Grafisk designer till Finansförbundet
Bravura Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du skapa grafisk kommunikation som engagerar – på riktigt? Finansförbundet söker nu en kreativ, tekniskt kunnig och formstark grafisk designer till ett vikariat i det interna redaktionsteamet på enheten för kommunikation, opinion och marknad. I rollen får du möjlighet att bidra med visuella koncept och produktion som stärker förbundets synlighet och påverkan – både externt och internt. Du arbetar med allt från idé och konceptutveckling till färdig produktion i både digitala och tryckta kanaler. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Finansförbundet. Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader. Om företaget Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 30 000 medlemmar, är partipolitiskt obundet och är medlem i TCO. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom finansbranschen. Kansliet består av 40 anställda och du kommer vara en del av redaktionen vid enheten för Kommunikation, Opinion och Marknad. Din chef är enhetschefen som tillika är kommunikationschef och det operativa arbetet i vardagen samordnas av redaktionsledaren. Finansförbundet erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för medlemmar och förtroendevalda. • Ett engagerat team med kreativ höjd och målfokus. • Möjlighet att påverka och utveckla deras digitala närvaro i sociala medier. • Goda villkor genom kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetssätt. Arbetsuppgifter Som grafisk designer blir du en nyckelperson i Finansförbundets redaktions- och inhouseteam, som ingår i enheten Kommunikation, opinion och marknad. Tillsammans med digitala redaktörer och innehållsproducent producerar ni innehåll till egna och förtjänade kanaler – från kampanjer (t.ex. always on, värvning och opinion) till nyhetsbrev, utbildningsmaterial och digitala kundresor. Du är van att arbeta i hela processen – från idé och konceptutveckling till färdig grafisk produktion, med särskilt fokus på digitala kanaler. I ditt uppdrag ingår att skapa visuellt innehåll i form av exempelvis grafiska enheter, infografik, animationer och rörlig grafik. Du använder din kreativa och kommunikativa förmåga för att visualisera komplex information på ett engagerande och lättillgängligt sätt, både för intern och extern kommunikation. Exempel på arbetsuppgifter: Idé och skissarbete Framtagning av koncept Skapande av layout för digitalt och tryckt grafiskt material Produktion av både tryckta och rörliga kampanjenheter utifrån framtagna koncept Film- och bildproduktion samt redigering Framtagning av presentationsmaterial Kontakt och samarbete med externa byråer Medverka i workshops och verksamhetsmöten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Minst tre års erfarenhet av arbete med grafisk formgivning och rörlig produktion för digitala kanaler, sociala medier och tryckt material. Gärna på en inhousebyrå där du arbetat med både intern- och externkommunikation • Mycket goda kunskaper i programmen Indesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat eller liknande program • Erfarenhet av programvaror för rörlig produktion, som After Effects eller Animate • Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi söker dig som är kreativ och lösningsorienterad, med ett starkt eget driv och förmåga att arbeta självständigt. Samtidigt är du prestigelös och bra på att bygga relationer, med en god samarbetsförmåga som gör att du fungerar väl i team. Du är kommunikativ, pedagogisk och strukturerad – en person som ser värdet i att vara noggrann och att hålla deadlines. Du trivs både med att arbeta i ett högt tempo med snabba leveranser och i mer långsiktiga projekt. Din nyfikenhet, ditt engagemang och din öppenhet gör att du gärna tar dig an nya utmaningar och kontinuerligt bidrar till utveckling. I den här rekryteringen är personliga egenskaperna av stor vikt. Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Vid Globen, Stockholm med 50% kontorsnärvaro Lön: Enligt överenskommelse Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Julia Dahl på [email protected] Facklig representant är Anne Karin Hjortland, Unionenklubben, telefonnummer 08-614 03 57 Intervjuer sker löpande. Sista ansökan för tjänsten är 30 juni, varmt välkommen med din ansökan! Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Brand Manager Snus
