Maskinsäljare, entreprenad

Sök bland 8 lediga jobb som Maskinsäljare, entreprenad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Är du vår nya Innesäljare i Kinna?

Renta – maskinuthyrarna som bryr sig Bygga är en lagsport och här är varje spelare superviktig. Med stor frihet skapas engagemang. Ett engagemang som förenar. Därför är den individuella friheten central och omtanken lokal. Men minst lika central är våra kunder, vår nummer 10. Det är tack vare dem som spelet klaffar och det är dem som utvecklade oss till att bibehålla det lilla bolagets charm i takt med att vi lagt på oss de stora bolagens muskler. Med depåer i hela Sverige har vi samlats under samma flagg, maskinuthyrare som tror på samma sak. Som bryr sig. Om den lokala byggaren och närområdet hela vägen ut till riksbyggaren och Sverige. Om varandra och om dig. Du med? Vad kommer du som innesäljare att göra?Våra kunder bygger allt möjligt med våra maskiner. Lite varsomhelst dessutom. Du däremot, du kommer bygga relationer. Du möter kunder, ger råd om lämplig utrustning, träffar avtal, skriver order och levererar; för avhämtning eller leverans. Du är också leendet kunden möter vid återlämning då du bedömer maskinernas kondition och kundens framtida behov. På tal om behov är du alltid redo att rycka in och hjälpa till med enklare reparationer och utkörning av utrustning. Vi hjälps åt, för bygga är en lagsport. Vi söker dig som…… älskar sociala sammanhang och sällskap. Framför allt sällskapet. För du är social. På riktigt. För ändring? Visst läste du -förändring? Din benägenhet till snabba vändningar är lika självklar som din pulserande entreprenörsådra. Vi är ett -entreprenörsdrivet gäng som värnar om stor individuell frihet, ett lokalt engagemang och styrkan i att vara förenade tillsammans. Du med? Vi frågade: ska du med? Våra fyra önskemål till dig: Erfarenhet från bygg- och anläggningsmaskiner är meriterande Datorvana då all offert -, order- och dokumenthantering sker i vårt administrativa system Du är problemlösare med god initiativförmåga: snabb på fötterna Känsla och förståelse till fantastisk service Varför Renta?Vi vill utmana hela branschen och visa alla hur ett nationellt bolag faktiskt kan värna om varje enskild människa också. Maskinerna i all ära, vi är problemlösare och lagspelare. Har kollegan eller kunden behov av en hjälpande hand, då ger vi denne två. Vi kallar det för sunt Rentaförnuft. Du kommer få friskvård, fem veckors semester och en riktigt fartfylld vardag. Men framför allt ett engagemang som bara måste upplevas. Om du är en som bryr sig är det dags att författa brevet om dig själv och samla ihop din livsresa (CV). För vi läser ansökningar från hjullastarn och vill ha dig ombord innan den hyrs ut – igen. Varaktighet & LönProvanställning, för att sedan övergå till tillsvidareanställning. Tillträde snarast. Fast lön Kontaktperson & ansökanYtterligare information mailar du Tommy Svensson, [email protected] Vi intervjuar och gör urval löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 2024-05-19 Välkommen med din ansökan snarast! Renta arbetar efter en egen rekryteringsprocess och vi undanber oss alla kontakter från rekryteringsföretag och/eller konsulter som önskar erbjuda tjänster eller hjälp i samband med rekrytering till lediga tjänster. Om RentaVi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 600 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Vi växer eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våran nr 10 – kunderna, för bygga är en lagsport.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Teknisk Säljare Hissar

