Maskinsäljare, entreprenad
Sök bland 4 lediga jobb som Maskinsäljare, entreprenad och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker reservdelssäljare till vårt härliga team i Luleå Här blir du en del av ett sammansvetsat team som gärna ser fler kvinnliga sökande. Du bygger din framtid och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner. Det här är en spännande bransch med mycket frihet och kreativitet.Vi söker dig som är en ansvarstagande, hängiven och engagerad reservdelssäljare för Volvos entreprenadmaskiner. Vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser och där service och bra kundbemötande är högsta prioritet. Vi tar hand om varandra och sätter din säkerhet på arbetsplatsen före allt annat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är försäljning av reservdelar och tillbehör till Volvo anläggningsmaskiner, dels över disk men även via uppsökande proaktiv försäljning till både befintliga och nya kunder. Dina kunder är främst entreprenörer och verkstäder. Du kommer även att medverka till optimal lagerhållning, en kundvänlig reservdelsbutik och ansvara för en del administrativa arbetsuppgifter. Du har även ett nära samarbete med vår verkstad med reservdelshantering samt vår maskinsäljare. För att lyckas och trivas i rollen Har du: - Erfarenhet från branschen och reservdelshantering - Ett fordons- och tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska och engelska - God system och datorvana - Lätt för att samarbeta - God administrativ förmåga Är du: - Serviceinriktad och gillar att ha kundkontakt - Stresstålig och flexibel - Strukturerad och noggrann - Bra på att kommunicera - En bra lagspelare Erfarenhet av proaktiv kundbearbetning och försäljning är meriterande. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett spännande, utvecklande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor, både externt och internt och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor. Så här ansöker du Du ansöker till tjänsten online. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och börjar med 6 månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-10-31. Kontaktuppgifter Conny Eriksson, platschef, 072-534 82 14 Monica Strömberg, fackligt kontaktombud Unionen, 010-556 34 66 Varmt välkommen med din ansökan! Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,2 miljarder kronor.
Affärsutvecklare till konsumentsidan Är du vår nyckelperson som vill vara med på resan när nu SBR Byggingenjörerna skapar ett nytt bolag inom tjänsteförmedling? Vi expanderar och söker nu en driven affärsutvecklare som kan hjälpa oss att växa och bredda våra möjligheter på marknaden. Vi erbjuder en stimulerande och omväxlande roll där du nu har möjlighet att vara med och utveckla, samordna och projektleda. Du kommer att bidra till medlemsnyttan genom att fördela och koordinera erhållna uppdrag till våra medlemmar och utveckla processen vidare. Om Tjänsten Det primära målet på denna marknad är att bredda möjligheten till uppdrag för SBRs medlemmar. Detta genom att exempelvis teckna centrala avtal med fastighetsmäklarbyråer och andra aktörer på konsumentmarknaden. Vi har och kommer att utveckla ytterligare paketlösningar riktat mot konsument och samarbetspartners med bla försäkringar och andra värdefulla tillägg. Vi kommer även kunna erbjuda en bokningsfunktion för konsument att direkt boka medlemmars tjänster på det nya bolagets hemsida. Du kommer att arbeta nära vårt dynamiska team och rapportera direkt till VD och Förbundsstyrelsen. Vi sitter i fräscha moderna lokaler innanför tullarna på söder i Stockholm. Din profil I den här rollen söker vi dig som dig som har god kännedom och erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen. Du har ett stort affärssinne och är en god kommunikatör där du har lätt för att skapa och utveckla goda affärsrelationer. Du har ett eget starkt driv och viljan att lyckas i det du gör. Har du tidigare erfarenhet av att starta bolag och/eller haft en ledande operativ roll är detta starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser även nedanstående som mycket meriterande: • God kännedom om bygg-och fastighetsbranschen • Kännedom om marknaden för ingenjörstjänster mot konsument • Stort kontaktnät inom ovanstående • Förhandlings-och inköpserfarenhet • Erfarenhet från personal-och projektledning • Hanterar svenska mycket väl i tal och skrift Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Group. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Anette Bergman på tel: 0702-96 96 91 Urval kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Företaget SBR Byggingenjörerna är en ideell yrkesorganisation för ingenjörer inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi arbetar för att ge våra medlemmar bättre karriärmöjligheter samt mer kunskap, kontakter och förmåner. SBR är remissinstans till flera myndigheter och har representanter i bland annat Boverkets Byggråd, ARN och Fastighetsmäklarnämndens disciplinnämnd. Vi samarbetar med nationella och internationella aktörer, inklusive svenska ingenjörer i Finland, och är medlemmar i Nordiskt Byggsymposium och den europeiska organisationen AEEBC. https://sbr.se/ sökord: säljare, projektsäljare, mäklare, account manager, bygg, fastighet
Technical Sales & Service Manager till QleanAir Om tjänsten Vill du vara med och forma en nyckelroll hos QleanAir? Som Technical Sales & Service Manager får du möjligheten att kombinera ditt tekniska intresse med en kundnära roll som stödjer säljteamet och utvecklar serviceprocesser. Du kommer att arbeta med att skapa struktur och effektivitet inom servicefunktionen samtidigt som du stöttar säljarna i deras dagliga arbete. I din roll kommer du att ha ett delat ansvarsområde mellan Sales och Service, där du samarbetar tätt med båda funktionerna. Du kommer att stötta säljare i Norden genom att tillföra teknisk expertis och vid behov delta i kundmöten för att ge råd om de bästa lösningarna. På servicesidan kommer du att arbeta nära den europeiska servicechefen för att skapa och implementera rutiner och processer för service. Du kommer även att koordinera arbetet med externa servicepartners för att säkerställa att kundernas förväntningar uppfylls. Tjänsten är placerad i Solna och innefattar resor inom Norden som en naturlig del av arbetet. I din roll som Technical Sales & Service Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Stödja säljteamet genom att tillföra teknisk expertis i kundmöten och försäljningsprocessen • Delta i kundmöten tillsammans med säljare för att bidra med din expertis och främja försäljningen • Utveckla och säkerställa effektiva rutiner och processer inom servicefunktionen • Koordinera och administrera samarbetet med externa servicepartners i nära samarbete med Operations-teamet Om dig Vi söker dig som har en bakgrund inom sälj eller teknik, gärna inom luftbehandling. Du kanske har en bakgrund som produktchef, teknisk specialist, drift/servicetekniker alternativt någon säljande roll inom området. Du har även B-körkort och kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska. Vi förutsätter att du har god datorvana. För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper avgörande. Vi ser att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete, med en förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga rutiner och processer. Du trivs med att kommunicera och samarbeta med kunder, kollegor och externa partners. Dessutom har du ett starkt tekniskt intresse och en förmåga att ta egna initiativ för att driva arbetet framåt med nya idéer och lösningar. För att trivas i teamet så gillar du att arbeta i ett bolag som har en familjär känsla där man bryr sig om varandra. Viktigt för tjänsten är: • Teknisk kompetens, gärna inom luft. • Tidigare erfarenhet av att utveckla säljarbete. • Förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter • Förmåga att utveckla och implementera strukturerade rutiner och processer inom servicefunktionen • Extra meriterande med språkkunskap i danska och/eller finska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. OBS – Bakgrundskontroll kommer att genomföras i denna rekryteringsprocess. Om QleanAir I över 30 år har QleanAir Scandinavia utvecklat innovativa luftreningslösningar som förbättrar människors hälsa genom att kontrollera luftkvaliteten. Att rena inomhusluften innebär även betydligt bättre förutsättningar att skydda ett företags personal, produkter och processer. QleanAir har en global närvaro och en bred produktportfölj som inkluderar nyckelfärdiga renrum, luftrenare och skydd mot passiv rökning. I Sverige har företaget cirka 35 anställda och totalt 100 medarbetare världen över. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Technical Sales & Service Manager, Säljsupport, Luftbehandling, QleanAir, Stockholm, Adecco