Philip Morris AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join us to deliver a smoke- free future as a Brand Manager Snus! We’ve chosen to do something incredible. We’re totally transforming our business and building our future on one clear purpose – to deliver a smoke-free future. Swedish Match is an affiliate of PMI and have been a leader in the industry for more than 200 years. In the Nordic region, we are 1,600 employees based in Sweden, Denmark, Finland and Norway working in various functions and teams and together we are collaborating to deliver a smoke-free Nordics. Role summary The Brand Manager for the Snus category will be responsible for: - Project manage portfolio projects through the Portfolio deployment/commercialization process. - Contribute to defining the product portfolio roadmap for Snus in the markets and drive all relevant Portfolio Plans and developments to deliver category growth and profitability targets in alignment with the Snus Category Team and markets. - Analyse the Nordic markets and consumer segments to make sure that key needs are clearly articulated and gathered within the portfolio plan. - Monitor the development of the portfolio in the market and competition product launches closely and propose portfolio changes to keep the Snus portfolio competitive. - Support execution of portfolio pricing in line with general pricing guidelines from the Snus Category team. Your “day to day" • Contribute to the business performance of the Snus Category, including responsibility for the category P&L in the cluster, Net Operating Revenue (including volume / mix and pricing) and Share of Market. • Lead and manage assigned Snus Portfolio projects in line with deployment/commercialization Process (Blast, simplified Blast, RPC/CPC or similar). • Support Manager Portfolio in the development of the Snus Product Portfolio Plan, coordination, alignment and co-develop with markets, and integrate in the market’s deployment strategies, following trade windows and market regulatory framework. • Based on Product portfolio plan and Brand prioritization (from Snus Category and Brand Strategy team) prepare SKU Priority list, planogram input etc. needed to secure market execution of Portfolio Plan. • Keep track of portfolio performance for all markets and share insights with collaborators. Propose corrective actions in the portfolio if needed. • Conduct detailed analysis of market and competitive landscape to identify portfolio business opportunities and issues and collaborate with Snus Category & Brand strategy team and Markets to propose products that drive competitive advantage. • Support Manager Portfolio with material for S&OP and market alignment to secure forecasts and product availability. • Participate in the Long-Range-Plans (LRP) development in terms of Portfolio development to address major business opportunities/issues identified through analysis. Feed into Original Budget / Long Range Plan (OB/LRP) from portfolio perspective. • Monitor market execution of Pricing Strategy/guidelines and suggest relevant actions to Portfolio Manager. • Handle all relevant internal Product Management tools and systems in line with set processes. • Manage and develop efficient working relationship with collaborators and internal/external agencies. • Ensure compliance with legal environment, policies and guidelines. • Lead and run other assigned key strategic initiatives and projects. Who you are • Minimum +5-6 years in Marketing, preferably in FMCG in an international environment • University degree in Marketing, business economics or similar. • Documented experience of having successfully worked with product portfolio strategies and innovation. • Confirmed experience of excellent project management skills; structured, self-driven working style and validated knowledge of effective informal leadership • Excellent stakeholder management and experience of creating cross-functional success. • Very good strategic height and analytical ability but can work with details when required. • Experience of successfully redefining strategic insights into actionable marketing strategies, creative and commercial initiatives, innovative product concepts. • Experience of managing budget including financial understanding and P&L responsibility. • Strong communication and presentation skills (incl English) • Experience of collaboration with external agency partners. All applicants must have the legal right to work in Sweden Please note that relocation support is not available for this job. What we offer Our success depends on the dedicated people who come to work every single day with a sense of purpose and an appetite for progress. Join Swedish Match and you too can: • Seize the freedom to define your future and ours. We’ll empower you to take risks, experiment and explore. • Be part of an inclusive, diverse culture, where everyone’s contribution is respected; collaborate with some of the world’s best people and feel like you belong. • Enjoy flexibility of hybrid way of working - split your time between working from our office or the comfort of your home, where it works best for you in line with business needs. • Pursue your ambitions and develop your skills with a global business – our staggering size and scale provides endless opportunities to progress. • Take pride in delivering our promise to society: to deliver a smoke-free future.