Maskinsäljare, entreprenad

Sök bland 7 lediga jobb som Maskinsäljare, entreprenad och börja ditt nya yrkesliv idag!

Butiksmedarbetare Duri Västerås

Butiksmedarbetare till Västerås Duri Svenska AB expanderar och öppnar ytterligare en butik. Vi är ledande inom utveckling, produktion och tillhandahållande av allt som behövs för att installera, renovera och underhålla alla typer av golv. Med ett sortiment präglat av funktionalitet och kvalitet samt en stark inriktning på tillgänglighet och kompetens, strävar vi ständigt efter att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder.Vi riktar oss främst till Sveriges golvläggare men erbjuder även interiörprodukter via återförsäljare som Färg- och Byggfackhandlare. Om rollen Vi söker nu en engagerad och driven butiksmedarbetare som ska ansvara för vår nya butik i Västerås. Du kommer att vara nyckeln till att skapa en butik som attraherar både professionella golvläggare och övriga hantverkare. Det kommer vara viktigt att möta olika kundbehov och önskemål, där du kommer att ha en avgörande roll i att utveckla vår närvaro i Västerås. Din profil Vi ser att du har erfarenhet i en liknande roll med fokus på B2B-kundhantering och gärna närliggande bransch. Personlighetsmässigt söker vi en glad och positiv individ med starkt fokus på service och försäljning, samt förmågan att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer. Vi lägger även vikt vid följande kvalifikationer och egenskaper: • Social, proaktiv och tar egna initiativ • Strukturerad, effektiv och ordningsam • God ekonomisk förståelse Kontaktuppgifter I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Bergman på  mobil 0702-96 96 91. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om företaget Duri Svenska AB utvecklar, producerar och tar fram allt som behövs för golvinstallation, renovering och underhåll. Vi är marknadsledare inom golvlister i aluminium med svensk produktion. Besök oss på www.duri.se Lundbergs Produkter är en del av Duri Svenska AB, som erbjuder inredningsprodukter med unik design för både proffs och konsumenter. Med fokus på smarta monteringsanordningar och hög kvalitet är vi en pålitlig partner inom byggfackhandeln. Läs mer på www.lundbergs.com

19 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Säljare

Industrispår i Ystad kommer att utöka sin verksamhet! Nu söker vi en säljare som kan vara med på tillväxtresan. Om företaget Industrispår AB är ett familjeägt företag, etablerat i Ystad. Företaget grundades 1981 av Gert Andersson och drivs nu efter generationsskifte av hans barn, Per och Stina. Vår vision är att inom järrnvägsbranschen vara ett innovativt och kreativt företag som vågar anta nya utmaningar och erbjuda kunden helhetslösningar - vi växlar ständigt upp inför framtiden. Verksamheten omfattar produktutveckling, tillverkning, handel med spårmaterial och service till alla Nordens järnvägar. Vi erbjuder totallösningar från idé till färdig produkt, detta gäller såväl spåranläggningar som maskinutrustning. En målmedveten satsning görs ständigt på utveckling av nya produkter, maskiner och arbetsmetoder. Allt för att erbjuda marknaden bättre kvalitet och rationella lösningar. Vår anläggning i centrala Ystad består av egen tillverkningsverkstad, kontor samt både inomhus- och utomhuslager. Företaget arbetar och är certifierade enligt EN 1090, ISO 3834, ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer om företaget på industrispar.se. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för försäljningen av Industrispårs produkter till befintliga kunder såväl som att skapa nya kundrelationer. På kontoret finns assistans med offertskrivning och ordermottagning. Du kommer också att vara en viktig del i Industrispårs marknadsföring. Resor förekommer i tjänsten. Din bakgrund/Dina egenskaper För att trivas i tjänsten som säljare tror vi att du har ett tekniskt intresse. Du har jobbat med försäljning, gärna till företag, och brinner för att göra affärer. Du är en strukturerad och driven person som har lätt för att skapa relationer, såväl internt som med kunder. Eftersom vissa av kunderna finns utanför Sveriges gränser är det ett krav att du behärskar engelska, såväl som svenska, i tal och skrift. Dessutom kan du kommunicera med våra skandinaviska grannar Danmark och Norge. Du har B-körkort och bor på pendlingsavstånd från Ystad. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg, 0417-77 99 85 eller Catharina Holgersson, 0417-77 99 82. Tillträde enl överenskommelse. Tjänsten är en rekrytering och din anställning kommer att vara på Industrispår. Ansökningarna läses löpande, så anmäl ditt intresse och ansök direkt! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

