Logistiker
Sök bland 62 lediga jobb som Logistiker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director. I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna. Arbetsuppgifter: Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet Registerunderhåll M3 Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001 Budgetansvar Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar Din bakgrund: Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande. Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988. Välkommen med din ansökan!
We are now looking for a new co-worker with a strong drive, great flexibility and curiosity who can connect the dots between the development projects and volume production, is that you? Join us at the HQ in Lund. Who is your future team? You will be a part of a team consisting of around 25 dedicated co-workers divided between three team managers. In addition to industrial leads, the team consists of packaging engineers and product data administrators. We also have a dedicated person for process development within industrialization. The Industrial Lead team is a part of the Global Industrialization & Sourcing Group, which also consists of Sourcing, Production Test and Design for Manufacturing. The group is responsible for the industrialization of new products, transferring products between production sites, supporting production and introducing product changes. Collaborative partners include R&D, contract manufacturers, configuration & logistic centers, and other functions within Operations e.g. Material Supply. What you'll do here as Industrial Lead As the market leader in the surveillance cameras category with the aim to drive the shift from analog to digital video surveillance, it is crucial to have an inventive product portfolio but also a smooth product launch and fast volume ramp-up. The Industrial Lead has a key role to achieve this as we are responsible to coordinate and drive the production and supply chain related activities within product development projects. The goal for our team is to plan and execute a fast product ramp-up with the right quality and cost and then handover a robust supply chain to our line organization. In this role your responsibilities will be: * Plan, coordinate, and drive industrialization activities to secure an effective and smooth production ramp-up. * Have an overview of the industrialization and its critical path. At the same time have the ability to dig into the details when necessary. * Plan, drive and follow up different production builds at our global contract manufacturers. * Contribute to detect quality-, sourcing- and production risks. Own and illustrate the industrialization risks and pro-actively take action to manage these. * Participate and set demands from a Supply Chain perspective during reviews of new products. * Plan and drive important Product transfer or Product maintenance projects. Who are we looking for/who are you? We believe you have a university degree or similar education. Preferably you have a few years of experience in production and Supply Chain as well as experience of managing projects or improvement activities. Good communication skills in English and Swedish, both spoken and written, is required. What Axis have to offer: By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, morning "fika" every day, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Curious to discover more? We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like. Check out: Life at Axis blog Engineering at Axis blog Innovation at Axis Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications. If you have any questions pleas reach out to the recruiting managers Alfred Ekermo, or Anna Szatmari, at +46 46 272 1800
Job Overview: The Logistics & Trade Comp Specialist applies their conceptual knowledge of logistics & trade compliance and, with a moderate level of guidance and direction from colleagues and leadership, is responsible for solving a range of straightforward logistics & trade compliance problems. They will be responsible for analyzing possible solutions using standard procedures and building knowledge of the company, processes, and customers. The Logistics & Trade Comp Specialist understands key business drivers and applies this knowledge to solve problems in straightforward situations by analyzing possible solutions using technical experience, judgment, and precedents. Responsibilities Key Tasks and Responsibilities: Assist in coordinating the transportation of goods, including arranging shipments, managing logistics providers, and tracking shipments to ensure timely delivery Support with the development and maintenance of transportation documents Maintain accurate records of import/export activities Review, audit, and verify all Logistics Service Providers’ invoices to ensure compliance Monitor and record all invoice records Reject all invoices with missing records and incorrect charges and ensure the logistic service provider is continuously updated on invoice rejection and status Ensure proper follow-up is done to resolve any disputed invoices on time Ensure managers’ approvals are obtained on time Maintain and update daily, weekly, and monthly accounts management report Qualifications Essential Qualifications and Education: Bachelor’s Degree (or equivalent) in Supply Chain Management (or a relevant discipline) or HSD/GED/IGCSE with 3 years of relevant experience 3-6 years of relevant experience A logistics-related background is preferred Assist in coordinating the transportation of goods, including arranging shipments, managing logistics providers, and tracking shipments to ensure timely delivery Support with the development and maintenance of transportation documents Maintain accurate records of import/export activities Review, audit, and verify all Logistics Service Providers’ invoices to ensure compliance Monitor and record all invoice records Reject all invoices with missing records and incorrect charges and ensure the logistic service provider is continuously updated on invoice rejection and status Ensure proper follow-up is done to resolve any disputed invoices on time Ensure managers’ approvals are obtained on time Maintain and update daily, weekly, and monthly accounts management report