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Innehållskoordinator
Helsingborgs symfoniorkester
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsavdelningen på Helsingborg Arena och Scen arbetar strategiskt med marknadsföring och försäljning av de upplevelser som bl.a. Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg konserthus erbjuder. Vill du skapa innehåll som engagerar och gör skillnad? Vi söker en innehållskoordinator som vill driva och utveckla det digitala innehållet för Helsingborgs Stadsteater. Ditt uppdrag  Som innehållskoordinator ansvarar du för planering, produktion och publicering av kreativt innehåll som engagerar och lyfter våra upplevelser. Du ser till att vi når rätt målgrupper och stärker vårt varumärke i digitala kanaler – främst sociala medier, webb, nyhetsbrev och digitala skyltar.   Du ser till att kanalerna är aktuella, inspirerande och relevanta – oavsett om det gäller att skapa ett evenemang på Facebook, skriva och skicka ett nyhetsbrev, sökordsoptimera en webbsida eller uppdatera digitala skyltar inför kvällens föreställningar.  Dina kompetenser  Vi söker dig med utbildning inom marknadsföring och 3–5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är en van och duktig skribent, trygg i digitala verktyg, och har god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  Du är både kreativ och strukturerad – van att arbeta självständigt men trivs i samarbete. Du förstår hur man anpassar och skapar kreativt innehåll för olika plattformar och målgrupper, och har en god förmåga att analysera och utveckla innehåll utifrån data och resultat.  Du förväntas:  - Vara en vass skribent med fingertoppskänsla för målgruppsanpassad kommunikation.  - Ha god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  - Vara analytisk och van vid att följa upp och justera kommunikationsinsatser.  - Ha en god känsla för kreativ och visuellt stark grafisk formgivning  - Vara självgående, initiativrik och trivas med både operativa och strategiska uppgifter.  Vårt erbjudande  Hos oss får du arbeta med några av Helsingborgs mest kända och uppskattade kultur-verksamheter. Vi erbjuder en varierad roll i en kreativ miljö, där du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och mycket hjärta. Du får frihet under ansvar, arbeta med starka varumärken och innehåll som berör – och möjlighet att påverka och utvecklas.  Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till marknadschef.  Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag. Det tycker vi är bra!    Om Helsingborg Arena och Scen AB Vi är en del av Helsingborg Arena och Scen AB och har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare. Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater, Sofiero Slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena och Helsingborg Convention & Event Bureau samt stödfunktioner inom marknad och försäljning, HR och ekonomi.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Innehållskoordinator (vikariat)
Helsingborgs symfoniorkester
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marknadsavdelningen på Helsingborg Arena och Scen arbetar strategiskt med marknadsföring och försäljning av de upplevelser som bl.a. Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg konserthus erbjuder. Vill du skapa innehåll som engagerar och gör skillnad? Vi söker en innehållskoordinator som vill driva och utveckla det digitala innehållet för Sofiero slott och slottspark. Ditt uppdrag  Som innehållskoordinator ansvarar du för planering, produktion och publicering av kreativt innehåll som engagerar och lyfter våra upplevelser. Du ser till att vi når rätt målgrupper och stärker vårt varumärke i digitala kanaler – främst sociala medier, webb, nyhetsbrev och digitala skyltar.   Du ser till att kanalerna är aktuella, inspirerande och relevanta – oavsett om det gäller att skapa ett evenemang på Facebook, skriva och skicka ett nyhetsbrev, sökordsoptimera en webbsida eller uppdatera digitala skyltar inför helgens evenemang.  