14 februari 2024
Sista ansökan:
13 mars 2024
Maskinsäljare Axima Norrköping

Nu är det dags för vår trogna medarbetare och platschef att flytta till annan del i landet, därmed söker vi en erfaren säljare med ledaregenskaper. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har stor drivkraft och initiativrikedom och vill arbeta med försäljning av lantbruksmaskiner från bland annat New Holland, Pöttinger, Krampe samt Aximas övriga sortiment. Vi representerar även JCB entreprenadmaskiner. Du ska kunna arbeta självständigt, målinriktat och kunna lösa kundens behov av kompletta maskinlösningar. Erfarenhet av lantbruks- och entreprenadmaskiner är ett plus men inte nödvändigt eftersom vi sätter stort värde på engagemang och personlighet. Du skall ha lätt för att ta kontakt med kunder, både befintliga och nya. Du kommer att vara en viktig del i vårt team av medarbetare och även ha rollen som platschef. DINA KVALIFIKATIONER För att lyckas med detta jobbet så är vi säkra på att du hittar lösningar på det mesta och är full av energi och uthållighet. Vi sätter mycket stort värde på kundfokus och du bör vara samarbetsvillig, flexibel och ha gott ordningssinne. Vi tror att du har arbetat med försäljning, samt att du är van att klara dagens krav på tillgänglighet och snabb service. Största delen av arbetet kommer att bestå av att leda verksamheten inom försäljning men också budget och personalansvar. Bilkörkort är ett krav och datakunskaper samt engelska är meriterande. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Norrköping ANSÖKAN Rekrytering sker löpande, ansök genom att fylla i formuläret. UPPLYSNINGAR Fredrik Nyström, 0702-72 88 10 Carl Lindell, 0708-10 74 92 Vi tror på våra ledord som är Engagemang - Tillgänglighet - Trygghet Välkommen till www.axima.se OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.

13 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Relationsskapande försäljningsingenjör till ABECE i Nyköping!