Ericsson AB Join our Team About the Opportunity We are now looking for a Senior Supply Chain Manager that can strengthen our Supply Chain Design team and bring new experiences and perspectives. Within our team, we develop the supply chain design strategy, including product & customer supply chain design. We put requirements on processes and follow-up performance. We drive supply chain improvements and secure that our global supply chains are meeting customer and business requirements. As a team, we are a set of curious, humble and dedicated people that enjoy collaborating with others to change and develop our supply chains. This position will preferably be based in Kista, Sweden reporting to the Head of Supply Chain Design. Would you like to make a difference and ensure an outstanding level of service for our customers? Take the challenge and join our team! What You Will Do • Design ways of working in the supply process • Develop strategy and process requirement • Re-engineer E2E business processes • Lead multi-functional projects and process improvements • Assess capability in the E2E processes • Deliver process and IT solutions • Deliver consulting knowledge support • Manage the supply regulatory environment • Manage financial results We believe that successful candidates are analytical-minded self-leaders, who bring intellectual curiosity and a creative spirit to each project they own and drive. The Skills You Bring • University degree (MSc or BSc) or equivalent working experience • Minimum 5 years of experience in supply area • Supply chain & supply process knowledge, sales process knowledge, business understanding and project management experience • Excellent communication skills • Demonstrated leadership capabilities • Outstanding data analytical, reporting and problem-solving skills • A courage to influence across organizations, efficiently leading change, originating ideas, and shown success in building influential networks • Proficiency in English, both written and spoken
Vill du ta nästa steg i din karriär inom Supply Chain? Har du en skarp analytisk förmåga, ett öga för flöden och vill arbeta affärsnära i ett marknadsledande bolag? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en Demand Planner med ansvar för nordisk prognos samt vara drivande i planeringsprocessen inom Geberit. Om rollen I denna centrala roll ansvarar du för att leda och utveckla den nordiska Sales and Operations processen. Genom djupgående analyser av försäljningsdata, sortiments- och försäljningsplaner skapar du träffsäkra prognoser som ligger till grund för en effektiv planering och tillgänglighet mot kund. Du fungerar som en viktig länk mellan säljorganisationer, logistik och produktion. Du säkerställer att prognosinformationen är korrekt, relevant och tydligt kommunicerad till samtliga intressenter. Med en stark koppling till affären bidrar du också med beslutsunderlag till ledningen och stödjer budget- och forecastprocesser. Du rapporterar till Supply Chain Manager för Geberit Production i Bromölla. Din profil Vi söker dig med en högskole- eller universitetsutbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller liknande. Du har något års erfarenhet inom logistik och en god förståelse för logistikflöden. Vi söker dig som har goda matematiska kunskaper samt är trygg i att arbeta med Excel och dataanalys för att fatta välgrundade beslut. För tjänsten krävs det mycket goda kunskaper, både i det svenska och engelska språket. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi söker dig som är i början på din karriär och som vill utvecklas vidare tillsammans med Geberit. Som person är du driven och engagerad. Du arbetar självständigt och lösningsorienterat. Du har en god kommunikativ förmåga och känner dig trygg i att presentera dina prognoser och analyser i olika forum. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är intresserad av att hålla dig uppdaterad, genom omvärldsbevakning och att du är en person som drivs av data, information och analys. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Geberit med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, du söker tjänsten via annonsen på jeffersonwells.se. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, sista ansökan är den 3 juni 2025. Notera att vi inte kan ta emot några ansökningar via e-post. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexandra Ivstam, Jefferson Wells på 044-203863 eller [email protected]. Mer om Geberit Geberit Group är europeisk marknadsledare för sanitetsprodukter och firade 150-årsjubileum 2024. Vi arbetar med en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan erbjuda ett unikt mervärde inom både sanitetsteknik och badrumskeramik. Produktionsnätverket omfattar 26 produktionsanläggningar, varav 4 är utanför Europa. Koncernens huvudkontor ligger i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i över 50 länder uppnådde Geberit en nettoomsättning på 3,1 miljarder CHF 2024. Geberit är noterat på SIX Swiss Exchange och har varit en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012