Dina kompetenser  Vi söker dig med utbildning inom marknadsföring och 3–5 års erfarenhet av liknande arbete. Du är en van och duktig skribent, trygg i digitala verktyg, och har god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  Du är både kreativ och strukturerad – van att arbeta självständigt men trivs i samarbete. Du förstår hur man anpassar och skapar kreativt innehåll för olika plattformar och målgrupper, och har en god förmåga att analysera och utveckla innehåll utifrån data och resultat.  Du förväntas:  - Vara en vass skribent med fingertoppskänsla för målgruppsanpassad kommunikation.  - Ha god kunskap om sociala medier, CMS, SEO och e-postmarknadsföring.  - Vara analytisk och van vid att följa upp och justera kommunikationsinsatser.  - Ha en god känsla för kreativ och visuellt stark grafisk formgivning  - Vara självgående, initiativrik och trivas med både operativa och strategiska uppgifter.  Vårt erbjudande  Hos oss får du arbeta med några av Helsingborgs mest kända och uppskattade kultur-verksamheter och besöksmål. Vi erbjuder en varierad roll i en kreativ miljö, där du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och mycket hjärta. Du får frihet under ansvar, arbeta med starka varumärken och innehåll som berör – och möjlighet att påverka och utvecklas.  Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader, placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till marknadschef.  Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag. Det tycker vi är bra!    Om Helsingborg Arena och Scen AB Vi är en del av Helsingborg Arena och Scen AB och har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare. Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater, Sofiero Slott och slottsträdgård, Helsingborg Arena och Helsingborg Convention & Event Bureau samt stödfunktioner inom marknad och försäljning, HR och ekonomi.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Flexibelt deltidsarbete inom administration hos välrenommerat bokförlag!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du student och intresserad av ett extrajobb på ett av Sveriges största bokförlag? Har du god systemvana och trivs med administrativa uppgifter, och vill samla på dig värdefulla erfarenheter inom bokförlagsbranschen? Sök rollen idag och börja i september! OM TJÄNSTEN Vår kund är ett av Sveriges ledande förlagshus med utgivning inom alltifrån skönlitteratur, facklitteratur, ungdomsböcker till historia och populärvetenskap. De äger ett antal andra bokförlag, som i sin tur ger ut allt ifrån ljudböcker, e-böcker till barnböcker. Vi söker nu dig som är student och vill hjälpa förlaget med olika administrativa delar. Detta är ett deltidsjobb med start i september och förväntas starta på 6 månader, kan förlängas. Du erbjuds - Ett flexibelt extrajobb där du själv bestämmer ditt schema (i samråd med chef) och där arbetet kan utföras hemifrån - Ett deltidsjobb där du kommer samla på dig värdefulla erfarenheter hos ett stort och välrenommerat bokförlag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utskick av böcker, recensionsexemplar och friexemplar * Lägga upp nya titlar i interna system * Publicera titlar på hemsidorna: ta information från ett system till ett annat * Boka resor åt författare * Övriga administrativa uppgifter inom förlaget VI SÖKER DIG SOM - Är student på högskola/universitet och tar examen sommar 2026 eller senare - Har erfarenhet av att arbeta med administration och/eller service - Har dator- och systemvana - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, detta då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Har ett intresse för bokförlagsbranschen vilket framgår i din ansökan/i ditt personliga brev För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Nätverkare för utbildningsinsatser inom äldreomsorgen
Merit Utbildning Malmö AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Var med och gör skillnad i äldreomsorgen – hjälp oss sprida Skolverkets viktiga satsning på språkutveckling! Skolverket driver just nu en nationell satsning för att stärka språkutveckling för personal inom äldreomsorgen – ett regeringsuppdrag med syftet att förbättra kommunikationen, öka tryggheten och höja kvaliteten i vården. Fokus ligger särskilt på att ge flerspråkig personal bättre förutsättningar att utveckla sin kompetens. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! Vi letar efter dig som: Har etablerade nätverk och kontakter med beslutsfattare, chefer och organisationer inom äldreomsorgen. Vill hjälpa till att sprida, sälja in och marknadsföra denna viktiga satsning. Har möjlighet att börja snarast möjligt – vi vill komma igång direkt! Varför är detta viktigt? Effektiv kommunikation inom äldreomsorgen är avgörande för både kvalitén i omsorgen och arbetsmiljön. Med din hjälp kan vi nå ut till rätt personer och säkerställa att fler får ta del av de möjligheter som denna satsning erbjuder. Intresserad? Hör av dig till oss så berättar vi mer!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Digital marknadsspecialist