* Vår kund Prima Power förser företag i alla storlekar med riktade dynamiska teknologier som förbättrar lönsamheten inom plåtbearbetning. Vi skapar integrerade automatiserade lösningar som är utformade för att möta våra kunders utmaningar och öppna upp för deras framtida tillväxt. Vi erbjuder högpresterande maskiner för flexibla och exakta utföranden. Vårt produktsortiment är ett av de bredaste inom branschen, och omspänner alla steg i plåtbearbetningsprocessen: 2D- och 3D-lasermaskiner, stansmaskiner och kombinerade stans-/laser- och stans-/skärmaskiner, kantpressar, panelbockare, flexibla tillverkningssystem, samt automation. På Prima Power är det kundfokuset som ger mervärde. Vi erbjuder ett komplett utbud av modulära lösningar, och vårt kundcentrerade arbetssätt och vår mångåriga kunskap kommer till sin rätt i tekniska system och maskiner för hållbar och effektiv tillverkning - allt baserat på en unik historia av teknisk integration. Våra tillverkningsanläggningar finns i Italien, Finland, USA och Kina, varifrån vi levererar maskiner och system över hela världen. Tjänster är en viktig del av Prima Powers verksamhet, och dessa är avsedda att ge dig professionell, engagerad och effektiv support var du än befinner dig världen. Alla våra produkter har utvecklats enligt vårt koncept "Gröna metoder" som förenar hållbarhet med produktivitet. Om tjänsten Brinner du för att erbjuda avancerade lösningar till kunder och hjälpa dem att optimera sina verksamheter? Vi söker flera sales managers för maskiner som kommer att spela en avgörande roll i att leverera våra toppmoderna produkter till kunder. Med ett konsultativt förhållningssätt kommer du att säkerställa att varje kund hittar rätt lösning utifrån sina specifika behov. Rollen innebär frekvent resande, och din bostadsort är flexibel. Vi erbjuder de verktyg och resurser som krävs för att du ska lyckas i rollen. Arbetsbeskrivning Som sales manager kommer du att: * Utföra konsultativ försäljning och arbeta nära tekniska team för att utveckla och leverera kundspecifika lösningar * Identifiera nya affärsmöjligheter och driva försäljningsprocessen från första kontakt till stängning av affärer * Skapa offerter och säkerställa uppföljning fram till affärens avslut * Utveckla starka kundrelationer genom att förstå deras operativa behov och erbjuda rätt lösning * Samarbeta med interna och externa parter för att leverera bästa möjliga resultat för kunden Vi söker dig som Vi letar efter dig som har minst 2 års erfarenhet av försäljning av maskiner eller industriell utrustning. Erfarenhet av försäljning av kapitalvaror inom plåtbearbetningsindustrin är meriterande. Du har ett starkt tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer. Du är även en duktig kommunikatör och har ett kundfokuserat arbetssätt. Andra kvalifikationer som är viktiga för rollen: * Grundläggande kunskaper om CRM-, ERP- och MRP-system är ett plus * Nyfikenhet och intresse för att lära dig nya saker och utvecklas i din roll * Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift * Starka IT-kunskaper och förmåga att använda försäljningsverktyg Om du är engagerad, självgående och redo att ta dig an nya utmaningar, vill vi gärna höra från dig! Varför ska du välja oss? På Prima Power tror vi på att utvecklas tillsammans med våra anställda. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en innovativ och hållbar miljö, där varje teammedlem bidrar till att hjälpa kunderna att uppnå ökad effektivitet och framgång. Vad vi erbjuder: • En dynamisk, kunskapsdriven arbetsmiljö • Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken • Konkurrenskraftig lön och förmåner • Möjligheter till professionell tillväxt och utveckling Ansök idag och ta nästa steg i din karriär med Prima Power!
Visar 1 till 4 av 4 jobb