Är du tekniskt intresserad och drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer? Trivs du med att arbeta internationellt i en varierad och utvecklande miljö? Då är ABECE arbersplatsen för dig. ABECE är en liten organisation där du kommer vara en nyckelspelare och bidra från första dagen. Som försälningsingenjör på ABECE använder du din kunskap om ABECES och förmåga att skapa goda samarbeten för att identifiera dina kunders behov och erbjuda anpassade lösningar. Du välkomnas till ett kontor med härlig stämning, trevliga kollegor och goda kompetensutvecklingsmöjligheter. Detta bidrar till en hög trivsel och ett bolag där medarbetarna stannar. ABECE är världsledande inom sin bransch, följ med på resan du också! OM TJÄNSTEN Projekt försäljningsavdelningen på ABECE växer och söker därför nu ytterligare en försäljningsingenjör. I denna roll kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, likaså kunder runt om i världen. På projektsälj kommer du att ingå i ett teknikintresserat team med tre kollegor. Som försäljningsingenjör på ABECE i Nyköping arbetar du i en bred roll där du ansvarar för att skapa affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder. Tillsammans med kund skapar ni anpassade lösningar för anläggningar. Du bidrar med din tekniska kompetens och agerar stöd till kund och kollegor. För att få insyn i dina kunders behov och utmaningar kommer du att besöka dem världen över. Du kommer utgå från kontoret i Nyköping. Här välkomnas du till en organisation med högt i tak där du får möjlighet att påverka företagets framtid. Tack vare att ABECEs verkstad ligger i samma byggnad har du tillgång till att snabbt lära dig om ABECEs produkter och få stöttning från alla avdelning vid frågor. Vi ser att du är van att ta egna initiativ för att driva affärer framåt i samarbete med övriga funktioner i företaget Rollen som försäljningsingenjör är varierad där du erbjuds en utmanande och stimulerande roll, där du även får chans att bygga internationella relationer i ditt arbete. Du erbjuds: - Möjligheten att vara en stor kugge i ett litet maskineri, här blir du en nyckelspelare från dag ett. - Möjligheten att jobba med kunder nationellt samt internationellt. - Arbete i ett familjärt företag där du samarbetar med alla funktioner. - Ett tekniskt intresserat team med en stöttande chef. Arbetsuppgifter: Som försäljningsingenjör hos ABECE kommer du att ha en mycket varierad roll där din förmåga att se helheten i kombination med din förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer står i fokus. Initialt när du börjar kommer du att få en genomgång av företagets processer och produkter för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen. I takt med att du utvecklas i rollen kommer du sedan sannolikt att spendera tid på resande fot, för att tillsammans med kollegor besöka kunder som finns utspridda över hela världen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att analysera kundernas behov och erbjuda anpassade lösningar genom att vara en nära samarbetspartner till dina kunder. Du kommer även att hantera löpande ordrar och förfrågningar från kund. Här har du även stor nytta av din tekniska kompetens, då du i många dialoger med kund kommer bistå med teknisk expertis. Sammanfattningsvis kommer du i rollen som försäljningsingenjör att: - Designa, beräkna och offerera maskinlösningar - Bidra med teknisk expertis och kommersiellt stöd till dina kunder, kollegor och samarbetspartners - Skapa och upprätthålla relationer och långsiktiga samarbeten i hela världen - Bearbeta nya och befintliga kunder och ansvara för hela säljprocessen - Lägga budget och följa upp resultatet - Medverka i företagets produktutveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk bakgrund, eftergymnasial utbildning inom ett teknisk område alternativt arbetslivserfarenhet inom tekniksektorn - Har arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Har B-körkort - Har God datorvana och Office-kunskaper Vi ser det som meriterande om du har: - Tidigare arbetslivserfarenhet av teknisk B2B-försäljning - Erfarenhet av internationellt arbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Relationsskapande - Serviceinriktad - Affärsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET ABECE utvecklar industriella styr- och maskinsystem för produktion av takpannor. Med ett sekel av industriell erfarenhet och mer än 60 år inom betongtakpannor, vet vi hur vi kan säkerställa högsta produktivitet och kvalitet för våra kunder.

1 februari 2024
Sista ansökan:
2 mars 2024
Teknisk Säljare Hissar

We Elevate… You Ditt nya jobb Är du redo för en ny utmaning, då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som vill arbeta i en roll som innebär att du säljer nya hissar samt modernisering hissar. Du arbetar mot nya kunder och utvecklar relationen med våra befintliga kunder. Du arbetar med försäljning av våra produkter som har en långt framskjuten position på marknaden avseende kvalitet och nytänkande lösningar. Detta är en säljroll som innebär att vårda kundrelationen och komma med tekniska lösningar. Du agerar som en rådgivande konsult och stöttar dina kunder genom processen. Vid anställning kommer du att erbjudas bland annat: 3 månaders onboardingprogram Omfattande internutbildning En personlig utvecklingsplan En internationell arbetsplats med stora möjligheter att göra karriär både i Sverige och utomlands En trygg anställning i ett seriöst och världskänt bolag Kollektivavtalade förmåner och möjlighet till en god löneutveckling. We Elevate... Your Best Self Din profil Vi söker en social person med egen drivkraft som trivs med att arbeta fritt under ansvar. Du är kreativ, målmedveten och utåtriktad och ser möjligheter till mervärden i kontakter med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta kundorienterat och skapar förtroendeingivande relationer med alla i din närhet. Du bedriver ditt arbete strukturerat och är en van förhandlare. Ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Vi ser att du har 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen, meriterande inom hiss- och rulltrappsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från entreprenad. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i SAP. Vi lägger stor vikt i att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik är ett stort plus. Placeringsort för tjänsten kan vara Göteborg, Malmö eller Stockholm. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Benjamin Katzler [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. We Elevate... You Schindler grundades 1874 i Schweiz och är en ledande leverantör av hållbar och effektiv mobilitet i städer. Schindlers hissar, rulltrappor och rullband transporterar 2 miljarder människor varje dag. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framkomlighet av människor och varor genom att sammankoppla vertikala och horisontella transportsystem. Bakom vår framgång står mer än 69 000 anställda i mer än 100 länder. Can You Elevate Us? Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 januari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Teknisk Säljare Hissar