Gota Media AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Digital marknadsspecialist Är du vår nya kollega? Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla smarta, skalbara och datadrivna sälj- och marknadsföringskampanjer. Gota Media äger och driver ett stort antal lokala tidningar, nyhetssajter och digitala plattformar, med en stark närvaro i södra och västra Sverige. Med fokus på lokal journalistik och innovation spelar Gota Media en viktig roll i svensk medieindustri.   Om rollen Tillsammans med vårt team utvecklar och implementerar du digital försäljning och marknadsföring. Du är med från idé till genomförande och skapar och optimerar automatiserade kampanjer och kundresor som både konverterar och engagerar. Med hjälp av data, analys och strategiskt tänkande tar du fram framgångsrika koncept gentemot både nya och befintliga målgrupper. Primärt kommer du att arbeta med våra interna digitala kanaler.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter - Operativt planera, skapa och implementera automatiserade försäljnings- och marknadsföringskampanjer. - Med god förmåga förstå och bedöma effektiv kommunikation i digitala kanaler. - Segmentera och analysera målgrupper för att skapa personaliserad kommunikation. - Med god systemförståelse driva försäljning mot uppsatta mål.   Vem är du? Vi söker dig som drivs av att samarbeta, experimentera och hitta nya lösningar! Du är: - Nyfiken: Du ställer frågor, testar nytt och letar efter sätt att utveckla och utvecklas. - Strukturerad: Du utför arbete med ordning och struktur och har ett ansvarsfullt förhållningssätt. - Modig: Du vågar tänka stort och utmana, med ett öga för form och uttryck. - Driven: Du sätter upp mål och arbetar målmedvetet för att nå dem.   Vi tror att du har tidigare erfarenhet av: - Arbete med digitala verktyg och automatiserade leads- och kundresor. - God förståelse för personalisering och sajtbeteende. - Förmåga att ta egna initiativ, testa, mäta och optimera. - Ett kommersiellt tänk och en stark vilja att utvecklas. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift.   Varför ska du välja oss? Gota Media växlar upp den digitala transformationen. Häng med på resan när vi möter den växande efterfrågan på digitala nyhetstjänster. Med vår starka publicistiska värdegrund får du möjlighet att förändra och växa tillsammans med oss!   Sista ansökningsdag: 11/7 2025 Vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Content Marketing Specialist till Projektportalen
Digitalenta AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en nu självgående och initiativtagande Content Marketing Specialist för ett spännande konsultuppdrag hos Projektportalen - ett snabbväxande SaaS-bolag som erbjuder digitalt systemstöd till företag inom bygg- och hantverksbranschen. Uppdraget löper på heltid från andra halvan av Augusti (senast 1 September) i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetet utgår från kundens kontor i centrala Stockholm med viss möjlighet till hybridupplägg. Om rollen:I rollen som Content Marketing Specialist ansvarar du för att skapa innehåll som driver både varumärkeskännedom och affärsresultat – med särskilt fokus på målgruppen inom bygg- och hantverksbranschen. Du kommer arbeta nära marknadsteamet såväl som övriga delar av organisationen, där du bidrar operativt med din expertis inom B2B-content och ett tydligt affärsdriv. Trivs du i en snabbrörlig miljö, att arbeta brett med innehållsskapande och att ta stort eget ansvar? Då kan detta vara uppdraget för dig! Arbetsuppgifter: Planera, skapa och producera innehåll såsom artiklar, nyhetsbrev, kundcase, presentationsmaterial, enklare annonsmaterial och landningssidor Ta fram innehåll som förklarar funktionalitet, visar kundvärde och speglar målgruppens behov Skapa en långsiktig och värdeskapande contentbank som engagerar nya leads och vårdar relationen med befintliga kunder Ansvara för enklare publicering i CMS, nyhetsbrev och andra egna kanaler Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att skapa effektfullt och affärsdrivet