We Elevate… You Ditt nya jobb Är du redo för en ny utmaning, då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som vill arbeta i en roll som innebär att du säljer nya hissar samt modernisering hissar. Du arbetar mot nya kunder och utvecklar relationen med våra befintliga kunder. Du arbetar med försäljning av våra produkter som har en långt framskjuten position på marknaden avseende kvalitet och nytänkande lösningar. Detta är en säljroll som innebär att vårda kundrelationen och komma med tekniska lösningar. Du agerar som en rådgivande konsult och stöttar dina kunder genom processen. Vid anställning kommer du att erbjudas bland annat: 3 månaders onboardingprogram Omfattande internutbildning En personlig utvecklingsplan En internationell arbetsplats med stora möjligheter att göra karriär både i Sverige och utomlands En trygg anställning i ett seriöst och världskänt bolag Kollektivavtalade förmåner och möjlighet till en god löneutveckling. We Elevate... Your Best Self Din profil Vi söker en social person med egen drivkraft som trivs med att arbeta fritt under ansvar. Du är kreativ, målmedveten och utåtriktad och ser möjligheter till mervärden i kontakter med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta kundorienterat och skapar förtroendeingivande relationer med alla i din närhet. Du bedriver ditt arbete strukturerat och är en van förhandlare. Ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Vi ser att du har 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen, meriterande inom hiss- och rulltrappsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från entreprenad. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i SAP. Vi lägger stor vikt i att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik är ett stort plus. Placeringsort för tjänsten kan vara Göteborg, Malmö eller Stockholm. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Benjamin Katzler [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. We Elevate... You Schindler grundades 1874 i Schweiz och är en ledande leverantör av hållbar och effektiv mobilitet i städer. Schindlers hissar, rulltrappor och rullband transporterar 2 miljarder människor varje dag. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framkomlighet av människor och varor genom att sammankoppla vertikala och horisontella transportsystem. Bakom vår framgång står mer än 69 000 anställda i mer än 100 länder. Can You Elevate Us? Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Teknisk Säljare Hissar

We Elevate… You Ditt nya jobb Är du redo för en ny utmaning, då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som vill arbeta i en roll som innebär att du säljer nya hissar samt modernisering hissar. Du arbetar mot nya kunder och utvecklar relationen med våra befintliga kunder. Du arbetar med försäljning av våra produkter som har en långt framskjuten position på marknaden avseende kvalitet och nytänkande lösningar. Detta är en säljroll som innebär att vårda kundrelationen och komma med tekniska lösningar. Du agerar som en rådgivande konsult och stöttar dina kunder genom processen. Vid anställning kommer du att erbjudas bland annat: 3 månaders onboardingprogram Omfattande internutbildning En personlig utvecklingsplan En internationell arbetsplats med stora möjligheter att göra karriär både i Sverige och utomlands En trygg anställning i ett seriöst och världskänt bolag Kollektivavtalade förmåner och möjlighet till en god löneutveckling. We Elevate... Your Best Self Din profil Vi söker en social person med egen drivkraft som trivs med att arbeta fritt under ansvar. Du är kreativ, målmedveten och utåtriktad och ser möjligheter till mervärden i kontakter med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta kundorienterat och skapar förtroendeingivande relationer med alla i din närhet. Du bedriver ditt arbete strukturerat och är en van förhandlare. Ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Vi ser att du har 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen, meriterande inom hiss- och rulltrappsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från entreprenad. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i SAP. Vi lägger stor vikt i att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik är ett stort plus. Placeringsort för tjänsten kan vara Göteborg, Malmö eller Stockholm. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Benjamin Katzler [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. We Elevate... You Schindler grundades 1874 i Schweiz och är en ledande leverantör av hållbar och effektiv mobilitet i städer. Schindlers hissar, rulltrappor och rullband transporterar 2 miljarder människor varje dag. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framkomlighet av människor och varor genom att sammankoppla vertikala och horisontella transportsystem. Bakom vår framgång står mer än 69 000 anställda i mer än 100 länder. Can You Elevate Us? Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Reservdelssäljare till Staffare Luleå

Staffare AB grundades 1982 av Anders Staffare. Resan började i ett litet försäljningskontor på Huddig AB:s fabrik med 1 anställd. Idag är vi ca 120 anställda och finns på 11 orter. Vi tillhandahåller produkter och tjänster av högsta kvalitét och strävar ständigt mot att förbättra vår organisation. Med en långsiktighet i varje agerande och kunden i fokus är vi en stark partner till våra kunder, medarbetare och leverantörer.Om tjänsten:Som reservdelssäljare på Staffare kommer du dagligen att bygga relationer i butiken, på stan, genom telefon och mail. Du har en tjänst som både är bred och varierad, där arbetsuppgifterna innehåller allt från lagerhantering, inköp, försäljning och butiksdrift. Vi är ett litet team med stort hjärta, där vi varje dag samarbetar för varandra och våra kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Sälja och rådgiva runt produkter och reservdelar till våra kunder. Hantera beställningar och inköp. Lagerhållning och inventering. Hålla butikenvälorganiserad och aktuell. Genomföra kampanjer och verka för merförsäljning som bidrar till kundnöjdhet. Vem tror vi att du är?Du är den som alltid har ett leende på läpparna och drar fram en idé ur bakfickan. En lagspelare som anpassar sig efter olika kunders behov, kollegor och människor. Vi tror att du som person är nyfiken, villig att lära dig det du idag inte kan och har en inställning att lyckas i allt du tar dig för. Är du bekant med entreprenadmaskiner, traktorer och tillbehör så tror vi att det är ett stort plus. Men vi sätter högre vikt vid vem du är och hur du ser dig bidra till oss i tjänsten som Reservdelssäljare.AnsökanI denna rekrytering samarbetar Staffare med Northern Skill, vi erbjuder alltid samtliga kandidater att presentera sig med fritext i ansökan. Har du därför inget färdigt CV, så går det bra att klicka på ansök och sedan skriva några rader. Självklart går det även bra att ringa oss direkt!

