varför just du ska ta en pIats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk tiII ett personIighetstest och ett test koppIat till Iogisk sIutIedningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resuItat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-seIIs #C-chaufför

2 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Spontanansökan Uddevalla med omnejd
Careerguide Media Group AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/spontanansokan-uddevalla-med-omnejd-2. Vi ser fram emot din ansökan! Är du intresserad av nytt jobb? Om du inte har hittat en tjänst som matchar dina önskemål så är du välkommen att skicka en spontanansökan till oss. Vi söker alltid efter engagerade personer med olika kompetenser och erfarenheter. Oavsett om du arbetar inom industri, logistik, ekonomi eller är ingenjör är vi intresserade att se hur vi skulle kunna hjälpas åt att hitta ditt nästa jobb! För att skicka in din spontanansökan gör följande: bifoga ditt CV, en personlig presentation och eventuella arbetsprover eller referenser som kan stärka din ansökan i fälten nedan. Berätta gärna om dina färdigheter, vad du kan bidra med samt vilken typ av roll du skulle vara intresserad av. Vi går löpande igenom inkomna spontanansökningar och återkommer till dig om vi har en tjänst nu eller i framtiden som matchar dina önskemål. När du fyllt i och skickat in din ansökan får du en bekräftelse via den e-postadress du angivit. Du kan alltid logga in och ändra och uppdatera din profil. Din ansökan och din information sparas enligt GDPR. Om Bahusia Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer. Läs mer om oss påhttps://bahusia.se Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Planerare sökes för framtida uppdrag på Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Med huvudkontor i Sverige och global verksamhet är Saab en viktig del av många nationers försvarsförmåga Dina arbetsuppgifter Vi söker planerare som vill vara en del av Saabs verksamhet inom produktions-, material- och kapacitetsplanering. I den här rollen arbetar du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter där du hanterar flera processer parallellt och bidrar till att skapa effektiva och strukturerade planeringsflöden. Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära: Produktionsplanering och uppföljning av leveranser Kapacitets- och resursplanering Materialplanering och orderhantering Optimering av flöden mellan planering, inköp och produktion Samarbete med både interna och externa gränssnitt för att säkerställa effektiva planeringsprocesser Vi söker medarbetare till bland annat följande positioner Produktionsplanerare Beläggningsplanerare Objektplanerare Projektplanerare/Huvudplanör Logistics analyst Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning på högskolenivå inom teknik, logistik, ekonomi eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av planering och/eller logistik och goda kunskaper inom affärssystem såsom IFS/ERP samt officepaketet. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av planeringsarbete inom produktionsindustrin eller har arbetet inom en större organisation med komplexa planeringsprocesser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Anställningen är initialt ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning direkt hos Saab. Du blir anställd på Skill med arbetar på Saab. Startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Gamsäter [email protected] eller Jonna Svenson [email protected]. På grund av semesterperiod kommer urval och intervjuer påbörjas v.33.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Shipment Coordinator
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role Saab is looking for a Shipment Coordinator to strengthen Saab Transport Office (STO) at Group Operational Excellence. Saab Transport Office consists of three sections, Business Support, Transport Operations and Transport Compliance. This role is within the Transport Operations section and your location can be on any of the Saab sites in Sweden where operation staff is present and will be discussed during interview phase. In the role as Shipment Coordinator you will ensure good support to the related Saab Business Areas within the transportation field. You will be a part of staff function Business Requirements & Risk Management within Group Operational Excellence and reporting to STO - Manager Transport Operations. The Shipment Coordinator's main responsibility is to make sure shipments are sent in time, with the correct documentation attached and that it arrives at the final location on the expected time and date. The Shipment Coordinator will work as the main contact towards the forwarder and monitor the shipment during transport and act on any disturbance. In this role you will also participate in the realization of the future global logistics flow from a transportation perspective together with a growing company with increased international footprint and increased business complexity. The Shipment Coordinator has the following overall responsibility: * Main Saab contact towards freight forwarders * Provide key logistics competence within different projects * Plan, coordinate, monitor, handling, notify, follow up on shipments * Ensure customer specific requirements for shipments (e.g packing, documentation) * Transport booking (TMS) and container management (availability, loading procedure, book) * Secure transport documentation prior to shipment and archive transport documentation * Secure and maintain data in ERP, TMS and other systems The Shipment Coordinator will have several interfaces and work close with both warehouse personnel and external partners i.e. outsourced Control tower (CTA), forwarders and customers. Your profile To qualify for the role as Shipment Coordinator you should have the following competence: * Postsecondary education or have equivalent experience from the logistics field * Good knowledge in Microsoft Office * Great verbal and written communication skills in both Swedish and English * Great collaboration skills * Great ability to plan, organize and take responsibility for own work * It is also a merit if you have good knowledge in ERP applications This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here. Given the upcoming summer, we will begin the selection process after the vacation period. However, if you think the position sounds interesting, you are most welcome to submit your application today! We will get back to you on your application at the end of August.

1 juli 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025