innehåll inom B2B-marknadsföring. Du är van att arbeta i mindre organisationer eller tillväxtmiljöer där du får ta stort eget ansvar och egna initiativ. Du har en god förståelse för tonalitet och content-strategi i digitala kanaler, med tidigare erfarenhet från liknande bransch (målgruppskännedom). Vidare är du en lösningsorienterad, självgående och initiativrik person som trivs med att ta ansvar och driva arbetet framåt. Med ett prestigelöst och praktiskt förhållningssätt gillar du att få saker gjorda och tar dig an breda uppgifter med engagemang och nyfikenhet. Erfarenhet och kompetens: Gedigen operativ erfarenhet av B2B-content marketing Stark förmåga att skapa innehåll som kombinerar affärsförståelse med tydligt kundvärde Erfarenhet av liknande målgrupper inom t.ex. bygg, installation eller hantverksbranschen Van att arbeta brett i mindre organisationer eller snabbväxande bolag Mycket god förståelse för copy, tonalitet och struktur för digitala kanaler (webb, e-post, sociala medier) Erfarenhet av Canva, Adobe-sviten och förståelse för AI-verktyg (exempelvis Midjourney) Flytande på Svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av CMS-verktyg och innehållspublicering Förståelse för annonsering i Meta/LinkedIn  Förståelse för webbanalys, exempelvis Google Analytics Förståelse för SEO ur ett innehållsperspektiv Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller annat likvärdigt Om Projektportalen: Projektportalen är en Saas-lösning som levererar ett systemstöd för bygg- och hantverksbranschen. Vi hjälper våra kunder att bli mer digitala och därmed mer skalbara. Det leder också till att våra kunder får en bättre översikt kring sin verksamhet. Vårt mål är inte att bli störst, men att leverera det bästa systemet på marknaden. Vi är på god väg och har en spännande väg framför oss. Vårt tighta team idag på 10-12 personer arbetar hela tiden med att överträffa kundens och våra egna förväntningar. Vi har högt i tak och räknar med att alla är med och bidrar. För oss är laganda och glädje jätteviktigt och vi ser därför till att hitta på roliga saker både på och utanför kontoret. Uppdraget: För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Är du redo för denna utmaning? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att få veta hur just du kan bidra till framgång i detta uppdrag.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Systemair söker en projektledare marknadskommunikation
Systemair AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.  Projektledare marknadskommunikation – Gör svensk tillverkning tydlig, enkel och attraktiv för världen Vill du spela en nyckelroll i att kommunicera svensk innovation ut i världen? Vi söker dig som trivs i gränslandet mellan strategi och produktion, och som vill vara med och förpacka svensk tillverkningskompetens till kommunikation som fungerar – globalt, digitalt och konkret. Systemair Production AB är den producerande delen av Systemair i Sverige, med två fabriker i Skinnskatteberg. Här tillverkas fläktar och luftbehandlingsaggregat för den globala marknaden. Nu söker vi en erfaren kommunikatör med projektledarvana som vill ta helhetsansvar för våra kommunikations- och marknadsföringsinsatser kopplade till dessa produkter – från budskapsformulering och lansering till webb, broschyrer och annat marknadsmaterial. Om rollen Du kommer att ansvara för att planera, samordna och skapa kommunikation som stärker de svensktillverkade produkternas synlighet både internt och externt. Det innebär ett nära samarbete med produktchefer, koncernkollegor både i Sverige och internationellt samt det svenska marknadsteamet som närmaste kollegor. Du är den som: • Mejslar fram huvudbudskap och produktfördelar tillsammans med produktchefer • Ser till att global lanseringskommunikation är rätt paketerad och fungerar på webben • Tar fram innehåll och budskap på engelska för hemsidan, nyhetsbrev och lanseringsmaterial • Beställer och kvalitetssäkrar renderingar, broschyrer, filmer och övrigt material • Arbetar med enklare grafisk produktion i Adobe-programmen (InDesign, Illustrator m.m.) • Håller ihop interna Teams-genomgångar och presentationer vid lanseringar • Projektleder tidningen för våra svenska medarbetare • Samverkar med HR kring employer branding och planerar event som till exempel Öppet hus Vi söker en generalist med god omdömesförmåga och vana att leda kommunikationsprojekt från ax till limpa. Din kommunikation når ut globalt Våra produkter tillverkas i Sverige, men används över hela världen. Den information och det material du producerar fungerar som