We Elevate… You Ditt nya jobb Är du redo för en ny utmaning, då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som vill arbeta i en roll som innebär att du säljer nya hissar samt modernisering hissar. Du arbetar mot nya kunder och utvecklar relationen med våra befintliga kunder. Du arbetar med försäljning av våra produkter som har en långt framskjuten position på marknaden avseende kvalitet och nytänkande lösningar. Detta är en säljroll som innebär att vårda kundrelationen och komma med tekniska lösningar. Du agerar som en rådgivande konsult och stöttar dina kunder genom processen. Vid anställning kommer du att erbjudas bland annat: 3 månaders onboardingprogram Omfattande internutbildning En personlig utvecklingsplan En internationell arbetsplats med stora möjligheter att göra karriär både i Sverige och utomlands En trygg anställning i ett seriöst och världskänt bolag Kollektivavtalade förmåner och möjlighet till en god löneutveckling. We Elevate... Your Best Self Din profil Vi söker en social person med egen drivkraft som trivs med att arbeta fritt under ansvar. Du är kreativ, målmedveten och utåtriktad och ser möjligheter till mervärden i kontakter med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta kundorienterat och skapar förtroendeingivande relationer med alla i din närhet. Du bedriver ditt arbete strukturerat och är en van förhandlare. Ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Vi ser att du har 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen, meriterande inom hiss- och rulltrappsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från entreprenad. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i SAP. Vi lägger stor vikt i att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik är ett stort plus. Placeringsort för tjänsten kan vara Göteborg, Malmö eller Stockholm. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Benjamin Katzler [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. We Elevate... You Schindler grundades 1874 i Schweiz och är en ledande leverantör av hållbar och effektiv mobilitet i städer. Schindlers hissar, rulltrappor och rullband transporterar 2 miljarder människor varje dag. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framkomlighet av människor och varor genom att sammankoppla vertikala och horisontella transportsystem. Bakom vår framgång står mer än 69 000 anställda i mer än 100 länder. Can You Elevate Us? Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 januari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Teknisk Säljare Hissar

We Elevate… You Ditt nya jobb Är du redo för en ny utmaning, då har vi tjänsten för dig. Vi söker dig som vill arbeta i en roll som innebär att du säljer nya hissar samt modernisering hissar. Du arbetar mot nya kunder och utvecklar relationen med våra befintliga kunder. Du arbetar med försäljning av våra produkter som har en långt framskjuten position på marknaden avseende kvalitet och nytänkande lösningar. Detta är en säljroll som innebär att vårda kundrelationen och komma med tekniska lösningar. Du agerar som en rådgivande konsult och stöttar dina kunder genom processen. Vid anställning kommer du att erbjudas bland annat: 3 månaders onboardingprogram Omfattande internutbildning En personlig utvecklingsplan En internationell arbetsplats med stora möjligheter att göra karriär både i Sverige och utomlands En trygg anställning i ett seriöst och världskänt bolag Kollektivavtalade förmåner och möjlighet till en god löneutveckling. We Elevate... Your Best Self Din profil Vi söker en social person med egen drivkraft som trivs med att arbeta fritt under ansvar. Du är kreativ, målmedveten och utåtriktad och ser möjligheter till mervärden i kontakter med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta kundorienterat och skapar förtroendeingivande relationer med alla i din närhet. Du bedriver ditt arbete strukturerat och är en van förhandlare. Ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Vi ser att du har 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom byggbranschen, meriterande inom hiss- och rulltrappsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från entreprenad. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete i SAP. Vi lägger stor vikt i att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik är ett stort plus. Placeringsort för tjänsten kan vara Göteborg, Malmö eller Stockholm. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Benjamin Katzler [email protected] alternativt HR Support, [email protected]. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. We Elevate... You Schindler grundades 1874 i Schweiz och är en ledande leverantör av hållbar och effektiv mobilitet i städer. Schindlers hissar, rulltrappor och rullband transporterar 2 miljarder människor varje dag. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framkomlighet av människor och varor genom att sammankoppla vertikala och horisontella transportsystem. Bakom vår framgång står mer än 69 000 anställda i mer än 100 länder. Can You Elevate Us? Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 januari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024