Är du vår nästa logistikstjärna i sommar? 🌟 Vi söker dig som vill ha ett sommarjobb inom kontorsmiljö! Vad du kommer att göra: Du bokar, planerar och koordinerar så att våra produkter levereras i rätt tid till rätt kund. Du håller koll på ordrar och logistikflöden. Du jobbar tätt ihop med lagerpersonalen– tillsammans ser ni till att allt rullar på smidigt! 🧩 Dina uppgifter innefattar bl.a.: Boka transporter för utleverans Planera, bevaka och följa upp försäljningsorder Säkerställa rätt fraktdokument och leveranser 💼 Kvalifikationer: Högskoleutbildning inom logistik är meriterande Erfarenhet av ERP-system (gärna Monitor) Bra datorvana (Word, Excel, Outlook) God kommunikationsförmåga på svenska & engelska ✨ Som person är du: Strukturerad, lösningsorienterad och gillar när tempot är högt! Du har lätt för att samarbeta och du är noggrann och självgående! 📍 Placeringsort: Ljungby 📅 Tidsperiod: Sommaren 2025 (start så snart som möjligt) Ansök redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Har du en akademisk utbildning inom logistik eller likvärdigt, alternativt flera års erfarenhet av arbete inom logistikområdet? Är du dessutom redo för en ny utmaning? Då kan det här vara för dig. Vi söker nu en driven och engagerad projektledare inom logistik till Finspång. Uppdraget är önskad start i augusti och kommer pågå under 12 månader, med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Arbetet innebär att du tillsammans med projektledningen i respektive gasturbinprojekt tar fram tidplaner och gör materialflödesanalyser under genomförandet av projekten. I arbetet med tidplanerna kommer du att få stöd att skapa projekttidplanen av vår Senior Project Scheduler (SPS) och sedan är din uppgift att uppdatera tidplanen successivt och hantera avvikelser samt utföra progress updates. När det gäller materialflödesarbete är huvuduppgiften att ha kontroll över och visualisera hur materialflödet går till för varje gränssnitt. Dessutom måste du tillsammans med projektteamet hitta lösningar på de utmaningar som dyker upp under projektets genomförande. Vem är du? Vi söker dig som har en magister- eller kandidatexamen inom logistik, eller mångårig erfarenhet. Vi ser gärna att du besitter någon särskild kompetens inom planering. Du kommer att arbeta med flera projekt parallellt, så du behöver ha förmågan att prioritera och skapa egna förutsättningar för att nå dina mål. Vi söker en analytisk, strukturerad, initiativrik och drivande person. Du är noggrann och kan se helheten, men har också förmågan att balansera kundfokus med projektens interna mål. Det är också viktigt att du kan kommunicera pedagogiskt och tydligt med människor på olika nivåer både internt och externt. Goda kunskaper i SAP, Qlik Sense eller Primavera är meriterande. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Vill du ta nästa steg i din karriär inom Supply Chain? Har du en skarp analytisk förmåga, ett öga för flöden och vill arbeta affärsnära i ett marknadsledande bolag? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en Demand Planner med ansvar för nordisk prognos samt vara drivande i planeringsprocessen inom Geberit. Om rollen I denna centrala roll ansvarar du för att leda och utveckla den nordiska Sales and Operations processen. Genom djupgående analyser av försäljningsdata, sortiments- och försäljningsplaner skapar du träffsäkra prognoser som ligger till grund för en effektiv planering och tillgänglighet mot kund. Du fungerar som en viktig länk mellan säljorganisationer, logistik och produktion. Du säkerställer att prognosinformationen är korrekt, relevant och tydligt kommunicerad till samtliga intressenter. Med en stark koppling till affären bidrar du också med beslutsunderlag till ledningen och stödjer budget- och forecastprocesser. Du rapporterar till Supply Chain Manager för Geberit Production i Bromölla. Din profil Vi söker dig med en högskole- eller universitetsutbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller liknande. Du har något års erfarenhet inom logistik och en god förståelse för logistikflöden. Vi söker dig som har goda matematiska kunskaper samt är trygg i att arbeta med Excel och dataanalys för att fatta välgrundade beslut. För tjänsten krävs det mycket goda kunskaper, både i det svenska och engelska språket. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi söker dig som är i början på din karriär och som vill utvecklas vidare tillsammans med Geberit. Som person är du driven och engagerad. Du arbetar självständigt och lösningsorienterat. Du har en god kommunikativ förmåga och känner dig trygg i att presentera dina prognoser och analyser i olika forum. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är intresserad av att hålla dig uppdaterad, genom omvärldsbevakning och att du är en person som drivs av data, information och analys. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Geberit med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, du söker tjänsten via annonsen på jeffersonwells.se. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, sista ansökan är den 3 juni 2025. Notera att vi inte kan ta emot några ansökningar via e-post. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexandra Ivstam, Jefferson Wells på 044-203863 eller [email protected]. Mer om Geberit Geberit Group är europeisk marknadsledare för sanitetsprodukter och firade 150-årsjubileum 2024. Vi arbetar med en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan erbjuda ett unikt mervärde inom både sanitetsteknik och badrumskeramik. Produktionsnätverket omfattar 26 produktionsanläggningar, varav 4 är utanför Europa. Koncernens huvudkontor ligger i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i över 50 länder uppnådde Geberit en nettoomsättning på 3,1 miljarder CHF 2024. Geberit är noterat på SIX Swiss Exchange och har varit en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 62 jobb