9 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kundcentermedarbetare till Ramirent, Sommarjobb

Ramirent i Hudiksvall söker en sommarjobbare för ett uppdrag som sträcker sig från 3 juni till 9 augusti. Om jobbenDetta sommarjobb är ett dagtidsjobb. Butiken är öppen mellan 7.00-16.00. Ramirent en av de största uthyrarna avmaskiner till företagare och privatpersoner. Bland dina dagliga uppgifter i kundcentretingår bland annatatt ta hand om inkommande samtal, ta emot och hjälpa kunder som kommer till butiken, registrera hyror och försäljning i systemet samt att ta emot maskiner som du rengör och provkör så de fungerar. Om dig Vi önskar att du har en teknisk bakgrund så du förstår våra maskiner och hur de fungerar. Du kan prata både svenska och engelska med kunderna, har lätt för IT och är serviceminded mot kunderna. Du har ett lättsamt sätt så du lätt kommer in i arbetsgruppen, är en lagspelare somförstår vikten av att göra ett bra jobb och passar tider. Du har ett bra säkerhetstänk och är lösningsfokuserad. Vi tar för givet att du håller ordning och reda runt dig. Vi vill även att du har körkort för bil. Det är meriterande om du har truckkort. Om anställningenTjänsten är heltid med start 5 juni. Anställningen sker genom LETA Consulting AB som erbjuder marknadsmässiga löner enligt kollektivavtal. Låter jobbet spännande? Skicka in din ansökan omgåendeRekryteringsprocessen sker löpande och avslutas då vi hittat kandidaterna vi söker. Skicka in din ansökan via länken i anslutning till annonsen. Har du frågor kontaktar du Leila Larsson, konsultspecialist på tel 070-401 04 03 eller via mail [email protected] Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Reservdelssäljare- Grillby

Om företaget Bobcat Sverige AB har varit Sveriges Bobcat-återförsäljare sedan 2001 och deras fokus har inte förändrats sedan dess: att tillhandahålla den bästa servicen, den största expertisen och det bästa värdet inom försäljning och service. Det som har förändrats är marknaden, och de utvecklas tillsammans med den, anpassar sig till ett alltmer digitalt landskap och hjälper till att introducera nya produkter på den svenska marknaden. Tack vare deras långvariga erfarenhet av finansiering kan de alltid hitta sätt att hjälpa kunder få rätt utrustning för att driva deras företag framåt. Din framtid Som reservdelssäljare kommer du jobba med försäljning, lagervård och bistå med rådgivning till kund. Du kommer att utveckla befintliga och potentiella kunder och öka deras servicegrad på reservdelar. Du bygger och förädlar förtroendefulla relationer till dina kunder, du arbetar professionellt med en affärsmässig inställning där du i allt du gör ser till hur det på bästa sätt ger värde till företaget. Du kommer att ha full översikt och ansvar för skapande och uppföljning av offerter, orderhantering till kund samt till leverantör. Utöver detta ansvarar du för lagerhantering i Stockholm för att tillgodose leveranser till kunder samt till verkstad för att möta service och övriga behov. Du kommer att jobba på plats i Bobcat's nya butik i Grillby. Erfarenhet och personliga egenskaper Som individ präglas du av en stark drivkraft och resultatinriktning, redo att omfamna utmaningar och aktivt bidra till förbättringar inom vår lagerverksamhet. Vidare bör du vara serviceinriktad, stresstålig, prestigelös och analytiskt lagd. Vi ser även att du har: Tidigare erfarenhet av liknande roller eller komma från fordon/entreprenadbranschen. B-körkort. Truckkort (meriterande) Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. God datavana Övrigt I denna rekrytering samarbetar Bobcat Sverige AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Maskinsäljare, Axima Floby