underlag för våra globala dotterbolag och distributörer. Det du tar fram översätts, sprids och påverkar. Du har alltså en nyckelroll i att bygga varumärket och påverka försäljningen av de svenska produkterna. Du kommer ha nära kollegor i det svenska marknadsteamet, men har ett separat uppdrag: att kommunicera det som tillverkas – medan vi andra kommunicerar det som säljs i Sverige. Vi söker dig som: • Har relevant utbildning inom kommunikation, marknad eller liknande • Har dokumenterad erfarenhet från B2B-kommunikation, gärna i internationell miljö • Har mycket god språkfärdighet i svenska och engelska • Är van att driva kommunikationsprojekt självständigt – från idé till leverans • Förstår hur man skriver för webben och hur en produktsida ska fungera • Är trygg i att arbeta nära produktchefer och andra intressenter • Har god känsla för struktur, kvalitet och tydlighet • Är pragmatisk, prestigelös och har skinn på näsan Meriterande om du har: • Erfarenhet från tillverkande industri eller tekniskt orienterade företag • Vana att arbeta i CMS och intranätplattformar • Ytterligare språkkunskaper • Erfarenhet av interna event eller arbetsgivarprofilering Vill du vara med och göra produkterna från Skinnskatteberg tydliga, enkla och attraktiva – för resten av världen? Välkommen att söka rollen som projektledare marknadskommunikation hos oss. Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Marknadschef, Hedvig Ekman på e-postadress [email protected] eller på telefon 0222-440 68. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HRBP, Henrik Nilsson på e-postadress [email protected] eller telefon 0222-440 53.    - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
PPC Specialist - Full-Time Position
Swedish Nutra AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

About us: Swedish Nutra is the Nordic’s leading supplement manufacturer, specializing in high-quality supplements, based in the heart of Malmö. We are the producer of Swedish Collagen, a Beauty supplement brand that sells worldwide. We’re looking for a passionate and dynamic individual to join our team and take the project to a new height. About the role: As a marketing specialist, you are a data-driven and sales-oriented person capable of covering strategy development to execution. In this 100% in-office opportunity, you’ll have creative freedom and resources to plan 360 degrees of all Swedish Collagen marketing strategies. You'll be a great fit as a marketing specialist if you have a problem-solving mindset and a hands-on attitude. Key Responsibilities: Campaign Strategy: Collaborate with the marketing team to develop comprehensive campaigns aligning with overall business objectives. Paid Advertising: Develop, implement, and optimize paid ad campaigns across platforms such as Google Ads, Facebook, Instagram, and TikTok. Monitor and analyze campaign performance, adjusting strategies to achieve desired KPIs. Analytics and Reporting: Track and report on key performance metrics, providing insights and recommendations for continuous improvement. Use data-driven approaches to inform marketing strategies and decision-making. Budget Management: Effectively manage and allocate marketing budgets to ensure maximum return on investment. Monitor spending and adjust strategies to optimize budget utilization. Required Skills and Qualifications: At least 5 years of experience in Digital Marketing with proven records Excellent analytical skills, attention to detail, and ability to work independently and in teams Strong knowledge of marketing tools, including Google Ads, Meta Business, SEO and other relevant tools Experience working with Google Merchant Center and other product xml tools Knowledge of website management and social media, including Shopify, Facebook, Instagram, and TikTok Comfortable working with Adobe Photoshop, Canva, and other related software Ability to prioritize and successfully manage multiple projects simultaneously. Knowledge of marketing concepts in the beauty industry, including consumer behavior, upcoming trends Excellent verbal and written English communication skills Knowledge of the beauty industry and influencer marketing is a big plus Knowledge of Scrum and Agile methodologies is also a big plus What we offer: Competitive salary Opportunities to develop responsibilities and grow within the company An international and dynamic team How to apply: Send your resume and a brief cover letter outlining your relevant experience to [email protected] Address: Lodgatan 19, Malmö Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025