Nu är det dags att utöka teamet med ytterligare en maskinsäljare till vår anläggning i Floby!ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har stor drivkraft och initiativrikedom och vill arbeta med försäljning av lantbruksmaskiner från bland annat Case IH, JCB, Pöttinger, Krampe samt Aximas övriga sortiment. Du ska kunna arbeta självständigt, målinriktat och kunna lösa kundens behov av kompletta maskinlösningar. Erfarenhet av lantbruks- och entreprenadmaskiner är ett plus men inte nödvändigt eftersom vi sätter stort värde på engagemang och personlighet. Du skall ha lätt för att ta kontakt med kunder, både befintliga och nya. Du kommer att vara en viktig del i vårt team av medarbetare. DINA KVALIFIKATIONER För att lyckas med detta jobbet så är vi säkra på att du hittar lösningar på det mesta och är full av energi och uthållighet. Vi sätter mycket stort värde på kundfokus och du bör vara samarbetsvillig, flexibel och ha gott ordningssinne. Vi tror att du har arbetat med försäljning, samt att du är van att klara dagens krav på tillgänglighet och snabb service. Du bör ha ett bra mindset och vara en god förebild. Största delen av arbetet kommer att bestå av att skapa goda kundrelationer och var aktiv på fältet. Körkort är ett krav och goda datakunskaper samt engelska är meriterande. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Floby ANSÖKAN Rekrytering sker löpande, ansök genom att fylla i formuläret. UPPLYSNINGAR Bengt Larsson, 0727-138038, [email protected] Carl Lindell, 0708-107495, [email protected] Vi tror på våra ledord som är Engagemang – Tillgänglighet – Trygghet Välkommen till www.axima.se Vill du vara med i ett marknadsledande TEAM, sök tjänsten! OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.

25 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarpersonal till Elon Lidingö

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Vi har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sin lokala marknad och kunder. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns vi tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där våra kunder finns. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider. Vi söker just nu en säljare till vårt team i Lidingö för att hjälpa till under sommaren. Vad innebär tjänsten? Som säljare är din främsta uppgift att få kunden att trivas, känna sig välkommen och att se till de hittar rätt produkter och lösningar under sitt besök. Att sälja vitvaror kräver stor förmåga att lyssna till kundens behov och matcha vårt fantastiska utbud med kundens behov och förväntningar. Du jobbar tillsammans med resten av teamet för att uppnå butikens uppsatta mål. Förutom kundmötet så ser du till att butiken är i bästa skick varje dag och ger ett inspirerande intryck samt en säljande känsla. Vi säljer helhetslösningar till kunden och hjälper till från a till ö genom processen med allt från belysning, värmepumpar till tvättmaskiner.  Vem är du? Du har tidigare erfarenhet från liknande försäljning. Vi tror att du är en driven säljare som alltid gör det lilla extra för att nå dina mål. Med engagemang, personligt ansvar, god kommunikationsförmåga och initiativkraft lyfter du tillsammans med dina kollegor upplevelsen av att handla hos ELON. Du är intresserad av att följa kunden genom hela köpprocessen – från entrén i butiken till leverans vid kundens dörr. För att trivas hos oss ser vi det som viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ha nära samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet. Vi tror också att du drivs av att vara i en arbetsmiljö som är snabbrörlig där du förväntas vara flexibel och överträffa kundernas förväntningar.  Du kommer jobba mot egna säljmål och utöver det jobbar vi såklart som ett team med mål att butiken ska gå med framgång och att våra kunder alltid väljer att komma tillbaka.  Elon Lidingö är en del av Stenlundsgruppen, som med sin kunskap och bredd kan erbjuda sina kunder ett unikt sortiment även utanför Elon´s egna.   Tycker du rollen låter spännande? Bli en del av oss! Tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30/4. Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urval löpande. Rekryteringen kan avslutas innan utsatt datum. Tjänsten är för täckning av semester på ca 60-80%. Om allt funkar bra finns chans till anställning vid behov framöver. Tillträde: Juni eller enligt överenskommelse. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta butikschef Kajza Pettersson, [email protected] Välkommen med din ansökan!   Inom ELON Group värnar vi om ett öppet klimat och trivsel på arbetsplatsen. Vi tror och satsar på individen och på dennes förmåga att bidra, när vi tillsammans skapar en arbetsmiljö som lyser av Samarbete – Engagemang – Glädje – Respekt – Ansvar. Orden sammanfattar vår gemensamma värdegrund, vägvisaren för hur vi ska agera mot våra medmänniskor. Genom att följa den vinner vi i långa loppet. Allihop.

14 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024